بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
https://www.change.org/p/social-activists-كمپين-براي-نجات-جان-زندانيان-در-پي-شيوع-كرونا-ويروس/exp/wa/bandit-starter_wa_share_content_en-gb/v3/993469538?recruiter=993469538&utm_source=share_petition&utm_campaign=share_for_starters_page&utm_medium=whatsapp&recruited_by_id=2de5a960-c20d-11e9-97ab-61ae3da2703f&utm_content=bandit-starter_wa_share_content_en-gb%3Av3

🔴 🔴 شما هم میتوانید با امضای پتیشن زیر که توسط زندانیان سیاسی، خانواده آنان وفعالین سیاسی_اجتماعی تهیه شده است در دفاع از آزادی زندانیان و زندانیان سیاسی- عقیدتی در کمپین نجات صدها هزار زندانی کمک کنید.
با حمایت خود و امضای این پتیشن از فاجعه هولناک انسانی در زندانها بدنبال ورود ویروس کرونا در زندانها جلوگیری کنیم.
نگهداری زندانیان امروز با وجود شیوع کرونا در زندانها جنایت علیه بشریت است. به یاری صدها هزار نفر زندانی و زندانیان سیاسی بپا خیزیم.
🔴مرتضی نظری سدهی: رعایت قانون در قوه قضائیه فقط در حد حرف است

حقوق بشر در ایران – امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹, مرتضی نظری سدهی, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین در نامه ای سرگشاده خطاب به غلامحسین اسماعیلی, سخنگوی قوه قضائیه خواستار رعایت قانون و تبعیت از اصول مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری بر پرونده خود شده است. این زندانی سیاسی علیرغم واجد شرایط بودن برای اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی « تجمیع جرائم » و کاهش دوران محکومیت حبس اما تا به امروز بطور بلاتکلیف برای اعلام نتیجه تجمیع در زندان اوین بسر می برد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹, مرتضی نظری سدهی, فرزند: رجب, متولد: ۱۳۵۴, ساکن تهران و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین با انتشار نامه ای سرگشاده در جواب غلامحسین اسماعیلی, سخنگوی قوه قضائیه که اخیراً این مقام قضائی در تلویزیون جمهوری اسلامی مدعی صداقت در پیگیری…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/letter-37/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است: صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸…»
🔴 طوفان توتیتری برای نجات جعفر عظیم زاده کارگر زندانی، از هماهنگ کنندگان طومار ۴۰ هزار امضا در اعتراض به سطح نازل تعیین دستمزدها، دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران و دفاع از جان زندانیان و زندانیان سیاسی

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹ برابر با ۲۱ آپریل
ساعت ۲۲ تهران، ۱۹:۳۰ اروپای مرکزی

#FreejafarAzimzadeh
#IranprisonersinDanger

@Women_Civil_Rights_Activists
«حقوق بشر در ایران»
🔴انتقال سهیل عربی به بازداشتگاه ۱الف قرارگاه ثارالله به بهانه اعزام به بیمارستان https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/sohailarabi-26/&rhash=1bab6b61543470 حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در…
🔴بازگرداندن سهیل عربی, زندانی سیاسی پس از ۵ روز بازجوئی در قرارگاه ثارالله به زندان تهران بزرگ

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ پس از ۵ روز بازجوئی در قرارگاه ثارالله تهران به این زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی هفته گذشته به بهانه اعزام به بیمارستان به بازداشتگاه قرارگاه ثارالله متعلق به سپاه پاسداران منتقل شده بود و طی این مدت به دلیل انتشار اخبار مرتبط با اعتصاب غذایش تحت بازجوئی قرار گرفت. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, ظهر امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ که طی هفته گذشته جهت بازجوئی به بهانه اعزام به بیمارستان به بازداشتگاه قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در محدوده افسریه تهران منتقل شده بود به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد. 
بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت: “محور بازجوئی های صورت گرفته…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/sohailarabi-27/

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
📢فراخوان
.
ویروس کرونا جان زندانیان سیاسی و عقیدتی را بیش از پیش به خطر انداخته است.
.
جان زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان‌های سراسر کشور در خطر قرار دارد. با وجود اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی خبر از اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شرایط کرونا داده بود اما به بسیاری از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان اعلام شده که آنان شرایط دریافت مرخصی را ندارند.
.
از سوی دیگر تعدادی از زندانیان سیاسی تاکنون به مرخصی آمده‌اند و در بیرون از زندان که محیط آلوده بزرگتری است به سر می‌برند و با وجود عدم اجرای تدابیر قرنطینه توسط حکومت ممکن است مبتلا یا ناقل کرونا شوند و با بازگشت آنان به زندان، دیگر زندانیان را مبتلا کنند.
.
اکنون وظیفه ما است که به یاری زندانیان سیاسی و عقیدتی بشتابیم. از همه ایرانیان خارج از کشور درخواست می‌کنیم که به مراجع حقوق بشری، به سازمان جهانی بهداشت، به صلیب سرخ کشور خود و به نمایندگان محلی شهر خود بنویسید و به طور جدی بخواهید که به فکر جان زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران باشند.


#زندانیان_سیاسی #مرخصی_زندانیان #حقوق_بشر #کرونا

@SepehrAzadi
🔴خبر دستگیری نرگس منصوری از امضا کنندگان بیانیه ۱۴صحیح نمی باشد

دوستان گرامی، طبق اخبار موثق خانم ‌نرگس منصوری بازداشت نشده و خبر دستگیری وی در کانالهای تلگرامی معتبر و صحیح نمی باشد.

ادمین کانال بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارشی از وضعیت اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی در اعتصاب غذا در زندان دیزل آباد کرمانشاه

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی «دیزل آباد» کرمانشاه کماکان در اعتصاب غذا بسر می برد. این زندانی سیاسی در حرکتی اعتراضی اقدام به دوختن لبهای خود خود کرده است. محرومیت از حق مرخصی یا تائید درخواست آزادی مشروط از جمله عوامل اعتصاب غذای این زندانی سیاسی است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, اسماعیل مریدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی «دیزل آباد» کرمانشاه که در اعتصاب غذا بسر می برد در حرکتی اعتراضی لبهای خود را دوخته است. این زندانی سیاسی در عین اینکه واجد شرایط اعطای آزادی مشروط یا حداقل مرخصی می باشد اما از این حق خود محروم مانده است و تنها گزینه پیش روی وی نافرمانی مدنی و اعتصاب غذا است. 
بر پایه این گزارش, اسماعیل مریدی, پس از اعلام اعتصاب غذای اسماعیل مریدی مسئولان زندان…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/esamilmoridi/

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام مهتاب نصیرپور بازیگر تئاتر و سینما در خصوص درخواست آزادی فعالین مدنی و زندانیان سیاسی

صدای زندانیان سیاسی باشیم

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴محاکمه فریبا عادلخواه, شهروند دوتابعیتی توسط دادگاه انقلاب تهران

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فریبا عادل خواه, شهروند دوتابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, فریبا عادل خواه, شهروند دو تابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم” و “تبلیغ علیه نظام” به ریاست ابوالقاسم صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت. این شهروند ۲ تابعیتی به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتش را به دادگاه ارائه کرد. 

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بازداشت کامران عبدی پور, شهروند ساکن سقز توسط نیروهای امنیتی


حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, ماموران امنیتی در شهرستان سقز پس از بازداشت کامران عبدی پور, شهروند ساکن این شهرستان را به اتهام پناه داده به زندانیان فراری از زندان این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, کامران عبدی پور, شهروند ساکن شهرستان مریوان پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان به مکان نامعلومی منتقل شد. 
برپایه این گزارش, در زمان بازداشت کامران عبدی پور از بابت اتهام پناه دادن به زندانیان فراری از زندان مرکزی سقز مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. 
علیرغم پیگیریهای مستمر از سوی خانواده کامران عبدی پور, از وضعیت این شهروند اهل شهرستان سقز اطلاعی در دست نیست. 
لازم به ذکر است, کامران عبدی پور, پیش از این نیز از اتهام قتل قصاص رهائی یافته بود و پس از تحمل ۱۵ سال حبس از…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/kamranabdipour/

@Women_Civil_Rights_Activists
همه مردم ایران بشدت خسته از فقر و گرفتاری و گرانی و تورم هستند.
همه از این استبداد و بیداد بیزاریم و مرتب از هم می پرسیم کی قرارست وضع کشورمان بهبود پیدا کند؟
همه می گوییم چرا مردم تکان نمی خورند؟
اما هرگز از خود نپرسیدیم که من برای نجات وطنم چه کردم ؟
بسیاری از ما این کمپین ها را می بینیم اما ترجیح می دهیم فقط نظاره گر باشیم. نه خودمان حضوری فعال داریم و نه کسی را دعوت می کنیم تا بیاید و دست بدست هم داده و قدمی در راه اتحاد و حمایت از مبارزان برداریم!
پس تعجب نکنید چرا استبداد همچنان بر سرمان فرمانروایی میکند!
بیاییم غر زنندگان در پستوها نباشیم و به وظیفه ملی خود عمل کنیم!
ایران ما، برای نجاتش نیازمند یاری همه ماست، مام وطن و فرزندان دلاورش را تنها مگذاریم!

#هاشم_خواستار_محمد_نوریزاد
#محمد_مهدویفر_عباس_واحدیان
#کمال_جعفری_رضا_مهرگان
#محمد_حسین_سپهری_فاطمه_سپهری
#و_همه_زندانیان_سیاسی_را_آزاد_کنید

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارش ماهیانه نقض حقوق پیروان ادیان, فروردین ماه ۱۳۹۹

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/montlyreports-2/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشرهر کس حق دارد که از آزادی فکر، وجدان و مذهب بهر مند شود. این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می‌باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است. هرکس می‌تواند از این حقوق یا مجتمعاً به طور خصوصی یا به طور عمومی برخوردار باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشرهر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
گزارش پیش رو دربردارنده اطلاعات آماری نقض حقوق پیروان سایر ادیان در ایران, تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ شمسی است. این گزارش به صورت آماری – تحلیلی ارائه می‌شود، مسلماً به دلیل عدم اجازه دولت ایران به مدافعان حقوق بشر جهت فعالیت به خصوص در حوزه…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/montlyreports-2/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
" غذا "

من در زندان
دور از چشم نگهبانان
حوضچه اى ساخته ام
در ابعادى نا محدود
در اين حوضچه
به جاى آب
كلمه ريخته ام
آبشارى از كلمه
هر روز در اين حوضچه
تن مى شويم
و با كلمه هاى آن وضو مى سازم
شايد بپرسيد
من اين همه كلمه را از كجا آورده ام
در نماز
از هر كجا بر من كلمه مى بارد
و من يك يك اين كلمه ها را بر مى دارم
و در همان حوضچه مى ريزم
مرا به غذاى زندان نيازى نيست
من از همين كلمه ها ارتزاق مى كنم

محمد نورى زاد- فروردين ٩٠
زندان اوين- بند دو الف
* اين شعر سپيد را به خاطر اعتصاب غذا در اين بند گفته ام*

کمپین مردمی حمایت از ازادی دکترمحمد نوریزاد 👇👇
https://t.me/joinchat/GTEbRUg-_KzScgCWXNsASg
🔴زندان مرکزی سنندج: انتقال ۷ زندانی جهت اجرا احکام اعدام به سلول انفرادی

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/iedam-76/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, دستکم ۷ زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان مرکزی سنندج جهت اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. در میان این زندانیان شایان سعیدپور کودک-مجرم که پس از شورش در زندان سقز موفق به فرار از این زندان شده بود و چندی پش از آن بازداشت و به زندان مرکزی سنندج تبعید شده نیز می باشد. به نظر می رسد احکام اعدام در زندانهای کشور به سرعت در حال اجرا است. از آنجائی که فرار زندانیان از ندان سقز به دلیل عدم دسترسی آنها به اقلام بهداشتی از پس از شیوع ویروس کرونا بوده است اجرای احکام اعدام این افراد با این سرعت می تواند نشانه ای بارز از کینه ورزی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی در برخورد با پرونده های قضائی متهمان باشد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, شایان سعیدپور…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/iedam-76/

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴‏ «مهدی فراحی شاندیز» متولد ۱۳۴۰ فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان و ساکن تهران، پس از فارغ التحصیل شدن مدتی در کارخانه لوله نورد اهواز مشغول به کار و مدتی نیز دبیر فیزیک و ریاضی دبیرستان‌های تهران بود.

