بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴صحبتهای زرتشت احمدی راغب زندانی سیاسی در پنجاهمین روز اعتصاب غذا

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/zartoshtahmadiragheb-28/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هرکس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مساوی و بی طرفی ، منصفانه و علنا رسیدگی بشود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او توجه پیدا کرده باشند، اتخاذ تصمیم بنماید.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/zartoshtahmadiragheb-28/


ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
Audio
🔴صحبتهای زرتشت احمدی راغب در پنجاهمین روز اعتصاب غذا از زندان تهران بزرگ

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هشتگ #اعتصابات_سراسری به سرعت درحال اشتراک گذاری است

⚡️ بروزرسانی آمار تا ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۹
⚡️ بیش از ۳۷۵ هزار اشتراک گذاری

#سکوت_جایز_نیست
#اعتصابات_سراسری
@SepehrAzadi
🔴 محمد مهدوی‌فر، تخریب‌چی و غواص جنگ:

من به عنوان کسی که از تأثیر سخنانم و از عواقب سخنانم آگاهی کامل دارم به آقای خامنه‌ای امر می‌کنم زندانیان مظلوم سیاسی را آزاد کنید و دست از تجاوز و شرارت برداید.

این بار همه‌ی گزینه‌ها روی میز است.

@Women_Civil_Rights_Activists
فرماندار بیروت:
آنچه در بیروت اتفاق افتاده بیشتر شبیه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است
‏ - ویرانی بزرگی در بیروت رخ داده است و آنچه اتفاق افتاده بی سابقه است.
‏ - نیمی از ادارات دولت لبنان نابود شد

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 وضعیت بیمارستان های بیروت #لبنان پس از انفجار مهیب در بندر این شهر

تعداد کشته و زخمی های بیشتری گزارش شده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 مصطفی صالحی در آستانه اعدام

مصطفی صالحی ازدستگیر شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه۹۶ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۳مرداد جهت اجرای حکم اعدام به اتهام قتل یک بسیجی پاسدار به نام سجاد شاه سنایی، به سلول انفرادی منتقل گردیده است و خبرها حاکی است که این زندانی بامداد روز چهارشنبه ۱۵مردادماه به دار آویخته خواهد شد، درحالیکه وی در تمامی مراحل دادگاه این اتهام را رد کرده‌است.

◀️ خواستار لغو فوری اعدام وی شویم.

#اعدام_نکنید

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی۹۶ بامداد چهارشنبه در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام جانباز عبدالرسول مرتضوی از زندان اوین

اتمام حجت با حکومت و ملت
۲۰ مرداد سالروز دستگیری مخالفان جمهوری اسلامی است.
کمپین شمارش معکوس برای آزادی تمامی زندانی سیاسی کشور است
۲۰ مرداد آخرین فرصتی است که حکومت زندانیان را آزاد کند وگرنه مردم وظیفه دارند از دلاورمردان و زنان خویش با برگزاری تظاهرات و تجمعات حمایت کنند

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸: بلاتکلیفی محمدعلی جانی در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/mohamadalijani/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹, محمد علی جانی, از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸, محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ بطور بلاتکلیف و محروم از شهروندی در این زندان محبوس شده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹, محمدعلی جانی, فرزند: رضا, متولد ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۸, ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸, محبوس در تیپ ۵ اندرزگاه ۱۰ زندان تهران بزرگ علیرغم تفهیم اتهام در وضعیت بلاتکلیف در این زندان بسر می برد. این زندانی سیاسی از زمان بازداشت و در دوران بازجوئی تحت شکنجه فیزیکی و روحی قرار گرفته و از حق در اختیار داشتن وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده است. 
بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر گفت: “محمد علی جانی, در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸,…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/mohamadalijani/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴تداوم بازداشت هیوا یزدان مهدی آبادی و میترا بندی امیرآبادی, شهروندان بهائی ساکن یزد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/bahaianiran-6/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹, میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی, دو شهروند بهائی ساکن یزد علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از زمان بازداشت در وضعیت بلاتکلیف در بازداشت نیروهای امنیتی بسر می برند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹, قرار بازداشت هیوا یزدان مهدی آبادی و  میترا بندی امیرآبادی, دو شهروند بهائی ساکن یزد به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. این ۲ شهروند بهائی از تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹, توسط ماموران امنیتی در یزد بازداشت شدند. 
براساس اعلام نزدیکان این ۲ شهروند بهائی: ” پس از پیگیریهای بسیار این ۲ شهروند بهائی توانستند با خانواده های خود ملاقات کنند و تماس تلفنی برقرار کنند. همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و محرومیت زندانیان و افراد بازداشتی در دسترسی به اقلام بهداشتی و از سوی دیگر عدم رعایت فاصله گذاری در بازداشتگاهها…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/bahaianiran-6/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/news-69/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر, اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری، به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود.
این تعریف ساده عواقب و بازتاب اجتماعی و سیاسی مهمی را برای مردم و حکومت‌ها به دنبال دارد. مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی این حقوق ویژگی‌هایی همچون جهان شمول بودن، سلب نشدنی، انتقال ناپذیری، تفکیک‌ناپذیری، عدم تبعیض و برابری طلبی، به هم پیوستگی و درهم تنیدگی را دارا است.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/news-69/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روایت علیرضا روشن، روزنامه نگار؛ از وضعیت نگران کننده زندانیان در زندان تهران بزرگ

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴فوت ۱۷۴ بیمار کرونا در شبانه‌روز گذشته

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:
از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.
۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
Forwarded from اتچ بات
🔴نرگس منصوری: گفتند به آقا توهین کرده‌اید، زنده نمی‌گذاریم‌تان

«نرگس منصوری» یکی از ۱۴ زن کنش‌گری بود که «بیانیه ۱۴ نفر» را امضا کرد؛ بیانیه‌‌ مشهوری که امضا کنندگان آن خواستار استعفای «علی خامنه‌‌ای»، گذار از جمهوری اسلامی و تدوین «قانون اساسی» جدید شده بودند.

او که عضو «سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه» و فرزند یک جانباز شهید است، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ایمان افشاری» به اتهام «اجتماع و تبانی برعلیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب و گرو‌های سیاسی محکوم شد.

علاوه بر نرگس منصوری، افرادی هم‌چون «شهلا جهان‌بین»، «فرنگیس مظلوم»، «فاطمه سپهری»، «زهرا جمالی»، «گیتی پورفاضل»، «حوریه فرج زاده» و «شهلا انتصاری» نیز از جمله زنان امضا کننده این بیانیه بودند که بازداشت و دادگاهی شدند.

او می‌گوید به متن بیانیه‌‌ای که امضا کرده، باورمند است و نه تنها جرمی مرتکب نشده بلکه از حق اعتراض شهروندی‌‌ خود استفاده کرده است.

اساسا چرا بیانیه ۱۴ نفر را امضا کردید؟
- متن بیانیه از طرف دوستان پیشنهاد شد. من هم تجربه فعالیت صنفی داشتم و هم در حوزه حقوق زنان تلاش کرده و به این نتیجه رسیده بودم که با وجود وضعیت اسفبار جامعه، مطالباتم نمی‌توانند صرفا صنفی یا محدود به حقوق زنان باشند. احساس کردم آن‌چه جامعه ما نیاز دارد، مطالبات ملی در حوزه حقوق انسانی و چیزی فراتر از حقوق صنفی و جنسیتی است. این بیانیه به صراحت اعلام می‌کرد که با توجه به شرایط فعلی، جامعه ما هیچ چاره دیگری جز گذار از وضعیت موجود ندارد.

@Women_Civil_Rights_Activists