مقررداشتهام که در انتظار افتتاح دوره ششم مجلس شورای ملی موجبات و مقدمات اصلاحات مذکوره از طرف دولت تهیه گردد.
عمال دولت باید سرمشق حسن عمل، صراحت اخلاق و استقامت رای باشند و بکوشند تا مردم تندرست و توانا و دانا و توانگر شوند و وسایلی که مستلزم رفاهیت و آسایش حال عموم است بر طبق انتظار من تمهید و میسر گردد.
سخنرانی آقای نخستوزیر محمدعلی فروغی - اعلیحضرتا، این تاج و تخت که امروز به مبارکی و میمنت به وجود مسعود اعلیحضرت همایون شاهنشاهی خلدالله ملکه و سلطانیه مزین میشود یادگار سلاسل عدیده از ملوک نامدار و جمعی کثیر از سلاطین عظیمالشان است که از دیر زمانی آوازه این سرزمین را در دنیا به نیکی بلند نموده و قوم ایرانی را به مدارج عالیه مجد و شرف رسانیده است. ... ملت ایران می داند که امروز پادشاهی پاکزاد و ایرانی نژاد دارد که غمخوار اوست و مقام سلطنت را برای هوای نفس و عیش و کامرانی خویش تصاحب ننموده بلکه در ازای زحمات و مجاهدات فوق العاده اش در راه احیای ملت و دولت و برای تکمیل اجرای نیات مقدسه خود در فراهم ساختن اسباب آسایش ابنای نوع و آبادی این مرز و بوم دریافته است. ملت ایران می داند که ذات شاهانه با آنکه وظیفه خود را نسبت به وطن به طور وافی و اکمل قبلا ادا فرمودهاید و پس از تحمل این همه متاعب و بکار بدن آن اندازه مساعی بر حسب قاعده حقا برای وجود مبارک نوبت استراحت و فراغت رسیده معهذا آن ضمیر منیر آنی از خیال رعیت آسوده نیست و دایما در فکر بهبودی احوال آنان است و اگر هر آینه به واسطه موانع طبیعی یا فقدان وسایل و اسباب در انجام منظورات همایونی راجع به اصلاح امور مملکتی اندک تاخیر و تانی حاصل شود خاطر مقدس مکدر و قلب مبارک متالم میگردد.
پس از پایان سخنان نخست وزیر محمدعلی فروغی، آقای آقا میرزا محمدرضا کرمانی به پاس جشن تاجگذاری سخنرانی نشانگر شور و احساسات ایرانیان به عرض رساندند. سپس آقای میرزا حسن خان اسفندیاری از سوی نمایندگان ایالات و ولایات بیانیهای خواند. پس از آن اعلیحضرت از تخت پایین آمدند و به ساختمان برلیان کاخ گلستان تشریف فرما شدند. به هنگام گذشتن از جلوی سرسرا سلام ویژه همایونی زده شد و اعلیحضرت همایونی پس از ورود به تالار برلیان دستخطهایی به افتخار تنی چند از بزرگان کشوری و لشکری صادر فرمودند.
سپس اعلیحضرت همایونی مدال تاجگذاری که یک سوی آن تمثال همایونی و سوی دیگر آن نوشته شده بود "یادگار تاجگذاری پهلوی شاهنشاه ایران - ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵" را با دست مبارک خود به سینه والاحضرت ولیعهد، نخستوزیر، هیات دولت، امرای لشکر و دیگر بزرگانی که آورنده اثاثیه سلطنتی بودند و هم چنین تیمورتاش وزیر دربار سنجاق فرمودند. دیگر کسان نیز که در زمان جشنها مورد توجه ملوکانه قرارگرفتند نیز مدال تاجگذاری را اعلیحضرت به سینه آنان سنجاق کردند. پس از دادن مدالها اعلیحضرت همایونی با تاج پهلوی و شنل سلطنتی بر دوش و چوگان پیشکش شده در دست با تشریفات به سوی کالسکه سلطنتی رفتند. در جلوی کالسکه یک دسته سواره، امنیه، تیموری، بلوچ، ترکمن، بختیاری، شاهشون، چهارلنگ، سنجابی، کردستانی، طربانی، شادلو، هزارهای، بربر، بربرشای رنگی، کوکلا، بلوچ سرحدی، زعفرانلو، قشقایی، عشایر خوزستان، بختیاری هفت لنگ، خمسه، بویراحمدی، ماکویی، شاهسون قره چه داغ، اکراد، شکاک، مکری، میلان، جلالی، یورتچی، شاطرانلو، شاهسون سواره در حال آماده باش ایستاده بودند.
