بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴 تفاوت دادرسی و حکمرانی!

با چاقو به قصد قتل به سلمان رشدی حمله و از چند جا زخمی‌اش کرده؛ در دادگاه کنار وکیلش تفهیم اتهام می‌شود. حتی یک سیلی هم نخورده! سپیده رشنو را برای بحث با یک زن... بازداشت کردند و با صورت کبود جلوی دوربین نشاندند تا اعتراف کند و از سرنوشتش هم خبری نیست./احسان سلطانی


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
« به نام خدای آزادی«
دوشنبه های ملاقات

🔴 «در سوگ سایه-ابتهاج»
امروز، پس از دوهفته بیخبری از آقای نوری زاد، ملاقات کابینی داشتیم. ملاقات حضوری را به یکبار در ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی آنهم بشرط رضایت از زندانی تقلیل داده اند.
بیش از یکماه از قطع تلفن آقای نوری زاد می گذرد و گویا آقایان همچنان تمایل به ادامه این روند دارند. سپاس
آقای نوری زاد نیاز به مراقبت های پزشکی دارند؛ دو دندانشان شکسته و باید رسیدگی شود.
و ایشان همچنان استوار و سرشار از زندگی، نوشته زیر را تقدیم کردند به روانشاد «هوشنگ ابتهاج»

«در سوگ سایه- ابتهاج »
امیر هوشنگ ابتهاج همانند بسیاری از نخبگان دل کنده از وطن در دیاری دور از وطن در گذشت تا رجاله های هیچ نفهم بهانه ای برای وراجی های فریبکارانه خویش بپردازند و از جایگاه بلند سروده ها و حافظ گونگی ابتهاج بگویند و با اداهای ادیبانه بر « هیچ» خود بزک ببندند.
ابتهاج با درد رفت. با اندوه رفت. با قهر رفت تا لقمه داران حریص سیری ناپذیر بر سر سفره سرزمین غارت شده ایران بنشینند و چون لاشه خواران تن ایران را به دندان بکشند.
ابتهاج با عشق زیست. با آبرو زیست و با آبرو رفت. یادگاری که او برای ادب ایرانیان به جای گذاشت از بیلان کار همه دم و دستگاه های ارشادی و فرهنگی و بیت رهبری پربارتر بوده و هست.
روانت شاد ای در وطن غریب

محمد نوری زاد
بند شش زندان اوین
۲۴ مرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 پاسخ دندان شکن همسر هاشم خواستار به مزدوران اطلاعاتی علی خامنه ای: همسرم از تمام رذایلی که گریبانگیر خیلی از شما دولتمردان است بدور است

به نام خداوند جان و خرد

روز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ اداره اطلاعات درکانالی که خودشان درتلگرام برای زندانیان سیاسی وبقول اداره اطلاعات زندانیان امنیتی بیانیه ۱۴ درمشهد راه اندازی کرده اند درجواب نامه ۵ مردادمن درشبکه های مجازی نوشته اند صدیقه مالکی فرد حدور۶۰ بار باهمسرش آقای سیدهاشم خواستار ملاقات داشته....

۱- همسرم اقای هاشم خواستار به چه جرمی در زندان شما ستمکاران اسیر است که من باید در زندان با ایشان ملاقات داشته باشم !؟ همسرم و دوستانش گفته اند آقای خامنه ای وضعیت کشور خیلی خراب است... اگر می توانید درست کنید، اگر نمی توانید محترمانه حکومت را به مردم واگذار کنید ... که این گفته طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نه تنها جرم نیست بلکه وظیفه و امر به معروف است...

۲- همسرم از تمام رذایلی که گریبانگیر خیلی از شما دولتمردان است بدور است. بزرگترین مزیتی که برهمه شما دارد صداقت درستی، آزادیخواهی و تمام صفات نیک و اندیشه برتر و پیش بینی وضع مملکت است که سالهاست هشدارمی دهد ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست ولی زندان های طویل المدت به درازای ظلمی که براین عزیزان رفته وقل وزنجیر هست.

