Forwarded from اتچ بات
🟡عفو بینالملل با انتشار بیانیهای تایید میکند که مقامات ایرانی روز چهارشنبه 5 مرداد با استفاده از دستگاه گیوتین انگشتان یک مرد را به دلیل محکومیت از بابت سرقت قطع کردهاند. قطع انگشتان پویا ترابی، که در اواخر دهه سی زندگیاش است، در حضور تعدادی از مقامات و یک پزشک در زندان اوین صورت گرفته و وی پس از قطع انگشتانش به صورت اورژانسی به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل شده است. کمتر از دو ماه پیش، در روز ۱۰ خرداد، مقامات همچنین چهار انگشت سید برات حسینی را بدون دادن داروی بیحسی به وی قطع کردند. وی از آن زمان در انزوا در زندان اوین نگهداری شده است و در حالی که پس از قطع انگشتانش دچار عفونت و ترامای روحی شده است، از دسترسی به مراقبتهای درمانی فیزیکی و روانی محروم مانده است.
🟡دیانا الطحاوی، معاون مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بینالملل میگوید: «این قطع عضوها به ویژه نمایش وحشتانگیزی از هجمهی مقامات ایرانی نسبت به حقوق بشر و کرامت انسانی است. مجازات قطع عضو شکنجه با مهر قضایی و بنابراین یک جرم بینالمللی است و همه کسانی که در دستور یا اجرای این نوع مجازاتهای بدنی نقش داشتهاند باید به صورت منصفانه محاکمه شوند.»
🟡«در حال حاضر حداقل ۸ زندانی دیگر در ایران در خطر قطع انگشتان خود هستند. با توجه به مصونیت گسترده ناقضان حقوق بشر از مجازات در ایران، افراد بیشتر و بیشتری قربانی این مجازات به غایت بیرحمانه خواهند شد، مگر اینکه جامعه بین المللی اقدامات موثر انجام دهد. ما از همه کشورهای عضو سازمان ملل میخواهیم که به شدت این مجازات را محکوم کنند و هر کاری که در توان دارند برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایرانی برای لغو فوری مجازاتهای بدنی انجام دهند. ما همچنین از همه کشورها میخواهیم که با اعمال اصل صلاحیت قضایی جهانی، مقامات ایرانی را که بر اساس قوانین بینالمللی مسئول چنین جنایاتی هستند، مورد تحقیقات کیفری و پیگرد قضایی قرار دهند.»
🟡عفو بینالملل مجددا از مقامات ایرانی میخواهد که فورا تمام انواع مجازات بدنی را در عمل متوقف و قانونا لغو کنند. آنها باید همه برنامهریزیهای صورت گرفته برای اجرای احکام قطع عضو را متوقف کنند و از پویا ترابی، سید برات حسینی و سایر قربانیان مجازات قطع عضو به صورت موثر جبران خسارت کنند، از جمله با پرداخت غرامت، اقدامات معطوف به اعاده به وضع سابق و ارائه تسهیلات درمانی و توانبخشی.
🔹دانلود فایل پیدیاف بیانیه مطبوعاتی عفو بینالملل به فارسی
🔹لینک بیانیه مطبوعات یعفو بینالملل به انگلیسی
🟡دیانا الطحاوی، معاون مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بینالملل میگوید: «این قطع عضوها به ویژه نمایش وحشتانگیزی از هجمهی مقامات ایرانی نسبت به حقوق بشر و کرامت انسانی است. مجازات قطع عضو شکنجه با مهر قضایی و بنابراین یک جرم بینالمللی است و همه کسانی که در دستور یا اجرای این نوع مجازاتهای بدنی نقش داشتهاند باید به صورت منصفانه محاکمه شوند.»
🟡«در حال حاضر حداقل ۸ زندانی دیگر در ایران در خطر قطع انگشتان خود هستند. با توجه به مصونیت گسترده ناقضان حقوق بشر از مجازات در ایران، افراد بیشتر و بیشتری قربانی این مجازات به غایت بیرحمانه خواهند شد، مگر اینکه جامعه بین المللی اقدامات موثر انجام دهد. ما از همه کشورهای عضو سازمان ملل میخواهیم که به شدت این مجازات را محکوم کنند و هر کاری که در توان دارند برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایرانی برای لغو فوری مجازاتهای بدنی انجام دهند. ما همچنین از همه کشورها میخواهیم که با اعمال اصل صلاحیت قضایی جهانی، مقامات ایرانی را که بر اساس قوانین بینالمللی مسئول چنین جنایاتی هستند، مورد تحقیقات کیفری و پیگرد قضایی قرار دهند.»
🟡عفو بینالملل مجددا از مقامات ایرانی میخواهد که فورا تمام انواع مجازات بدنی را در عمل متوقف و قانونا لغو کنند. آنها باید همه برنامهریزیهای صورت گرفته برای اجرای احکام قطع عضو را متوقف کنند و از پویا ترابی، سید برات حسینی و سایر قربانیان مجازات قطع عضو به صورت موثر جبران خسارت کنند، از جمله با پرداخت غرامت، اقدامات معطوف به اعاده به وضع سابق و ارائه تسهیلات درمانی و توانبخشی.
🔹دانلود فایل پیدیاف بیانیه مطبوعاتی عفو بینالملل به فارسی
🔹لینک بیانیه مطبوعات یعفو بینالملل به انگلیسی
Telegram
attach 📎
🔴 سرکوب و بازداشت بهائیان ادامه دارد!
امروز مامورین امنیتی با یورش به منازل شهروندان بهایی اقدام به بازداشت و تفتیش خانه های این شهروندان کردند. مهوش شهریاری ،فریبا کمال آبادی ،عفیف نعیمی ،سامان استوار، کامیار حقیقی ،نصیر هروی ،سارا شعبانپور ،مظفر نبیلی از جمله بازداشت شدههای امروز هستند که تا این لحظه ۱۵ نفر شدهاند.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
امروز مامورین امنیتی با یورش به منازل شهروندان بهایی اقدام به بازداشت و تفتیش خانه های این شهروندان کردند. مهوش شهریاری ،فریبا کمال آبادی ،عفیف نعیمی ،سامان استوار، کامیار حقیقی ،نصیر هروی ،سارا شعبانپور ،مظفر نبیلی از جمله بازداشت شدههای امروز هستند که تا این لحظه ۱۵ نفر شدهاند.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 انقلاب بزرگ در اینترنت موبایل؛ اینترنت ماهوارهای استارلینک به گوشیهای هوشمند میآید
طبق اسناد به ثبت رسیده توسط FCC، اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهوارهای استارلینک را در دسترس گوشیهای موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد و فرکانس ۲ گیگاهرتزی را به مجوز استارلینک خود اضافه کند.
