پادشاهی‌خواهان توئیتر
878 subscribers
20.5K photos
9.24K videos
158 files
34.4K links
روشنگری تنها راه نجات بشریت از شر خرافه است.
Download Telegram
‌‎قصد ندارم وارد جزییات بشوم که شاهزاده چه گفته یا آقای طاهری چه گفته ؛
اما چند قدم عقب تر میروم و تصویر واقعی و زبر و سرراست دنیا را نگاه می‌کنم
متوجه میشوم که مفهوم ‎#نهاد مفهوم مهمی است
و فقدان ‎#نهاد وضعیت ترسناکی است
وقتی تاریخ را نگاه می‌کنم متوجه میشوم
تخریب ‎#نهاد کار غلطی است
‌‎معنای ‎#نهاد همان ساختاری است که تا دور دست ترین روستاهای یک سرزمین نفوذ دارد
برخی از ‎#جمهوری ها با سنت طولانی حزبی توانسته اند ذیل معنای احزاب تا حدی نهاد بسازند
البته بعد از چند نسل خوشنامی
ولی جامعه ما چگونه است؟
آیا فقط یک حزب داریم که بتواند تعداد اندکی از مردم

‌‎ما را حول گفتمان مشخص و دارای اعتبار متحد کند؟ نه متاسفانه چنین چیزی نداریم و ممکن هم نیست که بتوانیم حتی طی دو نسل چنین مفهومی بسازیم
ما به شکل تاریخی دو تا نهاد داشتیم
یکی نهاد پادشاهی و دومی نهاد مذهب
این شکلی که به تاریخ نگاه کنید متوجه میشوید که چرا چهره های مارکسیست در
‌‎آستانه انقلاب هولناک57 خودشان را به خمینی سنجاق کردند چون میفهمدیدند که در تقابل با نهاد پادشاهی فقط نهاد مذهب وجود دارد که تا دور دست ترین روستاهای ایران نفوذ دارد، اعتبار نهاد مذهب توسط جمهوری اسلامی
تا حد عجیب و غریب تخریب شد (نه به شکل کامل )
یک نهاد آبرومند برایمان مانده
‌‎آن هم نهاد پادشاهی است
موضوع خودمان هستیم اگر نهاد پادشاهی را با دست خود ویران کنیم و از ضرب المثل های عامیانه تا خطابه های پرشور که خیلی کلمه ی دمکراسی دارد استفاده کنیم که نهاد پادشاهی را بزنیم روزگارمان خوب نخواهد بود
‌‎میشویم مثل مردم افغانستان که به دلیل فقدان نهاد، فرمان رییس جمهور مستقر
از پشت دروازه های ارگ آنطرفتر نمیرود و ملت ‎#مظلومی که میان مشتی ملای مذهبی و رهبر عشیره ای و رمال و جن گیر و چارتا تشکیلات نیم بند حقوق بشری سرگردان و معلق مانده اند
اما اگر روشنفکران عرضه داشته باشند
‌‎و دست از خطابه های پرشور شبیه نسل 57 بشویند و دنیا را به شکل واقعی نگاه کنند احتمال نجات وجود دارد،
هیچ ملتی به تعداد نامحدود امکان تاریخی ندارد
مهم است که بتوانیم از فانتزی خارج شویم و بدانیم یک سرزمین و ملت فاقد نهاد چه تصویر ترسناکی است
من از روشنفکری ایرانی خسته ام

ordinary man

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بحثی که وجود داره و این رژیم رو تا حالا سر پا نگه داشته عدم توازن ترس هست. رژیم اون ترس لازم رو از مردم نداره ولی مردم دارن. این زنازاده ها تا زمانی که از مردم نترسند وضع درست نمیشه ما نگفتیم جنگ داخلی کنید! ولی ترتیب جاکش ها رو تو محلات که میشه داد https://t.co/WqcesY3Mr3

simo

‏بخدا اگه مثل همون مردم تریاکی شپشو دوره قاجار یه کمیته مجازات راه‌اندازی شده بود و چارتا از اینا یا زن و بچه‌شونو کشته بود الان موازنه قدرت بدین شکل نبود!
بقول مرحومه مغفوره گوزالله زم یه موقع تو آب آشامیدنی ملت یه چی میریزن

5avak

فکر کن دزد اومده خونه شما

در و پنجره رو شکسته و زده گوش بابات

بعد داداشت با گرز می‌ره بزنه یارو رو

و اما تو خیلی دموکرات و نایس هستی و همینطور خشونت پرهیز

بر میگردی میگی ؛ واااااا داداش ما قرار نیست مثل اون باشیم که!