هنگام سوارشدن اعلیحضرت رضا شاه پهلوی به کالسکه، سرود ملی ایران سلام شاهنشاهی زده شد و یک تیر توپ شلیک گردید. کالسکه همایونی و دیگر کالسکهها و سواران و پیادهها که در پی کالسکه همایونی روان بودند از خیابان باب همایون، میدان سپه، لاله زار، جهارراه کنت و دروازه دولت گذشتند. همه خیابانها و میدان سپه که گذرگاه موکب شاهنشاه بود نظامیان در دو سوی خیابان ایستاده بودند و در پیاده روها و کنار همه خیابانها مردم تهران ایستاده بودند و کالسکه شاهنشاه در میان هلهله و شادمانی مردم از خیابانها گذشتند. در بیرون از دروازه دولت اعلیحضرت رضا شاه پهلوی، به همراهان کالسکه پروانه دادند که بروند و والاحضرت ولیعهد محمدرضا پهلوی و وزیر دربار در کنار ایشان ماندند.
اهالی شمیران طاق نصرت بسیار زیبا و باشکوهی بسته بودند، اعلیحضرت شاهنشاه رضا شاه پهلوی به کاخ سعدآباد تشریف بردند و پس از اندک درنگی به شهر بازگشتند و از خیابان لاله زار و میدان سپه برای دیدن طاق نصرتها گذشتند و به کاخ مرمر رفتند.
تاجگذاری بزرگ مرد تاریخ ایران و بنیانگذار ایران نوین را بخوانیم و بدانیم که رضا شاه پهلوی، مردی است که امروز به جوانان ایران امید آینده بهتر را می دهد. جاوید شاه پاینده ایران
https://t.me/TwitterMamnoe/56427
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
عمال دولت باید سرمشق حسن عمل، صراحت اخلاق و استقامت رای باشند و بکوشند تا مردم تندرست و توانا و دانا و توانگر شوند و وسایلی که مستلزم رفاهیت و آسایش حال عموم است بر طبق انتظار من تمهید و میسر گردد.
سخنرانی آقای نخستوزیر محمدعلی فروغی - اعلیحضرتا، این تاج و تخت که امروز به مبارکی و میمنت به وجود مسعود اعلیحضرت همایون شاهنشاهی خلدالله ملکه و سلطانیه مزین میشود یادگار سلاسل عدیده از ملوک نامدار و جمعی کثیر از سلاطین عظیمالشان است که از دیر زمانی آوازه این سرزمین را در دنیا به نیکی بلند نموده و قوم ایرانی را به مدارج عالیه مجد و شرف رسانیده است. ... ملت ایران می داند که امروز پادشاهی پاکزاد و ایرانی نژاد دارد که غمخوار اوست و مقام سلطنت را برای هوای نفس و عیش و کامرانی خویش تصاحب ننموده بلکه در ازای زحمات و مجاهدات فوق العاده اش در راه احیای ملت و دولت و برای تکمیل اجرای نیات مقدسه خود در فراهم ساختن اسباب آسایش ابنای نوع و آبادی این مرز و بوم دریافته است. ملت ایران می داند که ذات شاهانه با آنکه وظیفه خود را نسبت به وطن به طور وافی و اکمل قبلا ادا فرمودهاید و پس از تحمل این همه متاعب و بکار بدن آن اندازه مساعی بر حسب قاعده حقا برای وجود مبارک نوبت استراحت و فراغت رسیده معهذا آن ضمیر منیر آنی از خیال رعیت آسوده نیست و دایما در فکر بهبودی احوال آنان است و اگر هر آینه به واسطه موانع طبیعی یا فقدان وسایل و اسباب در انجام منظورات همایونی راجع به اصلاح امور مملکتی اندک تاخیر و تانی حاصل شود خاطر مقدس مکدر و قلب مبارک متالم میگردد.
