This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اینجا گور عمام خونخوار و جنایتکار است
🔷 بانوان و تمامی جوانان ایران به خوبی میدانند شورش۵۷ باعث ویرانی ایرانمان شده و حال با هوشیاری و شجاعت دیگر هموطنان را با شعار ساختارشکن جاویدشاه به مبارزه علیه ضحاکان فرا میخوانند
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@TwitterMamnoe
🔷 بانوان و تمامی جوانان ایران به خوبی میدانند شورش۵۷ باعث ویرانی ایرانمان شده و حال با هوشیاری و شجاعت دیگر هموطنان را با شعار ساختارشکن جاویدشاه به مبارزه علیه ضحاکان فرا میخوانند
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@TwitterMamnoe
«برند» ها بخشی از شناسنامه جهانی کشورها شده اند. گذشته از «تروریسم»، «جنگهای نیابتی»، رکورد اعدام، ریش و پشم، عبا و عمامه و چادر و مقنعه، حکومت اسلامی ایران در 42 سال گذشته کدام برند جهانی را در هر یک از عرصه های علمی، صنعتی، فرهنگی، نظامی، هنری و اجتماعی عرضه کرده است؟
Reza Taghizadeh
@TwitterMamnoe
Reza Taghizadeh
@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح را با عظمت و اقتدار شاهنشاه آریامهر آغاز میکنم
روزگار خوش و خرم ایران زیر سایه حکومت پهلوی
حالا به روحانی و احمدی نژاد که دکتر هستن میگن انکلیسی صحبت کن میزنن تو کانال دلقک بازی
#جاوید_شاه
#پیمان_نوین
#سراوان_تنهاست
فِرِدی جونیور پاتریوت
@TwitterMamnoe
روزگار خوش و خرم ایران زیر سایه حکومت پهلوی
حالا به روحانی و احمدی نژاد که دکتر هستن میگن انکلیسی صحبت کن میزنن تو کانال دلقک بازی
#جاوید_شاه
#پیمان_نوین
#سراوان_تنهاست
فِرِدی جونیور پاتریوت
@TwitterMamnoe
عشق بی آلایش به #ایران، ناشدنی ها را شدنی کرد. درسی برای امروزمان تا از سختی های کنونی گذر کنیم و فردایی سرشار از امنیت و رفاه برای هرایرانی بسازیم
#رضاشاه_روحت_شاد
#جاده_چالوس
Azadeh Khorasani👑
@TwitterMamnoe
#رضاشاه_روحت_شاد
#جاده_چالوس
Azadeh Khorasani👑
@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هدف ما این است که در بروکراسی و دیوانسالاری نیروهای شایسته و پاک و آنهایی که آلوده به فساد نیستند را به صحنه بیاوریم ...
#بازگشت_به_مشروطه
#حجت_کلاشی
دکتر زاگرس
@TwitterMamnoe
#بازگشت_به_مشروطه
#حجت_کلاشی
دکتر زاگرس
@TwitterMamnoe
نهاد پادشاهی یک نهاد ملی است نه سیاسی و حزبی
پادشاه یک شخصیت ملی است نه یک رهبر سیاسی
پادشاه نیازمند همراهی یک رهبر سیاسی کاریزماتیک است تا امور سیاسی ملت را اداره کند
یک شخصیت ملی متعلق به همه ملت است نه یک گرایش سیاسی یا حزب خاص
آریامهر چنین رهبران سیاسی بزرگی را همراه خود داشت .
پارسا
@TwitterMamnoe
پادشاه یک شخصیت ملی است نه یک رهبر سیاسی
پادشاه نیازمند همراهی یک رهبر سیاسی کاریزماتیک است تا امور سیاسی ملت را اداره کند
یک شخصیت ملی متعلق به همه ملت است نه یک گرایش سیاسی یا حزب خاص
آریامهر چنین رهبران سیاسی بزرگی را همراه خود داشت .
پارسا
@TwitterMamnoe
سازمان دفاع غیر نظامی کشور - در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۳۶ به فرمان شاهنشاه ایران اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر سازمان دفاع غیر نظامی کشور بنیاد نهاده شد. شاهنشاه آریامهر در بنیاد این سازمان مردم سراسر کشور را برای پدافند از میهن آریایی و کهن ایران فرا خواندند و فرمودند همانطور که ارتش شاهنشاهی به منظور دفاع از حدود و ثغور کشور به وجود آمده و منظماً پیشرفت کرده و متناسب با شرایط و ضروریات کنونی دنیا مجهز گردیدهاست، سازمان دفاع غیر نظامی کشور نیز که وظیفه آن آماده ساختن مردم برای مواجهه با اوضاع و شرایط استثنایی و مواقع اضطرار است، بایستی طوری مجهز گردد و سازمان یابد که بتواند سهم اساسی خود را در دفاع ملی ایفا کند. بدیهی است به همان علت که نیرومند شدن ارتش دلیل و علت جنگ نمیتواند باشد، توسعه و تجهیز سازمان دفاع غیر نظامی نیز مقدمه و نشانه جنگ نیست، بلکه این هر دو به موازات یکدیگر فقط وسیله تأمین امنیت و آمادگی کشور برای دفاع به شمار میرود.
