بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔵 ستمگران ضدبشر، خانواده بختیاری را که جلوی وزارت کشور تجمع کرده بودند، با ضرب و شتم بازداشت کردند.

مزدوران علی خامنه‌ای اعضای خانواده منوچهر بختیاری پدر شهید راه آزادیِ میهن را در مقابل وزارت کشور با ضرب و شتم بازداشت کردند. اعضای خانواده بختیاری برای اعتراض به بازداشت منوچهر بختیاری به وزارت کشور رفته بودند.

🔵 محمدمهدوی‌فر:👇

از قوم شجاع بختیاری می‌خواهم که فرزندان خود را در این مبارزه‌ی سخت تنها نگذارند.


کانال جدید محمد مهدوی‌فر
@mahdavifar1399

تماس با من @mmfabi
حمید احمدی، جوان ۲۹ ساله‌ای که در سال ۱۳۸۷ در سن ۱۷ سالگی بازداشت شده بود، دیروز پس از ۱۱ سال انتظار در صف اعدام از زندان رشت آزاد شد. او در مرداد ۱۳۸۸ پس از یک محاکمه به شدت ناعادلانه و بر اساس اعترافات گرفته شده تحت شکنجه به اعدام محکوم شده بود و مقامات قضایی همواره در انجام تحقیقات در مورد شکایات او بابت شکنجه قصور کردند.
طی سال‌های گذشته، حمید احمدی دستکم ۵ بار در معرض خطر قریب الوقوع اعدام قرار گرفت و رنج و عذاب روانی شدیدی بر او و خانواده‌اش تحمیل شد. برنامه اعدام او هربار با تلاش‌ گسترده اعضای فعال عفو بین‌الملل در نقاط مختلف جهان متوقف شد. با سپاس فراوان از همه کسانی که برای نجات جان حمید تلاش کردند.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 دادخواست آنلاین عفو بین‌الملل استرالیا برای آزادی نرگس محمدی

فعالان سازمان عفو بین الملل در استرالیا با انتشار دادخواستی عمومی، نسبت به ادامه حبس «نرگس محمدی» در زندان اعتراض کرده و خواستار آزادی او شده‌اند.

تاکنون نزدیک به ۳۲ هزار نفر با امضای این دادخواست آنلاین، خواستار آزادی نرگس محمدی، فعال برجسته حقوق بشر شده‌اند.

نرگس محمدی به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و تشکیل کمپین «لغو گام به گام اعدام»، به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. او از سال گذشته از دسترسی به خدمات درمانی محروم مانده است. این رویه، سلامت و زندگی نرگس محمدی را در معرض خطر قرار داده است. او علاوه بر ابتلا به کرونا در زندان، به یک بیماری ریوی مبتلاست و سیستم ایمنی‌ بدن‌اش به دلیل انجام عمل‌های جراحی تضعیف شده است. این امر مصداق نوعی شکنجه یا رفتار بی‌رحمانه، غیرانسانی و ترذیلی است.

اقدام شما موثر است. نرگس صرفا به خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز حقوق بشری‌ خود زندانی شده است.

👈 امضای این دادخواست در لینک زیر:
https://action.amnesty.org.au/act-now/narges-mohammadi

@Women_Civil_Rights_Activ
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/weekly-news/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۱۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر: الف) هر کس به بزه کاری متهم شده باشد بی گناه محسوب خواهد شد تا وقتی که در جریان یک دعوای عمومی که در آن کلیه تضمین های لازم برای دفاع از او تامین شده باشد ، تقصیر او قانونا محرز گردد. ب) هیچ کس برای انجام یا عدم انجام عملی که در موقع ارتکاب، آن عمل به موجب حقوق ملی یا بین المللی جرم شناخته نمی شده است محکوم نخواهد شد. به همین طریق هیچ مجازاتی شدیدتر از آنچه که در موقع ارتکاب جرم بدان تعلق می گرفت درباره احدی اعمال نخواهد شد.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/weekly-news/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴زرتشت احمدی راغب, تداوم اعتصاب غذا و محروم از حق درمان


حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹, زرتشت احمدی راغب, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ در حالی ۷۴ روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت که در پی وخامت حال و اعزام به بهداری زندان ابتلای وی به بیماری چسبندگی روده و زخم معده توام با خونریزی تائید شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز پنجشنبه ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹, زرتشت احمدی راغب, فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ در هفتاد و چهارمین روز از اعتصاب غذا به دلیل خونریزی معده بصورت اورژانسی به بهداری زندان اعزام و پس از معاینه پزشک بهداری تجویز شد که بر اثر اعتصاب غذا به بیماری چسبندگی روده هم مبتلا شده و باید برای ادامه درمان و عمل جراحی به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شود. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری ۹ ماهه…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/zartoshtahmadiragheb-31/

@Women_Civil_Rights_Activists
چشم_انداز_گفتگوى_آزاد_با_محمد_مهدوى_فر_جانباز_و_یکى_از_243.mkv
123.8 MB
چشم انداز - گفتگوى آزاد با "محمد مهدوى فر " جانباز و یکى از امضاء کنندگان
۱۳۹۹/۶/۶
27/08/2020
@Women_Civil_Rights_Activists
Audio
چشم انداز - گفتگوى آزاد با "محمد مهدوى فر " جانباز و یکى از امضاء کنندگان
۱۳۹۹/۶/۶
27/08/2020
@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴حضور خانوادهای اعدامیان ۶۷ در خاوران

همزمان با سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ ، جمعی از خانواده‌های قربانیان با حضور در خاوران یاد عزیزان خود را گرامی داشتند.

پیکر صدها زندانی سیاسی که در تابستان ۶۷ به‌طور مخفیانه اعدام شدند در خاوران دفن شده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴جعفر عظیم زاده, زندانی سیاسی در اعتصاب غذا و محبوس در سلول انفرادی زندانی رجائی شهر کرج

حقوق بشر در ایران – امروز شنبه ۸ شهریور ماه ۱۳۹۹, جعفر عظیم زاده, فعال کارگری و زندانی سیاسی علیرغم گذشت ۱۲ روز از اعتصاب غذا با وضعیت وخیم جسمانی در سلول انفرادی زندان رجائی شهر کرج محبوس شده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز شنبه ۸ شهریور ماه ۱۳۹۹, جعفر عظیم زاده, فعال کارگری و زندانی سیاسی علیرغم گذشت ۱۲ روز از اعتصاب غذا با وضعیت وخیم جسمانی در سلول انفرادی زندان رجائی شهر کرج محبوس شده است. این زندانی سیاسی از حق ملاقات و سایر حقوق شهروندی یک زندانی محروم است. عظیم زاده, در حال تحمل حبس تعزیری ۶سال و ۱ ماه خود از بابت ۲ پرونده قضائی است. 
بنقل از یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: “جعفر عظیم زاده تا به امروز نزدیک به ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و دلیل…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/jafarazimzadeh-14/

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚡️محمد نوری‌زاد:

خاوران تا ابد، داغ ننگی ست بر پیشانی آیت‌الله‌های شیعه!
اینجا با کمپرسی جنازه آوردند و توی گودال ریختند..‌

@Women_Civil_Rights_Activists

🔴کمپین مردمی حمایت از آزادی دکتر محمد نوری زاد 👇👇

https://t.me/joinchat/GTEbRUg-_KzScgCWXNsASg
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادر نوید و وحید افکاری، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های مرداد۹۷، در ویدیویی اعلام کرد: «از هر کسی صدای من را می‌شنود تقاضای کمک دارم برای احکام ناحق و ناعادلانه‌ای که به پسرانم داده‌اند.»
⚡️نوید افکاری به ۲ بار اعدام و وحید به حبس سنگین محکوم شده‌ است.

@Women_Civil_Rights_Activists
پدر رومینا دخترش را کُشت ٩ سال حبس گرفت، دخترمن فریاد زد، آدم نکشید، اعدام نکنید، ١٤ سال حبس گرفت،
این است سهم ما از طعم شیرین عدالت جمهوری اسلامی/حسین دائمی
#اعدام_نکنید
#آتنا_دائمی

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴صدور ۲ حکم اعدام، ۸۸ سال حبس و ۳۰۸ ضربه شلاق مجموع محکومیت برادران افکاری در دادگاه انقلاب و کیفری

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۹ شهریور ماه ۱۳۹۹، نوید, وحید و حبیب افکاری سنگری, سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ماه ۱۳۹۷ توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز به ۲ بار اعدام, ۸۸ سال حبس تعزیری و تحمل ۳۰۸ ضربه شلاق محکوم شدند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، نوید, وحید و حبیب افکاری سنگری, سه بردار ساکن شیراز و از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ماه ۱۳۹۷ در این شهرستان پس از بازداشت و طی مراحل بازجوئی, بازپرسی و دادرسی توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری۱ شیراز با اتهامات افساد فی الارض از طریق ارتکاب به تشکیل دسته و گروه ۴نفره معاند نظام و اداره کردن آن با قصد بر هم زدن امنیت کشور، مباشرت در قتل عمدی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه نفوس و اموال مردم و تدارک مقدمات اجرایی و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

https://humanrightsinir.org/convicted-64/

@Women_Civil_Rights_Activists
بهنام موسیوند، فعال مدنی محبوس در زندان اوین با وجود بروز علائم ابتلا به بیماری کرونا از رسیدگی پزشکی محروم است.

بهنام موسیوند دچار تب و لرز شدید شده و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده است. اما مسئولان زندان به او گفته‌اند که تا پایان تعطیلات و روز دوشنبه بهداری نمی‌تواند او را برایک تست کرونا اعزام کند”.

روز یکشنبه نوزدهم مردادماه در پی وصول نتیجه آمایش رندوم (تصادفی) از هفده زندانی در اندرزگاه هشت زندان اوین مشخص شد دوازده تن از زندانیان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. در تاریخ بیست مردادماه نیز بیست و هفت تن از زندانیان سیاسی در این بند از جمله بهنام موسیوند با تحصن و بست نشینی در حیاط این زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط پیش آمده در این اندرزگاه شدند. مسئولین زندان پس از انتقال زندانیان به بهداری زندان اوین برای اطمینان بیشتر دوباره از آنان تست کرونا (تست گلو) گرفتند و روز سه‌شنبه بیست و یک مرداد جواب تست‌های گرفته شده مشخص کرد تست هشت نفر از دوازده نفر مجددا مثبت بوده است.