بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚡️مشهد: همدردی صدیقه مالکی فرد، همسر زندانی سیاسی هاشم خواستار، با خانواده ی زنده یاد نوید افکاری و اشاره به اعدام های جنایت بار گذشته ی رژیم جمهوری اسلامی
۹۹.۷.۳

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تفسیر خبر جمعه 4 مهر - جمهوری اسلامی: وابسته تر از هر زمان به شرق و غرب
💫گفتگوی عباس واحدیان شاهرودی و علیرضا نوری زاده در تفسیر خبر از تلوزیون ایران فردا

@ghalamban1398
Audio
🔴گفتگوی جمشیدچالنگی با;
آقایان علیرضا نوری زاده و عباس واحدیان / جمعه ۴ مهر

💫موضوع برنامه:
جمهوری اسلامی وابسته تر از هر زمان به شرق و غرب

⚡️فایل صوتی کم حجم

@ghalamban1398
خــبــــر

حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران اجرا شد.
امروز پنجم مهر ماه رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین، دو عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، و کیوان باژن عضو پیشین هیئت دبیران جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل شدند. رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هر یک به شش سال و کیوان باژن به سه‌ سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند. این سه نویسنده پیش‌تر در تاریخ یکم تیر ماه سال جاری به شعبه‌ی یک اجرای احکام احضار شده بودند؛ اما به علت شیوع بیماری کرونا، اجرای حکم آنها تا تاریخ پنجم مهر به تعویق افتاد. امروز صبح این سه نویسنده در دایره اجرای احکام حضور یافتند و در نهایت حوالی ساعت سه بعد از ظهر به زندان اوین منتقل شدند. رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن اردیبهشت ۱۳۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه محاکمه و هر یک به شش سال زندان محکوم شدند. چندی بعد دادگاه تجدید نظر حکم بدوی رضا خندان (مهابادی ) و بکتاش آبتین را تأیید کرد و حکم کیوان باژن به سه سال شش ماه تبدیل شد .این سه نویسنده مجموعا به پانزده سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند .اتهام آنها «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» است. مصادیق و "مستندات" این اتهام‌ها انتشار نشریه‌ی داخلی کانون نویسندگان ایران، مشارکت در تدوین کتاب تاریخچه‌ی کانون، بیانیه‌های کانون و حضور در مراسم سالگرد محمدجعفر پوینده، محمد مختاری و احمد شاملو است.
گفتنی است که جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران و تعدادی از شاعران و نویسندگان مستقل از ساعت نه و نیم صبح امروز در اعتراض به اجرای حکم سه نویسنده در مقابل زندان اوین جمع شدند و تا لحظه‌ی بدرقه‌ی آنان در آنجا حضور داشتند.


https://www.facebook.com/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-kanoon-nevisandegane-iran-857199194364867/photos/pcb.3369714106446684/3369674639783964/
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴صدیقه مالکی فرد، شرح بازجویی خود از سوی وزارت اطلاعات در ۳۰ شهریور امسال را بازگو می کند.

صدیقه مالکی فرد، همسر هاشم خواستار، زندانی سیاسی و مخالف سرسخت رژیم جمهوری اسلامی،
می باشد که اکنون در زندان «وکیل آباد» مشهد دربند است.
۹۹.۷.۳

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تقدیم به نادر مختاری شهید راه آزادی

بهترین ترانه هام، پیش کش ستاره هاته
شهر من تا همیشه، دل عاشقم باهاته

#نادر_مختاری
#آبان_خونین_ ۹۸ #بازداشتگاه_کهریزک

@SepehrAzadi
🔴 گزارش سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌‌ای» درباره قاضی تحریم‌شده جمهوری اسلامی، ابوالقاسم صلواتی

صدای آمریکا - ابوالقاسم صلواتی، قاضی ایرانی، به دلیل وارد کردن اتهامات ساختگی و محکوم کردن متهمان به مرگ یا حبس طولانی مدت، شهرت زیادی دارد و به «قاضی اعدام» و «قاضی مرگ» معروف است.

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌‌ای» در گزارشی به عملکرد صلواتی، قاضی ارشد شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ایران در تهران، پرداخته است.

در گزارش سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌‌ای» با اشاره به تشکیل دادگاه انقلاب اسلامی با فرمان روح‌الله خمینی در سال ۱۳۵۸ با هدف سرکوب و نابود کردن مخالفان رژیم، آمده است که بنا به گزارش‌های موجود دادگاه‌های کیفری انقلاب اسلامی در ده سال اول تشکیل رژیم اسلامی ایران، بیش از ۱۶ هزار ایرانی را به مرگ محکوم کرد. این محاکمه‌ها در واقع در دادگاه‌‌های پوشالی، با نادیده گرفتن عدالت و رد روند منصفانه دادرسی و دسترسی به وکیل، بنا بر استدلال‌های دروغین، شواهد ساختگی، و محکومیت از پیش تعیین شده متهم انجام می‌شود.

▪️پیشینه صلواتی

جزئیات کمی در مورد پیشینه صلواتی منتشر شده است. این که او حتی مدرک حقوق داشته باشد و یا ابوالقاسم صلواتی نام واقعی او باشد، معلوم نیست. راد سنجابی، مدیر اجرایی پیشین «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» اشاره کرده است که «[صلواتی] حتی در دادگاه انقلاب اسلامی، به قاضی اعدام [یا قاضی دارزن] شهرت دارد و آشکارا از حقوق چیزی نمی‌داند.»

در این گزارش به نقل از سازمان غیرانتفاعی «متحد برای ایران» آمده است که صلواتی در طول جنگ ایران و عراق بین سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۷ در بسیج، نیروی زیرمجموعه سپاه پاسداران، خدمت کرده و مجروح شده است. او در سال ۱۳۶۶ به پلیس قضایی استان کردستان پیوست و در سال ۱۳۷۰ در شهر سنندج دادستان و قاضی شد. او به خاطر قضاوت‌های بی‌رحمانه و عمدتا فله‌ای در محاکمه‌های بعد از انتخابات ۱۳۸۸ شهرت دارد.

▪️آمار و ارقام نقض حقوق بشر

بنا بر اطلاعات اطلس زندان ایران، که توسط سازمان غیر دولتی «متحد برای ایران» تهیه شده است، صلواتی ۲۵ تن را به اعدام و ۲۵۰ تن را روی هم به ۱۲۲۷ سال حبس در زندان و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.

از دیگر موارد نقض حقوق بشر «قاضی مرگ» می توان به محروم کردن حد اقل ۲۲۹ متهم از دسترسی به وکیل و مشاور قضایی، حبس حد اقل ۱۶۶ متهم در سلول انفرادی، محروم کردن حد اقل ۱۰۴ متهم به ملاقات یا تماس تلفنی با بستگان و اعضای خانواده، و شکنجه روحی و جسمی ۴۶ متهم اشاره کرد.

▪️گروگان‌ها

صلواتی در ارتباط با پرونده‌های شمار زیادی از شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان غربی که با هدف استفاده از آنها به عنوان اهرم چانه‌زنی توسط رژیم ایران به گروگان گرفته شده‌اند، حکم صادر کرده است. صلواتی گروگان‌های زیادی را به حبس طولانی مدت و یا حتی اعدام محکوم کرده است.

این احکام در شرایطی صادر شده که شواهد یا اسناد کافی برای محکوم کردن افراد وجود نداشته است و محاکمه در سیستم قضایی ایران، که حقوق متهم از هر نظر و جنبه‌ای نقض می‌شود، برگزار شده است.

▪️تحریم

اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به ترتیب در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹، صلواتی را به خاطر موارد نقض گسترده حقوق بشر تحت تحریم قرار داده‌اند.

@DORRTV
🔴احضار ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی به شعبه بازپرسی جهت تفهیم اتهام در پرونده جدید

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/ebrahimfirouzi-humanrightsiniran/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی که دوران تبعید خود را در شهرستان سرباز سپری می کند با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک فراخوانده شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹، شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک با ارسال ابلاغیه ای کتبی ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی که دوران تبعید خود را در شهرستان سرباز سپری می کند برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام  در پرونده جدید فراخواند. در صورت حضور این نوکیش مسیحی در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام احتمال بازداشت وی دور از ذهن نیست. 
به نقل از یک منبع نزدیک به این نوکیش مسیحی در گفتگو با حقوق بشر در ایران: “آقای فیروزی روز گذشته ابلاغیه ای را دریافت کرده که در آن اعلام شد ظرف مدت ۵ روز کاری از…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/ebrahimfirouzi-humanrightsiniran/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
Forwarded from اتچ بات
🔴 «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» با انتشار بیانیه ای در ارتباط با تداوم آزار و اذیت زنان ایرانی توسط رژیم جمهوری اسلامی، خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شد

بدینوسیله «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» توجه همه جهانیان را به وضعیت بسیار وخیم زنان در ایران جلب می نماید.

متاسفانه زنان و دختران ایرانی بزرگترین قربانی سیاستها و قوانین ضد بشری، عقب افتاده و جنسیت زدۀ رژیم حاکم بر ایران هستند که به دروغ با نام مذهب به جامعه ایران تحمیل گشته و د رنتیجه، با اجراء این سیاستها، نظام جمهوری اسلامی، ایران را به بزرگترین زندان زنان در جهان تبدیل کرده است.

در این رابطه، «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» خاطرنشان می سازد در حالی که بسیاری از کشورهای خاورمیانه در روند توسعه اجتماعی خود در حال دست یافتن به وضعیتی هستند که زنان ایرانی در قرن گذشته از آن بهرمند بودند، تحمیل قوانین هزارسال پیش ضدبشری به شهروندان ایرانی را به چیزی به جز «ارتجاع» نمی توان تعبیر کرد.
متاسفانه برخورد نظام جمهوری اسلامی با زنانی که به مقابله عادلانه با این قوانین «زن ستیز» برخاسته اند بسیار خشن و غیر انسانی بوده است.

سرکار خانمها سهیلا حجاب، عسل محمدی، نوشین جعفری، مرضیه احمدی، فرنگیس مظلوم، ساناز اللهیاری، سپیده مرادی، هنگامه شهیدی تنها بدلیل اعتراض مسالمت آمیز به تبعیض جنسیتی بیش از صد سال زندان و میلیاردها تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

سرکار خانمها آویشا جلال الدین، سپیدۀ مردای و شیما انتصاری روزنامه نگارانی هستند که بخاطر درویش بودن متحمل مجازاتی مضاعف نیز شده و هم اکنون در زندان قرچک ورامین نگهداری می شوند.

سرکار خانمها یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز،‌ سه فعال مدنی، تنها به دلیل اعتراض به قانون ضد بشری حجاب اجباری، مجموعا به تحمل بیش از ۵۵ سال حبس محکوم شده اند.

سرکار خانم نرگس محمدی روزنامه نگار شجاع تنها به دلیل تشکیل یک کمپین بشر دوستانه به منظور مهار اعدام های لجام گسیخته در ایران به بیش از بیست سال زندان محکوم شده است.

همچنین وکیل حقوق بشر و مجاهد نستوه سرکار خانم نسرین ستوده به دلیل انجام وظایف شغلی و دفاع قانونی از موکل خود خانم شاپرک شجری زاده که او نیز به دلیل اعتراض به حجاب اجباری دستگیر شده بود، به بیش از ۳۸ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان بسر می برد.

این تنها مواردی معدود از ظلم و ستم بی پایان و غیر قابل قبولی است که نظام جمهوری اسلامی به زنان و دختران ایرانی روا می دارد.

با توجه به موارد فوق «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» خواهان حقوق برابر برای زنان ایرانی، رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و الغای تمامی قوانین زن ستیز در ایران بوده و در این رابطه توجه سازنده و موثر تمامی سازمانها و مجامع حقوق بشری بویژه سازمانهای فعال احقاق حقوق زنان را به این امر جلب می نماید.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» همچنین خواهان آزادی فوری همه زنان دربند ایرانی بویژه سرکار خانم نسرین ستوده می باشد که در پی اعتصاب غذای طولانی از نظر سلامتی در وضعیت خطرناکی بسر می برد.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» بار دیگر از همه کشورهای دمکرات بویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست می کند تا زمان لغو قوانین زن ستیز در ایران روابط تجاری و دیپلماتیک خود با رژیم حاکم بر ایران محدود نماید.

«انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» همچین خواستار تمدید و تشدید تحریمهای جهانی حقوق بشری بر علیه مقامات و کارگزاران نظام حاکم بر ایران با هدف بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران می باشد.

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر
لندن- بروکسل – برلین – تورنتو- واشنگتن
۶ مهرماه ۱۳۹۹

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 تریش ریگان [Trish Regan]: مردم ایران سزاوار عدالت هستند

تریش ریگان روزنامه نگار معروف آمریکایی و یکی از اصلی ترین مجریان پیشین فاکس نیوز در توییتی در توییتر خود با بیش از هفتصد هزار فالور می‌نویسد:

آزادی پیامی است که همه می توانیم از آن حمایت کنیم. زنان ایران سزاوار برابری و مردم ایران سزاوار عدالت و دولت غیرمذهبی هستند. آزادی مهم است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/cuiside/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، محمد مرادی که فرزندش امیرحسین مرادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، محبوس در زندان تهران بزرگ به اعدام محکوم شده خودکشی کرد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی فشارهای روحی و روانی شدید به خانواده امیرحسین مرادی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ که به اعدام محکوم شده محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی و متولد: ۱۳۳۲ – تهران، پس از مصرف بیش از ۱۵ عدد قرص متادون خودکشی کرد. امیرحسین مرادی پس از بازداشت در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی, مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب و خروج غیرقانونی از کشور علاوه بر تحمل حبس تعزیری و شلاق به اعدام محکوم و این حکم…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/cuiside/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴احضار و تهدید به بازداشت خانواده امیرحسین مرادی

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی، ستاد خبری وزارت اطلاعات پس از احضار خانواده این زندانی سیاسی آنها را تهدید به عدم مصاحبه با رسانه ها کرد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، مادر و برادر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و از معترضان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و تهدید به بازداشت شدند. این احضار در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی صورت گرفته است. 
براساس اعلام منابع خبری مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران: “ماموران وزارت اطلاعات پس از احضار این خانواده آنها را تهدید کردند تا با هیچ رسانه ای در مورد وضعیت خود و امیرحسین مرادی و دلیل خودکشی محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی مصاحبه نکنند و در غیر این صورت هر دو نفر…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/interrogated-humanrightsiniran-3/

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام شاهزاده رضا پهلوی به مردم: روی نجات ایران متمرکز شویم

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴پیام شاهزاده رضا پهلوی به مردم: روی نجات ایران متمرکز شویم
September 28, 2020 by Iranintl.com
دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲
 
شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی با عنوان ارائه یک «‌پیمان نوین» از تمام مخالفان حکومت جمهوری اسلامی که به دموکراسی اعتقاد دارند، خواست بر روی «نجات ایران» متمرکز شوند.
او در این پیام ویدیویی که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شد با تاکید بر اصلاح‌ناپذیر بودن حکومت جمهوری اسلامی گفت: «تنها آلترناتیو مقبول، حاکمیت مردم ایران است.»
شاهزاده رضا پهلوی در این پیام افزود: «هر روز ادامه حکومت اسلامی، آینده‌ای حتی تاریک‌تر از امروز» را به همراه خواهد داشت. او «انزوا، سرخوردگی، فروپاشی اجتماعی، تبعیض و خفقان» را تنها دستاورد این حکومت برای مردم خواند. 
او در همین راستا هدفش از ارائه یک «‌پیمان نوین» را تلاش برای برقراری سیستمی حکومتی دانست که قدرت در آن در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد، بلکه بر «خرد جمعی، مشارکت عمومی و مسئولیت شهروندی» استوار باشد.
شاهزاده رضا پهلوی گفت برای رسیدن به این هدف «گام نخست، گذار از جمهوری اسلامی است که نماد انحصار و انباشت ثروت و قدرت در دست گروهی اندک است».
او با خطاب قرار دادن «نخبگان و نیروهای سیاسی» از آنها پرسید: «آیا راهی جز همکاری همدلانه برای بازپس‌گیری ایران از اهریمن می‌شناسید؟»
آقای پهلوی گفت: «امروز روز انتخاب است، ما یا با هم این کشتی طوفان‌زده را به ساحل می‌رسانیم یا جدا جدا غرق می‌شویم.»
او از همه مخالفان حکومت خواست اعتصاب‌‌ها و اعتراض‌ها و نافرمانی‌‌های مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنند، در واحد‌های کار و محلات، حلقه‌های کوچک اعتراض شکل دهند و نافرمانی مدنی را در هر شکل تبلیغ کنند.
شاهزاده پهلوی در ادامه این درخواست از شهروندان مخالف حکومت خواست «رهبران میانی و میدانی به ویژه آنها که زندانی‌اند» را تنها نگذارند و در خارج از کشور در رساندن صدای مردم داخل فعال باشند و در صورت امکان با پشتیبانی مالی از نیازمندان حمایت کنند.
او شرط موفقیت برای گذار از جمهوری اسلامی را «‌تحمل آراء و عقاید یکدیگر» دانست و تاکید کرد: «در ایران آزاد حقوق اقلیت از سوی اکثریت پایمال نخواهد شد.»
شاهزاده پهلوی در بخشی از این پیام، نیروهای ارتش را مخاطب قرار داد و خطاب به آنها گفت: «امروز که حکومت اسلامی برای حفظ قدرت، آب و خاک کشور را به بیگانه واگذار کرده و به روی بی‌دفاع‌ها شلیک کرده، وظیفه شما بیش از هر زمانی دفاع و حفاظت از ملت ایران در برابر رژیم سرکوبگر است.»
او همچنین گفت: «سرداران سپاه تنها در پی مال‌اندوزی و جنایت بیشترند و دخالت‌های سپاه در همه شئون و ارکان کشور، مملکت را فلج کرده و بسیج و سپاه عملا به نهادهای ضد مردم تبدیل شده‌اند.»
شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورهای حوزه بالتیک بعد از فروپاشی شوروی به چند شاخصه پیشرفت کشورها مانند شفافیت مالی اشاره کرد و گفت: «ایران با منابع طبیعی به مراتب بیشتر از کشورهای بالتیک با جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، می‌تواند تکنولوژی و مدیریت مدرن را به کشور رهنمون کند. استعدادهای ایرانی را پرنشاط کند و با شکوفایی اقتصاد تولید و درآمدها را بالا ببرد.»
او در پایان پیام خود با یاد کردن از برخی کشته‌شدگان اعتراض‌های ضد حکومتی در ایران طی سال‌های اخیر گفت: «فرزندان جاویدنام ایران از ندا تا پویا از ستار تا نیکتا و همه دلیرانی که در سرفرازی میهن جان خود را فدا کردند در انتظار هم‌پیمانی ما هستند. اینک وظیفه ماست که خواست آنها را برآورده کنیم.»

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 اخرین پست پدر؛ ‎#امیرحسین_مرادی است. او امروز خودکشی کرد. امیرحسین از بازداشتی‌های آبان۹۸ است که به اعدام محکوم شده است.

"پسرم امیرحسین عصای دستم، دلتنگی ما ته نداره. الهی که خدا کمک‌مون کنه که با بودنت زنده بمونیم. پسرم بیا بابات داره کم می‌اره."

@Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/humanrights_in_iran/12736

🔴 در حالی که خبرگزاری رُکنا، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، ساعاتی پس انتشار خبر تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور این خبر را تغییر داد اما امروز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، وبسایت آذرباخیش از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران خبر تائید حکم اعدام روح الله زم را منتشر کرد.

🔶 این رسانه داخلی در شهرستان خوی ضمن تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور اعلام کرد: "حکم اعدام روح‌الله زم که به اتهام فساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور تایید شده و بزودی اعلام خواهد شد."

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 حامد اسماعیلیون : دادخواهی بی دانستن حقیقت دست‌نیافتنی‌ست.

به تجمع آنلاین ما در روز پنجم اکتبر برابر با چهاردهم مهر ماه بپیوندید: ps752justice

#اجتماع_دادخواهی

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴رنج‌نامه پدر نرگس محمدی

دست از آزار و اذیت دخترم بردارید.

⭕️ در دی ماه سال ۹۸ در پی تحصن دخترم به کشتار مردم در خیابان، با تعرض وضرب و شتم رئیس زندان و مامورین، وی را به زندان زنجان تبعید کردید با دیدن کبودی‌های بدنش در اتاق ملاقات به عصایم تکیه دادم و سه بار خدایم را صدا کردم.

⭕️ وقتی توسط زندانیِ محکوم به قصاص به تعرض جنسی و مرگ تهدید شد شب‌های جهنمی را تا صبح پلک روی هم نگذاشتم.

پدر پیر و ناتوان و بیماری که کاری از دستش برنمی‌آید خداوندم را به کمک طلبیدم.

⭕️ شبی که تلویزیون کرونای دخترم و همبندی‌هایش را دروغ خواند خدا را شاهد و حاضر خواندم. همواره دخترم را به صبوری در برابر ظلم ظالمان توصیه کرده‌ام ،اما گویا حکومت صبر و شکیبایی دخترم را برنمی‌تابد و در شب‌های اخیر دو بار با توهین و تحقیر از سر سجاده بلند کرده و مانع عبادت او شده‌اند.

⭕️ کلام امام علی (ع)را به یاد می‌آورم:

من بر شمشیرها صبورم ولی بر زنجیرها صبر نمی‌کنم.
حرفم با حکومت این است شاید جسم دخترم را در قفس کنید ولی نمی‌توانید روحش را به زنجیر بکشید و آرمانش را سست کنید دست از آزار و اذیت دخترم بردارید البته من به رنج زندان‌های دخترم صبورم اما معترضم و برایش طلب خیر می‌کنم.

کریم محمدی مهرماه ۱۳۹۹

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴بیانیه کانون نویسندگان ایران درباره سه نویسنده زندانی: مسئولان امنیتی و قضایی می‌خواهند معترضان و مخالفان را به قربانگاه بفرستند

🟧@Women_Civil_Rights_Activists

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط سه عضو این کانون به نام‌های رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن شده است.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شده است، با اشاره به «افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» و روی آوردن حکومت به «سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان» اعلام کرد که اجرای این احکام را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز شنبه پنجم مهرماه رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن، از اعضای کانون نویسندگان ایران، برای اجرای احکام صادره به زندان اوین منتقل شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایطی که موج تازه کرونا در کشور روزانه صدها قربانی می‌گیرد و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها می‌تواند پی‌آمدهایی فاجعه‌بار داشته باشد، زندانی کردن این سه نویسنده و سایر متهمان عقیدتی و سیاسی معنایی جز این ندارد که مسئولان امنیتی و قضایی می‌خواهند معترضان و مخالفان را به قربانگاه بفرستند.»

کانون نویسندگان ایران همچنین دلیل صدور احکام زندان برای این سه نویسنده را «عضویت» در این کانون و «دفاع از آزادی اندیشه و بیان» عنوان کرده و آن را « نشان از افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» دانسته است.

در این بیانیه آمده است: «اکنون که کشور درگیر فقر، بیماری و فساد سازمان یافته است، حاکمیت به جای پاسخگویی به خواسته‌های برحق مردم، به سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان روی آورده است.»

کانون نویسندگان ایران در ادامه این بیانیه اجرای حکم‌های صادرشده علیه این سه نویسنده را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» توصیف و آن را محکوم کرده است. این بیانیه همچنین خواستار توقف هر چه سریع‌تر اجرای حکم زندان و آزادی بدون قید و شرط این سه نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران شده است.

شاکی پرونده این سه نفر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است. پرونده آنها اردیبهشت ۱۳۹۴ باز شد و آنها از آن زمان تا کنون بارها برای بازجویی درباره دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار نشریه غیرقانونی» احضار شده‌اند.

اما در نهایت در دی ماه سال گذشته احکام این نویسندگان در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و براساس آن، رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هرکدام به شش سال و کیوان باژن به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند.

پیش از این بکتاش آبتین روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت با انتشار ویدئویی به حکم ۱۸سال زندان خود و دو عضو دیگر کانون نویسندگان ایران واکنش نشان داده بود.

سال گذشته سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، سال ۲۰۱۸ را «سال شرم» جمهوری اسلامی نامید و اعلام کرد در این سال بیش از هفت هزار نفر، اعم از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زنان، فعالان محیط زیست، فعالان کارگری و فعالان حقوق قومی و اقلیت‌های مذهبی، در ایران بازداشت شده‌اند

🟧@Women_Civil_Rights_Activists
🔹مرگ تدریجی؛ تزریق دارو و شوک الکتریکی به زندانیان سیاسی در امین‌آباد
«ناتوان‌سازی» کنش‌گران تعبیری است که چندین سال پیش «تقی رحمانی»، همسر «نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر، درباره آن‌چه با همسرش کردند، به کار برد. نرگس محمدی را با وجود بیماری در سلول انفرادی قرار دادند و بارها بازجویی کردند. زندان‌بان به جای رسیدگی به این وضعیت، به او داروهای مختلف تزریق کرد یا خوراند؛ داروهایی که هیچ‌گاه نفهمید چه بودند. این رویکرد در خصوص دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی هم انجام شده است و از روزنامه‌نگار تا کنش‌گر سیاسی و مدنی این سیاست برخورد را تجربه‌ کرده‌اند. آخرین نمونه «بهنام محجوبی»، از دراویش محبوس در زندان اوین‌، است. محجوبی با وجود گواهی پزشک مبنی بر عدم طاقت تحمل حبس به زندان فرستاده شد، داروهایش را به موقع به او ندادند و پس از یک ماه خوراندن داروهای خواب‌آور، او را به «امین‌آباد» فرستادند. این انتقال به امین‌آباد، می‌تواند مجازات زندانیان سیاسی یا پروژه‌ای در جهت «معلول‌سازی» آن‌ها باشد.
***
هشتمین روز بازداشت نرگس محمدی و بعد از بازجویی بود که در سلول انفرادی دست و پاهایش بی‌تحرک شدند. می‌خواستند او را به بهداری منتقل کنند که نتوانست روی پاهایش بایستد و به زمین خورد. احساس می‌کرد فلج شده است. او را لای پتو به بهداری بردند و از همان شب، تزریق آمپول و قرص‌های شبانه آغاز شد. نرگس محمدی یک‌ بار هم از پله‌ها به پایین پرت شد: «احساس می‌کردم در پاهایم هیچ استخوان یا عصبی وجود ندارد. می‌ترسیدم. ترس از مرگ نبود، حتی ترس از ابتلا به یک بیماری هم نبود، ترس از ناشناخته بودن همه آن چیزی بود که در آن بند و در آن سلول‌های مسکوت و متروک بر سرم می‌آمد.» - کتاب شکنجه سفید | نرگس محمدی

آن‌ شب زندان‌بان زن حاضر نشد تزریق را انجام دهد و گفت: «من مسئولیت نمی‌پذیرم.» پس پرستار را صدا زدند و آمپول را بدون آن‌که نرگس محمدی بداند چیست، به او تزریق کردند. پزشک بالای سر نرگس محمدی حاضر شد و گفت: «خانم محمدی بمیر، اما بیرون زندان. مردنت به جهنم، هزینه روی دست نظام نذار؛ مثل آن زهرا کاظمی.» پزشک نامه داده بود که نرگس محمدی نباید در محیط دربسته و کم‌تحرک و کم‌هوا حبس شود. اما او را در همان سلول نگه داشتند و بازجویی کردند.

جزییات بیشتر را در گزارش آیدا قجر بخوانید:👇
#زندانیان_سیاسی #حقوق_شهروندی #راستی_آزمایی #اخبار_ایران
@Farsi_Iranwire

@Women_Civil_Rights_Activists