۲۵ بهمن ماه ۲۵۳۶ شاهنشاهی پیام اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر در بیستمین سالروز بنیاد سازمان دفاع غیرنظامی کشور
به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دفاع غیرنظامی کشور بار دیگر مسئولیت و وظیفه خطیر این سازمان و لزوم همکاری گسترده و همه جانبه ملی را با آن متذکر میشویم.
سازمان دفاع غیرنظامی کشور وظیفه دارد در هنگام صلح از طریق ایجاد آمادگی برای مواجهه با سوانح طبیعی و در زمان جنگ از راه تامین ایستادگی و مقاومت در برابر آثار ناشی از جنگ، با همه نیروها و امکانات خود اقدام کند و این امر موقعی امکان پذیر است که دفاع غیرنظامی از فرد و خانواده شروع شود و در کلیه سازمانهای دولتی و بخش خصوصی منتاسب با اهمیت و موقعیت آنها تعمیم یابد.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
۲۵ بهمن ماه ۲۵۳۶ شاهنشاهی پیام اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر در بیستمین سالروز بنیاد سازمان دفاع غیرنظامی کشور
به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دفاع غیرنظامی کشور بار دیگر مسئولیت و وظیفه خطیر این سازمان و لزوم همکاری گسترده و همه جانبه ملی را با آن متذکر میشویم.
سازمان دفاع غیرنظامی کشور وظیفه دارد در هنگام صلح از طریق ایجاد آمادگی برای مواجهه با سوانح طبیعی و در زمان جنگ از راه تامین ایستادگی و مقاومت در برابر آثار ناشی از جنگ، با همه نیروها و امکانات خود اقدام کند و این امر موقعی امکان پذیر است که دفاع غیرنظامی از فرد و خانواده شروع شود و در کلیه سازمانهای دولتی و بخش خصوصی منتاسب با اهمیت و موقعیت آنها تعمیم یابد.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
attach 📎
🛑 یادی از گذشته های دنیای ورزش زنان ایران‼️
با شاه ماهی طلایی ایران نیز آشنا شویم . کوچک بود و ریزنقش و چهره اش بیشتر به ژیمناستهای کوچولو شباهت داشت تا قهرمانان نامی شنا (به این عکسش توجه کنید!!) .اما میبایست همدوره اش بوده باشی تا روشن شدن موتورش را در آب نظاره کنی . در تمرینات پا کرال سینه هیچ شناگر پسری حتی به گردش نمی رسید و تقریبا در کنار قورباغه رو ها به خط پایان استخر میرسید . شناگران میدانند که من از چه میگویم .
🏊🏻♀️نسترن حسنی زاده شاه ماهی طلایی ایران -اهل جنوب ،اهوازی دومین دختر شناگر تاریخ ایران است که در سال 1352-1973 پس از شکستن 5 رکورد در رشته های 100 ، 200 ، 400 متر آزاد و 100 متر پروانه و 200 متر مختلط انفرادی و گرفتن لقب شاه ماهی طلایی ایران - برای مسابقات جهانی شنا - یوگسلاوی به همراه سه شناگر پسر (حشمت الله اجاق ،افشین حضرتی و منوچهر غفاری )به سفر خارج از کشور رفت .
نوشته روزنامه در مورد این عکس : " این نسترن حسنی زاده است میان یک شناگر هلندی و یک شناگر استرالیایی . درست به هیکلش توجه کنید . نسترن کوچولو در برابر این اندامهای ورزیده چه میتوانست بکند . او فقط میتوانست بهترین تلاش خود را بکار اندازد که کرد و رکورد ایران را در 200 متر ازاد 3،3 ثانیه شکست . آفرین بر دختر کوچولوی ما ! "
نسترن سال بعد 1974 نیز مجددا به همراه تیم شنای ایران به مسابقات جهانی شنا به یوگسلاوی رفت و در مسابقات مجارستان د رمسابقات جوانان عضو تیم شنا ایران بود . و شرکت کننده در بازیهای آسیایی تهران را نیز در کارنامه شنا خود دارد و تیم شنای دانش آموزان ایران را نیز در المپیک دانش آموزان جهان همراهی کرد و سپس چند سال مربی تیم شنا دختران اهواز بود و سپس انقلاب اسلامی و...
نسترن نیز از توهینات رژیم جمهوری اسلامی به ورزشکاران زن وقت در امان نماند . چهره به یاد ماندنی ورزش بانوان ایران در حال حاضر در خارج از ایران تندرست به زندگی ادامه میدهد /
نسترن و خواهران شناگرش ،پروین - پریچهر و پرتو به همراه زنده یاد پدر ورزشکاراشان آقای حسنی زاده (شناگر و واترپلویست خوزستان )رد پای بزرگی بر شنای خوزستان و ایران دارند .
