بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و ۱۲ گزارشگر و کارشناس دیگر سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی خواستند که فورا زندانیان عقیدتی و دوملیتی را که در معرض خطر ابتلاء به کووید۱۹ هستند آزاد کند.

https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=25803&LangID=E

https://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?
NewsID=25803&LangID=E

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
گروهی از کارشناسان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر امروز با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایرانی خواستند که زندانیان عقیدتی و زندانیان دو تابعیتی را با توجه به خطر جدی ابتلا به ویروس کرونا آزاد کنند.
در این بیانیه آمده است که ایران به شدت از شیوع بیماری کووید 19 آسیب دیده است و مقامات وزارت بهداشت گزارش کرده‌اند که هر ۱۰ دقیقه یک نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.
کارشناسان سازمان ملل ضمن استقبال از خبر آزادی موقت ۱۰۰ هزار زندانی توسط قوه قضاییه، ابراز نگرانی کرده‌اند که اکثر زندانیان عقیدتی، مدافعان حقوق بشر و زندانیان دوتابعیتی همچنان در زندان به سر می‌برند و هشدار داده‌اند که برخی از این زندانیان به دلیل سن یا سابقه بیماری بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
کارشناسان سازمان ملل در ادامه بیانیه از نسرین ستوده، نرگس محمدی و آرش صادقی، سه مدافع حقوق بشر زندانی و از چند زندانی دوتابعیتی از جمله احمدرضا جلالی (ایرانی-سوئدی) ، مراد طاهباز (ایرانی-انگلیسی-آمریکایی)، کامران قادری(ایرانی-اتریشی) و مسعود مصاحب (ایرانی-اتریشی) نام آورده‌اند. هر هفت نفر درخواست مرخصی کرده‌اند اما مقامات یا به آن‌ها پاسخی نداده‌اند و یا درخواست آن‌ها را رد کرده‌اند.
کارشناسان سازمان ملل هشدار داده‌اند که آقای طاهباز و آقای مصاحب بیش از ۶۰ سال سن دارند و به دلیل کهولت سن، سلامت و جان‌شان در معرض خطر جدی قرار دارد. این دو نفر و همینطور نرگس محمدی، آرش صادقی، کامران قادری و احمدرضا جلالی دچار مشکلات و بیماری‌های جسمی هستند و در صورت ابتلا به ویروس کرونا، سلامتی‌شان با تهدیدات جدی مواجه خواهد شد.
کارشناسان سازمان ملل ضمن تکرار نگرانی‌هایشان درباره‌ی شرایط پرازدحام و مشکلات بهداشتی و درمانی در زندانهای ایران، از مقامات ایرانی خواسته‌اند که به تعهدات خود مطابق میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی پایبند بوده و به حقوق افراد محروم از آزادی احترام بگذارند. این حقوق شامل پاسداشت کرامت و شان انسانی زندانیان و حفاظت از حق حیات ‌آن‌ها می‌شود.
در ادامه‌ی بیانیه، کارشناسان سازمان ملل از مقامات ایران خواسته‌اند که به بازداشت افرادی که به طور خودسرانه (یعنی بر خلاف قوانین حقوق بشری و موازین دادرسی منصفانه) زندانی شده‌اند پایان دهند و یادآوری کرده‌اند که کارگروه بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل در رای‌های جداگانه حبس نرگس محمدی، آرش صادقی و احمدرضا جلالی را خودسرانه ارزیابی کرده است.
اسامی کارشناسانی که بیانیه را امضا کرده‌اند عبارت است از: جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران؛ دنیوس پوراس گزارشگر ویژه در خصوص حق سلامت جسمی و روانی؛ مایکل فورست گزارشگر ویژه در خصوص وضعیت مدافعان حقوق بشر؛ اگنس کالامارد گزارشگر ویژه در خصوص اعدام‌های خودسرانه، شتابزده و فراقضایی؛ دیوید آر. بوید گزارشگر ویژه در خصوص حقوق بشر و محیط زیست؛ خوزه آنتونیو گوئه ورا برمودز (رئیس)، لی تومی(نایب رئیس ارتباطات)، الینا اشتاینر (معاون رئیس برای پیگیری امور)، سئونگ فیل هونگ و ستوندجی آجووی، همگی از اعضای کارگروه بازداشت‌های خودسرانه؛ دیوید کی گزارشگر ویژه در خصوص گسترش و ارتقاء حق آزادی عقیده و بیان؛ نیلس ملزر گزارشگر ویژه در خصوص شکنجه و سایر رفتار‌ها و مجازات‌های بیرحمانه، غیرانسانی یا ترذیلی؛ دیگو گارسیا سایان گزارشگر ویژه در خصوص استقلال قضات و وکلا.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است:

صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸ مدام پیگیر پرونده امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» بودیم و در تمام مراحل چه دادسرا شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست بازپرس سلیمانی و چه دادگاه بدوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری ۲۸ دیماه ۹۸ و دادگاه تجدیدنظر شعبه ۳۵ به ریاست قاضی بصیری و مستشاری قاضی بنی اسدی ۲۲ اسفند ۹۸، درخواست آزادی عزیزانمان را داشتیم ولی متاسفانه هیچ گشایشی برای آزادی انها حاصل نشد تا اینکه به علت شیوع کرونا بارها به دادگاه مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتیم.

روز ۲۳ فروردین ۹۹ به اتفاق وکیل پرونده آقای مکی به آقای طباطبایی در دادسرا مراجعه کردیم و آقای وکیل درخواست آزادی و مرخصی آقایان سید هاشم خواستار، محمد نوریزاد، محمد حسین سپهری، کمال جعفری، عباس واحدیان شاهرودی، عبدالرسول مرتضوی و خانم فاطمه سپهری را دادند. آقای طباطبایی گفتند پیگیری می کنم .(روز دوشنبه یکی از ماموران زندان به آقای سیدهاشم خواستار گفته حکم قطعی شما آمده و شما می توانید درخواست مرخصی بدهید. آقای خواستار گفته عجله ای ندارم منتظر می شوم حکم قطعی بقیه دوستان بیاید باهم درخواست مرخصی می کنیم ) .

روز چهارشنبه۲۷ فروردین ۹۹ من تلفنی نتیجه درخواستی که ۲۳ فروردین داده بودیم را پرسیدم آقای طباطبایی گفتند حکم قطعی آنها آمده و من فرستادم دفتر قضایی زندان خدمت آقای دهقان، شما برای مرخصی باید از طریق ایشان پیگیر باشید. گفتم نامه ما که ۲۳ فروردین درخواست مرخصی رابه شما دادیم جواب ندادید. گفتند نامه را بایگانی کردیم از آنجایی که من به وکیل دسترسی نداشتم از ایشان خواستم همان نامه را بدهند به آقای دهقان قاضی ناظر زندان. گفتند بیایید نامه را بدم به شما ببرید بدهید به قاضی ناظر زندان. رفتم نامه را از آقای طباطبایی در دادگاه انقلاب گرفتم و بردم پیش قاضی ناظر زندان. ساعت ۱۳ رسیدم دفتر قضایی زندان، نگهبان دم در گفت این نامه بنام معاون دادستان است شما باید نامه ای بعنوان قاضی ناظر زندان بنویسید گفتم خوب عنوان نامه را عوض می کنیم بنام قاضی ناظر زندان می نویسیم. گفتن آقای دهقان نیستند بروید فردا ساعت ۸ صبح بیایید.