۳_ آقای هاشم خواستاراز۲۰ مرداد ۱۳۹۸ تاامروز 1099روز شده که در دست شما از خدا بیخبران اسیر است ۱۸۵ روز د رزندان انفرادی اطلاعات بوده و بقیه تا امروز در زندان وکیل آبادمشهد که به تعبیر خود زندانیان زندان وکیل آباد جهنم روی زمین است بدون یک روز مرخصی در مورد ملاقات، من گفته ام درمحیط زندان ۲بار من و فرزندانم با همسرم ملاقات حضوری داشتیم و از ملاقات کابینی اصلا صحبت نکردم. اولین ملاقات حضوری اواخر بهمن ۹۸ و دومی تیر۱۴۰۱ و ۵۶ نوبت ملاقات کابینی طبق لیستی از ملاقاتی که شما در کانال تلگرام گذاشتید .ملاقات کابینی هفته ای یک روز است که باید تا امروز حدود ۱۵۷ ملاقات کابینی می داشتیم ملاقات حضوری را که اصلا ما در این مدت متوجه نشدیم که هرچند روز باید ملاقات حضوری داشته باشیم چون کسی جواب درستی به مانمی دهد. طبق گفته خانواده زندانیان غیر سیاسی هر ماه یاهر۴۰ روز باید یک ملاقات داشته باشیم که می شود حدود۲۸ تا ۳۶روز، و درمجموع باید ۱۸۵ تا۱۹۳روز ملاقات می داشتیم که شما ۵۸ ملاقات به مادادید.

۴- هرزندانی به محض ورود به زندان یک کارت تلفن باید داشته باشد که شما این حق را از عزیزان ما دریغ کردید و پول کارت تلفن را از آنها می گیرید و کارت را در دست خود نگه می دارید و هر زمان دو مامور کنترل تلفن باشند (یکنفر روبروی زندانی می نشیند و نقطه به نقطه تلفن زندانی را کنترل می کند و یکنفر صحبتهای اعضای خانواده زندانی را)، علاوه بر اینکه قبل از تلفن زندانی را توجیه می کنید که چه بگوید و چه نگوید، و بارها تلفن را قطع می کنید که عزیزان ما تا چند روز عطای تلفن زدن را به لقای شما می بخشند و سهم هر خانواده ۲تا۳ دقیقه می شود (سهم هر ۳نفر ازیک خانواده) هرچند همین مقدار وقت هم زیاد است چون وقتی می بینم کنترل تلفن دست شماست حرف زدن هم یادمان می رود ایکاش طوری کنترل می کردید که مامتوجه نمی شدیم.

صدیقه مالکی فرد۲۳ مرداد۱۴۰۱

@DORRTV
🔴🔵 فوری
جان محمد نوری زاد در خطر است!


«به نام خدای آزادی»

🔴«خبرهای ناگهانی»
همینطور که نشسته ای ناگهان تلفن زنگ می خورد. پاسخ می دهی پیامی را به تو می رسانند که: آقای نوری زاد به کرونا مبتلا شده و در بهداری زندان بستری هستند؛ مات و مبهوت می مانی که چه کنی!!
کرونا، زندان و همچنان ادامه قطع تماس…..

زندانیان بیگناه را آزاد کنید.
زندانیان سیاسی را آزاد کنید.
محمد نوری زاد را آزاد کنید.
زندانیان بیمار را آزاد کنید.

فاطمه ملکی
۲۶ مرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 #سعدا_خدیرزاده برای رهایی از فشار امنیتی اقدام به کشتن خود و فرزندش در زندان ارومیه کرد

زندانی سیاسی سعدا خدیرزاده که فرزند خود را در زندان به دنیا آورده بود، روز ۲۵ مرداد جاری به حفاظت اطلاعات زندان احضار و مورد تهدید و فشار برای افشای ارتباطات زندانیان زن قرار گرفت. او صبح امروز در زندان خودش را حلق‌آویز کرد در حالی که به فرزندش آلا هم قرص خورانده بود. خوشبختانه سایر زندانیان قبل از مرگ به او رسیدند و او را به بهداری زندان منتقل کردند. حال این زندانی سیاسی وخیم گزارش شده است.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴یازدهمین روز #بی‌آبی در #شهرکرد.

