بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴گرمازدگی کودکان, نیش عقرب, مار و زندگی در چادر پس از گذشت ۶ ماه از سیل هرمزگان

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/hormozgan/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۹, ساکنان روستای زاچ داربست و ده تنکول از توابع استان هرمزگان که جمعیتی بالغ بر ۱۳۶ خانوار هستند پس از گذشت ۵ ماه از زندگی سخت و طاقت فرسای این شهروندان می گذرد و آنها همچنان در کمپها هلال احمر لحظات زندگی خود را با گرما, محرومیت از دسترسی به آب آشامیدنی, برق و اخیراً هم با توجه به آغاز تابستان و فصل گرما نیش عقرب و بیماری کرونا سپری کمی کنند.  
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا, امروز یکشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۹, تعدادی بالغ بر ۱۳۶ خانوار ساکن در روستای زاچ داربست و ده تنکول از توابع استان هرمزگان که بر اثر سیل در ۱۹, ۲۰ و ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸,  خانه و زندگی آنها به طور کامل نابود شد علیرغم گذشت بیش از ۵ ماه از سیل در استان هرمزگان اما این شهروندان…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/hormozgan/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴نرگس محمدی از زندان زنجان : ۱۲ نفر در زندان کرونا گرفته ایم / قریب یک سال میباشد که صدای فرزندانم را نشنیده ام؛ اکنون نیز با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی بسر میبرم

۲۱ تیرماه زندانیان زن زنجان که ۱۸ نفر هستیم تفکیک شدیم و ۶نفر که علایم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ما ۱۲ نفر که تقریبا" از ۱۱ روز پیش علائم کرونا نمایان شد در داخل بند قرنطینه شدیم هفته گذشته با وخامت حالمان و پیگیری خانوداه تست کرونا از ما گرفته اشد ولی جواب تست هرگز به ما ابلاغ نگردید امروز به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند.

یکی از همبندیها که پنج شنبه با وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد با تشخیص قطعی کرونا امروز صبح با وثیقه آزاد شد. از حدود یک ماه پیش حدودا" ۳۰ نفر ورودی داشتیم که بعضی از آنها علایم کرونا داشتند حتی یکی از آنها با گواهی ابتلای کرونا به زندان منتقل شد ولی با وخامت حالشان به مرخصی رفتند. ما ۱۲ نفر با علایم خستگی مفرط ودرد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تختها افتاده ایم.

عدم امکانات پزشکی، عدم فضای مناسب برای قرنطینه برای ورودی های جدید و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا در بند گردید که جای تامل دارد.

من ازجناب آقای نمکی وزیر بهداشت تقاضا دارم نماینده ای جهت رسیدگی به وضعیت زندان زنان زنجان اعزام دارند . من از طریق نامه شکایت قانونی خود را به جهت اعمال شرایط سخت و طاقت فرسای زندان زنجان در ۶ ماه گذشته وعدم رسیدگی پزشکی اعلام میدارم.

طی این مدت بنا به دستور وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حتی از خرید گوشت با هزینه خودم مخالفت شده است از ارائه کتاب، تلفن فرزندانم در خارج از کشور ممانعت شده است و من قریب یک سال میباشد که صدای فرزندانم را نشنیده ام. اکنون نیز با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی بسر میبرم.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴احکام اعدام ۲ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/iedam-120/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, احکام اعدام دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله, دو زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, سحرگاه امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, صابر شیخ عبدالله فرزند: مصطفی, دانشجوی سابق کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه دیاکو رسول زاده, زندانیان سیاسی اهل شهرستان مهاباد و محبوس در اندرزگاه ۱ سالن ۲ زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. این دو زندانی سیاسی روز گذشته برای اجرای حکم از اندرزگاه این زندان به سلول انفرادی منتقل شده بودند. 
براساس این گزارش پس از اجرای احکام اعدام صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول زاده, جسد آنها برای انجام مراحل تدفین به خانواده های آنها تحویل داده نشده است. 
در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۹, حقوق بشر در ایران, با انتشار گزارشی انتقال صابر شیخ عبدالله و هم پرونده ای وی دیاکو…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/iedam-120/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴بازداشت ۴ تَن از کارگران نیشکر هفت تپه توسط نیروهای امنیتی

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/bazdasht-467/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, ماموران پلیس امنیت در شهرستان شوش پس از اتمام تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه یوسف بهمنی, ابراهیم عباسی منجزی, محمد خنیفر و مسلم چشم خاور, چهار تن از فعالان کارگری شاغل در این واحد صنعتی را بازداشت کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از سندیکای نیشکر هفت تپه, ظهر امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, یوسف بهمنی, ابراهیم عباسی منجزی, محمد خنیفر و مسلم چشم خاور, چهار تن از فعالان کارگری شاغل در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از اتمام سی و مین روز تجمع اعتراضی توسط نیروهای امنیتی شهرستان شوش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. 
براساس این گزارش, از دلایل بازداشت و اتهامات این فعالان کارگری اطلاعی در دست نیست اما آنچه مشخص است این بازداشتها می تواند به علت برگزاری تجمعات گسترده کارگران نیشکر هفت تپه باشد.…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/bazdasht-467/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴 یک معلم به ده سال زندان محکوم شد!

محمدرضا رمضان زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی به علت حضور در اعتراضات صنفی معلمان ۹۷ به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

@Women_Civil_Rights_Activists
Audio
🔴زندگی در زندان
به قلم محمد نوری زاد ۹۹/۳/۲۶

قصه پانزدهم: همچنان بازجویی

@Women_Civil_Rights_Activists
Audio
🔴زندگی در زندان
به قلم محمد نوری زاد ۹۹/۳/۲۷

قصه شانزدهم: بازجوی مهربان

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پیام عبدالرسول مرتضوی به مردم کشور : من صدای شما شدم، اکنون که زندانی هستم صدای من باشید، کوتاه نیایید و آزادم کنید

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Deleted Account
منابع خبری کرد از جمله روز سه‌شنبه از اعدام دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله ساعاتی پس از نیمه‌شب خبر دادند.

رها بحرینی، پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل، در گفت‌وگو با رایو فردا با تأکید بر غیرمنصفانه بودن روند دادرسی در این پرونده و «اعتراف بی‌اساس متهمان تحت شکنجه» گفت: «بر اساس تمام اطلاعات و شواهدی که به دست عفو بین‌الملل رسیده، این دو جوان هیچ ربطی به واقعه بمب‌گذاری شهریور ۱۳۸۹ نداشتند و بارها بر بی‌گناهی خودشان و بی‌ارتباط بودن خودشان با این پرونده تأکید کرده بودند.»
خانم بحرینی به رادیو فردا گفت که دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله، دو تن از متهمان این پرونده که اعدام شدند، «قربانی پرونده‌سازی بی‌رحمانه وزارت اطلاعات شدند که یک بار دیگر تحت شکنجه اعترافات بی‌اساس و دروغ را از قربانیان گرفته و بعد بر اساس آن‌ها چنین احکام ظالمانه و بی‌رحمانه از سوی ددگاه انقلاب صادر شده است».

عفو بین‌الملل می‌گوید قضات دادگاه انقلاب «به جای این‌که به وظیفه خودشان رسیدگی کنند و تحقیقات مناسب درباره ادعای شکنجه انجام بدهند و زمینه دادرسی منصفانه را فراهم بکنند، در همکاری با وزارت اطلاعات این حکم اعدام را صادر کردند».
اعدام زندانیان سیاسی کرد در ایران در نیمه‌ اول سال جاری میلادی افزایش چشمگیر داشته است و آن‌چنان‌که سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، «به نظر می‌رسد که مقامات ایرانی به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه هستند. با اجرا گذاشتن این احکام اعدام و مثل همیشه اقلیت‌ها و زندانیان متعلق به اقلیت کرد از بی‌پناه‌ترین افراد جامعه هستند که قربانی این سیاست رعب و وحشت مقامات ایرانی می‌شوند».

دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله ساعاتی پس از آن اعدام شدند که سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواسته بود «بی‌درنگ» اجرای حکم اعدام این دو را متوقف کنند.
خانم بحرینی با اشاره به دیر خبردار شدن عفو بین‌الملل از صدور حکم اعدام برای این دو متهم، تأکید کرد: «این پرونده در کنار بسیاری دیگر از اعدام‌ها اهمیت اطلاع‌رسانی را نشان می‌دهد و ما از وکلایی که درگیر پرونده‌های اعدام هستند تمنا می‌کنیم با ما زود تماس بگیرند و تلاش کنند جزئیات پرونده به دست نهادهای بین‌المللی برسد تا وقت کافی برای انجام اقدامات لازم باشد.»

به گفته او، «تجربه نشان داده که اطلاع‌رسانی و پیگیری نهادهای بین‌المللی اگر در روزها و هفته‌ها و ماه‌های قبل از برنامه‌ریزی برای اعدام صورت بگیرد، می‌شود جان انسان‌ها را نجات داد.»

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که پیگیری‌ها برای توقف احکام اعدام فعالان سیاسی زمانی نتیجه می‌دهد که این سازمان از ماه‌ها قبل در جریان بگیرد تا فرصت مستندسازی پرونده برای وارد کردن اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف و سازمان ملل به موضوع داشته باشد.

🔹 لینک مصاحبه در رادیو فردا
https://bit.ly/2OnUrLp

@Women_Civil_Rights_Activists
دادخواست آنلاین عفو بین‌الملل ترکیه برای لغو حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی.
آن‌ها در پی یکی محاکمه به شدت ناعادلانه و بر اساس اعترافات اجباری که تحت شکنجه به دست آمده به اعدام محکوم شده‌اند.

اقدام شما موثر است؛
https://bit.ly/3iVaChg
#اعدام_نکنید
در زندان روی یک ساک دستی عشق را خطاطی کرده تا ما آن را در آزادی به نمایش بگذاریم. سعید تمجیدی، محمد رجبی، امیر حسین مرادی علی من هستند آنها را اعدام نکنید. اگر عشق را فهم نکنید؛ علی ها تکثیر خواهند شد.

خطاطی محمد نوری زاد،
زندان اوین، ۹۹/۳/۲۶

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بیانیه ۱۱۲ استاد دانشگاه, فعال سیاسی، مدنی و فرهنگی برای جلوگیری از اعدام ۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/letter-44/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, در ادامه واکنشها در محکومیت از صدور و تائید  احکام اعدام بر علیه امیرحسین مرادی, محمد رجبی و سعید تمجیدی, جمعیتی بالغ بر ۱۱۲ تَن از اساتید دانشگاه به همراه فعالان سیاسی, مدنی و فرهنگی با تنظیم و انتشار بیانه ای خواستار تشکیل اتحاد برای جلوگیری از اجرای احکام اعدام بر علیه این شهروند جوان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ شدند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از زیتون, امروز چهارشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹, جمعیتی بالغ بر ۱۱۲ تَن از اساتید دانشگاه به همراه فعالان سیاسی, مدنی و فرهنگی با تنظیم و انتشار بیانه ای خواستار تشکیل اتحاد برای جلوگیری از اجرای احکام اعدام امیرحسین مرادی, محمد رجبی و سعید تمجیدی, سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ شدند. 
متن این بیانیه در ادامه می آید: 
“درپی کشتار صدها نفر از مردم…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/letter-44/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴 برادر مسیح علی‌نژاد به هشت سال زندان محکوم شد

علی علی‌نژاد برادر مسیح علی‌نژاد به هشت سال حبس محکوم شد.

سعید دهقان، وکیل علی‌نژاد در توییتر خود نوشته که این حکم از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به وی ابلاغ شده است.

وی نوشته که موکلش به اتهام «اجتماع و تباني به قصد اقدام عليه امنيت كشور» به پنج سال حبس محکوم شده است.

آن‌طور که این وکیل دادگستری نوشته موکلش به اتهام «توهين به رهبری» به دو سال حبس و به اتهام «تبليغ عليه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.

علی علی‌نژاد مهر ماه سال گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت و زندانی شد.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/news-66/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هرکس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مساوی و بی طرفی ، منصفانه و علنا رسیدگی بشود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او توجه پیدا کرده باشند، اتخاذ تصمیم بنماید.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/news-66/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
Forwarded from اتچ بات
نامه‌ی هنگامه شهیدی
 
هنگامه شهیدی در نامه‌ای در قالب نامه خطاب به رییس قوه قضاییه با طرح ادعای اینکه آنچه درباره‌ی ارتباطش با روح الله زم موسس آمدنیوز در دادگاه مطرح شده غیرواقعی است، خواسته است که مستندات و مدارک ادعاهای مطرح شده از دادگاه خواسته و بررسی شود.
این متن که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

جناب آقای دکتر رییسی
ریاست محترم قوه قضاییه
باسلام
با احترام ، همانگونه که استحضار دارید؛ اظهارات و ادعاهایی که علیه اینجانب هنگامه شهیدی در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محکوم علیه روح الله زم مورخ ۹۹/۳/۱۳ توسط قاضی صلواتی مطرح شد و مشروح آن به طور کامل توسط رسانه‌های معتبر داخلی از جمله «خبرگزاری میزان» و «روزنامه شرق» منتشر شد.
اینجانب هم اکنون در زندان هستم و دوران محکومیت خود را سپری می‌کنم و در برابر ادعاها و اظهارات خلاف واقع و غیرشرعی و غیرقانونی دادگاه امکان دفاع از خود را ندارم. ادعاها و اظهارات مطروحه در دادگاه را با قاطعیت رد کرده و عرض می‌کنم که فاقد هرگونه «سند و مدرک» بوده و این اقدام غیرقانونی و غیرشرعی دادگاه جز اینکه باعث هتک حرمت و حیثیت بنده به عنوان «یک زن مسلمان» شد حاصلی در برنداشت.

علی ایحال برابر شعارهای جنابعالی در تحقق «عدالت و انصاف» در امر قضا و نیز در راستای حفظ «حرمت و کرامت» متهمان و خانواده‌هایشان اعتراض و شکایت خود را نسبت به هتک حرمت و حیثیت نزد جنابعالی آورده و توقع رسیدگی دارم.

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 صحبتهای محمدحسین سپهری از زندان وکیل آباد بند ٦/١ به تاریخ ٩٩/٤/٢٦

@Women_Civil_Rights_Activists
⚫️هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به تهدیدها علیه ابراهیم احراری

حمید قراگوزلو نماینده «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» در وبینار بین المللی آزادی مذهبی نسبت به افزایش تهدیدهای جانی علیه ابراهیم احراری، فعال رسانه ای و کارشناس شبکه جهانی کلمه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، آقای قراگوزلو در این نشست مجازی گفته که تهدید به اعدام و حذف فیزیکی ازسوی عوامل سپاه ایران علیه آقای احرارى از شبکه کلمه و همچنین دیگر فعالان حقوق بشر كه نقش مهمی در افشای قساوتهای رژیم خامنه ای علیه مردم مظلوم ایران داشته اند ، افزایش یافته است .

این هشدار در حالیست که آقای احراری در سال های اخیر نقش مهمی در افشاگری علیه نظام در عرصه رسانه داشته است؛ برنامه های سیاسی وی از جمله چشم انداز هر هفته میزبان طیفی از اپوزیسیون ایرانی است که سیاست های رژیم ایران را به چالش می کشاند.

گفتنی است که پیشتر روزنامه «ساندی‌تایمز» از تشدید تهدیدهای امنیتی ایران مبنی بر ربودن روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی‌زبان از خاک بریتانیا از جمله کارمندان تلویزیون ایران اینترنشنال خبر داده بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴نامه سرگشاده سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/sohailarabi-32/&rhash=1bab6b61543470

❇️ حقوق بشر در ایران - امروز جمعه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ اندرزگاه ۲ سالن ۲ زندان تهران بزرگ, در نامه ای سرگشاده به شرح دیده های خود در این زندان پرداخت. این زندانی سیاسی در این نامه به کاهش امید به زندگی در میان زندانیان محبوس در این زندان اشاره کرد و شرح آن را در این نامه آورده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز جمعه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹, سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ اندرزگاه ۲ سالن ۲ زندان تهران بزرگ در نامه ای سرگشاده به شرح دیده های خود از افزایش آمار خودکشی و فشارهای روحی و روانی در میان زندانیان پرداخته است. این زندانی سیاسی در این نامه به نبود امکانات لازم برای زندانیان در زندان تهران بزرگ اشاره کرده و تاکید کرد که این مشکل باعث شده تا زندانیان امیدشان به زندگی را از دست بدهند چرا که این زندان به منزله آخر دنیاست.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/sohailarabi-32/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴محکومیت قطعی آرشام رضائی, فعال مدنی به بیش از ۸ سال حبس تعزیری

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/arshamrezaie-6/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران –  امروز شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹, شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر با صدور دادنامه ای محمود « آرشام » رضائی, فعال مدنی ساکن اسلامشهر را در مجموع به تحمل ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹, محمود « آرشام » رضائی, فعال مدنی ساکن اسلامشهر از توابع شهرستان شهریار  با اتهامات “تبلیغ علیه نظام”, “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “توهین به رهبری”  توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد این حکم در مرحله بدوی بر علیه این فعال مدنی صادر شده بود و فقط در دادگاه تجدیدنظر عیناً تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ اجرای ۵ سال از مجموع این مدت برای این فعال مدنی اجرائی است.

@Women_Civil_Rights_Activists