Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
.
عباس واحدیان شاهرودی
آموزش زبان مادری
موضوع فرهنگها و آموزش زبان و رسوم اقوام در کشور ما دهها سالست که در بین اقلیتهای قومی که از سوی حکومت مرکزی پیوسته مورد ظلم و تبعیض قرار داشتند بعنوان یکی از مباحث اختلافی مطرح بوده است.
اقوام ترک ،کرد،بلوچ و عرب از جمله اقوام بزرگ ایران زمین اند که برخی از روشنفکران و فعالان سیاسی شان خواستار تعیین تکلیف این موارد هستند.
امروزه نمایندگان آن اقوام و احزاب متشکل شده از فعالان قومی با حضور در مجامع مختلف اپوزیسیون بحث آموزش "به زبان مادری" را مطرح می نمایند که موافقان و مخالفانی دارند.
.
ادامه مبحث در فایل صوتی...
.
#عباس_واحدیان_شاهرودی
#زبان_مادری
#بیانیه۱۴
.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
عباس واحدیان شاهرودی
آموزش زبان مادری
موضوع فرهنگها و آموزش زبان و رسوم اقوام در کشور ما دهها سالست که در بین اقلیتهای قومی که از سوی حکومت مرکزی پیوسته مورد ظلم و تبعیض قرار داشتند بعنوان یکی از مباحث اختلافی مطرح بوده است.
اقوام ترک ،کرد،بلوچ و عرب از جمله اقوام بزرگ ایران زمین اند که برخی از روشنفکران و فعالان سیاسی شان خواستار تعیین تکلیف این موارد هستند.
امروزه نمایندگان آن اقوام و احزاب متشکل شده از فعالان قومی با حضور در مجامع مختلف اپوزیسیون بحث آموزش "به زبان مادری" را مطرح می نمایند که موافقان و مخالفانی دارند.
.
ادامه مبحث در فایل صوتی...
.
#عباس_واحدیان_شاهرودی
#زبان_مادری
#بیانیه۱۴
.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from کانال محمد مهدویفر
🔵 درود دوستان
آدرس کانال تلگرامی شورای ملی تصمیم تغییر کرده است. لطفا از صفحه قبلی خارج شوید و به صفحه جدید بپیوندید.👇
https://t.me/shoratasmim
آدرس کانال تلگرامی شورای ملی تصمیم تغییر کرده است. لطفا از صفحه قبلی خارج شوید و به صفحه جدید بپیوندید.👇
https://t.me/shoratasmim
Telegram
شورای ملی تصمیم
https://shora.org/
🔵 جمهوری یا پادشاهی؟
✍️ عباس واحدیان شاهرودی
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
متن در پست زیر👇
✍️ عباس واحدیان شاهرودی
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
متن در پست زیر👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists/5455
.
جمهوری یا پادشاهی...؟!
✍ #عباس_واحدیان_شاهرودی
پس از انقلاب با خروج سیاستمداران هوادار شاهنشاهی و سپس استعفای دولت موقت مهدی بازرگان که بخاطر درک استبداد آخوندی و آغاز دوران سیاه ولایت فقیه بود اپوزیسیون ایران در دو جبهه داخل و خارج شکل گرفت.
آنانکه خود بدنه اصلی انقلابی بودند که قرار بود متاع جاودان جمهوریت با طعم دموکراسی را به ملت ایران اهدا نمایند به مرور یا خانهنشین شده یا در ترورها و اعدامها کشته شدند و یا سر از زندانها در آوردند تا جمهوریت از نوع استبداد آخوندی قوام و دوام یابد!
در این مدت دو گروه اصلی اپوزیسیون با آرایش جمهوریخواهان و پادشاهیخواهان که هر کدامشان به چندین شعبه فرعی تقسیم گشتند علاوه بر درگیریهای پراکنده با رژیم یک دعوای ایدئولوژیکی نیز با هم داشتند و دارند.
جمهوریخواهان که نمیخواهند شکست آرمانهای خود را بپذیرند جمهوری اسلامی را سرقت یک انقلاب دانسته و هنوز عقیده دارند که جمهوری بدان شکلی که آرمان ایشانست تنها راه رهایی ملت ایران از شر استبداد «شاه و شیخ» است!
آنان عقیده دارند که حتی زایش استبداد ولایت فقیه تقصیر حکومت استبدادی محمدرضا شاه بود و اگر او اختناق سیاسی را بر کشور حاکم نمی کرد چنین رخدادی بوقوع نمیپیوست که اینقدر هزینه بر مردم ایران تحمیل کند!!!
از سوی دیگر پادشاهیخواهان میگویند سواستفاده سیاسیون جمهوریخواه از فضای حکومت پهلوی که زمینه رشد و تحصیل بسیاری از آنان را در اروپا و آمریکا با اعطای بورسیههای رایگان فراهم کرده بود و بهرهبرداری آنان از ناآگاهی سیاسی عامه باعث این فلاکت و واپس گرایی شدید گشته است.
آنان معتقدند جمهوریخواهان پیش از انقلاب تا توانستند جهت سیاهنمایی اوضاع حکومت پهلوی به مردم دروغ گفتند. وضعیت زندانها و اعدام فعالان سیاسی را با دروغهای بزرگشان اسفناک نشان داده و در راه رسیدن به مقصود هر جنایتی «مثل آتش زدن سینما رکس آبادان برای تهییج خوزستان بر علیه شاه» را انجام دادند و...
اینان معتقدند که جمهوریت متاع قلابی استعمارگرانی چون بریتانیاست که خود با حفظ پادشاهی به کشورهای عقب ماندهای چون ما نسخه جمهوریت میدهند.
جمهوریخواهان نیز با استناد به سلسلههای پادشاهی فاسد و جنایتکاری چون قاجاریه و صفویه و... حکومتهای فردی چون شاهنشاهی را زاینده استبداد میدانند!
#پادشاهی یا #جمهوری کدام نوع ازین حکومتها استبدادزا و کدام نجاتبخش است؟!
پاسخ ساده اینست: هر دو نوع هم میتوانند تولید دیکتاتوری کنند و هم خالق دموکراسی باشند...
در جهان امروز آنچه که قدرت حکام و سیاستمداران را مهار میکند نوع نظام کشورها نیست بلکه وجود قانون اساسی جامع و گماشتن نگهبانی هوشیار برای صیانت از آن قوانین است که معمولا قوه قضاییه و یا در برخی از کشورها شورای حفاظت از قانون اساسی آن امر را بر عهده دارند.
پادشاهیخواهان جهت استدلال همواره به حکومتهای پادشاهی در اروپا نظیر هلند و دانمارک استناد م کنند و جمهوریخواهان نیز با مثال زدن آمریکا، فرانسه و کرهجنوبی بر درستی نظرشان صحه میگذارند بی آنکه به نقش قدرتمند قانون اساسی و قوه قضاییه مستقل آن کشورها بنگرند.
بدون قوانین محکم و نگهبانی از قوانین مترقی و همچنین ارتقاء ندادن فهم سیاسی ملتها هم سیستم جمهوری و هم پادشاهی میتوانند براحتی تولید دیکتاتور نمایند و بالعکس!
بنگرید در کشورهای توسعه یافتهای چون پادشاهی سوئد و جمهوری کرهجنوبی با رهبران سیاسی طراز اولشان که فقط اندکی فساد داشتند در همین اواخر چه کردند؟
امروز اردوغان با منحرف ساختن جمهوریت در ترکیه و یا محمد بن سلمان ( ولیعهد پادشاهی عربستان) با یکهتازی شاهانهاش از خلاء قوانین حافظ دموکراسی در کشورهای شان بهره میگیرند.
پس آیا بهتر نیست با رها کردن این دعواهای کهنه امروز با اتحادی فراگیری به نجات میهنمان بیاندیشیم؟
اگر هدفمان کمک به وطن است و اندیشه سیاسیمان را متعالی میدانیم کافیست به فکر خدمت صادقانه باشیم. اگر گمان داریم اندیشه ما میتواند در آبادانی فردای ایران موثر باشد چرا بجای صرف اینهمه وقت جهت جنین مباحثی سعی نمیکنیم تا مردم را برای دوره گذار آماده سازیم و با همگرایی صادقانه و کوتاه آمدن از برخی تمایلات فردی و حزبی بفکر تدوین قانون اساسی پیشرفته جهت توسعه و رهایی از استبداد باشیم؟
برای یک میهن دوست راستین چنانچه آزادی کشور محقق گردد چه در قدرت سهیم باشد یا خیر فرقی ندارد چرا که آرمانش خدمت بوده!
با این حساب نوع حکومت آینده ترسی ندارد، ما باید از بیقانونی و ضعف دموکراسی بهراسیم.
باید از تاریخ گذشته پلی بسوی نجات ملی ساخت نه چماقی جهت منکوب رقیبان!
اینگونه است که من یک جمهوریخواه طرفدار سامانه پادشاهیام چرا که برای حاکمیت قانون تلاش میکنم و نه طرفداری از فرد و حزب!
پاینده و رها باد وطنم 🌹✌️
۱۷ بهمن ۹۷
.
جمهوری یا پادشاهی...؟!
✍ #عباس_واحدیان_شاهرودی
پس از انقلاب با خروج سیاستمداران هوادار شاهنشاهی و سپس استعفای دولت موقت مهدی بازرگان که بخاطر درک استبداد آخوندی و آغاز دوران سیاه ولایت فقیه بود اپوزیسیون ایران در دو جبهه داخل و خارج شکل گرفت.
آنانکه خود بدنه اصلی انقلابی بودند که قرار بود متاع جاودان جمهوریت با طعم دموکراسی را به ملت ایران اهدا نمایند به مرور یا خانهنشین شده یا در ترورها و اعدامها کشته شدند و یا سر از زندانها در آوردند تا جمهوریت از نوع استبداد آخوندی قوام و دوام یابد!