برگرفته از فیسبوک بانو تونیا ولی اوغلی عزیز
@TwitterMamnoe
با شاه ماهی طلایی ایران نیز آشنا شویم . کوچک بود و ریزنقش و چهره اش بیشتر به ژیمناستهای کوچولو شباهت داشت تا قهرمانان نامی شنا (به این عکسش توجه کنید!!) .اما میبایست همدوره اش بوده باشی تا روشن شدن موتورش را در آب نظاره کنی . در تمرینات پا کرال سینه هیچ شناگر پسری حتی به گردش نمی رسید و تقریبا در کنار قورباغه رو ها به خط پایان استخر میرسید . شناگران میدانند که من از چه میگویم .
🏊🏻♀️نسترن حسنی زاده شاه ماهی طلایی ایران -اهل جنوب ،اهوازی دومین دختر شناگر تاریخ ایران است که در سال 1352-1973 پس از شکستن 5 رکورد در رشته های 100 ، 200 ، 400 متر آزاد و 100 متر پروانه و 200 متر مختلط انفرادی و گرفتن لقب شاه ماهی طلایی ایران - برای مسابقات جهانی شنا - یوگسلاوی به همراه سه شناگر پسر (حشمت الله اجاق ،افشین حضرتی و منوچهر غفاری )به سفر خارج از کشور رفت .
نوشته روزنامه در مورد این عکس : " این نسترن حسنی زاده است میان یک شناگر هلندی و یک شناگر استرالیایی . درست به هیکلش توجه کنید . نسترن کوچولو در برابر این اندامهای ورزیده چه میتوانست بکند . او فقط میتوانست بهترین تلاش خود را بکار اندازد که کرد و رکورد ایران را در 200 متر ازاد 3،3 ثانیه شکست . آفرین بر دختر کوچولوی ما ! "
نسترن سال بعد 1974 نیز مجددا به همراه تیم شنای ایران به مسابقات جهانی شنا به یوگسلاوی رفت و در مسابقات مجارستان د رمسابقات جوانان عضو تیم شنا ایران بود . و شرکت کننده در بازیهای آسیایی تهران را نیز در کارنامه شنا خود دارد و تیم شنای دانش آموزان ایران را نیز در المپیک دانش آموزان جهان همراهی کرد و سپس چند سال مربی تیم شنا دختران اهواز بود و سپس انقلاب اسلامی و...
نسترن نیز از توهینات رژیم جمهوری اسلامی به ورزشکاران زن وقت در امان نماند . چهره به یاد ماندنی ورزش بانوان ایران در حال حاضر در خارج از ایران تندرست به زندگی ادامه میدهد /
نسترن و خواهران شناگرش ،پروین - پریچهر و پرتو به همراه زنده یاد پدر ورزشکاراشان آقای حسنی زاده (شناگر و واترپلویست خوزستان )رد پای بزرگی بر شنای خوزستان و ایران دارند .
برگرفته از فیسبوک بانو تونیا ولی اوغلی عزیز
@TwitterMamnoe
Telegram
attach 📎
الیزابت متولد سال ۲۰۰۱ و در حال حاضر ۱۸ ساله است. او بزرگترین فرزند پادشاه بلژیک
است و گرچه برادر دارد ولی از آنجایی که ده سال قبل از تولد او، قوانین مربوط به رسیدن
تاج و تخت زنان در دربار بلژیک تغییر پیدا کرد، او بر برادرانش در رسیدن به سلطنت اولویت
داشته و اولین ملکه این کشور خواهد بود.
Ardalan
@TwitterMamnoe
است و گرچه برادر دارد ولی از آنجایی که ده سال قبل از تولد او، قوانین مربوط به رسیدن
تاج و تخت زنان در دربار بلژیک تغییر پیدا کرد، او بر برادرانش در رسیدن به سلطنت اولویت
داشته و اولین ملکه این کشور خواهد بود.
Ardalan
@TwitterMamnoe
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - با تصمیم مجلس شورای ملی روز نهم اسفند ماه ۱۳۳۱ روزی که شاهنشاه بر اثر قیام دلیرانه مردم ایران و بنا به درخواست و ایستادگی آنان از مسافرت به خارج از کشور منصرف شدند و این امر موجبات نجات و سعادت کشور گردید، روز نهم اسفند به نام (روز ملت) نامیده شد. تصمیم قانونی دایر به نامیدن روز نهم اسفند به (روز ملت) و روز بیست و هشتم امرداد ماه (به روز قیام ملی) میباشد.