尺ㄩ乙卄卂几ㄩ~روژانو


@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه قراره اسلام ستیزی باشه، همون بهتر که این حکومت بمونه !!
‌‌‌‌‌‌‌‌‎لیکن وقتی که ملی گرایان شعار "من آریایی‌ام، عرب نمی پرستم" سر می‌دهند، هم دون کیشوت های فرشگرد به سر و کول آنان می‌کوبند، هم شاهزاده با تحقیر کردن آنان، برچسب فاشیست و راسیست به میهن‌پرستان می زنند!
.
@TwitterMamnoe
شاهزاده بارها تأکید کرده اند که بدنبال بدست گرفتن قدرت سیاسی نیستند وایشان گفته اند .من تصمیم خود را گرفته ام من بهیچوجه هیچ نقشی را در نظام سیاسی و حکومتی کشور نخواهم داشت .ایشان نه میخواهند رئیس جمهور شوند و نه پادشاه از هر نوعش .ایشان گفته اند مگر قبول مسئولیت زورکی است ؟ایشان گفته اند حق حقوق شهروندی من و خانواده ام است که آزاد باشم .ایشان نه رهبری خواهند کرد و نه تشکیلات درست خواهند.ایشان یا نمیتوانند و یا نمیخواهند از دو حالت خارج نیست.پادشاهی خواهان بفکر معرفی یک رهبر دیگری غیر از شاهزاده باشند

A R

@TwitterMamnoe
#شاهزاده_رضا_پهلوی انشعاب غیردموکراتیک و چوپان گوسفندی باشگاه‌های فوتبال را محکوم و عرض فرمودند اگر اینطور است همین آخوندها بمانند بهتره.
#پیمان_نوین

Tropical

@TwitterMamnoe
بهترین اتفاقی که برای سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی‌ می‌تونه بیفته اینه که همه به همدیگه شک کنن و بزنن همدیگه رو قلع کنن و یه تعداد زیادی هم اعدام بشن. بعد بیست سال بعد معلوم بشه سوراخ اطلاعاتی تکنولوژیک بوده نه انسانی :)

Saeid Hosseinpour

@TwitterMamnoe
ما داریم به کدام ناجی مشکلات را تکرار مکررات می کنیم؟ دهانها کف کرد از بس گفتند حاصلش چه بوده تا حالا؟ از تکرار و حرف زدن بیشتر ولی عمل نکردن قرار است چه چیزی تغییر کند و قرار است کی آستین بالا بزند و به جای حرف عمل کند؟ تا کی راه غلط را می خواهیم ادامه بدهیم تا شاید معجزه شود

DRSAEED SAKUEE

@TwitterMamnoe
هیچ ملتی مثل ما از #شبه_روشنفکران
فاسد و دلال مسلک و خودشیفته زخم نخورد

#انقلابیون57

ordinary man

@TwitterMamnoe
۷ سال پیش در وبلاگم نوشتم که "محسن نامجو فردی قابل ترحم و نشانه ی انحطاط فرهنگی بخشی از جامعه است". اون زمان خیلی ها به من فحش دادند. این فرد بیمار و محصول عقده های روانی ایجاد شده در جمهوری اسلامی است.
اون زمان بی بی سی این بدبخت را در بوق کرده بود که ازش یک آنارشیست ضد ملی گرایی بسازه تا به هست و نیست ما فحش بده. عمو مسدود بهنود هم مربی و راهنمای او بود

روشنگر نسل سوخته

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما به شما وحشت بزرگ را یادآور شدیم، اما شما باور نکردید.

