بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴تداوم بازداشت و بیخبری از وضعیت سمیه راموز, شهروند ساکن بوشهر

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/somayehramouz/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹, علیرغم گذشت ۱ ماه از بازداشت سمیه راموز, شهروند اهل آبادان و ساکن بوشهر توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان کماکان از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹, سمیه راموز, اهل آبادان و ساکن بوشهر که در اردیبهشت ماه سالجاری توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات بوشهر منتقل شد علیرغم گذشت بیش از ۱ ما از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست. 
بنقل از یک منبع نزدیک به خانواده سمیه راموز در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام خبر بازداشت و بلاتکلیفی وی گفت: “پس از بازداشت سمیه که در اوایل اردیبهشت ماه امسال توسط چند تن از ماموران لباس شخصی صورت گرفت ۳ روز بعد در تماس تلفنی کوتاه اعلام کرد که روزها در بازداشتگاه اداره اطلاعات بوشهر تحت بازجوئی است…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/somayehramouz/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
رضا اشرفی / حامد اسماعیلیون

دو پدر
یکی شطرنجی و یکی شفاف.
تا شش ماه گذشته هر دو صاحب یک فرزند دختر بوده‌اند.
امروز هر دو نفر دخترانشان را دیگر ندارند.
در شش ماه گذشته، هر دو خواسته‌اند اطلاعات حقوقی و قضایی‌شان را بالا ببرند.
یکی برای آنکه ببیند برای خونِ ریخته‌ی دخترش به کدام بیابان سر سپرد. دیگری برای آنکه ببیند سر دخترش را که می‌بُرد، قانونِ مملکتش پیشنهادی برای دستور پختش دارد یا نه.

از زاویه‌ی نگاهِ هر کدام، ریشه ی تفکراتِ آن دیگری دخترشان را ازشان گرفت.

ضمناً با اینکه هر دو‌ پدرند، قانون یکی‌شان را پدرتر می‌داند.

برگرفته از صفحه اینستاگرام کمال کلانتر

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
https://twitter.com/hengamehshahid2/status/1267923329660473344?s=09 @Women_Civil_Rights_Activists
هنگامه شهیدی
#مستند_اول:
در آذرماه سال ۹۷ که هنگامه شهیدی در بازداشت انفرادی بود از قاضی صلواتی بعلت کذب گویی و افشای مطالب خلاف واقع نزد احمد رضا گودرزی رسما در دادسرای انتظامی قضات شکایت کرد و دادسرای مذکور صلواتی را تبرئه نمود.
اکنون صلواتی از شرکای اقتصادی گودرزی (ابرمفسد اقتصادی) میباشد.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴کاش میشد مثل اصحاب کهف خوابید !

عباس واحدیان شاهرودی

💫 خیلی وقتها بحال خوش اصحاب کهف غبطه میخورم ! چه حالی کردن با آن خواب خوش و بیداری خوشتر !
تصور کنید امروز وسط این ماتم سرای که روزگاری نامش ایران بود ، در میان اینهمه غم و ‌درد و دروغ و فساد و هرزگی ، به یکباره غاری بیابی و در حالیکه سواره نظامی از سربازان گمنام آقا بدنبالت هستند تا به جرم « تبلیغ علیه شیطان و حمایت از یکتاپرستی » سر از تنت جدا کنند ، درون غار رفته و‌ بخوابی !!!
خواب که کفاف نمی کند تا رفع خستگی کنیم ؛ چون نسل ما وارث چهل سال شکنجه و جنگ و سرکوب و تحقیرست !
باید چون اصحاب کهف بیهوش و مدهوش شده و‌ بخواب مرگی سیصد ساله رویم . باور کنید برای بازگردان ایران به دوران پاکی و عقلانیت و آزادی گمان نکنم فقط با تغییر حاکمیت استبدادی چیز خاصی اتفاق افتد !

