بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴 آینده ایران پس از ولایت فقیه

عباس واحدیان شاهرودی

💫 در اواسط دهه هفتاد میلادی جهان غرب بویژه آمریکا متوجه خطر و پیدایش قدرتی تازه آنهم در منطقه فوق العاده مهم خاورمیانه شدند که میتوانست معادلات غرب آسیا و دنیا را بکلی برهم زند.
حکومت پهلوی با اتکا بر داشته های ایران از قبیل :
_ ذخایر نفت و‌گاز
_معادن و عناصر مهم جهت تامین نیازهای صنایع مادر
_ موقعیت جغرافیایی خاص برای اتصال زمینی هند و چین به اروپا و بالعکس ، همچنین دسترسی شوروی و‌ آسیای میانه به آبهای آزاد و‌ کشورهای خلیج فارس
_برخورداری از اراضی کشاورزی ، جنگلی ، دشتها و بیابانها
_بنادر استراتژیک در خلیج فارس و دریای خزر
_ نیروی کار ارزان
_ جاذبه های تاریخی و طبیعی برای جذب توریست
_ منابع مالی فراوان حاصل از فروش نفت
_ قدرت سیاسی و اعتبار بین المللی
_ توان نظامی و دفاعی قدرتمند و‌ مدرن
_ نیروهای متخصص دوره دیده و تولیدکنندگان فکر و دانش
_ و از همه مهمتر حکومتی که با مدیریت هدفمند عزم راسخی برای دستیافتن به توسعه پایدار داشت ، ایران را در چشم خیلی ها بعنوان یک تهدید جلوه میداد.

💫 دسیسه ها آغاز و سرانجام ایران را بدست قومی سپردند که لازم نیست بگوییم با ما چه ها کردند.
اما برای اینکه بفهمیم در صورت نجات از شر این قوم و سرکار آمدن یک حکومت مردمی و عاقل چه آینده ای در انتطار ماست به چند مثال توجه تان را جلب می کنم !
کشورهای نسبتا کوچکی که از حیث وسعت خاک و جمعیت تقریبا هم اندازه ایران هستند و مبدل به ابرقدرت صنعتی و‌اقتصادی شدند مانند آلمان ، انگلستان ، فرانسه ،ایتالیا ، ژاپن ، کره جنوبی و‌کشورهای در حال توسعه ای چون سنگاپور و‌مالزی و ترکیه هیچ کدامشان مانند ایران دارای اینهمه موقعیت و منابع نیستند!!!

💫 بعنوان مثال اگر آلمان ، ژاپن ،فرانسه و‌ کره صنعتی هستند برای تامین انرژی و بسیاری از فلزات مهم و مواد پتروشیمی نیازمند وارادات هستند!
در سوی دیگر اگر کشورهایی چون مالزی و سنگاپور و امارات سالانه چندین برابر ایران از راه ترانزیت کالا و ایجاد باراندازها و‌خطوط کشتی رانی در آمد کسب می کنند ، در سایر شاخصه های صنعتی و نیازشان به مواد خام متکی بر واردات بوده و بطور کلی کمتر کشوری در جهان یافت میشود که به اندازه ایران توانمندی داخلی داشته باشد.
ایران با آنهمه دارایی ترسناک بود و آمریکایی ها می ترسیدند که ژاپن خاورمیانه ظهور کند و‌اگر ایران پا می گرفت دهها برابر ژاپن قدرت و‌توانایی داشت.

💫 تصور کنید ایران صاحب حکومتی آزاد شود که دیگر کارش صدور تروریسم دولتی و دخالت در امور داخلی همسایگان نیست .
همین قدم یعنی جلوگیری از هدر رفت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری که نظام صرف حمایت از رژیم اسد ، تجهیز شبه نظامیان شیعه عراقی و مداخلات سیاسی در آن کشور ، ارسال تسلیحات و تامین منابع مالی حوثی های یمن ،تجهیز و ساماندهی سپاه زینبیون شیعه پاکستانی ، و سپاه فاطمیون که متشکل از افاغنه بوده ، کمک به‌مخالفان شیعه بحرین ، مخالفان حکومت مراکش ، شیعه گستری در سنگال و جیبوتی و ساحل عاج و و و غیره می شود!!!

