بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴مخالفت دادستانی با عفو و اعزام حامد آئینه وند به مرخصی

با وجود سپری شدن بیش از یک سوم از مدت محکومیت حامد آئینه وند، فعال سیاسی و روزنامه نگار زندانی در اوین، دادستانی تهران با درخواست عفو و مرخصی او مخالفت کرد. آقای آئینه وند پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا است.

مخالفت دادستانی با درخواست این زندانی در حالی است که آقای آئینه وند بیش از یک سوم از مدت محکومیت خود را سپری کرده است.

حامد آئینه وند در تاریخ ۷ تیرماه ۹۷ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و تا پیش از انتقال به بند عمومی به مدت ۴۴ روز در بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین سپری کرده بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام عباس واحدیان شاهرودی به دکتر ‌محمد نوری زاد، تمنا می کنم دوست عزیزم صبرکن و باز هم ‌مقاومت کن طلوع صبح آزادی نزدیک است!

قسم‌ خوردم تا آقایان دست از این خباثت ها بر ندارند و خانواده ما را اذیت کنند ما هم هر جور که بتوانیم سعی خواهیم کرد به نحو بسیار بسیار چشمگیرتری جبران کنیم به همین خاطر از آقای نوری زاد عزیز تمنا دارم باز هم‌ مقاومت بکنند مثل همیشه مثل سالها که در کوران تمام این حوادث و بلاها و بدبختیهایی که سر خانواده ما آوردن و ما دست از مقاومت بر نداشتیم تمنا دارم صبر کن باز هم صبرکن دوست عزیز
ما ایمان داریم به طلوع صبح به صبحی که همه ایرانیان منتظرشن بالاخره خواهد رسید هرچند شب دراز و ممتد شده اما بالاخره رخ خواهد داد و همه ما به چیزی که انتظارش را داریم خواهیم رسید.

برای همه آزاد اندیشان، آزادمردان و آزادزنان ایران آرزوی سلامتی و بهروزی دارم‌ و بهترین روزها و روزگاران را برای شما تمنا دارم.
پیروز و پاینده باد ایران - خدانگهدار
۱۰ اردیبهشت ۹۹

@SepehrAzadi
🌍 روز جهانی کارگر را گرامی بداریم!
در آستانه روز جهانی کارگر خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و تمام زندانیان سیاسی باشیم!

در حالی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم که جامعه بدنبال فریبکاری و دروغگوئی رژیم اسلامی با اتفاق عظیم و هولناک دیگری دست در گریبان است. ویروس کرونا جامعه ایران را مانند کشورهای زیادی از دنیا به تعطیلی کشانده است. اما در ایران تفاوت با سراسر دنیا بر سر فریب و عدم مسئولیت در قبال جان میلیونها انسان و نان سفره بخش وسیعی از مردم است. قشری که نود و نه درصد جامعه را تشکیل میدهد.

سالهاست فقر و فلاکت هدیه حکومت بغایت غیر انسانی برای مردم است. هر صدای حق طلبی را با دستگیری، شکنجه و زندان پاسخ دادند. کارگر را بدلیل مطالبات به حق خود، بدلیل برگزاری روز جهانی کارگر، دستگیر و به زندان انداختند. شلاقش زدند. با احکام و وثیقه های سنگین روبرویش کردند. شکنجه و وادار به اعترافات اجباریش کردند و امروز با پرونده سازی پوشالی روبرویش میکنند. در آستانه اول ماه مه تهدید و احضارش میکنند و خانه اش را به حراج میگذارند.
اینها تماما جواب کارگران اعم از کارگر کارخانه تا معلم ، کارمند و راننده آن جامعه در قبال مطالبات به حق و عدالتخواهی اوست.
اما حق تشکل، آزادی بیان، تجمع و اعتراض و مطالبه حداقل دستمزد مطابق با مبلغ تعیین شده از طرف تشکلات کارگری از خواستهای همین امروز کارگران در خیابانهاست.

از طرف دیگر در شرایطی که کرونا جان تمام شهروندان را در خطر جدی قرار داده است، دستگاه قضائی و حکومت اسلامی هیچ اقدامی جهت حفظ جان زندانیان بعمل نیاورده است. اگر کمبود و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی در جامعه را ضربدر تراکم جمعیت، کیفیت بد غذا و آب آشامیدنی، نبود امکانات بهداشتی و حتی شوینده، کمبود و نبود امکان دارو و درمان در زندانها بکنیم با فاجعه ای در فاجعه ای دیگر روبرو خواهیم شد. دهها زندانی به این بیماری مبتلا و یا کشته شده اند.
آزادی کارگر زندانی، زندانی سیاسی و تمام زندانیان خواستی است که امروز روی میز مطالبات جامعه قرار دارد.

ما از تمام شما مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهیم در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر به هر شکل و طریق ممکن میتوانید به فشارها و سرکوب فعالین کارگری در ایران اعتراض کنیم و خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری کارگر، معلم و تمام زندانیان سیاسی شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴هنگامه شهیدی را در این مقطع حساس با توجه به بیماری هایش آزاد کنید!

نمونه ای از فساد قضات وابسته همین بس که بخاطر مصالح خود و دوستانشان و مهمتر برای جلوگیری از افشای فسادشان با رانتخواران و مفسدین سیاسی، اقتصادی برخلاف نظر رئیس،
قوه قضاییه در تحقق شعار مبارزه با فساد اقدام به بازداشت و بازگشت گزارشگران فساد از جمله هنگامه شهیدی کردند و مورد غضب دستگاه قضایی قرار گرفتند.

جناب آقای رییسی!
تشویق و ترغیب گزارشگران فساد پیشکش، لطفا دستور دهید با آنان برخورد قهری نشود و هنگامه را در این مقطع حساس از زندان آزادش کنند...!!!

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برادرم محمد نوریزاد،
من، تو، ما خاری هستیم در چشمان حاکمیتی که به عمد در صدد کشتار مردم ایران است.
تو خوب میدانی که چه تهدیدهایی بر فعالین و داغدیدگان روا داشته اند.
مگر فراموش کردی؟
مگر بیاد نداری که تهدیدت کردند که فیلم اتاق خوابت را پخش می کنیم.
مگر نگفتند در جامعه شایعه می کنیم که به دختر خود تجاوز کردی؟
مگر بیاد نداری که فرزندم سحر را بارها و بارها بخاطر موضعگیری‌های من تهدید، بازداشت و ضرب و شتم کردند؟
مگر خواهرم اکرم را به یاد نداری؟ فقط می گفت فرزندم سعید زینالی سالهاست مفقودش کردید حداقل شرافت داشته باشید قبرش را نشان دهید.
مگر شهناز عزیز را فراموش کردی؟
چه می خواست که محکوم به زندان شد؟ جز خونخواهی فرزندش مصطفی کریم بیگی؟
مگر دیگر خواهران و برادرانم را ندیده ای؟
برادرم بمان!
همانطور که خواهرانم باید بمانند.
تا جشن آزادی ایران راهی نیست.
بمان و صبور باش که سحر نزدیک است.
بمان تا مرگ و نیستی حاکم و حاکمان را جشن بگیریم زوالشان نزدیک است."گوهرعشقی"
#ستاربهشتی

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 هفته بزرگداشت مقام معلم!

✍️صدیقه مالکی فرد

چرا معلمان آگاه به زمانه درزندانند؟!
همسرم آقای سید هاشم خواستار فرهنگی بازنشسته ونماینده معلمان آزاده ایران و دوستانشان از ۲۰ مرداد ۹۸ مدت ۷ماه درزندان انفرادی اطلاعات مشهد وبعداز آن محبوس درزندان وکیلاباد مشهد.
همسرم از ۲۳ بهمن ۹۸ که از زندان انفرادی اطلاعات مشهد به زندان شلوغ وکیل آباد مشهد منتقل شده اند من و فرزندانم موفق به ملاقات با ایشان
نشده ایم.
ملاقات تلفنی هم به علت شیوع بیماری کرونا و آلوده بودن محیط زندان نداریم، همسرم گفته برای ملاقات تلفنی به زندان نیایید. تماس تلفنی که گاهی فقط از دفتر حفاظت زندان و با حضور مامور حفاظت انجام می شود که اکثرا با اعتراض به وضع موجود ؛ همسرم و دوستانش عطای تلفن زدن را به لقایش می بخشند ..الان هم مدت یک هفته است که هیچ خبری از وضعیتشان در زندان نداریم. از سوم اردیبهشت هیچ تماس تلفنی نداشته اند و ما دربی خبری مطلق به سر می بریم.

با توجه به شلوغی زندان وکیل آباد مشهد و نبود امکانات بهداشتی و شیوع بیماری کرونا بارها به دادگاه انقلاب مشهد با وکیلشان و بی وکیلشان برای مرخصی آنها مراجعه کرده ام و کتبا وکیلشان درخواست مرخصی داده اند ولی مثل توپ فوتبال ما را از این مسئول به آن مسئول در دادسرای انقلاب و زندان پاس دادند و آخر گفتند از دست ما کاری ساخته نیست بروید پیش دادستان، با وکیل سه شنبه نامه نوشتیم به دادستان بعد از کلی معطلی آقای دادستان گفت چون اینها زندانی امنیتی هستند باید مشورت کنم دوشنبه هفته آینده برای جواب بیایید دوشنبه رفتم نبودند.

رفتن و آمدن پیش دادستان ادامه داشت تا اینکه آقای دادستان گفت ما در مورد مرخصی دادن حرفی نداریم ولی مرخصی شامل حالشان نمی شود، نمیدانم حتما آقای دادستان فکر می کنند کسانیکه به ناحق و بی گناه به حکمهای سنگین ۱۰ سال زندان و بیشتر محکوم شده اند کرونا نمی گیرند. و از طرفی خانواده های زندانیان هم محکومند که عزیزان خود را نبینند! برای همین است که من متوجه نشده ام زندان کدام طرف میله هاست!؟

قابل توجه آنکه من و همسرم هر دو فرهنگی بازنشسته و دارای پرونده درخشان در امر آموزش و پرورش بین فرهنگیان ایران هستیم

✍️ صدیقه مالکی فرد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مشهد

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴نامه راحله احمدی به محمد هادی عرفانیان

در میان پلشتی دنیای سود و سرمایه و ترس همیشه گوهرهایی یافت می شوند که به ننگ زمانه آلوده نیستند و می درخشند و می درخشند و نور می دهند
وقتی فرزندانم را برای گناهی که مرتکب نشده بودند و تنها به خاطر صدای دادخواهی من احضار کردند و پرونده برایشان تشکیل دادند، در برهوت انسانیت مرده و حقوق پایمال شده،خودم را تنها می دیدم اما اشتباه می کردم، آسمان هرگز بی ستاره نمی ماند، آقای عرفانیان از شما سپاسگزارم که در سختی و بغرنجی کار، وکالت فرزندانم را قبول کردی.ما همه به یک اعتبار انسانیم، به میزان قیمتی که برای دیگران می دهیم. بازهم سپاسگزارم.
راحله راحمی پور – ۱۰ اردیبهشت

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بیانیه مشترک سندیکای شرکت واحد و تشکلهای فرهنگیان و کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  به همراه تشکلهای مستقل معلمان، تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان بطور مشترک و به مناسبت روز جهانی کارگر بیانیه ای را صادر کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, با توجه به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی کارگر سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه تشکلهای مستقل معلمان، تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان با انتشار بیانیه ای نسبت به کاستی ها و محرومیتهای طبقه کارگر در ایران واکنش نشان دادند. تصویب جنجالی حداقل حقوق برای سال ۱۳۹۹ برای کارگران بدون در نظر گرفتن وضعیت وخیم اقتصادی کشور از جمله موارد اشاره شده در این بیانیه می باشد. 
در بخش از این بیانیه آمده است : “هرچند امسال شرایط تجمع و برگزاری مراسم جشن روز جهانی کارگر و معلم به علت شیوع ویروس کرونا…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/statment/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 به یاد عبدالفتاح سلطانی، محمود بهشتی لنگرودی، محمود بهشتی، اسماعیل عبدی و همه معلمان و کارگران زحمتکش دربند

🔵 پیام عبدالفتاح سلطانی، محمودبهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی به مناسبت هفته معلم و روز کارگر از زندان اوین در تاریخ‌ ۱۱ اردیبهشت ۹۷

به نام خداوند جان و خرد

یازدهم و دوازدهم اردیبهشت در تاریخ مبارزات صنفی نقشی پررنگ و برجسته داشته‌اند. یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم اردیبهشت روز ملی معلمان ایران است. تقارن این دو مناسبت فرصت ارزشمندی است برای ایجاد وحدت و انسجام بین دو قشر که سهم اصلی را در تولیدات اقتصادی و فکری هر جامعه برعهده دارند؛ و نزدیکی این نقش‌ها در حدی است که شاید تفکیک سهم هر یک در تولیدات مذکور مقدور نباشد.

بی‌گمان دردها و دغدغه‌های مشترک این دو قشر شرایط را برای اتحاد هرچه بیشتر آنان جهت رسیدن به هدف مشترک -که همانا ارتقای سطح علمی اقتصادی و فرهنگی جامعه است- هموارتر می‌کند.

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت دکتر ابوالحسن خانعلی (شهید مبارزات صنفی معلمان) است. این روز از دهه‌ی ۴۰ به عنوان روز معلم نامگذاری شد و معلمان مستقل و آزاد اندیش تلاش داشته و خواهند داشت که از فرصت ایجاد شده در جهت حمایت از جایگاهی که همواره مورد بی اعتنایی و بی مهری حکومت‌ها و دولت‌ها قرار گرفته است دفاع کنند و فارغ از برنامه‌های رسمی،
کلیشه‌ای، ملال‌آور و شعارگونه‌ای که هر ساله توسط دولتمردان برگزار می‌شود به تحلیل و تبیین راه‌های غلبه بر مشکلات و نارسایی‌هایی که آموزش و پرورش کشور را به روزمرگی کشانده و پیشتازان مبارزه با جهل و تاریکی را از شان و جایگاه واقعی‌شان دور کرده است بپردازند؛ اما این مهم جز در سایه‌ی اتحاد، همدلی و استمرار مبارزات صنفی قانون‌مند به ویژه در چهارچوب کار تشکیلاتی میسر نخواهد شد.

به باور ما گام اول برای دفاع از شان و جایگاه معلم و همچنین اصلاح وضعیت آموزشی مدارس اصلاح اوضاع اسفبار اقتصادی و معیشتی معلمان است. تا زمانی که دغدغه‌ی اکثریت قریب به اتفاق معلمان تامین حداقل‌های یک زندگی شرافتمندانه باشد؛ هیچ تلاشی برای اصلاح مدرسه و به تبع آن جامعه به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد رسید همانگونه که بهبود تولید داخلی نیز بدون رضایت شغلی کارگران ممکن نخواهد بود.

ما معتقدیم که کلید حل مشکلات جامعه در دست معلمان زحمتکش و کارگران پرتلاش است نه سیاست مردان و سیاست ورزانی که حفظ قدرت یا ثروت دغدغه‎‌ی اصلی و همیشگی آنان بوده است.
به باور ما معلم واقعی معلمی است که در کنار دروس رسمی حقوق شهروندی، نقد و نقدپذیری، همدلی و اتحاد برای رسیدن به اهداف مشترک از جمله توسعه‌ی پایدار و همه جانبه را به جامعه بیاموزد.

ما بر این باوریم که معلمان شجاع متفکر و آزاداندیش به جامعه درس شجاعت، خرد ورزی و آزاد اندیشی می‌آموزند و معلمانی که در برابر هرگونه شرایطی که ناروا بر آنها تحمیل می‌شود تسلیم می‌شوند ترس و تسلیم را به جامعه انتقال خواهند داد.

از دیدگاه ما معلم واقعی کسی است که نسبت به دردهای دانش‌آموزان جامعه حساس باشد و از دیگر سو جامعه‌ای به رشد و بالندگی خواهد رسید که نسبت به دردهای معلمان فرزندان خود بی تفاوت و بی اعتنا نباشد و چه زیبا گفته‌اند که هیچ جامعه‌ای از سطح معلمانش فراتر نخواهد رفت.

محمود بهشتی لنگرودی، عبدالفتاح سلطانی، اسماعیل عبدی
۱۱ اردیبهشت ۹۷ زندان اوین

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام شیوا محبوبی بمناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر و فشار بر فعالین کارگری در آستانه روز جهانی کارگر

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴احضار جعفر ابراهیمی, فعال صنفی فرهنگیان به دادسرای فرهنگ و رسانه

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, شعبه۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه با صدور و ابلاغ احضاریه ای جعفر ابراهیمی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان را فراخواند. این احضار مربوط به پرونده ای که در سال ۱۳۹۶ با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران بر علیه جعفر ابراهیمی به دلیل فعالیتهای وی در فضای رسانه ای بود صورت گرفته است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا, روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, جعفر ابراهیمی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان و از اعضای کانون صنفی معلمان, ساکن تهران با دریافت احضاریه ای توسط شعبه  ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. احضار این فعال صنفی فرهنگیان مربوط به شکایت اطلاعات سپاه پاسداران از جعفر ابراهیمی در پرونده ای که از سال ۱۳۹۶ بر علیه وی باز شده صورت گرفته است. 
براساس اعلام حسین تاج, وکیل دادگستری: “در احضاریه‌ای که به دست ما رسیده است،…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/jafarebrahimi-2/

@Women_Civil_Rights_Activists
ترویج فرهنگ تجاوز را محکوم می‌کنیم!
نویسنده: امضا محفوظ

امیر تتلوهنرمند پهنه‌ موسیقی هیپ هاپ و رپ در پیام‌هایی به هواداران خود در رسانه‌های اجتماعی، خواهان بهره‌بردن از دختران زیر سن قانونی برای یک «حرم‌سرا» شده‌است.

این اقدام بلافاصله با صدای اعتراض زنان، کنشگران حقوق کودکان، و فعالان جامعه‌ی مدنی در ایران، ترکیه، و سایر کشورها روبه‌رو شده، و متعاقباً به مسدود شدن حساب کاربری تتلو در «اینستاگرام» انجامیده‌است.

در توجیه رفتار خود، امیرتتلو می‌گوید می‌خواسته، «زیر هجده‌ساله‌ها هم به دیدن من بیایند و به من انرژی بدهند.» برخی هواداران خشمگینِ تتلو در رسانه‌های اجتماعی اکنون با گفتارهای مستهجن و رفتارهای خشن و تهدید در صدد انتقام‌جویی از شاکیان و دلگرمی بخشیدن به هنرمند محبوب خود برآمده‌اند.

ما امضاکنندگان این دادخواست صراحتاً از امیرتتلو می‌خواهیم ضمن بازپس‌گرفتن سخنانش و پوزش رسمی، در مقام یک هنرمند مسئول برای همیشه از ترویج فرهنگ زن‌ستیز و کودک‌ستیز دست بردارد.

https://www.daadkhast.org/petition/55664/

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴دادگاه تجدیدنظر: محکومیت سها مرتضائی به تحمل حبس تعزیری/ همزمان با احضار جهت اجرای حکم حبس

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, واحد اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران با صدور و ابلاغ احضاریه ای, سها مرتضائی, فعال دانشجوئی محروم از تحصیل را جهت اجرای حکم ۱سال حبس تعزیری احضار کرد. سها مرتضائی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. این حکم مربوط به بازداشت سها مرتضائی در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از شورای صنفی دانشجویان کشور, امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر, با صدور دادنامه ای, به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از  فعالیت در احزاب و دسته‌جات سیاسی و صنفی و رسانه‌ای محکوم شد. این فعال دانشجوئی…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/sahamortezaie-4/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴فریاد اعتراض محمد نوری زاد امروز سه شنبه ۹۹/۲/۹ از زندان وکیل اباد مشهد محمد نورى زاد می گوید ؛ در اعتراض به آزار خانواده ام و ملت ايران بزودى خبر خودكشى خود خواسته ام در خواهد پيچيد.... #فرياد_اعتراض_محمد_نوریزاد_باشیم @Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پیام وکیل و حقوق دان شریف و شجاع، محمد نجفی به محمد نوریزاد

شما از آن روز که دم از «آزادی بیان»، «مهربانی»، «شجاعت» و «تحمل پذیرش مخالف را»، زدید، دیگر تنها به خود و خانواده تان تعلق ندارید، شما متعلق به همه ایرانیان هستید و به همین جهت به ما اجازه دهید که نگران باشیم و از شما درخواست کنیم که این سرمایه عظیم را از جامعه ایران نگیرید.

محمد نوریزاد دو روز پیش در یک فایل صوتی اعلام کرده بود که در اعتراض به فشارهای وارده به خانواده اش و حکم ظالمانه سه سال زندان برای فرزندش، خودکشی خواهد کرد.

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴گفتگویی به مناسبت روز کارگر بهار بهاری و سحر بهشتی خواهر جاوید نام ستار بهشتی

@Women_Civil_Rights_Activists
بنام خداوند جان وخرد
کزاین برتر اندیشه بر نگذرد

در روزگاری دولت ۱۳ میلیون دانش آموز را رها کرده است و تنها معلمان با کمترین امکانات به آموزش آنلاین دانش اموزان مشغولند و حداقل ۷ میلیون خانواده و دانش آموزان کشور فاقد موبایل و اینترنت و وسایل آموزشی هستند.
حکومت و دولت احمدی نژاد از مدارس هوشمند سخن می گفتند مدارسی که حتی میز و صندلی کافی برای دانش آموزان نداشت
و آینده دانش آموزان مبهم است.
در شرایط اسفناک معلمان را به زندان تهدید می کنند و آنها را درسخترین شرایط زندانی می کنند؛ محمد حبیبی عضو ارشد کانون صنفی معلمان اخراج و زندانی است، اسماعیل عبدی بعد از آزادی دوباره در اوین بازداشت می گردد و معلمانی آزاده چون مهندس هاشم خواستار و جناب سپهری و چندین معلم دیگر به خاطر انتقاد و پیشنهاد زندانی هستند و روز معلم که به علت شهادت دکتر خانعلی درسال ۴۰ نامیده شده است؛ مصادره می شود و به نام استاد مطهری جعل می گردد درحالی که مطهری معلم مدرسه نیست و روز ۱۱ اردیبهشت به شهادت می رسد. روز معلم روزی است که هیچ معلمی زندانی نباشد و معلمانی چون حبیبی و عبدی و بهشتی و بداقی و ریگی و خواستار و سپهری معلمان نمونه کشور شوند.

به امید ازادی حبیبی، عبدی، خواستار، سپهری و دهها معلم زندانی دیگر...

علی اکبر باغانی
عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران
تهران ۱۳۹۹/۲/۱۲

@Women_Civil_Rights_Activists
📣 نسخه فارسی گزارش جدید بنیاد عبدالرحمن برومند درباره وضعیت زندان‌ها در بحران کرونا منتشر شد.

🔴 اطلاعاتی که بنیاد برومند در خصوص ۱۳ زندان گردآوری کرده مؤید آن است که تدابیرِ پیشگیرانه دستگاه قضایی ایران به منظور جلوگیری از اشاعه ویروس کووید ۱۹ درزندان‌ها کافی نبوده و به صورت یکدست و دقیق نیز در همه زندان‌ها به اجرا گذاشته نشده است.

🔴 به مدیران استانی زندان‌ها دستور داده شده اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن روزانه و مستمر زندان‌ها و قرار دادن وسایل بهداشتی در دسترس زندانیان انجام گیرد. با این حال، به طور مثال، زندانیان بند زنان زندان ارومیه حتی به صابون و شامپو دسترسی رایگان ندارند. در این بند، بعد از اعلام بحران کرونا تنها یک لیتر مایع ظرفشویی به عنوان جیره ماهانه در اختیار هر اتاق قرار می‌گیرد و هفته‌ای یک بار از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

🔴 گزارش مستند بنیاد برومند به موضوعاتی چون راستی‌آزمایی اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت زندان‌ها و اقدامات صورت گرفته در بحران کووید ۱۹، بررسی وضعیت تعدادی از زندان‌های سراسر ایران، دلایل تراکم جمعیت بالا در زندان‌ها و توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با پاندمی و مسئولیت دولت‌ها می‌پردازد.


در این گزارش‌می‌‌خوانید:

⭕️ در چند دهه اخیر بودجه کافی، کنترل جدی اجرای تصمیمات اعلام شده و پاسخگویی لازم برای بهبود وضع زندان‌ها وجود نداشته است. به همین دلیل، ترکیبی از حبس‌های دست جمعی - که از سیاست‌های جرم‌انگاری بی‌رویه و قوانین و احکامِ صدور مجازات‌های سنگین ناشی می‌شود - فقدان منابع و شفافیت، فساد، و بی‌کفایتی مسئولین در اداره کردن زندان‌ها، محیطی بس خطرناک برای زندانیان ایجاد کرده است.

⭕️ در نبود نهادهای مستقل برای نظارت وضعیت افرادی که از آزادی محروم شده‌اند، این افراد برای شکایت از قوه قضاییه راهی ندارند به غیر از شکایت از قوه قضاییه، یعنی همان نهادی که حقوقشان را نقض می‌کند. در نتیجه شکایات زندانیان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

⭕️ برای زندانیانی که در یک محیط بسته با سطح بهداشت غیر استاندارد به سر می‌برند، کارهایی نظیر ضدعفونی کردن روزانه همه بندها با مواد شوینده و ضدعفونی کننده مناسب، ارائه آب کافی (از جمله آب گرم) و صابون، جزء تجملات محسوب نمی‌شود. جامعه بین‌المللی باید به ایران فشار آورد که این اقدامات حداقلی را انجام داده و اجازه ورود به زندان‌ها و نظارت به ناظران مستقل و بی‌طرف بدهد.

⭕️ بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی که جایشان در زندان نیست و باید آزاد شوند، از جمله اقلیت‌های مذهبی و قومی، وکلای حقوق بشر، فعالان ضد حجاب اجباری، فعالان کارگری، فعالان دانشجویی، فعالان محیط زیست، و افرادی که در حین تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شده‌اند هنوز پشت میله‌های زندان‌اند. بسیاری از آنهایی که به اتهام ارتکاب جرائم جزئی و غیر خشن بازداشت یا محکوم شده‌اند نیز تا زمان تهیه این گزارش آزاد نشده‌اند و مشکل تراکم جمعیت بیش از حد در زندان‌ها هنوز حل نشده است.

از شما دعوت می‌کنیم این گزارش را مطالعه کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

نسخه آماده دانلود گزارش به فارسی
نسخه آماده دانلود گزارش به انگلیسی

@IranRights بنیاد برومند
🔴 درخواست ابوالفضل قدیانی از محمد نوریزاد؛ به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی اقدام به خودکشی نکن

پیام تأثر بر انگیز دوست عزیز آقای محمد نوریزاد از زندان حاکی از ظلم و ستم روز افزون نظام استبداد دینی است. نوریزاد انسانی صبور، ‌شجاع و مقاوم است از نوری زاد عزیز خواهش می کنم به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی اقدام به این کار نکند و همچنان مانند گذشته صبورانه به مقاومت خود ادامه دهد، این مقاومت و پایداری او و امثال اوست که استبداد را وادار به عقب نشینی می‌کند.

نظام استبداد دینی دست از این کینه توزی و انتقام جویی بردارد آقای نوریزاد و سایر زندانیان سیاسی را بدون قید و شرط آزاد کند چون بهتر از همه می داند که دستگیری آنان خلاف قانون است.

برای نوریزاد و سایر زندانیان سیاسی تندرستی و سرافرازی آرزو می‌کنم.

ابوالفضل قدیانی - ۹۹/۲/۱۲

@Women_Civil_Rights_Activists