با گذشت یازده‌ روز از قطع‌ شدن آب در بسیاری از مناطق شهرکرد، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، بسیاری از شهروندان ساکن این شهر هم‌چنان با قطعی کامل آب در تمام شبانه‌روز مواجه هستند. هنوز علت دقیق این قطعی آب طولانی و بی‌سایقه در این منطقه پرآب‌ ایران مشخص نیست. عده‌ای از مسئولان گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ به‌دلیل بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ را علت قطعی آب عنوان می‌کنند، در حالیکه وزیر نیروی جمهوری اسلامی از «نبود تصفیه‌خانه بین چشمه کوهرنگ و شبکه مصرف» خبر داده‌است.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
⚡️مصطفی نیلی، وکیل دادگستری از تشکیل پرونده جدید علیه کیوان صمیمی،‌ روزنامه نگار زندانی خبر داد و نوشت که اتهام اجتماع و تبانی به او در زندان سمنان تفهیم شده است. این روزنامه‌نگار که بارها بازداشت و زندانی شده است در حال گذراندن محکومیت سه سال زندان است.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 به نام خدای آزادی

«چشم به در، گوش به زنگ»
هیچ خبری نشد؛ همچنان چشممان به در ماند؛ شاید آن مرد هفتاد ساله بیمار را آزاد کنند؛ بگویند: برو، آزادی
بس است سه سال زندان، برای یک نقد، یک پیشنهاد دلسورانه.
همچنان گوش به زنگ هستیم. آزادی پیشکشتان، لا اقل تلفنش را وصل کنید؛ شما بگویید چگونه از حال او خبردار شویم؟؟؟؟؟

زندانیان بیگناه را آزاد کنید.
زندانیان سیاسی را آزاد کنید.
محمد نوری زاد را آزاد کنید.
زندانیان بیمار را آزاد کنید.

فاطمه ملکی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
♦️ جزییاتی ازفساد ۹۲ هزار میلیاردی در فولاد مبارکه

روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت:
🔹 طبق گزارش تحقیق و تفحص، رقم تخلفات ۹۱ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان است. عناوین تخلفات و رقم آنها به صورت زیر است:
🔹تخلف ۵۷ هزار میلیارد تومانی فولادمبارکه اصفهان در تولید و فروش
🔹تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو از طریق فروش مازاد نیاز و زیر قیمت محصولات به این شرکت ها و فروش آنها در بازار آزاد توسط این دو خودروساز
🔹تخلف ۲۶ هزار میلیارد تومانی در قراردادها
🔹اختلال در بازار سرمایه از طریق پروژه‌کردن و خرید و فروش سهام شرکت‌های کروی، فسرب، توکا ریل، آسیا سیر ارس، توکارنگ و...، به‌منظور کسب سودهای غیرمتعارف
🔹پرداخت حقوق ماهیانه ۶۰ میلیونی برای مشاوران خیالی توسط مدیرعامل بازنشسته فولادمبارکه
🔹استخدام سفارشی ۲۰۰ بازنشسته در فولاد مبارکه و انتصاب به عنوان هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه افراد معرفی‌شده از طرف مسئولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس
🔹حقوق ۷۷ میلیونی مدیر روابط‌عمومی
🔹 ۳ میلیارد تومان حقوق دریافتی مدیرعامل!
🔹پول‌هایی برای انحراف روند تحقیق و تفحص/ مبالغی تحت عنوان ری‌توئیت و جریان‌سازی رسانه‌ای درخصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هزینه نموده است
🔹۱۷۰ میلیار تومان خرید کت‌وشلوار، خودرو تا ادکلن برای مدیران دولتی
🔹عقد قرارداد با اشخاص یا مجموعه‌های وابسته به ذی‌نفوذان سیاسی و اجتماعی کرده است که به‌عنوان نمونه می‌توان همسر واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی وزیر اسبق راه‌وشهرسازی، قدرت‌الله نوروزی شهردار سابق اصفهان و... را نام برد.

t.me/sepehrazadi/126664
t.me/sepehrazadi/126639
t.me/sepehrazadi/126635

@SepehrAzadi
🔴 لیلا حسین زاده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق در تهران بازداشت شد.

بازداشت خانم حسین زاده توسط نیروهای امنیتی در خیابان و مقابل منزل شخصی اش و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

تاکنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعی حاصل نشده است.

خانم حسین زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. آذرماه امسال این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. شرکت در مراسم تولد محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی زندان مقایل دانشگاه صنعتی شریف و سر دادن سرود “خون ارغوان‌ها” از مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق عنوان شده است.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 به نام خدای آزادی

«در باز نشد… اما زنگ بصدا درآمد.»
پنجشنبه و جمعه امکانی برای تماس نبود؛ دیروز و امروز پس از تماس های مکرر با شماره ای که در اختیار داشتم؛ توانستم پیام بدهم که یک تماس با آقای نوری زاد برقرار کنید تا جویای احوال شویم؛ گفتند بررسی کنند.
به انتظار ماندم.
زنگ تلفن منزل بصدا در آمد؛ گوشی را برداشتم. آقای نوری زاد بود.
ذوق زده پرسیدم: خوبی، بهتر شدی؟
پاسخ داد: خوبم. نگران نباشید؛ چند روزی باید در قرنطینه باشم؛ فردا هم ملاقات ندارم.
سپاسشان گفتم برای این ارتباط و گفتم: من خیلی عصبانی هستم که تلفن شما قطع است؛ چرا توجه نمی کنند؟
خونسرد گفت: مهم نیست؛ عصبانی نباش.
پذیرفتم.
اما از آقایان نمی توانم بپذیرم که چرا این قدر ظلم، این قدر بی عدالتی و این قدر….؟
شما که براحتی می توانید با یک تلفن خانواده ای را خوشحال کنید چرا این همه بداخلاقی، این همه کج رفتاری و این همه…..؟

زندانیان بیگناه را آزاد کنید.
زندانیان سیاسی را آزاد کنید.
محمد نوری زاد را آزاد کنید.
زندانیان بیمار را آزاد کنید.

فاطمه ملکی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 اعزام به مرخصی اسماعیل گرامی فعال کارگری


#اسماعیل_گرامی فعال کارگری و کارگر بازنشسته پس از ۱۷ ماه زندان، امروز سه شنبه اول شهریور ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زنداناوین به مرخصی آمد.

آقای گرامی از کارگران معترض بازنشسته تامین اجتماعی است که تمام فعالیت هایش در راستای احقاق حقوق بازنشستگان بوده است.

وی خواهان اجرای کامل متناسب سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که با پرونده سازی نیروهای امنیتی از سوی شعبه ۲۶ بیدادگاه انقلاب در مجموع به تحمل چهار سال حبس و شلاق و جریمه نقدی محکوم گردیده است.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 انتقال لیلا حسین‌زاده به به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز


لیلا حسین‌زاده طی تماسی تلفنی با خانواده‌اش از انتقالش به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به پلاک ۱۰۰ خبر داد.

امروز سه شنبه ۱ شهریورماه ۱٤۰۱، لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی بازداشتی و زندانی سیاسی سابق به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.


https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شماری از مردم #همدان روز سه‌شنبه، پس از تحمل چند روز قطعی کامل آب در این شهر، به خیابان‌ها آمدند و علیه مقام‌های مسئول شعار دادند. ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان که سه‌شنبه شب، اول شهریور، تجمع کرده‌اند، مسئولان جمهوری اسلامی را «بی‌کفایت» می‌خوانند.
قطعی آب در همدان پس از شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری روی می‌دهد که آن منطقه هم چندین روز آب نداشت و به اعتراض خیابانی شهروندان دامن زد.