💫 از سوی دیگر تعامل با همسایگان و ورود به عرصه تجارت جهانی خیلی زود سبب ورود سرمایه گذاران خارجی و حتی میلیونها ایرانی متخصص مهاجر میگردد که حضورشان رشد سریع صنایع کوچک و‌بزرگ‌را در پی خواهد داشت.
همچنین ورود سالانه میلیونها توریست در آمد دهها میلیاردی را ایجاد می کند که میتواند باعث رشد صنایع دستی ، صنعت هتلداری و گردشگری کشور شود !
همچنین با رونق و‌توسعه بنادر و راههای زمینی و‌خطوط هوایی و ایجاد کریدور شمال به جنوب و‌ شرق به غرب میتوانیم سالانه دهها میلیارد دلار از طریق ترانزیت و‌حمل و نقل کالاها و جابجایی مسافر کسب نماییم !

💫 درین بین دولت میتواند کل درآمدهای حاصل از فروش نفت و‌گاز را صرف ایجاد و‌توسعه و بروز آوری صنایع مادر و بنیادی چون، پالایشگاهها ، توسعه مناطق نفت خیز و استخراج ، خودرو سازی ، آهن و‌فولاد ، پتروشیمی و کشاورزی نماید.
باور کنید ایران دارای غنی ترین منابع تولید ثروت است و بخاک سیاه نشاندن چنین سرزمینی کار بزرگی بود که فقط از دست قومی بدتر از مغول بر می آمد.
بعنوان مثال وقتی برجام پذیرفته شد نظام مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار بعنوان دستخوش از ثروتهای بلوکه شده ملت ایران را دریافت نمود.ثروت عظیمی که تماما صرف جنگ و کشتار در عراق و سوریه و یمن شد!

💫 باید بدانیم که ما ایرانیان صاحب غنی ترین سرزمین جهانیم و حق مان نیست که مدام به گدایی در کمیته امداد و‌بهزیستی عمرمان تلف شود.
این نظام ثروت و عزت و میهن مان را نابود کرده است .
هموطن :آینده ترسناک نیست، هیچ چیزی ترسناک تر از باقی ماندن این نظام نیست و ما میتوانیم با هوشیاری حکومتی آزاد و ایرانی آباد بسازیم بشرط آنکه آگاه شویم!

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏امین کُرکی، کارگر ۳۱ساله‌ای بود که در اعتراضات دی۹۶ در دزفول شرکت داشت. او بعد از آن اعتراضات، به اتهام پاره کردن عکس خمینی و خامنه‌ای، با هجوم ماموران کلانتری و بسیج به خانه پدری‌اش با ضرب‌وشتم دستگیر و پس از مدتی آزاد شد. اما بار دیگر در ۹ فروردین ۱۳۹۷، ماموران کلانتری و بسیج دوباره امین را با ضرب و شتم دستگیر کردند و یک روز بعد جسد او پیدا شد. دادستان دزفول پس از ۱۱ ماه به خانواده امین گفت: «قاتل پیدا نمی‌شود. پرونده مختومه است. گم‌شید بیرون.»

حالا بعد از دو سال پیگیری بی‌نتیجه، سیروس کُرکی به دادخواهی برادرش برخاسته و به کمپین دادخواهی پیوسته است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴۲۸۵ روز از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی نویسنده و فعال سیاسی گذشت!

عباس واحدیان همچنان بلاتکلیف و دور از حق درمان برای بیماریش (ریه و عفونت لثه) در زندان وکیل آباد مشهد می باشد.

لازم به توضیح است وی نگهداری از مادرش را به عهده داشت و پس از دستگیری اش مادر ایشان در بستر بیماری حالش وخیم تر شده و فرزندان او با مشکلات زیادی بلاتکلیفند!

@ghalamban1398
🔴بازداشت توام با ضرب و شتم سهیلا حجاب پس از اتمام جلسه دادگاه تجدید نظر توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/soheilahejab/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۹, سهیلا حجاب, زندانی سیاسی که پیش از این با تودیع قرار وثیقه و بطور موقت تا ابلاغ حکم نهائی دادگاه از بازداشت آزاد شده بود پس از اتمام جلسه دادرسی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران توسط ماموران سپاه ثارالله تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, روز شنبه ۳ خرداد ماه ۱۳۹۹, سهیلا حجاب, شهروند ساکن کرمانشاه که اسفند ماه سال گذشته پس از بلاتکلیفی طولانی مدت و برگزاری جلسه دادرسی همزمان با ابلاغ حکم دادگاه بدوی با تودیع قرار وثیقه ای و بطور موقت از بازداشت آزاد شده بود پس از احضار به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران و اتمام جلسه دادرسی در مرحله تجدیدنظرخواهی در هنگام خروج از ساختمان دادگاه توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران توام با ضرب و شتم شدید بازداشت و…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/soheilahejab/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴صحبتهای سهیلا حجاب, پس از انتقال به زندان قرچک ورامین

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/soheilahejab-2/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر: احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

@Women_Civil_Rights_Activists
برخی معلمان زندانی در پیامی از برگزاری طوفان توییتری توسط کاربران تشکر و قدردانی کردند.
آنها گفتند پشت ما به حمایتهای شما گرم است.

در طوفان توییتری برای معلمان زندانی بیش از ۱۴ هزار توییت و ریتوییت انجام شد و هشتگ آنها بمدت هشت ساعت ترند یک #ایران بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 نامه سرگشاده برادر نرگس محمدی؛ از اتهامات واهی به نرگس دست بردارید

«مهدی محمدی» برادر «نرگس محمدی» با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به ظلم مضاعفی که در زندان‌های جمهوری اسلامی بر این فعال حقوق بشر تحمیل می‌شود اعتراض کرده و اتهامات جدید مطرح شده علیه او را «واهی» خوانده است.

در ابتدای این نامه آمده است: «نرگس به سبب دفاع از حقوق حقه مردم ایران به جرم فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر و دفاع از حقوق بشر، متحمل غیرقابل تصورترین رفتارهای غیرقانونی ماموران اطلاعاتی و قضائی کشور قرار گرفته است.»

👈 متن کامل نامه برادر نرگس محمدی به شرح زیر است

نرگس به سبب دفاع از حقوق حقه مردم ایران [فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر] و دفاع از حقوق بشر، متحمل غیرقابل تصورترین رفتارهای غیرقانونی ماموران اطلاعاتی و قضائی کشور قرار گرفته است.

در تاریخ ۱۳۹۸.۱۲.۴ شش اتهام جدید به نرگس تفهیم شده است و متعاقب آن در ۱۳۹۹.۲.۱۶ بازپرس شعبه ۲ دادسرای زنجان جهت اخذ آخرین دفاع از نرگس، به زندان زنان زنجان مراجعه کرده و مدعی می‌شود که ۲ پرونده جدید متعلق به تهران می‌باشد و تنها اخذ آخرین دفاع به دادگاه زنجان محول گردیده است. این سخن بدان معناست که نرگس برای تفهیم اتهامات واهی خود نیز حق خروج از زندان را ندارد.

در مورد مشابه پیشین نیز که نرگس بر اثر بیماری نیازمند چکاپ پزشکی بوده است، ماموران به‌جای اعزام وی به بیمارستان، پزشک را از بیمارستان به بالین او آورده بودند. حال به جای پزشک، قاضی را به زندان زنان احاله داده‌اند. پرسش اینجاست که به زعم آن‌همه مامور شاغل در زندان و آن‌همه نیروهای امنیتی، چرا برای خروج او از زندان این چنین احتیاط به خرج می‌دهند؟ آیا نرگس دست به عملی تروریستی زده است؟ قاچاقچی مواد مخدر یا یک قاتل بین‌المللی بوده که در انتقال او از زندان دست به چنین اعمال مشمئز کننده‌ای می‌زنند، یا می‌خواهند با اعصاب او بازی کنند؟

نرگس با برپایی جلساتی در زندان برای زندانیان، یا تحصن به خاطر کشته‌های آبان‌ماه کدام نظم زندان را به‌هم زده که اتهام حساب شده است؟ نرگس طُرفه زن مسلمانی است که در حقانیت مبارزاتش مورد احترام همه مجامع حقوق بشری جهان است. آیا هیچ مسلمان آزاده و معتقدی خواهد پذیرفت که او در روز عزا در ماه محرم، جلوی چشمان عده‌ای زندانی و زندانبان‌ها به رقص و پایکوبی بپردازد؟ این اتهامات واهی چیست که جمهوری اسلامی به مخالفان اصولی خود نسبت می‌دهد؟ آیا جز این است که می‌خواهید تلاش او را برای زنده نگه داشتن حقوق قربانیان آبان‌ماه لوث کنید؟

زنی که شادمانه‌ترین روزهای عمر خود را به دور از فرزندان و همسر خود به امید استقرار یک نظم حسینی‌وار در سخت‌ترین شرایط در زندان‌ها تحمل می‌کند یعنی بدون دریافت کتاب، حتی بدون صحبت کردن تلفنی با فرزندانش. نرگس به خاطر حقگویی‌ها باید در زندان آن‌هم با این اعمال شاقه باشد. تا کی این‌گونه جای ظالم و مظلوم باید عوض شود؟ تا کی به خاطر مقام به این زندانیان ظلم خواهید کرد؟

علی در حکومت خود با مخالفان چگونه رفتار کرد؟ نهج‌البلاغه را بخوانید. جواب خدا را با این تهمت‌ها و پرونده‌سازی‌ها چگونه خواهید داد؟ اینقدر در حق پدران، مادران، فرزندان، و همسران زندانیان ظلم می‌کنید، ولی باشد که خداوند ناظر بر اعمال ماست. از قهر خدا بترسید.
مهدی محمدی (خرداد ۱۳۹۹)
منبع: کانون مدافعان حقوق بشر

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚫️ صدیقه کیانفر بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی درگذشت.

▪️ ویدیوی گلایه‌های صدیقه کیانفر از بیکاری‌اش در تلویزیون و سینما

روحش شاد
یادش گرامی

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴نامه سرگشاده محمدصابر ملک رئیسی, زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اردبیل

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, محمدصابر ملک رئیسی, زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل که در حال تحمل دوران محکومیت توام با تبعید خود است در نامه ای سرگشاده خطاب به مادر و پدرش ضمن تبریک عید فطر از اینکه سالهاست که از آنها دور است ابراز ناخرسندی کرد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز دوشنبه ۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, محمدصابر ملک رئیسی, زندانی سیاسی که یازدهمین سال از مجموع حبس تعزیری توام با تبعید ۱۵ ساله خود را در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل سپری می کند در نامه ای سرگشاده خطاب به مادر و پدرش از اینکه از آنها دور است ابراز ناخرسندی کرده است. 
این زندانی سیاسی در بخشی از این نامه سرگشاده خطاب به مادر و پدرش نوشت: “پدر جانم و مادر جانم! امسال یازدهمین سال دوری از شماست و دوازدهمین عید فطری است که در…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/letters-4/

@Women_Civil_Rights_Activists
هنگامه واحدیان شاهرودی
غذایش را، تن پوشش را، پرچمش را ربودند و او را به جرم اعتراض بیش از ۹ ماه است در سلولی انداختند .....
ما هیچ
ما نگاه