پس از پایان سخنان نخست وزیر محمدعلی فروغی، آقای آقا میرزا محمدرضا کرمانی به پاس جشن تاجگذاری سخنرانی نشانگر شور و احساسات ایرانیان به عرض رساندند. سپس آقای میرزا حسن خان اسفندیاری از سوی نمایندگان ایالات و ولایات بیانیهای خواند. پس از آن اعلیحضرت از تخت پایین آمدند و به ساختمان برلیان کاخ گلستان تشریف فرما شدند. به هنگام گذشتن از جلوی سرسرا سلام ویژه همایونی زده شد و اعلیحضرت همایونی پس از ورود به تالار برلیان دستخطهایی به افتخار تنی چند از بزرگان کشوری و لشکری صادر فرمودند.
سپس اعلیحضرت همایونی مدال تاجگذاری که یک سوی آن تمثال همایونی و سوی دیگر آن نوشته شده بود "یادگار تاجگذاری پهلوی شاهنشاه ایران - ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵" را با دست مبارک خود به سینه والاحضرت ولیعهد، نخستوزیر، هیات دولت، امرای لشکر و دیگر بزرگانی که آورنده اثاثیه سلطنتی بودند و هم چنین تیمورتاش وزیر دربار سنجاق فرمودند. دیگر کسان نیز که در زمان جشنها مورد توجه ملوکانه قرارگرفتند نیز مدال تاجگذاری را اعلیحضرت به سینه آنان سنجاق کردند. پس از دادن مدالها اعلیحضرت همایونی با تاج پهلوی و شنل سلطنتی بر دوش و چوگان پیشکش شده در دست با تشریفات به سوی کالسکه سلطنتی رفتند. در جلوی کالسکه یک دسته سواره، امنیه، تیموری، بلوچ، ترکمن، بختیاری، شاهشون، چهارلنگ، سنجابی، کردستانی، طربانی، شادلو، هزارهای، بربر، بربرشای رنگی، کوکلا، بلوچ سرحدی، زعفرانلو، قشقایی، عشایر خوزستان، بختیاری هفت لنگ، خمسه، بویراحمدی، ماکویی، شاهسون قره چه داغ، اکراد، شکاک، مکری، میلان، جلالی، یورتچی، شاطرانلو، شاهسون سواره در حال آماده باش ایستاده بودند.
هنگام سوارشدن اعلیحضرت رضا شاه پهلوی به کالسکه، سرود ملی ایران سلام شاهنشاهی زده شد و یک تیر توپ شلیک گردید. کالسکه همایونی و دیگر کالسکهها و سواران و پیادهها که در پی کالسکه همایونی روان بودند از خیابان باب همایون، میدان سپه، لاله زار، جهارراه کنت و دروازه دولت گذشتند. همه خیابانها و میدان سپه که گذرگاه موکب شاهنشاه بود نظامیان در دو سوی خیابان ایستاده بودند و در پیاده روها و کنار همه خیابانها مردم تهران ایستاده بودند و کالسکه شاهنشاه در میان هلهله و شادمانی مردم از خیابانها گذشتند. در بیرون از دروازه دولت اعلیحضرت رضا شاه پهلوی، به همراهان کالسکه پروانه دادند که بروند و والاحضرت ولیعهد محمدرضا پهلوی و وزیر دربار در کنار ایشان ماندند.
اهالی شمیران طاق نصرت بسیار زیبا و باشکوهی بسته بودند، اعلیحضرت شاهنشاه رضا شاه پهلوی به کاخ سعدآباد تشریف بردند و پس از اندک درنگی به شهر بازگشتند و از خیابان لاله زار و میدان سپه برای دیدن طاق نصرتها گذشتند و به کاخ مرمر رفتند.
تاجگذاری بزرگ مرد تاریخ ایران و بنیانگذار ایران نوین را بخوانیم و بدانیم که رضا شاه پهلوی، مردی است که امروز به جوانان ایران امید آینده بهتر را می دهد. جاوید شاه پاینده ایران
https://t.me/TwitterMamnoe/56427
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
پادشاهیخواهان توئیتر
تاجگذاری رضا شاه پهلوی - روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۵ اعلیحضرت همایون رضا شاه پهلوی شاهنشاه ایران در آیین بسیار باشکوهی دیهیم شاهنشاهی ایران را بر سر نهادند.
پس از تصویب ماده واحده از سوی مجلس شورای ملی در روز ۹ آبان ماه ۱۳۰۴ که به نام سعادت ملت انقراض…
پس از تصویب ماده واحده از سوی مجلس شورای ملی در روز ۹ آبان ماه ۱۳۰۴ که به نام سعادت ملت انقراض…
Forwarded from Amir Taheri امیر طاهری
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عاقلانه نیست تمام تجربه تاریخیمان را به خاطر چیزی که نمیدانیم چیست (جمهوری)، دور بریزیم!
باید برگردیم به آن چیزی که میشناسیم و به ما امکان داد دوباره کشورمان رابسازیم: سلطنت مشروطه 👑
@AmirTaheri4
باید برگردیم به آن چیزی که میشناسیم و به ما امکان داد دوباره کشورمان رابسازیم: سلطنت مشروطه 👑
@AmirTaheri4
LeBo
تاحالا دیدید مصدق و دار و دستهاش اظهار تاسفی، خشمی،اعتراضی از صمیم قلب نسبت به تجاوز متفقین و اشغال ایران کرده باشند؟ تمام نیروهای ضدایران از قاجاریه، کمونیست، اسلامیست،تجزیهطلب که نفسشون بریده شده بود دوباره به بیرون خزیدند، پایوران نظم ۲۰ ساله هم تحت تعقیب و محاکمه قرارگرفتند
Pejvak92
سـپهبد زاهدی، عامل اصلى دسـتگيری شـيخ خزعل و به گونه ئى رهائى بخش خوزسـتان، چهارسال در فلسطين در اسارت انگليسـيها بود.
Tropical
روز ورود ارتشهای اشغالگر بازاریها در تهران شیرینی پخش کردند بصراحت هم گفتند بخاطر خلاص شدن از رضا شاه است و به بهای اشغال کشور هم بوده باشه براشون فرقی نداشته. همونها بعدا همه مصدقی شدند و بعد از سال 32 یا ملی مذهبی بودند (اکثریتشون) و گروه کمی هم به تشکیلات موتلفه پیوستند
@TwitterMamnoe
تاحالا دیدید مصدق و دار و دستهاش اظهار تاسفی، خشمی،اعتراضی از صمیم قلب نسبت به تجاوز متفقین و اشغال ایران کرده باشند؟ تمام نیروهای ضدایران از قاجاریه، کمونیست، اسلامیست،تجزیهطلب که نفسشون بریده شده بود دوباره به بیرون خزیدند، پایوران نظم ۲۰ ساله هم تحت تعقیب و محاکمه قرارگرفتند
Pejvak92
سـپهبد زاهدی، عامل اصلى دسـتگيری شـيخ خزعل و به گونه ئى رهائى بخش خوزسـتان، چهارسال در فلسطين در اسارت انگليسـيها بود.
Tropical
روز ورود ارتشهای اشغالگر بازاریها در تهران شیرینی پخش کردند بصراحت هم گفتند بخاطر خلاص شدن از رضا شاه است و به بهای اشغال کشور هم بوده باشه براشون فرقی نداشته. همونها بعدا همه مصدقی شدند و بعد از سال 32 یا ملی مذهبی بودند (اکثریتشون) و گروه کمی هم به تشکیلات موتلفه پیوستند
@TwitterMamnoe
چو گیتی شود تنگ بر شهریار
تو گنج و تن و جان گرامی مدار
اگر فقط همین یک بیت #شاهنامه را میفهمیدیم امروز سرفرازان گیتی بودیم
#جاوید_شاه
Sir Morgan Freeman
@TwitterMamnoe
تو گنج و تن و جان گرامی مدار
اگر فقط همین یک بیت #شاهنامه را میفهمیدیم امروز سرفرازان گیتی بودیم
#جاوید_شاه
Sir Morgan Freeman
@TwitterMamnoe
مجسمه یک نجیب زاده یا شاهزاده ایرانی ٣۵۵٠ سال پیش
موزه لوور https://t.co/tPtRnMVsx5
@TwitterMamnoe
موزه لوور https://t.co/tPtRnMVsx5
@TwitterMamnoe
٣ فرمان و نوشته داریوش بزرگ را در لوور پیدا کردم. همه از کاخ آپادانا به تاراج رفته. از اینکه اینها برگردان شدند و برگردان چیست آگاهی ندارم. چیز عجیبی که در این لوح و سنگ نوشته دیدم اینست که اینها سه بعدی هستند. تمام سطح و زوایا از نوشته پوشیده شده است https://t.co/j8nPg9b18q
@TwitterMamnoe
@TwitterMamnoe
امروز در #هلند روز پادشاه است
🇳🇱👑🇳🇱
#Koningsdag
#خانواده_سلطنتی
🇳🇱 هـلــنـدی 🇳🇱
در ایران هم همین روزها شمشیر به ماتحت علی ابن آب طالبی میکنن و در و دیوار رو سیاه میکنن.
@TwitterMamnoe
🇳🇱👑🇳🇱
#Koningsdag
#خانواده_سلطنتی
🇳🇱 هـلــنـدی 🇳🇱
در ایران هم همین روزها شمشیر به ماتحت علی ابن آب طالبی میکنن و در و دیوار رو سیاه میکنن.
@TwitterMamnoe
این اکانت اگه کامل دست زنش نباشه ١٠٠% اشتراکی کنترل میشه و شک ندارم این کامنتو زنش داده
Σύμπαν
وکیل ملت یا وکیل تیکه ها؟
میهن بان یا خوشگل بان؟
مساله کدام ست؟
Farman
@TwitterMamnoe
Σύμπαν
وکیل ملت یا وکیل تیکه ها؟
میهن بان یا خوشگل بان؟
مساله کدام ست؟
Farman
@TwitterMamnoe
یه موقعی خمینی هم #فایل_صوتی میداد رو کاست بین شورشیان۵٧ دست به دست میشد! حالا هیچی از حرفهاش کسی نمیفهمیدا!ولی باز تو ماه دیدنش!
این طرفدارای ظریف هم همینن،با اینکه تا گردن تو گند فرو رفتن ولی بازهم دست و پا میزنن.
janan Khorramجانان خرم ☼𓃬
@TwitterMamnoe
این طرفدارای ظریف هم همینن،با اینکه تا گردن تو گند فرو رفتن ولی بازهم دست و پا میزنن.
janan Khorramجانان خرم ☼𓃬
@TwitterMamnoe
تجربۀ من اینست که ما شاه اللهی ها »خوب جایی» فرو کردیم و باید با همین فرمان و سرعت «تا ته» فشار دهیم!
باشد که عبرتی باشد برای تمام دشمنان ایران، مخصوصا این مزدورهای گدا گشنه!
همین که از معصومه ج.نده نژاد تا این آبدارچی پارکینگ ناسا چپ و راست به ما حمله می کنن، همش نشانه است!
VivalD
@TwitterMamnoe
باشد که عبرتی باشد برای تمام دشمنان ایران، مخصوصا این مزدورهای گدا گشنه!
همین که از معصومه ج.نده نژاد تا این آبدارچی پارکینگ ناسا چپ و راست به ما حمله می کنن، همش نشانه است!
VivalD
@TwitterMamnoe
یکی از چیزایی که گاهی بهش میکنم اینه که کاش میشد چند روز تو تهران اوایل دهه پنجاه زندگی میکردم.
راستِ افراطی
@TwitterMamnoe
راستِ افراطی
@TwitterMamnoe
دقیقا در همین سن وقتی تلویزیون ملی ایران با پخش سرود شاهنشاهی آغاز به کار میکرد، یاد گرفته بودم به همین شکل خبردار و احترام نظامی تا پایان سرود بایستم.
البته جلوی تلویزیون شاوب لورنس!
Kamran Ayazi
@TwitterMamnoe
البته جلوی تلویزیون شاوب لورنس!
Kamran Ayazi
@TwitterMamnoe