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ فروردین به اتفاق وکیل و درخواست جدید بعنوان آقای دهقان قاضی ناظر بر زندان جلو دفتر قضایی زندان رفتیم و از ماموری که دیروز به ما گفت امروز بیاییم خواستیم که برویم خدمت آقای دهقان ایشان گفتند بروید میز خدمت زندان، رفتیم آنجا، گفتند این نامه به خود آقای دهقان مربوط می شود بروید پیش رئیس زندان. به ما برگه دادند رفتیم پیش رئیس زندان، رئیس دفتر زندان ما را دو جای دیگر فرستادند و بالاخره به این نتیجه رسیدند که باید بریم پیش خود آقای دهقان! رفتیم و به نگهبان حوزه قضایی زندان جریان را گفتیم بالاخره اجازه داد رفتیم پیش آقای دهقان، آقای مکی وکیل، نامه را دادند به آقای دهقان ایشان گفتند پرونده اینها امنیتی است و به من مربوط نمیشود من گفتم من مریضم، چند وقت پیش عمل قلب باز کرده ام، بیماری کرونا هم شیوع پیدا کرده، و مرخصی برای این عزیزان را ازشما گدایی نمی کنم! از دیروز مثل توپ فوتبال مرا از اینطرف به آن طرف پاس می دهید، اگر مرخصی حق این بی گناهان است بدهید، اگر هم نیست بگویید نمیشود، مرا مثل توپ فوتبال اینطرف و آنطرف پرت نکنید!

گفتند باید آقای طباطبایی برای آزادی و مرخصی این زندانیان که امنیتی هستند به شما نامه می دادند، گفتند بروید از دادگاه انقلاب نامه بیاورید برگشتیم دادسرای انقلاب رفتیم پیش آقای طباطبایی‌. ایشان گفتند بروید پیش دادستان، رفتیم دفتر آقای دادستان نامه را دادیم به رئیس دفترشان گفتند بیرون بنشینید نوبت نامه شما که شد صداتون می زنیم، حدود دو ساعت من و آقای مکی بیرون نشستیم تا نوبت ما رسید، گفتن یکنفرتان بروید پیش دادستان، آقای مکی رفتند و دادستان به وکیل گفت این پرونده امنیتی است من باید مشورت کنم......بعد جواب بدم! آقای وکیل گفت کی برای نتیجه بیاییم؟ گفتند هفته جلو، گفتیم دوشنبه خوبه گفتن بله شما دوشنبه بیایید جواب بگیرید. ما همینطور به انتظار می نشینیم و دوره می کنیم روزها را تا دوشنبه بیاید و جواب بگیریم!

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 ناهید فتحعلیان فعال صنفی معلمان در تهران را بازداشت شد

فعالان صنفی معلمان از بازداشت ناهید فتحعلیان، فعال صنفی و معلم بازنشسته در تهران خبر دادند. به گفته آنها این معلم بازنشسته روز سه شنبه ۲۶ فروردین‌ماه جاری در خارج از منزل خود توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌ است. تا این لحظه تنظیم این خبر از علت بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.
یکی از همکاران ایشان می گوید: ناهید فتحعلیان جزء آن دسته از همکارانی بود که هر روز با بسته های جمع آوری شده جهت کمک به سیل زدگان‌ در بهار ۹۸ به خانه من می آمد ودر مرتب کردن بسته ها ساعت ها تلاش می کرد.

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴 ناهید فتحعلیان فعال صنفی معلمان در تهران را بازداشت شد فعالان صنفی معلمان از بازداشت ناهید فتحعلیان، فعال صنفی و معلم بازنشسته در تهران خبر دادند. به گفته آنها این معلم بازنشسته روز سه شنبه ۲۶ فروردین‌ماه جاری در خارج از منزل خود توسط نیروهای امنیتی لباس…
🔴 برای #ناهید_فتحعلیان


سال ۹۸ بود
بهار ۹۸ و آن سیل ویرانگر که
بیشتر ایران در آب ومردم
محروم وبی دفاع ۰۰۰
کانون صنفی معلمان ایران
با تدابیر انسان دوستانه
بار دیگر رسالت معلمیش را
در جامعه با ایجاد ستاد
کمک رسانی در اقصی نقاط
مناطق سیل زده شبانه روز
و بی ریغ انجام وظیفه کرد.
در این میان همکارانی چون ناهید
فتحعلیان نقش بسزایی در گروه
تدارکات و خدمات رسانی داشتند.

متاسفانه امروز در بهار ۹۹ در
و سالگرد آن سیل ویرانگر به
جای تقدیر از همکاران تلاشگر
شاهد اخبار ناگواری مبنی بر
دستگیری این فعالین انسان
دوستانه هستیم.

چند روز است که ناهید فتحعلیان
معلم بازنشسته توسط عده ای
دستگیر وبه محل نا معلومی
برده شده است
ما معلمان ایران این گونه
برخورد های ضد معلمی را در جامعه
بر نمی تابیم و خواهان آزادی همکاران
در بندمان منجمله ناهید
فتحعلیان هستیم
ناهید فتحعلیان معلم بارنشسته
و فعال کمک سانی در امر سیل
زدگان را آزاد کنید.
جای معلم زندان نیست
حق فعالین دربند نیست
#محبوبه‌فرحزادی

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴احضار شاپور احسانی راد به زندان

شاپور احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار امضای کارگران برای افزایش دستمزد و عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران طی یک ابلاغیه الکترونیکی برای اجرای حکم احضار شده است. در این ابلاغیه که روز ۲۴ فروردین صادر شده است اعلام شده که شاپور احسانی راد باید ظرف ۵ روز به شعبه اجرای احکام جهت اجرای حکم مراجعه نماید.

شاپور احسانی راد نماینده سابق کارگران کارخانه نورد پروفیل ساوه و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی(بستا) است که در تاریخ ۷ مرداد سال گذشته دستگیر شد و پس از ۳۶ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد گردید. سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی افشاری به ۶ سال زندان محکوم شد که این حکم مورد اعتراض او قرار گرفت. تاریخ برگزاری دادگاه تجدید نظر به شاپور و وکیل او اطلاع داده نشده است و بدون حضور آنها اقدام به تأیید حکم ۶ سال زندان نموده است.

شاپور احسانی راد کارگری است که سالها از عمرش را صرف دفاع از مطالبات صنفی کارگران نمود و در زمان اشتغال در کارخانه نورد پروفیل ساوه نماینده صادق و جسور کارگران بود و پس از آن نیز در راستای تلاش برای افزایش دستمزد کارگران بعنوان یکی از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار امضا خواهان افزایش دستمزدها بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
https://www.change.org/p/social-activists-كمپين-براي-نجات-جان-زندانيان-در-پي-شيوع-كرونا-ويروس/exp/wa/bandit-starter_wa_share_content_en-gb/v3/993469538?recruiter=993469538&utm_source=share_petition&utm_campaign=share_for_starters_page&utm_medium=whatsapp&recruited_by_id=2de5a960-c20d-11e9-97ab-61ae3da2703f&utm_content=bandit-starter_wa_share_content_en-gb%3Av3

🔴 🔴 شما هم میتوانید با امضای پتیشن زیر که توسط زندانیان سیاسی، خانواده آنان وفعالین سیاسی_اجتماعی تهیه شده است در دفاع از آزادی زندانیان و زندانیان سیاسی- عقیدتی در کمپین نجات صدها هزار زندانی کمک کنید.
با حمایت خود و امضای این پتیشن از فاجعه هولناک انسانی در زندانها بدنبال ورود ویروس کرونا در زندانها جلوگیری کنیم.
نگهداری زندانیان امروز با وجود شیوع کرونا در زندانها جنایت علیه بشریت است. به یاری صدها هزار نفر زندانی و زندانیان سیاسی بپا خیزیم.
🔴مرتضی نظری سدهی: رعایت قانون در قوه قضائیه فقط در حد حرف است