در این مدت دو گروه اصلی اپوزیسیون با آرایش جمهوریخواهان و پادشاهیخواهان که هر کدامشان به چندین شعبه فرعی تقسیم گشتند علاوه بر درگیریهای پراکنده با رژیم یک دعوای ایدئولوژیکی نیز با هم داشتند و دارند.
جمهوریخواهان که نمیخواهند شکست آرمانهای خود را بپذیرند جمهوری اسلامی را سرقت یک انقلاب دانسته و هنوز عقیده دارند که جمهوری بدان شکلی که آرمان ایشانست تنها راه رهایی ملت ایران از شر استبداد «شاه و شیخ» است!
آنان عقیده دارند که حتی زایش استبداد ولایت فقیه تقصیر حکومت استبدادی محمدرضا شاه بود و اگر او اختناق سیاسی را بر کشور حاکم نمی کرد چنین رخدادی بوقوع نمیپیوست که اینقدر هزینه بر مردم ایران تحمیل کند!!!
از سوی دیگر پادشاهیخواهان میگویند سواستفاده سیاسیون جمهوریخواه از فضای حکومت پهلوی که زمینه رشد و تحصیل بسیاری از آنان را در اروپا و آمریکا با اعطای بورسیههای رایگان فراهم کرده بود و بهرهبرداری آنان از ناآگاهی سیاسی عامه باعث این فلاکت و واپس گرایی شدید گشته است.
آنان معتقدند جمهوریخواهان پیش از انقلاب تا توانستند جهت سیاهنمایی اوضاع حکومت پهلوی به مردم دروغ گفتند. وضعیت زندانها و اعدام فعالان سیاسی را با دروغهای بزرگشان اسفناک نشان داده و در راه رسیدن به مقصود هر جنایتی «مثل آتش زدن سینما رکس آبادان برای تهییج خوزستان بر علیه شاه» را انجام دادند و...
اینان معتقدند که جمهوریت متاع قلابی استعمارگرانی چون بریتانیاست که خود با حفظ پادشاهی به کشورهای عقب ماندهای چون ما نسخه جمهوریت میدهند.
جمهوریخواهان نیز با استناد به سلسلههای پادشاهی فاسد و جنایتکاری چون قاجاریه و صفویه و... حکومتهای فردی چون شاهنشاهی را زاینده استبداد میدانند!
#پادشاهی یا #جمهوری کدام نوع ازین حکومتها استبدادزا و کدام نجاتبخش است؟!
پاسخ ساده اینست: هر دو نوع هم میتوانند تولید دیکتاتوری کنند و هم خالق دموکراسی باشند...
در جهان امروز آنچه که قدرت حکام و سیاستمداران را مهار میکند نوع نظام کشورها نیست بلکه وجود قانون اساسی جامع و گماشتن نگهبانی هوشیار برای صیانت از آن قوانین است که معمولا قوه قضاییه و یا در برخی از کشورها شورای حفاظت از قانون اساسی آن امر را بر عهده دارند.
پادشاهیخواهان جهت استدلال همواره به حکومتهای پادشاهی در اروپا نظیر هلند و دانمارک استناد م کنند و جمهوریخواهان نیز با مثال زدن آمریکا، فرانسه و کرهجنوبی بر درستی نظرشان صحه میگذارند بی آنکه به نقش قدرتمند قانون اساسی و قوه قضاییه مستقل آن کشورها بنگرند.
بدون قوانین محکم و نگهبانی از قوانین مترقی و همچنین ارتقاء ندادن فهم سیاسی ملتها هم سیستم جمهوری و هم پادشاهی میتوانند براحتی تولید دیکتاتور نمایند و بالعکس!
بنگرید در کشورهای توسعه یافتهای چون پادشاهی سوئد و جمهوری کرهجنوبی با رهبران سیاسی طراز اولشان که فقط اندکی فساد داشتند در همین اواخر چه کردند؟
امروز اردوغان با منحرف ساختن جمهوریت در ترکیه و یا محمد بن سلمان ( ولیعهد پادشاهی عربستان) با یکهتازی شاهانهاش از خلاء قوانین حافظ دموکراسی در کشورهای شان بهره میگیرند.
پس آیا بهتر نیست با رها کردن این دعواهای کهنه امروز با اتحادی فراگیری به نجات میهنمان بیاندیشیم؟
اگر هدفمان کمک به وطن است و اندیشه سیاسیمان را متعالی میدانیم کافیست به فکر خدمت صادقانه باشیم. اگر گمان داریم اندیشه ما میتواند در آبادانی فردای ایران موثر باشد چرا بجای صرف اینهمه وقت جهت جنین مباحثی سعی نمیکنیم تا مردم را برای دوره گذار آماده سازیم و با همگرایی صادقانه و کوتاه آمدن از برخی تمایلات فردی و حزبی بفکر تدوین قانون اساسی پیشرفته جهت توسعه و رهایی از استبداد باشیم؟
برای یک میهن دوست راستین چنانچه آزادی کشور محقق گردد چه در قدرت سهیم باشد یا خیر فرقی ندارد چرا که آرمانش خدمت بوده!
با این حساب نوع حکومت آینده ترسی ندارد، ما باید از بیقانونی و ضعف دموکراسی بهراسیم.
باید از تاریخ گذشته پلی بسوی نجات ملی ساخت نه چماقی جهت منکوب رقیبان!
اینگونه است که من یک جمهوریخواه طرفدار سامانه پادشاهیام چرا که برای حاکمیت قانون تلاش میکنم و نه طرفداری از فرد و حزب!
پاینده و رها باد وطنم 🌹✌️
۱۷ بهمن ۹۷
Telegram
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔵 جمهوری یا پادشاهی؟
✍️ عباس واحدیان شاهرودی
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
متن در پست زیر👇
✍️ عباس واحدیان شاهرودی
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
متن در پست زیر👇
Forwarded from کانال محمد مهدویفر
🔵 محمد مهدویفر
تخریبچی و غواص جنگ:
اطلاع یافتم که رژیم نامشروع آخوندی در نظر دارد سحرگاه فردا جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
دو انسان بیگناه به نامهای
#یوسف_مهراد
و
#سیدصدرالله_فاضلی_زارع
را به اتهام واهی سبالنبی و توهین به مقدسات، در زندان مرکزی اراک اعدام کند. هردو برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدهاند.
این دو هموطن بیگناه به سبب عضویت در یک کانال تلگرامی به نام "نقد خرافه و مذهب" در سال ۹۹ در شهر اردبیل بازداشت شده بودند.
یوسف مهراد سه کودک خردسال دارد و سید صدرالله (امیر) فاضلی زارع، پیش از بازداشت به شغل کابینتسازی مشغول بوده و سرپرستی مادر سالمند خود را عهدهدار بوده است.
از هماکنون بسیاری از مردم اراک و شهرهای مجاور برای جلوگیری از اجرای حکم به سمت زندان مرکزی اراک حرکت کردهاند و در حال حرکتاند.
به مسئولین رژیم و به ویژه به حوزههای علمیه اعلام میشود چنانچه دست به این جنایت فجیع بزنید ظرف مدت بسیار کوتاهی حداقل دو آخوند به هر طریق ممکن از دیار فانی به دیار باقی رهسپار خواهند شد.
انتخاب این دو آخوند براساس سوابق یا طرز تفکر آنها نخواهد بود. مهم این است که آخوند باشند و با لباس آخوندی در ملأعام مشاهده شوند.
از ساعتی پیش دوستان من در چند شهرستان آمادگی خود را برای انجام این مهم اعلام کردهاند.
دعا کنید به دو نفر بسنده کنیم.
https://t.me/mahdavifar2021/62157
تخریبچی و غواص جنگ:
اطلاع یافتم که رژیم نامشروع آخوندی در نظر دارد سحرگاه فردا جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
دو انسان بیگناه به نامهای
#یوسف_مهراد
و
#سیدصدرالله_فاضلی_زارع
را به اتهام واهی سبالنبی و توهین به مقدسات، در زندان مرکزی اراک اعدام کند. هردو برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدهاند.
این دو هموطن بیگناه به سبب عضویت در یک کانال تلگرامی به نام "نقد خرافه و مذهب" در سال ۹۹ در شهر اردبیل بازداشت شده بودند.
یوسف مهراد سه کودک خردسال دارد و سید صدرالله (امیر) فاضلی زارع، پیش از بازداشت به شغل کابینتسازی مشغول بوده و سرپرستی مادر سالمند خود را عهدهدار بوده است.
از هماکنون بسیاری از مردم اراک و شهرهای مجاور برای جلوگیری از اجرای حکم به سمت زندان مرکزی اراک حرکت کردهاند و در حال حرکتاند.
به مسئولین رژیم و به ویژه به حوزههای علمیه اعلام میشود چنانچه دست به این جنایت فجیع بزنید ظرف مدت بسیار کوتاهی حداقل دو آخوند به هر طریق ممکن از دیار فانی به دیار باقی رهسپار خواهند شد.
انتخاب این دو آخوند براساس سوابق یا طرز تفکر آنها نخواهد بود. مهم این است که آخوند باشند و با لباس آخوندی در ملأعام مشاهده شوند.
از ساعتی پیش دوستان من در چند شهرستان آمادگی خود را برای انجام این مهم اعلام کردهاند.
دعا کنید به دو نفر بسنده کنیم.
https://t.me/mahdavifar2021/62157
Forwarded from اتچ بات
" به نام خدای آزادی"
🔴 «برای فاطمه سپهری» این روزها سخت همه چیز به هم پیچیده و ما همچنان نگاه.
✍به کدام مسئله نگاه کنیم کدامش را می توانیم حل کنیم؟ شاید به نظر بیاید هیچکدام.
ولی این را خوب می دانم که حداقل کاری که می توان کرد همدلی و همراهیست.
هر کس می تواند گره گشایی بکند باید وارد میدان شود با هر امکانی که در اختیار دارد.
من خودم شرمنده همه تلاشهایی هستم که در راه آزادی صورت گرفته و شاید تنها توانم همدلی باشد.
در این نوشته می خواهم همدلی کنم با زنی که همه شما او را بدرستی می شناسید و قدرش را می دانید، او کسی نیست؛
جز «فاطمه سپهری»
فاطمه سپهری زنیست استوار و شاید جز نادر زنان چادری مبارزی باشد که ما تا کنون دیده ایم. همسر شهیدی که شجاعانه نظرش را گفته و بهایش را پرداخته، او اکنون در زندان است و محکومیتی هجده ساله دارد.
در روزهای اخیر پس از عمل جراحی او را مستقیما به زندان برگردانده اند.
برای او می نویسم و خطاب به او می گویم:
فاطمه جان: ای من به فدای نامت، به فدای چادر سیاهت، به فدای همسر شهید بودنت، به فدای تنهایی هایت، تو گرچه در زندانی. ولی از هر آزادی آزادتری، جسمت در بند است و روحت آزاد از هر چه تعلق به دنیاست. سلامت باشی و استوار.
و اما سخنم با زندانبانان:
اگر هنوز به خدایی که ما را خلق کرده ایمانی دارید، دست برداید از اینگونه تنبیهات کوته نگرانه و بدانید؛
زنان معاون خداوند در خلقتند؛ جایگاهشان را بیشتر بشناسید و بیش از این آنان را چه در زندان و چه در خارج از زندان آزار ندهید. آزادشان بگذارید که رشد و شکوفایی در آزادی ممکن می شود.
منتظر آزادی همه زندانیان سیاسی بویژه زنان سیاسی زندانی هستیم.
و بیش از همه آزادی خانم فاطمه سپهری را خواستاریم که باید بتوانند دوره نقاهت خود را در فضایی آرام و آزاد سپری کنند.
عکس:
هدیه خانم فاطمه سپهری از زندان وکیل آباد مشهد، زمستان ۱۴۰۱
فاطمه ملکی - ۱۴۰۲/۲/۲۶
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
🔴 «برای فاطمه سپهری» این روزها سخت همه چیز به هم پیچیده و ما همچنان نگاه.
✍به کدام مسئله نگاه کنیم کدامش را می توانیم حل کنیم؟ شاید به نظر بیاید هیچکدام.
ولی این را خوب می دانم که حداقل کاری که می توان کرد همدلی و همراهیست.
هر کس می تواند گره گشایی بکند باید وارد میدان شود با هر امکانی که در اختیار دارد.
من خودم شرمنده همه تلاشهایی هستم که در راه آزادی صورت گرفته و شاید تنها توانم همدلی باشد.
در این نوشته می خواهم همدلی کنم با زنی که همه شما او را بدرستی می شناسید و قدرش را می دانید، او کسی نیست؛
جز «فاطمه سپهری»
فاطمه سپهری زنیست استوار و شاید جز نادر زنان چادری مبارزی باشد که ما تا کنون دیده ایم. همسر شهیدی که شجاعانه نظرش را گفته و بهایش را پرداخته، او اکنون در زندان است و محکومیتی هجده ساله دارد.
در روزهای اخیر پس از عمل جراحی او را مستقیما به زندان برگردانده اند.
برای او می نویسم و خطاب به او می گویم:
فاطمه جان: ای من به فدای نامت، به فدای چادر سیاهت، به فدای همسر شهید بودنت، به فدای تنهایی هایت، تو گرچه در زندانی. ولی از هر آزادی آزادتری، جسمت در بند است و روحت آزاد از هر چه تعلق به دنیاست. سلامت باشی و استوار.
و اما سخنم با زندانبانان:
اگر هنوز به خدایی که ما را خلق کرده ایمانی دارید، دست برداید از اینگونه تنبیهات کوته نگرانه و بدانید؛
زنان معاون خداوند در خلقتند؛ جایگاهشان را بیشتر بشناسید و بیش از این آنان را چه در زندان و چه در خارج از زندان آزار ندهید. آزادشان بگذارید که رشد و شکوفایی در آزادی ممکن می شود.
منتظر آزادی همه زندانیان سیاسی بویژه زنان سیاسی زندانی هستیم.
و بیش از همه آزادی خانم فاطمه سپهری را خواستاریم که باید بتوانند دوره نقاهت خود را در فضایی آرام و آزاد سپری کنند.
عکس:
هدیه خانم فاطمه سپهری از زندان وکیل آباد مشهد، زمستان ۱۴۰۱
فاطمه ملکی - ۱۴۰۲/۲/۲۶
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
Telegram
attach 📎
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned « " به نام خدای آزادی" 🔴 «برای فاطمه سپهری» این روزها سخت همه چیز به هم پیچیده و ما همچنان نگاه. ✍به کدام مسئله نگاه کنیم کدامش را می توانیم حل کنیم؟ شاید به نظر بیاید هیچکدام. ولی این را خوب می دانم که حداقل کاری که می توان کرد همدلی و همراهیست. هر کس می…»
Forwarded from کانال محمد مهدویفر
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔵 ویدئویی دردناک از بیقراری پدر و مادر سالخورده سعید یعقوبی معترض محکوم به اعدام در پرونده خانه اصفهان
🔵 محمد مهدویفر:
مردم اصفهان آمادگی کامل دارند در صورت اعدام جوانان مظلوم و بیگناه اصفهانی در پرونده خانه اصفهان، شهر اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان را به جهنمی سوزان برای رژیم جنایتکار آخوندی تبدیل کنند.
کاری که در قتل مهسا امینی نکردیم و ناتمام گذاشتیم در صورت قتل این جوانان بیگناه تکمیل خواهیم کرد.
تردید ندارم که اصفهان به حرمت مظلومیت این جوانان به پا میخیزد و آتش این قیام را به تمام شهرهای ایران سرایت میدهد.
با اصفهان شوخی نکنید.
آزموده را آزمودن خطاست.
تردید نکنید پشیمانتان میکنیم.
https://t.me/mahdavifar2021/62803
🔵 محمد مهدویفر:
مردم اصفهان آمادگی کامل دارند در صورت اعدام جوانان مظلوم و بیگناه اصفهانی در پرونده خانه اصفهان، شهر اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان را به جهنمی سوزان برای رژیم جنایتکار آخوندی تبدیل کنند.
کاری که در قتل مهسا امینی نکردیم و ناتمام گذاشتیم در صورت قتل این جوانان بیگناه تکمیل خواهیم کرد.
تردید ندارم که اصفهان به حرمت مظلومیت این جوانان به پا میخیزد و آتش این قیام را به تمام شهرهای ایران سرایت میدهد.
با اصفهان شوخی نکنید.
آزموده را آزمودن خطاست.
تردید نکنید پشیمانتان میکنیم.
https://t.me/mahdavifar2021/62803
🔴کلاب هاوس را به "چال سیلابی" بَدَل نکنید! مسعود نقرهکار - Gooya News
https://news.gooya.com/2023/05/post-76098.php
https://news.gooya.com/2023/05/post-76098.php
Gooya
کلاب هاوس را به "چال سیلابی" بَدَل نکنید! مسعود نقرهکار
"کلاب هاوس" به عنوان یک رسانه و شبکه اجتماعی شنیداری (صوتی) میتواند عرصهای برای گفت و شنید، تبادل نظر و رقابتهای سیاسی سازنده و سالم میان جریانها و شخصیتهای سیاسی ِ مخالف حکومت اسلامی باشد، میتواند محلی برای آموزش و آموختن و درس گیری و انتقال دانش و…
Forwarded from کانال محمد مهدویفر
🔵 پیام مهم محمد مهدویفر
تخریبچی و غواص جنگ
به مردم اصفهان
مردم شریف اصفهان توجه فرمایید. توجه فرمایید
امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ خانوادههای سه محکوم به اعدامِ خانه اصفهان را برای آخرین ملاقات به زندان فرا خواندهاند.
تنها راه جلوگیری از این اعدام ناجوانمردانه، حضور گستردهی مردم در تمام خیابانهای اصفهان و شهرهای مجاور اصفهان است.
تمام مردم اصفهان و شهرهای اطراف، غروب امروز چهارشنبه از منازل خود خارج شوید تا صبح در خیابانها بمانید و راهبندان ایجاد کنید.
ضرورتی ندارد که همهی شما جلوی زندان دستگرد تجمع کنید. در تمام میادین و خیابانها آتش بیفروزید و علیه حکومت نامشروع آخوندی شعارهای اعتراضی سر دهید. هرچند که تاکنون آتش زدن بانکها و ادارات دولتی خط قرمز ما بوده است ولی برای برای نجات جان سه انسان بیگناه هیچ قرمزی را به رسمیت نمیشناسیم. جوانان اصفهان همت کنید. هیچ جوان اصفهانی در منزل نماند. هیچ بانکی از خشم شما ایمن نباشید. هیچ اداره دولتی از خشم شما ایمن نباشید. خشم خود را به هر نحو که میتوانید ابراز کنید. اگر اصفهان برخیزد بسیاری از شهرها به قیام اصفهان میپیوندند و قیام ۱۴۰۲ به تمام کشور سرایت میکند. شهر اصفهان را به مرکز توجه تمام رسانههای جهان تبدیل کنید.
مردم شریف نجفآباد، خمینیشهر، شاهینشهر و قهدریجان برخیزید و اصفهان را یاری کنید. برخیزید و جوانان خود را یاری کنید.
هرکسی به هرطریقی که میتواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند.
جمهوری اسلامی را به غلط کردن بیاندازید.
این پیام را همین الان برای تمام دوستانتان ارسال کنید تا آتش خشم ملت را بیش از پیش شعلهور کنید. لحظهای درنگ نکنید.
@mahdavifar2021
تخریبچی و غواص جنگ
به مردم اصفهان
مردم شریف اصفهان توجه فرمایید. توجه فرمایید
امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ خانوادههای سه محکوم به اعدامِ خانه اصفهان را برای آخرین ملاقات به زندان فرا خواندهاند.
تنها راه جلوگیری از این اعدام ناجوانمردانه، حضور گستردهی مردم در تمام خیابانهای اصفهان و شهرهای مجاور اصفهان است.
تمام مردم اصفهان و شهرهای اطراف، غروب امروز چهارشنبه از منازل خود خارج شوید تا صبح در خیابانها بمانید و راهبندان ایجاد کنید.
ضرورتی ندارد که همهی شما جلوی زندان دستگرد تجمع کنید. در تمام میادین و خیابانها آتش بیفروزید و علیه حکومت نامشروع آخوندی شعارهای اعتراضی سر دهید. هرچند که تاکنون آتش زدن بانکها و ادارات دولتی خط قرمز ما بوده است ولی برای برای نجات جان سه انسان بیگناه هیچ قرمزی را به رسمیت نمیشناسیم. جوانان اصفهان همت کنید. هیچ جوان اصفهانی در منزل نماند. هیچ بانکی از خشم شما ایمن نباشید. هیچ اداره دولتی از خشم شما ایمن نباشید. خشم خود را به هر نحو که میتوانید ابراز کنید. اگر اصفهان برخیزد بسیاری از شهرها به قیام اصفهان میپیوندند و قیام ۱۴۰۲ به تمام کشور سرایت میکند. شهر اصفهان را به مرکز توجه تمام رسانههای جهان تبدیل کنید.
مردم شریف نجفآباد، خمینیشهر، شاهینشهر و قهدریجان برخیزید و اصفهان را یاری کنید. برخیزید و جوانان خود را یاری کنید.
هرکسی به هرطریقی که میتواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند.
جمهوری اسلامی را به غلط کردن بیاندازید.
این پیام را همین الان برای تمام دوستانتان ارسال کنید تا آتش خشم ملت را بیش از پیش شعلهور کنید. لحظهای درنگ نکنید.
@mahdavifar2021
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «🔵 پیام مهم محمد مهدویفر تخریبچی و غواص جنگ به مردم اصفهان مردم شریف اصفهان توجه فرمایید. توجه فرمایید امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ خانوادههای سه محکوم به اعدامِ خانه اصفهان را برای آخرین ملاقات به زندان فرا خواندهاند. تنها راه جلوگیری از این اعدام…»
Forwarded from کانال محمد مهدویفر
🔵 معنی این اطلاعیه را وزارت اطلاعات میفهمد. وزارت اطلاعات در انقلاب زن زندگی آزادی ضربات هولناکی از دوستان ما در استان اصفهان نوشجان کرده است.
👇👇
بنام آزادی
مردم شریف و بزرگوار ایران
از آنجا که تلاش کردیم با زبان انتقام با این حاکمیت جنایتکار برخورد نکنیم و خون را با خون نشوییم و روند مبارزهی مدنی را گسترش دهیم، اما گویا دژخیمان جمهوری اسلامی زبانی به جز اسلحه نمیشناسد!!
لذا ما پیر چریکهای لشگر ۱۴ امام حسین و لشگر ۸ نجف اشرف علیرغم سکوت چند ماهه رسما به تمام عوامل خود در سطح استان اصفهان اعلام آمادهباش میکنیم:
در صورتیکه سه دلاور حادثه خانه اصفهان و شش دلاور زندان اهواز و یا هر انسان بیگناهی به اتهامات واهی این رژیم خونآشام به دار آویخته شود، قسم به خون همرزمان شهیدمان انتقام تکتک این دلاورمردان راخواهیم گرفت.
به تمامی جوانان غیرتمند ایران زمین آمادهباش و اقدام به موقع اعلام مینماییم.
برای فرماندهان عملیات، اسامی و آدرس مزدوران رژیم از طریق پیک اعلام شده است.
پیر چریکهای لشگر ۱۴ امام حسین و لشگر ۸ نجف اشرف
🔵 محمد مهدویفر:
از همینجا به همرزمان خودم پیر چریکهای ل۸ نجف اشرف اعلام میکنم، دستور فرماندهان خود را به دقت اجرا کنید. ما را نزد ملت سربلند کنید. من در جریان بعضی از فعالیتهای شما در انقلاب زن زندگی آزادی هستم. از شما صمیمانه میخواهم به سرعت اقدام کنید. وقت تنگ است. پوزه سپاه و وزارت اطلاعات را در اصفهان و شهرهای اطراف به خاک ذلت بمالید. منتظر خبرهای خوب از طرف شما هستم. خنثی کردن مخبرهایی را که قبلا شناسایی شدهاند و اخیرا بعضی از آنها از مخفیگاه خود خارج شدهاند، در اولویت کار خود قرار دهید.
هرچند هیچیک از عزیران خودم را در واحد پیر چریکهای ل۱۴ امام حسین نمیشناسم ولی انتظار من از بچههای ل۱۴ بیشتر است، چون هم نفرات شما بیشتر است و هم امکانات بیشتری دارید. زمان را از دست ندهید.
@mahdavifar2021
👇👇
بنام آزادی
مردم شریف و بزرگوار ایران
از آنجا که تلاش کردیم با زبان انتقام با این حاکمیت جنایتکار برخورد نکنیم و خون را با خون نشوییم و روند مبارزهی مدنی را گسترش دهیم، اما گویا دژخیمان جمهوری اسلامی زبانی به جز اسلحه نمیشناسد!!
لذا ما پیر چریکهای لشگر ۱۴ امام حسین و لشگر ۸ نجف اشرف علیرغم سکوت چند ماهه رسما به تمام عوامل خود در سطح استان اصفهان اعلام آمادهباش میکنیم:
در صورتیکه سه دلاور حادثه خانه اصفهان و شش دلاور زندان اهواز و یا هر انسان بیگناهی به اتهامات واهی این رژیم خونآشام به دار آویخته شود، قسم به خون همرزمان شهیدمان انتقام تکتک این دلاورمردان راخواهیم گرفت.
به تمامی جوانان غیرتمند ایران زمین آمادهباش و اقدام به موقع اعلام مینماییم.
برای فرماندهان عملیات، اسامی و آدرس مزدوران رژیم از طریق پیک اعلام شده است.
پیر چریکهای لشگر ۱۴ امام حسین و لشگر ۸ نجف اشرف
🔵 محمد مهدویفر:
از همینجا به همرزمان خودم پیر چریکهای ل۸ نجف اشرف اعلام میکنم، دستور فرماندهان خود را به دقت اجرا کنید. ما را نزد ملت سربلند کنید. من در جریان بعضی از فعالیتهای شما در انقلاب زن زندگی آزادی هستم. از شما صمیمانه میخواهم به سرعت اقدام کنید. وقت تنگ است. پوزه سپاه و وزارت اطلاعات را در اصفهان و شهرهای اطراف به خاک ذلت بمالید. منتظر خبرهای خوب از طرف شما هستم. خنثی کردن مخبرهایی را که قبلا شناسایی شدهاند و اخیرا بعضی از آنها از مخفیگاه خود خارج شدهاند، در اولویت کار خود قرار دهید.
هرچند هیچیک از عزیران خودم را در واحد پیر چریکهای ل۱۴ امام حسین نمیشناسم ولی انتظار من از بچههای ل۱۴ بیشتر است، چون هم نفرات شما بیشتر است و هم امکانات بیشتری دارید. زمان را از دست ندهید.
@mahdavifar2021
Audio
🔴 محمد نوریزاد در راه مسجد شهرک غرب به زندان اوین، طوفان به پا کرد!
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 مردم انقلابی جونقان در مراسم سالگرد جانفشان راه آزادی جمشید مختاری
شعار مردم : ای لشکر بختیاری آماده باش آماده باش
ترک و لر ، فارس و عرب آماده باش آماده باش ،
بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
شعار مردم : ای لشکر بختیاری آماده باش آماده باش
ترک و لر ، فارس و عرب آماده باش آماده باش ،
بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
لطفالله دژکام، نماینده خامنهای در فارس، در همایشی با عنوان «زن، جامعه، امنیت، افرادی که از حجاب اجباری پیروی نمیکنند را «بیمار» خواند و گفت: «بانوان به گونهای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهد.» او همچنین خواستار «تلاش مضاعف برای برخورد با بدحجابی» شد.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
معین خزائلی:
«حکم دو بار اعدام مهدی محمدیفرد جوان ۱۸ سالهای که دی ماه ۱۴۰۱ به اتهام محاربه و افساد فی الارض توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری صادر شده بود در دیوان عالی کشور لغو شد.
مهدی از جمله متهمان پرونده آتشسوزی یک کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در نوشهر بود.»
مهدی محمدیفرد همپروندهای عرشیا تکدستان بود که او هم به اعدام محکوم شده بود و دو روز پیش وکیلش (محمدحسین آقاسی) خبر داد حکمش لغو و آزاد شده. جواد روحی متهم دیگر این پرونده است که او هم به اعدام محکوم شده.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists
«حکم دو بار اعدام مهدی محمدیفرد جوان ۱۸ سالهای که دی ماه ۱۴۰۱ به اتهام محاربه و افساد فی الارض توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری صادر شده بود در دیوان عالی کشور لغو شد.
مهدی از جمله متهمان پرونده آتشسوزی یک کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در نوشهر بود.»
مهدی محمدیفرد همپروندهای عرشیا تکدستان بود که او هم به اعدام محکوم شده بود و دو روز پیش وکیلش (محمدحسین آقاسی) خبر داد حکمش لغو و آزاد شده. جواد روحی متهم دیگر این پرونده است که او هم به اعدام محکوم شده.
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists