بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔹️روایت نرگس محمدی از 'شکنجه سفید' زندانیان زن

🔻کتاب "شکنجه سفید"، با مقدمه شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، از سوی "نشر باران" اخیرا در سوئد منتشر شده است. این کتاب حاوی شهادت‌هایی از نرگس محمدی، نیگارا افشارزاده، آتنا دائمی، زهرا ذهتابچی، نازنین زاغری، مهوش شهریاری، هنگامه شهیدی، ریحانه طباطبایی، سیما کیانی، فاطمه محمدی، صدیقه مرادی، نازیلا نوری و شکوفه یداللهی است
https://bbc.in/3lDooG0
@bbcpersian


@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔹️روایت نرگس محمدی از 'شکنجه سفید' زندانیان زن 🔻کتاب "شکنجه سفید"، با مقدمه شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، از سوی "نشر باران" اخیرا در سوئد منتشر شده است. این کتاب حاوی شهادت‌هایی از نرگس محمدی، نیگارا افشارزاده، آتنا دائمی، زهرا ذهتابچی، نازنین زاغری،…»
علم‌الهدی: اداره مشهد را به خودمان بسپارند!!

🔻دوچرخه‌سواری زنان در ملاءِ عام حرام است!

🔗اداره مشهد را به خودمان بسپارند تا در امر گشایش اقتصادی مردم منطقه حرکتی انجام دهیم.در شرایط فعلی اقتصاد استان خراسان رضوی در حال سقوط است.با بسته شدن عجولانه درهای حرم امام رضا (ع)، آمار مسافران کاهش یافت و37 هزار نیروی روزمزد از کار بیکار شدند.

@Women_Civil_Rights_Activists


🔗 از نظر علما، دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام حرام شمرده شده است و بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد نیز می تواند مکانی را برای فعالیت تفریحی دختران دانشجو فراهم کند.!!
🔴گزارشی از وضعیت زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/zartoshtahmadiragheb-humanrightsiniran-5/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۹، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا و محبوس در زندان تهران بزرگ، با کاهش وزن و نوسان فشار خون مواجه است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۹، زرتشت احمدی راغب، در نهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با وخامت وضعیت جسمانی روبروست. این زندانی سیاسی در آخرین روز خرداد ماه سالجاری برای اجرای حکم حبس خود بازداشت و همان زمان اعلام اعتصاب غذا کرد و در تاریخ ۱۱ شهریور ماه در حالی که هفتاد و هفت روز در اعتصاب غذا سپری کرده بود همزمان با اعزام به مرخصی متصل آزادی مشروط به اعتصاب خود پایان داد اما در تاریخ ۱۳ مهر ماه برای سپری کردن ادامه حبس بازداشت و مجدّداً اعلام اعتصاب غذا کرد. این فعال مدنی در حال تحمل حبس تعزیری ۹ ماهه خود از بابت اتهام…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/zartoshtahmadiragheb-humanrightsiniran-5/


ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴فایل تصویری کم حجم ویژه برنامه آخرین لحظه؛

⬅️ گفتگوی شهرام همایون با آقایان،
محمد مهدوی فر، عباس‌ واحدیان شاهرودی و خانم فاطمه سپهری از امضاکنندگان بیانبه ۱۴

سه شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۹ برابر
با 13,10,2020

@Women_Civil_Rights_Activists
2_5201684035201403122.aac
8.9 MB
🔴فایل تصویری کم حجم ویژه برنامه آخرین لحظه؛

⬅️ گفتگوی شهرام همایون با آقایان محمد مهدوی فر، عباس‌ واحدیان شاهرودی و خانم فاطمه سپهری از امضاکنندگان بیانیه ۱۴

سه شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۹ برابر
با 13,10,2020

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 هموطن مشهدی چه خوب شرایط رو به اضمحلال کشور را تحلیل می کند و چه عمیق می داند که عامل این بحران ها چه کسی است!؟

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 گزارشی از وضعیت سمانه نوروز مرادی در سایه محرومیت از درمان

سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به سرطان سینه مبتلا شده و نیاز فوری به جراحی و درمان دارد، همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی محروم مانده است.

این زندانی سیاسی روز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹، با مراجعه به پزشک بهداری زندان و تشخیص کیست مویی، جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی اعزام شد اما بدون رسیدگی درمانی، به زندان اوین بازگردانده شده بود.

سمانه نوروز مرادی علی رغم اینکه از بیماری لوپوس مفصلی، دیابت، سنگ کلیه و ورم روده رنج می‌برد، به سرطان سینه نیز مبتلا شده است و در زندان به خدمات درمانی و رسیدگی پزشکی دسترسی ندارد.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴حکم شلاق محمدرضا امیدی، نوکیش مسیحی اجرا شد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/mohamadrezaomidi-humanrightsiniran/&rhash=1bab6b61543470

❇️حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۹، حکم شلاق محمدرضا « یوهان » امیدی، نوکیش مسیحی در دفتر دادستان عمومی و انقلاب رشت اجرا شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ماده ۱۸، صبح چهارشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹، محمدرضا « یوهان » امیدی، نوکیش مسیحی غیر تثلیثی ساکن رشت که دلیل حضور در مراسم عشای ربانی با اتهام شرب خمر، توسط دادگاه انقلاب این شهر علاوه بر حبس و تبعید به شلاق هم محکوم شده بود پس از حضور در دفتر دادستان این شهر حکم ۸۰ ضربه شلاق این نوکیش مسیحی اجرا شد. این نوکیش مسیحی طی ماههای اخیر پس از آزادی از حبس ۲ ساله برای سپری کردن دوران تبعید ۲ ساله خود به شهرستان برازجان منتقل شد.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه محمدرضا « یوهان » امیدی، دوران تبعید خود را در شهرستان برازجان سپری می کند روز…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/mohamadrezaomidi-humanrightsiniran/

🟧 @Women_Civil_Rights_Activists

ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴احضار شهلا انتصاری و شهلا جهانبین به شعبه اجرای احکام زندان اوین

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/summon-humanrightsiniran-2/&rhash=1bab6b61543470

❇️حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۹، شهلا جهانبین و شهلا انتصاری، دو فعال مدنی و از امضا کنندگان بیانیه استعفای علی خامنه ای برای اجرای احکام حبس تعزیری شان احضار شدند.
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹، شهلا انتصاری و شهلا جهانبین، دو تن از زنان امضا کننده بیانیه موسوم به استعفای علی خامنه ای با دریافت تماس تلفنی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین به ریاست محمدمهدی براعه جهت سپری کردن دوران حبس تعزیری خود احضار شدند.
در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸, شهلا انتصاری و شهلا جهانبین به همراه گیتی پورفاضل، زهرا جمالی و نرگس منصوری, پنج تن از امضا کنندگان بیانیه استعفای علی خامنه ای, رهبر جمهوری اسلامی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور و همچنین تبلیغ علیه نظام، هر یک به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/summon-humanrightsiniran-2/

🟧 @Women_Civil_Rights_Activists

ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔵 ستمگران ضد بشر، خانم‌ها شهلا جهان‌بین و شهلا انتصاری دو تن از شیرزنان امضا کننده بیانیه ۱۴ «استعفای علی خامنه‌ای» را احضار کردند.

به گزارش هرانا؛ شهلا جهان‌بین و شهلا انتصاری، دو کنشگر مدنی و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ برای درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برای تحمل حبس ۲۷ ماهه خود به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدند.

🔵 محمد مهدوی‌فر
تخریب‌چی و غواص جنگ:

گلوله‌هایی آتشین، در انتظار قاضی‌هایی است که بناحق حکم صادر می‌کنند و بی‌گناهان را به زندان می‌اندازند.

دوره‌ی بزن در رو تمام شده است.

به زودی فرزندان بی‌گناهِ این قاضی‌ها برای دیدن پدران خود با در دست داشتن یک دسته‌گل، باید راهی قبرستان شوند.

@mahdavifar1399
شهلا جهانبین و شهلا انتصاری از زنان امضا کننده بیانیه استعفای خامنه‌ای جهت تحمل حبس احضار شدند

دو تن از زنان امضا کننده بیانیه دوم زنان داخل ایران به نام های شهلا جهانبین و شهلا انتصاری جهت تحمل دوران محکومیت حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهلا جهانبین و شهلا انتصاری دو تن از زنان امضا کننده بیانیه استعفای خامنه‌ای که مهر ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، هر یک به چهار سال و دو ماه زندان و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بودند، روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۹، طی تماس تلفنی جهت تحمل دوران محکومیت حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدند.

حکم صادر شده برای این دو فعال مدنی به دلیل عدم وجود سابقه کیفری و مادر بودن، به ۴۴ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

این حکم با عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳۳ ماه حبس کاهش پیدا کرد که با استناد به ماه ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۷ ماه حبس در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 در خواست فرنگیس مظلوم از فعالان حقوق بشر برای حمایت از فرزندش، زندانی سیاسی سهیل عربی

زندانی سیاسی سهیل عربی از ۲۷ روز پیش به دستور سرکوبگران امین وزیری و حشمت الله حیات الغیب، رئیس سازمان زندانها در سلول انفرادی زندان گوهردشت محبوس و از حق ملاقات، تماس تلفنی و سایر حقوق شهروندی اش محروم شده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#دلخوش_به_این_مقدار_نباشید
▫️
یک مقایسه‌ی مختصر و مستند، از آنچه قبل از انقلاب بهمن بودیم...!
اگر می‌تونستید تو سیاست ایران امروز یک نفر رو تغییر بدید، اون شخص کی بود و جاش رو کی می‌گذاشتید؟
Forwarded from اتچ بات
🔴 ابراز نگرانی شدید دبیر کل سازمان ملل در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود در مورد ایران به موارد متعدد و جدی نقض حقوق بشر از جمله سرکوب اعتراضات آبان ۱۳۹۸ پرداخته و خواستار انجام تحقیقات «فوری» و «مستقل» در این باره شده است.

در گزارش آنتونیو گوترش به هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است که بر طبق گزارش‌ها در جریان اعتراضات آبان«مقام‌های ارشد» دستور استفاده از «نیروی مرگبار» را برای برخورد با معترضان دادند.

گوترش ضمن ابراز نگرانی عمیق از اعدام، بازداشت و سرکوب معترضان و صدور احکام قضایی علیه زنان و کودکان، از «نقض فاحش حقوق بشر» در این کشور انتقاد کرد.

آنتونیو گوترش همچنین به تحت فشار قرار دادن خانواده‌های قربانیان اعتراضات آبان ماه از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی، برای پذیرش عنوان «خانواده شهید» و دریافت «دیه» پرداخته است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔺دو زن امضاکننده نامه درخواست استعفای خامنه‌ای، به زندان احضار شدند؛ شهلا جهانبین و شهلا انتصاری به صدای آمریکا: پشیمان نیستیم

⚡️شهلا جهانبین و شهلا انتصاری، دو تن از امضا‌کنندگان نامه «گذار از جمهوری اسلامی»، برای اجرای حکم خود فراخوانده شده‌اند. این دو فعال سیاسی که از جمله امضا‌کنندگان نامه درخواست کناره‌گیری و استعفای خامنه‌ای هستند، می‌گوید با وجود احضار برای تحمل زندان، از اقدام خود پشیمان نیستند.

https://ir.voanews.com/civil-rights/iran-human-rights-prisoner-activist-4

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Farsi VOA
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️معرفی برنامه| شطرنج –عباس واحدیان شاهرودی: فلاکت ایران نتیجه تفکر واپسگرایانه خامنه‌ای است
Forwarded from اتچ بات
🔴گزارش رنجگونه فاطمه ملکی از شرایط فعلی همسرش محمد نوری زاد و پسرش علی نوری زاد!

"به نام خدای ناظر"

دوشنبه گذشته ۲۱ مهر برای ملاقات به اوین رفتم. برگه ملاقات را گرفتم و در سالن ملاقات به انتظار نشستم. بیست دقیقه بعد خوشبختانه آقای نوری زاد آمدند؛ با عصا و تکیده تر از قبل، و جویای احوال علی شدند؛ گفتم: فعلا علی در زندان تهران بزرگ است. گفت: شرایطش چگونه ست؟ گفتم؛ شرایط خوبی نیست، از قرنطینه به بند دیگری منتقل شده، ولی شب های سردی دارد، دستگاه گرمایش راه اندازی نشده، و شیشه های شکسته پنجره ها نیز مزید بر علت شده و موشها هم آزادانه جولان می دهند!!!....

متاسفانه در ضمن صحبت متوجه شدم که آقای نوری زاد شب قبل به بیمارستان طالقانی منتقل شده و بعد از آزمایش ها و معاینات، یکی از پزشکان به ایشان گفته ریه شما دچار مشکل شده است! و بی نتیجه ساعت دوازده شب به زندان باز گردانده شدند.

بنظر می رسد آنها با زمینه چینی های مختلف ایشان را به ورطه اعتصاب غذا و دارو می کشانند و با بیمارستان بردن های بی نتیجه، وضع به همین منوال می گذرد و نهایتا او را به کام مرگ در می کشانند.

ایشان گفتند: هفت شب برگه زندان را بابت اعتصاب روزانه نوشته ام، فقط دیشب نتوانستم برگه را پر کنم. بجای گزارش وضعیت خودم، نوشته ام؛ زمانی که ناو وینسنت، هواپیمای مسافربری ما را زد و خودتان هم مقصر بودید، یادتان هست چه بلوایی بپا کردید؟ و حالا شما که خودتان هواپیمای خودمان را زدید و پسر من علی و دیگران برای همدردی با هموطنان خود گرد هم آمدند، باید محاکمه شوند و زندانی؟! به من بگوئید عاملان این کشتار وحشتناک باید در زندان باشند، یا پسر من؟!

گفتم: شما به اندازه کافی گفتی و نوشتی ... که برافروخته شد و گفت: می سوزم وقتی اینطور می گویی. گفتم: شرایط خیلی بحرانی تر از ۱۴ ماهی شده که شما در زندانید و همه واقفند.

خب، بحث با شخصی که همه هست و نیست خود و خانواده اش را برای آرمانهایش گذاشته، و آنگونه شکنجه شده، و با چهره ای بیرنگ مقابل من نشسته، جز زجر مضاعف چیز دیگری نبود. شایسته بود سکوت کنم و فقط گوش باشم برای فریادهای در گلو مانده اش.

گفت: در این مدت فقط توانسته ام یک تابلو بکشم. گفتم شما فقط دست از اعتصاب غذا و دارو بکش. باز عصبانی شد و گفت: اینها باید به گروگانگیری خود پایان دهند، و بجای علی عاملان این جنایت بزرگ را محاکمه و زندانی کنند.

با دلی پر از درد خداحافظی کردم، و از آنجا راهی دادسرای اوین شدم که شاید بتوانم قاضی اجرای احکام آقای براعه را ببینم. یک ساعت و نیم منتظر شدم. وقتی ایشان از اتاقشان برای کاری بیرون آمدند؛ سلام کردم و گفتم؛ به داد آقای نوری زاد برسید. حالشان خوب نیست. چرا به خواسته های ایشان توجه نمی کنید؟ گفتند: می دانم خیلی ضعیف شده اند، ولی دست ما نیست، باید دادستان نظر بدهند. گفتم؛ به ایشان بگویید برایشان گران تمام می شود اگر برای آقای نوری زاد اتفاقی بیافتد. گفتند: تلاش می کنم امروز با دادستان تماس بگیرم...

از آن روز، چشم انتظارم و خبری نشده. از حال آقای نوری زاد هیچ خبری ندارم. تلفن ایشان را هم حدود یک ماهی ست که قطع کرده اند! تلفن بند علی هم یک هفته ایست قطع است! و هنوز موفق به دیدار علی هم نشده ام!

بدانید و آگاه باشید:
علی نوری زاد بی گناه است.
محمد نوری زاد بی گناه است.
بروید در خلوت برای خودتان یک کف محکم بزنید، و یک باریکلای بلند بگویید، و به قدرتتان بنازید که توانسته اید بیگناهان را در بند کنید، و بد نیست معنی چشم انتظاری را هم از مادرانتان بپرسید.

فاطمه ملکی
۲۶ مهر ۹۹

@Women_Civil_Rights_Activists
🏴 سعی کردند مارا دفن کنند
غافل از اینکه ما بذر بودیم

روح‌الله زم توسط عشقی بزرگ هدایت می‌شُد؛ قهرمانان مردم هرگز نمیمیرند

#من_روح‌الله_زم_هستم

@Women_Civil_Rights_Activists