با این کار، انقلابی بزرگ در اینترنت موبایل بهوجود خواهد آمد و کشورهایی که در اینترنت اختلال ایجاد میکنند، به زودی با مشکل مواجه خواهند شد؛ زیرا کاربران اینترنت در سراسر جهان میتوانند به اینترنت آزاد دسترسی پیدا کنند./اپل لند
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
طبق اسناد به ثبت رسیده توسط FCC، اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهوارهای استارلینک را در دسترس گوشیهای موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد و فرکانس ۲ گیگاهرتزی را به مجوز استارلینک خود اضافه کند.
با این کار، انقلابی بزرگ در اینترنت موبایل بهوجود خواهد آمد و کشورهایی که در اینترنت اختلال ایجاد میکنند، به زودی با مشکل مواجه خواهند شد؛ زیرا کاربران اینترنت در سراسر جهان میتوانند به اینترنت آزاد دسترسی پیدا کنند./اپل لند
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅ بخشی از اعتراف اجباری سپیده رشنو که توسط صدا و سیما پخش شد
به تازگی ویدئویی از اعترافات اجباری سپیده رشنو، شهروند معترض به حجاب اجباری در ماجرای اتوبوس بی آر تی، توسط خبرگزاری صدا و سیما منتشر شده است.
در ویدئو مورد اشاره که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، خانم رشنو با خستگی قابل توجه و سوال برانگیز، دلیل مخالفت خود با حجاب اجباری را "ترغیب رسانه های خارج از کشور" عنوان می کند. همچنین آمنه سادات ذبیح پور ، بازجو-خبرنگار صدا و سیما، مدعی می شود که عامل اصلی ایجاد تنش در اتوبوس بی آر تی خانم رشنو بوده است.
اواخر تیرماه امسال ویدئویی از درگیری در یکی از اتوبوس های بی آر تی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد شخصی به بهانه “امر به معروف” اقدام به دخالت در نحوه پوشش یک زن جوان کرده است. شماری از حاضران با آمر به معروف که قصد فیلمبرداری از معترضان به دخالت او را داشت، درگیر شده بودند.
t.me/sepehrazadi/125317
t.me/sepehrazadi/125398
t.me/sepehrazadi/125425
@SepehrAzadi
به تازگی ویدئویی از اعترافات اجباری سپیده رشنو، شهروند معترض به حجاب اجباری در ماجرای اتوبوس بی آر تی، توسط خبرگزاری صدا و سیما منتشر شده است.
در ویدئو مورد اشاره که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، خانم رشنو با خستگی قابل توجه و سوال برانگیز، دلیل مخالفت خود با حجاب اجباری را "ترغیب رسانه های خارج از کشور" عنوان می کند. همچنین آمنه سادات ذبیح پور ، بازجو-خبرنگار صدا و سیما، مدعی می شود که عامل اصلی ایجاد تنش در اتوبوس بی آر تی خانم رشنو بوده است.
اواخر تیرماه امسال ویدئویی از درگیری در یکی از اتوبوس های بی آر تی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد شخصی به بهانه “امر به معروف” اقدام به دخالت در نحوه پوشش یک زن جوان کرده است. شماری از حاضران با آمر به معروف که قصد فیلمبرداری از معترضان به دخالت او را داشت، درگیر شده بودند.
t.me/sepehrazadi/125317
t.me/sepehrazadi/125398
t.me/sepehrazadi/125425
@SepehrAzadi
✅بیزاری از شما سند انسانیت ماست
✍️ مجتبی نجفی
سپیده رشنو اولین کسی نیست که مجبور به اعتراف شده و آخرین زندانی هم نخواهد بود. اما مگر این اجبارها اهمیتی دارند؟ سپیدهها تکثیر شدهاند و شما عاجز از مقابله با این فراگیری هستید.
مازیار ابراهیمی شهروندی عادی بود. چون از ترورهای اسرائیل در قلب تهران شرمسار شده بودند این بنده خدا و چند تن دیگر را ربودند و آنقدر کتکشان زدند تا اعتراف کنند مامور موسادند. بعضی از متهمان حتی نمیدانستند موساد را با سین مینویسند یا صاد؛ اما چون نیاز بود در دوران وزارت مصلحی، وزیر دولت احمدی نژاد بگویند ما عاملان ترور دانشمندان هستهای را دستگیر کردهایم باید چند تن از شهروندان بیپناه قربانی میشدند. فقط در سایه رقابت اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بود که این افتضاح امنیتی فاش شد.
لیست اجبار و اعتراف بلند بالاست. اجبار و اعتراف از ویژگیهای حکومت قرون وسطایی است. جایی که لازم باشد شهروند بیپناه باید روز را شب اعلام کند و بالعکس. اما آیا این اعترافها و پژمرده کردن سپیدهها در اصل این گزاره که "ما از شما و زور و اجبارتان بیزاریم" تغییری ایجاد میکند؟ هرگز. ما به این بیزاری میبالیم. بیزاری از استبداد، از زور، از دیکتاتوری، لازمه انسان بودن و شهروند بودن است. بیزاری از شما سند انسانیّت ماست.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
✍️ مجتبی نجفی
سپیده رشنو اولین کسی نیست که مجبور به اعتراف شده و آخرین زندانی هم نخواهد بود. اما مگر این اجبارها اهمیتی دارند؟ سپیدهها تکثیر شدهاند و شما عاجز از مقابله با این فراگیری هستید.
مازیار ابراهیمی شهروندی عادی بود. چون از ترورهای اسرائیل در قلب تهران شرمسار شده بودند این بنده خدا و چند تن دیگر را ربودند و آنقدر کتکشان زدند تا اعتراف کنند مامور موسادند. بعضی از متهمان حتی نمیدانستند موساد را با سین مینویسند یا صاد؛ اما چون نیاز بود در دوران وزارت مصلحی، وزیر دولت احمدی نژاد بگویند ما عاملان ترور دانشمندان هستهای را دستگیر کردهایم باید چند تن از شهروندان بیپناه قربانی میشدند. فقط در سایه رقابت اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بود که این افتضاح امنیتی فاش شد.
لیست اجبار و اعتراف بلند بالاست. اجبار و اعتراف از ویژگیهای حکومت قرون وسطایی است. جایی که لازم باشد شهروند بیپناه باید روز را شب اعلام کند و بالعکس. اما آیا این اعترافها و پژمرده کردن سپیدهها در اصل این گزاره که "ما از شما و زور و اجبارتان بیزاریم" تغییری ایجاد میکند؟ هرگز. ما به این بیزاری میبالیم. بیزاری از استبداد، از زور، از دیکتاتوری، لازمه انسان بودن و شهروند بودن است. بیزاری از شما سند انسانیّت ماست.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران
🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
یک حساب کاربری به نام «نظرسنجی» خواستار آن شد که دو «دستاورد» جمهوری اسلامی را بیان کنید.
پاسخ کاربری به نام نیزار جالب توجه است؛ او نوشته: «عبور ملت از اسلام» و «ملت قدر و ارزش پهلوی را فهمیدند».
با او موافق هستید؟ چون این دو نکته را این سالها زیاد میشنویم.
به نظر شما عبور از اسلام و ستایش از پهلوی عمومیت دارد؟
#زنده_باد_آزادی
#فدائیان_ایران
کانال ترنم آزادی
🌐 @TaranomAzadi
یک حساب کاربری به نام «نظرسنجی» خواستار آن شد که دو «دستاورد» جمهوری اسلامی را بیان کنید.
پاسخ کاربری به نام نیزار جالب توجه است؛ او نوشته: «عبور ملت از اسلام» و «ملت قدر و ارزش پهلوی را فهمیدند».
با او موافق هستید؟ چون این دو نکته را این سالها زیاد میشنویم.
به نظر شما عبور از اسلام و ستایش از پهلوی عمومیت دارد؟
#زنده_باد_آزادی
#فدائیان_ایران
کانال ترنم آزادی
🌐 @TaranomAzadi
Forwarded from اتچ بات
🔴درخواست انتقال عباس واحدیان شاهرودی از زندان وکیل آباد به زندان اوین توسط شهلا جهان بین
نزدیک به ۱۱ماه است همسرم #عباس_واحدیان_شاهرودی بازداشت شده و در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد و در اتاق ۱ عمومی در شرایط قرنطینه می باشد. وی بیمار و از ناحیه ریه و قلب دچار درد، و سنگینی و فشار و آریتمی قلب شده است!
از عفونت دندان و لثه در رنج است و من همچنان خواهان #انتقال ایشان به #زندان-اوین که نزدیکترین زندان به محل سکونتمان است می باشم . پیش تر وکیل ایشان نیز به استناد تبصره ۳ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری بر این انتقال تاکید داشتند
با پیگیریهایی که در این مدت در مشهد داشتم ، وی یکبار در تاریخ ۱ مهرماه به بیمارستان امام رضای مشهد جهت معاینه اولیه منتقل ولی به دلیل اینکه با لباس زندان اعزام شد معترض و از رفتن به بیمارستان در تاریخ ۴ مهرماه خودداری کرد.
نظر به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان ملل متحد ملزم به رعایت مصوبات و تصمیمات آن میباشد. لیکن برابر مواد ۱۷ و ۴۵ و ۸۸ «قواعد حداقل استاندارد برای رفتار با زندانیان» مصوبه اولین کنگره «مجازات مجرمین و جلوگیری از جنایت» سازمان ملل متحد در ژنو در سال ۱۹۵۵ و مصوبه شورای اقتصادی و اجتماعی در ژوئیه ۱۹۵۷ و مه ۱۹۷۷ الزام و اجبار زندانیان به پوشیدن لباس متحدالشکل در محیط خارج از زندان غیر قانونی است.
✍️شهلا جهان بین
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
نزدیک به ۱۱ماه است همسرم #عباس_واحدیان_شاهرودی بازداشت شده و در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد و در اتاق ۱ عمومی در شرایط قرنطینه می باشد. وی بیمار و از ناحیه ریه و قلب دچار درد، و سنگینی و فشار و آریتمی قلب شده است!
از عفونت دندان و لثه در رنج است و من همچنان خواهان #انتقال ایشان به #زندان-اوین که نزدیکترین زندان به محل سکونتمان است می باشم . پیش تر وکیل ایشان نیز به استناد تبصره ۳ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری بر این انتقال تاکید داشتند
با پیگیریهایی که در این مدت در مشهد داشتم ، وی یکبار در تاریخ ۱ مهرماه به بیمارستان امام رضای مشهد جهت معاینه اولیه منتقل ولی به دلیل اینکه با لباس زندان اعزام شد معترض و از رفتن به بیمارستان در تاریخ ۴ مهرماه خودداری کرد.
نظر به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان ملل متحد ملزم به رعایت مصوبات و تصمیمات آن میباشد. لیکن برابر مواد ۱۷ و ۴۵ و ۸۸ «قواعد حداقل استاندارد برای رفتار با زندانیان» مصوبه اولین کنگره «مجازات مجرمین و جلوگیری از جنایت» سازمان ملل متحد در ژنو در سال ۱۹۵۵ و مصوبه شورای اقتصادی و اجتماعی در ژوئیه ۱۹۵۷ و مه ۱۹۷۷ الزام و اجبار زندانیان به پوشیدن لباس متحدالشکل در محیط خارج از زندان غیر قانونی است.