💫 ایران وارث جهلی مرکب و تاریک است . جهلی بر آمده از خرافاتی سیاه که چون با ژن
« باور » در آمیخته قادرست موروثی از نسلی به نسلی دیگر و یا حتی بصورت جهشی چند نسل بعد ظهور یابد !
تنها راه خلاصی ازین تاریکی درونی، اصلاح ساختار ژنتیک ما ایرانیان است .‌باید در چیدمان کروموزم هایی که از پروتئین های رباخواری ، گرانفروشی و سنگدلی و حتی آدم فروشی، ساختار فراریختی شان در هم ریخته شده ، اصلاحات بنیادی انجام پذیرد.
بله ....درین گیر و دار پر از درد، باید نژاد ایرانیان یکتاپرست و آزاده دوباره پاکسازی شود !
شاید مردم عصر یاران غار نیز بهمین درد مبتلا شده بودند که آفریدگار دانا بندگان یکتاپرست اش را بیش از هفت نسل متوالی بخواب برد!!؟
خلاصه آنکه کاش بشود آنگونه خوابید نه مثل این خوابهای مسخره ای که ذهن پریشان ما می سازند.‌
هنوز دو ساعت نگذشته که ساعت شماته دار مغز پریشان زنگ بیداریش بصدا در آمد که برخیز و از هزاران هزار ناگفته ات بنویس که گذرگاه عافیت و آزادی تنگ است !!!!

💫 برخیز از غارت گسترده سرزمین ات بنویس که میتوانست با دارایی ها و ذخایرش هندوچین را سیر و غنی کند اما آنقدر مفلوک و بی مایه شده که از سیر کردن شکم میلیونها فرزند حاشیه نشین و مرز نشین فقیرش درمانده !!!
از دربدری آن آوارگان کانال خوابی بنویس که برای فرار ازینهمه درد و بدبختی به افیون پناه بردن تا لااقل دمی و ساعتی در همان اوج نشئگی رویای رهایی را در اعماق اندیشه پر دود شده خویش نشخوار کنند!!!
برخیز از مادرانی بنویس که از ترس فقر و ناتوانی در سیر کردن شکم کوچک بچه های نوزادشان آنانرا در سطل های زباله رها می کنند ! رها کردن اشرف مخلوقات و پاره تن در سطل آشغال !!؟
بنویس از ایران خواران دزدی که شکم حرام خوار و فربه شان حتی از بلعیدن هزاران میلیارد هم سیرمانی ندارند !
از آن پدر کارگر بیکار شده هم بنویس که هر شب وقتی با دستان خالی سوی خانه میرود ، تا رسیدن بخانه حداقل ده بار فکر خودکشی بسرش می زنذ .

💫 از مادران سرپرست خانواده بنویس ....از زنانی که از لحاظ فطری و عاطفی دوستدار تکیه کردن به مرد هستند. مردی که باید چون کوه مراقب او و فرزندانش باشد و او هم چون دریا درون خانه اش خانمی کند و غم لقمه ای نان خوش نداشته باشد !
از بچه های همیشه آواره کار و خیابان بنویس که چطور دیو صفتان حتی به معصومیت آنان هم رحم نمی کنند و مورد تجاوز قرارشان می دهند !
از دختران نوجوان تن فروش ،
از هرزگی نسلی که دیگر حالش از نصیحت ریاکاران تسبیح بدست و عمامه بسر بهم خورده !
از دستان پینه بسته کارگران بیکار شده و کشاورزان بی آب شده ای که هر روز مقابل ادارات و نهادها و مدیران پیشانی پینه بسته به صف میشوند و خوش خیالانه از ظالم طلب ذره ای شفقت دارند !!!
اگر خواستی از بازی چماق و هویج حکومت هم بنویس که چگونه با مهره های اصلاحاتی و اصولگرایانه اش ،در نهایت « اعتدال » در پی قلع و قمع آخرین بارقه های امید یک ملت کمر همت بسته ،بنویس !

💫بشکند این قلم دریده و خیره سر که از نوشتن اینهمه درد و رنج نمی میرد !!!
این قلم مزدور بیگانه ، این قلم شروری که در پی بر هم زدن اقتدار نظام توانمند اسلامی است ، این قلم خود فروخته که از آستین ایادی استکبار بیرون زده تا با سیاه نمایی و نادیده گرفتن اینهمه خوشبختی ملی ، فتنه ایجاد کند ، همان بهتر سر به تنش نباشد !!!
کاش غار اصحاب کهف تعطیل نمی شد تا در طول تاریخ هر وقت کسی از دست روزگارش خسته میشد بخوابی سیصد ساله فرو میرفت !
با اینهمه، حقیقت از مجاز بسیار فاصله دارد.
ما باید برای رهایی از شر حکومت تاریکی مشعل های دانایی را بیافروزیم . باید قلم ها بنویسند ، حنجره ها فریاد کنند ، مشتها گره شوند تا خواب رفتگان در غار ایران برخیزند و برای محو پلیدیها همتی کنند !
این تنها راه رهایی است .

پس ای قلم ، آزرده و خسته مشو ، بازهم بنویس شاید پیش از ترک این سرای فانی زیارت رخ ماه آزادی نصیبت گشت.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴احضار و بازداشت تعدادی از فعالان اینستاگرامی ساکن مشهد توسط نیروهای امنیتی

امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹, ماموران امنیتی مشهد پس از احضار برخی از فعالان اینستاگرامی, این شهروندان را بازداشت کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از فارس, امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹, تعدادی از فعالان فضای مجازی ساکن مشهد که در اینستاگرام فعالیت داشتند پس از احضار از سوی پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان بازداشت شدند.

براساس این گزارش, اتهامات منتسب شده به این فعالان فضای مجازی انتشار عکس, تصاویری و ویدئوهایی در صفحات مجازی و شخصی این افراد بوده است و این شهروندان در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار دنبال کننده در صفحات مجازی خود داشتند.

با توجه به ادعای ارگانهای امنیتی و قضائی مشهد بازداشت این فعالان رسانه ای در ادامه برخورد با جریان ابتذال و بی‌بندوباری در فضای مجازی استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from مجتبی واحدی گاه نویس (مجتبی واحدی)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه عده از اینکه یه خانم با لباس آستین حلقه ای نماز می خونه، اظهار تعجب می کنن. بیان توی ایران نشونشون بدم که نماز خوندن که هیچی ، دزد و قاتل و کلاهبردار و ...... پیش نماز هستن .لواط کار هم مربی قرآن
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/news-60/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کس می تواند بدون هیچ گونه تمایز، خصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا هر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بهره مند گردد. به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد. گواه این کشور مستقل، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/news-60/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
Audio
⭕️ فایل صوتی برنامه زنده چهارشنبه ١۴ خرداد٩٩: مردم فرق بین دیکتاتوری آخوندی و دمکراسی آمریکا را دریافتند و چگونه الگوبرداری بکنیم؟ ناآرامی‌های آمریکا به کجا ختم میشود؟ دادگاهی روح الله زم، رقم یک دزدی جدید ٣۶ میلیارد دلاری، آتش سوزی های عمدی و وظیفه مردم، چه زمان از دست جمهوری اسلامی خلاص خواهیم شد و چند توصیه هوشیاری

🆔 @Javanmardi77
🔴 ۱۵ نفر به خامنه‌ای نامه نوشتند و از او خواستند که از مقام رهبری استعفا کند. کار یک‌یکشان به زندان و بازجویی رسید.
همین حکومت که یک نامه را هم برنمی‌تابد برای مظلومیت مردم آمریکا غزل می‌سراید.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴گزارشی از وضعیت نرگس محمدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان


❇️حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, نرگس محمدی, فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان مرکزی زنجان که در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۱۰ ساله خود است در صورت تائید دادستان و مسئولان قضائی بطور مشروط آزاد و یا مرخصی اعزام خواهد شد. همچنین درخواست انتقال این زندانی سیاسی به زندان اوین از سوی وکیل مدافع وی به مسئولان قضائی داده شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از رُکنا, امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, محمود بهزادی راد, وکیل دادگستری از تحویل درخواست آزادی مشروط یا اعطای مرخصی به موکلش نرگس محمدی, زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان همزمان با درخواست برای انتقال این زندانی سیاسی به زندان اوین خبر داد. نرگس محمدی, فعال حقوق بشر, در حال تحمل حبس تعزیری ۱۰ ساله خود از بابت اتهام تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام است. نرگس محمدی, فعال حقوق بشر, در حال تحمل حبس تعزیری ۱۰ ساله خود از بابت اتهام تشکیل و…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/nargesmohamadi-5/

ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 سهیلا حجاب وکیل دادگستری در نامه ای از زندان قرچک ورامین، خبر از احتمال حذف فیزیک خود داده است

متن نامه خانم حجاب به شرح زیر است:

بنام دادگر راستین
با درود بر وجدان های بیدار
اینجانب سهیلا حجاب بیدسرخی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از توابع استان کرمانشاه که توسط بازجوی پرونده به صورت غیرقانونی به زندان قرچک ورامین منتقل شدم پرسشی دارم از قوه قضائیه که اگر وجدان بیداری در این دادگستری بیدادگر وجود دارد امیدوارم پاسخی داشته باشد، چرا برای یک پرونده کذب و غیرقانونی چندین بار دیگر پرونده سازی و چندین بار دیگر قرار وثیقه صادر می شود؟ چندین بار برای یک پرونده کذب که می گویند تبلیغ علیه نظام، قرار وثیقه صادر شده و حکم هم صادر گردیده و باز هم همان پرونده را باز نمودن و مجددن قرار وثیقه ۲ میلیاردی صادر گردیده است.

برای دادگاه تجدید نظر به تهران احضار شدم پس از خروج از دادگاه تجدید نظر در خیابان توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به وحشیانه ترین روش در انظار عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و مرا به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. پرونده ای کذب و برخلاف واقعیت که ساخته توهمات ذهنی بازجوی پرونده می باشد بازجویی که مامور اطلاعات سپاه است و خود را جای قاضی قوه قضائیه می گذارد و بدون دلیل و مدرک و هیچ گونه توجیح قانونی مرا مورد آزار روحی و روانی قرار داده و به یک وکیل دادگستری هک حرمت نموده این بازجوی غیرقانونی در این پرونده کاری شبیه به آدم ربایی را انجام داده و خود را همه کاره مملکت می داند و فقط با توهمات ذهنی خود جرم سازی می کند انگار که مملکت صاحبی ندارد و فاقد قوه قضائیه می باشد، این بازجو مرا تهدید به حذف فیزیکی کرده است و برای رسیدن به این هدفش مرا در زندان قرچک ورامین بین زندانیان جرائم سنگین قرار داده، زندانیانی که دارای همه نوع بیماری به ویژه مبتلا به کرونا هستند همه را به همراه من در یک بند نگه می دارند، آب آشامیدنی شور و وضعیت غذایی و بهداشتی وحشتناک است از روی عمد زندانیانی مانند من که وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری هستم را در چنین زندان وحشت آوری نگه می دارند تا از لحاظ روحی و روانی بیمار شوم.

بازهم تکرار می کنم که بازجوی این پرونده غیرقانونی و بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی و تنها با توهمات ذهنی خود برای من پرونده سازی می کند و به صورت غیرقانونی و عمدن مرا به زندان قرچک ورامین منتقل کرده است برای رسیدن به قتل من، وگرنه من زندانی زندان اوین بودم و با دو وثیقه سنگین روی پرونده ضمانت شده و آزاد شده بودم اگر قرار است که در زندان نگه داشته شوم باید به همان زندان اوین منتقل شوم.

تقاضای رسیدگی بسیار فوری به این پرونده کذب و غیرقانونی را دارم و از قوه قضائیه درخواست می نمایم در این پرونده ورود و واقعیت را بررسی و اعلام نماید تا هر چه سریعتر به زندان اوین منتقل شوم ضمن اینکه با وثیقه های سنگین ضمانت شده روی پرونده حق آزاد شدن را نیز دارا می باشم.

✍️ سهیلا حجاب بیدسرخی وکیل دادگستری ۱۵ خرداد

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 پس از ۳۱ سال

محمدجواد اکبرین

🔹امروز پانزدهم خرداد، ۳۱سالِ کامل از رهبری ⁧#خامنه‌ای⁩ می‌گذرد. حالا دیگر او مقام نخستِ جهان را دارد در مستبدانِ زنده‌ای که از نردبان قدرت بالا رفتند و هرگز پایین نیامدند. پس از او الکساندر لوکاشنکو با ۲۶ سال قدرت در بلاروس، و امامعلی رحمان با ۲۵ سال در تاجیکستان مقام‌های دوم و سوم را اشغال کرده‌اند. کارنامه او در این ۳۱ سال را در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، امنیت و جامعه مرور کنیم:

🔹اقتصاد: اصرار بر سیاست‌هایی که سرانجام ریال ایران را به «کم‌ارزش‌ترین واحد پول ملی دنیا» تبدیل کرد. میلیاردها دلار از حق مردم را بدون رضایت آنها در خارج از مرزها هزینه کرد، اسلحه بخشید و فقر آورد.

🔹سیاست: گردش سیاسی در ایران را با ابزارهای مختلف کاملا متوقف کرد. از رد صلاحیت هزاران نفر تا حذف و حبس و حصر. از آرایش شورای نگهبان تا پیرایش مجمع تشخیص. اگر هیچیک جواب نداد و جایی از دستش در رفت با «حکم حکومتی» راه را بر رأی مردم بست.

🔹فرهنگ: حکومتش سانسور را چنان به قاعده تبدیل کرد که می‌توان فهرستی تهیه کرد از چیزهایی که سانسور نشد! یعنی کتاب و موسیقی و قصه و نمایش و هر اثری را که از تیغ او مصون مانده باشد، از بس اندک است می‌توان شمرد. در این فرهنگ‌سوزان، کشور از صدها استاد که در فن خود یگانه بودند محروم شد.

🔹امنیت: از دخالت در حوزه خصوصی و پوشیدن و نوشیدن مردم با صرف میلیاردها بودجه برای گشت ارشاد، تا سرکوب معترضان و کشتار و شکنجه در سالهای مختلف از جمله ۷۸، ۸۸، ۸۹، ۹۶ و ۹۸، تا سرکوب اقلیت‌های مذهبی و جنسی. از ترورهای داخلی مانند قتل‌های زنجیره‌ای تا ترورهای خارجی مثل رستوران میکونوس؛ و سرانجام شلیک به هواپیمای مسافربریِ خودی.

🔹جامعه: پاره پاره کردن جامعه ایرانی و دامن زدن به بی‌اعتمادی عمومی و تبدیلِ دروغگویی و دورویی از رفتار به سیستم، تا آنجا که هر کس دوروتر و دروغگوتر است موفق‌تر و مقرب‌تر است. او جامعه ایرانی را چنان ویران کرد که تا چند نسل طول می‌کشد عوارض روانی و اجتماعیِ این ویرانی جبران شود.

🔹این فهرست بسیار بلندتر است و آنچه نوشتم تنها یک مرور بود؛ بسیاری از آنچه در این دوران گذشت فقط محصول رهبری او نیست و به طبیعتِ «حکومت دینی» برمی‌گردد و بدون رسیدن به یک «حکومت دموکراتیک سکولار» قابل علاج نیست؛ اما به مواردی اشاره کردم که علاوه بر حکومت دینی، نقش شخص او نیز تعیین‌کننده بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴نامه راحله احمدی مادر صبا کردافشاری از زندان اوین؛ تا نفس دارم صدای دخترم خواهم بود!

«در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ برای دخترم صبا کردافشاری ابلاغیه‌ای از دادسرای اوین به زندان اوین ارسال شد. در این ابلاغیه آمده بود که صبا از اتهام فساد و فحشا تبرئه شده و به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی جمعا به ۹ سال حبس که که ۷ سال و شش ماه آن قابل اجرا است، محکوم شده است.

حالا پس از گذشت ۳ ماه در در تاریخ ۶ خرداد ۹۹ این بار ابلاغیه‌ای از دادسرای ارشاد به زندان اوین ارسال شده که در آن آمده است دخترم به اتهامات فساد و فحشا ۱۵سال، تبلیغ علیه نظام ۱ سال و نیم و اجتماع و تبانی به ۷ سال و شش ماه حبس محکوم شده است. حکمی که با استناد به دادگاه تجدیدنظر که در آذر ۹۸ تشکیل شد صادر شده و طبق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری برای صبا قابل اجرا است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴مایکل وایت, شهروند آمریکایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/michealwhite/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, مایکل وایت, شهروند آمریکایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد و  سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا پس از آزادی از این زندان ایران را به مقصد کشورش ترک کرد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از آسوشیتدپرس, امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹, مایکل وایت, شهروند آمریکائی و زندانی محبوس در بند ۵ زندان وکیل آباد مشهد که پس از مسافرت به ایران بازداشت و به تحمل حبس محکوم شده بود پس از آزادی از زندان با یک فروند جت خصوصی ایران را به مقصد سوئیس و پس کشورش آمریکا ترک کرد. 
براساس این گزارش, این شهروند آمریکائی پس از آزادی از زندان وکیل آباد از طریق یک فروند جت متعلق به دولت سوئیس خاک ایران را به مقصد سوئیس ترک کرده است.
این خبرگزاری گزارش داد که برایان هوک, نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/michealwhite/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
محمودجان ، همسر عزیز دربندم ، ۶۰ سالگی ات مبااااارک ، تو پشت دیوارهای بلند بی عدالتی همچنان اسیری وما چهارمین سالی است که تولدت را بی تو جشن می گیریم .
به یادروزهای خوش کنار هم بودن و به امید روزهای روشن برای این سرزمین ومردمانش و به امید آزادی ات ، ایستاده ایم.

#محمود_بهشتی_لنگرودی
#جای_معلم_زندان_نیست
#محمود_بهشتی_لنگرودی_را_آزاد_کنید
#تولد_اوین
#اوین
#تولدت_مبارک
پ.ن: قریب به ۳ ماه از صدور بخشنامه قوه قضاییه مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی که پنج سال حکم دارند و یک سوم حبس را طی کرده اند می گذرد ،#محمود_بهشتی_لنگرودی با حکم ۵ سال ، قریب به ۴ سال است که در زندان است ،علیرغم تایید دادیار ناظر و اجرای احکام بر مشمولیت قانونی ایشان از این بخشنامه هنوز آزاد نشده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴‍ پیام مهدی فراحی شاندیز در باب اهمیت بیستم ژوئن برابر با سی ام خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

بیست ژوئن برابر با سی خرداد یادآور جنایت وحشیانه سردمداران جنایتکار جمهوری اسلامی در دهه شصت قتل عام هزاران انسان مبارز و آزادیخواه در زندان ها وسلول های انفرادی روز کیفرخواست ودادخواهی علیه جمهوری جنابتکار جهل وجنون اسلامی ، روزی برای ما زندانیان سیاسی است وفرصتی است که صدای ما جهانی شود .
جمهوری اسلامی طی ۴۱ سال با فشار ، ارعاب ، تهدید ،شکنجه ، زندان ، اعدام و باتبعید و رعایت نکردن قوانین تفکیک جرایم میخواهد مارا به سکوت وادارد کند.
ما زندانیان برای خواست مطالبات اولیه انسانی و نداشتن آزادی بیان به زندان ،حبس های ناعادلانه و اعدام محکوم شده ایم.
جای خوشحالیست که چنین روزی به همت کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران تعیین شده و ما زندانیان سیاسی انتظار بیشترین حمایت ها را از مردم در این روز داریم.
جرم ما برای یک زندگی بهتر ، شاد ، انسانی عادلانه و همراه با آزادی وبرابری است .جرم ما ایستادن در مقابل این همه بی حقوقی ها ، دزدیها ،چپاول ، غارت وفساد سیستماتیک در جامعه است.
جرم ما برای ایجاد تشکلهای مستقل خودمان است تا با نیروی قدرتمند خود حقوق پایمال شده مان را طلب کنیم.

بیستم ژوئن امسال روزی برای پایان دادن به احکام ناعدالانه ای است که به فعالین کارگری ، معلمان ، فعالان مدنی و حقوق بشری و دستگیر شدگان اعتراضات به حق آبان ماه تحمیل کرده اند .
در این روز مهم خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی هستیم.
روزی برای لغو احکام اعدام هدایت عبدالله پورها وهمه بازداشت شدگانی است که در جریان اعتراضات آبان ماه دستگیر وبازداشت شده اند و با احکام غیر عادلانه اعدام روبرو شده اند .

من مهدی فراحی شاندیز ، زندانی سیاسی به نمایندگی از زندانیان ندامتگاه کرج از همگان میخواهم که در روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران ، بیستم ژوئن ، برابر با سی و یکم خردادماه حضور بهم رسانند تا در ابعاد جهانی صدای دادخواهی هزاران هزار خانواده های زندانیان سیاسی باشیم که بدست تروریست های جمهوری اسلامی قتل عام شدند.
از همه خانواده های زندانیان سیاسی وعقیدتی میخواهم متحد ومنسجم که به این صف دادخواهی تعلق دارند ، بپیوندند.

قدردانیم که در این روز صدای ما زندانیان سیاسی هستید و ما را در زندان نیز تنها نمی گذارید.

مهدی فراحی شاندیز - خرداد ماه ۱۳۹۹

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔴‍ پیام مهدی فراحی شاندیز در باب اهمیت بیستم ژوئن برابر با سی ام خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران بیست ژوئن برابر با سی خرداد یادآور جنایت وحشیانه سردمداران جنایتکار جمهوری اسلامی در دهه شصت قتل عام هزاران انسان مبارز و آزادیخواه در زندان…»
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
هنگامه شهیدی #مستند_اول: در آذرماه سال ۹۷ که هنگامه شهیدی در بازداشت انفرادی بود از قاضی صلواتی بعلت کذب گویی و افشای مطالب خلاف واقع نزد احمد رضا گودرزی رسما در دادسرای انتظامی قضات شکایت کرد و دادسرای مذکور صلواتی را تبرئه نمود. اکنون صلواتی از شرکای اقتصادی…
ادمین هنگامه شهیدی
سند دوم:
کلیه اسناد و مدارک مربوط به مفاسد مالی و مراودات قاضی صلواتی با احمدرضا گودرزی و نحوه سرمایه گذاریهایشان در انگلستان در اختیار حفاظت قوه قضاییه گذاشته شده و منتظریم بدون‌ملاحظه با این قاضی نفوذی برخورد و حکم بازداشت گودرزی صادر گردد.
گودرزی سال ۸۸ شش ماه متواری بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 بلاتکلیفی عباس واحدیان شاهرودی !

۲۹۵ روز از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی نویسنده، فعال سیاسی و از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ گذشت و او همچنان بلاتکلیف است.

عباس واحدیان شاهرودی از تاریخ ۹۸/۵/۲۷ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در مشهد دستگیر شد وی به دلیل تشدید بیماری های خود که شامل عفونت ریه که تبدیل به حساسیت شدید شده و همچنین بیماری پریودنتیت (التهاب شدید لثه) و فشار خون بالا احتیاج به مرخصی استعلاجی و اعزام جهت درمان دارد.

لذا با توجه به لحاظ ماده ۵ آیین دادرسی کیفری متهم باید در اسرع وقت از موضوع و ادله اتهام انتسابی آگاه و از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق دفاعی مذکور در این قانون بهره مند شود و طبق ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر هرکس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مستقل و بیطرفی، منصفانه و علناً رسیده گی شود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او منسوب شده باشد اتخاذ تصمیم بنماید.

@Women_Civil_Rights_Activists