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ سالروز قیام مردم پایتخت علیه توطئه محمد مصدق در سرنگونی حکومت پارلمانی شاهنشاهی ایران میباشد. پنج هفته پیش از رخداد قیام مردم تهران، محمد مصدق از مجلس شورای ملی اختیارات دیکتاتوری برای یک سال دیگر گرفت. با این اختیارات محمد مصدق قانون اساسی مشروطه را زیر پا گزاشت و توانست بدون تصویب مجلس شورای ملی خود قانون بنویسد و خود آن را تصویب نماید و به اجرا درآورد. یعنی "قوه مقننه" و "قوه مجریه" از یکدیگر جدا و مستقل نبودند بلکه در وجود شخص محمد مصدق متبلور شدند. جدایی سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بر پایه اصل ۲۷ متمم قانون اساسی یکی از پایههای قانون اساسی است، زیر پا گذاشتن اصل ۲۷ بر پایه اصل هفتم متمم قانون اساسی که "اساس مشروطیت جزاً و کلاً تعطیلبردار نیست" ناممکن است. با این اختیارات محمد مصدق ملکه مادر، والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و دیگر هموندان خانواده سلطنتی را از ایران بیرون کرد. سپس مصدق نخشه در سر داشت که شاهنشاه ایران و ملکه ثریا را از ایران بیرون براند. توطئه مصدق با همدستی شوروی برای برقرار ساختن جمهوری خلق ایران بود که در آن محمد مصدق پرزیدنت این جمهوری خلقی شود. نمایندگان مجلس شورای ملی که از نخشههای پلید مصدق آگاه شده بودند دیگر از محمد مصدق پشتیبانی نکردند. رییس مجلس شورای ملی نامهای به شاهنشاه محمدرضا شاه پهلوی نوشت و در آن از اعلیحضرت درخواست کرد که معظمله به هیچ روی از کشور بیرون نروند. مجلس شورای ملی با چاپ جارنامهای از مردم پایتخت خواست که برای جلوگیری از سفر شاهنشاه به خارج "هر کاری" که میتوانند انجام دهند. مردم تهران در برابر کاخ مرمر گردآمدند و با فریادهای "جاوید شاه" از شاهنشاه ایران درخواست کردند که در کشور بمانند و نشان دادند که مردم ایران خواستار حکومت شاهنشاهی پارلمانی خود هستند و نه حکومت جمهوری خلقی به ریاست جمهوری محمد مصدق. با دیدن این اوضاع شاهنشاه ایران برآن شدند که در کشور بمانند و به میان مردم که در برابر کاخ مرمر چشم به راه تصمیم شاهنشاه بودند رفتند.
۱ اسفند ماه ۱۳۳۱ محمد مصدق نامهای به شاهنشاه به وسیله برادرش حشمتالدوله والاتبار فرستاد با این درونمایه که حسین علاء وزیر دربار شاهنشاهی و دربار شاهنشاهی فعالیتهایی علیه دولت را سازمان میدهند. مصدق شاهنشاه را تهدید کرده بود که با رفراندوم درباره گزارش این کمیسیون قدرت شاهنشاه را تضعیف خواهدکرد. مصدق درخواست کرد که شاهنشاه در روز ۹ اسفند ۱۳۳۱ به همراه ملکه ثریا از کشور بیرون روند. محمد مصدق دستورهای پنهانی برای مسئولان صادر کرد که برای سفر شاهنشاه در روز ۹ اسفند آماده باشند. ولی آنچه را که مصدق به نیرنگ خود برای سفر شاهنشاه در پنهان برنامهریزی کرده بود، انجام نشد زیرا که بسیاری از نمایندگان و مردم ایران از سفر شاهنشاه آگاهی یافتند.
۴ اسفند ماه ۱۳۳۱ هفت تن از نمایندگان مجلس شورای ملی به همراهی وزیر دربار شاهنشاهی به پیشگاه شاهنشاه باریافتند تا معظم له را درباره اوضاع جاری و آنچه در مجلس میگذرد آگاه سازند. هم چنین قرار شد که نخستوزیر به پیشگاه شاهانه بار یابد. فعالیت دامنهداری از سوی هفده تن از نمایندگان مجلس شورای ملی برای بهبود رابطه دولت و دربار شاهنشاهی آغاز شد.
۶ اسفند ماه ۱۳۳۱ سرلشکر زاهدی و شمار دیگری از افسران وفادار به شاهنشاه دستگیر و زندانی شدند.
روز ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - علاء وزیر دربار در نامهای به آگاهی شاهنشاه رساند که محمد مصدق ساعت یک پس از نیمروز برای یک ساعت، و وزیران ساعت دو پس از نیمروز به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا بار خواهند یافت. مصدق وارد کاخ شاهنشاهی شد و به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا باریافت.
آیتالله کاشانی رییس مجلس شورای ملی نامهای به تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ به شماره ۱۳۷۸۵ به پیشگاه شاهنشاه نوشت:
اعلیحضرت همایون شاهنشاهی - خبر مسافرت غیرمترقبه اعلیحضرت همایون شاهنشاهی موجب شگفتی و نگرانی فوقالعاده قاطبه اهالی پایتخت شده و هیئت رئیسه مجلس شورای ملی با استحضار آقایان به عرض میرساند که در وضع کنونی به هیچ وجه مصلحت و صواب نمیداند که اعلیحضرت همایونی مبادرت به مسافرت فرمایند زیرا ممکن است در تمام کشور تاثیرات عمیق و نامطلوب حاصل نماید به این لحاظ از پیشگاه همایونی استدعا میشود که قطعا در این مورد تجدید نظر فرموده و تصمیم به مسافرت را به موقع دیگری در سال آینده تبدیل فرمایند.
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ سالروز قیام مردم پایتخت علیه توطئه محمد مصدق در سرنگونی حکومت پارلمانی شاهنشاهی ایران میباشد. پنج هفته پیش از رخداد قیام مردم تهران، محمد مصدق از مجلس شورای ملی اختیارات دیکتاتوری برای یک سال دیگر گرفت. با این اختیارات محمد مصدق قانون اساسی مشروطه را زیر پا گزاشت و توانست بدون تصویب مجلس شورای ملی خود قانون بنویسد و خود آن را تصویب نماید و به اجرا درآورد. یعنی "قوه مقننه" و "قوه مجریه" از یکدیگر جدا و مستقل نبودند بلکه در وجود شخص محمد مصدق متبلور شدند. جدایی سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بر پایه اصل ۲۷ متمم قانون اساسی یکی از پایههای قانون اساسی است، زیر پا گذاشتن اصل ۲۷ بر پایه اصل هفتم متمم قانون اساسی که "اساس مشروطیت جزاً و کلاً تعطیلبردار نیست" ناممکن است. با این اختیارات محمد مصدق ملکه مادر، والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و دیگر هموندان خانواده سلطنتی را از ایران بیرون کرد. سپس مصدق نخشه در سر داشت که شاهنشاه ایران و ملکه ثریا را از ایران بیرون براند. توطئه مصدق با همدستی شوروی برای برقرار ساختن جمهوری خلق ایران بود که در آن محمد مصدق پرزیدنت این جمهوری خلقی شود. نمایندگان مجلس شورای ملی که از نخشههای پلید مصدق آگاه شده بودند دیگر از محمد مصدق پشتیبانی نکردند. رییس مجلس شورای ملی نامهای به شاهنشاه محمدرضا شاه پهلوی نوشت و در آن از اعلیحضرت درخواست کرد که معظمله به هیچ روی از کشور بیرون نروند. مجلس شورای ملی با چاپ جارنامهای از مردم پایتخت خواست که برای جلوگیری از سفر شاهنشاه به خارج "هر کاری" که میتوانند انجام دهند. مردم تهران در برابر کاخ مرمر گردآمدند و با فریادهای "جاوید شاه" از شاهنشاه ایران درخواست کردند که در کشور بمانند و نشان دادند که مردم ایران خواستار حکومت شاهنشاهی پارلمانی خود هستند و نه حکومت جمهوری خلقی به ریاست جمهوری محمد مصدق. با دیدن این اوضاع شاهنشاه ایران برآن شدند که در کشور بمانند و به میان مردم که در برابر کاخ مرمر چشم به راه تصمیم شاهنشاه بودند رفتند.
۱ اسفند ماه ۱۳۳۱ محمد مصدق نامهای به شاهنشاه به وسیله برادرش حشمتالدوله والاتبار فرستاد با این درونمایه که حسین علاء وزیر دربار شاهنشاهی و دربار شاهنشاهی فعالیتهایی علیه دولت را سازمان میدهند. مصدق شاهنشاه را تهدید کرده بود که با رفراندوم درباره گزارش این کمیسیون قدرت شاهنشاه را تضعیف خواهدکرد. مصدق درخواست کرد که شاهنشاه در روز ۹ اسفند ۱۳۳۱ به همراه ملکه ثریا از کشور بیرون روند. محمد مصدق دستورهای پنهانی برای مسئولان صادر کرد که برای سفر شاهنشاه در روز ۹ اسفند آماده باشند. ولی آنچه را که مصدق به نیرنگ خود برای سفر شاهنشاه در پنهان برنامهریزی کرده بود، انجام نشد زیرا که بسیاری از نمایندگان و مردم ایران از سفر شاهنشاه آگاهی یافتند.
۴ اسفند ماه ۱۳۳۱ هفت تن از نمایندگان مجلس شورای ملی به همراهی وزیر دربار شاهنشاهی به پیشگاه شاهنشاه باریافتند تا معظم له را درباره اوضاع جاری و آنچه در مجلس میگذرد آگاه سازند. هم چنین قرار شد که نخستوزیر به پیشگاه شاهانه بار یابد. فعالیت دامنهداری از سوی هفده تن از نمایندگان مجلس شورای ملی برای بهبود رابطه دولت و دربار شاهنشاهی آغاز شد.
۶ اسفند ماه ۱۳۳۱ سرلشکر زاهدی و شمار دیگری از افسران وفادار به شاهنشاه دستگیر و زندانی شدند.
روز ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - علاء وزیر دربار در نامهای به آگاهی شاهنشاه رساند که محمد مصدق ساعت یک پس از نیمروز برای یک ساعت، و وزیران ساعت دو پس از نیمروز به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا بار خواهند یافت. مصدق وارد کاخ شاهنشاهی شد و به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا باریافت.
آیتالله کاشانی رییس مجلس شورای ملی نامهای به تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ به شماره ۱۳۷۸۵ به پیشگاه شاهنشاه نوشت:
اعلیحضرت همایون شاهنشاهی - خبر مسافرت غیرمترقبه اعلیحضرت همایون شاهنشاهی موجب شگفتی و نگرانی فوقالعاده قاطبه اهالی پایتخت شده و هیئت رئیسه مجلس شورای ملی با استحضار آقایان به عرض میرساند که در وضع کنونی به هیچ وجه مصلحت و صواب نمیداند که اعلیحضرت همایونی مبادرت به مسافرت فرمایند زیرا ممکن است در تمام کشور تاثیرات عمیق و نامطلوب حاصل نماید به این لحاظ از پیشگاه همایونی استدعا میشود که قطعا در این مورد تجدید نظر فرموده و تصمیم به مسافرت را به موقع دیگری در سال آینده تبدیل فرمایند.
رییس مجلس شورای ملی - سیدابوالقاسم کاشانی
هیات رییسه مجلس شورای ملی به پیشگاه شاهنشاه باریافت و به نمایندگی از مردم ایران خواهش کرد که معظمله در این روزهای بیمآور از این سفر چشم پوشی کنند. مجلس شورای ملی با اعلامیهای از مردم خواست که برای بازنگری شاهنشاه در اراده ایشان به سفر خارج و جلوگیری از این سفر هر کاری که میتوانند انجام دهند.
گروه بیشماری از مردم تهران پیرامون کاخ مرمر گردآمدند و با تظاهرات میهنپرستانه و شاهدوستانه خود اعلام داشتند تا زمانی که شاهنشاه از سفر خود چشمپوشی نکردهاند به تظاهرات خود ادامه میدهند و از جلوی کاخ تکان نخواهند خورد. بازار تهران بسته شد و بازاریان همراه با دیگر طبقههای مردم در راه پیمایی باشکوهی میهنپرستی و شاهدوستی خود را نشان دادند. سرانجام با تظاهرات پیوسته و بیمانند مردم میهن پرست و شاهدوست، وزارت دربار شاهنشاهی با سپاسگزاری از ابراز احساسات پاک ملت ایران نسبت به شاهنشاه به آگاهی رساند که معظمله از سفر به خارج از کشور « فعلا » چشمپوشی کردهاند. شاهنشاه از کاخ مرمر به میان تظاهرکنندگان که غریو "جاوید شاه" آنان کاخ مرمر و خیابانهای پیرامون را به لرزه درآورده بود رفتند، به میان مردمی که از دیدن شاهنشاهشان از شادی در پوست خود نمیگنجیدند و به آنان گفتند:
حالا که شما نمیخواهید و مایل نیستید که برای معالجه از کشور خارج شوم من نیز ناچار انصراف خود را از این مسافرت اعلام میکنم.
بازداشتهای گروهی - رویداد نهم اسفندماه بهانهای فراهم ساخت که مصدق به بازداشتهای گروهی دست بزند و روزنامههای هوادار دولت دشنام و ناسزاگویی به مخالفان سیاست دولت را بدون شناختن مرزی از اندازه بیرون کنند. ... و با اینکه جمال امامی در این میان این هنگامه گوشهگیری را به دخالت در امور سیاسی برتری دادهبود، او نیز به همراه غلامحسین فروهر، سپهبد شاهبختی، سرلشگر معینی، عمیدینوری، سرتیپ گیلانشاه، سرگرد خسروانی و شعبان جعفری و گروهی دیگر که شمار آنها بیش از صدوهفتاد نفر میشد، به جرم شوراندن مردم بر ضد دولت بازداشت شدند.
پس از آنکه دکتر مصدق آگاه شد که مردم از مسافرت شاهنشاه جلوگیری به عمل آوردهاند، با لباس خواب به مجلس رفت و دست به یک تاتر تازه پارلمانی زد. اما این مانور نیز از سوی مخالفین دولت در مجلس بیهوده ماند و هر چه پایان سال ۱۳۳۱ نزدیکتر میشد، ناتوانی و سستی دستگاه دولت محمد مصدق آشکارتر میگشت. آن گونه که تنها یک برنامه پلید و از پیش ریخته شده یک رویدادی ناگهانی که می توانست افکار مردم را به بیراهه بکشد میتوانست سبب استواری دولت شود و یا آن را سرنگون سازد ...
۱۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ میر اشرافی نماینده مجلس شورای ملی از توطئه مصدق علیه شاهنشاه و نابودی رژیم شاهنشاهی و سرانجام تجزیه ایران در روز ۹ اسفند ماه پرده برداشت. میراشرافی گفت :..مگر در پس پرده چه نقشه هولناکی در شرف ظهوراست؟ دستگاه تبلیغات دولتی مردم شرافتمند طهران و علما و نمایندگان و اصناف و سایر طبقاتی که برای ابراز احساسات در مقابل کاخ همایونی اجتماع نموده بودند و با فریادهای ما نخواهیم گذاشت شاه برود مانع عزیمت شاهنشاه بودند بنام چاقوکش و مشایعت کننده معرفی نموده ...چندکلمه راجع به بازداشت سرلشگر زاهدی عرض کنم. چون سرلشگر زاهدی مجرم است و جرم او هم کاندید بودن ایشان برای مقام نخستوزیری است که این جرم در نظر جناب آقای دکتر مصدق قابل عفو نخواهدبود
شمس قناتآبادی نیز در این روز در سخنان خود گفت: "... آقایان نمایندگان محترم خوب دقت بفرمایید آقایان محترمی که بحکومت نظامی ولو حکومت نظامی زمان دکتر مصدق السلطنه رای میدهید که حقیقت امر این است که با وجود حکومت نظامی در حفظ حقوق ملت و صیانت آزادیهای سیاسی هیچ نوع اقدامی نمیتوان بعمل آورد چه حکومت نظامی تعطیل عمومی مشروطیت است (صحیح است) و باوجود آن حقوق و آزادیهایی که بموجب قانون اساسی برای ملت شناخته شده چنان که به تجریه دیدهایم کان لم یکن میشود در ممالکی که دولت علاقه مند به قانون اساسی و اجرای اصول مشروطیت است برفرض لزوم حکومت نظامی دوام پیدانمیکند در این مملکت کافی است که دولت بهانهای بدست آورد و بواسطه برقراری حکومت نظامی ماهها و سالها مشروطیت را تعطیل کند) ... اما آن دکتر مصدقی که میخواهد فقط باحکومت نظامی و قانون امنیت اجتماعی حکومت کند من نمیتوانم ارادتی باوداشته باشم
https://t.me/TwitterMamnoe/55716
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
هیات رییسه مجلس شورای ملی به پیشگاه شاهنشاه باریافت و به نمایندگی از مردم ایران خواهش کرد که معظمله در این روزهای بیمآور از این سفر چشم پوشی کنند. مجلس شورای ملی با اعلامیهای از مردم خواست که برای بازنگری شاهنشاه در اراده ایشان به سفر خارج و جلوگیری از این سفر هر کاری که میتوانند انجام دهند.
گروه بیشماری از مردم تهران پیرامون کاخ مرمر گردآمدند و با تظاهرات میهنپرستانه و شاهدوستانه خود اعلام داشتند تا زمانی که شاهنشاه از سفر خود چشمپوشی نکردهاند به تظاهرات خود ادامه میدهند و از جلوی کاخ تکان نخواهند خورد. بازار تهران بسته شد و بازاریان همراه با دیگر طبقههای مردم در راه پیمایی باشکوهی میهنپرستی و شاهدوستی خود را نشان دادند. سرانجام با تظاهرات پیوسته و بیمانند مردم میهن پرست و شاهدوست، وزارت دربار شاهنشاهی با سپاسگزاری از ابراز احساسات پاک ملت ایران نسبت به شاهنشاه به آگاهی رساند که معظمله از سفر به خارج از کشور « فعلا » چشمپوشی کردهاند. شاهنشاه از کاخ مرمر به میان تظاهرکنندگان که غریو "جاوید شاه" آنان کاخ مرمر و خیابانهای پیرامون را به لرزه درآورده بود رفتند، به میان مردمی که از دیدن شاهنشاهشان از شادی در پوست خود نمیگنجیدند و به آنان گفتند:
حالا که شما نمیخواهید و مایل نیستید که برای معالجه از کشور خارج شوم من نیز ناچار انصراف خود را از این مسافرت اعلام میکنم.
بازداشتهای گروهی - رویداد نهم اسفندماه بهانهای فراهم ساخت که مصدق به بازداشتهای گروهی دست بزند و روزنامههای هوادار دولت دشنام و ناسزاگویی به مخالفان سیاست دولت را بدون شناختن مرزی از اندازه بیرون کنند. ... و با اینکه جمال امامی در این میان این هنگامه گوشهگیری را به دخالت در امور سیاسی برتری دادهبود، او نیز به همراه غلامحسین فروهر، سپهبد شاهبختی، سرلشگر معینی، عمیدینوری، سرتیپ گیلانشاه، سرگرد خسروانی و شعبان جعفری و گروهی دیگر که شمار آنها بیش از صدوهفتاد نفر میشد، به جرم شوراندن مردم بر ضد دولت بازداشت شدند.
پس از آنکه دکتر مصدق آگاه شد که مردم از مسافرت شاهنشاه جلوگیری به عمل آوردهاند، با لباس خواب به مجلس رفت و دست به یک تاتر تازه پارلمانی زد. اما این مانور نیز از سوی مخالفین دولت در مجلس بیهوده ماند و هر چه پایان سال ۱۳۳۱ نزدیکتر میشد، ناتوانی و سستی دستگاه دولت محمد مصدق آشکارتر میگشت. آن گونه که تنها یک برنامه پلید و از پیش ریخته شده یک رویدادی ناگهانی که می توانست افکار مردم را به بیراهه بکشد میتوانست سبب استواری دولت شود و یا آن را سرنگون سازد ...
۱۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ میر اشرافی نماینده مجلس شورای ملی از توطئه مصدق علیه شاهنشاه و نابودی رژیم شاهنشاهی و سرانجام تجزیه ایران در روز ۹ اسفند ماه پرده برداشت. میراشرافی گفت :..مگر در پس پرده چه نقشه هولناکی در شرف ظهوراست؟ دستگاه تبلیغات دولتی مردم شرافتمند طهران و علما و نمایندگان و اصناف و سایر طبقاتی که برای ابراز احساسات در مقابل کاخ همایونی اجتماع نموده بودند و با فریادهای ما نخواهیم گذاشت شاه برود مانع عزیمت شاهنشاه بودند بنام چاقوکش و مشایعت کننده معرفی نموده ...چندکلمه راجع به بازداشت سرلشگر زاهدی عرض کنم. چون سرلشگر زاهدی مجرم است و جرم او هم کاندید بودن ایشان برای مقام نخستوزیری است که این جرم در نظر جناب آقای دکتر مصدق قابل عفو نخواهدبود
شمس قناتآبادی نیز در این روز در سخنان خود گفت: "... آقایان نمایندگان محترم خوب دقت بفرمایید آقایان محترمی که بحکومت نظامی ولو حکومت نظامی زمان دکتر مصدق السلطنه رای میدهید که حقیقت امر این است که با وجود حکومت نظامی در حفظ حقوق ملت و صیانت آزادیهای سیاسی هیچ نوع اقدامی نمیتوان بعمل آورد چه حکومت نظامی تعطیل عمومی مشروطیت است (صحیح است) و باوجود آن حقوق و آزادیهایی که بموجب قانون اساسی برای ملت شناخته شده چنان که به تجریه دیدهایم کان لم یکن میشود در ممالکی که دولت علاقه مند به قانون اساسی و اجرای اصول مشروطیت است برفرض لزوم حکومت نظامی دوام پیدانمیکند در این مملکت کافی است که دولت بهانهای بدست آورد و بواسطه برقراری حکومت نظامی ماهها و سالها مشروطیت را تعطیل کند) ... اما آن دکتر مصدقی که میخواهد فقط باحکومت نظامی و قانون امنیت اجتماعی حکومت کند من نمیتوانم ارادتی باوداشته باشم
https://t.me/TwitterMamnoe/55716
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
دکتر مهرا ملکی :
در عصر طلاییِ آریامهر، تمامی اقوام ایرانی از احترام و جایگاه والایی برخوردار بودند.
@TwitterMamnoe
در عصر طلاییِ آریامهر، تمامی اقوام ایرانی از احترام و جایگاه والایی برخوردار بودند.
@TwitterMamnoe
اینترنت سراوان قطع است.در اطراف زاهدان هم درگیریهایی بوده و تعدادی کشته شدهاند. ننگ بر حکومت فاسدی که به پیامدهای فقر و اعتراض با گلوله پاسخ میدهد.
کشوری که سیستان و بلوچستان دارد،باید وارد کننده موز باشد؟ آری! اگر حکومت در خدمت منافع مافیا باشد،منافع و امنیت ملی قربانی می شود
حجت کلاشی
@TwitterMamnoe
کشوری که سیستان و بلوچستان دارد،باید وارد کننده موز باشد؟ آری! اگر حکومت در خدمت منافع مافیا باشد،منافع و امنیت ملی قربانی می شود
حجت کلاشی
@TwitterMamnoe
Forwarded from جنبش مردمی میهن پرستان
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اسکناس نویسی، بهترین حرکت برای رساندن پیام در جهت پیدا کردن همراهان و هم اندیشان، بدون شناسایی شدن است.
🔷 پولهای بی اعتبار جمهوری اشغالی اعدامی را، کاغذ پیام رسانی ملی خود کنیم.
✅ پول بدون شعار باقی نگذاریم.
⬇ فعالیت های میدانی خود را به آیدی زیر در تلگرام ارسال نمایید
@babakirani7373
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@Etehade_Nowin
🔷 پولهای بی اعتبار جمهوری اشغالی اعدامی را، کاغذ پیام رسانی ملی خود کنیم.
✅ پول بدون شعار باقی نگذاریم.
⬇ فعالیت های میدانی خود را به آیدی زیر در تلگرام ارسال نمایید
@babakirani7373
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@Etehade_Nowin