✍️شهلا جهان بین
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned « 🔴درخواست انتقال عباس واحدیان شاهرودی از زندان وکیل آباد به زندان اوین توسط شهلا جهان بین نزدیک به ۱۱ماه است همسرم #عباس_واحدیان_شاهرودی بازداشت شده و در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد و در اتاق ۱ عمومی در شرایط قرنطینه می باشد. وی بیمار و از ناحیه ریه و قلب دچار…»
Forwarded from Human Rights in Iran | حقوق بشر در ایران
Telegraph
Statment
🔴 موضع وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت و تفتیش منازل شهروندان بهایی 🔷️ حقوق بشر در ایران - امروز دوشنبه ۱۰مرداد ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات در خصوص یورشهای گسترده و بازداشت چندین شهروند بهایی اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، امروز…
Forwarded from Human Rights in Iran | حقوق بشر در ایران
Telegraph
Political Prisoners
🔴 وخامت حال نرگس منصوری همزمان با تشکیل اولین جلسه دادگاه وی 🔷️ حقوق بشر در ایران - امروز چهارشنبه ۱۲مرداد ماه ۱۴۰۱، نرگس منصوری فعال مدنی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین در پی احتمال ابتلا به بیماری سرطان نیازمند درمان تخصصی است. اولین جلسه دادگاه نرگس منصوری…
🔴راحله احمدی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد
راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین، امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه، به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.
به گرارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، راحله احمدی فعال مدنی به مرخصی اعزام شد.
اعزام به مرخصی خانم احمدی به مدت ۵ روز صورت گرفته است.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین، امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه، به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.
به گرارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، راحله احمدی فعال مدنی به مرخصی اعزام شد.
اعزام به مرخصی خانم احمدی به مدت ۵ روز صورت گرفته است.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این زندان اعلام کرد همزمان با افزایش شمار زنان زندانی، ابتلا به کرونا نیز در زندان شیوع پیدا کرده است.
او با اشاره به مرخصی ندادن به زندانیان مبتلا به کرونا نوشت که این اتفاق جان آنها را به خطر میاندازد.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
او با اشاره به مرخصی ندادن به زندانیان مبتلا به کرونا نوشت که این اتفاق جان آنها را به خطر میاندازد.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Human Rights in Iran | حقوق بشر در ایران
Telegraph
Interrogation
🔴 گزارشی از وضعیت سپیده رشنو از معترضان به حجاب اجباری 🔷️ حقوق بشر در ایران - امروز پنجشنبه ۱۳مرداد ماه ۱۴۰۱، سپیده رشنو از معترضان به حجاب اجباری در پس وخامت حال به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد. به گزارش حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته، سپیده رشنو،…
اعلام نگرانی نسبت به سرکوب هر نوع صدای اعتراض و اجرای مجازاتهای قرون وسطائی
کانون مدافعان حقوق بشر در نامهای به آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران ، ضمن شرح بحرانهای موجود ، به بیان سرکوب حکومت برای خاموش کردن صدای دگراندیشان از جمله بهائیان پرداخته و از بی توجهی حکومت به خواسته های مردم و اجرای مجازاتهای قرون وسطائی از قبیل قطع دست و هم چنین گسترش فقر نسبت به آینده ایران اعلام نگرانی کرد
کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست «شیرین عبادی» حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، رونوشت این نامه که در دو نسخه انگلیسی و فارسی تهیه شده را به: کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی ادیان و عقاید ، نیز ارسال کرده است.
متن کامل این نامه را در ادامه میخوانید:
آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران
پیرو مکاتبات قبلی به اطلاع می رساند ، در سکوت و بی عملی نهاد های بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر بر شدت فشار و سرکوب مردم ایران و نقض حقوق بشر افزوده است از جمله در دو ماه گذشته دست دو سارق را قطع کرده و با نصب دستگاهی مخصوص در زندان اوین در تهران در صدد اجرای بیشتر این مجازات قرون وسطائی میباشد . کشور و مردم با مشکلات عدیده ای از جمله فقر دست به گریبان هستند تا حدی که در دو ماه گذشته ۸ کارگر در اثر مشکلات معیشتی خود سوزی کردند . علاوه بر بیکاری ، بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل نیز بر سر مردم آوار شده اما مسئولان مملکتی نه تنها عملا هیچ اقدام سازنده و مثبتی بعمل نمی آورند که حتی به یاری و کمک رسانی مردم به یکدیگر هم رنگ و بوی امنیتی می دهند و آنها را از بودن در کنار هم باز می دارند.
در چنین شرایطی ، در هفته های اخیر بازداشت غیر قانونی و پرونده سازی های واهی و بی اساس نهادهای امنیتی علیه بسیاری از خانواده های دادخواه، بازنشستگان، معلمان، کارگران،زنان مخالف تبعیض و حجاب اجباری، هنرمندان، باورمندان به آئین بهائی و …افزایش چشمگیری دارد .
31 جولای همزمان با دستگیری بیش از 10 فعال سیاسی ، مدنی و پیروان آئین بهائی ، سه تن از مدیران سابق جامعه بهائی ایران بنامهای فریبا کمال آبادی – مهوش شهریاری ثابت و عفیف نعیمی را در حالی بازداشت کرده اند که سابقا هر کدام در پروسه ای غیرقانونی و به علت اعتقادات مذهبی متحمل 10 سال حبس شدند.
طبق اعلام وزارت اطلاعات دستگیری این سه شهروند ، به علت جاسوسی و ارتباط با « بیت العدل » - مرکز اداره جامعه بهائی - است . هم چنین در تاریخ ۲ آگوست نیز تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی به روستای «روشنکوه » در مازندران حمله ور شده و تعدادی از خانه های بهائیان را تخریب و آنها را بی خانمان کرده اند.
آقای جاوید رحمان
در تاریخ 14 جولای 2022 کانون مدافعان حقوق بشر با ارسال نامه ای به آن مقام محترم نگرانی عمیق خود را از سرکوب آزادیهای مردم و شدت برخورد های امنیتی با شهروندان ایرانی بویژه با خانواده های دادخواه اعلام کرد بود.
و اکنون بار دیگر با اعلام نگرانی از آینده ایران و ایرانیان امیدواریم با استفاده از امکانات قانونی خود برای پاسخگو کردن رژیم حاکم بر ایران و جلب توجه جامعه جهانی به وضعیت خطیر این کشور اقدامات لازم را به عمل آورید
کانون مدافعان حقوق بشر
۵ آگوست ۲۰۲۲
رونوشت : ۱- کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد.
۲-گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد بازداشتهای خودسرانه
۳ گزارشگره ویژه آزادی ادیان و عقیده
@DhrcIran
کانون مدافعان حقوق بشر در نامهای به آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران ، ضمن شرح بحرانهای موجود ، به بیان سرکوب حکومت برای خاموش کردن صدای دگراندیشان از جمله بهائیان پرداخته و از بی توجهی حکومت به خواسته های مردم و اجرای مجازاتهای قرون وسطائی از قبیل قطع دست و هم چنین گسترش فقر نسبت به آینده ایران اعلام نگرانی کرد
کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست «شیرین عبادی» حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، رونوشت این نامه که در دو نسخه انگلیسی و فارسی تهیه شده را به: کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه آزادی ادیان و عقاید ، نیز ارسال کرده است.
متن کامل این نامه را در ادامه میخوانید:
آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران
پیرو مکاتبات قبلی به اطلاع می رساند ، در سکوت و بی عملی نهاد های بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر بر شدت فشار و سرکوب مردم ایران و نقض حقوق بشر افزوده است از جمله در دو ماه گذشته دست دو سارق را قطع کرده و با نصب دستگاهی مخصوص در زندان اوین در تهران در صدد اجرای بیشتر این مجازات قرون وسطائی میباشد . کشور و مردم با مشکلات عدیده ای از جمله فقر دست به گریبان هستند تا حدی که در دو ماه گذشته ۸ کارگر در اثر مشکلات معیشتی خود سوزی کردند . علاوه بر بیکاری ، بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل نیز بر سر مردم آوار شده اما مسئولان مملکتی نه تنها عملا هیچ اقدام سازنده و مثبتی بعمل نمی آورند که حتی به یاری و کمک رسانی مردم به یکدیگر هم رنگ و بوی امنیتی می دهند و آنها را از بودن در کنار هم باز می دارند.
در چنین شرایطی ، در هفته های اخیر بازداشت غیر قانونی و پرونده سازی های واهی و بی اساس نهادهای امنیتی علیه بسیاری از خانواده های دادخواه، بازنشستگان، معلمان، کارگران،زنان مخالف تبعیض و حجاب اجباری، هنرمندان، باورمندان به آئین بهائی و …افزایش چشمگیری دارد .
31 جولای همزمان با دستگیری بیش از 10 فعال سیاسی ، مدنی و پیروان آئین بهائی ، سه تن از مدیران سابق جامعه بهائی ایران بنامهای فریبا کمال آبادی – مهوش شهریاری ثابت و عفیف نعیمی را در حالی بازداشت کرده اند که سابقا هر کدام در پروسه ای غیرقانونی و به علت اعتقادات مذهبی متحمل 10 سال حبس شدند.
طبق اعلام وزارت اطلاعات دستگیری این سه شهروند ، به علت جاسوسی و ارتباط با « بیت العدل » - مرکز اداره جامعه بهائی - است . هم چنین در تاریخ ۲ آگوست نیز تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی به روستای «روشنکوه » در مازندران حمله ور شده و تعدادی از خانه های بهائیان را تخریب و آنها را بی خانمان کرده اند.
آقای جاوید رحمان
در تاریخ 14 جولای 2022 کانون مدافعان حقوق بشر با ارسال نامه ای به آن مقام محترم نگرانی عمیق خود را از سرکوب آزادیهای مردم و شدت برخورد های امنیتی با شهروندان ایرانی بویژه با خانواده های دادخواه اعلام کرد بود.
و اکنون بار دیگر با اعلام نگرانی از آینده ایران و ایرانیان امیدواریم با استفاده از امکانات قانونی خود برای پاسخگو کردن رژیم حاکم بر ایران و جلب توجه جامعه جهانی به وضعیت خطیر این کشور اقدامات لازم را به عمل آورید
کانون مدافعان حقوق بشر
۵ آگوست ۲۰۲۲
رونوشت : ۱- کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد.
۲-گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد بازداشتهای خودسرانه
۳ گزارشگره ویژه آزادی ادیان و عقیده
@DhrcIran
Forwarded from اتچ بات
🔴 هاشم خواستار از زندان وکیل آباد مشهد؛ جمع بندی من اینست که تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستند.
هاشم خواستار (نماینده مبارز معلمان آزاده کشور) و یکی از امضا کنندگان بیانیه ۱۴، «مبنی بر استعفای علی خامنه ای و گذار از جمهوری اسلامی» در نامهای از زندان وکیلآباد مشهد می نویسد؛ جمع بندی من اینست که امروز حتی تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستد، و تنها نگرانیشان اینست که به دلیل اینکه مدتی برای حکومت کار کرده اند، امنیتشان در خطر نیافتد.
متن کامل نامه هاشم خواستار به شرح زیر است:
ملت قهرمان ایران
شب یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ به من اطلاع دادندکه فردا صبح دادگاه دارید.
صبح یکشنبه لباس زندان آوردند، گفتم من لباس زندان نمی پوشم مرا بردند سالن اعزام و آنجا با زور لباس تنم کردند (البته من مقاومت نکردم) دست بند و پابند زدند و مرا سوار ماشین کردند، در ماشین یکی از ماموران که شاگرد یکی از همکاران بود مرا شناخت و گفت؛ پابند در اختیار ماست و پابند را باز کرد.
مرا به اتفاق ۵ مامور بردند شعبه ۹۰۲ دادگاه انقلاب؛ در اینجا خلاصه ای از سه و نیم ساعت جلسه بازپرسی را برای قضاوت ملت قهرمان ایران می نویسم.
۱- لازم است بدانید که من دادگاه را قبول ندارم اگر صحبتی می کنم فقط برای قضاوت ملت قهرمان ایران است.
۲- گفتند شما کمک کنید کشور درست شود، گفتم «خانه از پای بست ویران است، خواجه در فکر طاق ایوان است»....
۳- آب که از سر گذشت، چه یک نیزه، چه صد نیزه! من منتظرم که شما ۱۰ سال دیگر هم زندان بدهید....
۴- گفتند شما چه نوع حکومتی قبول دارید؟ گفتم؛ فقط جمهوری. دین امر شخصی است، و جای آن در خانه و مسجد و حسینیه است.
۵- گفتند شما ملاقات حضوری زیاد داشتید؟ گفتم؛ خیر . فقط ۲ نوبت؛ اولی بهمن ۱۳۹۸ و دومی تیر ۱۴۰۱...
۶- گفتند اگر شما به دادگاه نمی آمدید، ما به زندان می آمدیم....
۷- با اصرار فراوان از من خواستند، الان حکومت چه کسی را بیاورد که مملکت درست شود، گفتم؛ «نهضت آزادی»، «جبهه ملی» را بیاورند که فقط «انتخابات آزاد» برگزار کنند، مردم خودشان بهترینها را انتخاب خواهند کرد...
۸- اداره اطلاعات کتابی قطور و رنگی از نامه ها و صداها و پیامهایم که منتشر شده بود تهیه کرده بود، گفتند؛ این نامه ها را چگونه از زندان بیرون می فرستادید، بگویید نامه ها را به چه وسیله بیرون می فرستادید که همسرتان را احضار نکنیم. گفتم؛ زندان پر از آزادیخواه است، شما خبر ندارید... هر کدام از این نامه ها یک سند تاریخی است که افتخار بشریت است....
یک جمله از نوشته هایم را رد کنید تا من سکوت کنم....
جواهر لعل نهرو در زندان سه جلد کتاب نزدیک دو هزار صفحه بصورت نامه برای دخترش ایندیرا نوشت، حتی جنایات انگلیس در هند را نوشته بود، اما شما تحمل نوشتن چند نامه مرا از درون زندان ندارید.
داخل دادگاه من بودم و آقای بازپرس عالی نژاد و یک سرباز که این سرباز آنقدر شیفته راه و مرامم شده بود که موقع برگشتن از او خواستم برای اینکه مشکلی برایش پیش نیاید دست بندم را ببندد، ولی او حاضر نشد مرا دست بند بزند و مرا بدون دست بند و پابند به زندان برگرداندند.
یکی از اتهامات من توهین به امام و رهبری بود، گفتند؛ آنها را وطن فروش خواندهای!
ملت قهرمان ایران
آیا کسانیکه مال و ثروت و سرمایه های ایران را در یمن، فلسطین، لبنان، عراق و.... هزینه می کنند، درصورتیکه مردم ایران در فقر و فلاکت زندگی می کنند، آیا اینها وطن فروش نیستند؟! من ثابت کردم که اینها وطن فروش هستند، ولی بازپرس گفت؛ از نظر ما این توهین است.
ملت قهرمان ایران
در پایان میخواهم بگویم؛ جمع بندی من اینست که امروز حتی تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستد، و تنها نگرانیشان این است که به دلیل اینکه مدتی برای حکومت کار کرده اند، امنیتشان در خطر نیافتد.
✍️ هاشم خواستار
نماینده معلمان آزاده ایران
زندان وکیل آبادمشهد، مرداد ۱۴۰۱
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
هاشم خواستار (نماینده مبارز معلمان آزاده کشور) و یکی از امضا کنندگان بیانیه ۱۴، «مبنی بر استعفای علی خامنه ای و گذار از جمهوری اسلامی» در نامهای از زندان وکیلآباد مشهد می نویسد؛ جمع بندی من اینست که امروز حتی تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستد، و تنها نگرانیشان اینست که به دلیل اینکه مدتی برای حکومت کار کرده اند، امنیتشان در خطر نیافتد.
متن کامل نامه هاشم خواستار به شرح زیر است:
ملت قهرمان ایران
شب یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ به من اطلاع دادندکه فردا صبح دادگاه دارید.
صبح یکشنبه لباس زندان آوردند، گفتم من لباس زندان نمی پوشم مرا بردند سالن اعزام و آنجا با زور لباس تنم کردند (البته من مقاومت نکردم) دست بند و پابند زدند و مرا سوار ماشین کردند، در ماشین یکی از ماموران که شاگرد یکی از همکاران بود مرا شناخت و گفت؛ پابند در اختیار ماست و پابند را باز کرد.
مرا به اتفاق ۵ مامور بردند شعبه ۹۰۲ دادگاه انقلاب؛ در اینجا خلاصه ای از سه و نیم ساعت جلسه بازپرسی را برای قضاوت ملت قهرمان ایران می نویسم.
۱- لازم است بدانید که من دادگاه را قبول ندارم اگر صحبتی می کنم فقط برای قضاوت ملت قهرمان ایران است.
۲- گفتند شما کمک کنید کشور درست شود، گفتم «خانه از پای بست ویران است، خواجه در فکر طاق ایوان است»....
۳- آب که از سر گذشت، چه یک نیزه، چه صد نیزه! من منتظرم که شما ۱۰ سال دیگر هم زندان بدهید....
۴- گفتند شما چه نوع حکومتی قبول دارید؟ گفتم؛ فقط جمهوری. دین امر شخصی است، و جای آن در خانه و مسجد و حسینیه است.
۵- گفتند شما ملاقات حضوری زیاد داشتید؟ گفتم؛ خیر . فقط ۲ نوبت؛ اولی بهمن ۱۳۹۸ و دومی تیر ۱۴۰۱...
۶- گفتند اگر شما به دادگاه نمی آمدید، ما به زندان می آمدیم....
۷- با اصرار فراوان از من خواستند، الان حکومت چه کسی را بیاورد که مملکت درست شود، گفتم؛ «نهضت آزادی»، «جبهه ملی» را بیاورند که فقط «انتخابات آزاد» برگزار کنند، مردم خودشان بهترینها را انتخاب خواهند کرد...
۸- اداره اطلاعات کتابی قطور و رنگی از نامه ها و صداها و پیامهایم که منتشر شده بود تهیه کرده بود، گفتند؛ این نامه ها را چگونه از زندان بیرون می فرستادید، بگویید نامه ها را به چه وسیله بیرون می فرستادید که همسرتان را احضار نکنیم. گفتم؛ زندان پر از آزادیخواه است، شما خبر ندارید... هر کدام از این نامه ها یک سند تاریخی است که افتخار بشریت است....
یک جمله از نوشته هایم را رد کنید تا من سکوت کنم....
جواهر لعل نهرو در زندان سه جلد کتاب نزدیک دو هزار صفحه بصورت نامه برای دخترش ایندیرا نوشت، حتی جنایات انگلیس در هند را نوشته بود، اما شما تحمل نوشتن چند نامه مرا از درون زندان ندارید.
داخل دادگاه من بودم و آقای بازپرس عالی نژاد و یک سرباز که این سرباز آنقدر شیفته راه و مرامم شده بود که موقع برگشتن از او خواستم برای اینکه مشکلی برایش پیش نیاید دست بندم را ببندد، ولی او حاضر نشد مرا دست بند بزند و مرا بدون دست بند و پابند به زندان برگرداندند.
یکی از اتهامات من توهین به امام و رهبری بود، گفتند؛ آنها را وطن فروش خواندهای!
ملت قهرمان ایران
آیا کسانیکه مال و ثروت و سرمایه های ایران را در یمن، فلسطین، لبنان، عراق و.... هزینه می کنند، درصورتیکه مردم ایران در فقر و فلاکت زندگی می کنند، آیا اینها وطن فروش نیستند؟! من ثابت کردم که اینها وطن فروش هستند، ولی بازپرس گفت؛ از نظر ما این توهین است.
ملت قهرمان ایران
در پایان میخواهم بگویم؛ جمع بندی من اینست که امروز حتی تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستد، و تنها نگرانیشان این است که به دلیل اینکه مدتی برای حکومت کار کرده اند، امنیتشان در خطر نیافتد.
✍️ هاشم خواستار
نماینده معلمان آزاده ایران
زندان وکیل آبادمشهد، مرداد ۱۴۰۱
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned « 🔴 هاشم خواستار از زندان وکیل آباد مشهد؛ جمع بندی من اینست که تمامی کارمندان و کارگزاران رژیم در انتظار «انقلاب مردم» هستند. هاشم خواستار (نماینده مبارز معلمان آزاده کشور) و یکی از امضا کنندگان بیانیه ۱۴، «مبنی بر استعفای علی خامنه ای و گذار از جمهوری اسلامی»…»
Audio
🔵 افشای اسرار پشت پرده بر علیه
#شورای_ملی_تصمیم
@shoraiemeli22
علی تهرانی نیا، عبدالستار دوشوکی و وزارت اطلاعات یکی است!!
میهمان برنامه: کیانوش توکلی
با اجرای : ا. افشین جم
🆔 @mahdavifar2021
#شورای_ملی_تصمیم
@shoraiemeli22
علی تهرانی نیا، عبدالستار دوشوکی و وزارت اطلاعات یکی است!!
میهمان برنامه: کیانوش توکلی
با اجرای : ا. افشین جم
🆔 @mahdavifar2021
Forwarded from اتچ بات
🔴 نامه سهیلا حجاب از زندان مرکزی کرمانشاه قبل از دوختن لبها و بستن چشم های خود با باند: “راهی جز اعتصاب غذای مجدد سراغ ندارم”
💫متن کامل نامه #سهیلا_حجاب از زندان #کرمانشاه:
“همه ما به عدالت محتاج هستیم، در هر سن، دوره و در هر مقامی، آیا تابحال شنیده اید که بگویند یک کشور به عدالت نیاز ندارد! عدالت مفهومی است که بشر از آغاز تمدن برای استقلال آن کوشیده و یکی از موضوعات برای وضع قوانین در روابط اجتماعی انسانها، نهاد دادگستری است که به عنوان بخش اساسی میراث اساسی کشور، ارتباط مستقیمی با حقوق اجتماعی و شهروندی مردم دارد.
آرامش و امنیت روانی یک جامعه را با سنجش عدالت در سیستم قضایی کشور میتوان سنجید. هیچ انسانی را نمیتوان پیش از محاکمه عادلانه مجرم شناخت و سیستم قضایی هیچ کشوری نمیتواند متهم به نقض پیمان اجتماعی را از حمایت همگانی محروم کند. ما که نا عادلانه محاکمه شدیم.
مطابق با اصل ۳۸ و ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر دو محور تاکید دارد. منع آزار و شکنجه در کسب اقرار یا شهادت یا سوگند محور دوم منع هتک حرمت نسبت به محکومان و متهمان، آنچه ضرورت دارد رعایت آزادی افراد در بیان مطالب است و توکل به اجبار از هر طریق ممکن نادرست و سلامت روحی و جسمی افراد را لطمات و صدمات جبران ناپذیری را وارد خواهد ساخت.
ماده ۱۷ میثاق بین الملل حقوق مدنی و سیاسی نیز اشاره به حفظ حرمت زندگی خصوصی و خانوادگی افراد دارد. ماده ۱۸ اعلامیه اسلامی حقوق بشر در بیانیه ای که حکومت اسلامی خود را ملزم به آن میداند، بر این موضوع تاکید دارد. اما همه این مواردی که به آن پرداخته شد، همه نوشتاری بر روی کاغذ است. چراکه سیستم قضایی کشور از استقلال برخوردار نیست و بازجویان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه که به آنها اصطلاح ضابط قضایی اطلاق میشود، هم در سرکوب مردم و هم در صدور احکام ظالمانه و تحمل حرفهای غیر منطقی و آسیب پذیر، نقش قابل توجهی دارند.
فقط با انسیه خزعلی مشاور ابراهیم رئیسی در امور بانوان و آقای مقدسی فر مشاور اژه ای رئیس قوه قضاییه در امور زندانیان سیاسی امنیتی و با دادستان و رئیس دادگستری تهران و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفتگوهای بسیاری داشتم. در این راستا بارها و بارها برای کاهش فشارهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی صحبت کرده و وجه مشترک تمام شخصیت های فوق این بوده است که من فردی صلح طلب هستم. اما فشارهای امنیتی کماکان ادامه داشته، بارها دست به اعتصاب غذا زدم که در نتیجه همین اعتصاب غذا ها آسیبهای جدی به سلامتی اندامهای داخلی بدنم وارد گشته و هر بار که اعتصاب غذا نموده ام با وعده های بسیاری از جمع کثیری از مسئولان به اعتصاب غذای خود پایان دادم.
مجدد درخواست دارم، نظریه قضایی رئیس قوه قضاییه که در شهریور ماه ۱۴۰۰ در رسانه ها مبنی بر کاهش دخالت و اعمال نفوذ ضابطان دادگستری منتشر کردید، پیگیری شود. اعمال نفوذ و دخالت بازجویان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، فشارها، تهدیدها، پرونده سازی برای اعضای خانواده اینجانب منجربه فروپاشی نهاد خانواده و زندگی خصوصی اشخاص و افراد خانواده گردیده و صدمات جبران ناپذیری بر پیکره خانواده اینجانب وارد آورده است. خاطرنشان میکنم که سلامتی جسمی و روحی مادرم، به خصوص چشم او در خطر کامل نابینایی قرار دارد. تمام موارد فوق مطابق نظر پزشکی قانونی و پزشکان متخصص مغز و اعصاب قلب و چشم اینجانب نیاز به درمان خارج از زندان دارد که با اعمال نفوذ نهادهای اطلاعاتی مانع از اعطای مرخصی درمانی درخصوص اینجانب گردیده، لذا راهی جز اعتصاب غذای مجدد سراغ ندارم.”
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
💫متن کامل نامه #سهیلا_حجاب از زندان #کرمانشاه:
“همه ما به عدالت محتاج هستیم، در هر سن، دوره و در هر مقامی، آیا تابحال شنیده اید که بگویند یک کشور به عدالت نیاز ندارد! عدالت مفهومی است که بشر از آغاز تمدن برای استقلال آن کوشیده و یکی از موضوعات برای وضع قوانین در روابط اجتماعی انسانها، نهاد دادگستری است که به عنوان بخش اساسی میراث اساسی کشور، ارتباط مستقیمی با حقوق اجتماعی و شهروندی مردم دارد.
آرامش و امنیت روانی یک جامعه را با سنجش عدالت در سیستم قضایی کشور میتوان سنجید. هیچ انسانی را نمیتوان پیش از محاکمه عادلانه مجرم شناخت و سیستم قضایی هیچ کشوری نمیتواند متهم به نقض پیمان اجتماعی را از حمایت همگانی محروم کند. ما که نا عادلانه محاکمه شدیم.
مطابق با اصل ۳۸ و ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر دو محور تاکید دارد. منع آزار و شکنجه در کسب اقرار یا شهادت یا سوگند محور دوم منع هتک حرمت نسبت به محکومان و متهمان، آنچه ضرورت دارد رعایت آزادی افراد در بیان مطالب است و توکل به اجبار از هر طریق ممکن نادرست و سلامت روحی و جسمی افراد را لطمات و صدمات جبران ناپذیری را وارد خواهد ساخت.
ماده ۱۷ میثاق بین الملل حقوق مدنی و سیاسی نیز اشاره به حفظ حرمت زندگی خصوصی و خانوادگی افراد دارد. ماده ۱۸ اعلامیه اسلامی حقوق بشر در بیانیه ای که حکومت اسلامی خود را ملزم به آن میداند، بر این موضوع تاکید دارد. اما همه این مواردی که به آن پرداخته شد، همه نوشتاری بر روی کاغذ است. چراکه سیستم قضایی کشور از استقلال برخوردار نیست و بازجویان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه که به آنها اصطلاح ضابط قضایی اطلاق میشود، هم در سرکوب مردم و هم در صدور احکام ظالمانه و تحمل حرفهای غیر منطقی و آسیب پذیر، نقش قابل توجهی دارند.
فقط با انسیه خزعلی مشاور ابراهیم رئیسی در امور بانوان و آقای مقدسی فر مشاور اژه ای رئیس قوه قضاییه در امور زندانیان سیاسی امنیتی و با دادستان و رئیس دادگستری تهران و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفتگوهای بسیاری داشتم. در این راستا بارها و بارها برای کاهش فشارهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی صحبت کرده و وجه مشترک تمام شخصیت های فوق این بوده است که من فردی صلح طلب هستم. اما فشارهای امنیتی کماکان ادامه داشته، بارها دست به اعتصاب غذا زدم که در نتیجه همین اعتصاب غذا ها آسیبهای جدی به سلامتی اندامهای داخلی بدنم وارد گشته و هر بار که اعتصاب غذا نموده ام با وعده های بسیاری از جمع کثیری از مسئولان به اعتصاب غذای خود پایان دادم.
مجدد درخواست دارم، نظریه قضایی رئیس قوه قضاییه که در شهریور ماه ۱۴۰۰ در رسانه ها مبنی بر کاهش دخالت و اعمال نفوذ ضابطان دادگستری منتشر کردید، پیگیری شود. اعمال نفوذ و دخالت بازجویان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، فشارها، تهدیدها، پرونده سازی برای اعضای خانواده اینجانب منجربه فروپاشی نهاد خانواده و زندگی خصوصی اشخاص و افراد خانواده گردیده و صدمات جبران ناپذیری بر پیکره خانواده اینجانب وارد آورده است. خاطرنشان میکنم که سلامتی جسمی و روحی مادرم، به خصوص چشم او در خطر کامل نابینایی قرار دارد. تمام موارد فوق مطابق نظر پزشکی قانونی و پزشکان متخصص مغز و اعصاب قلب و چشم اینجانب نیاز به درمان خارج از زندان دارد که با اعمال نفوذ نهادهای اطلاعاتی مانع از اعطای مرخصی درمانی درخصوص اینجانب گردیده، لذا راهی جز اعتصاب غذای مجدد سراغ ندارم.”
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