#شاهنشاه_آریامهر

ماهور

@TwitterMamnoe
من بشخصه با مردم اسرائیل هرگزدشمنی یا حتا دلگیری نداشته و ندارم و به مردم آن کشور نهایت احترام را نیز پاس میدارم و مطمئنآ رفتار و اهداف جمهوری فاسد اسلامی را نسبت به کشور و مردم اسرائیل شدیدآ محکوم میکنم اما این که درطی چند هفته گذشته فوکوس بسیاری ازمبارزان بجای تمرکز برجمهوری انیرانی اسلامی و منافع ملی ایران , برتملق و تعریف وپشتیبانی ازاسرائیل بنا شده است و اکثرگفتگوها در حول و حوش این موضوع میباشد! منرا به شگفتی انداخته! و بدون ایراد اتهام یا توهین, اما با توجه به سابقه 40 ساله اپوزیسیون برون مرزی (افراد و سازمانها) درارتباطات فاش شده برخی از آنها با دستگاه های اطلاعاتی غرب بویژه امریکاییها این پرسش برایم پیش میآید که حکومت (دستگاه های اطلاعاتی) اسرائیل نیز درشرائط فعلی یعنی درزمانی که گفتگوی امریکاییها با جمهوری انیرانی درمورد « برجام» شروع شده و از آنسوی تزلزل شدید اپوزیسیون برون مرزی و تغییر «باور سیاسی» رضا«پهلوی» به جمهوری خواهی! کاملآ محسوس و مشاهده میشود آیاتغییراتی در روشهای خود جهت پیش برد اهدافش داده است و آیا میتواند مسائل مالی نیز بمراتب بیشتر از گذشته در این بین برای برخی اپوزانها مطرح شده باشد ؟
زمان نشان خواهد داد.
20 آوریل 2021
امیرابراهیمی


@TwitterMamnoe
اول اردیبهشت ماه است و «روز سعدی». بر دوستان فرهنگ دوست شادباد می‌گوییم

@TwitterMamnoe
نشان هفت‌پیکر,
نشان هفت‌پیکر در سال ۱۹۵۷ میلادی تأسیس و جایگزین نشان آفتاب که نشان بانوان قاجاری بود شد. این نشان به افتخار ملکه ثریا پهلوی بفرمان شاهنشاه ایجاد شد. در واقع نام این نشان به نام ملکه ثریا پهلوی، همسر دوم محمدرضا شاه اشاره دارد زیرا ثریا نام دیگری برای خوشه پروین یا هفت‌پیکر است.
ناگفته نماند بمناسبت جشن های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی ایران اعلاحضرت بطور موقت به همسرشان اجازه استفاده را صادر فرمودند و پس از مراسم مجددا به بانک مرکزی انتقال یافت.


@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بقول استاد طاهری شیرین زبان :ولی اما را بگذارید کنار بگوئید کی هستید چی هستید از کجا میاید به کجا میروید برگردید به هویت تان ایرانی بودن . موضوع روشن است:طرفدار این رژیم هستید یا نیستید؟
#No2IR
#جاوید_شاه
#بازگشت_به_مشروطه @AmirTaheri4

Hamdam همدم

@AmirTaheri4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رهبر اپوزیسیون چه کسی است!؟

زنده یاد فریدون فرخزاد پاسخ می‌دهد.

@TwitterMamnoe
چه خانواده سلطنتی ربلی اسپانیا داره!

Charles

@TwitterMamnoe
عده ای رو میبینم که مخالفین دستساز حکومت رو ، پس از به اصطلاح پشیمونی با خودشون مقایسه میکنن و میگن ماهم زمانی فریب خورده بودیم پس باید ازشون حمایت کنیم!
این گَله نفهم همچنان به فریب خوردن علاقه مندن و تفاوت فریب خورده و فریبکار رو نمیدونن، قبلا هم همین ها فریبت دادن
بفهم نفهم

ــــﮩ٨ﮩخنـــבانـــﮩ٨ﮩــــ

@TwitterMamnoe
در کلاب‌هاوس یه بحثی بود که من وسطاش وارد شدم. یه عده داشتن با چند تا هوادار مجاهدین خلق سر اتحاد علیه جمهوری اسلامی بحث می‌کردند. اختلاف هم زیاد بود. من وقت گرفتم و از یه خانم هوادار مجاهدین خلق پرسیدم اگر الان سال ۵۷ بود باز هم انقلاب می‌کردین؟ جواب داد بدون شک و ۱۰۰٪
ببینین ما به چه کسانی طرف هستیم. انگار رفتن یه ساختمان رو خراب کردن خودشون موندن زیر آوار. از تلفات و خسارت‌های میلیون‌ها ایرانی در نسل‌های متوالی که بگذریم خود مجاهدین خلق در بخاطر نکبت ۵۷ هزاران کشته و تواب دادند و نتیجه یک گه مطلق به اسم جمهوری اسلامی شد ولی هنوز پشیمان نیستن.

مجاهدین خلق تنها نیستن. هیچکدام از تبهکاران ۵۷ پشیمان نیستن. اساسا سرنوشت مردم و فلاکتی آفریده‌اند کوچکترین اهمیتی برایشان ندارد.
اگر می‌خواهید برای براندازی با اوباش متحد شوید این را هم در نظر بگیرید فردای براندازی ممکن است امثال مریم رجوی و اسفندیار منفردزاده به قدرت برسند.

اگر هم کسی نکبت ۵۷ را محکوم کند دیگر نیازی رفراندوم تعیین نظام نیست. ما حکومت پادشاهی خودمان را و قانون اساسی خودمان را داریم. کسی دنبال رفراندوم و فرم جدید حکومت می‌رود که شورش ۵۷ و نتایج آن را به رسمیت بشناسد.

Saeid Hosseinpour

‌‎مطلب رو خوب رسوندی
العاقلُ اشاره
ولی متاسفانه طرف شخصیت کامل و حاکمی نداره یعنی ذاتأ دنباله رو هست و احتیاج داره زیر پرچم دیگران باشه و متاسفانه نکته جالبش اینجاست که این دیگران رو از بین ارازل و اوباش انتخاب میکنه مثل یه بچه پولدار که از ترس به لات و لوتها پناه میبره برای محافظت

Shaun

@TwitterMamnoe
ببینید در همین توییتر مطالب غیر سیاسی چقدر بیشتر از مطالب سیاسی مورد اقبال قرار میگیرد.
تازه با وجود اینهمه بودجه فاندی #اپوزیسیون_قلابی و ربات و عملیات لایک ریزی فیک، عمرا یک توییت سیاسی باندهای مافیایی بیش از ۲ هزار لایک بگیرد.
چون برعکس تصور ما، جامعه ایران دغدغه سیاست ندارد
اولین مرحله در هر جنبش سیاسی درگیر کردن اکثریت جامعه در آن است. اصطلاحا بسیج سیاسی جامعه. کاری که خمینی کرد و اپوزیسیون ج.ا ۴۳ سال حتی تلاش هم برای آن نکرد..
حتی اصلاح طلبان در بسیج جامعه هزاران بار بهتر از اپوزیسیون و چهره های سرشناسش مثل آقای پهلوی عمل میکنند.

Reza Khosravi

@TwitterMamnoe
درباره بازار کریپتو ها
-
برخی از دوستان در مورد حضور در بازار کریپتو ها از من می پرسند به همین دلیل تصمیم گرفتم تا یک نوشته عمومی درباره آن منتشر کنم و نظرات خودم را در مورد بازار و بازار کریپتوها در آن توضیح دهم.
-
قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که بازار یک اجتماع انسانی است و بیش از این که منطق و خرد ( بر خلاف نظر اقتصاد دان ها) در آن حکم کند احساسات و باور ها در آن نقش بازی میکنند.
-

در درجه اول باور ها می توانند از احساسات فیزیو لوژیک درونی ناشی شده باشند مانند نیاز به خوراک که در انسان احساس گرسنگی ایجاد میکند و همین عامل است که خوراک را ارزشمند می سازد. یا نیاز به سرپناه یا وسیله نقلیه که به انسان نوعی راحتی و فراغ بال اعطامیکنند و طبیعتا باورهایی هستند مستقیم با فیزیولوژی انسانی ارتباط دارند.
-
در درجه دوم باور ها ناشی تکرار حسی هستند و رفتار گله ای و درک انسان از الگو های انسانی ناشی می شوند. در مورد تکرار حسی باید بگویم چناچه نام یک کالا برای یک انسان به تعداد کافی تکرار شود انسان به آن خو می گیرد و احساس نزدیکی میکند. این روش در تبلیغات برای فروش کالا مورد استفاده قرار میگیرد.
-
رفتار گله ای به این معناست که چنانچه فرد ببینید کالایی مورد استفاده تعداد زیادی از افراد است و تعداد قابل توجهی خواهان آن هستند به آن کالا اعتماد می کند. مثال معروف آن فری کثیفه ساندویجی در خیابان نیلوفر عباس آباد بود.
-
سوم همان سلبریتی ها یا الگوهای ابرانسان هستند. به عنوان مثال حمایت ایلان ماسک از بیتکوین و دوج کوین نقش اساسی در رویکرد عمومی به این کوین ها داشته است. بحث بر سر این نیست که ایلان ماسک کیست و یا خوب است و بد است مسئله باور مردم است.
-
در مورد کالاهای فیزیکی باید بگوییم کماکان همان قانون معروف عرضه (قدرت تولید و توزیع) و تقاضا در مورد قیمت ها صادق است فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که منشاء تقاضا می تواند یک « برساخته» ناشی از سه مورد ذکر شده باشد. اما کریپتو ها با وجود کمیابی کالای فیزیکی نیستند.
-
به غیر از کریپتو ها و پیش از آنها بورس از واقعیت های حسی جدا شده و به عوامل زیادی وابسته شده بود. در ضمن پیش از ظهور بیتکوین شما شاهد تب دات کام در بورس آمریکا بودید که با وجود بحران های فراوان هم اکنون بخش بزرگی از بازار سرمایه در جهان را در اختیار دارد. به عنوان مثال ارزش کمپانی فیسبوک از بسیاری از کا رخانه ها یا یک ابر مزرعه بزرگ یا یک کارخانه داروسازی بزرگ بیشتر است. این در حالی است که هر کسی می تواند با یک سرمایه ناچیز یک نرم افزار حتی بهتر از فیسبوک بسازد اما آنچه فیسبوک از آن بهره می برد یعنی رویکرد مردم را نمی تواند بسادگی بدست بیاورد.
-
ویژگی ای که به ارز ها (currencies) ارزش می بخشد درست همان ویژگی است که به سهام فیسبوک ارزش می دهد. ارزها اگر کمیاب باشند و مورد اقبال عمومی قرار بگیرند ارزشمند می شوند. هیچ چیز دیگری جز اعتماد مردم ارز را صاحب ارزش نمی کند. البته این اعتماد می تواند مثلا با استقراض دولت از بانک مرکزی، بدون حساب و کتاب یا چاپ بیش از اندازه پول از بین برود. یا می تواند با اعمال قوه قهریه( دلار آمریکا) یا فریب ( اسکناس انگلیسی در ایران) افزایش یابد.
-
امروز در جهان شاهد شیفت بزرگ اقتصادی از اروپا و آمریکا به سمت آسیا هستیم. این اتفاق پس از جنگ دوم جهانی با ظهور اقتصاد ژاپن و رشد حیرت انگیز آن آغاز شد و با وجود تمهید های گسترده اروپا و آمریکا پس از مهار ژاپن، از کره و چین سر بر آورد و به نظر می رسد دیگر قابل مهار نباشد. در چنین شرایطی نظام پیشین برتون وودز که از سال 1971 دچار بحران شده بود هر روز با بحران های عمده ای دست و پنجه نرم می کند.
-
تاریخ نشان داده چنانچه قدرت تولید یک منطقه یا کشور افزایش یابد ارز آن کشور هم به تدریج قوی تر خواهد شد. حتی اگر صد موسسه معتبر غربی هم به رده بندی و جدول بندی و اعتبار دادن به ارزها ی مثلا قوی و ضعیف بپردازند در عمل صاحب یک ارز باید بتواند آن را با یک کالای مورد نیاز مبادله کند. آنچه که تاکنون لیره استرلینگ را علیرغم افول شدید قدرت تولید انگلستان سراپا نگه داشته ارتباط گسترده آن با سایر ارزها از طریق موسسات مالی و بیمه و قدرت قانونگذاری بین المللی است. در غیر اینصورت در بازار جهانی چنانچه ارزها به هم تبدیل نشوند با لیره انگلستان چه می توان خرید؟
-
مثال های بالا جهت این بود تا خواننده بینش گسترده تر و عمیق تری نسبت به بازارها داشته باشد. اما بپردازیم به بازار کریپتو ها.