حقوق بشر در ایران – امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹, مرتضی نظری سدهی, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین در نامه ای سرگشاده خطاب به غلامحسین اسماعیلی, سخنگوی قوه قضائیه خواستار رعایت قانون و تبعیت از اصول مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری بر پرونده خود شده است. این زندانی سیاسی علیرغم واجد شرایط بودن برای اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی « تجمیع جرائم » و کاهش دوران محکومیت حبس اما تا به امروز بطور بلاتکلیف برای اعلام نتیجه تجمیع در زندان اوین بسر می برد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹, مرتضی نظری سدهی, فرزند: رجب, متولد: ۱۳۵۴, ساکن تهران و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین با انتشار نامه ای سرگشاده در جواب غلامحسین اسماعیلی, سخنگوی قوه قضائیه که اخیراً این مقام قضائی در تلویزیون جمهوری اسلامی مدعی صداقت در پیگیری…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/letter-37/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است: صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸…»
🔴 طوفان توتیتری برای نجات جعفر عظیم زاده کارگر زندانی، از هماهنگ کنندگان طومار ۴۰ هزار امضا در اعتراض به سطح نازل تعیین دستمزدها، دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران و دفاع از جان زندانیان و زندانیان سیاسی

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹ برابر با ۲۱ آپریل
ساعت ۲۲ تهران، ۱۹:۳۰ اروپای مرکزی

#FreejafarAzimzadeh
#IranprisonersinDanger

@Women_Civil_Rights_Activists
«حقوق بشر در ایران»
🔴انتقال سهیل عربی به بازداشتگاه ۱الف قرارگاه ثارالله به بهانه اعزام به بیمارستان https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/sohailarabi-26/&rhash=1bab6b61543470 حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در…
🔴بازگرداندن سهیل عربی, زندانی سیاسی پس از ۵ روز بازجوئی در قرارگاه ثارالله به زندان تهران بزرگ

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ پس از ۵ روز بازجوئی در قرارگاه ثارالله تهران به این زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی هفته گذشته به بهانه اعزام به بیمارستان به بازداشتگاه قرارگاه ثارالله متعلق به سپاه پاسداران منتقل شده بود و طی این مدت به دلیل انتشار اخبار مرتبط با اعتصاب غذایش تحت بازجوئی قرار گرفت. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, ظهر امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ که طی هفته گذشته جهت بازجوئی به بهانه اعزام به بیمارستان به بازداشتگاه قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در محدوده افسریه تهران منتقل شده بود به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد. 
بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت: “محور بازجوئی های صورت گرفته…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/sohailarabi-27/

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
📢فراخوان
.
ویروس کرونا جان زندانیان سیاسی و عقیدتی را بیش از پیش به خطر انداخته است.
.
جان زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان‌های سراسر کشور در خطر قرار دارد. با وجود اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی خبر از اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شرایط کرونا داده بود اما به بسیاری از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان اعلام شده که آنان شرایط دریافت مرخصی را ندارند.
.
از سوی دیگر تعدادی از زندانیان سیاسی تاکنون به مرخصی آمده‌اند و در بیرون از زندان که محیط آلوده بزرگتری است به سر می‌برند و با وجود عدم اجرای تدابیر قرنطینه توسط حکومت ممکن است مبتلا یا ناقل کرونا شوند و با بازگشت آنان به زندان، دیگر زندانیان را مبتلا کنند.
.
اکنون وظیفه ما است که به یاری زندانیان سیاسی و عقیدتی بشتابیم. از همه ایرانیان خارج از کشور درخواست می‌کنیم که به مراجع حقوق بشری، به سازمان جهانی بهداشت، به صلیب سرخ کشور خود و به نمایندگان محلی شهر خود بنویسید و به طور جدی بخواهید که به فکر جان زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران باشند.


#زندانیان_سیاسی #مرخصی_زندانیان #حقوق_بشر #کرونا

@SepehrAzadi
🔴خبر دستگیری نرگس منصوری از امضا کنندگان بیانیه ۱۴صحیح نمی باشد

دوستان گرامی، طبق اخبار موثق خانم ‌نرگس منصوری بازداشت نشده و خبر دستگیری وی در کانالهای تلگرامی معتبر و صحیح نمی باشد.

ادمین کانال بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارشی از وضعیت اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی در اعتصاب غذا در زندان دیزل آباد کرمانشاه

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی «دیزل آباد» کرمانشاه کماکان در اعتصاب غذا بسر می برد. این زندانی سیاسی در حرکتی اعتراضی اقدام به دوختن لبهای خود خود کرده است. محرومیت از حق مرخصی یا تائید درخواست آزادی مشروط از جمله عوامل اعتصاب غذای این زندانی سیاسی است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی «دیزل آباد» کرمانشاه که در اعتصاب غذا بسر می برد در حرکتی اعتراضی لبهای خود را دوخته است. این زندانی سیاسی در عین اینکه واجد شرایط اعطای آزادی مشروط یا حداقل مرخصی می باشد اما از این حق خود محروم مانده است و تنها گزینه پیش روی وی نافرمانی مدنی و اعتصاب غذا است. 
بر پایه این گزارش, اسماعیل مریدی, پس از اعلام اعتصاب غذای اسماعیل مریدی مسئولان زندان…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/esamilmoridi/

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام مهتاب نصیرپور بازیگر تئاتر و سینما در خصوص درخواست آزادی فعالین مدنی و زندانیان سیاسی

صدای زندانیان سیاسی باشیم

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴محاکمه فریبا عادلخواه, شهروند دوتابعیتی توسط دادگاه انقلاب تهران

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فریبا عادل خواه, شهروند دوتابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, فریبا عادل خواه, شهروند دو تابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم” و “تبلیغ علیه نظام” به ریاست ابوالقاسم صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت. این شهروند ۲ تابعیتی به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتش را به دادگاه ارائه کرد. 

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بازداشت کامران عبدی پور, شهروند ساکن سقز توسط نیروهای امنیتی


حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, ماموران امنیتی در شهرستان سقز پس از بازداشت کامران عبدی پور, شهروند ساکن این شهرستان را به اتهام پناه داده به زندانیان فراری از زندان این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, کامران عبدی پور, شهروند ساکن شهرستان مریوان پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان به مکان نامعلومی منتقل شد. 
برپایه این گزارش, در زمان بازداشت کامران عبدی پور از بابت اتهام پناه دادن به زندانیان فراری از زندان مرکزی سقز مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. 
علیرغم پیگیریهای مستمر از سوی خانواده کامران عبدی پور, از وضعیت این شهروند اهل شهرستان سقز اطلاعی در دست نیست. 
لازم به ذکر است, کامران عبدی پور, پیش از این نیز از اتهام قتل قصاص رهائی یافته بود و پس از تحمل ۱۵ سال حبس از…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/kamranabdipour/

@Women_Civil_Rights_Activists
همه مردم ایران بشدت خسته از فقر و گرفتاری و گرانی و تورم هستند.
همه از این استبداد و بیداد بیزاریم و مرتب از هم می پرسیم کی قرارست وضع کشورمان بهبود پیدا کند؟
همه می گوییم چرا مردم تکان نمی خورند؟
اما هرگز از خود نپرسیدیم که من برای نجات وطنم چه کردم ؟
بسیاری از ما این کمپین ها را می بینیم اما ترجیح می دهیم فقط نظاره گر باشیم. نه خودمان حضوری فعال داریم و نه کسی را دعوت می کنیم تا بیاید و دست بدست هم داده و قدمی در راه اتحاد و حمایت از مبارزان برداریم!
پس تعجب نکنید چرا استبداد همچنان بر سرمان فرمانروایی میکند!
بیاییم غر زنندگان در پستوها نباشیم و به وظیفه ملی خود عمل کنیم!
ایران ما، برای نجاتش نیازمند یاری همه ماست، مام وطن و فرزندان دلاورش را تنها مگذاریم!

#هاشم_خواستار_محمد_نوریزاد
#محمد_مهدویفر_عباس_واحدیان
#کمال_جعفری_رضا_مهرگان
#محمد_حسین_سپهری_فاطمه_سپهری
#و_همه_زندانیان_سیاسی_را_آزاد_کنید

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists