بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
⭕️ شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌وگو با رهبران ۵۰ سازمان یهودی آمریکا خواهان افزایش فشار بر جمهوری اسلامی شد

🔹شاهزاده رضا پهلوی در جریان دیدار و گفت‌وگو با رهبران ۵۰ سازمان یهودی در آمریکا خواهان افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی و حمایت بین‌المللی از اعتصاب کارگران و اعتراضات مردم ایران شد.

🔹شاهزاده رضا پهلوی، روز پنج‌شنبه هفدهم تیر ماه در نشستی ویژه، با رهبران بیش از ۵۰ سازمان یهودیان در آمریکا گفت‌وگو کرد.

🔹شاهزاده رضا پهلوی در این نشست از گروه‌های حاضر خواست تا از نفوذ خود در واشینگتن برای ادامه فشار بر جمهوری اسلامی و حمایت حداکثری از مردم ایران استفاده کنند.

🔹شاهزاده رضا پهلوی در این نشست «با حمایت از اعتصابات روزهای اخیر کارگران ایران، از جامعه بین‌الملی خواست، از این اعتراضات به ویژه از لحاظ مالی حمایت کنند».

🔹در بخش دیگری از این دیدار نیز شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به روابط دیرینه بین ملت‌های ایران و یهود، گفت: «یک ایران آزاد می‌تواند بار دیگر با ملت‌های خاورمیانه از جمله اسرائيل در ارتباط باشد.»

🔹کنفرانس رهبران سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا، یک موسسه غیرانتفاعی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۶با دستور رییس جمهور وقت،‌ دوایت آیزنهاور تاسیس شد.

🔹موسسه کنفرانس رهبران سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا به موضوعات مربوط به جامعه یهودیان و به ویژه رابط دولت اسرائیل و ایالات متحده می پردازد.

🔹در تازه‌ترین نشست این موسسه که روز پنج‌شنبه هفدهم تیر ماه برگزار شد، از شاهزاده رضا پهلوی برای سخنرانی دعوت شده بود.

🔹در دعوت نامه این موسسه از شاهزاده رضا پهلوی به عنوان رهبر و مدافع اصول آزادی، دموکراسی و حقوق بشر در ایران و فردی نام برده شده است که «خواستار تغییر رژیم از طریق نافرمانی مدنی و تشکیل یک دولت جدید در ایران از طریق یک همه پرسی آزاد» است.

🔹شاهزاده رضا پهلوی دست‌کم در بیش از یک دهه گذشته همواره بر «انتخابات آزاد» و «حق تعیین سرنوشت» مردم ایران به عنوان عوامل تعیین کننده نوع حکومت آینده ایران سخن گفته است.

🔹شاهزاده رضا پهلوی ماه‌ گذشته نیز در نشست مجازی «نه به جمهوری اسلامی» نیز تاکید کرد که «اصل قضیه دست مردم داخل ایران است و ما باید صدای آنان در فضای بین المللی باشیم. او افزود که یک ساختار باید تشکیل شود که در فضای بین‌المللی نمایندگان واقعی مردم ایران باشد.»

🔹او همچنین با اشاره به تنوع حاضران در نشست «نه به جمهوری اسلامی»، گفت که این همزیستی سیاسی می‌تواند نمونه‌ای از آینده ایران باشد.

🔹شاهزاده رضا پهلوی در همین نشست نیز تاکید کرد که هیچ قدرت داخلی و خارجی نمی‌تواند از یک عزم ملی جلوگیری کند، اما تلاش خواهند کرد که آن را تخریب کنند.

@Sot_zan
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 «سعید من کجاست؟» مادر سعید زینالی۲۲ سال در جستجوی حقیقت و اجرای عدالت

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی ۲۲ سال است که در جستجوی حقیقت و اجرای عدالت است. می‌خواهد بداند چه بر سر سعید آمد. می‌خواهد بداند فرزندش کجاست.

سعید زینالی چند روز پس از حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیر ۱۳۷۸، در منزل مسکونی خود بازداشت شد و تا به امروز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

#نه_به_جمهوری_اسلامی

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 فرشته علیزاده، دانشجوی معترضی که قربانی حکومت جمهوری اسلامی شد

فرشته علیزاده ۱۸ تیر ۷۸ در کوی دانشگاه دستگیر و زیر شکنجه جان باخت و در گورستان خاوران دفن شد. مادر این دانشجو نیز بر اثر فشارهای روانی جانش را از دست داد.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔵 #بازنشر

به قلم محمد مهدوی‌فر
زندان مرکزی اصفهان
۲۰ آذر ۹۷

"در سوگ سعید"

مگر من دفعه قبل که تو را به اینجا یعنی اصفهان، ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار کردم به تو نگفتم حق نداری درباره سعید زینالی بنویسی؟
مگر به تو نگفتم نوشتن درباره سعید زینالی خط قرمز ماست؟

اینها سخنان بازجوی من بود.
کی؟ زمستان ۹۴

و اما سعید زینالی کیست و موضوع چیست؟

۱۸ تیرماه ۷۸ اعتراضات مردم تهران از کوی دانشگاه شعله‌ور شد. حدود یک هفته طول کشید تا رهبر موفق شد به کمک پلیس، سپاه و وزارت اطلاعات این اعتراضات را سرکوب کند.

حالا نوبتی هم که باشد، نوبت دستگیری دانشجویان و مردمی است که در اعتراضات علیه رهبری شرکت کرده بودند.

۲۳ تیرماه ۷۸ ساعت حدود ۴ بعدازظهر، سعید دانشجوی ۲۲ ساله، ساکن محله پونک تهران، در اتاقش درحال استراحت است. به غیر از او مادر و مادربزرگش هم در خانه هستند. زنگ آپارتمان به صدا درمی‌آید، در باز می‌شود. ماموران با بی‌سیم و دستبند وارد می‌شوند. بدون هیچ توضیحی می‌پرسند سعید کجاست؟ سعید سراسیمه برمی‌خیزد.

-- سعید لباس‌هایت را بپوش باید با ما بیایی

مادر نمی‌داند چه شده است!
آیا سعید با کسی دعوا کرده است؟

مادربزرگ به آنها التماس می‌کند. من سید هستم، شما را به جدم قسم می‌دهم سعید مرا نبرید.

-- سعید باید با ما بیاید. به مدت ۱۰ دقیقه او را بازجویی می‌کنیم. او زود برمی‌گردد.

سعید بعد از سه ماه از زندان زنگ می‌زند. می‌گوید پیگیر پرونده من باشید.

اکرم مادر سعید به همراه هاشم پدر سعید، به هر جا مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود، ما سعید زینالی را نمی‌شناسیم.

به راستی سعید کجاست؟
آیا او آب شده و داخل زمین فرو رفته است؟

پدر سعید می‌گوید، به هر یک از مسئولین که مراجعه می‌کردیم، می‌گفتند مگر ممکن است جوان مردم را بازداشت کنند و کسی پاسخگو نباشد؟! ما خودمان پیگیری می‌کنیم فردا بیایید تا نتیجه را به شما اعلام کنیم.

من نمیدانم چرا از فردای آن روز دیگر آن مسئول خودش را از ما پنهان می‌کرد و جواب تلفن ما را نمی‌داد!

آیا مأموران سعید را زیر شکنجه کشته‌اند و از گفتن حقیقت طفره می‌روند؟

آیا قتل احتمالی سعید زینالی و قتل ستار بهشتی و قتل‌های زنجیره‌ای به دستور رهبر صورت می‌گیرد و یا مرتکبین این قتل‌ها همان لشکر آتش به اختیاری هستند که رهبری از آنها سخن می‌گوید؟

اگر آنها سعید زینالی را کشته‌اند با جنازه او چه کرده‌اند؟

این روزها که من اخبار خاشقجی را از تلویزیون می‌بینم با خودم می‌گویم به راستی آیا ممکن است مأموران، سعید را کشته باشند و جنازه او را با اره تکه‌تکه کرده باشند؟

آیا جنازه سعید را با اسید نابود کرده‌اند؟

آیا آنها جنازه سعید را در جنگل‌های اطراف تهران مخفی کرده‌اند؟

آیا آنها جنازه سعید را در گورهای دسته جمعی خاوران مدفون کرده‌اند؟

دوستان عزیز، من امروز از مرگ سعید برای شما نوشتم ولی مگر کسی می‌تواند این حرف‌ها را به خانم اکرم نقابی، مادر سعید بگوید؟

او عکس سعید را در دست می‌گیرد و زیر آن می‌نویسد "سعید من کجاست؟" و جلوی زندان اوین، چشم به راه سعید می‌ایستد.

نیروهای امنیتی بارها مادر، پدر و خواهر سعید را بازداشت کرده و آنها را ماه‌ها در سلول‌های انفرادی انداخته‌اند و آنها را تهدید کرده‌اند که شما فرزندان دیگری هم غیر از سعید دارید!! تا از پیگیری سرنوشت سعید دست بردارند.

آیا مادر، پدر و خواهر سعید می‌توانند عزیزِ‌ دلبندشان را فراموش کنند؟

مادر سعید می‌گوید این اواخر یکی از مأموران به من گفت، آیا تو راست می‌گویی و واقعا پسری به نام سعید داشته‌ای؟

اکرم اطمینان دارد که پسری داشت به نام سعید. او سعید را به دنیا آورد. سعید را تر و خشک کرد. سعید را بزرگ کرد. او برای دامادی سعید نقشه می‌کشید.

شاید یکی از دخترهای فامیل را برای سعید بگیرم. شاید سعید قبول نکند. شاید سعید بخواهد با یکی از دخترهای دانشگاه ازدواج کند. اصلا هر چه خودش بگوید.

اکرم امید دارد که روزی سعیدش باز خواهد گشت. او چشم‌هایش را می‌بندد و به جگرگوشه‌اش فکر می‌کند.

امروز سعید زنگ خانه را می‌زند. در را برایش باز می‌کنم. پسرم را در آغوش می‌گیرم. او را می‌بوسم. او را می‌بویم. می‌گوید مامان چقدر پیر شده‌ای! می‌گویم پسرم از زمانی که تو را بازداشت کردند تا امروز ۲۰ سال می‌گذرد. من در همان یک‌سال اول پیر شدم. آه چه می‌گویم من در همان یک‌ماه اول پیر شدم. اصلا راستش را بخواهی من همان موقع که مأموران ریختند داخل خانه و تو را بردند، من همان لحظه پیر شدم.

دوست عزیز
خواننده گرامی
به نظر شما سعید زینالی کجاست؟
چه کسی از سرنوشت سعید خبر دارد؟ آیا رهبر از سرنوشت سعید اطلاع دارد؟

آیا من که خط قرمز سپاه و اطلاعات و رهبری را رعایت نمی‌کنم و از داخل زندان این مطالب را برای شما می‌نویسم سرنوشتی مانند سعیدزینالی و ستار بهشتی و جمال‌ خاشقجی خواهم داشت؟

الله اعلم

@mahdavifar2021
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 محمد مهدوی‌فر:

امروز سعادت با من یار بود دو نوبت به تفصیل با استاد نازنینم آقای محمد نوری‌زاد گفتگو کردم و مراتب لطف و محبت شما را به عرض این بزرگوار رسانیدم.

افتخار می‌کنم که همراه با شما و نوری‌زادِ عزیز برای آزادی ایران و آبادانی ایران تلاش می‌کنم.

چه افتخاری از این بهتر

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 دیدار برخی از فعالین مدنی و حقوق بشر با دکتر محمد نوری‌زاد

جمعه ۱۸/۴/۱۴۰۰

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 امیرسالار داودی توسط بی‌دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود

یک وکیل دادگستری که وکالت بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی را بر عهده داشت، توسط شعبه ۲۸ بی‌دادگاه انقلاب تهران محاکمه مجددا می‌شود.
به نقل از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیرسالار داودی علاوه بر وکالت متهمان سیاسی و عقیدتی و تحلیل و نوشته‌های انتقادی، مدیریت کانال تلگرامی "بدون روتوش" را به عهده داشته که مسائل صنفی وکلای دادگستری را منعکس می‌کرده است.

امیرسالار داودی، اواخر آبان ۹۷، از سوی ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌ بود.

او در خرداد ۹۸ مطابق رای شعبه ۱۵ بیدادگاه انقلاب از بابت اتهامات متعدد جمعا به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

درخواست اعاده دادرسی پرونده امیرسالار داودی در حالی که سومین سال از دوران محکومیت حبس را در زندانهای اوین و شهید رجایی کرج سپری کرده بود در خردادماه جاری از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی پرونده از سوی دیوان عالی کشور، آقای داودی به صورت موقت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴عباس واحدیان؛
حوالی ظهر امروز ماموران وزارت اطلاعات تهران با مراجعه به منزل همسرم #شهلا_جهانبین را بطور غیرقانونی بازداشت و چند ساعت به کثیف ترین شکل ممکن ضمن آزار و شکنجه روحی بازجویی نمودند!
وی را تحت فشار گذاشته و با تهدید مجدد که حکم تعلیقش را باطل و به #اوین باز می‌گردانند خواستند تا با اعمال فشار روی خانواده مرا به سکوت و تسلیم وادارند!
آزموده را آزمودن خطاست، اگر این روشها شما را به مقصود میرساند دوباره امتحان کنید هربار که خانواده ام و همسرم را آزار دادید پاسخ مرا نقد دریافت نمودید!
نگذارید مثل خودتان بی‌رحم شوم العاقل فی الاشاره 👇
#نه_به_جمهوری_اسلامی
#ایجاد_شرمساری

https://t.me/ghalamban1398
🔴 سالروز قتل زهرا کاظمی

زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی در چنین روزی به قتل رسید
سالروز قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی که در ۲ تیرماه ۱۳۸۲ هنگام عکسبرداری و تهیه گزارش از تجمع خانواده‌‌های زندانیان در مقابل زندان اوین بازداشت شد.

وی در مدت بازداشت مورد ضرب و شتم بسیار قرار گرفت و بر اثر ضربات وارده پس از ۱۸ روز در روز ۲۰ تیر در بیمارستان بقیه‌الله جان سپرد

مقامات رسمی ایران پس از تلاش اولیه در پنهان‌کردن علت واقعی مرگ وی، در ٢٥‌ تیر ماه اعلام کردند که زهرا کاظمی در اثر «ضربه‌مغزی» در گذشته است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 محمد نوری زاد بستری شد

بدنبال ۱۱۶ روز اعتصاب غذا و دارو که منجر به مرخصی موقت محمد نوریزاد از زندان گردید، امروز وضعیت بیماری وی تشدید، و در بخش اورژانس یکی از بیمارستانهای تهران بستری گردید.

محمد نوری زاد به همراه هاشم خواستار، محمد حسین سپهری، عبدالرسول مرتضوی و سایر امضا کنندگان بیانیه ۱۴ که خواستار استعفای علی خامنه ای شده بودند در مشهد در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸ ، بازداشت شدند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
به مناسبت درگذشت بانو جهان سادات
On The Occasion Of The Passing Of Mrs. Jehan Sadat Of Egypt
🔴 تایید ابتلای زینب همرنگ و سپیده کاشانی به کرونا در بند زنان زندان اوین

خبرگزاری هرانا – تست کرونای زینب همرنگ سید بگلو معلم بازنشسته و سپیده کاشانی فعال محیط زیست محبوس در زندان اوین، مثبت اعلام شد. همزمان، مشاهده علائم کرونا در میان تعدادی دیگر از زندانیان محبوس در بند زنان زندان اوین در کنار عدم توجه مسئولان به شرایط نگهداری این زندانیان، موجب افزایش نگرانی در خصوص شیوع گسترده این ویروس در میان دیگر زندانیان این بند شده است.
همزمان با این موضوع، مشاهده علائم ویروس کرونا در میان تعدادی دیگر از زندانیان محبوس در بند زنان زندان اوین که تا کنون تست کرونا بر روی آنان انجام نشده و عدم توجه مسئولان زندان به شرایط نگهداری زندانیان در این بحران، موجب افزایش نگرانی در خصوص شیوع گسترده این ویروس در میان زندانیان دیگر این بند شده است.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 نامه دادخواهی ۹ زندانی محکوم به اعدام از زندان وکیل آباد مشهد به جاوید رحمان

زندانیان محکوم به اعدام با اعترافات اجباری و اذیت و آزار خانواده‌ها روبرو شدند

بر اساس خبرهای رسیده ۹ زندانی سیاسی محکوم به اعدام و یا حبس طویل المدت در زندان وکیل آباد مشهد، طی نامه‌ای خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند.

این زندانیان سیاسی در نامه خود خطاب به جاوید رحمان شرح کوتاهی از فشار‌های ضدانسانی وارده بر خود و خانواده‌هایشان را بازگو کردند.

این زندانیان تأکید کردند که همه اتهامات وارده به آنان کذب بوده و همه چیز تحت فشار و شکنجه و اعترافات اجباری صورت گرفته است. این زندانیان محکوم به اعدام همچنین گوشه‌ای از اقدامات وزارت بدنام اطلاعات را شرح دادند که چگونه باعث از هم پاشاندن خانواده‌های آنان و بی‌سرپرست ماندن کودکان‌شان شدند.

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💫 وثیقه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت مرخصی رضا مهرگان💫

رضا مهرگان از همرزمان شریف ما در #بیانیه۱۴ هرگاه عرصه ای برای رهایی میهن یافت با دل و جان در آنجا حاضر بود و امروز وی پس از دو سال حبس برای مرخصی نیاز به تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی دارد.‌
وی امروز در گفتگوی تلفنی با همسرم #شهلا_جهانبین در کمال تواضع اذعان نموده که مرخصی آمدنش مهم نیست و نمی خواهد دیگران را دچار زحمت کند!
در حالیکه برای همه ما وجود وی بسیار مهم است و کمک به رضا یک وظیفه میهنی می باشد.

https://t.me/ghalamban1398

https://www.instagram.com/tv/CRPVVN-HK2K/?utm_medium=share_sheet