#عباس_واحدیان_شاهرودی

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴آب، آبرو، گلوله

محمدجواد اکبرین

اینجا غیزانیه است؛ دهستانی در اهواز که سالهاست مثل اکثر مناطق خوزستان مشکل آب آشامیدنی دارد. یک‌ماه است که جان به لب‌شان رسیده و سرانجام در اعتراض به تشنگی و تحقیر، جاده را بستند. جواب‌شان اما گلوله بود و تعدادی مجروح. پارسال تابستان رسانه‌ها نوشتند که روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در این منطقه تولید می‌شود.
حالا این جوان معترض می‌گوید: «آب نداریم، اما هیچکس نمی‌شنود. با تیر ما را می‌زنند اما بگذار بمیرم ولی این عذاب را تحمل نکنم. من نمی‌توانم این رنج را تحمل کنم». روایت غیزانیه فقط روایت یک دهستان نیست؛ روایت ساکنان سرزمینی است که نظامِ شرّ، یا نان و آب‌شان را گروگان گرفته یا آبروی‌شان را.
پیش‌تر وسط سرکوب معترضان در خرمشهر، نماینده مجلسِ این شهر به جای اینکه کنار معترضان بی‌پناه بایستد گفت «تعدادی اراذل و اوباش، شعارهای ساختارشکن سردادند»! همان مردمی که روزگاری پای خرمشهر ایستادند وقتی که سراغ آب و نان‌شان را گرفتند شدند «اراذل و اوباش».

چند روز پیش از آنکه تشنگیِ معترضان غیزانیه را با تیر سیراب کنند، حشمت الله فلاحت‌پیشه، که در مقام «رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» به سوریه رفته بود گفت نظام ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول داده و باید از سوریه پس بگیرد.
کمتر از دو ماه پیش (۱۵ فروردین) پرویز فتاح که حالا رئیس بنیاد مستضعفان است می‌گفت هنگامی که رئیس بنیاد تعاون سپاه بوده، حقوق لشکر فاطمیون را پرداخت کرده. سردار صمد رضایی، از فرماندهان لشکر فاطمیون پیش‌تر به خبرگزاری ایکنا گفته بود «بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای گردان فاطمیون به سوریه اعزام شدند» و جانشین فرمانده تیپ عمار فاطمیون، از حقوق ماهانه ۲ونیم میلیونیِ مدافعان حرم خبر داده بود.

مسئله این عدد و رقم‌ها و جمع و تفریق‌ها نیست؛ مسئله این است نظامی که رهبرش سالها با شعار «عمق استراتژیک» تبلیغ کرد که «اگر در سوریه نجنگیم باید در خوزستان و همدان و اصفهان بجنگیم» آخرش هم در سوریه جنگید هم باید در خوزستان بجنگد؛ چنانکه در خرداد ۸۸، در دی‌ماه ۹۶ و سرانجام در آبان ۹۸، در ۲۸ استان جنگید و به قول فرمانده سپاهش «۴۸ساعته» صدها جان را «جمع کرد». سرمایه‌‌هایی را که در سوریه تباه کردند تا دیکتاتورِ دمشق را به قیمت ۶۰۰هزار کشته و ۱۲ میلیون آواره سر پا نگهدارند، اگر خرج آب و نان همین سرزمین می‌کردند امروز چنین بی‌آبرو نبودند که آب را هم با گلوله پاسخ دهند. مسئله این است که نظام هرگز نخواست بفهمد (یا طمع‌کارانه خود را به نفهمی زد) که عمق استراتژیکش #غیزانیه است نه سوریه!

@Women_Civil_Rights_Activists
۳۵ نفر از کادر اورژانس دزفول که به عدم دریافت معوقات مزدی‌ ۳ ماه گذشته اعتراض کرده بودند، شب گذشته از محل کار خود اخراج شده‌اند.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴محکومیت پیام درفشان, وکیل دادگستری به تحمل حبس و محرومیت از وکالت

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/payamderafshan-2/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹, دادگاه تجدیدنظر استان البرز, با صدور دادنامه ای پیام درفشان, وکیل دادگستری را به تحمل ۱سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد. حکم فوق فوق با طول مدت تعلیق ۲ ساله صادر شده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹, پیام درفشان, وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز از بابت اتهام توهین به رهبری به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. این حکم به مدت ۲ سال تعلیق شده و اجرای آن درصورت تکرار جرم لازم خواهد شد. پیام درفشان در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی با تودیع قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شد. تاریخ صدور این حکم مربوط به ۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ است.  
سعید دهقان…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/payamderafshan-2/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
درود دوستان ارجمند

من در روزهای سختی که تنگاتنگ گرفتاری فوت همسرم هستم وحال بجایی ندارم نامه ای برای من فرستاده شد و من بی آن که بدانم پشت این نامه چه کسانی ممکن است باشند پذیرفتم خواهش دارم امضای مرا از زیر آن بردارید.

از آقای محسن قائمی چند بار خواهش کردم امضای مرا از زیر نامه بردارد ؛ تلفن اش هم پاسخ نمی دهد ؛ از من درتنگاتنگ این روزهایی که حالم خوب نیست نامه فرستاده شد و من متوجه نشدم اصلاح طلبها پشت آن هستند.
زیرا ذهن من با باورهای کل نظام درگیر است نه آنچه در نامه آمده و بایسته است همه اصول قانون اساسی باز نگری شوند.

گیتی پورفاضل - ۱۳۹۹/۳/۶

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴محکومیت فرخ فروزان, وکیل دادگستری به تحمل حبس تعزیری و محرومیت از وکالت

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹, شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز, به مستشاری رحمان شعبانی و رسول کرم پور, با صدور دادنامه ای فرخ فروزان, وکیل دادگستری را به تحمل ۱سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد. حکم فوق فوق با طول مدت تعلیق ۲ ساله صادر شده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, روز پنجشنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۹, فرخ فروزان, وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به مستشاری رحمان شعبانی و رسول کرم پور, از بابت اتهام توهین به رهبری به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. این حکم به مدت ۲ سال تعلیق شده و اجرای آن درصورت تکرار جرم لازم خواهد شد. فرخ فروزان, در سال ۱۳۹۷ به همراه پیام درفشان, دیگر وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/farokhforozan/

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴قاسم شعله سعدی، حقوقدان و نماینده پیشین مجلس در برنامه چشم انداز ایران اینترنشنال : بر اساس ماده ۱۵۷ قانون مجازات اسلامی، مردم در مقابل تخلف نیروهای انتظامی حق دفاع مشروع از خود را دارند.

آقای شعله سعدی تاکید کرد نظام فعلی اکثریت مردم ایران را به فلاکت کشانده و نیازمند بسته های معیشتی کرده. تنها به دلیل سیاست های کلی ابلهانه.

این حقوق دان افزود؛ در قانون آمده که رهبر باید مدیر، مدبر، آگاه به امور و دارای بینش صحیح سیاسی و اجتماعی باشد و این در حالی است که آقای خامنه ای خودش می گوید من «دیپلمات» نیستم و یک انقلابی هستم و مشکل اصلی همین جاست که این آقا خود را انقلابی می داند نه «دیپلمات و آگاه به امور مملکت»!

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارشی از یک قتل ناموسی دختری ۱۴ساله در شهرستان تالش توسط پدرش

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹, رومینا اشرفی, دختر ۱۴ ساله, ساکن روستایی در شهرستان تالش از توابع استان گیلان توسط پدرش با داس سربریده شد. پرونده این قتل به طور ویژه در دستور کار واحدهای قضائی استان گیلان جهت پیگیری قرار گرفت. اما انگیزه قتل این دختر ۱۴ ساله توسط پدرش به دلیل علاقمندی این دختر به پسری ۲۹ ساله بود که پس از متواری شدن با آن پسر و پی گیریهای خانواده این دختر نهایتا پس از پیدا شدن محل اختفا این دختر بنا به اجبار به خانه بازگردانده شده بود و پدر این دختر فرزندش را به قتل رساند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از رکنا, روز پنجشنبه ۱ خرداد ماه ۱۳۹۹, در حالی رومینا اشرفی, دختر ۱۴ ساله با داس گردن نحیفش توسط پدرش بریده شد که پیش از این فاجعه و در زمانی پس از پیدا شدن…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/romoinaashrafi/


ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists