Forwarded from «حقوق بشر در ایران»
🔴خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام
https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/cuiside/&rhash=1bab6b61543470
❇حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، محمد مرادی که فرزندش امیرحسین مرادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، محبوس در زندان تهران بزرگ به اعدام محکوم شده خودکشی کرد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی فشارهای روحی و روانی شدید به خانواده امیرحسین مرادی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ که به اعدام محکوم شده محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی و متولد: ۱۳۳۲ – تهران، پس از مصرف بیش از ۱۵ عدد قرص متادون خودکشی کرد. امیرحسین مرادی پس از بازداشت در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی, مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب و خروج غیرقانونی از کشور علاوه بر تحمل حبس تعزیری و شلاق به اعدام محکوم و این حکم…
🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید
🔆https://humanrightsinir.org/cuiside/
➖➖➖➖➖
✅ادمین
🆔@Humanrightsinir
https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/cuiside/&rhash=1bab6b61543470
❇حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، محمد مرادی که فرزندش امیرحسین مرادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، محبوس در زندان تهران بزرگ به اعدام محکوم شده خودکشی کرد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی فشارهای روحی و روانی شدید به خانواده امیرحسین مرادی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ که به اعدام محکوم شده محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی و متولد: ۱۳۳۲ – تهران، پس از مصرف بیش از ۱۵ عدد قرص متادون خودکشی کرد. امیرحسین مرادی پس از بازداشت در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی, مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب و خروج غیرقانونی از کشور علاوه بر تحمل حبس تعزیری و شلاق به اعدام محکوم و این حکم…
🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید
🔆https://humanrightsinir.org/cuiside/
➖➖➖➖➖
✅ادمین
🆔@Humanrightsinir
حقوق بشر در ایران
خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام
خودکشی پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام
🔴احضار و تهدید به بازداشت خانواده امیرحسین مرادی
❇حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی، ستاد خبری وزارت اطلاعات پس از احضار خانواده این زندانی سیاسی آنها را تهدید به عدم مصاحبه با رسانه ها کرد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، مادر و برادر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و از معترضان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و تهدید به بازداشت شدند. این احضار در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی صورت گرفته است.
براساس اعلام منابع خبری مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران: “ماموران وزارت اطلاعات پس از احضار این خانواده آنها را تهدید کردند تا با هیچ رسانه ای در مورد وضعیت خود و امیرحسین مرادی و دلیل خودکشی محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی مصاحبه نکنند و در غیر این صورت هر دو نفر…
🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید
🔆https://humanrightsinir.org/interrogated-humanrightsiniran-3/
@Women_Civil_Rights_Activists
❇حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی، ستاد خبری وزارت اطلاعات پس از احضار خانواده این زندانی سیاسی آنها را تهدید به عدم مصاحبه با رسانه ها کرد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۹، مادر و برادر امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و از معترضان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و تهدید به بازداشت شدند. این احضار در پی خودکشی محمد مرادی، پدر امیرحسین مرادی صورت گرفته است.
براساس اعلام منابع خبری مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران: “ماموران وزارت اطلاعات پس از احضار این خانواده آنها را تهدید کردند تا با هیچ رسانه ای در مورد وضعیت خود و امیرحسین مرادی و دلیل خودکشی محمد مرادی، پدر این زندانی سیاسی مصاحبه نکنند و در غیر این صورت هر دو نفر…
🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید
🔆https://humanrightsinir.org/interrogated-humanrightsiniran-3/
@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴پیام شاهزاده رضا پهلوی به مردم: روی نجات ایران متمرکز شویم
September 28, 2020 by Iranintl.com
دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲
شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی با عنوان ارائه یک «پیمان نوین» از تمام مخالفان حکومت جمهوری اسلامی که به دموکراسی اعتقاد دارند، خواست بر روی «نجات ایران» متمرکز شوند.
او در این پیام ویدیویی که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شد با تاکید بر اصلاحناپذیر بودن حکومت جمهوری اسلامی گفت: «تنها آلترناتیو مقبول، حاکمیت مردم ایران است.»
شاهزاده رضا پهلوی در این پیام افزود: «هر روز ادامه حکومت اسلامی، آیندهای حتی تاریکتر از امروز» را به همراه خواهد داشت. او «انزوا، سرخوردگی، فروپاشی اجتماعی، تبعیض و خفقان» را تنها دستاورد این حکومت برای مردم خواند.
او در همین راستا هدفش از ارائه یک «پیمان نوین» را تلاش برای برقراری سیستمی حکومتی دانست که قدرت در آن در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد، بلکه بر «خرد جمعی، مشارکت عمومی و مسئولیت شهروندی» استوار باشد.
شاهزاده رضا پهلوی گفت برای رسیدن به این هدف «گام نخست، گذار از جمهوری اسلامی است که نماد انحصار و انباشت ثروت و قدرت در دست گروهی اندک است».
او با خطاب قرار دادن «نخبگان و نیروهای سیاسی» از آنها پرسید: «آیا راهی جز همکاری همدلانه برای بازپسگیری ایران از اهریمن میشناسید؟»
آقای پهلوی گفت: «امروز روز انتخاب است، ما یا با هم این کشتی طوفانزده را به ساحل میرسانیم یا جدا جدا غرق میشویم.»
او از همه مخالفان حکومت خواست اعتصابها و اعتراضها و نافرمانیهای مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنند، در واحدهای کار و محلات، حلقههای کوچک اعتراض شکل دهند و نافرمانی مدنی را در هر شکل تبلیغ کنند.
شاهزاده پهلوی در ادامه این درخواست از شهروندان مخالف حکومت خواست «رهبران میانی و میدانی به ویژه آنها که زندانیاند» را تنها نگذارند و در خارج از کشور در رساندن صدای مردم داخل فعال باشند و در صورت امکان با پشتیبانی مالی از نیازمندان حمایت کنند.
او شرط موفقیت برای گذار از جمهوری اسلامی را «تحمل آراء و عقاید یکدیگر» دانست و تاکید کرد: «در ایران آزاد حقوق اقلیت از سوی اکثریت پایمال نخواهد شد.»
شاهزاده پهلوی در بخشی از این پیام، نیروهای ارتش را مخاطب قرار داد و خطاب به آنها گفت: «امروز که حکومت اسلامی برای حفظ قدرت، آب و خاک کشور را به بیگانه واگذار کرده و به روی بیدفاعها شلیک کرده، وظیفه شما بیش از هر زمانی دفاع و حفاظت از ملت ایران در برابر رژیم سرکوبگر است.»
او همچنین گفت: «سرداران سپاه تنها در پی مالاندوزی و جنایت بیشترند و دخالتهای سپاه در همه شئون و ارکان کشور، مملکت را فلج کرده و بسیج و سپاه عملا به نهادهای ضد مردم تبدیل شدهاند.»
شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورهای حوزه بالتیک بعد از فروپاشی شوروی به چند شاخصه پیشرفت کشورها مانند شفافیت مالی اشاره کرد و گفت: «ایران با منابع طبیعی به مراتب بیشتر از کشورهای بالتیک با جلب سرمایهگذاری داخلی و خارجی، میتواند تکنولوژی و مدیریت مدرن را به کشور رهنمون کند. استعدادهای ایرانی را پرنشاط کند و با شکوفایی اقتصاد تولید و درآمدها را بالا ببرد.»
او در پایان پیام خود با یاد کردن از برخی کشتهشدگان اعتراضهای ضد حکومتی در ایران طی سالهای اخیر گفت: «فرزندان جاویدنام ایران از ندا تا پویا از ستار تا نیکتا و همه دلیرانی که در سرفرازی میهن جان خود را فدا کردند در انتظار همپیمانی ما هستند. اینک وظیفه ماست که خواست آنها را برآورده کنیم.»
@Women_Civil_Rights_Activists
September 28, 2020 by Iranintl.com
دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲
شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی با عنوان ارائه یک «پیمان نوین» از تمام مخالفان حکومت جمهوری اسلامی که به دموکراسی اعتقاد دارند، خواست بر روی «نجات ایران» متمرکز شوند.
او در این پیام ویدیویی که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شد با تاکید بر اصلاحناپذیر بودن حکومت جمهوری اسلامی گفت: «تنها آلترناتیو مقبول، حاکمیت مردم ایران است.»
شاهزاده رضا پهلوی در این پیام افزود: «هر روز ادامه حکومت اسلامی، آیندهای حتی تاریکتر از امروز» را به همراه خواهد داشت. او «انزوا، سرخوردگی، فروپاشی اجتماعی، تبعیض و خفقان» را تنها دستاورد این حکومت برای مردم خواند.
او در همین راستا هدفش از ارائه یک «پیمان نوین» را تلاش برای برقراری سیستمی حکومتی دانست که قدرت در آن در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد، بلکه بر «خرد جمعی، مشارکت عمومی و مسئولیت شهروندی» استوار باشد.
شاهزاده رضا پهلوی گفت برای رسیدن به این هدف «گام نخست، گذار از جمهوری اسلامی است که نماد انحصار و انباشت ثروت و قدرت در دست گروهی اندک است».
او با خطاب قرار دادن «نخبگان و نیروهای سیاسی» از آنها پرسید: «آیا راهی جز همکاری همدلانه برای بازپسگیری ایران از اهریمن میشناسید؟»
آقای پهلوی گفت: «امروز روز انتخاب است، ما یا با هم این کشتی طوفانزده را به ساحل میرسانیم یا جدا جدا غرق میشویم.»
او از همه مخالفان حکومت خواست اعتصابها و اعتراضها و نافرمانیهای مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنند، در واحدهای کار و محلات، حلقههای کوچک اعتراض شکل دهند و نافرمانی مدنی را در هر شکل تبلیغ کنند.
شاهزاده پهلوی در ادامه این درخواست از شهروندان مخالف حکومت خواست «رهبران میانی و میدانی به ویژه آنها که زندانیاند» را تنها نگذارند و در خارج از کشور در رساندن صدای مردم داخل فعال باشند و در صورت امکان با پشتیبانی مالی از نیازمندان حمایت کنند.
او شرط موفقیت برای گذار از جمهوری اسلامی را «تحمل آراء و عقاید یکدیگر» دانست و تاکید کرد: «در ایران آزاد حقوق اقلیت از سوی اکثریت پایمال نخواهد شد.»
شاهزاده پهلوی در بخشی از این پیام، نیروهای ارتش را مخاطب قرار داد و خطاب به آنها گفت: «امروز که حکومت اسلامی برای حفظ قدرت، آب و خاک کشور را به بیگانه واگذار کرده و به روی بیدفاعها شلیک کرده، وظیفه شما بیش از هر زمانی دفاع و حفاظت از ملت ایران در برابر رژیم سرکوبگر است.»
او همچنین گفت: «سرداران سپاه تنها در پی مالاندوزی و جنایت بیشترند و دخالتهای سپاه در همه شئون و ارکان کشور، مملکت را فلج کرده و بسیج و سپاه عملا به نهادهای ضد مردم تبدیل شدهاند.»
شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورهای حوزه بالتیک بعد از فروپاشی شوروی به چند شاخصه پیشرفت کشورها مانند شفافیت مالی اشاره کرد و گفت: «ایران با منابع طبیعی به مراتب بیشتر از کشورهای بالتیک با جلب سرمایهگذاری داخلی و خارجی، میتواند تکنولوژی و مدیریت مدرن را به کشور رهنمون کند. استعدادهای ایرانی را پرنشاط کند و با شکوفایی اقتصاد تولید و درآمدها را بالا ببرد.»
او در پایان پیام خود با یاد کردن از برخی کشتهشدگان اعتراضهای ضد حکومتی در ایران طی سالهای اخیر گفت: «فرزندان جاویدنام ایران از ندا تا پویا از ستار تا نیکتا و همه دلیرانی که در سرفرازی میهن جان خود را فدا کردند در انتظار همپیمانی ما هستند. اینک وظیفه ماست که خواست آنها را برآورده کنیم.»
@Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
🔴 اخرین پست پدر؛ #امیرحسین_مرادی است. او امروز خودکشی کرد. امیرحسین از بازداشتیهای آبان۹۸ است که به اعدام محکوم شده است.
"پسرم امیرحسین عصای دستم، دلتنگی ما ته نداره. الهی که خدا کمکمون کنه که با بودنت زنده بمونیم. پسرم بیا بابات داره کم میاره."
@Women_Civil_Rights_Activists
"پسرم امیرحسین عصای دستم، دلتنگی ما ته نداره. الهی که خدا کمکمون کنه که با بودنت زنده بمونیم. پسرم بیا بابات داره کم میاره."
@Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/humanrights_in_iran/12736
🔴 در حالی که خبرگزاری رُکنا، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، ساعاتی پس انتشار خبر تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور این خبر را تغییر داد اما امروز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، وبسایت آذرباخیش از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران خبر تائید حکم اعدام روح الله زم را منتشر کرد.
🔶 این رسانه داخلی در شهرستان خوی ضمن تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور اعلام کرد: "حکم اعدام روحالله زم که به اتهام فساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور تایید شده و بزودی اعلام خواهد شد."
@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 در حالی که خبرگزاری رُکنا، در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، ساعاتی پس انتشار خبر تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور این خبر را تغییر داد اما امروز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، وبسایت آذرباخیش از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران خبر تائید حکم اعدام روح الله زم را منتشر کرد.
🔶 این رسانه داخلی در شهرستان خوی ضمن تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور اعلام کرد: "حکم اعدام روحالله زم که به اتهام فساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور تایید شده و بزودی اعلام خواهد شد."
@Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
«حقوق بشر در ایران»
🔴حکم اعدام روح الله زم، در دیوان عالی کشور تائید شد
https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/rohollahzam-5/&rhash=1bab6b61543470
❇️حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام صادره بر علیه روح الله زم، روزنامه…
https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/rohollahzam-5/&rhash=1bab6b61543470
❇️حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام صادره بر علیه روح الله زم، روزنامه…
🔴 حامد اسماعیلیون : دادخواهی بی دانستن حقیقت دستنیافتنیست.
به تجمع آنلاین ما در روز پنجم اکتبر برابر با چهاردهم مهر ماه بپیوندید: ps752justice
#اجتماع_دادخواهی
@Women_Civil_Rights_Activists
به تجمع آنلاین ما در روز پنجم اکتبر برابر با چهاردهم مهر ماه بپیوندید: ps752justice
#اجتماع_دادخواهی
@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴رنجنامه پدر نرگس محمدی
دست از آزار و اذیت دخترم بردارید.
⭕️ در دی ماه سال ۹۸ در پی تحصن دخترم به کشتار مردم در خیابان، با تعرض وضرب و شتم رئیس زندان و مامورین، وی را به زندان زنجان تبعید کردید با دیدن کبودیهای بدنش در اتاق ملاقات به عصایم تکیه دادم و سه بار خدایم را صدا کردم.
⭕️ وقتی توسط زندانیِ محکوم به قصاص به تعرض جنسی و مرگ تهدید شد شبهای جهنمی را تا صبح پلک روی هم نگذاشتم.
پدر پیر و ناتوان و بیماری که کاری از دستش برنمیآید خداوندم را به کمک طلبیدم.
⭕️ شبی که تلویزیون کرونای دخترم و همبندیهایش را دروغ خواند خدا را شاهد و حاضر خواندم. همواره دخترم را به صبوری در برابر ظلم ظالمان توصیه کردهام ،اما گویا حکومت صبر و شکیبایی دخترم را برنمیتابد و در شبهای اخیر دو بار با توهین و تحقیر از سر سجاده بلند کرده و مانع عبادت او شدهاند.
⭕️ کلام امام علی (ع)را به یاد میآورم:
من بر شمشیرها صبورم ولی بر زنجیرها صبر نمیکنم.
حرفم با حکومت این است شاید جسم دخترم را در قفس کنید ولی نمیتوانید روحش را به زنجیر بکشید و آرمانش را سست کنید دست از آزار و اذیت دخترم بردارید البته من به رنج زندانهای دخترم صبورم اما معترضم و برایش طلب خیر میکنم.
کریم محمدی مهرماه ۱۳۹۹
@Women_Civil_Rights_Activists
دست از آزار و اذیت دخترم بردارید.
⭕️ در دی ماه سال ۹۸ در پی تحصن دخترم به کشتار مردم در خیابان، با تعرض وضرب و شتم رئیس زندان و مامورین، وی را به زندان زنجان تبعید کردید با دیدن کبودیهای بدنش در اتاق ملاقات به عصایم تکیه دادم و سه بار خدایم را صدا کردم.
⭕️ وقتی توسط زندانیِ محکوم به قصاص به تعرض جنسی و مرگ تهدید شد شبهای جهنمی را تا صبح پلک روی هم نگذاشتم.
پدر پیر و ناتوان و بیماری که کاری از دستش برنمیآید خداوندم را به کمک طلبیدم.
⭕️ شبی که تلویزیون کرونای دخترم و همبندیهایش را دروغ خواند خدا را شاهد و حاضر خواندم. همواره دخترم را به صبوری در برابر ظلم ظالمان توصیه کردهام ،اما گویا حکومت صبر و شکیبایی دخترم را برنمیتابد و در شبهای اخیر دو بار با توهین و تحقیر از سر سجاده بلند کرده و مانع عبادت او شدهاند.
⭕️ کلام امام علی (ع)را به یاد میآورم:
من بر شمشیرها صبورم ولی بر زنجیرها صبر نمیکنم.
حرفم با حکومت این است شاید جسم دخترم را در قفس کنید ولی نمیتوانید روحش را به زنجیر بکشید و آرمانش را سست کنید دست از آزار و اذیت دخترم بردارید البته من به رنج زندانهای دخترم صبورم اما معترضم و برایش طلب خیر میکنم.
کریم محمدی مهرماه ۱۳۹۹
@Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
Forwarded from اتچ بات
🔴بیانیه کانون نویسندگان ایران درباره سه نویسنده زندانی: مسئولان امنیتی و قضایی میخواهند معترضان و مخالفان را به قربانگاه بفرستند
🟧@Women_Civil_Rights_Activists
کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیهای خواستار آزادی بی قید و شرط سه عضو این کانون به نامهای رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن شده است.
کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شده است، با اشاره به «افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» و روی آوردن حکومت به «سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان» اعلام کرد که اجرای این احکام را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» میداند و آن را محکوم میکند.
این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز شنبه پنجم مهرماه رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن، از اعضای کانون نویسندگان ایران، برای اجرای احکام صادره به زندان اوین منتقل شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایطی که موج تازه کرونا در کشور روزانه صدها قربانی میگیرد و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در زندانها میتواند پیآمدهایی فاجعهبار داشته باشد، زندانی کردن این سه نویسنده و سایر متهمان عقیدتی و سیاسی معنایی جز این ندارد که مسئولان امنیتی و قضایی میخواهند معترضان و مخالفان را به قربانگاه بفرستند.»
کانون نویسندگان ایران همچنین دلیل صدور احکام زندان برای این سه نویسنده را «عضویت» در این کانون و «دفاع از آزادی اندیشه و بیان» عنوان کرده و آن را « نشان از افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» دانسته است.
در این بیانیه آمده است: «اکنون که کشور درگیر فقر، بیماری و فساد سازمان یافته است، حاکمیت به جای پاسخگویی به خواستههای برحق مردم، به سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان روی آورده است.»
کانون نویسندگان ایران در ادامه این بیانیه اجرای حکمهای صادرشده علیه این سه نویسنده را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» توصیف و آن را محکوم کرده است. این بیانیه همچنین خواستار توقف هر چه سریعتر اجرای حکم زندان و آزادی بدون قید و شرط این سه نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران شده است.
شاکی پرونده این سه نفر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است. پرونده آنها اردیبهشت ۱۳۹۴ باز شد و آنها از آن زمان تا کنون بارها برای بازجویی درباره دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار نشریه غیرقانونی» احضار شدهاند.
اما در نهایت در دی ماه سال گذشته احکام این نویسندگان در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و براساس آن، رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هرکدام به شش سال و کیوان باژن به سه سال و شش ماه زندان محکوم شدهاند.
پیش از این بکتاش آبتین روز سهشنبه ۳۱ اردیبهشت با انتشار ویدئویی به حکم ۱۸سال زندان خود و دو عضو دیگر کانون نویسندگان ایران واکنش نشان داده بود.
سال گذشته سازمان عفو بینالملل در گزارشی، سال ۲۰۱۸ را «سال شرم» جمهوری اسلامی نامید و اعلام کرد در این سال بیش از هفت هزار نفر، اعم از شرکتکنندگان در تظاهرات، دانشجویان، روزنامهنگاران، فعالان حقوق زنان، فعالان محیط زیست، فعالان کارگری و فعالان حقوق قومی و اقلیتهای مذهبی، در ایران بازداشت شدهاند
🟧@Women_Civil_Rights_Activists
🟧@Women_Civil_Rights_Activists
کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیهای خواستار آزادی بی قید و شرط سه عضو این کانون به نامهای رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن شده است.
کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود که روز دوشنبه هفتم مهرماه منتشر شده است، با اشاره به «افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» و روی آوردن حکومت به «سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان» اعلام کرد که اجرای این احکام را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» میداند و آن را محکوم میکند.
این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز شنبه پنجم مهرماه رضا خندان، بکتاش آبتین، و کیوان باژن، از اعضای کانون نویسندگان ایران، برای اجرای احکام صادره به زندان اوین منتقل شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایطی که موج تازه کرونا در کشور روزانه صدها قربانی میگیرد و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در زندانها میتواند پیآمدهایی فاجعهبار داشته باشد، زندانی کردن این سه نویسنده و سایر متهمان عقیدتی و سیاسی معنایی جز این ندارد که مسئولان امنیتی و قضایی میخواهند معترضان و مخالفان را به قربانگاه بفرستند.»
کانون نویسندگان ایران همچنین دلیل صدور احکام زندان برای این سه نویسنده را «عضویت» در این کانون و «دفاع از آزادی اندیشه و بیان» عنوان کرده و آن را « نشان از افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» دانسته است.
در این بیانیه آمده است: «اکنون که کشور درگیر فقر، بیماری و فساد سازمان یافته است، حاکمیت به جای پاسخگویی به خواستههای برحق مردم، به سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان روی آورده است.»
کانون نویسندگان ایران در ادامه این بیانیه اجرای حکمهای صادرشده علیه این سه نویسنده را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر» توصیف و آن را محکوم کرده است. این بیانیه همچنین خواستار توقف هر چه سریعتر اجرای حکم زندان و آزادی بدون قید و شرط این سه نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران شده است.
شاکی پرونده این سه نفر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است. پرونده آنها اردیبهشت ۱۳۹۴ باز شد و آنها از آن زمان تا کنون بارها برای بازجویی درباره دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار نشریه غیرقانونی» احضار شدهاند.
اما در نهایت در دی ماه سال گذشته احکام این نویسندگان در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و براساس آن، رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هرکدام به شش سال و کیوان باژن به سه سال و شش ماه زندان محکوم شدهاند.
پیش از این بکتاش آبتین روز سهشنبه ۳۱ اردیبهشت با انتشار ویدئویی به حکم ۱۸سال زندان خود و دو عضو دیگر کانون نویسندگان ایران واکنش نشان داده بود.
سال گذشته سازمان عفو بینالملل در گزارشی، سال ۲۰۱۸ را «سال شرم» جمهوری اسلامی نامید و اعلام کرد در این سال بیش از هفت هزار نفر، اعم از شرکتکنندگان در تظاهرات، دانشجویان، روزنامهنگاران، فعالان حقوق زنان، فعالان محیط زیست، فعالان کارگری و فعالان حقوق قومی و اقلیتهای مذهبی، در ایران بازداشت شدهاند
🟧@Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
🔹مرگ تدریجی؛ تزریق دارو و شوک الکتریکی به زندانیان سیاسی در امینآباد
«ناتوانسازی» کنشگران تعبیری است که چندین سال پیش «تقی رحمانی»، همسر «نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر، درباره آنچه با همسرش کردند، به کار برد. نرگس محمدی را با وجود بیماری در سلول انفرادی قرار دادند و بارها بازجویی کردند. زندانبان به جای رسیدگی به این وضعیت، به او داروهای مختلف تزریق کرد یا خوراند؛ داروهایی که هیچگاه نفهمید چه بودند. این رویکرد در خصوص دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی هم انجام شده است و از روزنامهنگار تا کنشگر سیاسی و مدنی این سیاست برخورد را تجربه کردهاند. آخرین نمونه «بهنام محجوبی»، از دراویش محبوس در زندان اوین، است. محجوبی با وجود گواهی پزشک مبنی بر عدم طاقت تحمل حبس به زندان فرستاده شد، داروهایش را به موقع به او ندادند و پس از یک ماه خوراندن داروهای خوابآور، او را به «امینآباد» فرستادند. این انتقال به امینآباد، میتواند مجازات زندانیان سیاسی یا پروژهای در جهت «معلولسازی» آنها باشد.
***
هشتمین روز بازداشت نرگس محمدی و بعد از بازجویی بود که در سلول انفرادی دست و پاهایش بیتحرک شدند. میخواستند او را به بهداری منتقل کنند که نتوانست روی پاهایش بایستد و به زمین خورد. احساس میکرد فلج شده است. او را لای پتو به بهداری بردند و از همان شب، تزریق آمپول و قرصهای شبانه آغاز شد. نرگس محمدی یک بار هم از پلهها به پایین پرت شد: «احساس میکردم در پاهایم هیچ استخوان یا عصبی وجود ندارد. میترسیدم. ترس از مرگ نبود، حتی ترس از ابتلا به یک بیماری هم نبود، ترس از ناشناخته بودن همه آن چیزی بود که در آن بند و در آن سلولهای مسکوت و متروک بر سرم میآمد.» - کتاب شکنجه سفید | نرگس محمدی
آن شب زندانبان زن حاضر نشد تزریق را انجام دهد و گفت: «من مسئولیت نمیپذیرم.» پس پرستار را صدا زدند و آمپول را بدون آنکه نرگس محمدی بداند چیست، به او تزریق کردند. پزشک بالای سر نرگس محمدی حاضر شد و گفت: «خانم محمدی بمیر، اما بیرون زندان. مردنت به جهنم، هزینه روی دست نظام نذار؛ مثل آن زهرا کاظمی.» پزشک نامه داده بود که نرگس محمدی نباید در محیط دربسته و کمتحرک و کمهوا حبس شود. اما او را در همان سلول نگه داشتند و بازجویی کردند.
جزییات بیشتر را در گزارش آیدا قجر بخوانید:👇
#زندانیان_سیاسی #حقوق_شهروندی #راستی_آزمایی #اخبار_ایران
@Farsi_Iranwire
@Women_Civil_Rights_Activists
«ناتوانسازی» کنشگران تعبیری است که چندین سال پیش «تقی رحمانی»، همسر «نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر، درباره آنچه با همسرش کردند، به کار برد. نرگس محمدی را با وجود بیماری در سلول انفرادی قرار دادند و بارها بازجویی کردند. زندانبان به جای رسیدگی به این وضعیت، به او داروهای مختلف تزریق کرد یا خوراند؛ داروهایی که هیچگاه نفهمید چه بودند. این رویکرد در خصوص دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی هم انجام شده است و از روزنامهنگار تا کنشگر سیاسی و مدنی این سیاست برخورد را تجربه کردهاند. آخرین نمونه «بهنام محجوبی»، از دراویش محبوس در زندان اوین، است. محجوبی با وجود گواهی پزشک مبنی بر عدم طاقت تحمل حبس به زندان فرستاده شد، داروهایش را به موقع به او ندادند و پس از یک ماه خوراندن داروهای خوابآور، او را به «امینآباد» فرستادند. این انتقال به امینآباد، میتواند مجازات زندانیان سیاسی یا پروژهای در جهت «معلولسازی» آنها باشد.
***
هشتمین روز بازداشت نرگس محمدی و بعد از بازجویی بود که در سلول انفرادی دست و پاهایش بیتحرک شدند. میخواستند او را به بهداری منتقل کنند که نتوانست روی پاهایش بایستد و به زمین خورد. احساس میکرد فلج شده است. او را لای پتو به بهداری بردند و از همان شب، تزریق آمپول و قرصهای شبانه آغاز شد. نرگس محمدی یک بار هم از پلهها به پایین پرت شد: «احساس میکردم در پاهایم هیچ استخوان یا عصبی وجود ندارد. میترسیدم. ترس از مرگ نبود، حتی ترس از ابتلا به یک بیماری هم نبود، ترس از ناشناخته بودن همه آن چیزی بود که در آن بند و در آن سلولهای مسکوت و متروک بر سرم میآمد.» - کتاب شکنجه سفید | نرگس محمدی
آن شب زندانبان زن حاضر نشد تزریق را انجام دهد و گفت: «من مسئولیت نمیپذیرم.» پس پرستار را صدا زدند و آمپول را بدون آنکه نرگس محمدی بداند چیست، به او تزریق کردند. پزشک بالای سر نرگس محمدی حاضر شد و گفت: «خانم محمدی بمیر، اما بیرون زندان. مردنت به جهنم، هزینه روی دست نظام نذار؛ مثل آن زهرا کاظمی.» پزشک نامه داده بود که نرگس محمدی نباید در محیط دربسته و کمتحرک و کمهوا حبس شود. اما او را در همان سلول نگه داشتند و بازجویی کردند.
جزییات بیشتر را در گزارش آیدا قجر بخوانید:👇
#زندانیان_سیاسی #حقوق_شهروندی #راستی_آزمایی #اخبار_ایران
@Farsi_Iranwire
@Women_Civil_Rights_Activists
🔴در حمايت و پيشگيرى از اعدام روح الله زم خبرنـگار مستقل!
https://t.me/joinchat/OfGl-h2EWwmvFG4LI7I3SA
https://t.me/joinchat/OfGl-h2EWwmvFG4LI7I3SA
Telegram
كمپين روح الله زم
دوستان گرامی این کمپین منحل و به لینک زیر انتقال یافت
https://t.me/joinchat/JHtYwkyWDkqDjgBnneopjw
https://t.me/joinchat/JHtYwkyWDkqDjgBnneopjw
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❌ روحالله زم برای ما عزیز است
آرزوی روحالله زم، آزادی ایران بود ✌️
#روح_اله_زم_را_تنها_نگذاریم ❗️
@Women_Civil_Rights_Activists
⚡️کمپین روح اله زم 👇👇
https://t.me/joinchat/OfGl-h2EWwmvFG4LI7I3SA
آرزوی روحالله زم، آزادی ایران بود ✌️
#روح_اله_زم_را_تنها_نگذاریم ❗️
@Women_Civil_Rights_Activists
⚡️کمپین روح اله زم 👇👇
https://t.me/joinchat/OfGl-h2EWwmvFG4LI7I3SA
🔴 قاسم سلیمانی با جعل عنوان، در قالب نمایندگی بیت ایت الله سیستانی، روح الله زم را فریب داد و به عراق کشاند!
✍️ حسن فرشتیان، پژوهشگر دینی مقیم فرانسه
🔸 حدود بیست و دو ساعت قبل از این که روح الله فرانسه را به مقصد عراق ترک کند به دفترم آمد از من خواست در طرح پرسش های فقهی از آقای سیستانی، کمکش کنم،
به من گفت بیت آیت الله سیستانی وعده تامین بودجه تلویزیون آمدنیوز را داده و قرار است اولین مصاحبه خودش را با من داشته باشد.
🔸 ریشه های مذهبی او باعث شده بود با دقت کمتری به طرف مقابل اعتماد کند، برای او به گونه ای صحنه سازی کرده بودند که گمان می کرد با دفتر آیت الله سیستانی در ارتباط است.
🔸 برای اولین بار از نام و جایگاه مرجعیت شیعه سوء استفاده شد، بیت آنان در طول تاریخ، بیوت امن محسوب می شد تاریخ ثبت می کند که در زمان حکومت روحانیت در ایران، برای اولین بار جهت به دام انداختن روح الله زم، این چنین از نام و حریم مرجعیت شیعه سوء استفاده شده است.
🔸 روح الله بخاطر اعتمادی که به شخص آیت الله سیستانی داشت به عراق رفت، مرجعیت شیعه باید در مقابل این دام گستری ناجوانمردانه کاری کند.
@Women_Civil_Rights_Activists
✍️ حسن فرشتیان، پژوهشگر دینی مقیم فرانسه
🔸 حدود بیست و دو ساعت قبل از این که روح الله فرانسه را به مقصد عراق ترک کند به دفترم آمد از من خواست در طرح پرسش های فقهی از آقای سیستانی، کمکش کنم،
به من گفت بیت آیت الله سیستانی وعده تامین بودجه تلویزیون آمدنیوز را داده و قرار است اولین مصاحبه خودش را با من داشته باشد.
🔸 ریشه های مذهبی او باعث شده بود با دقت کمتری به طرف مقابل اعتماد کند، برای او به گونه ای صحنه سازی کرده بودند که گمان می کرد با دفتر آیت الله سیستانی در ارتباط است.
🔸 برای اولین بار از نام و جایگاه مرجعیت شیعه سوء استفاده شد، بیت آنان در طول تاریخ، بیوت امن محسوب می شد تاریخ ثبت می کند که در زمان حکومت روحانیت در ایران، برای اولین بار جهت به دام انداختن روح الله زم، این چنین از نام و حریم مرجعیت شیعه سوء استفاده شده است.
🔸 روح الله بخاطر اعتمادی که به شخص آیت الله سیستانی داشت به عراق رفت، مرجعیت شیعه باید در مقابل این دام گستری ناجوانمردانه کاری کند.
@Women_Civil_Rights_Activists
🔴سلام دوستان
یکی از بانوان عزیزِ عضو کانال محمد مهدویفر برای نجات جان روحالله زم، این نامه را خطاب به آیتالله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق نوشته و از همهی ما خواسته تا نامه را به ایمیل آیتالله سیستانی ارسال کنیم.
چون این نامه به یک مرجع مذهبی ارسال میشود نگارنده حتی علیرغم میلِ خود، نامه را با ادبیات مذهبی نگاشته است.
من پیشنهاد میکنم ما نیز با هر عقیده و گرایشِ سیاسی فقط برای نجات جان یک انسان شریف و آزادیخواه، این نامه را کپی کنیم و به ایمیل آیتالله سیستانی که آدرس آن ذیل نامه ذکر شده، ارسال کنیم.
پست الکترونیکی یا ایمیل:
farsi@sistani.org
مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِيالْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْأَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا.
محضر مبارک آیت الله سیستانی.
مرجعیت بزرگ شیعیان
حسب اطلاع بیت و دفاتر معظمله در خصوص ماجرای آقای روح اله زم به استحضار میرساند:
۱. آقای روحالله زم با اعتماد به مکاتبات طولانی و “مکرر منقش به سربرگ دفتر حضرتعالی” و به اعتبار امن بودن بیت معظمله، با وجود خطرات فراوان، تنها برای دیدار شما از فرانسه به نجف سفر کردند.
۲. علیرغم اینکه دفتر معظمله مکاتبات مذکور را تکذیب کرد اما در کمال تعجب هیچ گونه برخورد یا برائتی از فرد یا افراد سودجوی استفاده کننده از سربرگ دفتر شما، جهت تطهیر کردن بیت یا دفاتر حضرتعالی صورت نگرفت.
۳. با توجه به اینکه برای دستگیری آقای روحالله زم توسط ماموران رژیم جمهوری اسلامی از “سربرگ دفتر شما” به عنوان “ابزاری برای انجام عملیات آدمربایی” و ربایش آقای زم و انتقال ایشان از عراق به ایران استفاده شده است.
بدینوسیله اعلام میدارد نظر به تایید حکم ظالمانهی اعدام آقای زم، متأسفانه جان ایشان در معرض خطر جدی است.
اگر در این بزنگاه تاریخی از طرف معظمله اقدامی برای متوقف کردن این حکم ظالمانه صورت نگیرد شما هم در “خون” و هم “ظلمی” که بر ایشان و خانوادهشان میرود شریک خواهید بود و در تاریخ “مهمانکش بودن بیوت مراجع شیعه” ثبت خواهد شد.
از حضرتعالی عاجزانه تقاضای “اقدام عاجل و عملی” برای توقف حکم ظالمانهی اعدام آقای زم را خواستاریم.
با تشکر
فرزند ایران زمین
پست الکترونیکی یا ایمیل:
farsi@sistani.org
@Women_Civil_Rights_Activists
یکی از بانوان عزیزِ عضو کانال محمد مهدویفر برای نجات جان روحالله زم، این نامه را خطاب به آیتالله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق نوشته و از همهی ما خواسته تا نامه را به ایمیل آیتالله سیستانی ارسال کنیم.
چون این نامه به یک مرجع مذهبی ارسال میشود نگارنده حتی علیرغم میلِ خود، نامه را با ادبیات مذهبی نگاشته است.
من پیشنهاد میکنم ما نیز با هر عقیده و گرایشِ سیاسی فقط برای نجات جان یک انسان شریف و آزادیخواه، این نامه را کپی کنیم و به ایمیل آیتالله سیستانی که آدرس آن ذیل نامه ذکر شده، ارسال کنیم.
پست الکترونیکی یا ایمیل:
farsi@sistani.org
مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِيالْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْأَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا.
محضر مبارک آیت الله سیستانی.
مرجعیت بزرگ شیعیان
حسب اطلاع بیت و دفاتر معظمله در خصوص ماجرای آقای روح اله زم به استحضار میرساند:
۱. آقای روحالله زم با اعتماد به مکاتبات طولانی و “مکرر منقش به سربرگ دفتر حضرتعالی” و به اعتبار امن بودن بیت معظمله، با وجود خطرات فراوان، تنها برای دیدار شما از فرانسه به نجف سفر کردند.
۲. علیرغم اینکه دفتر معظمله مکاتبات مذکور را تکذیب کرد اما در کمال تعجب هیچ گونه برخورد یا برائتی از فرد یا افراد سودجوی استفاده کننده از سربرگ دفتر شما، جهت تطهیر کردن بیت یا دفاتر حضرتعالی صورت نگرفت.
۳. با توجه به اینکه برای دستگیری آقای روحالله زم توسط ماموران رژیم جمهوری اسلامی از “سربرگ دفتر شما” به عنوان “ابزاری برای انجام عملیات آدمربایی” و ربایش آقای زم و انتقال ایشان از عراق به ایران استفاده شده است.
بدینوسیله اعلام میدارد نظر به تایید حکم ظالمانهی اعدام آقای زم، متأسفانه جان ایشان در معرض خطر جدی است.
اگر در این بزنگاه تاریخی از طرف معظمله اقدامی برای متوقف کردن این حکم ظالمانه صورت نگیرد شما هم در “خون” و هم “ظلمی” که بر ایشان و خانوادهشان میرود شریک خواهید بود و در تاریخ “مهمانکش بودن بیوت مراجع شیعه” ثبت خواهد شد.
از حضرتعالی عاجزانه تقاضای “اقدام عاجل و عملی” برای توقف حکم ظالمانهی اعدام آقای زم را خواستاریم.
با تشکر
فرزند ایران زمین
پست الکترونیکی یا ایمیل:
farsi@sistani.org
@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔴سلام دوستان یکی از بانوان عزیزِ عضو کانال محمد مهدویفر برای نجات جان روحالله زم، این نامه را خطاب به آیتالله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق نوشته و از همهی ما خواسته تا نامه را به ایمیل آیتالله سیستانی ارسال کنیم. چون این نامه به یک مرجع مذهبی ارسال…»
♦️ نسخه کامل نخستین مناظره بین پرزیدنت دونالد ترامپ و جو بایدن؛ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
https://ir.voanews.com/top-stories/us-election-first-election-debate-sep-29
https://ir.voanews.com/top-stories/us-election-first-election-debate-sep-29
Voice of America
نسخه کامل نخستین مناظره پرزیدنت ترامپ و جو بایدن؛ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
نخستین مناظره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا سهشنبه شب ۸ مهر به میزبانی شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شد. این مناظره به طور زنده و با ترجمه همزمان از تلویزیون، سایت، یوتیوب و فیسبوک صدای آمریکا پخش شد:
Forwarded from ✍️کانال شخصی عباس واحدیان شاهرودی
امشب در کانال یک با شهرام همایون میهمان اندیشه شما خوبان هستم!
موضوع برنامه: وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی
ساعت ۲۱ به وقت تهران
💫عباس واحدیان شاهرودی
@ghalamban1398
موضوع برنامه: وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی
ساعت ۲۱ به وقت تهران
💫عباس واحدیان شاهرودی
@ghalamban1398
Forwarded from اتچ بات
🔴به نام خدای حاضر
✍فاطمه ملکی - نهم مهر ۱۳۹۹
امروز چهارشنبه نهم مهر ۹۹ آقایی از اطلاعات تماس گرفتند و محترمانه گفتند: برای روز شنبه ساعت ده به آدرسی که میدهم بیایید؛ من گفتم احضاریه باید کتبی باشد، گفتند: احضاریه تلفنیست، آدرس را بنویسید. نوشتم؛ به خانهای امن دعوت شدم، دوباره تاکید کردم احضاریه باید کتبی باشد. گفت: احضاریه از طرف اطلاعات است. گفتم: این روش غیر قانونیست؛ سال ۸۸ هم دوبار تلفنی مرا احضار کردند نرفتم و نهایتا کتبی فرستادند. گفت: شنبه ساعت ده منتظر شما هستیم، گفتم : منتظر نباشید من نمی آیم. ادامه داد پس جای دیگری شما را خواهیم دید؛ گفتم منظورتان از جای دیگر چیست؟ گفت: من با شما بحثی ندارم و خداحافظ.
افسوس خوردم که ما را چه شده؟ به کجا میرویم؟ با این بگیر و ببند می خواهیم کجا را بگیریم . افسوس و صد افسوس برای این همه فرصتهای از دست رفته.
جالب است بعد از تماس به خاطرم آمد که حتی اگر احضاریه کتبی هم بود؛ نمیتوانستم بروم. اصلا یادم نبود که به آن آقای اطلاعاتی بگویم شنبه به یمن لطف شما و دوستانتان باید همراه پسرم به اوین مراجعه کنم تا او را برای اجرای ۳/۵سال حکمش راهی زندان کنند.
در این ۴۲۰ روزی که از بازداشت غیر قانونی اقای نوری زاد می گذرد؛ با فشارهای مختلف روبرو بوده ایم؛ ده روزی هم است که تماس تلفنی ایشان را قطع کرده اند و دوباره به اعتراض به ملاقات هم نخواهند آمد و این یعنی یک بی خبری مطلق.
باشد؛ اگر نتیجه می گیرید ادامه دهید ولی یادتان باشد که در همیشه به یک پاشنه نمیچرخد، جایی هم برای روز مبادا بگذارید.
@Women_Civil_Rights_Activists
✍فاطمه ملکی - نهم مهر ۱۳۹۹
امروز چهارشنبه نهم مهر ۹۹ آقایی از اطلاعات تماس گرفتند و محترمانه گفتند: برای روز شنبه ساعت ده به آدرسی که میدهم بیایید؛ من گفتم احضاریه باید کتبی باشد، گفتند: احضاریه تلفنیست، آدرس را بنویسید. نوشتم؛ به خانهای امن دعوت شدم، دوباره تاکید کردم احضاریه باید کتبی باشد. گفت: احضاریه از طرف اطلاعات است. گفتم: این روش غیر قانونیست؛ سال ۸۸ هم دوبار تلفنی مرا احضار کردند نرفتم و نهایتا کتبی فرستادند. گفت: شنبه ساعت ده منتظر شما هستیم، گفتم : منتظر نباشید من نمی آیم. ادامه داد پس جای دیگری شما را خواهیم دید؛ گفتم منظورتان از جای دیگر چیست؟ گفت: من با شما بحثی ندارم و خداحافظ.
افسوس خوردم که ما را چه شده؟ به کجا میرویم؟ با این بگیر و ببند می خواهیم کجا را بگیریم . افسوس و صد افسوس برای این همه فرصتهای از دست رفته.
جالب است بعد از تماس به خاطرم آمد که حتی اگر احضاریه کتبی هم بود؛ نمیتوانستم بروم. اصلا یادم نبود که به آن آقای اطلاعاتی بگویم شنبه به یمن لطف شما و دوستانتان باید همراه پسرم به اوین مراجعه کنم تا او را برای اجرای ۳/۵سال حکمش راهی زندان کنند.
در این ۴۲۰ روزی که از بازداشت غیر قانونی اقای نوری زاد می گذرد؛ با فشارهای مختلف روبرو بوده ایم؛ ده روزی هم است که تماس تلفنی ایشان را قطع کرده اند و دوباره به اعتراض به ملاقات هم نخواهند آمد و این یعنی یک بی خبری مطلق.
باشد؛ اگر نتیجه می گیرید ادامه دهید ولی یادتان باشد که در همیشه به یک پاشنه نمیچرخد، جایی هم برای روز مبادا بگذارید.
@Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