بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مصطفی نعیماوی، جوان دستفروشی بود که با فروش ماهی روزگار می‌گذراند.

او در تجمعی شرکت کرد که نه هدف سیاسی داشت و نه امنیت جمهوری اسلامی را به خطر می‌انداخت. او و دیگر همشهریانش فقط به دلیل تشنگی و در اعتراض به بی‌آبی به خیابان‌ها آمده بودند؛ اما پاسخ حکومت تا دندان مسلح، همچون اعتراضات پیشین، گلوله بود. مصطفی نعیماوی به ضرب دو گلوله از پای درآمد.

ماموران جمهوری اسلامی پس از کشتن مصطفی نعیماوی نیز آرام نگرفته و با پخش ویدئویی از پدر و برادر این جوان اهل شادگان، مردم معترض را مقصر کشته شدن مصطفی اعلام کردند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان عراقچی اعلام کرد هنوز هیچ توافقی در زمینه زندانی‌ها انجام نشده است و اگر ایران می‌خواهد که ژست بشردوستانه به ‌خود بگیرد، به راحتی می‌تواند،‌ زندانی‌ها را خیلی فوری آزاد کند

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ‌‌شیوع بیماری کرونا در بند زنان زندان اوین!

امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰؛ عالیه مطلب‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، در تماس تلفنی که با همسرش داشته است، از شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین خبر داده است.

این زندانی سیاسی در تماس تلفنی که با همسرش صدرا عبداللهی داشته ضمن اعلام این خبر تایید کرده است؛ تست کرونای شماری از زندانیان سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین مثبت اعلام شده و برخی نیز علائم ابتلا به کرونا را دارند.

#عالیه_مطلب_زاده گفته است که سه تن از زندانیان با شرایط نامناسب جسمانی به بند قرنطینه انتقال داده شده و #مژگان_کاوسی و #زهرا_جمالی نیز با سرفه‌های مکرر علائم ابتلا به کرونا دارند.

عالیه مطلب زاده در تاریخ ۶ آذرماه سال ۹۵ در پی احضار تلفنی به وزارت اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
و باز یکی دیگر از ما کم شد! #علی_مزرعه

جورج فلوید یک مجرم آمریکایی بود که زیر پای یک پلیس جان داد و تمام دنیا به لرزه افتاد.
#مصطفی_نعیماوی و #علی_مزرعه و #قاسم_خضیری که تشنه بودند را کشتند اما آب از آب تکان نخورد. هیچکس صدایش درنیامد. حقا که ما سرزمین فراموش‌ شدگانیم.

در جمهوری اسلامی فرقی نمیکنه بنزین بخوای یا آب برای هر دو باید خون بدهی

@Sot_zan
🔴 سعید افکاری برادر جاوید نام نوید افکاری در توییتی با اشاره به ۳۱۷ روز انفرادی وحید افکاری نوشت:

برادرم وحید بیگناه هست، کما اینکه در پرونده قوه قضاییه نیز هیچ مدرکی علیهش وجود ندارد.
امروز 317 امین روز انفرادی اوست.

برگزاری دادگاه کمترین حق برادرم است که شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور باید رای به برگزاری آن بدهد.

#من_بیگناهم

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 دادگاه تجدید نظر؛ سه عضو یک خانواده بهائی در تهران مجموعا به ۷ سال حبس محکوم شدند

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت افسانه امامی، حمید ناصری و سعید ناصری سه عضو یک خانواده بهائی را عینا تایید کرد. این شهروندان اوایل اسفندماه سال گذشته پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، مجموعا به ۷ سال حبس محکوم شده بودند./هرانا

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 مردم را نکشید، التماس میکنند که فقط آب میخواهیم!

با هر منطق، انصاف، دین، مرام، مسلک، حزب، ملیت و تفکری که باشید، دیدن التماس و لابه ی این پیرزن عرب خوزستانی برای آبی که فقط گاومیشهایش را زنده نگاه دارد، دلتان را به درد خواهد آورد.

شلیک نکنید بجایش فکری به حال این ملت تشنه کنید
تا الان چهارشهید مطالبه آب ، شهروندان خوزستانی بوده است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 گفتگوی محمد نوری زاد با یکی از پزشکان پیرامون بلاهایی که مزدوران در زندان بر سر وی آورده اند!

لازم به ذکر است؛ از روزی که آقای نوری زاد از زندان مرخص شده، دائما در حال مراجعه به پزشکان مختلف برای درمان انواع بیماری ها و صدماتی است که در طی ۲۳ ماه شکنجه و اعتصاب غذا و دارو در زندان دچار آنها شده است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فراخوان اعتصاب زندانیان • .
یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰
مکالمه بسیار مهم سهیل عربی زندانی سیاسی و مادرش بانو فرنگیس مظلوم...
در این مکالمه سهیل عربی اعلام می‌کند به همراه جمعی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج تصمیم گرفته اند از اول مرداد ماه اعتصاب گسترده خود را در حمایت از اعتصابات سراسری کارگران و مردم نیازمند آغاز نمایند، آن‌ها در ابتدا ۳ روز اعتصاب غذا می‌کنند و سپس در اقدامی هماهنگ هرگونه خرید از فروشگاه زندان را که بسیار هم گران فروشی می‌کند، تحریم کرده، و مبلغ جمع‌آوری شده از تحریم خرید را برای حمایت مالی خانواده‌های اعتصاب کنندگان یا دانش‌آموزان نیازمند هزینه می‌کنند...
این پیام مهم را دست به دست کرده و در فراگیر شدن آن همراهی کنید...
اتحاد و همدلی رمز موفقیت است، زمان آن رسیده ما ایرانیان در جای جای دنیا، فریاد نه به جمهوری اسلامی را به عمل تبدیل کنیم...
.
#تلویزیون_سپیده_دم
#ایران_آگاه_آزاد_آباد
#سهیل_عربی
#فرنگیس_مظلوم
#خوزستان
#اعتصابات_کارگری
#اعتصابات_سراسری
#أنا_عطشان
#آب_مثل_آبان
#خوزستان_تنها_نیست

https://t.me/sepidehdamTv
Forwarded from اتچ بات
🔴 گزارش وضعیت زرتشت احمدی راغب

درود . چهارشنبه بیست و سوم تیرگان ، پیرو احضار تلفنی همسرم توسط وزارت اطلاعات به دفتر آنها در شهریار، خیابان ولیعصر جنب راهنمایی و رانندگی رفتیم . ساعت نزدیک ده صبح بود در زدیم و ماموری که هفته پیش هنگام احضار من آنجا بود در را باز کرد اعلام حضور کردیم گفت منتظر باشید. نزدیک به چهل دقیقه ایستادیم خبری نشد دوباره در زدیم پاسخی نیامد ، بار سوم که به در کوبیدیم مامور آمد و نام مرا پرسید پاسخ دادم و بی نتیجه بازگشتیم . روند سرکوب و آزار و اذیت وزارت اطلاعات نسبت به من و خانواده ام تشدید شده می دانید که هفته پیش چهار مامور امنیتی به نام مامور آب به خانه ام ریختند و با کپی حکمی که بازپرس شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار امضا کرده بود خانه را در برابر چشمان فرزندانم زیر و رو کردند و تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر و گوشی زرتشت کوچک و گوشی مرا همراه قاب عکس فروهر؛ اندیشه ، گفتار، کردار نیک را با خود برداشتند، لیست لوازم را دادند امضا نکردم و گفتم این رفتار شما غیرقانونی و نقض حریم خانه و خانواده در پوشش قانون است . برگی دیگر نشان دادند و گفتند احضاریه است، تحویل نگرفتم ، شفاهی اعلام کردند شنبه به شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار بروید . روز شنبه نخست به دفتر دادستان شهریار در شهرک شاهد رفتم و در نامه ای از هجوم غیرقانونی ماموران وزارت اطلاعات به خانه ام و نقض حقوق شهروندی خانواده نوشتم و تحویل دفتر دادم . از آنجا به شهرک اداری و به شعبه دوم دادگاه انقلاب رفتم و اعلام حضور کردم دفتردار نگاهی به رایانه کرد و سوابقم را دراورد و گفت احضاریه ندارید.
همان ساعت ماموران به همسرم زنگ زده بودند که چرا نیامد؟‌ او گفته بود به دادسرا رفته و آنها گفتند در دفتر اطلاعات شهریار منتظرش هستیم !؟ به آنجا رفتم که سر کوچه خودمان واقع هست . یکی از همان بازجویان وزارت اطلاعات که در بازداشتگاه ۲۰۹ در شهریور ۹۸ برای بیانیه چهارده حضور داشت و هفته پیش هم کنار ماموران به خانه ام ریختند پرسش و پاسخ نوشتاری می کرد و علت فعالیت هایم پس از زندان، مصاحبه ها، حضور در کنار خانواده جانباختگان، نه به جمهوری اسلامی، رای بی رای را می خواست و اینکه کارگران را تحریک به اعتصاب و اعتراض کردم . کتابی در دستم بود آن را گرفت می خواست پرت کند خودداری کرد گفتم در احترام به قانون اینجا هستم و حق قانونی دارم به هیچ پرسشی پاسخ ندهم . آشفته شد و کمی بعد گفتم کار و معیشتم را می خواهم کوتاه نخواهم آمد . شوربختانه وزارت اطلاعات که باید در کنار شهروندان میهن باشد همراه دستگاه قدرت و حکومت گشته و همین اسباب بیعدالتی است چرا که این نهاد امنیتی با شکستن حریم شخصی، حریم خانه و خانواده، بردن تلفن همراه که وسیله شخصی و حریم خصوصی هست قانون شکنی می کند حتا دوباره اینستاگرام مرا پاک کردند و صفحه جعلی گذاشتند که همین نقض آزادی قلم ، عقیده و بیان است و گسترش سانسور و سرکوب، جامعه ملتهب است مردم مطالبات برحقی دارند ، گرانی ها بیداد می کند، فقر، بیکاری، فساد، استبداد همگان را جان به لب کرده، مدیریت ناکارآمد کشور بحران ساز شده و این حق قانونی مردم ایران است که خواهان برکناری حاکمان مذهبی باشند و در انتخاباتی آزاد، شایستگان برگزیده مدیریت کشور را بدست بگیرند. دقایقی پیش باز هم از وزارت اطلاعات به گوشی همسرم زنگ زدند من پاسخ دادم . گفتند چرا به تهران نیامدید گفتم وضعیت قرمز کرونایی هست و همسرم بیماره شروع به تهدید و بازداشت کردند که پاسخشان را دادم ....

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 زهرا جمالی فعال مدنی و از امضاکنندگان #بیانیه_۱۴ بانوان بمدت یک هفته به مرخصی درمانی اعزام شد

زهرا جمالی روز دوشنبه بتاریخ ۱۴۰۰/۴/۲۸ بدلیل ابتلا به کرونا به مدت یک هفته به مرخصی درمانی اعزام شد.

طبق گزارش یک منبع مطلع‌ درحالی به خانم‌ جمالی یک هفته مرخصی داده شده که حال ایشان بشدت وخیم و در منزل خواهر خود قرنطینه و با سرم ‌و اکسیژن بستری هستند!

همچنین‌ ‌تعدادی از زندانیان بند نسوان مشکوک به کرونا هستند و وضعیت خوبی ندارند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Audio
🔴 پیام محمد نوری زاد
برای خوزستان تشنه و زخمی

دکتر محمد نوری زاد بعد از ۲۳ ماه زندان و شکنجه و اعتصاب غذا و دارو که منجر به ۳۸ بار بیهوشی ایشان شده ، امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.
این پیام اوست برای ملت مظلوم ایران و هموطنان تشنه خوزستان.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 فریاد آزادی خواهی به پایتخت هم رسید!

متروی صادقیه تهران! فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی زنان و مردان پایتخت ! سه‌شنبه ٢٩ تیرماه ١۴٠٠

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴خوزستان تنها نیست و ایران خوزستان است!

سند افشاگری از زبان رییس جمهور قبلی نظام محمود احمدی نژاد: جمهوری اسلامی عمدی خوزستان را در محرومیت قرار داده تا ساکنان بومی آن را وادار به کوچ اجباری بکند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
محمد درویش، رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، کارشناس و‌ کنشگر محیط زیست در رابطه با وضعیت آب خوزستان گفت: یک پیمانکار چینی در زمان دولت احمدی‌نژاد گفته بود که برای استخراج نفت اگر این تالاب خشک باشد، قیمت‌ها را ۲۰ درصد پایین می‌آورم. آنها به این نتیجه رسیدند که بهتر است تالاب را خشک کنند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پیام محمد نوری زاد
برای خوزستان تشنه و زخمی

دکتر محمد نوری زاد بعد از ۲۳ ماه زندان و شکنجه و اعتصاب غذا و دارو که منجر به ۳۸ بار بیهوشی ایشان شده ، امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۰ در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.
این پیام اوست برای ملت مظلوم ایران و هموطنان تشنه خوزستان.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴قتل یک جوان کُرد زیر شکنجه نیروهای اداره اطلاعات ارومیه

یک جوان کُرد اهل ارومیه که هفته گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده بود، زیر شکنجه نیروهای این نهاد امنیتی جانباخت.

به نقل از "هه‌نگاو"، روز جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰، یک شهروند کُرد اهل ارومیه با هویت “ رحمان احمدیان” ۳۸ ساله و فرزند نریمان، در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر زیر شکنجه نیروهای امنیتی جانباخته است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists