نهاد پادشاهی یک نهاد ملی است نه سیاسی و حزبی
پادشاه یک شخصیت ملی است نه یک رهبر سیاسی
پادشاه نیازمند همراهی یک رهبر سیاسی کاریزماتیک است تا امور سیاسی ملت را اداره کند
یک شخصیت ملی متعلق به همه ملت است نه یک گرایش سیاسی یا حزب خاص
آریامهر چنین رهبران سیاسی بزرگی را همراه خود داشت .
پارسا
@TwitterMamnoe
پادشاه یک شخصیت ملی است نه یک رهبر سیاسی
پادشاه نیازمند همراهی یک رهبر سیاسی کاریزماتیک است تا امور سیاسی ملت را اداره کند
یک شخصیت ملی متعلق به همه ملت است نه یک گرایش سیاسی یا حزب خاص
آریامهر چنین رهبران سیاسی بزرگی را همراه خود داشت .
پارسا
@TwitterMamnoe
سازمان دفاع غیر نظامی کشور - در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۳۶ به فرمان شاهنشاه ایران اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر سازمان دفاع غیر نظامی کشور بنیاد نهاده شد. شاهنشاه آریامهر در بنیاد این سازمان مردم سراسر کشور را برای پدافند از میهن آریایی و کهن ایران فرا خواندند و فرمودند همانطور که ارتش شاهنشاهی به منظور دفاع از حدود و ثغور کشور به وجود آمده و منظماً پیشرفت کرده و متناسب با شرایط و ضروریات کنونی دنیا مجهز گردیدهاست، سازمان دفاع غیر نظامی کشور نیز که وظیفه آن آماده ساختن مردم برای مواجهه با اوضاع و شرایط استثنایی و مواقع اضطرار است، بایستی طوری مجهز گردد و سازمان یابد که بتواند سهم اساسی خود را در دفاع ملی ایفا کند. بدیهی است به همان علت که نیرومند شدن ارتش دلیل و علت جنگ نمیتواند باشد، توسعه و تجهیز سازمان دفاع غیر نظامی نیز مقدمه و نشانه جنگ نیست، بلکه این هر دو به موازات یکدیگر فقط وسیله تأمین امنیت و آمادگی کشور برای دفاع به شمار میرود.
۲۵ بهمن ماه ۲۵۳۶ شاهنشاهی پیام اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر در بیستمین سالروز بنیاد سازمان دفاع غیرنظامی کشور
به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دفاع غیرنظامی کشور بار دیگر مسئولیت و وظیفه خطیر این سازمان و لزوم همکاری گسترده و همه جانبه ملی را با آن متذکر میشویم.
سازمان دفاع غیرنظامی کشور وظیفه دارد در هنگام صلح از طریق ایجاد آمادگی برای مواجهه با سوانح طبیعی و در زمان جنگ از راه تامین ایستادگی و مقاومت در برابر آثار ناشی از جنگ، با همه نیروها و امکانات خود اقدام کند و این امر موقعی امکان پذیر است که دفاع غیرنظامی از فرد و خانواده شروع شود و در کلیه سازمانهای دولتی و بخش خصوصی منتاسب با اهمیت و موقعیت آنها تعمیم یابد.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
۲۵ بهمن ماه ۲۵۳۶ شاهنشاهی پیام اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر در بیستمین سالروز بنیاد سازمان دفاع غیرنظامی کشور
به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دفاع غیرنظامی کشور بار دیگر مسئولیت و وظیفه خطیر این سازمان و لزوم همکاری گسترده و همه جانبه ملی را با آن متذکر میشویم.
سازمان دفاع غیرنظامی کشور وظیفه دارد در هنگام صلح از طریق ایجاد آمادگی برای مواجهه با سوانح طبیعی و در زمان جنگ از راه تامین ایستادگی و مقاومت در برابر آثار ناشی از جنگ، با همه نیروها و امکانات خود اقدام کند و این امر موقعی امکان پذیر است که دفاع غیرنظامی از فرد و خانواده شروع شود و در کلیه سازمانهای دولتی و بخش خصوصی منتاسب با اهمیت و موقعیت آنها تعمیم یابد.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
attach 📎
🛑 یادی از گذشته های دنیای ورزش زنان ایران‼️
با شاه ماهی طلایی ایران نیز آشنا شویم . کوچک بود و ریزنقش و چهره اش بیشتر به ژیمناستهای کوچولو شباهت داشت تا قهرمانان نامی شنا (به این عکسش توجه کنید!!) .اما میبایست همدوره اش بوده باشی تا روشن شدن موتورش را در آب نظاره کنی . در تمرینات پا کرال سینه هیچ شناگر پسری حتی به گردش نمی رسید و تقریبا در کنار قورباغه رو ها به خط پایان استخر میرسید . شناگران میدانند که من از چه میگویم .
🏊🏻♀️نسترن حسنی زاده شاه ماهی طلایی ایران -اهل جنوب ،اهوازی دومین دختر شناگر تاریخ ایران است که در سال 1352-1973 پس از شکستن 5 رکورد در رشته های 100 ، 200 ، 400 متر آزاد و 100 متر پروانه و 200 متر مختلط انفرادی و گرفتن لقب شاه ماهی طلایی ایران - برای مسابقات جهانی شنا - یوگسلاوی به همراه سه شناگر پسر (حشمت الله اجاق ،افشین حضرتی و منوچهر غفاری )به سفر خارج از کشور رفت .
نوشته روزنامه در مورد این عکس : " این نسترن حسنی زاده است میان یک شناگر هلندی و یک شناگر استرالیایی . درست به هیکلش توجه کنید . نسترن کوچولو در برابر این اندامهای ورزیده چه میتوانست بکند . او فقط میتوانست بهترین تلاش خود را بکار اندازد که کرد و رکورد ایران را در 200 متر ازاد 3،3 ثانیه شکست . آفرین بر دختر کوچولوی ما ! "
نسترن سال بعد 1974 نیز مجددا به همراه تیم شنای ایران به مسابقات جهانی شنا به یوگسلاوی رفت و در مسابقات مجارستان د رمسابقات جوانان عضو تیم شنا ایران بود . و شرکت کننده در بازیهای آسیایی تهران را نیز در کارنامه شنا خود دارد و تیم شنای دانش آموزان ایران را نیز در المپیک دانش آموزان جهان همراهی کرد و سپس چند سال مربی تیم شنا دختران اهواز بود و سپس انقلاب اسلامی و...
نسترن نیز از توهینات رژیم جمهوری اسلامی به ورزشکاران زن وقت در امان نماند . چهره به یاد ماندنی ورزش بانوان ایران در حال حاضر در خارج از ایران تندرست به زندگی ادامه میدهد /
نسترن و خواهران شناگرش ،پروین - پریچهر و پرتو به همراه زنده یاد پدر ورزشکاراشان آقای حسنی زاده (شناگر و واترپلویست خوزستان )رد پای بزرگی بر شنای خوزستان و ایران دارند .