وی اولین بار در تجمع روزکارگر در پارک لاله در سال ۱۳۸۸ بازداشت و ۹ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود و سپس آزاد شد. در سال ۱۳۸۹ پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده خود شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و... ، مانع ورود وی به شعبه مورد نظر شدند.

فراحی شاندیز پس از مقاومت و شعار مرگ بر خامنه ای دستگیر شده و در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به خامنه‌ای و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم میشود.

در آبان ماه سال ۹۲ محکومیت وی به پایان رسید. ولی با تشکیل پرونده‌های جدید در زندان اوین مانع آزادی وی شدند. در آبان ماه سال ۹۳ نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس دیگر محکوم شد.

مجددا در ۵ خرداد ۹۴ توسط قاضی مقیسه به سه سال حبس مجدد به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان محکوم شد و از زندان اوین به زندان گوهردشت تبعید گردید. مهدی فراحی شاندیز روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ در یک اقدام ناگهانی دیگر بدون اینکه بتواند وسایل شخصی اش را بردارد؛ از زندان گوهردشت به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد و پس از ۱۰ روز دوباره او را به کرج منتقل کردند و به شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شهروی بردند و به اتهام تکرار مجدد شعار مرگ بر خامنه ای دادگاهی اش نمودند. وی در دفاعیات خود دستگاه حاکمیت را شیطانی نامید. در واکنش به اعتراض این زندانی؛ شهروی وی را به زندان مرکزی کرج (قزلحصار) منتقل کرد.
۱۹ تیر ۹۶ هنگامی که پرونده قضایی را به وی نشان دادند؛ سه سال و نیم دیگر به محکومیتش افزوده شده بود.

بر اساس اتهامات ساختگی و پرونده سازی‌ها مکرر وی را که در سال ۹۰ به ۳ سال زندان محکوم شده بود متاسفانه هم‌اکنون می بایست تا تاریخ ۱۴۰۴ در زندان بماند. وی در طول مدت حبس مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بطوری که گوش چپ وی شنوایی ندارد و همچنین از شکستگی پهلو و نقص بینایی چشم راست رنج می‌برد، در ضمن به بیماری قلبی حاد و همچنین دیابت نیز دچار گردیده است.

گفتنی است در سال ۹۶ و ۹۸ نیز توسط رئیس زندان و عوامل زندانبانی ندامتگاه مرکزی کرج بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مدتها در سلول انفرادی محبوس بوده است. او هم اکنون بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ندامتگاه مرکزی کرج در بند زندانیان جرائم عادی زندانی است و به علت لجبازی قضات دادگاههای انقلاب تهران و کرج و بخصوص قاضی شهروی رئیس شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج و ادغام نکردن محکومیت هایش توسط این قاضی (بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی) و همچنین خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در این ایام از نعمت آزادی بی بهره مانده است. 

سرگذشت حدود ۹ سال زندان بودن مهدی فراحی شاندیز، انعکاسی از وضعیت همه زندانیان سیاسی در زندانهای ایران است. آنان از کمترین حقوق خود محروم هستند و به جای قرار گرفتن در کنار زندانیان  سیاسی در کنار زندانیان خطرناک و جانیان محبوس می شوند و صدایشان انعکاسی ندارد.

زندانیان سیاسی را به فراموشی نسپاریم و صدایشان باشیم.


@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴تداوم بی خبری از وضعیت معلم زندانی، ارژنگ داودی

ارژنگ داودی معلم زندانی سیاسی ۶۶ ساله مدت ۱۷ سال از عمر خود را پشت میله های زندان در بدترین شرایط گذرانیده است. اما بیش از شش ماه است که از او هیچ خبری نیست. از محل زندان او اطلاعی در دست نیست و معلوم نیست در زندانهای مختلف زابل و یا زاهدان، چه بلایی بر سر این زندانی سیاسی آورده‌اند. این امر باعث نگرانیهای جدی در خصوص سلامت و امنیت جانی آقای داوودی شده است.

ارژنگ داودی مبتلا به بیماریهای دیابت و قلبی است و پس از شکنجه های فراوان هم اکنون ناتوان از راه رفتن شده است.

طبق آخرین اخبار دریافتی او تا شهریور سال ۹۸ در زندان زابل محبوس بوده است. اما پس از آن از سلامت و وضعیت او هیچ اطلاعی در دست نیست.

او در سال ۹۵ از زندان رجایی شهر به زابل تبعید شد. اما پس از مدتی در دی ماه ۹۶ او را به زندان مرکزی زاهدان که زندانیان آن را کشتارگاه می نامند، منتقل شد و او را به سلولهای قرنطینه زندان زاهدان منتقل کردند.

این زندانی سیاسی در مهرماه ۹۵ پس از ۱۳ سال زندان در زندانهای بندرعباس، اوین و رجایی شهر، جهت تحمل حکم تبعید از زندان رجایی شهر به زندان زابل منتقل شد. او را سپس به زندان زاهدان (موسوم به کشتارگاه زندانیان) منتقل کردند.
آقای داودی طی این مدت در یک اتاق نمور و تاریک و به دور از زندانیان دیگر محبوس و محروم از امکانات اولیه زندگی بود و در اعتراض به این امر در اسفند ۹۶ برای کمی آفتاب و هوا اقدام به اعتصاب غذا کرد.
در سال ۹۷، محمد خسروی رئیس زندان و معاون وی غلامرضا قدیر، او را پس از احضار به دفتر رئیس زندان، در حالیکه پابند و دستبند داشت، از بالای پله های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کردند. این امر منجر به شکستن هر دو پا، ضرب دیدگی کتف و کمر وی شد. به طوری که تا پایان عمر، توان حرکت و راه رفتن بدون عصا و واکر را ندارد.
مسئولان زندان زابل پس از انتقال وی از زندان زاهدان در این زندان نیز وی را در یک اتاق تکی به دور از زندانیان دیگر، محروم از تماس و حداقل امکانات زندگی محبوس کردند.

آقای داودی از روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸، مجددا با خواسته انتقال به بند زندانیان سیاسی و اعتراض به شرایط غیرانسانی، به مدت نامشخصی اعتصاب غذا کرد. این اعتصاب غذا به دلیل قرنطینه بودن وی امکان رسانه ای شدن پیدا نکرد.
ارژنگ داوودی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است. او به دلیل شکنجه و ضرب و شتم، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده و بر اثر ضربه، دچار شکستگی دو پا و ضایعه مهره کمر گشته است.
به دلیل شرایط قرنطینه و بی خبری مدتهاست که کمتر در رسانه ها به وضعیت او پرداخته و گمنام شده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است:

صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸ مدام پیگیر پرونده امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» بودیم و در تمام مراحل چه دادسرا شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست بازپرس سلیمانی و چه دادگاه بدوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری ۲۸ دیماه ۹۸ و دادگاه تجدیدنظر شعبه ۳۵ به ریاست قاضی بصیری و مستشاری قاضی بنی اسدی ۲۲ اسفند ۹۸، درخواست آزادی عزیزانمان را داشتیم ولی متاسفانه هیچ گشایشی برای آزادی انها حاصل نشد تا اینکه به علت شیوع کرونا بارها به دادگاه مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتیم.

روز ۲۳ فروردین ۹۹ به اتفاق وکیل پرونده آقای مکی به آقای طباطبایی در دادسرا مراجعه کردیم و آقای وکیل درخواست آزادی و مرخصی آقایان سید هاشم خواستار، محمد نوریزاد، محمد حسین سپهری، کمال جعفری، عباس واحدیان شاهرودی، عبدالرسول مرتضوی و خانم فاطمه سپهری را دادند. آقای طباطبایی گفتند پیگیری می کنم .(روز دوشنبه یکی از ماموران زندان به آقای سیدهاشم خواستار گفته حکم قطعی شما آمده و شما می توانید درخواست مرخصی بدهید. آقای خواستار گفته عجله ای ندارم منتظر می شوم حکم قطعی بقیه دوستان بیاید باهم درخواست مرخصی می کنیم ) .

روز چهارشنبه۲۷ فروردین ۹۹ من تلفنی نتیجه درخواستی که ۲۳ فروردین داده بودیم را پرسیدم آقای طباطبایی گفتند حکم قطعی آنها آمده و من فرستادم دفتر قضایی زندان خدمت آقای دهقان، شما برای مرخصی باید از طریق ایشان پیگیر باشید. گفتم نامه ما که ۲۳ فروردین درخواست مرخصی رابه شما دادیم جواب ندادید. گفتند نامه را بایگانی کردیم از آنجایی که من به وکیل دسترسی نداشتم از ایشان خواستم همان نامه را بدهند به آقای دهقان قاضی ناظر زندان. گفتند بیایید نامه را بدم به شما ببرید بدهید به قاضی ناظر زندان. رفتم نامه را از آقای طباطبایی در دادگاه انقلاب گرفتم و بردم پیش قاضی ناظر زندان. ساعت ۱۳ رسیدم دفتر قضایی زندان، نگهبان دم در گفت این نامه بنام معاون دادستان است شما باید نامه ای بعنوان قاضی ناظر زندان بنویسید گفتم خوب عنوان نامه را عوض می کنیم بنام قاضی ناظر زندان می نویسیم. گفتن آقای دهقان نیستند بروید فردا ساعت ۸ صبح بیایید.

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ فروردین به اتفاق وکیل و درخواست جدید بعنوان آقای دهقان قاضی ناظر بر زندان جلو دفتر قضایی زندان رفتیم و از ماموری که دیروز به ما گفت امروز بیاییم خواستیم که برویم خدمت آقای دهقان ایشان گفتند بروید میز خدمت زندان، رفتیم آنجا، گفتند این نامه به خود آقای دهقان مربوط می شود بروید پیش رئیس زندان. به ما برگه دادند رفتیم پیش رئیس زندان، رئیس دفتر زندان ما را دو جای دیگر فرستادند و بالاخره به این نتیجه رسیدند که باید بریم پیش خود آقای دهقان! رفتیم و به نگهبان حوزه قضایی زندان جریان را گفتیم بالاخره اجازه داد رفتیم پیش آقای دهقان، آقای مکی وکیل، نامه را دادند به آقای دهقان ایشان گفتند پرونده اینها امنیتی است و به من مربوط نمیشود من گفتم من مریضم، چند وقت پیش عمل قلب باز کرده ام، بیماری کرونا هم شیوع پیدا کرده، و مرخصی برای این عزیزان را ازشما گدایی نمی کنم! از دیروز مثل توپ فوتبال مرا از اینطرف به آن طرف پاس می دهید، اگر مرخصی حق این بی گناهان است بدهید، اگر هم نیست بگویید نمیشود، مرا مثل توپ فوتبال اینطرف و آنطرف پرت نکنید!

گفتند باید آقای طباطبایی برای آزادی و مرخصی این زندانیان که امنیتی هستند به شما نامه می دادند، گفتند بروید از دادگاه انقلاب نامه بیاورید برگشتیم دادسرای انقلاب رفتیم پیش آقای طباطبایی‌. ایشان گفتند بروید پیش دادستان، رفتیم دفتر آقای دادستان نامه را دادیم به رئیس دفترشان گفتند بیرون بنشینید نوبت نامه شما که شد صداتون می زنیم، حدود دو ساعت من و آقای مکی بیرون نشستیم تا نوبت ما رسید، گفتن یکنفرتان بروید پیش دادستان، آقای مکی رفتند و دادستان به وکیل گفت این پرونده امنیتی است من باید مشورت کنم......بعد جواب بدم! آقای وکیل گفت کی برای نتیجه بیاییم؟ گفتند هفته جلو، گفتیم دوشنبه خوبه گفتن بله شما دوشنبه بیایید جواب بگیرید. ما همینطور به انتظار می نشینیم و دوره می کنیم روزها را تا دوشنبه بیاید و جواب بگیریم!

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists