بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
" غذا "

من در زندان
دور از چشم نگهبانان
حوضچه اى ساخته ام
در ابعادى نا محدود
در اين حوضچه
به جاى آب
كلمه ريخته ام
آبشارى از كلمه
هر روز در اين حوضچه
تن مى شويم
و با كلمه هاى آن وضو مى سازم
شايد بپرسيد
من اين همه كلمه را از كجا آورده ام
در نماز
از هر كجا بر من كلمه مى بارد
و من يك يك اين كلمه ها را بر مى دارم
و در همان حوضچه مى ريزم
مرا به غذاى زندان نيازى نيست
من از همين كلمه ها ارتزاق مى كنم

محمد نورى زاد- فروردين ٩٠
زندان اوين- بند دو الف
* اين شعر سپيد را به خاطر اعتصاب غذا در اين بند گفته ام*

کمپین مردمی حمایت از ازادی دکترمحمد نوریزاد 👇👇
https://t.me/joinchat/GTEbRUg-_KzScgCWXNsASg
🔴زندان مرکزی سنندج: انتقال ۷ زندانی جهت اجرا احکام اعدام به سلول انفرادی

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/iedam-76/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, دستکم ۷ زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان مرکزی سنندج جهت اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. در میان این زندانیان شایان سعیدپور کودک-مجرم که پس از شورش در زندان سقز موفق به فرار از این زندان شده بود و چندی پش از آن بازداشت و به زندان مرکزی سنندج تبعید شده نیز می باشد. به نظر می رسد احکام اعدام در زندانهای کشور به سرعت در حال اجرا است. از آنجائی که فرار زندانیان از ندان سقز به دلیل عدم دسترسی آنها به اقلام بهداشتی از پس از شیوع ویروس کرونا بوده است اجرای احکام اعدام این افراد با این سرعت می تواند نشانه ای بارز از کینه ورزی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی در برخورد با پرونده های قضائی متهمان باشد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹, شایان سعیدپور…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/iedam-76/

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴‏ «مهدی فراحی شاندیز» متولد ۱۳۴۰ فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان و ساکن تهران، پس از فارغ التحصیل شدن مدتی در کارخانه لوله نورد اهواز مشغول به کار و مدتی نیز دبیر فیزیک و ریاضی دبیرستان‌های تهران بود.

وی اولین بار در تجمع روزکارگر در پارک لاله در سال ۱۳۸۸ بازداشت و ۹ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود و سپس آزاد شد. در سال ۱۳۸۹ پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده خود شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و... ، مانع ورود وی به شعبه مورد نظر شدند.

فراحی شاندیز پس از مقاومت و شعار مرگ بر خامنه ای دستگیر شده و در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به خامنه‌ای و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم میشود.

در آبان ماه سال ۹۲ محکومیت وی به پایان رسید. ولی با تشکیل پرونده‌های جدید در زندان اوین مانع آزادی وی شدند. در آبان ماه سال ۹۳ نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس دیگر محکوم شد.

مجددا در ۵ خرداد ۹۴ توسط قاضی مقیسه به سه سال حبس مجدد به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان محکوم شد و از زندان اوین به زندان گوهردشت تبعید گردید. مهدی فراحی شاندیز روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ در یک اقدام ناگهانی دیگر بدون اینکه بتواند وسایل شخصی اش را بردارد؛ از زندان گوهردشت به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد و پس از ۱۰ روز دوباره او را به کرج منتقل کردند و به شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شهروی بردند و به اتهام تکرار مجدد شعار مرگ بر خامنه ای دادگاهی اش نمودند. وی در دفاعیات خود دستگاه حاکمیت را شیطانی نامید. در واکنش به اعتراض این زندانی؛ شهروی وی را به زندان مرکزی کرج (قزلحصار) منتقل کرد.
۱۹ تیر ۹۶ هنگامی که پرونده قضایی را به وی نشان دادند؛ سه سال و نیم دیگر به محکومیتش افزوده شده بود.

بر اساس اتهامات ساختگی و پرونده سازی‌ها مکرر وی را که در سال ۹۰ به ۳ سال زندان محکوم شده بود متاسفانه هم‌اکنون می بایست تا تاریخ ۱۴۰۴ در زندان بماند. وی در طول مدت حبس مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بطوری که گوش چپ وی شنوایی ندارد و همچنین از شکستگی پهلو و نقص بینایی چشم راست رنج می‌برد، در ضمن به بیماری قلبی حاد و همچنین دیابت نیز دچار گردیده است.

گفتنی است در سال ۹۶ و ۹۸ نیز توسط رئیس زندان و عوامل زندانبانی ندامتگاه مرکزی کرج بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مدتها در سلول انفرادی محبوس بوده است. او هم اکنون بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ندامتگاه مرکزی کرج در بند زندانیان جرائم عادی زندانی است و به علت لجبازی قضات دادگاههای انقلاب تهران و کرج و بخصوص قاضی شهروی رئیس شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج و ادغام نکردن محکومیت هایش توسط این قاضی (بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی) و همچنین خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در این ایام از نعمت آزادی بی بهره مانده است. 

سرگذشت حدود ۹ سال زندان بودن مهدی فراحی شاندیز، انعکاسی از وضعیت همه زندانیان سیاسی در زندانهای ایران است. آنان از کمترین حقوق خود محروم هستند و به جای قرار گرفتن در کنار زندانیان  سیاسی در کنار زندانیان خطرناک و جانیان محبوس می شوند و صدایشان انعکاسی ندارد.

زندانیان سیاسی را به فراموشی نسپاریم و صدایشان باشیم.


@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴تداوم بی خبری از وضعیت معلم زندانی، ارژنگ داودی

ارژنگ داودی معلم زندانی سیاسی ۶۶ ساله مدت ۱۷ سال از عمر خود را پشت میله های زندان در بدترین شرایط گذرانیده است. اما بیش از شش ماه است که از او هیچ خبری نیست. از محل زندان او اطلاعی در دست نیست و معلوم نیست در زندانهای مختلف زابل و یا زاهدان، چه بلایی بر سر این زندانی سیاسی آورده‌اند. این امر باعث نگرانیهای جدی در خصوص سلامت و امنیت جانی آقای داوودی شده است.

ارژنگ داودی مبتلا به بیماریهای دیابت و قلبی است و پس از شکنجه های فراوان هم اکنون ناتوان از راه رفتن شده است.

طبق آخرین اخبار دریافتی او تا شهریور سال ۹۸ در زندان زابل محبوس بوده است. اما پس از آن از سلامت و وضعیت او هیچ اطلاعی در دست نیست.

او در سال ۹۵ از زندان رجایی شهر به زابل تبعید شد. اما پس از مدتی در دی ماه ۹۶ او را به زندان مرکزی زاهدان که زندانیان آن را کشتارگاه می نامند، منتقل شد و او را به سلولهای قرنطینه زندان زاهدان منتقل کردند.

این زندانی سیاسی در مهرماه ۹۵ پس از ۱۳ سال زندان در زندانهای بندرعباس، اوین و رجایی شهر، جهت تحمل حکم تبعید از زندان رجایی شهر به زندان زابل منتقل شد. او را سپس به زندان زاهدان (موسوم به کشتارگاه زندانیان) منتقل کردند.
آقای داودی طی این مدت در یک اتاق نمور و تاریک و به دور از زندانیان دیگر محبوس و محروم از امکانات اولیه زندگی بود و در اعتراض به این امر در اسفند ۹۶ برای کمی آفتاب و هوا اقدام به اعتصاب غذا کرد.
در سال ۹۷، محمد خسروی رئیس زندان و معاون وی غلامرضا قدیر، او را پس از احضار به دفتر رئیس زندان، در حالیکه پابند و دستبند داشت، از بالای پله های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کردند. این امر منجر به شکستن هر دو پا، ضرب دیدگی کتف و کمر وی شد. به طوری که تا پایان عمر، توان حرکت و راه رفتن بدون عصا و واکر را ندارد.
مسئولان زندان زابل پس از انتقال وی از زندان زاهدان در این زندان نیز وی را در یک اتاق تکی به دور از زندانیان دیگر، محروم از تماس و حداقل امکانات زندگی محبوس کردند.

آقای داودی از روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸، مجددا با خواسته انتقال به بند زندانیان سیاسی و اعتراض به شرایط غیرانسانی، به مدت نامشخصی اعتصاب غذا کرد. این اعتصاب غذا به دلیل قرنطینه بودن وی امکان رسانه ای شدن پیدا نکرد.
ارژنگ داوودی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است. او به دلیل شکنجه و ضرب و شتم، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده و بر اثر ضربه، دچار شکستگی دو پا و ضایعه مهره کمر گشته است.
به دلیل شرایط قرنطینه و بی خبری مدتهاست که کمتر در رسانه ها به وضعیت او پرداخته و گمنام شده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است:

صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸ مدام پیگیر پرونده امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» بودیم و در تمام مراحل چه دادسرا شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست بازپرس سلیمانی و چه دادگاه بدوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری ۲۸ دیماه ۹۸ و دادگاه تجدیدنظر شعبه ۳۵ به ریاست قاضی بصیری و مستشاری قاضی بنی اسدی ۲۲ اسفند ۹۸، درخواست آزادی عزیزانمان را داشتیم ولی متاسفانه هیچ گشایشی برای آزادی انها حاصل نشد تا اینکه به علت شیوع کرونا بارها به دادگاه مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتیم.

روز ۲۳ فروردین ۹۹ به اتفاق وکیل پرونده آقای مکی به آقای طباطبایی در دادسرا مراجعه کردیم و آقای وکیل درخواست آزادی و مرخصی آقایان سید هاشم خواستار، محمد نوریزاد، محمد حسین سپهری، کمال جعفری، عباس واحدیان شاهرودی، عبدالرسول مرتضوی و خانم فاطمه سپهری را دادند. آقای طباطبایی گفتند پیگیری می کنم .(روز دوشنبه یکی از ماموران زندان به آقای سیدهاشم خواستار گفته حکم قطعی شما آمده و شما می توانید درخواست مرخصی بدهید. آقای خواستار گفته عجله ای ندارم منتظر می شوم حکم قطعی بقیه دوستان بیاید باهم درخواست مرخصی می کنیم ) .

روز چهارشنبه۲۷ فروردین ۹۹ من تلفنی نتیجه درخواستی که ۲۳ فروردین داده بودیم را پرسیدم آقای طباطبایی گفتند حکم قطعی آنها آمده و من فرستادم دفتر قضایی زندان خدمت آقای دهقان، شما برای مرخصی باید از طریق ایشان پیگیر باشید. گفتم نامه ما که ۲۳ فروردین درخواست مرخصی رابه شما دادیم جواب ندادید. گفتند نامه را بایگانی کردیم از آنجایی که من به وکیل دسترسی نداشتم از ایشان خواستم همان نامه را بدهند به آقای دهقان قاضی ناظر زندان. گفتند بیایید نامه را بدم به شما ببرید بدهید به قاضی ناظر زندان. رفتم نامه را از آقای طباطبایی در دادگاه انقلاب گرفتم و بردم پیش قاضی ناظر زندان. ساعت ۱۳ رسیدم دفتر قضایی زندان، نگهبان دم در گفت این نامه بنام معاون دادستان است شما باید نامه ای بعنوان قاضی ناظر زندان بنویسید گفتم خوب عنوان نامه را عوض می کنیم بنام قاضی ناظر زندان می نویسیم. گفتن آقای دهقان نیستند بروید فردا ساعت ۸ صبح بیایید.

ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ فروردین به اتفاق وکیل و درخواست جدید بعنوان آقای دهقان قاضی ناظر بر زندان جلو دفتر قضایی زندان رفتیم و از ماموری که دیروز به ما گفت امروز بیاییم خواستیم که برویم خدمت آقای دهقان ایشان گفتند بروید میز خدمت زندان، رفتیم آنجا، گفتند این نامه به خود آقای دهقان مربوط می شود بروید پیش رئیس زندان. به ما برگه دادند رفتیم پیش رئیس زندان، رئیس دفتر زندان ما را دو جای دیگر فرستادند و بالاخره به این نتیجه رسیدند که باید بریم پیش خود آقای دهقان! رفتیم و به نگهبان حوزه قضایی زندان جریان را گفتیم بالاخره اجازه داد رفتیم پیش آقای دهقان، آقای مکی وکیل، نامه را دادند به آقای دهقان ایشان گفتند پرونده اینها امنیتی است و به من مربوط نمیشود من گفتم من مریضم، چند وقت پیش عمل قلب باز کرده ام، بیماری کرونا هم شیوع پیدا کرده، و مرخصی برای این عزیزان را ازشما گدایی نمی کنم! از دیروز مثل توپ فوتبال مرا از اینطرف به آن طرف پاس می دهید، اگر مرخصی حق این بی گناهان است بدهید، اگر هم نیست بگویید نمیشود، مرا مثل توپ فوتبال اینطرف و آنطرف پرت نکنید!

گفتند باید آقای طباطبایی برای آزادی و مرخصی این زندانیان که امنیتی هستند به شما نامه می دادند، گفتند بروید از دادگاه انقلاب نامه بیاورید برگشتیم دادسرای انقلاب رفتیم پیش آقای طباطبایی‌. ایشان گفتند بروید پیش دادستان، رفتیم دفتر آقای دادستان نامه را دادیم به رئیس دفترشان گفتند بیرون بنشینید نوبت نامه شما که شد صداتون می زنیم، حدود دو ساعت من و آقای مکی بیرون نشستیم تا نوبت ما رسید، گفتن یکنفرتان بروید پیش دادستان، آقای مکی رفتند و دادستان به وکیل گفت این پرونده امنیتی است من باید مشورت کنم......بعد جواب بدم! آقای وکیل گفت کی برای نتیجه بیاییم؟ گفتند هفته جلو، گفتیم دوشنبه خوبه گفتن بله شما دوشنبه بیایید جواب بگیرید. ما همینطور به انتظار می نشینیم و دوره می کنیم روزها را تا دوشنبه بیاید و جواب بگیریم!

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔴گزارش صدیقه مالکی فردهمسر هاشم خواستار از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴»، پس از ۲ روز دوندگی و پیگیری به اتفاق وکیل مدافع این زندانیان سیاسی آقای مکی برای گرفتن مرخصی در شرایط بحرانی شیوع کرونا برای این زندانیان به شرح زیر است: صرف نظر از آنکه ما از ۲۰ مرداد ۹۸…»
اتچ بات
🔴بخش نخست روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی در بخش نخست انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره #مبارزه_با_فساد و شناسایی مفسدین سیاسی،اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از #گزارشگران_فساد به ارتباطات هدایت آقایی و…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴بخش دوم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی

در بخش دوم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره #مبارزه_با_فساد و شناسایی مفسدین سیاسی-اقتصادی بر حسب #وظیفه_ملی به عنوان یکی از #گزارشگران_فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی احمدرضا محمدولی گودرزی از بزرگترین رانتخوارهای کشور میپردازم:
گودرزی در زمان نمایندگی هدایت آقایی در دوره سوم مجلس شورای اسلامی بنا به ادعای آقایی راننده اش بود که بعد از اینکه آقایی معاون معدنی اسحاق جهانگیری در وزارت صنعت و معدن میشود به عنوان نیروی غیر دولتی و پوشش هدایت آقایی به ثبت شرکتهای متعدد و خرید و فروش معادن کشور می پردازد و به قول آقایی از همین طریق بالای چند هزار میلیارد ثروت اندوزی میکند.
پیشنهاد میشود مراجع مربوطه قبل از اینکه ایشان مانند سال ۸۸ از کشور خارج و متواری شود اقدامات مربوطه را در جهت جلوگیری از فرار یک مفسد اقتصادی، سیاسی انجام دهند.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴اسماعیل عبدی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان در پی عدم تمدید مرخصی بازداشت شد

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, اسماعیل عبدی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان در حالی که برای تمدید مرخصی به دادسرای امنیت « دادسرای مقدس » تهران مراجعه کرده بود در پی عدم تمدید مرخصی به دستور امین وزیری بازداشت و برای تحمل ادامه حبس به زندان اوین منتقل شد. اسماعیل عبدی از تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته به مرخصی اعزام شده بود. این زندانی سیاسی در حال تحمل محکومیت حبس تعزیری ۵ ساله خود است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز دوشنبه ۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, اسماعیل عبدی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان که از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا به مرخصی اعزام شده بود پس از مراجعه به دادسرای امنیت « دادسرای مقدس» برای تمدید مدت مرخصی در پی عدم موافقت امین وزیری دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی و معاون دادستان تهران پس از بازداشت برای…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/esmailabdi-4/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بیانیه ۱۴ نفر، بیانیه مقاومت؛ مسعود نقره کار

انتشار بیانیه ۱۴ کنشگر سیاسی و مدنی در داخل کشور در خردادماه سال ۱۳۹۸، پیام آور ِآغاز یک جنبش سیاسی و نشانه و معنای شجاعت و جسارتی مدنی و عقلانی بود. تدوین و انتشارعلنی این بیانیه در سایۀ داس شکنجه و مرگ حکومت اسلامی منشاء اثر و کاری کارستان شد.
۱۴ کنشگر سیاسی و مدنی با متنی متین و سنجیده چشم در چشم حکومتِ جهل و جنون و جنایت با غرور، و با بانگ و غریوی آزادی خواهانه و حق طلبانه به رهبر این حکومت و مزدوران و پایوران اش پیام دادند که عزم جزم کرده اند تا به یاری مردم بساط ستمگری حکومت اسلامی را بروبند و به زباله دان تاریخ بریزند، این ۱۴ نفر در بیانیه ها و با رفتارشان پیام دادند که تا آزادی و عدالت و همبستگی در این سرزمین خونرنگ و رنج دیده به گُل ننشیند، از پای نخواهند نشست.
گردن فرازانی که این بیانیه را تدوین و منتشر کردند می دانستند عساکر و شحنه های فقها و شیخان به سراغ شان خواهند آمد، و می دانستند زندان و شکنجه در اسارت حکومت اسلامی یعنی چه و خطرشکنجه و اعدام به جان خریدند و آمدند عساکر و شحنه ها.
با تحقیر و توهین و تهدید و ارعاب و ضرب و شتم، حتی ارعاب فرزندان و زنان امضاء کنندگان بیانیه، آغاز کردند. اما دیدند نه، این بید را ازاین باد ها هراسی نیست، و این یکی را دیگر کورخوانده اند!
دستگیری ها آغاز کردند تا خیال بافانه با حربۀ زندان و شکنجه فاتحه " بیانیه ۱۴ نفر" را بخوانند غافل از اینکه فاتحه خوانی برگورخود و گورزادهای حکومتی را تسریع می کنند و با ددمنشی نیز سبب خواهند شد ۱۴ نفر و یاران و همراهان شان با اتکا به گفتار و رفتاری دلیرانه و مدنی بیانیه دیگری تدوین و منتشر کنند به نامِ " بیانیه مقاومت".
مقاومت جانانه و ستایش برانگیز دستگیر شدگان سبب تشدید و تداوم مبارزۀ در زندان و در میان خانواده ها و همراهان آنان در بیرون از زندان شد، و عاملی شد تا " بیانیه ۱۴ نفر" و تدوین کنندگان اش مطرح تر، محبوب تر و اعتماد برانگیزترشوند. دراین کارزار نابرابر ولی فقیه و رهروان جاهل ترش نفهمیدند، و یا خود را به نفهمی زدند که با حبس و شکنجه تدوین کنندگان بیانیه ناشر و تکثیرکننده " بیانیه ۱۴ نفر" شده اند، بیانیه ای که "محمد نوری زاد" ش دلیرانه از درون زندان فریاد سر داده است "من به عهدی که در بیانیه ۱۴ نفر بستیم وفا دارم " و زیرِفشار رنج و درد بیماری و اعتصاب غذا با صدائی رسا بگوید " من جنازه ام را بر سر نظام می کوبم" (۱)، بیانیه ای که "فاطمه سپهری" اش(۲)، عفو رهبری را به دادخواستی علیه " عفو کنندۀ ظالم و ستمگر" بَدَل کرده و بر سیمای چرکین و خون آلود رهبر کوبیده است، بیانیه ای که " هاشم خواستار" (۳)، "محمد حسین سپهری"، " کمال جعفری یزدی"، " عباس واحدیان شاهروی " و "رضا مهرگان" اش در زندان شجاعانه بر میثاق و عهد خود پای فشرده اند.
فعالیت و مبارزه ی حاصل از تدوین و انتشار بیانیه ۱۴ کنشگر سیاسی و مدنی، یک جنبش سیاسی آزادیخواهانه و عدالت جویانه را سبب شده است. اثر بخشی و اعتبار این بیانیه را نه فقط اصول و خواست های آزاد اندیشانه، آزادیخواهانه و عدالت جویانۀ مندرج دراین بیانیه، که شجاعت و جسارت مدنی و عقلانی تدوین کنندگان آن، خانواده ۱۴ نفر، و زنان و مردانی که به حمایت از این بیانیه و تدوین کنندگان و خانواده آنان برخاسته اند، تضمین کرده اند، اعتبار و ارزشی که " ۱۴ نفر" لیاقت و شایستگی اش را داشته و دارند.

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴بخش دوم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی در بخش دوم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره #مبارزه_با_فساد و شناسایی مفسدین سیاسی-اقتصادی بر حسب #وظیفه_ملی به عنوان یکی از #گزارشگران_فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴بخش سوم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی

در بخش سوم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره مبارزه با فساد و شناسایی مفسدین سیاسی، اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از گزارشگران فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی احمدرضا محمدولی گودرزی از بزرگترین رانتخوارهای کشور میپردازم:

این باغ ویلای یک هکتاری که اکنون گودرزی در آن سکونت دارد فقط بخش کوچکی از یک ثروت چند هزار میلیاردی است و کارخانه های تولید کنسانتره مس که متعلق به گودرزی در شهربابک کرمان است زبانزد خاص و عام می باشد. این اموال جدای از بخش عظیمی از سرمایه گذاری های خانوادگی گودرزی در انگلستان به شمار میرود.
پیشنهاد میشود مراجع مربوطه قبل از اینکه ایشان مانند سال ۸۸ از کشور خارج و متواری شود اقدامات مربوطه را در جهت جلوگیری از فرار یک مفسد اقتصادی، سیاسی انجام دهند.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴محکومیت کیوان صمیمی, روزنامه نگار به تحمل ۵ سال حبس تعزیری

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری, با صدور دادنامه ای کیوان صمیمی, روزنامه نگار و سردبیر نشریه ایران فردا را به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم بصورت غیابی و بدون حضور این فعال رسانه ای در جلسه دادرسی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر و به کیوان صمیمی ابلاغ شد. کیوان صمیمی پس از بازداشت در جریان تجمع اعتراضی ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس پس از طی مراحل بازجوئی بطور موقت آزاد شد. 

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴بخش سوم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی در بخش سوم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره مبارزه با فساد و شناسایی مفسدین سیاسی، اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از گزارشگران فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی احمدرضا…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴بخش چهارم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی

در بخش چهارم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره مبارزه با‌فساد و شناسایی مفسدین سیاسی، اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از گزارشگران‌ فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی احمدرضا‌ محمدولی گودرزی و هدایت آقایی از بزرگترین رانتخواران کشور میپردازم:

گودرزی در زمان معاون وزیری هدایت آقایی مدیرعامل «گروه صنعتی معدنی امیر» از شرکتهای خصولتی زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن بود که آقایی او را به عنوان امین خود در این شرکت منصوب کرده بود تا اهداف مشترک اقتصادی را پیش برند.گودرزی در سال ۸۲ با خرید ارزان قیمت سهام بسیاری از کارگران منجر به ورشکستگی صد درصد این سهامداران خرد شد و او توانست با همین ترفند سهام یکی از شرکتهای،
زیرمجموعه امیر به نام «مس فلز رنگین» را تصاحب کند و با افزایش سرمایه ثروت هنگفتی بدست آورد.
پیشنهاد میشود مراجع مربوطه قبل از اینکه ایشان مانند سال ۸۸ از کشور خارج و متواری شود اقدامات مربوطه را در جهت جلوگیری از فرار یک مفسد اقتصادی، سیاسی انجام دهند.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 یادبود محمد مختاری ۱ اردیبهشت ۱۳۲۱ یکی از قربانیان قتل های زنجیره ای سال ۱۳۷۷

امروز سالروز تولد محمد مختاری، شاعر، نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان است که در همه‌ی حیات فعالیت‌اش قبل از هرچیز علیه "سانسور" ایستاد و تیغ سانسور اگر نتوانست قلمش را ببرد، بدنش را پاره پاره کرد و در آذرماه ۷۷ در قتل‌های زنجیره‌ای او را کشت.
محمد مختاری نه سرود است که پایان پذیرد و نه نور که خاموشی گیرد. محمد مختاری کلمه‌ی مبارزه با سانسور است. تجلی دقیق آزادی بیان که بارها و بارها در حکومت استبدادی جمهوری اسلامی دزدیده شد و سر بریده شد و دوباره رستاخیز کرد و ایستاد و فریاد زد برای آزادی بیان

💫بنویس اکنون کجاست رویاهایمان
کجاست؟!
کجاست بندبند استخوان هایمان کجاست؟
کجاست حرف های گمشده که می خواست گوش دنیا را
کرکند
بنویس آزادی رویای ساده ای است که
خاک هر شب در اعماق ناپیدایش
فرو می رود و صبح ازحواشی پیدایش
بر می آید
و این زمان اگر چه به تلفظش عادت نکرده است
صدای هجی کردنش را آن سوی سکوت
شنیده است💫

#محمد_مختاری
#یادش_گرامی

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شعر بی‌خوابی اثرجاودانه‌ی محمد مختاری؛ شاعر، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴بخش چهارم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی در بخش چهارم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره مبارزه با‌فساد و شناسایی مفسدین سیاسی، اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از گزارشگران‌ فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴بخش پنجم روشنگری های هنگامه شهیدی در مبارزه با رانتخواران اقتصادی، سیاسی

بخش پنجم انتشار ویدئو برای روشنگری افکار عمومی درباره مبارزه با فساد و شناسایی مفسدین سیاسی، اقتصادی بر حسب وظیفه ملی به عنوان یکی از گزارشگران فساد به بخش کوچکی از ثروت اندوزی احمدرضا محمدولی گودرزی و هدایتآقایی و شمس الدین عیسایی از بزرگترین رانتخوارهای کشور میپردازم:

شمس الدین عیسایی که مدیرکل حقوقی وزارت کشور و هدایت آقایی که معاونت معدنی وزارت صنعت و معدن بودند بعد از اتمام دوره اصلاحات به عنوان شریک گودرزی در شرکت «مس فلز رنگین» که زیرمجموعه «گروه صنعتی معدنی امیر» بود مشارکت داشتند که در سال ۸۶ عیسایی با دریافت یک واحد آپارتمان تجاری مرغوب در «برج سپهر ساعی» و هدایت آقایی با دریافت ویلای ۱۵۰۰ متری در «تندیس جردن» حق السهم خود را بصورت کامل به گودرزی واگذار کردند.
پیشنهاد میشود مراجع مربوطه قبل از اینکه گودرزی و آقایی و عیسایی از کشور خارج و متواری شوند اقدامات مربوطه را در جهت جلوگیری از فرار مفسدان اقتصادی، سیاسی را انجام دهند.
@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from USAbehFarsi
ما به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در درخواست از #ایران مبنی بر آزادی فوری تمامی زندانی های عقیدتی که در معرض خطر #کووید-۱۹ هستند به ویژه طرفدار حفظ منابع طبیعی مراد طاهباز، وکیل #حقوق_بشر نسرین ستوده، و فعال سیاسی محمد حسین سپهری می پیوندیم. هدف آنها کمک کردن به ایرانیان است. آنها را آزاد کنید.
🔴بازداشت ۲ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توسط نیروهای امنیتی

حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, ماموران امنیتی در تهران امیرحسین مرادی و علی یونسی دو تن از دانشجویان ساکن تهران را پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل کردند. 
یه گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور, روز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹, امیرحسین مرادی دانشجوی رشته فیزیک در مقطع کارشناسی و علی یونسی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شدند. 
برپایه این گزارش: “امیرحسین مرادی، دانشجوی ورودی سال ۱۳۹۷ در مقطع کارشناسی فیزیک و علی یونسی، دانشجوی ورودی سال ۱۳۹۷ در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر  هر ۲ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در تهران روز جمعه مورخ ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند”. 
از زمان بازداشت از محل نگهداری و ارگان بازداشت کننده این دو فعال دانشجوئی اطلاعی در دسترس نیست.

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حقوق بشر در ایران - امروز دوشنبه ۱اردیبهشت ماه۱۳۹۹، صحبتهای زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی که به موارد گسترده نقض حقوق بشر در ایران اشاره می کند. این فعال مدنی در صحبتهای خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی است.



🌐 حقوق بشر در ایران/ حرکتی جهت آگاهی و عدالت

❇️ @Humanrights_in_iran


✴️ارتباط با ادمین
💠 @Humanrightsinir