پادشاهی‌خواهان توئیتر
877 subscribers
20.5K photos
9.24K videos
158 files
34.4K links
روشنگری تنها راه نجات بشریت از شر خرافه است.
Download Telegram
‏خب معلوم است که ‎#زندگی_نرمال خوب است
اما بیانیه خوانی از ‎#زندگی_نرمال یک چیز است
گام برداشتن به سوی ‎#زندگی_نرمال یک چیز،
کسانی به سمت ‎#زندگی_نرمال گام برمیدارند
که فهمیده اند
ایرانیان ذیل ‎#پادشاهی_مشروطه
زندگی نرمال را تجربه کردند
و ستیز با پادشاهی ‎#زندگی_نرمال یک ملت را آتش زد
‏لحظه ی دفاع از ‎#زندگی_نرمال آن
لحظه ایست که میفهمیم
در محاصره ی لشکری از نیروهای ایدیولوژیک چپگرا و مذهبی و قبیله ای و شبه روشنفکران دمدمی مزاج
فقط یک دولت ایرانی مقتدر است که میتواند از ‎#زندگی_نرمال دفاع کند
‏واقعی ترین مفهوم دنیای قدرت
مفهوم توازن قوا است ؛
با من بمیرم و تو بمیری ‎#ثبات حاصل نمیشود
در میان لشکری از نیروهای ایدیولوژیک فقط یک ‎#دولت_مقتدر_ایرانگرا میتواند شرایط زندگی ملت را به سامان کند
بقیه حرفها شوخی است
شبه روشنفکران اگر دوباره مجال پیدا کنند بازهم کمرمان را میشکنند

ordinary man


@TwitterMamnoe
#شهبانو_فرح_پهلوی در پیامی به مناسبت #روز_جهانی_زن، با اشاره به مبارزه و فداکاری زنان #ایران در راه حقوق پایمال شده خود و رسیدن به فردای ایرانی آزاد، گفتند:
«باور دارم که شما زنان ایرانی به‌زودی جایگاه غصب شده‌تان را که با این حکومت به تاراج رفته، باز پس خواهید گرفت.»

🔷 شهبانو فرح پهلوی در این پیام گفتند: روز ۸ مارس برای همه بانوان این جهان یادآور روز احقاق حقوقی است که در رابطه با آنان رعایت نشده و هنوز بخشی به همین دلیل این درد مشترک را با هم فریاد می‌کنند. در ایران در حدود یکصد سال پیش با رهبری رضا شاه بزرگ برای زنان امکانات آموزش

در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاها فراهم شد و در دوران پادشاهی #محمد_رضا_شاه فقید زنان ایران حق رای و انتخاب شدن را به‌دست آوردند و با تلاش زنان آزاد شده قوانین پیشرفته زیادی به نفع بانوان به‌وجود آمد.

@TwitterMamnoe
روز زن بر همه شما بانوان ایران و زنان آزاده جهان خجسته باد .
‘فقط ایرانی می‌تواند باعث شکست و سرنگونی ایران شود.’
این درسی است که دشمنان دیرینه ایران پس از قرن ها تلاش، خون دادن و سرافکندگی و حقارت به مانند قانون طلایی اجرا می‌کنند. علت وجود اینهمه مزدور و خائن و رسانه چون بی‌بی‌سی تلاش شبانه روزی دشمنان ایران است

Sir Morgan Freeman

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این فیلم در اوایل انقلاب به وسیله شادروان رضا فاضلی هنرمند و هنرپیشه ایران تهیه گردید و حاصل این واریته های آخوندی انفجار محل کارش ونابودی فرزند جوانش بیژن گردید
#نه_به_جمهوری_اسلامی

ડꫀρⅈᦔꫀꫝ

@TwitterMamnoe
1
زنان از نخستین قربانیان نظام جمهوری اسلامی بودند. من همیشه بر این باور هستم و تاکید می‌کنم که زنان ایرانی حقیقتا از جنس و جنم دیگری هستند و در طول ۴۲ سال اخیر شجاعت بی‌نظیری از خود به ایرانیان و دنیا نشان داده‌‌اند.
#والاحضرت_یاسمین_پهلوی
همیشه درجبهه اول تظاهرات‌ها بوده‌اند و از روز اول با آپارتاید جنسیتی مبارزه کرده‌اند.
چشم‌اندازی که من از آن به وضعیت زنان می‌نگرم، چشم‌انداز بسیار امیدوارکننده‌ای برای زنان ایرانی است.من عمیقا بر این باور هستم که زنان #ایران نقشی کلیدی در بازپس‌گیری کشور و مبارزه ملی خواهند داشت

Azadeh Khorasani👑

@TwitterMamnoe
عکسی از ارتش شاهنشاهی ایران۱۹۲۶. بافت متنوع نیروها یاداور تنوع قومی نیروهای رزمی در ارتش‌های ایران قدیم است. کرد، آذری‌، لر‌، بلوچ‌، قشقایی، فارس با لباس مشخص حضور دارند. افسر سمت چپ عکس یاور (ستوان) حاجی‌خان پیر بستامی است که در ج‌ج‌۲ با درجه سرهنگی مقابل ارتش سرخ به شهادت رسید
منبع: کاوه فرخ، کتاب ایران در جنگ
Iran at War: 1500-1988. Osprey Hardcover 480 pages, released May 24, 2011 • ISBN: 978-1-84603-491-6.

قزاق

@TwitterMamnoe
یاد و نام همرزم فقید مان #نسیم_شهبازی همواره بلند آوازه باد .
#روز_زن_مبارک

Mehrdad Asadii

@TwitterMamnoe
‏درسال۲۰۱۶به ملاقات دکتر نهاوندی در بلژیک رفتم،در قسمتی از گفتگوها ایشان گفتند:سال۱۳۵۵به همراه اعلیحضرت از جنگل چیتگر دیدار می‌کردیم،گزارشی تقدیم شد از ده سال آینده و اعلیحضرت آهی کشیدند و گفتند امیدوارم آنروز را ببینم،از بیماری ایشان کاملا بی‌اطلاع بودم،بعدها علت آن آه را دریافتم

Babak Shekarabi


‌‎توآرشیو منوتو موجوده،برنامه پ.زراعتی باپسرراننده شاه، ایشان ازقول پدرشون میگفتند شاه هرروز که ازکاخ خارج میشدندبه آسمان نگاه می‌کردندواگر هوا ابری بودخوشحال میشدندکه آسمان ببارد و وضیعت کشاورزی مناسب شود
عشق وطن درخون پدرو پسر بود
چه دادیم و چه گرفتیم،این مفهوم واقعی خسران است.

mohammad

@TwitterMamnoe
شکوه ریاضی یا با نام کامل شکوه الملوک ریاضی متولد 1300 فرزند سرلشگر علی خان ریاضی بود..علی خان ریاضی مدتی فرستاده رضا شاه بزرگ در فرانسه بود و در دولت علی سهیلی معاون وزیر جنگ و در دولت محمد ساعد مدت کوتاهی وزیر فرهنگ درآمد و البته برای مدتی هم رئیس دفتر نظامی شاهنشاه آریامهر بود...دخترش شکوه ریاضی که تحصیل در رشته پزشکی را رها کرد و بعنوان اولین گروه از دانشجویان هنرکده هنرهای زیبا در سال 1325 بود و بعدها مدتی در «مدرسه بوزار» فرانسه هم تحصیل کرد از پیشگامان هنر و نقاشی مدرن در ایران است ..متاسفانه او که در هنر نقاشی مدرن ایران تاثیر بسیار بزرگی داشته است چندان میان عمومیت مردم شناخته شده نیست ...او شاگردان مهمی پرورش داد ...
شكوه ریاضی شیفته مودیلیانی بود و در کنار نقاش چیره دست بودن، طراحی بی‌نظیر بود. و اعتقاد داشت كه برای نقاش شدن باید طراح بود.
شكوه ریاضی از مهم‌ترین استادان نقاشی مدرن و یكی از مهمترین مخالفان ذهنیت نقاشی كمال‌الملكی در ایران بود، که خون دل ها خورد تا ذهنیتی تازه در ذهن های هنرمندان ایرانی ایجاد کند.
او در 18 تیر 1341 بدلیل بیماری سرطان چشم از جهان فروبست.

@TwitterMamnoe
اگر ارتشِ رضاشاهی نبود، اگر هم ایران تجزیه نمی‌شد و خوزستان و آذربایجان از آن جدا نمی‌شد، ایران ساختارِ ملوک‌الطوایفیِ قرون وسطاییِ خودش را به دورۀ جدید می‌کشید و نتیجۀ آن چیزی جز یک افغانستان نبود.
یعنی کشوری که در داخلِ آن بخش‌هایی غیرقابل نفوذ وجود داشتند. مثلا لرستان و بختیاری که عملا تا دورۀ رضاشاه جزیره‌ای بی‌قانون در وسطِ ایران بود.

نقد مصدق

@TwitterMamnoe
یکی دیگر از وجوه مثبت برپایی ارتش منظم و مدرن ایران به جز تامین امنیت مرزها و افزایش اقتدار دولت مرکزی، نقشِ آن در آموزش و تربیت مدرن جامعه بود.

ارتش منظم و مدرن به معنای رهایی جوانان ایرانی از قبیله و طایفه و قوم و قرار گرفتن آنها در یک مجموعۀ بزرگ ملی با لباس متحدالشکل، با زبان یکسان در زیر یک کشور و با یک دیسیپلین بود. به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ ایران، جوانان از شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز ایران برای مدت دو سال زیر تعلیم و تربیتِ یکسان دولت مرکزی و فارغ از تربیت محلی و مذهبی بودند.

همۀ آن فتواها و سر و صداهای مرتجعانه که نظام اجباری را حرام می‌دانست هم به همین دلیل بود. آن آخوندها می‌دانستند با چی مخالفت می‌کنند ولی روشنفکران دوره‌های بعد هرگز نفهمیدند که ارتش چه نقشِ بزرگی در فرهنگِ و آموزش مدرن ایران ایفا کرد.

جدا از آموزش اجباری عمومی، کادر افسران ارتش یک اشرافیتِ مدرن با ارزشهای مدرن و ملی به جای تعلقات و ذهنیتِ سنتی و محلی ایجاد کرد که دولت پهلوی توانست به جای اشرافیت زمیندار سنتی و روحانیت به آنان تکیه کند.

@TwitterMamnoe
تا از ارتشِ مدرن ایران که به دست رضاشاه برپا شد حرف می‌زنیم سریعا می‌گویند که این ارتش صرفا برای رژه و نمایش و البته سرکوبِ داخلی و استبداد بود و در برابر دشمن خارجی در عرض سه روز فروپاشید!

اولا ارتش ایران به دستور فرماندهان عالی آن و با دستور ستادی بعد از سه روز ترک مقاومت کرد. رضاشاه البته با این تصمیم در ابتدا مخالفت کرد و آن را خیانت دانست ولی بعدا به تصمیم سیاست‌پیشگانِ ایران که مقاومت در برابر دو امپراتوری بریتانیا و شوروی را دیوانگی محض و مساوی با نابودی همۀ دستاوردهای بیست ساله می‌دانستند، تن داد. بنابراین قابلیتِ ارتشِ ایران سه روز مقاومت نبود. این تصمیم درست سیاستمداران ایران بود.

ثانیا دستاوردهای داخلی ارتش هم کاملا چشمگیر بود. حتی اگر روشنفکران و قومگرایان و مرتجعان اسمش را سرکوب داخلی و استبداد بگذارند. ایران قبل از رضاشاه دولت مدرن نداشت چون دولتِ پایتخت ابزاری برای اِعمال حاکمیتِ خود بر کشور نداشت. رضاشاه با ساختن ارتش گام نخست را برای برپایی دولت مدرن برداشت و کران تا کران کشور را به زیر یک پرچم و یک حکم درآورد. همین ارتش پنج سال بعد از رفتن رضاشاه آذربایجان را پس گرفت.

@TwitterMamnoe
می‌پرسد فرق میان شاه و شیخ چیست؟ شاه نماد میهن است و شیخ نماد دین. میهن عامل اتحاد است و دین عامل افتراق.
پرسش درست اینست که نمی‌پرسد: فرق میان نهاد پادشاهی با ولایت فقیه چیست؟
تفاوت این دو را می‌داند ولی نمی‌خواهد قبول کند که تا پوست و استخوان با اصل انقلاب موافق است.
‌‎ما قانون مشروطه داریم که در این ۴۲ سال با یک حکومت استبدادی و ضد تجدد و ضد قانون وقفه در آن ایجاد شده. ایشون هم بعد از درگذشت شاه فقید قسم خوردن. آیا قسمشون را خواهند شکست؟
گفتم از نظر ایشون اتحاد مهمه ولی شاید نمیخوان قبول کنن که اتحاد زیر سایه میهن و شاه اتفاق میفته.
‌‎اردوگاه چپ ۷۰ ساله علیه نهاد پادشاهی تبلیغ میکنه. الان هم به شدت از قلب کشورهای پادشاهی ما مشروطه خواهان را دارن میکوبن و مسخره میکنن. نباید پا پس کشید نباید به خاطر تبلیغ و بستن دهان مخالف به دل آنها رفتار کرد.

‏شعار ‎#جاویدشاه شعار ملی و فراحزبی است. شاه نماد میهن و میهن عامل اتحاد است.
رونوشت به بزرگان.

Nahid Ghani


@TwitterMamnoe