برگرفته از فیسبوک بانو تونیا ولی اوغلی عزیز
@TwitterMamnoe
با شاه ماهی طلایی ایران نیز آشنا شویم . کوچک بود و ریزنقش و چهره اش بیشتر به ژیمناستهای کوچولو شباهت داشت تا قهرمانان نامی شنا (به این عکسش توجه کنید!!) .اما میبایست همدوره اش بوده باشی تا روشن شدن موتورش را در آب نظاره کنی . در تمرینات پا کرال سینه هیچ شناگر پسری حتی به گردش نمی رسید و تقریبا در کنار قورباغه رو ها به خط پایان استخر میرسید . شناگران میدانند که من از چه میگویم .
🏊🏻♀️نسترن حسنی زاده شاه ماهی طلایی ایران -اهل جنوب ،اهوازی دومین دختر شناگر تاریخ ایران است که در سال 1352-1973 پس از شکستن 5 رکورد در رشته های 100 ، 200 ، 400 متر آزاد و 100 متر پروانه و 200 متر مختلط انفرادی و گرفتن لقب شاه ماهی طلایی ایران - برای مسابقات جهانی شنا - یوگسلاوی به همراه سه شناگر پسر (حشمت الله اجاق ،افشین حضرتی و منوچهر غفاری )به سفر خارج از کشور رفت .
نوشته روزنامه در مورد این عکس : " این نسترن حسنی زاده است میان یک شناگر هلندی و یک شناگر استرالیایی . درست به هیکلش توجه کنید . نسترن کوچولو در برابر این اندامهای ورزیده چه میتوانست بکند . او فقط میتوانست بهترین تلاش خود را بکار اندازد که کرد و رکورد ایران را در 200 متر ازاد 3،3 ثانیه شکست . آفرین بر دختر کوچولوی ما ! "
نسترن سال بعد 1974 نیز مجددا به همراه تیم شنای ایران به مسابقات جهانی شنا به یوگسلاوی رفت و در مسابقات مجارستان د رمسابقات جوانان عضو تیم شنا ایران بود . و شرکت کننده در بازیهای آسیایی تهران را نیز در کارنامه شنا خود دارد و تیم شنای دانش آموزان ایران را نیز در المپیک دانش آموزان جهان همراهی کرد و سپس چند سال مربی تیم شنا دختران اهواز بود و سپس انقلاب اسلامی و...
نسترن نیز از توهینات رژیم جمهوری اسلامی به ورزشکاران زن وقت در امان نماند . چهره به یاد ماندنی ورزش بانوان ایران در حال حاضر در خارج از ایران تندرست به زندگی ادامه میدهد /
نسترن و خواهران شناگرش ،پروین - پریچهر و پرتو به همراه زنده یاد پدر ورزشکاراشان آقای حسنی زاده (شناگر و واترپلویست خوزستان )رد پای بزرگی بر شنای خوزستان و ایران دارند .
برگرفته از فیسبوک بانو تونیا ولی اوغلی عزیز
@TwitterMamnoe
Telegram
attach 📎
الیزابت متولد سال ۲۰۰۱ و در حال حاضر ۱۸ ساله است. او بزرگترین فرزند پادشاه بلژیک
است و گرچه برادر دارد ولی از آنجایی که ده سال قبل از تولد او، قوانین مربوط به رسیدن
تاج و تخت زنان در دربار بلژیک تغییر پیدا کرد، او بر برادرانش در رسیدن به سلطنت اولویت
داشته و اولین ملکه این کشور خواهد بود.
Ardalan
@TwitterMamnoe
است و گرچه برادر دارد ولی از آنجایی که ده سال قبل از تولد او، قوانین مربوط به رسیدن
تاج و تخت زنان در دربار بلژیک تغییر پیدا کرد، او بر برادرانش در رسیدن به سلطنت اولویت
داشته و اولین ملکه این کشور خواهد بود.
Ardalan
@TwitterMamnoe
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - با تصمیم مجلس شورای ملی روز نهم اسفند ماه ۱۳۳۱ روزی که شاهنشاه بر اثر قیام دلیرانه مردم ایران و بنا به درخواست و ایستادگی آنان از مسافرت به خارج از کشور منصرف شدند و این امر موجبات نجات و سعادت کشور گردید، روز نهم اسفند به نام (روز ملت) نامیده شد. تصمیم قانونی دایر به نامیدن روز نهم اسفند به (روز ملت) و روز بیست و هشتم امرداد ماه (به روز قیام ملی) میباشد.
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ سالروز قیام مردم پایتخت علیه توطئه محمد مصدق در سرنگونی حکومت پارلمانی شاهنشاهی ایران میباشد. پنج هفته پیش از رخداد قیام مردم تهران، محمد مصدق از مجلس شورای ملی اختیارات دیکتاتوری برای یک سال دیگر گرفت. با این اختیارات محمد مصدق قانون اساسی مشروطه را زیر پا گزاشت و توانست بدون تصویب مجلس شورای ملی خود قانون بنویسد و خود آن را تصویب نماید و به اجرا درآورد. یعنی "قوه مقننه" و "قوه مجریه" از یکدیگر جدا و مستقل نبودند بلکه در وجود شخص محمد مصدق متبلور شدند. جدایی سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بر پایه اصل ۲۷ متمم قانون اساسی یکی از پایههای قانون اساسی است، زیر پا گذاشتن اصل ۲۷ بر پایه اصل هفتم متمم قانون اساسی که "اساس مشروطیت جزاً و کلاً تعطیلبردار نیست" ناممکن است. با این اختیارات محمد مصدق ملکه مادر، والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و دیگر هموندان خانواده سلطنتی را از ایران بیرون کرد. سپس مصدق نخشه در سر داشت که شاهنشاه ایران و ملکه ثریا را از ایران بیرون براند. توطئه مصدق با همدستی شوروی برای برقرار ساختن جمهوری خلق ایران بود که در آن محمد مصدق پرزیدنت این جمهوری خلقی شود. نمایندگان مجلس شورای ملی که از نخشههای پلید مصدق آگاه شده بودند دیگر از محمد مصدق پشتیبانی نکردند. رییس مجلس شورای ملی نامهای به شاهنشاه محمدرضا شاه پهلوی نوشت و در آن از اعلیحضرت درخواست کرد که معظمله به هیچ روی از کشور بیرون نروند. مجلس شورای ملی با چاپ جارنامهای از مردم پایتخت خواست که برای جلوگیری از سفر شاهنشاه به خارج "هر کاری" که میتوانند انجام دهند. مردم تهران در برابر کاخ مرمر گردآمدند و با فریادهای "جاوید شاه" از شاهنشاه ایران درخواست کردند که در کشور بمانند و نشان دادند که مردم ایران خواستار حکومت شاهنشاهی پارلمانی خود هستند و نه حکومت جمهوری خلقی به ریاست جمهوری محمد مصدق. با دیدن این اوضاع شاهنشاه ایران برآن شدند که در کشور بمانند و به میان مردم که در برابر کاخ مرمر چشم به راه تصمیم شاهنشاه بودند رفتند.
۱ اسفند ماه ۱۳۳۱ محمد مصدق نامهای به شاهنشاه به وسیله برادرش حشمتالدوله والاتبار فرستاد با این درونمایه که حسین علاء وزیر دربار شاهنشاهی و دربار شاهنشاهی فعالیتهایی علیه دولت را سازمان میدهند. مصدق شاهنشاه را تهدید کرده بود که با رفراندوم درباره گزارش این کمیسیون قدرت شاهنشاه را تضعیف خواهدکرد. مصدق درخواست کرد که شاهنشاه در روز ۹ اسفند ۱۳۳۱ به همراه ملکه ثریا از کشور بیرون روند. محمد مصدق دستورهای پنهانی برای مسئولان صادر کرد که برای سفر شاهنشاه در روز ۹ اسفند آماده باشند. ولی آنچه را که مصدق به نیرنگ خود برای سفر شاهنشاه در پنهان برنامهریزی کرده بود، انجام نشد زیرا که بسیاری از نمایندگان و مردم ایران از سفر شاهنشاه آگاهی یافتند.
۴ اسفند ماه ۱۳۳۱ هفت تن از نمایندگان مجلس شورای ملی به همراهی وزیر دربار شاهنشاهی به پیشگاه شاهنشاه باریافتند تا معظم له را درباره اوضاع جاری و آنچه در مجلس میگذرد آگاه سازند. هم چنین قرار شد که نخستوزیر به پیشگاه شاهانه بار یابد. فعالیت دامنهداری از سوی هفده تن از نمایندگان مجلس شورای ملی برای بهبود رابطه دولت و دربار شاهنشاهی آغاز شد.
۶ اسفند ماه ۱۳۳۱ سرلشکر زاهدی و شمار دیگری از افسران وفادار به شاهنشاه دستگیر و زندانی شدند.
روز ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - علاء وزیر دربار در نامهای به آگاهی شاهنشاه رساند که محمد مصدق ساعت یک پس از نیمروز برای یک ساعت، و وزیران ساعت دو پس از نیمروز به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا بار خواهند یافت. مصدق وارد کاخ شاهنشاهی شد و به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا باریافت.
آیتالله کاشانی رییس مجلس شورای ملی نامهای به تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ به شماره ۱۳۷۸۵ به پیشگاه شاهنشاه نوشت:
اعلیحضرت همایون شاهنشاهی - خبر مسافرت غیرمترقبه اعلیحضرت همایون شاهنشاهی موجب شگفتی و نگرانی فوقالعاده قاطبه اهالی پایتخت شده و هیئت رئیسه مجلس شورای ملی با استحضار آقایان به عرض میرساند که در وضع کنونی به هیچ وجه مصلحت و صواب نمیداند که اعلیحضرت همایونی مبادرت به مسافرت فرمایند زیرا ممکن است در تمام کشور تاثیرات عمیق و نامطلوب حاصل نماید به این لحاظ از پیشگاه همایونی استدعا میشود که قطعا در این مورد تجدید نظر فرموده و تصمیم به مسافرت را به موقع دیگری در سال آینده تبدیل فرمایند.
روز ملت ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ سالروز قیام مردم پایتخت علیه توطئه محمد مصدق در سرنگونی حکومت پارلمانی شاهنشاهی ایران میباشد. پنج هفته پیش از رخداد قیام مردم تهران، محمد مصدق از مجلس شورای ملی اختیارات دیکتاتوری برای یک سال دیگر گرفت. با این اختیارات محمد مصدق قانون اساسی مشروطه را زیر پا گزاشت و توانست بدون تصویب مجلس شورای ملی خود قانون بنویسد و خود آن را تصویب نماید و به اجرا درآورد. یعنی "قوه مقننه" و "قوه مجریه" از یکدیگر جدا و مستقل نبودند بلکه در وجود شخص محمد مصدق متبلور شدند. جدایی سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بر پایه اصل ۲۷ متمم قانون اساسی یکی از پایههای قانون اساسی است، زیر پا گذاشتن اصل ۲۷ بر پایه اصل هفتم متمم قانون اساسی که "اساس مشروطیت جزاً و کلاً تعطیلبردار نیست" ناممکن است. با این اختیارات محمد مصدق ملکه مادر، والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و دیگر هموندان خانواده سلطنتی را از ایران بیرون کرد. سپس مصدق نخشه در سر داشت که شاهنشاه ایران و ملکه ثریا را از ایران بیرون براند. توطئه مصدق با همدستی شوروی برای برقرار ساختن جمهوری خلق ایران بود که در آن محمد مصدق پرزیدنت این جمهوری خلقی شود. نمایندگان مجلس شورای ملی که از نخشههای پلید مصدق آگاه شده بودند دیگر از محمد مصدق پشتیبانی نکردند. رییس مجلس شورای ملی نامهای به شاهنشاه محمدرضا شاه پهلوی نوشت و در آن از اعلیحضرت درخواست کرد که معظمله به هیچ روی از کشور بیرون نروند. مجلس شورای ملی با چاپ جارنامهای از مردم پایتخت خواست که برای جلوگیری از سفر شاهنشاه به خارج "هر کاری" که میتوانند انجام دهند. مردم تهران در برابر کاخ مرمر گردآمدند و با فریادهای "جاوید شاه" از شاهنشاه ایران درخواست کردند که در کشور بمانند و نشان دادند که مردم ایران خواستار حکومت شاهنشاهی پارلمانی خود هستند و نه حکومت جمهوری خلقی به ریاست جمهوری محمد مصدق. با دیدن این اوضاع شاهنشاه ایران برآن شدند که در کشور بمانند و به میان مردم که در برابر کاخ مرمر چشم به راه تصمیم شاهنشاه بودند رفتند.
۱ اسفند ماه ۱۳۳۱ محمد مصدق نامهای به شاهنشاه به وسیله برادرش حشمتالدوله والاتبار فرستاد با این درونمایه که حسین علاء وزیر دربار شاهنشاهی و دربار شاهنشاهی فعالیتهایی علیه دولت را سازمان میدهند. مصدق شاهنشاه را تهدید کرده بود که با رفراندوم درباره گزارش این کمیسیون قدرت شاهنشاه را تضعیف خواهدکرد. مصدق درخواست کرد که شاهنشاه در روز ۹ اسفند ۱۳۳۱ به همراه ملکه ثریا از کشور بیرون روند. محمد مصدق دستورهای پنهانی برای مسئولان صادر کرد که برای سفر شاهنشاه در روز ۹ اسفند آماده باشند. ولی آنچه را که مصدق به نیرنگ خود برای سفر شاهنشاه در پنهان برنامهریزی کرده بود، انجام نشد زیرا که بسیاری از نمایندگان و مردم ایران از سفر شاهنشاه آگاهی یافتند.
۴ اسفند ماه ۱۳۳۱ هفت تن از نمایندگان مجلس شورای ملی به همراهی وزیر دربار شاهنشاهی به پیشگاه شاهنشاه باریافتند تا معظم له را درباره اوضاع جاری و آنچه در مجلس میگذرد آگاه سازند. هم چنین قرار شد که نخستوزیر به پیشگاه شاهانه بار یابد. فعالیت دامنهداری از سوی هفده تن از نمایندگان مجلس شورای ملی برای بهبود رابطه دولت و دربار شاهنشاهی آغاز شد.
۶ اسفند ماه ۱۳۳۱ سرلشکر زاهدی و شمار دیگری از افسران وفادار به شاهنشاه دستگیر و زندانی شدند.
روز ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ - علاء وزیر دربار در نامهای به آگاهی شاهنشاه رساند که محمد مصدق ساعت یک پس از نیمروز برای یک ساعت، و وزیران ساعت دو پس از نیمروز به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا بار خواهند یافت. مصدق وارد کاخ شاهنشاهی شد و به پیشگاه شاهنشاه و ملکه ثریا باریافت.
آیتالله کاشانی رییس مجلس شورای ملی نامهای به تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ به شماره ۱۳۷۸۵ به پیشگاه شاهنشاه نوشت:
اعلیحضرت همایون شاهنشاهی - خبر مسافرت غیرمترقبه اعلیحضرت همایون شاهنشاهی موجب شگفتی و نگرانی فوقالعاده قاطبه اهالی پایتخت شده و هیئت رئیسه مجلس شورای ملی با استحضار آقایان به عرض میرساند که در وضع کنونی به هیچ وجه مصلحت و صواب نمیداند که اعلیحضرت همایونی مبادرت به مسافرت فرمایند زیرا ممکن است در تمام کشور تاثیرات عمیق و نامطلوب حاصل نماید به این لحاظ از پیشگاه همایونی استدعا میشود که قطعا در این مورد تجدید نظر فرموده و تصمیم به مسافرت را به موقع دیگری در سال آینده تبدیل فرمایند.
رییس مجلس شورای ملی - سیدابوالقاسم کاشانی
هیات رییسه مجلس شورای ملی به پیشگاه شاهنشاه باریافت و به نمایندگی از مردم ایران خواهش کرد که معظمله در این روزهای بیمآور از این سفر چشم پوشی کنند. مجلس شورای ملی با اعلامیهای از مردم خواست که برای بازنگری شاهنشاه در اراده ایشان به سفر خارج و جلوگیری از این سفر هر کاری که میتوانند انجام دهند.
گروه بیشماری از مردم تهران پیرامون کاخ مرمر گردآمدند و با تظاهرات میهنپرستانه و شاهدوستانه خود اعلام داشتند تا زمانی که شاهنشاه از سفر خود چشمپوشی نکردهاند به تظاهرات خود ادامه میدهند و از جلوی کاخ تکان نخواهند خورد. بازار تهران بسته شد و بازاریان همراه با دیگر طبقههای مردم در راه پیمایی باشکوهی میهنپرستی و شاهدوستی خود را نشان دادند. سرانجام با تظاهرات پیوسته و بیمانند مردم میهن پرست و شاهدوست، وزارت دربار شاهنشاهی با سپاسگزاری از ابراز احساسات پاک ملت ایران نسبت به شاهنشاه به آگاهی رساند که معظمله از سفر به خارج از کشور « فعلا » چشمپوشی کردهاند. شاهنشاه از کاخ مرمر به میان تظاهرکنندگان که غریو "جاوید شاه" آنان کاخ مرمر و خیابانهای پیرامون را به لرزه درآورده بود رفتند، به میان مردمی که از دیدن شاهنشاهشان از شادی در پوست خود نمیگنجیدند و به آنان گفتند:
حالا که شما نمیخواهید و مایل نیستید که برای معالجه از کشور خارج شوم من نیز ناچار انصراف خود را از این مسافرت اعلام میکنم.
بازداشتهای گروهی - رویداد نهم اسفندماه بهانهای فراهم ساخت که مصدق به بازداشتهای گروهی دست بزند و روزنامههای هوادار دولت دشنام و ناسزاگویی به مخالفان سیاست دولت را بدون شناختن مرزی از اندازه بیرون کنند. ... و با اینکه جمال امامی در این میان این هنگامه گوشهگیری را به دخالت در امور سیاسی برتری دادهبود، او نیز به همراه غلامحسین فروهر، سپهبد شاهبختی، سرلشگر معینی، عمیدینوری، سرتیپ گیلانشاه، سرگرد خسروانی و شعبان جعفری و گروهی دیگر که شمار آنها بیش از صدوهفتاد نفر میشد، به جرم شوراندن مردم بر ضد دولت بازداشت شدند.
پس از آنکه دکتر مصدق آگاه شد که مردم از مسافرت شاهنشاه جلوگیری به عمل آوردهاند، با لباس خواب به مجلس رفت و دست به یک تاتر تازه پارلمانی زد. اما این مانور نیز از سوی مخالفین دولت در مجلس بیهوده ماند و هر چه پایان سال ۱۳۳۱ نزدیکتر میشد، ناتوانی و سستی دستگاه دولت محمد مصدق آشکارتر میگشت. آن گونه که تنها یک برنامه پلید و از پیش ریخته شده یک رویدادی ناگهانی که می توانست افکار مردم را به بیراهه بکشد میتوانست سبب استواری دولت شود و یا آن را سرنگون سازد ...
۱۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ میر اشرافی نماینده مجلس شورای ملی از توطئه مصدق علیه شاهنشاه و نابودی رژیم شاهنشاهی و سرانجام تجزیه ایران در روز ۹ اسفند ماه پرده برداشت. میراشرافی گفت :..مگر در پس پرده چه نقشه هولناکی در شرف ظهوراست؟ دستگاه تبلیغات دولتی مردم شرافتمند طهران و علما و نمایندگان و اصناف و سایر طبقاتی که برای ابراز احساسات در مقابل کاخ همایونی اجتماع نموده بودند و با فریادهای ما نخواهیم گذاشت شاه برود مانع عزیمت شاهنشاه بودند بنام چاقوکش و مشایعت کننده معرفی نموده ...چندکلمه راجع به بازداشت سرلشگر زاهدی عرض کنم. چون سرلشگر زاهدی مجرم است و جرم او هم کاندید بودن ایشان برای مقام نخستوزیری است که این جرم در نظر جناب آقای دکتر مصدق قابل عفو نخواهدبود
شمس قناتآبادی نیز در این روز در سخنان خود گفت: "... آقایان نمایندگان محترم خوب دقت بفرمایید آقایان محترمی که بحکومت نظامی ولو حکومت نظامی زمان دکتر مصدق السلطنه رای میدهید که حقیقت امر این است که با وجود حکومت نظامی در حفظ حقوق ملت و صیانت آزادیهای سیاسی هیچ نوع اقدامی نمیتوان بعمل آورد چه حکومت نظامی تعطیل عمومی مشروطیت است (صحیح است) و باوجود آن حقوق و آزادیهایی که بموجب قانون اساسی برای ملت شناخته شده چنان که به تجریه دیدهایم کان لم یکن میشود در ممالکی که دولت علاقه مند به قانون اساسی و اجرای اصول مشروطیت است برفرض لزوم حکومت نظامی دوام پیدانمیکند در این مملکت کافی است که دولت بهانهای بدست آورد و بواسطه برقراری حکومت نظامی ماهها و سالها مشروطیت را تعطیل کند) ... اما آن دکتر مصدقی که میخواهد فقط باحکومت نظامی و قانون امنیت اجتماعی حکومت کند من نمیتوانم ارادتی باوداشته باشم
https://t.me/TwitterMamnoe/55716
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
هیات رییسه مجلس شورای ملی به پیشگاه شاهنشاه باریافت و به نمایندگی از مردم ایران خواهش کرد که معظمله در این روزهای بیمآور از این سفر چشم پوشی کنند. مجلس شورای ملی با اعلامیهای از مردم خواست که برای بازنگری شاهنشاه در اراده ایشان به سفر خارج و جلوگیری از این سفر هر کاری که میتوانند انجام دهند.
گروه بیشماری از مردم تهران پیرامون کاخ مرمر گردآمدند و با تظاهرات میهنپرستانه و شاهدوستانه خود اعلام داشتند تا زمانی که شاهنشاه از سفر خود چشمپوشی نکردهاند به تظاهرات خود ادامه میدهند و از جلوی کاخ تکان نخواهند خورد. بازار تهران بسته شد و بازاریان همراه با دیگر طبقههای مردم در راه پیمایی باشکوهی میهنپرستی و شاهدوستی خود را نشان دادند. سرانجام با تظاهرات پیوسته و بیمانند مردم میهن پرست و شاهدوست، وزارت دربار شاهنشاهی با سپاسگزاری از ابراز احساسات پاک ملت ایران نسبت به شاهنشاه به آگاهی رساند که معظمله از سفر به خارج از کشور « فعلا » چشمپوشی کردهاند. شاهنشاه از کاخ مرمر به میان تظاهرکنندگان که غریو "جاوید شاه" آنان کاخ مرمر و خیابانهای پیرامون را به لرزه درآورده بود رفتند، به میان مردمی که از دیدن شاهنشاهشان از شادی در پوست خود نمیگنجیدند و به آنان گفتند:
حالا که شما نمیخواهید و مایل نیستید که برای معالجه از کشور خارج شوم من نیز ناچار انصراف خود را از این مسافرت اعلام میکنم.
بازداشتهای گروهی - رویداد نهم اسفندماه بهانهای فراهم ساخت که مصدق به بازداشتهای گروهی دست بزند و روزنامههای هوادار دولت دشنام و ناسزاگویی به مخالفان سیاست دولت را بدون شناختن مرزی از اندازه بیرون کنند. ... و با اینکه جمال امامی در این میان این هنگامه گوشهگیری را به دخالت در امور سیاسی برتری دادهبود، او نیز به همراه غلامحسین فروهر، سپهبد شاهبختی، سرلشگر معینی، عمیدینوری، سرتیپ گیلانشاه، سرگرد خسروانی و شعبان جعفری و گروهی دیگر که شمار آنها بیش از صدوهفتاد نفر میشد، به جرم شوراندن مردم بر ضد دولت بازداشت شدند.
پس از آنکه دکتر مصدق آگاه شد که مردم از مسافرت شاهنشاه جلوگیری به عمل آوردهاند، با لباس خواب به مجلس رفت و دست به یک تاتر تازه پارلمانی زد. اما این مانور نیز از سوی مخالفین دولت در مجلس بیهوده ماند و هر چه پایان سال ۱۳۳۱ نزدیکتر میشد، ناتوانی و سستی دستگاه دولت محمد مصدق آشکارتر میگشت. آن گونه که تنها یک برنامه پلید و از پیش ریخته شده یک رویدادی ناگهانی که می توانست افکار مردم را به بیراهه بکشد میتوانست سبب استواری دولت شود و یا آن را سرنگون سازد ...
۱۹ اسفند ماه ۱۳۳۱ میر اشرافی نماینده مجلس شورای ملی از توطئه مصدق علیه شاهنشاه و نابودی رژیم شاهنشاهی و سرانجام تجزیه ایران در روز ۹ اسفند ماه پرده برداشت. میراشرافی گفت :..مگر در پس پرده چه نقشه هولناکی در شرف ظهوراست؟ دستگاه تبلیغات دولتی مردم شرافتمند طهران و علما و نمایندگان و اصناف و سایر طبقاتی که برای ابراز احساسات در مقابل کاخ همایونی اجتماع نموده بودند و با فریادهای ما نخواهیم گذاشت شاه برود مانع عزیمت شاهنشاه بودند بنام چاقوکش و مشایعت کننده معرفی نموده ...چندکلمه راجع به بازداشت سرلشگر زاهدی عرض کنم. چون سرلشگر زاهدی مجرم است و جرم او هم کاندید بودن ایشان برای مقام نخستوزیری است که این جرم در نظر جناب آقای دکتر مصدق قابل عفو نخواهدبود
شمس قناتآبادی نیز در این روز در سخنان خود گفت: "... آقایان نمایندگان محترم خوب دقت بفرمایید آقایان محترمی که بحکومت نظامی ولو حکومت نظامی زمان دکتر مصدق السلطنه رای میدهید که حقیقت امر این است که با وجود حکومت نظامی در حفظ حقوق ملت و صیانت آزادیهای سیاسی هیچ نوع اقدامی نمیتوان بعمل آورد چه حکومت نظامی تعطیل عمومی مشروطیت است (صحیح است) و باوجود آن حقوق و آزادیهایی که بموجب قانون اساسی برای ملت شناخته شده چنان که به تجریه دیدهایم کان لم یکن میشود در ممالکی که دولت علاقه مند به قانون اساسی و اجرای اصول مشروطیت است برفرض لزوم حکومت نظامی دوام پیدانمیکند در این مملکت کافی است که دولت بهانهای بدست آورد و بواسطه برقراری حکومت نظامی ماهها و سالها مشروطیت را تعطیل کند) ... اما آن دکتر مصدقی که میخواهد فقط باحکومت نظامی و قانون امنیت اجتماعی حکومت کند من نمیتوانم ارادتی باوداشته باشم
https://t.me/TwitterMamnoe/55716
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
دکتر مهرا ملکی :
در عصر طلاییِ آریامهر، تمامی اقوام ایرانی از احترام و جایگاه والایی برخوردار بودند.
@TwitterMamnoe
در عصر طلاییِ آریامهر، تمامی اقوام ایرانی از احترام و جایگاه والایی برخوردار بودند.
@TwitterMamnoe
اینترنت سراوان قطع است.در اطراف زاهدان هم درگیریهایی بوده و تعدادی کشته شدهاند. ننگ بر حکومت فاسدی که به پیامدهای فقر و اعتراض با گلوله پاسخ میدهد.
کشوری که سیستان و بلوچستان دارد،باید وارد کننده موز باشد؟ آری! اگر حکومت در خدمت منافع مافیا باشد،منافع و امنیت ملی قربانی می شود
حجت کلاشی
@TwitterMamnoe
کشوری که سیستان و بلوچستان دارد،باید وارد کننده موز باشد؟ آری! اگر حکومت در خدمت منافع مافیا باشد،منافع و امنیت ملی قربانی می شود
حجت کلاشی
@TwitterMamnoe
Forwarded from جنبش مردمی میهن پرستان
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اسکناس نویسی، بهترین حرکت برای رساندن پیام در جهت پیدا کردن همراهان و هم اندیشان، بدون شناسایی شدن است.
🔷 پولهای بی اعتبار جمهوری اشغالی اعدامی را، کاغذ پیام رسانی ملی خود کنیم.
✅ پول بدون شعار باقی نگذاریم.
⬇ فعالیت های میدانی خود را به آیدی زیر در تلگرام ارسال نمایید
@babakirani7373
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@Etehade_Nowin
🔷 پولهای بی اعتبار جمهوری اشغالی اعدامی را، کاغذ پیام رسانی ملی خود کنیم.
✅ پول بدون شعار باقی نگذاریم.
⬇ فعالیت های میدانی خود را به آیدی زیر در تلگرام ارسال نمایید
@babakirani7373
#پیمان_نوین #اتحاد_نوین
#جاوید_شاه #بگو_برگرد_شاه
@Etehade_Nowin
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
جشن درختکاری ۱۵ اسفند ماه - درختکاری و نگاهبانی درخت از برجستهترین و انسانیترین نمودارهای تمدن کهن ایرانیان است. ایرانیان از زمان هخامنشیان با کاشتن درخت در کنار کویرها و دامنه کوهها و کرانه جویبارها جنگل بوجود میآوردند و سرزمین آریایی را سبز نگاه میداشتند و این کار را کاری بهشتی و آسمانی و انسانی میدانستند. زرتشت بزرگ با دست خود در بلخ درخت سرو را کاشت و آیین درختکاری را به مردم آموخت. اعلیحضرت رضا شاه بزرگ نخستین بار این سنت باستانی درختکاری را جشنی ملی و مردمی خواندند و دوباره این آیین والا را زنده کردند. جشن درختکاری که پراکنده از سوی کشاورزان ایران برگزار میشد به جشنی ملی و رسمی دگرگون شد. فرمان تاریخی ملی کردن جنگلها که از دستاوردهای درخشان انقلاب شاه و مردم بود جلوی از بین رفتن منابع طبیعی را گرفت و یک بار دیگر سنت کهن درختکاری و نگاهبانی از درختهای جنگلی جان تازهای به خود گرفت جشن درختکاری در پاسداشت این دهش اهورایی است و هر سال در روز ۱۵ اسفند ماه این جشن از سوی شاهنشاه آریامهر با برنشاندن درختی انجام میشود.
۱۵ اسفند ماه ۲۵۳۴ شاهنشاهی در پیشگاه شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو و والاحضرت همایون ولیعهد ایران رضا پهلوی و دیگر هموندان خاندان شاهنشاهی ایران، آیین خجسته درختکاری برگزار شد. در این آیین شاهنشاه آریامهر و شهبانو و همه والاحضرتها در ساعت ۱۱ بامداد به بلندیهای شهستان پهلوی وارد شدند. والاحضرت شاهپورها و شاهدختها، سرکار علیه بانو فریده دیبا، امیرعباس هویدا نخست وزیر و دبیرکل حزب رستاخیز ملت ایران ، رییس مجلس سنا، رییس مجلس شورای ملی و دیگر بلندپایگان برجسته کشوری و لشکری از اعلیحضرتین و والاحضرتها پیشباز کردند. هنگام ورود اعلیحضرتین وزیر کشاورزی و منابع طبیعی نشانهای ویژه یادبود آیین درختکاری را به پیشگاه اعلیحضرتین پیشکش کرد . آنگاه اعلیحضرتین و والاحضرتها به جای برگزاری جشن رفتند. در این هنگام سرود شاهنشاهی ایران از سوی دسته موزیک پیشاهنگان نواخته شد. منصور روحانی وزیر کشاورزی و منابع طبیعی در گزارشی گفت:
شاهنشاها علیاحضرتا
در تعالیم زرتشت و سرمشقهای باستانی همیشه و همه جا از آب و آبادانی، از کشاورزی و سرسبزی، از کشت و نگاهداری درخت به عنوان کارهایی مقدس و نیمه آسمانی یاد شده است. پادشاهان هخامنشی برکتیبهها که کتاب روزگار و دورنمای زمان است بزرگترین آرزوهایشان یعنی نجات این کشور از خشکسالی را نقش میکردند. نه تنها این آرزوی شاهان هخامنشی و دستورهای زرتشت و سرمشقهای نیاکان ما را تحقق نبخشد بلکه گهگاه بلایی آسمانی را مامور خشکسالی این سرزمین کرد و یا ابتلایی زمینی را به صورت حمله اقوام وحشی حواله جان مردم این دیار ساخته، با تمام این احوال ایران باقی ماند چرا که اعتقاد قلبی ملت ایران به رژیم شاهنشاهی و مقدس و معزز شمردن شاهنشاهان این سرزمین ستون اصلی و بقا و محور اصیل امیدواری مردم ایران زمین بوده و هست و تا ابد خواهد بود. آثار شوم و عوارض مسموم روزگاران گذشته در کشور ما نشانههایی بسیار دارد. در شهرهای ما روستاهای ما در فرهنگ ما، درمناعت ما در کشاورزی و فلاحت ما ...
اما در کار کشاورزی از این همه نشانهها هیچکدام به سیاهی و زندگی مناسباتی نبوده که اربابان ستمکار با رعایای زحمتکش و بردبار خویش برقرارکرده بودند. قرنها و فرنها زمین در دست ارباب، کاریز و چشمه ساز یعنی آب در دست مالک و جنگل و مرتع و چراگاه در دست خوانین و متنفذین بود. نتیجه این مالکیتهای ظالمانه بود که کشاورز ایرانی غمی در چهره داشت به نشانه فقر روحی زخمی بر بدن داشت به نشانه فقر جسمی و وصلهای بر پیراهن به نشانه فقر مادی لیکن طلوع شاهنشاهی دودمان پهلوی فصلی تازه و عصری نوین به وجود آورد که میبایست چنین بساطی در هم کوفته و چنین ظلمی از میان برداشته شود. قریب سی و شش سال از شاهنشاهی پهلوی گذشت و حوادث و وقایع با میهن ما و با رهبریهای میهن ما دست و پنجه بسیار نرم کرد تا سرانجام اندیشه تابناک شاهنشاه آریامهر هم چون خورشیدی ابر حوادث را به کناری زد و جان تازه و حیات تازه تری به ملت ایران واز جمله به کشاورز ایرانی عطا فرمود.
تاریخ اعطای آزادی به کشاورز ایرانی به ظاهر در بهمن ۱۳۴۱ است لیکن همه میدانند از همان روزهای نخستین سلطنت و از همان لحظات و ساعات اولین که بر دوش جوانان وطن پرست و غیور به مجلس شورای ملی نزول اجلال فرمودید به فکر نجات این مردم به خصوص اعطای آزادی به طبقه کشاورز و کارگر بودید. و از همان روزها بود که به حکم آنچه در کتاب « ماموریت برای وطنم » و کتاب « انقلاب سفید » مرقوم فرمودهاید شبی نبود که با فکر مردم سر بر زمین نگذارید و صبحی نبود که با فکر خدمت به این مرز و بوم سر از بستر برنگیرید.
https://t.me/TwitterMamnoe/55723
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
۱۵ اسفند ماه ۲۵۳۴ شاهنشاهی در پیشگاه شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو و والاحضرت همایون ولیعهد ایران رضا پهلوی و دیگر هموندان خاندان شاهنشاهی ایران، آیین خجسته درختکاری برگزار شد. در این آیین شاهنشاه آریامهر و شهبانو و همه والاحضرتها در ساعت ۱۱ بامداد به بلندیهای شهستان پهلوی وارد شدند. والاحضرت شاهپورها و شاهدختها، سرکار علیه بانو فریده دیبا، امیرعباس هویدا نخست وزیر و دبیرکل حزب رستاخیز ملت ایران ، رییس مجلس سنا، رییس مجلس شورای ملی و دیگر بلندپایگان برجسته کشوری و لشکری از اعلیحضرتین و والاحضرتها پیشباز کردند. هنگام ورود اعلیحضرتین وزیر کشاورزی و منابع طبیعی نشانهای ویژه یادبود آیین درختکاری را به پیشگاه اعلیحضرتین پیشکش کرد . آنگاه اعلیحضرتین و والاحضرتها به جای برگزاری جشن رفتند. در این هنگام سرود شاهنشاهی ایران از سوی دسته موزیک پیشاهنگان نواخته شد. منصور روحانی وزیر کشاورزی و منابع طبیعی در گزارشی گفت:
شاهنشاها علیاحضرتا
در تعالیم زرتشت و سرمشقهای باستانی همیشه و همه جا از آب و آبادانی، از کشاورزی و سرسبزی، از کشت و نگاهداری درخت به عنوان کارهایی مقدس و نیمه آسمانی یاد شده است. پادشاهان هخامنشی برکتیبهها که کتاب روزگار و دورنمای زمان است بزرگترین آرزوهایشان یعنی نجات این کشور از خشکسالی را نقش میکردند. نه تنها این آرزوی شاهان هخامنشی و دستورهای زرتشت و سرمشقهای نیاکان ما را تحقق نبخشد بلکه گهگاه بلایی آسمانی را مامور خشکسالی این سرزمین کرد و یا ابتلایی زمینی را به صورت حمله اقوام وحشی حواله جان مردم این دیار ساخته، با تمام این احوال ایران باقی ماند چرا که اعتقاد قلبی ملت ایران به رژیم شاهنشاهی و مقدس و معزز شمردن شاهنشاهان این سرزمین ستون اصلی و بقا و محور اصیل امیدواری مردم ایران زمین بوده و هست و تا ابد خواهد بود. آثار شوم و عوارض مسموم روزگاران گذشته در کشور ما نشانههایی بسیار دارد. در شهرهای ما روستاهای ما در فرهنگ ما، درمناعت ما در کشاورزی و فلاحت ما ...
اما در کار کشاورزی از این همه نشانهها هیچکدام به سیاهی و زندگی مناسباتی نبوده که اربابان ستمکار با رعایای زحمتکش و بردبار خویش برقرارکرده بودند. قرنها و فرنها زمین در دست ارباب، کاریز و چشمه ساز یعنی آب در دست مالک و جنگل و مرتع و چراگاه در دست خوانین و متنفذین بود. نتیجه این مالکیتهای ظالمانه بود که کشاورز ایرانی غمی در چهره داشت به نشانه فقر روحی زخمی بر بدن داشت به نشانه فقر جسمی و وصلهای بر پیراهن به نشانه فقر مادی لیکن طلوع شاهنشاهی دودمان پهلوی فصلی تازه و عصری نوین به وجود آورد که میبایست چنین بساطی در هم کوفته و چنین ظلمی از میان برداشته شود. قریب سی و شش سال از شاهنشاهی پهلوی گذشت و حوادث و وقایع با میهن ما و با رهبریهای میهن ما دست و پنجه بسیار نرم کرد تا سرانجام اندیشه تابناک شاهنشاه آریامهر هم چون خورشیدی ابر حوادث را به کناری زد و جان تازه و حیات تازه تری به ملت ایران واز جمله به کشاورز ایرانی عطا فرمود.
تاریخ اعطای آزادی به کشاورز ایرانی به ظاهر در بهمن ۱۳۴۱ است لیکن همه میدانند از همان روزهای نخستین سلطنت و از همان لحظات و ساعات اولین که بر دوش جوانان وطن پرست و غیور به مجلس شورای ملی نزول اجلال فرمودید به فکر نجات این مردم به خصوص اعطای آزادی به طبقه کشاورز و کارگر بودید. و از همان روزها بود که به حکم آنچه در کتاب « ماموریت برای وطنم » و کتاب « انقلاب سفید » مرقوم فرمودهاید شبی نبود که با فکر مردم سر بر زمین نگذارید و صبحی نبود که با فکر خدمت به این مرز و بوم سر از بستر برنگیرید.
https://t.me/TwitterMamnoe/55723
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
اکثریت کاربران در شبکه های اجتماعی ابراز مخالفت خود با ج.ا را مبارزه میدانند،
چرا گرانی چرا فقر چرا زندان چرا اختلاس چرا شکنجه چرا سرکوب چرا اعدام؟
اینها ابراز مخالفت است،برای تغییر نیاز است مبارز باشیم
وقتی پا به عرصه مبارزه گذاشتیم آنگاه به ملزومات مبارزه پی میبریم
مبارزه فکر میخواهد باید فکر مبارزه داشته باشیم،مبارزه تشکیلات نیاز دارد باید تشکیلات داشته باشیم،
باید مردم بدانند برای بدست آوردن چه چیزی مبارزه میکنند،صرفا از میان برداشتن اوضاع نابسامانی فعلی نمی تواند اندیشه مبارزه شکل دهد
#بازگشت_به_مشروطه
#تشکیلات_بزرگ_ملی
➰رضا کیوان➰
@TwitterMamnoe
چرا گرانی چرا فقر چرا زندان چرا اختلاس چرا شکنجه چرا سرکوب چرا اعدام؟
اینها ابراز مخالفت است،برای تغییر نیاز است مبارز باشیم
وقتی پا به عرصه مبارزه گذاشتیم آنگاه به ملزومات مبارزه پی میبریم
مبارزه فکر میخواهد باید فکر مبارزه داشته باشیم،مبارزه تشکیلات نیاز دارد باید تشکیلات داشته باشیم،
باید مردم بدانند برای بدست آوردن چه چیزی مبارزه میکنند،صرفا از میان برداشتن اوضاع نابسامانی فعلی نمی تواند اندیشه مبارزه شکل دهد
#بازگشت_به_مشروطه
#تشکیلات_بزرگ_ملی
➰رضا کیوان➰
@TwitterMamnoe
انقلابهای یکنفره.
ویدا موحد
رسول جلیلپور
و حالا جوان کرجی که نامش را نمیدانیم.
Parsa Golestan
@TwitterMamnoe
ویدا موحد
رسول جلیلپور
و حالا جوان کرجی که نامش را نمیدانیم.
Parsa Golestan
@TwitterMamnoe
خاندان پهلوی همواره در حال افتتاح پروژه های بزرگی بودند که ایران را به سرعت به طرف ترقی و پیشرفت میبرد و در این میان مردم ناسپاسی که نه عقل و فهم درک آن را داشتند و نه قدر دان بودند
ننگ بر شورشیان ۵۷
افتتاح فرودگاه بین اللمللی مهرآباد توسط #شاهنشاه_آریامهر سال
۱۳۳۷
#جاوید_شاه
مژگان
@TwitterMamnoe
ننگ بر شورشیان ۵۷
افتتاح فرودگاه بین اللمللی مهرآباد توسط #شاهنشاه_آریامهر سال
۱۳۳۷
#جاوید_شاه
مژگان
@TwitterMamnoe
۳۰ ویژگی افرادی که مطالعه ندارند؛
۱-خیلی راحت تحت تاثییر تبلیغات قرار میگیرن
۲-حرفهای تکراری میزنند
۳-دایره واژگان آنها محدودِ
۴-خود را نمیشناسن
۵-با هیجان و احساس زندگی میکنن
۶-بخش استدلالی آنها تقریبا تعطیلِ
۷-استعداد پوپولیست شدن دارن
۸-قوای عقلی آنها پرورش نیافته
۹-برآنچه میگویندخیلی کنترل ندارن
۱۰-گوش کردن به دیگران را نمیاموزند
۱۱-مستعد پذیرفتن شایعاتن
۱۲-اهمیت متفاوت بودن دیگران را کشف نمیکنن
۱۴-غلظت یادگیری آنها بشدت کاهش مییابد
۱۵-فرصت فکر کردن در زندگی را از دست میدن
۱۶-با واژه انتقاد بیگانهاند
۱۷-زمینه های تداوم اقتدار گرایی را فراهم میاورند
۱۸-حرفهای نسنجیده زیاد میزنن
۱۹-منافع خود را بخوبی تشخیص نمیدن
۲۰-با واژه “مشورت” ناآشنا هستن
۲۱-حکومتها رو خوشحال میکنن
۲۲-باعث میشوند نظام حزبی در کشور ایجاد نشود
۲۳-زود عصبانی میشوند
۲۴-از حقوق شهروندی خود و دیگران ناآگاهند
۲۵-برای رشد فکری و شخصیتی احساس نیاز نمیکنن
۲۶-در همه زمینه ها اظهار نظر میکنن☺️
۲۷-راحت برای دیگران القاب میگذارن
۲۸-تفاوت بین توهم و غیر توهم را نمیدانن
۲۹-تعریفشان در خصوص زندگی،فراتر از غرایز انسانی فراتر نمیرود
۳۰-نمیدانند جهل چیست
حکایت خیلی از کاربرها😉
👑رستم پهلوی
@TwitterMamnoe
۱-خیلی راحت تحت تاثییر تبلیغات قرار میگیرن
۲-حرفهای تکراری میزنند
۳-دایره واژگان آنها محدودِ
۴-خود را نمیشناسن
۵-با هیجان و احساس زندگی میکنن
۶-بخش استدلالی آنها تقریبا تعطیلِ
۷-استعداد پوپولیست شدن دارن
۸-قوای عقلی آنها پرورش نیافته
۹-برآنچه میگویندخیلی کنترل ندارن
۱۰-گوش کردن به دیگران را نمیاموزند
۱۱-مستعد پذیرفتن شایعاتن
۱۲-اهمیت متفاوت بودن دیگران را کشف نمیکنن
۱۴-غلظت یادگیری آنها بشدت کاهش مییابد
۱۵-فرصت فکر کردن در زندگی را از دست میدن
۱۶-با واژه انتقاد بیگانهاند
۱۷-زمینه های تداوم اقتدار گرایی را فراهم میاورند
۱۸-حرفهای نسنجیده زیاد میزنن
۱۹-منافع خود را بخوبی تشخیص نمیدن
۲۰-با واژه “مشورت” ناآشنا هستن
۲۱-حکومتها رو خوشحال میکنن
۲۲-باعث میشوند نظام حزبی در کشور ایجاد نشود
۲۳-زود عصبانی میشوند
۲۴-از حقوق شهروندی خود و دیگران ناآگاهند
۲۵-برای رشد فکری و شخصیتی احساس نیاز نمیکنن
۲۶-در همه زمینه ها اظهار نظر میکنن☺️
۲۷-راحت برای دیگران القاب میگذارن
۲۸-تفاوت بین توهم و غیر توهم را نمیدانن
۲۹-تعریفشان در خصوص زندگی،فراتر از غرایز انسانی فراتر نمیرود
۳۰-نمیدانند جهل چیست
حکایت خیلی از کاربرها😉
👑رستم پهلوی
@TwitterMamnoe