پادشاهی‌خواهان توئیتر
878 subscribers
20.5K photos
9.24K videos
158 files
34.4K links
روشنگری تنها راه نجات بشریت از شر خرافه است.
Download Telegram
در این کنوانسیون از سفیر به عنوان رییس ماموریت نام برده شده و سایر کارکنان ماموریت به سه گروه تقسیم شده‌اند: کارمندان سیاسی ، کارمندان اداری و فنی و خدمه ماموریت. گروه نخست که سفیر جز آنان است دیپلمات شناخته می‌شوند و دارای گذرنامه سیاسی هستند و از مصونیت سیاسی و امتیازات و مزایا برخوردار هستند. اعضای گروه دوم یعنی کارمندان اداری و فنی همانند ماشین نویس و اعضای گروه سوم یا خدمه ماموریت مانند راننده، غیر سیاسی به شمار می‌روند و گذرنامه خدمت در اختیار دارند و دارای امتیازات بسیار کمتری هستند که معمولاً به صورت متقابل بین دو کشور گیرنده و فرستنده تعیین می‌شود.

۲۸ اسفند ماه ۱۳۴۰ برابر با ۱۹ مارچ ۱۹۶۲ در دوره نخست وزیری دکتر علی امینی ، سفیر امریکا در تهران نامه‌ای به وزارت خارجه ایران نوشت : شرایط موجود ، وضعیت کارمندان مستشاری امریکا را روشن نمی‌کند. برای حل این مسله ، پیشنهاد می‌شود که این کارمندان از مزایا و مصونیت‌های کارمندان اداری و فنی امضا شده در کنوانسیون سازمان ملل درباره روابط دیپلماتیک در تاریخ ۱۸ آپریل ۱۹۶۱ بهره مند شوند.

در ۳ امرداد ماه ۱۳۴۳ مجلس سنا این قانون اجازه استفاده مستشاران امریکایی از قرارداد وین درباره روابط سیاسی را تصویب کرد و به مجلس شورای ملی فرستاد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در سنا و مجلس شورای ملی بود اعلام کرد که مستشاران نظامی امریکا در ۳۸ کشور خدمت می‌کنند کشورهایی مانند یونان و کشورهای عضو پیمان ناتو و در همه این کشورها کنوانسیون وین شامل آنها می‌شود یعنی ایران استثنا نیست . پاراگراف ۳۷ کنوانسیون وین جلوی آن را نمی‌گیرد که دادگاه‌های کشور میهمان یا پذیرنده سوال جزای برای فردی را ، پرداخت غرامت، و غیره را روشن سازند زمانی که جرمی انجام یابد که در خارج از پیرامون خدمت نظامی آن‌ها می‌باشد.

پس از تصویب قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی امریکااز بند دو کنوانسیون وین، دکتر مظفر بقایی کرمانی رهبر حزب کمونیستی زحمتکشان ایران که در سال ۱۳۲۶ به عنوان نامزداین حزب از کرمان به مجلس پانزدهم راه یافت، صورت مذاکرات مجلس را از اداره تند نویسی مجلس به دست آورد و با نوشتن قسمت‌هایی از آن در جزوه‌ای، در تاریخ اول آبان ماه ۱۳۴۳ یعنی نزدیک به یک سال و نیم پس از واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با عنوان "هست یا نیست " (منظور این که کاپیتولاسیون هست یا نیست) از زنده کردن کاپیتولاسیون سخن گفت و آن را خفت بارتر از عهدنامه ترکمانچای خواند.

روح‌الله خمینی جلسه‌ای با حضور علمای مذهبی قم تشکیل داد و پس از آن نمایندگانی را به شهرها برای اعتراض به این قانون فرستاد. در سخنرانی سید روح‌الله خمینی در چهارم آبان ۱۳۴۳ در قم وی این قانون را احیای کاپیتولاسیون در ایران نامید.

سفارت امریکا در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۳۴۸ طی نامه زیر به دولت ایران صریحا و رسما انصراف سفارت امریکا از مصونیت سیاسی را اعلام داشت. قانون قرارداد وین درباره روابط سیاسی هم چنان در ایران و در گیتی معتبر است و مادامی که روابط بین‌الملل ، سفارتخانه‌ها ، فرستادگان ویژه و سازمان ملل متحد و دولت‌ها وجود دارند، کارمندان آنان زیر پوشش این قانون انجام وظیفه خواهند کرد.

https://www.mashruteh.org/wiki/index.php?title=%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%DB%B2%DB%B0_%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA_%D9%85%D8%A7%D9%87_%DB%B1%DB%B3%DB%B0%DB%B7_%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C

@TwitterMamnoe
علیرضا نوری زاده فوق العاده روزنامه اطلاعات برای اعدام سران رژیم شاه را برای نوه امام به مدرسه علوی آورده است

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز سه شنبه ۱۱ ماه می ، ما همچنان ایستاده ایم .تا این لحظه چانه زنی ها هیچ نتیجه برای رژیم فاشیستی اسلامی نداشته است .
Patriotic protests in Vienna-Austria at the site of the nuclear talks...
"Stop negotiating with the Islamic terrorist regime"
#No_To_Islamic_Republic

atusa sabagh

@TwitterMamnoe
برای ایران زمین و انسانهای نیکش متاسفم. دریوزگی، رذالت و کثافت تا جایی از عمق وجود بخش عظیمی رخنه کرده که امید به بهبودی را به یائسی غیر قابل تحمل تبدیل میکند. رجاله چپ دیروز نان خور دکان پادشاهی خواهی شده که بودجه اش را باند هاشمی تامین میکنند!!!

Mohsen Behzad Karimi

@TwitterMamnoe
هر گاه متوجه شدید مبارزه شما با جمهوری اسلامی در واقع مبارزه تان با نسل ۵۷هست و این مبارزه را از درون خانه و اداره و مترو به مورد اجرا گذاشتید و سنگرها را فتح کردید آنگاه سنگر های مجلس و دولت و بیت و رئوس اپوزسیون نیز دومینو وار فروخواهند ریخت

Naderr

@TwitterMamnoe
تخم مول که میگن همین نجاست تازی زاده است. پدر پفیوزش که هنوز به درک واصل نشده «صدای انقلاب شما را شنیدیم» را نوشت!
روزی که سید حسین نصر و اون رضا قطبی بی پدر و مادر بمیرن، روز شادی من است.

Pejvak92

@TwitterMamnoe
در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۰۸ ساخت "موزه ایران باستان" به دستور #رضاشاه و به سرپرستی #آندره_گدار خاورشناس فرانسوی آغاز شد.

در این لینک با آندره گدار آشنا می‌شوید.

آندره گدار ایران‌شناس و عاشق ایران
https://bit.ly/3vRhtxU

تاریخ در تصویر


@TwitterMamnoe
فاصله زمانی این دو عکس ( فرتور ) کمتر از سی سال است، پس ببینند آنهایی که( از روی نادانی یا نیرنگ می گویند ) بزرگ خاندان پهلوی، رضا شاه بزرگ ( پدر ایران نوین ) هیچ کاری برای فرهنگ و تمدن این سرزمین انجام نداد.
فرتور بالا دوره قاجار و فرتور پایین دوره پهلوی نخست می باشد.

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
علی‌اکبرموسوی خوئنی‌ها
اصلی‌ترین فرد پشت‌پرده جمهوری اسلامی در امریکا برای ظهور جمهوری دوم اسلامی در فردای براندازی
به کلید‌واژهایی که در این سخنرانی (که عاجز از خواندن رونوشت بدون تپق نمیتواند بخواند) توجه کنید
کلیدواژهایی چون #تحولخواهی


mehranDaryasri

@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
موسوی خوئینی‌ها پس از خروج از ایران عملا مدیریت وی‌او‌ای بی‌بی‌سی و رادیو فردا را در دست داشت و از ان تریبون توانست بسیاری از چهره‌هایی چون گنجی و مهاجرانی و سلامتیان و مسیح علینژاد و عمار ملکی و بسیارانی دیگر را بعنوان اپوزیسیون جعلی برای تحول و ایجاد اصلاحات و به حاشیه راندن👇🏼

mehranDaryasri

@TwitterMamnoe