بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
439 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خبر فوری: مرگ مشکوک یکی دیگر از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔵 نامه‌ی محمد مهدوی‌فر (از اعضای بیانیه ۱۴) به شاهزاده رضا پهلوی

جناب آقای شاهزاده رضا پهلوی ؛

من هم مانند میلیون‌ها ایرانی جمعه ۱۳ خرداد (3 ژوئن) پیام شما را شنیدم.

همان دو سه جمله اول را که گفتید، ناخودآگاه در دلم بر شما درود فرستادم و اطمینان حاصل کردم که شما در میان حلقه‌ای از مشاوران خوب قرار دارید.

جناب آقای پهلوی عزیز و گرامی ؛

خواندنِ یک پیام مهم و زیبا و داشتن مشاورین دانا شرط لازم برای موفقیت شماست ولی شرط کافی نیست.

موفقیت شما موفقیت من هم هست. من و شما و همه‌ی عاشقان وطن، سلول‌های یک پیکر زخم خورده به نام ایرانیم. همه‌ی ما در آرزوی آزادی ایران و به امید آبادانی و بازسازی ویرانه‌ی وطن، نفس می‌کشیم.

جناب آقای پهلوی ؛

بسیاری از مردم ایران شما را دوست دارند. من هم شما را دوست دارم. این روشی که شما از قبل رسانه‌ها را برای خواندن یک پيام مهم مهیا می‌کنید، کار رهبران است، پس نگویید من بنا ندارم برای کسب قدرت تلاش کنم. اتفاقا شما باید برای کسب قدرت سیاسی تلاش کنید و نقش یک رهبر سیاسی را ایفا کنید.

قطعاً شما قدرت را برای ایران و ثروت را برای ایران می‌خواهید. این قدرتی که ما در اینجا از آن سخن می‌گوییم یک قدرت زورمدارانه نیست. این یک قدرت مقتدرانه است، برای ایفای حق ملت و برای دفاع از حقوق ملت

اگر ما قدرت نداشته باشیم که نمی‌توانیم ایران را آزاد کنیم و نمی‌توانيم ایران را آباد کنیم.

وادی سیاست، وادی قدرت است. بعضی از سیاست‌مدارن، قدرت را در خدمت هوس‌های خودشان قرار می‌دهند و در تاریخ روسیاه می‌شوند و بعضی دیگر از سیاست‌مدارن قدرت را در خدمت رفاه و آرامش‌ مردم و پیشرفت کشورشان قرار می‌دهند و در تاریخ خوشنام و سربلند می‌شوند.
ما همه‌ی انواع این سیاست‌مدارن را تابحال به چشم دیده‌ایم.

من یک و نیم سال پیش نامه‌ی مهمی به شما نوشتم و شما پاسخ ندادید. اشکالی ندارد، من همه‌ی راه‌ها را برای نجات وطن طی می‌کنم. من اطمینان دارم که موفق خواهیم شد.

من ۱۶ ساله بودم، لباس غواصی پوشیدم، دل به اروند زدم. ۱۷ ساله بودم، در میان جهنمی از آتش، دل به میدان مین زدم. ۵۰ ساله بودم ماه‌ها زندان‌ها و سلول‌های جمهوری اسلامی و خطراتی را از سر گذراندم که شبیه آن سختی‌ها را در کربلای چهار و کربلای پنج ندیده بودم.

من ثواب همه روزهای جبهه‌ام را بین همه‌ی عزیزانم تقسیم می‌کنم ولی ثواب یکی از شب‌های سخت سلولم را با کسی شراکت نمی‌کنم. من سلولم را دوست داشتم. من درون سلول نه یک بار بر سختی‌های خودم گریستم و نه یک بار برای دوری و غم فرزندانم گریستم. ولی آنجا زیر پتو برای نوجوان ۱۵ ساله‌ی یتیمی که به خاطر فقر به جرم جابجایی اندکی شیشه به رنج زندان مبتلا شده بود، گریستم.

من در سلولم زیر پتو برای مرگ جوان و نوجوان کرد کولبری که در برف و بوران یخ زده بود، اشک ریختم.

من زیر پتو بی‌صدا می‌گریستم تا اشک مرا زندانبان از دوربین نبیند و صدای گریه مرا هم‌سلولی‌ام نشنود.

جناب آقای پهلوی ؛

شما در پیام‌تان گفتید که جمهوری اسلامی رفتنی است. آفرین بر شما. این باور حتمی و قطعی ما و همه‌ی مردم ایران است. ما به تحقق این آرزو اکنون بسیار نزدیک شده‌ایم.

ما پس از جمهوری اسلامی برای تعیین نوع حکومت رفراندوم برگزار خواهیم کرد.

اگر مردم به جمهوری رای بدهند که ساز و کار آن مشخص است.

اگر مردم به پادشاهی رای بدهند. پیشنهاد من این است که مقام پادشاهیِ ایران از میان اقوام ترک و کرد و فارس و لر و ترکمن و بلوچ و عرب خوزستانی، چرخشی باشد. مقام پادشاهی را محدود به مردان نکنیم. در بعضی از دوره‌ها زنان هم بتوانند ملکه ایران بشوند.

جناب آقای پهلوی؛

من نیز مانند بسیاری از ایرانیان، جنابعالی را نماد اتحاد و یکپارچگی ایران می‌دانم.

شما را رهبری مؤثر برای دوران مبارزه و حاکمی مقتدر برای دوره گذار می‌دانم.

من شما را به عنوان اولین رئیس جمهور واقعی ایران یا اولین پادشاه چرخشی ایران فردی برازنده می‌دانم.

اگر شما برای نجات کشور رسماً پا در رکاب کنید، ما نیز رسماً از شما حمایت می‌کنیم و تمام دوستان‌مان را برای کمک به شما فرا می‌خوانیم.

تا شقایق هست زندگی باید کرد.
محمد مهدوی‌فر
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

@mahdavifar2021
🔴 در بارۀ رهبری جمعی
گفت و گو ی کوتاه مسعود نقره کار و علیرضا میبُدی - رادیو همراه

”باید برای برقراری سیستمی تلاش کرد که در آن، قدرت هرگز در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد.... حکومت فردی و ساختار هرمی قدرت در دنیای امروز، پاسخ‌گوی نیازهای یک جامعه پیشرو و پویا نیست. رفاه و پیشرفت در دنیای امروز، در برپایی حکومتی است که بر خرد جمعی، مشارکت عمومی و مسئولیت‌پذیری شهروندی استوار باشند”.

https://clyp.it/pts5pb4w?fbclid=IwAR3C0wytR6Wx0jI21Gf4wIoi2uHZw27lUv0PEHvnkzkw1xq2DbAB49Xfhjg
خبرگزاری صداوسیما گزارش داد در جریان سرقت اخیر از بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران، اموال و محتویات داخل حدود ۲۵۰ صندوق امانات و همچنین دستگاه ضبط تصاویر بانک به سرقت رفته است


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴🔵پیام فاطمه ملکی و محمد نوری زاد ۱۴۰۱/۳/۱۶

" به نام خدای آزادی"

🔴 دوشنبه های ملاقات
امروز ۱۶ خرداد به دیدار آقای نوری زاد رفتیم؛ این جلسه حضوری بود.
نزدیک به یکماه می گذرد که تلفن ایشان را قطع کرده اند.
دو ماه پیش از زانوان شان «ام آر آی» انجام داده اند و هنوز جوابی نیامده، دندان نیمه معالجه شده ایشان هم شکسته. پاسخی هم به درخواست آزادی مشروط ایشان داده نشده.
واقعا دستمریزاد!
یادمان باشد که اینطور نمی ماند.
در پایان پیامی برای آبادان مظلوم دادند.

فاطمه ملکی


🔵 پیام محمد نوری زاد برای مردم آبادان

آبادان من درود
آبادان ما درود
تو زنده ای و زنده خواهی ماند.
تو بر تارک فردای ما خواهی درخشید.
کاش بیرون از زندان به دیدار تو می آمدم و با تو اشک می ریختم.
اکنون اشکهای من از درون زندان پیشکش به پیشگاه تو.
برای ما بمان تا فردا را با هم و برای هم بسازیم.

محمد نوری زاد
بند شش زندان اوین
۱۶ خرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴نُهمین روز اعتصاب غذای #اسکندر_لطفی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی

#معلمان ایران و هَفتمین روز از اعتصاب غذای #اصغر_امیرزادگان و اعلام همراهی جمع کثیری از معلمان و فعالان صنفی سراسر کشور در پشتیبانی از اسکند لطفی و اصغر امیرزادگان و سایر معلمان بازداشتی و زندانی سه شنبه هفدهم خرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴توجه توجه و فوری
طومار شورای هماهنگی فرهنگیان ایران با خواست آزادی معلمان زندانی اخراج نمایندگان دولت ایران از سازمان جهانی کار ( ILO) را امضا کنید
تا کنون این طومار به امضای چند هزار نفر رسیده است.

https://www.petitions.net/free_imprisoned_trade_unionists_in_iran?uv=43546665&utm_source=whatsapp
Forwarded from Farsi VOA
🔺فروش تجهیزات جاسوسی بخشی از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین
▪️نشریه واشنگتن فری بیکن نوشته است، چین قصد دارد در قالب قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری ۲۵ ساله ایران و چین تجهیزات جاسوسی پیشرفته‌ای را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهد که امکان سرکوب بیشتر معترضین و مخالفان را به دستگاه‌های اطلاعاتی می‌دهند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/chinese-surveillance-giant-arms-iran-with-advanced-spy-tech/6607412.html
کانادا اعلام کرد که حکم دادگاه عالی اونتاریو درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲ بر آسمان تهران را به وزارت خارجه ایران ابلاغ کرده است.

این وزارتخانه در نامه‌ای که تاریخ روز ۷ ژوئن را بر خود دارد به شرکت حقوقی گاردینر میلر که وکالت شماری از خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین در کانادا را بر عهده دارد، می‌گوید که حکم دادگاه تسلیم مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است.

دادگاه عالی اونتاریو در کانادا اردیبهشت سال گذشته در حکمی اعلام کرد که سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران اقدامی «عامدانه» و «تروریستی» بود.
شجاعت، همبستگی و تداومی که شما هم‌میهنان به ویژه در یک ماه گذشته، با وجود سرکوب شدید و قطع اینترنت در شهرها و استانهای مختلف از خود نشان داده‌اید، برای شخص من، یادآور ایستادگی و مقاومتی است که ملت ایران در مقابل نیروهای صدام در جنگ هشت‌ساله از خود نشان داد. این بار البته شما با دستانِ خالی در مقابل دشمنی قرار دارید که نه در بغداد، که در بیت فساد و جنایتش در تهران نشسته است.

امروز با شما، به عنوان یک ایرانی که بیش از چهار دهه است زندگی خود را بدون هرگونه انگیزه شخصی، وقفِ آزادی میهنش کرده و آرزویی جز رفاه و سربلندی ایران و ایرانی ندارد، سخن می‌گویم. این احساس وظیفه در پاسخ به ابراز لطف و اعتماد بی‌شائبه‌ای است که شما هم‌وطنان در این‌سالها نسبت به من و ‌خانواده‌ام ابراز داشته‌اید.

متن کامل:

https://bit.ly/3Nq0Jas

@OfficialRezaPahlavi
🔴زرتشت احمدی راغب از امضاگنندگان #بیانیه_۱۴ به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد

زرتشت احمدی راغب در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۱۸ به دلیل وخامت حالش جهت انجام عمل جراحی از زندان رجایی شهر به بیمارستان مدنی کرج منتقل و قرار است در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۱۹ تحت عمل جراحی قرار گیرد.
برای ایشان آرزوی بهبودی و سلامتی و آزادی کامل داریم


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Audio
🔴 صحبت های کمال جعفری یزدی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴؛
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ از زندان وکیل‌آباد مشهد!


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 صحبت های کمال جعفری یزدی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴؛
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ از زندان وکیل‌آباد مشهد!


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
.
🔴زرتشت احمدی راغب تحت عمل جراحی قرار گرفت

زرتشت احمدی راغب در تاریخ ۱۷ خرداد ماه به دلیل وخامت حالش جهت انجام عمل جراحی از زندان رجایی شهر به بیمارستان مدنی کرج منتقل و تحت عمل جراحی فتق قرار گرفت و حال عمومی اش رضایت بخش گزارش شده است

به امید بهبودی و آزادی ایشان


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
.