🔰سعید کرمی، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس قوه قضائیه:
▫️پرونده های باز را ببندید و گزارش دقیق به مردم بدهید تا اعتماد عمومی تقویت شود./هنگامی که قوه قضائیه بخواهد عدالت را اجرا کند صف اول حامیان آن ملت ایران خواهند بود.
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
▫️پرونده های باز را ببندید و گزارش دقیق به مردم بدهید تا اعتماد عمومی تقویت شود./هنگامی که قوه قضائیه بخواهد عدالت را اجرا کند صف اول حامیان آن ملت ایران خواهند بود.
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
جاد نیوز
🔰سعید کرمی، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس قوه قضائیه: ▫️پرونده های باز را ببندید و گزارش دقیق به مردم بدهید تا اعتماد عمومی تقویت شود./هنگامی که قوه قضائیه بخواهد عدالت را اجرا کند صف اول حامیان آن ملت ایران خواهند بود. #…
🔰متن سخنرانی عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رئیس قوه قضاییه:
▫️باسمه تعالی
سلام علیکم سخن را این گونه آغاز میکنم. کسانی که در دام فتنه افتاده و صید فتنه گران می شوند، به تدریج از آرمانها و اصول اسلامی و دینی خود فاصله میگیرند و زمینه سلطه تفکرات و فرهنگ غیر ایمانی و اسلامی متناسب با زمانه خویش را بر جامعه دینی فراهم می آورند ؛ در همین راستا حضرت علی (ع) در نامه پر از حکمتش خطاب به مالک اشتر نخعی فرمود :
( للْحَقِّ دولَةً، للباطل جوله ) : حق جریان پیوسته دارد و باطل جولان مقطعی.
▫️گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۶ آذر و حوادث اخیر خصوصاً شهیدان دانشجو رضازاده و زینال زاده،وقایع تلخ و قابل پیش بینی چندی است که کام مردم را تلخ کرده است؛ جنون را به خیمه عقلانیت مردم کشانده ؛ گرگ از پوست میش رهیده و در نهایت آرامش مردم را گروگان گرفته است. وقایعی که از ابتذال مفاهیم عمیقی چون آزادی آغاز شد و با اغتشاشگریهای کوری همچون حادثه تروریستی شاهچراغ و شهادت حافظان و مدافعان امنیت به نقطه اوج خود رسید.
▫️جناب آقای اژه ای زمانی که قانون ؛ جایگاه خود را در میان مردم از دست بدهد ؛ آن روز بجای قانون و موازین اخلاقی ؛ عده ای با بی قانونی ؛ هرج و مرج و بی اخلاقی را عرضه خواهند کرد. دستگاه قضایی باید برای وحوش تجزیه طلب و جانورانی که به جان و مال و ناموس مردم تعرض کردند ؛ اشد مجازات را در نظر بگیرد. اغتشاشگرانی که زن را به عنوان بهانه ای برای فروپاشی اخلاق و معنویت در جامعه و دست آویزی برای هجمه علیه نظام و سلب امنیت مردم قرار دادند. بعضا شاهد آن بوده ایم که در برخورد با یک مفسده خُرد که شاید چندان اثری بر موضوعات کلان اجتماع نداشته است برخورد جدی صورت گرفته در حالیکه بعضی از مفسدان ؛ سختی شمشیر دستگاه قضا را احساس نکرده اند.
▫️در همین اتفاقات اخیر دیدیم که افرادی با اثرگذاری بالای اجتماعی در فضای مجازی مردم را به جنگ مسلحانه و ایجاد بی نظمی و ناامنی تشویق کردند.آیا این مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟
مگر وظیفه دستگاه قضایی برخورد بازدارنده با این مجرمین نیست؟
▫️البته آقای قاضی ما نیز قائل به مرزبندی بین اغتشاش و اعتراض میباشیم و حتی در بین اغتشاشگران نیز مابین فریب خوردگان ساده لوح و مغرضان مواجب بگیر تفاوت قائلیم که همه اینها باید در روند دادرسی دستگاه شریف قضایی تاثیر گذار باشد.
نه افراط کنید و نه تفریط ؛ حکم عادلانه ، قاطعانه و بازدارنده بدهید.
▫️آقای قاضی اقدامات بسیاری از دستگاه قضایی در این ایام ؛ شایسته تقدیر است؛ اما وجود انبوه پرونده های باز و مسائل حل نشده جایگاه قوه را در بین آحاد مردم خدشه دار میکند.
از جمله این مسائل میتوان به داستان تلخ ورزشگاه امام رضای مشهد ، حادثه متروپل آبادان ، سقوط هواپیمای اوکراینی و ماجرای اخیر آتش سوزی در زندان اوین اشاره کرد که البته برای این مورد پیشنهاد می گردد با حضور هیأتی از تشکلهای دانشجویی ؛ وقایع زندان اوین را به مردم اطلاع رسانی کنید. آقای رئیس تا پروندههای باز را نبسته و گزارش دقیق آن را به مردم ارائه ندهید اعتماد عمومی به نهاد قضایی کشور ترمیم نخواهد شد .
▫️در پایان خدمت شما عرض میکنم هنگامی که قوه قضاییه بخواهد عدالت را اجرا کند ؛ صف اول حامیان آن ؛ ملت شریف ایران و دانشجویان مسلمان انقلابی خواهند بود ؛ ان شا الله. والسلام علیکم و رحمه الله و بركاته
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
▫️باسمه تعالی
سلام علیکم سخن را این گونه آغاز میکنم. کسانی که در دام فتنه افتاده و صید فتنه گران می شوند، به تدریج از آرمانها و اصول اسلامی و دینی خود فاصله میگیرند و زمینه سلطه تفکرات و فرهنگ غیر ایمانی و اسلامی متناسب با زمانه خویش را بر جامعه دینی فراهم می آورند ؛ در همین راستا حضرت علی (ع) در نامه پر از حکمتش خطاب به مالک اشتر نخعی فرمود :
( للْحَقِّ دولَةً، للباطل جوله ) : حق جریان پیوسته دارد و باطل جولان مقطعی.
▫️گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۶ آذر و حوادث اخیر خصوصاً شهیدان دانشجو رضازاده و زینال زاده،وقایع تلخ و قابل پیش بینی چندی است که کام مردم را تلخ کرده است؛ جنون را به خیمه عقلانیت مردم کشانده ؛ گرگ از پوست میش رهیده و در نهایت آرامش مردم را گروگان گرفته است. وقایعی که از ابتذال مفاهیم عمیقی چون آزادی آغاز شد و با اغتشاشگریهای کوری همچون حادثه تروریستی شاهچراغ و شهادت حافظان و مدافعان امنیت به نقطه اوج خود رسید.
▫️جناب آقای اژه ای زمانی که قانون ؛ جایگاه خود را در میان مردم از دست بدهد ؛ آن روز بجای قانون و موازین اخلاقی ؛ عده ای با بی قانونی ؛ هرج و مرج و بی اخلاقی را عرضه خواهند کرد. دستگاه قضایی باید برای وحوش تجزیه طلب و جانورانی که به جان و مال و ناموس مردم تعرض کردند ؛ اشد مجازات را در نظر بگیرد. اغتشاشگرانی که زن را به عنوان بهانه ای برای فروپاشی اخلاق و معنویت در جامعه و دست آویزی برای هجمه علیه نظام و سلب امنیت مردم قرار دادند. بعضا شاهد آن بوده ایم که در برخورد با یک مفسده خُرد که شاید چندان اثری بر موضوعات کلان اجتماع نداشته است برخورد جدی صورت گرفته در حالیکه بعضی از مفسدان ؛ سختی شمشیر دستگاه قضا را احساس نکرده اند.
▫️در همین اتفاقات اخیر دیدیم که افرادی با اثرگذاری بالای اجتماعی در فضای مجازی مردم را به جنگ مسلحانه و ایجاد بی نظمی و ناامنی تشویق کردند.آیا این مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟
مگر وظیفه دستگاه قضایی برخورد بازدارنده با این مجرمین نیست؟
▫️البته آقای قاضی ما نیز قائل به مرزبندی بین اغتشاش و اعتراض میباشیم و حتی در بین اغتشاشگران نیز مابین فریب خوردگان ساده لوح و مغرضان مواجب بگیر تفاوت قائلیم که همه اینها باید در روند دادرسی دستگاه شریف قضایی تاثیر گذار باشد.
نه افراط کنید و نه تفریط ؛ حکم عادلانه ، قاطعانه و بازدارنده بدهید.
▫️آقای قاضی اقدامات بسیاری از دستگاه قضایی در این ایام ؛ شایسته تقدیر است؛ اما وجود انبوه پرونده های باز و مسائل حل نشده جایگاه قوه را در بین آحاد مردم خدشه دار میکند.
از جمله این مسائل میتوان به داستان تلخ ورزشگاه امام رضای مشهد ، حادثه متروپل آبادان ، سقوط هواپیمای اوکراینی و ماجرای اخیر آتش سوزی در زندان اوین اشاره کرد که البته برای این مورد پیشنهاد می گردد با حضور هیأتی از تشکلهای دانشجویی ؛ وقایع زندان اوین را به مردم اطلاع رسانی کنید. آقای رئیس تا پروندههای باز را نبسته و گزارش دقیق آن را به مردم ارائه ندهید اعتماد عمومی به نهاد قضایی کشور ترمیم نخواهد شد .
▫️در پایان خدمت شما عرض میکنم هنگامی که قوه قضاییه بخواهد عدالت را اجرا کند ؛ صف اول حامیان آن ؛ ملت شریف ایران و دانشجویان مسلمان انقلابی خواهند بود ؛ ان شا الله. والسلام علیکم و رحمه الله و بركاته
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
🔰متن سخنرانی امیر محمد کولانی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با ریاست محترم جمهور
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
جاد نیوز
🔰متن سخنرانی امیر محمد کولانی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با ریاست محترم جمهور #اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان 🌐 zil.ink/jadnews
▫️بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
▫️امروز، شانزدهم آذرماه، درست در مکانی ایستاده ایم که ۷۰ سال پیش دانشجویان آزادیخواه و استقلال طلب ایرانی برای کوتاه نمودن دست استکبار جهانی از کشورمان با شلیک دژخیمان رژیم پهلوی در خون خود غلتیدند؛ حال تفاله های همان رژیم و همپالکی های منافق و تجزیه طلب آنان و داعشی های وطنی در پی آن اند در این روز ضد آمریکایی، دستورات اربابان خونخوار خود را برای تعطیل نمودن فضای کسب علم و دانش به غیر انسانی ترین شکل ممکن عملیاتی کنند. اما کور خوانده اند دانشجویان غیرتمند ایرانی همچون ایام پیروزی انقلاب اسلامی، رخداد های دهه شصت و دوران دفاع مقدس اینبار هم ظرف حیله و نیرنگ آنان را شکسته و اجازه نخواهد داد بار دیگر این سرزمین محل جولان مستکبرین آمریکایی و انگلیسی و اذناب آنان همچون منافقین بی وطن و مشتی رقاصه خود فروخته شود.
▫️جریان واپسگرای ضد انقلابِ سر در آخور لیبرالیسم و اومانیسم که تمام عقب ماندگی های مادی و معنوی دانشگاه های کشور مرهون لجاجت و خباثت اینان است نیز در این ایام، جدای از معاندین خارج نشین نبوده اند. همان واپسگرایانی که بر پیکر فخری زاده ها خندیدند ، علم و دانش جوانان این کشور را دفن، دانشمندان هسته ای کشور را اخراج کردند و پدید آورنده هولوکاست علمی کشور شدند باید روزی در پیشگاه خداوند و ملت شریف ایران زانو زده و پاسخگوی اعمال ننگینشان شوند.
قریب به سه ماه است که ایادی استکبار تمام توان خود را در ربودن آرامش و امنیت ملت عزیز ایران به کار گرفته اند. امنیت و آرامشی که در سایه همدلی و اسلام جویی همین مردم و با تقدیم صد ها هزار جوان و نوجوان حق طلب حاصل شده بود.
▫️سردمداران استکبار و امپریالیسم جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار پس از شکست های متعدد در مقابل ملت ایران و همچنین خدمات و توفیقات چشمگیر دولت سیزدهم در عرصه های داخلی و بین المللی در موضعی انفعالی به خیال خود خواستند زمین بازی را از اعماق خاک خود به داخل مرزهای ایران بکشانند، حاشا و کلا، مگر دانشجویان مومن و انقلابی مرده باشند که بگذارند خواب آرام به چشمان شما در کاخ سفید و باکینگهام و تل آویو و حیفا و ریاض بیاید.
▫️آقای رئیسی!
خدا را شاکریم که پس از سالیان متمادی میزبان رئیس جمهوری هستیم که غالب وقت خود را نه در طی مسافت بین ولنجک و سعد آباد، بلکه در مناطق دورافتاده ای از اندیکا و ملاعلی و احمدفداله و دلفان، و اکنون نیز در بین اجتماع دانشگاهیان در دانشگاه تهران می گذراند.آقای رئیس جمهور !
مولایمان امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند: هر كس عيب تو را برايت آشكار كرد ، او دوست توست .
درکنار همه تمجید ها نکاتی را از باب خیرخواهی عرض خواهم کرد.
▫️اول)
متاسفانه! با گذشت قریب به ۱۵ ماه از عمر این دولت و گذشت یک سال از جلسه روز دانشجوی سال گذشته، هنوز هم بسیاری از آن انتقادات پابرجاست، اعم از نقد انتصابات استانداران و معاونین برخی وزرا و همچنین ابقا بخش قابل توجهی از بانیان وضع موجود.
▫️دوم)
دولت حضرتعالی عالی در عرصه اطلاع رسانی، خصوصا اطلاع رسانیِ خدمات و توفیقات دولت آنچنان ضعیف عمل کرده که گاهی رهبری معظم انقلاب را مجبور به تبیین این خدمات کرده است.
▫️سوم)
متأسفانه صدای واحدی در حوزه اقتصاد از دولت شنیده نمی شود و این حاکی از تعدد مراکز تصمیم گیر اقتصادی و حاکمیت چندگانه در تیم اقتصادی دولت است که می بایست هرچه سریعتر درمان شود وگرنه باز هم شاهد تصمیمات خلق الساعه ای خواهیم بود که بدون در نظر گرفتن زیرساخت های اجرائی آن، زندگی و معیشت مردم را به صورت مستقیم تحت الشعاع قرار خواهد داد.
▫️چهارم)
شعار دولت شما از همان ابتدا، دولت مردمی بوده که تحسین مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است.
آقای رئیس جمهور کلید اصلی حل مشکلات، به میدان آوردن مردم است که جز با تمسک به ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی محقق نمی شود؛ اما نباید از این نکته غافل شد که پرداختن به این مسئله موجب بیتوجهی به نقش نخبگان بعنوان حلقههای میانی و راهبر این حرکت مردمی نگردد.
نخبگان و دانشجویان برای آنکه بتوانند مردم و در نهایت کشور را در مسیر تمدن نوین اسلامی رهبری کند، باید هویت انقلابی_اسلامی داشته باشد و این هویت را با جان پذیرفته باشد؛ امام و انقلاب اسلامی در آن موقع این هویت را به جوان ما منتقل کرد ولی در حال حاضر وظیفه و مسئولیت انتقال این هویت ناب به جوانان، برعهدهی نظام تعلیم و تربیت است که یک بخش آن در دانشگاه و بخش دیگر آن در آموزش و پرورش دنبال میگردد.
🔹ادامه در پست بعدی
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
▫️امروز، شانزدهم آذرماه، درست در مکانی ایستاده ایم که ۷۰ سال پیش دانشجویان آزادیخواه و استقلال طلب ایرانی برای کوتاه نمودن دست استکبار جهانی از کشورمان با شلیک دژخیمان رژیم پهلوی در خون خود غلتیدند؛ حال تفاله های همان رژیم و همپالکی های منافق و تجزیه طلب آنان و داعشی های وطنی در پی آن اند در این روز ضد آمریکایی، دستورات اربابان خونخوار خود را برای تعطیل نمودن فضای کسب علم و دانش به غیر انسانی ترین شکل ممکن عملیاتی کنند. اما کور خوانده اند دانشجویان غیرتمند ایرانی همچون ایام پیروزی انقلاب اسلامی، رخداد های دهه شصت و دوران دفاع مقدس اینبار هم ظرف حیله و نیرنگ آنان را شکسته و اجازه نخواهد داد بار دیگر این سرزمین محل جولان مستکبرین آمریکایی و انگلیسی و اذناب آنان همچون منافقین بی وطن و مشتی رقاصه خود فروخته شود.
▫️جریان واپسگرای ضد انقلابِ سر در آخور لیبرالیسم و اومانیسم که تمام عقب ماندگی های مادی و معنوی دانشگاه های کشور مرهون لجاجت و خباثت اینان است نیز در این ایام، جدای از معاندین خارج نشین نبوده اند. همان واپسگرایانی که بر پیکر فخری زاده ها خندیدند ، علم و دانش جوانان این کشور را دفن، دانشمندان هسته ای کشور را اخراج کردند و پدید آورنده هولوکاست علمی کشور شدند باید روزی در پیشگاه خداوند و ملت شریف ایران زانو زده و پاسخگوی اعمال ننگینشان شوند.
قریب به سه ماه است که ایادی استکبار تمام توان خود را در ربودن آرامش و امنیت ملت عزیز ایران به کار گرفته اند. امنیت و آرامشی که در سایه همدلی و اسلام جویی همین مردم و با تقدیم صد ها هزار جوان و نوجوان حق طلب حاصل شده بود.
▫️سردمداران استکبار و امپریالیسم جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار پس از شکست های متعدد در مقابل ملت ایران و همچنین خدمات و توفیقات چشمگیر دولت سیزدهم در عرصه های داخلی و بین المللی در موضعی انفعالی به خیال خود خواستند زمین بازی را از اعماق خاک خود به داخل مرزهای ایران بکشانند، حاشا و کلا، مگر دانشجویان مومن و انقلابی مرده باشند که بگذارند خواب آرام به چشمان شما در کاخ سفید و باکینگهام و تل آویو و حیفا و ریاض بیاید.
▫️آقای رئیسی!
خدا را شاکریم که پس از سالیان متمادی میزبان رئیس جمهوری هستیم که غالب وقت خود را نه در طی مسافت بین ولنجک و سعد آباد، بلکه در مناطق دورافتاده ای از اندیکا و ملاعلی و احمدفداله و دلفان، و اکنون نیز در بین اجتماع دانشگاهیان در دانشگاه تهران می گذراند.آقای رئیس جمهور !
مولایمان امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند: هر كس عيب تو را برايت آشكار كرد ، او دوست توست .
درکنار همه تمجید ها نکاتی را از باب خیرخواهی عرض خواهم کرد.
▫️اول)
متاسفانه! با گذشت قریب به ۱۵ ماه از عمر این دولت و گذشت یک سال از جلسه روز دانشجوی سال گذشته، هنوز هم بسیاری از آن انتقادات پابرجاست، اعم از نقد انتصابات استانداران و معاونین برخی وزرا و همچنین ابقا بخش قابل توجهی از بانیان وضع موجود.
▫️دوم)
دولت حضرتعالی عالی در عرصه اطلاع رسانی، خصوصا اطلاع رسانیِ خدمات و توفیقات دولت آنچنان ضعیف عمل کرده که گاهی رهبری معظم انقلاب را مجبور به تبیین این خدمات کرده است.
▫️سوم)
متأسفانه صدای واحدی در حوزه اقتصاد از دولت شنیده نمی شود و این حاکی از تعدد مراکز تصمیم گیر اقتصادی و حاکمیت چندگانه در تیم اقتصادی دولت است که می بایست هرچه سریعتر درمان شود وگرنه باز هم شاهد تصمیمات خلق الساعه ای خواهیم بود که بدون در نظر گرفتن زیرساخت های اجرائی آن، زندگی و معیشت مردم را به صورت مستقیم تحت الشعاع قرار خواهد داد.
▫️چهارم)
شعار دولت شما از همان ابتدا، دولت مردمی بوده که تحسین مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است.
آقای رئیس جمهور کلید اصلی حل مشکلات، به میدان آوردن مردم است که جز با تمسک به ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی محقق نمی شود؛ اما نباید از این نکته غافل شد که پرداختن به این مسئله موجب بیتوجهی به نقش نخبگان بعنوان حلقههای میانی و راهبر این حرکت مردمی نگردد.
نخبگان و دانشجویان برای آنکه بتوانند مردم و در نهایت کشور را در مسیر تمدن نوین اسلامی رهبری کند، باید هویت انقلابی_اسلامی داشته باشد و این هویت را با جان پذیرفته باشد؛ امام و انقلاب اسلامی در آن موقع این هویت را به جوان ما منتقل کرد ولی در حال حاضر وظیفه و مسئولیت انتقال این هویت ناب به جوانان، برعهدهی نظام تعلیم و تربیت است که یک بخش آن در دانشگاه و بخش دیگر آن در آموزش و پرورش دنبال میگردد.
🔹ادامه در پست بعدی
جاد نیوز
▫️بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ ▫️امروز، شانزدهم آذرماه، درست در مکانی ایستاده ایم که ۷۰ سال پیش دانشجویان آزادیخواه و استقلال طلب ایرانی…
این نظام باید به گونهای تنظیم گردد که دانشجوی ما هویت ایمانی و علمی را توأمان کسب کند، به صورتی که خروجی دانشگاههایمان به نحو قاعده و نه استثناء شهید چمرانها باشند؛ جهان در یک پیچ تاریخی به سر میبرد و نحوهی عبور ما از آن، نقش کشور ما در نظم نوین جهانی را تعیین خواهد نمود؛ اما آنچه که سبب میشود ما از این مرحلهی حساس تاریخی با موفقیت عبور کنیم، منوط به آن است که هویت علمی و ایمانی با جان نخبه گره بخورد تا بتواند رهبری مردم را به نحو احسن به دست بگیرد و کشور را از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور دهند.
▫️پنجم)
آقای رئیسی، شما رئیس شورای عالی فضای مجازی کشور هستید. این وضع فضای مجازی ست، نه قانونی دارد و نه حدی. خاک مجازی کشور را در فقدان یک برنامه جامع در این حوزه در اختیار دشمن قرار داده اید که لجن پراکنانی مواجب بگیر از شیوخ عرب جنوب خلیج فارس و کودک کشان غاصب قدس بر آن حکمرانی کرده و با دروغ پراکنی و کشته سازی، جوانان این سرزمین را برای به آشوب کشاندن ایرانمان تحریک می کنند.
▫️ششم)
فقدان یک گفتمان واحد، دولت را از برخورداری از یک راهبرد صحیح و کارآمد محروم ساخته و علیرغم آنکه بارها این تذکر داده شده و مورد سؤال قرار گرفته است، هیچگاه پاسخ قانع کننده ای به آن نداده اید. یکی از آسیب های فقدان گفتمان آن است که بدنه میانی دولت از افرادی انتخاب می شوند که همسویی لازم را در پیشبرد اهداف دولت با شخص حضرتعالی ندارند که منجر به پراکندگی امور و کندی حرکت به سوی تحقق اهداف عالی جمهوری اسلامی می شود. بعنوان مثال دبیران دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی فاقد این همسویی هستند و تأکید میگردد هرچه سریعتر اقدامی در راستای بهبود این شرایط صورت گیرد.
▫️هفتم)
باروی کارآمدن دولت انقلابی انتظار بر این بود که به این امر مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر داشتن پیوست خانواده در هر امری، جامه عمل بپوشانید؛ حال انکه شاهد به حاشیه رفتن و غفلت از این امر مهم اجتماعی در قوای سه گانه از جمله قوه مجریه هستیم. حال که پای خانواده به میان کشیده شد لازم است یک سوال را از محضرتان بپرسیم ،از ستاد ملی جمعیت چه خبر؟
آیا جلسات آن برگزار می شود یا آن هم مثل خیلی از تصمیمات آقایان از جمله قانون جوانی جمعیت که اجرای نیم بندی هم ندارد نمایش رسانه ای بود؟
آیا پیگیر این هستید که مصوبات این ستاد به انجام می رسد یا قراراست آنقدر خاک بخورد با که با بحران واقعی روبه رو شویم؟در اهمیت بحث زنان همین بس که کوتاهی ما در این عرصه هر آن شرایط را برای سو استفاده و ملتهب کردن جامعه توسط دشمن فراهم می کند.
▫️هشتم)
مسأله تشکیل دولت جوان حزب اللهی که تنها راه نجات کشور است، با واسطه بروکراسی حاکم بر کشور به عقلانی ترین و زیباترین شکل ممکن و با هدف زمینگیر کردن دولت شما به محاق رفته است و نتیجه آن استفاده از پیرمردانی در بدنه میانی دولت است که شاید کمترین قرابت فکری و اجرایی را با دولت شما ندارند.
▫️نهم)
آقای رئیس جمهور نسبت دولت شما با حوادث اخیر کشور چیست؟
متاسفانه برخلاف آنچه انتظار می رفت جز شما و برخی اعضا کابینه دولت، اظهار نظر صریحی درخصوص اتفاقات اخیر کشور نداشته اند و با توجه به آنکه حمایت بی چون و چرا از جمهوری اسلامی از وظایف هر انقلابی آزاده ای ست درخواست می شود تذکر جدی ای به مسؤولین دولتی داده و به ایشان منتقل بفرمائید در دفاع تمام قد از جمهوری اسلامی هیچ تقیه ای جایز نیست. و السلام علیکم و الرحمه و برکاته
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
▫️پنجم)
آقای رئیسی، شما رئیس شورای عالی فضای مجازی کشور هستید. این وضع فضای مجازی ست، نه قانونی دارد و نه حدی. خاک مجازی کشور را در فقدان یک برنامه جامع در این حوزه در اختیار دشمن قرار داده اید که لجن پراکنانی مواجب بگیر از شیوخ عرب جنوب خلیج فارس و کودک کشان غاصب قدس بر آن حکمرانی کرده و با دروغ پراکنی و کشته سازی، جوانان این سرزمین را برای به آشوب کشاندن ایرانمان تحریک می کنند.
▫️ششم)
فقدان یک گفتمان واحد، دولت را از برخورداری از یک راهبرد صحیح و کارآمد محروم ساخته و علیرغم آنکه بارها این تذکر داده شده و مورد سؤال قرار گرفته است، هیچگاه پاسخ قانع کننده ای به آن نداده اید. یکی از آسیب های فقدان گفتمان آن است که بدنه میانی دولت از افرادی انتخاب می شوند که همسویی لازم را در پیشبرد اهداف دولت با شخص حضرتعالی ندارند که منجر به پراکندگی امور و کندی حرکت به سوی تحقق اهداف عالی جمهوری اسلامی می شود. بعنوان مثال دبیران دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی فاقد این همسویی هستند و تأکید میگردد هرچه سریعتر اقدامی در راستای بهبود این شرایط صورت گیرد.
▫️هفتم)
باروی کارآمدن دولت انقلابی انتظار بر این بود که به این امر مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر داشتن پیوست خانواده در هر امری، جامه عمل بپوشانید؛ حال انکه شاهد به حاشیه رفتن و غفلت از این امر مهم اجتماعی در قوای سه گانه از جمله قوه مجریه هستیم. حال که پای خانواده به میان کشیده شد لازم است یک سوال را از محضرتان بپرسیم ،از ستاد ملی جمعیت چه خبر؟
آیا جلسات آن برگزار می شود یا آن هم مثل خیلی از تصمیمات آقایان از جمله قانون جوانی جمعیت که اجرای نیم بندی هم ندارد نمایش رسانه ای بود؟
آیا پیگیر این هستید که مصوبات این ستاد به انجام می رسد یا قراراست آنقدر خاک بخورد با که با بحران واقعی روبه رو شویم؟در اهمیت بحث زنان همین بس که کوتاهی ما در این عرصه هر آن شرایط را برای سو استفاده و ملتهب کردن جامعه توسط دشمن فراهم می کند.
▫️هشتم)
مسأله تشکیل دولت جوان حزب اللهی که تنها راه نجات کشور است، با واسطه بروکراسی حاکم بر کشور به عقلانی ترین و زیباترین شکل ممکن و با هدف زمینگیر کردن دولت شما به محاق رفته است و نتیجه آن استفاده از پیرمردانی در بدنه میانی دولت است که شاید کمترین قرابت فکری و اجرایی را با دولت شما ندارند.
▫️نهم)
آقای رئیس جمهور نسبت دولت شما با حوادث اخیر کشور چیست؟
متاسفانه برخلاف آنچه انتظار می رفت جز شما و برخی اعضا کابینه دولت، اظهار نظر صریحی درخصوص اتفاقات اخیر کشور نداشته اند و با توجه به آنکه حمایت بی چون و چرا از جمهوری اسلامی از وظایف هر انقلابی آزاده ای ست درخواست می شود تذکر جدی ای به مسؤولین دولتی داده و به ایشان منتقل بفرمائید در دفاع تمام قد از جمهوری اسلامی هیچ تقیه ای جایز نیست. و السلام علیکم و الرحمه و برکاته
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 مختصری از حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران و سخنرانیهای نمایندگان دانشجویان
▫️۱۶آذر۱۴۰۱ | دانشگاه تهران
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
▫️۱۶آذر۱۴۰۱ | دانشگاه تهران
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⛔️ برنامه تلوزیونی #بدون_توقف
🔰مناظره بین دانشجویان با موضوع بررسی فراز و فرود تشکل های دانشجویی امروز در بدون توقف از ۱۵ آذرماه
🔷 شنبه تا چهارشنبه | بعد نماز مغرب به افق تهران از شبکه ۳ سیما
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
🔰مناظره بین دانشجویان با موضوع بررسی فراز و فرود تشکل های دانشجویی امروز در بدون توقف از ۱۵ آذرماه
🔷 شنبه تا چهارشنبه | بعد نماز مغرب به افق تهران از شبکه ۳ سیما
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
📜 #بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به مناسبت روز دانشجو ۱۴۰۱
@Jad_Uok
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
@Jad_Uok
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔹 چرا ۱۶آذر روز دانشجو نام گرفت؟
✍️ به گزارش روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری، در تهیه ویدئو کلیپ برآن شدیم تا علاوه بر تقویت روابط دانشجو با تشکل با شعار همیشگی #صدای_دانشجو، اندکی لبخند بر لبان شما جاری کنیم.
⭕ روز دانشجو مبارک
#جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
✍️ به گزارش روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری، در تهیه ویدئو کلیپ برآن شدیم تا علاوه بر تقویت روابط دانشجو با تشکل با شعار همیشگی #صدای_دانشجو، اندکی لبخند بر لبان شما جاری کنیم.
⭕ روز دانشجو مبارک
#جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
Forwarded from اتچ بات
▫️سخنرانی سرکار خانم سیما عکاشه مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشگاه گیلان به نمایندگی از دانشگاه گیلان در دیدار با استاندار محترم جناب دکتر عباسی به مناسبت روز دانشجو
بخشی از سخنرانی
بسم الله الرحمن الرحیم
انتظار من از شما جوانها و اساتید این است. تولید علم کنید. به سراغ مرزهای دانش بروید. فکر کنید. کار کنید. با کار و تلاش میشود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد. (مقام معظم رهبری)
۱_جنگ شناختی :ما در حال حاضر در یک جنگ شناختی هستیم در وضعیتی هستیم که رسانه های دشمن راست را دروغ و دروغ را راست نشان میدهند نیاز داریم که قشر نخبه نترسد و وارد میدان شود وقتی دشمن همانطور که در این ایام مشاهده کردیم به صورت هیبریدی به ملت ایران حمله میکند باید مقابله با این جریان ها هم به صورت ترکیبی باشد ایا برنامه ای برای مقابله دارید؟ بارها مقام معظم رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره کردن اما متاسفانه مسئولین توجه نکردن
۲_عملکرد ضعیف دستگاه های
فرهنگی:متاسفانه دستگاه های فرهنگی با بودجه های کلان وظیفه خود را به خوبی انجام نمیدن ، خلاقیت و فکر نو برای ترویج حق ، ترویج تفکر اسلامی و انقلابی متاسفانه وجود ندارد ،واقعا معاونت فرهنگی دانشگاه و سایر معاونت ها دارن چه کار میکنند؟ مقام معظم رهبری بارها به موضوع جهاد تبیین تاکید کردن چرا برنامه ریزی کاربردی توسط متولیان فرهنگی مشاهده نمیشود
۳_ نقش دانشجو و دانشگاه : دانشجو موذن جامعه است اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا میشود دانشجو و دانشگاه است که فکر تولید میکند،گفتمان تولید میکند و به جامعه جهت میدهد اگر میخواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم ابتدا باید دانشگاه اسلامی داشته باشیم دانشگاه اسلامی یعنی اخلاق مداری در تمام زمینه ها ، نظم ، پیش رو بودن در علم ، رعایت حقوق دانشجو و همچنین تربیت دانشجو متفکر. شخصی که در محیط آکادمیک فحاشی میکند شایسته نیست دانشجو نامیده شود عده ای تمایل دارن دانشگاه را از سیاست جدا کنن ، دانشگاه باید سیاسی باشد دانشجو باید بعنوان یک متفکر وارد مسائل سیاسی شود دانشجوی مومن و انقلابی دلسوز جامعه ،انقلاب و کشور خود است باید تفکر انقلابی در میان نسل جدید دانشجویان گسترش یابد تا کشور پیشرفت کند تفکر انقلابی و اسلامی باعث عزت دانشجو است
۴_لزوم مقابله با تفکر های لیبرالی در دانشگاه: سالهاست کشور ما از تفکر لیبرالی و وابسته رنج میبرد. این تفکر و افرادی که به این تفکر معتقد هستن هرخیانتی که بتوانند انجام میدهند باید با این تفکر مقابله شود تا زمانی که این گفتمان وجود دارد همواره مانع پیشرفت خواهد شد.
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
بخشی از سخنرانی
بسم الله الرحمن الرحیم
انتظار من از شما جوانها و اساتید این است. تولید علم کنید. به سراغ مرزهای دانش بروید. فکر کنید. کار کنید. با کار و تلاش میشود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد. (مقام معظم رهبری)
۱_جنگ شناختی :ما در حال حاضر در یک جنگ شناختی هستیم در وضعیتی هستیم که رسانه های دشمن راست را دروغ و دروغ را راست نشان میدهند نیاز داریم که قشر نخبه نترسد و وارد میدان شود وقتی دشمن همانطور که در این ایام مشاهده کردیم به صورت هیبریدی به ملت ایران حمله میکند باید مقابله با این جریان ها هم به صورت ترکیبی باشد ایا برنامه ای برای مقابله دارید؟ بارها مقام معظم رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره کردن اما متاسفانه مسئولین توجه نکردن
۲_عملکرد ضعیف دستگاه های
فرهنگی:متاسفانه دستگاه های فرهنگی با بودجه های کلان وظیفه خود را به خوبی انجام نمیدن ، خلاقیت و فکر نو برای ترویج حق ، ترویج تفکر اسلامی و انقلابی متاسفانه وجود ندارد ،واقعا معاونت فرهنگی دانشگاه و سایر معاونت ها دارن چه کار میکنند؟ مقام معظم رهبری بارها به موضوع جهاد تبیین تاکید کردن چرا برنامه ریزی کاربردی توسط متولیان فرهنگی مشاهده نمیشود
۳_ نقش دانشجو و دانشگاه : دانشجو موذن جامعه است اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا میشود دانشجو و دانشگاه است که فکر تولید میکند،گفتمان تولید میکند و به جامعه جهت میدهد اگر میخواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم ابتدا باید دانشگاه اسلامی داشته باشیم دانشگاه اسلامی یعنی اخلاق مداری در تمام زمینه ها ، نظم ، پیش رو بودن در علم ، رعایت حقوق دانشجو و همچنین تربیت دانشجو متفکر. شخصی که در محیط آکادمیک فحاشی میکند شایسته نیست دانشجو نامیده شود عده ای تمایل دارن دانشگاه را از سیاست جدا کنن ، دانشگاه باید سیاسی باشد دانشجو باید بعنوان یک متفکر وارد مسائل سیاسی شود دانشجوی مومن و انقلابی دلسوز جامعه ،انقلاب و کشور خود است باید تفکر انقلابی در میان نسل جدید دانشجویان گسترش یابد تا کشور پیشرفت کند تفکر انقلابی و اسلامی باعث عزت دانشجو است
۴_لزوم مقابله با تفکر های لیبرالی در دانشگاه: سالهاست کشور ما از تفکر لیبرالی و وابسته رنج میبرد. این تفکر و افرادی که به این تفکر معتقد هستن هرخیانتی که بتوانند انجام میدهند باید با این تفکر مقابله شود تا زمانی که این گفتمان وجود دارد همواره مانع پیشرفت خواهد شد.
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
Telegram
attach 📎
رادیو جاد ویژه نامه روز دانشجو
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
روز دانشجو مبارک 🤩♥️
رادیوجاد
اپیزود9⃣
🔸طنزهرتز
🔹مصاحبه با دکتر زنگنه اسدی، رئیس محترم دانشگاه
🔸ازکار افتادن چرخ دانش=سقوط پیشرفت در کشور
🔹دانشجو، تهران، نیکسون، شهادت...
🔸ادبی جاد
📝تیم تحریریه
🔸آقای سیدسجاد حسینی
🔸خانم بهاره سادات عسگریان
🔸خانم زهره شیری
🎙تیم گویندگان
🔹آقای حمیدرضا زارع
🔹خانم نرجس اعتضادی
🔹آقای آصف آبادی
🔹خانم مهشید عباس زاده
✏️ویراستار: خانم زینب ایروانی
💻تدوین: آقای علی ابراهیمی
🗞دبیرواحد نشریات: خانم ریحانه غفاریان
🔍 مدیرمسئول: خانم نرجس دائمی
🖋سردبیر: خانم فاطمه کیخا
🆔 𝒋𝒂𝒅𝒉𝒔𝒖_𝒊𝒓
🆔 𝑰𝒏𝒔𝒕𝒂𝒈𝒓𝒂𝒎
🆔 𝒂𝒑𝒂𝒓𝒂𝒕
رادیوجاد
اپیزود9⃣
🔸طنزهرتز
🔹مصاحبه با دکتر زنگنه اسدی، رئیس محترم دانشگاه
🔸ازکار افتادن چرخ دانش=سقوط پیشرفت در کشور
🔹دانشجو، تهران، نیکسون، شهادت...
🔸ادبی جاد
📝تیم تحریریه
🔸آقای سیدسجاد حسینی
🔸خانم بهاره سادات عسگریان
🔸خانم زهره شیری
🎙تیم گویندگان
🔹آقای حمیدرضا زارع
🔹خانم نرجس اعتضادی
🔹آقای آصف آبادی
🔹خانم مهشید عباس زاده
✏️ویراستار: خانم زینب ایروانی
💻تدوین: آقای علی ابراهیمی
🗞دبیرواحد نشریات: خانم ریحانه غفاریان
🔍 مدیرمسئول: خانم نرجس دائمی
🖋سردبیر: خانم فاطمه کیخا
🆔 𝒋𝒂𝒅𝒉𝒔𝒖_𝒊𝒓
🆔 𝑰𝒏𝒔𝒕𝒂𝒈𝒓𝒂𝒎
🆔 𝒂𝒑𝒂𝒓𝒂𝒕
▫️گوشهای از صحبتهای دبیر محترم تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، جناب آقای حسین کریمی پور، در دیدار با رئیس و معاونین محترم دانشگاه:
یکی از هدفهای جامعهی علمی کشور -نه فقط نخبگان، [بلکه] همهی جوامع علمی؛ البتّه در مورد نخبگان این بیشتر مورد نیاز است- این است که باید به مسائل کشور فکر کنند، مسئلهمحور کار کنند.مسئلهمحوری مهم است. کشور مسائل اساسی دارد؛ باید به اینها توجّه کرد، اینها بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند (مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ) *دیدار با نخبگان ۱۴۰۱*
بنابر گزارشهای بینالمللی رتبه کشور در زمینه تولیدات علمی قابل توجه است. خوب این بسیار خوب است اما تا جایی که فرصتسوزیی نکنیم و بصورت کاریکاتوری در ابعاد خاصی رشد نکنیم.
بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، مسالهمحوری بایستی در اولویت قرار گیرد.
شما میدانید دولتمردانی بودند که بطور عامدانه و یا سهوا با رویکرد لیبرالی و تکنوکراتی خود سبب شدند، پرداخت به گفتمان اسلامی،ایرانی و انقلابی در دانشگاه ها از الویت خارج شود و دانشگاهها که مهد پرورش بزرگنیاها، قندچیها، شریعت رضویها، احمدی روشن ها و .. . بود و مرجع تمدنساز در حوزه فرهنگ اسلامی و انقلابی به شمار می رفت، با ضعف عملکردی مسئولین به خواستگاهی تبدیل شد که این نقطه قوت ، آن چنان ضعیف شد که دشمن و عوامل و عناصر آنها چشم طمع به این نهاد مقدس ببندند.
ضعف در سیاستهای آموزش و پرورش و سازوکارهای نامناسب پذیرش دانشجو بهجای خود، اما در دانشگاهها، خصوصا دانشگاههای علوم پزشکی نیز سیاستی دنبال میشود که دانشجو را موجودی مکانیکی میداند که صرفا بایستی خوراک آموزشی و پژوهشی داشته باشد و برنامههایی در جهت بصیرت افزایی الزامی ندارد.
البته ضعف آیین نامهای چه برای دانشجویان و چه اساتید (برای مثال آیین نامه بنیاد ملی نخبگان و ارتقا اساتید) وجود دارد. از این بابت که سیاست تشویقی در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی برای اساتید و دانشجویان در نظر نمیگیرد.
استادانی که امتیاز فرهنگی خود را که ؛ حد نصاب مشخصی دارد و بند مشروطی هم ندارد؛ را با نشست هم اندیشی بین خودشان و در جلسات دورهمی خودشان پر میکنند و ارتقا مییابند، مشخص است که خودشان را به زحمت نمیاندازند که خودشان در کنار دانشجویان ببینند.
هنگامی که در همین دانشگاه خودمان، سازوکار مشخصی برای آمایش بودجههای فرهنگی و دانشجویی وجود ندارد و مشخص نمیشود که این هزینه ها چه در بخش دانشجویی و چه در بخش فرهنگی چگونه خرج میشود، مشخص است که سردرگمی برای کار فرهنگی بوجود میآید.
وقتی بخش فرهنگی ما دچار روزمرگی فرهنگی شده و برنامه راهبردی و عملیاتی مشخصی در این حوزه ندارد و صرفا وظیفه خود را به اجرای برنامههای مناسبتی تقلیل داده است، مشخصاست شاهد پوشش همه جانبه و تغییر رفتار فرهنگی در دانشجویان نخواهیم بود.
برای برون رفت دانشگاه از این ضعف گفتمانی بایستی تغییر در برخی آیین نامهها، ریل گذاری های درست سیاسی در بخش فرهنگی ، و تغییر نقش اساتید شویم.بایستی اساتید از تفکر اتوستیکی خود فاصله بگیرند و حصار اتاق های خود را بشکنند و در کنار دانشجویان قرار بگیرند.
تشکل ما نیز بهواسطه داشتن افراد متعهد و متخصص چه در سطح دفاتر دانشگاهی و چه در سطح اتحادیه کشوری ، آمادگی خود را در راستای ارائه طرح ها و پژوهشهای لازم و انجام برنامه عملیاتی اعلام میدارد.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews
یکی از هدفهای جامعهی علمی کشور -نه فقط نخبگان، [بلکه] همهی جوامع علمی؛ البتّه در مورد نخبگان این بیشتر مورد نیاز است- این است که باید به مسائل کشور فکر کنند، مسئلهمحور کار کنند.مسئلهمحوری مهم است. کشور مسائل اساسی دارد؛ باید به اینها توجّه کرد، اینها بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند (مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ) *دیدار با نخبگان ۱۴۰۱*
بنابر گزارشهای بینالمللی رتبه کشور در زمینه تولیدات علمی قابل توجه است. خوب این بسیار خوب است اما تا جایی که فرصتسوزیی نکنیم و بصورت کاریکاتوری در ابعاد خاصی رشد نکنیم.
بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، مسالهمحوری بایستی در اولویت قرار گیرد.
شما میدانید دولتمردانی بودند که بطور عامدانه و یا سهوا با رویکرد لیبرالی و تکنوکراتی خود سبب شدند، پرداخت به گفتمان اسلامی،ایرانی و انقلابی در دانشگاه ها از الویت خارج شود و دانشگاهها که مهد پرورش بزرگنیاها، قندچیها، شریعت رضویها، احمدی روشن ها و .. . بود و مرجع تمدنساز در حوزه فرهنگ اسلامی و انقلابی به شمار می رفت، با ضعف عملکردی مسئولین به خواستگاهی تبدیل شد که این نقطه قوت ، آن چنان ضعیف شد که دشمن و عوامل و عناصر آنها چشم طمع به این نهاد مقدس ببندند.
ضعف در سیاستهای آموزش و پرورش و سازوکارهای نامناسب پذیرش دانشجو بهجای خود، اما در دانشگاهها، خصوصا دانشگاههای علوم پزشکی نیز سیاستی دنبال میشود که دانشجو را موجودی مکانیکی میداند که صرفا بایستی خوراک آموزشی و پژوهشی داشته باشد و برنامههایی در جهت بصیرت افزایی الزامی ندارد.
البته ضعف آیین نامهای چه برای دانشجویان و چه اساتید (برای مثال آیین نامه بنیاد ملی نخبگان و ارتقا اساتید) وجود دارد. از این بابت که سیاست تشویقی در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی برای اساتید و دانشجویان در نظر نمیگیرد.
استادانی که امتیاز فرهنگی خود را که ؛ حد نصاب مشخصی دارد و بند مشروطی هم ندارد؛ را با نشست هم اندیشی بین خودشان و در جلسات دورهمی خودشان پر میکنند و ارتقا مییابند، مشخص است که خودشان را به زحمت نمیاندازند که خودشان در کنار دانشجویان ببینند.
هنگامی که در همین دانشگاه خودمان، سازوکار مشخصی برای آمایش بودجههای فرهنگی و دانشجویی وجود ندارد و مشخص نمیشود که این هزینه ها چه در بخش دانشجویی و چه در بخش فرهنگی چگونه خرج میشود، مشخص است که سردرگمی برای کار فرهنگی بوجود میآید.
وقتی بخش فرهنگی ما دچار روزمرگی فرهنگی شده و برنامه راهبردی و عملیاتی مشخصی در این حوزه ندارد و صرفا وظیفه خود را به اجرای برنامههای مناسبتی تقلیل داده است، مشخصاست شاهد پوشش همه جانبه و تغییر رفتار فرهنگی در دانشجویان نخواهیم بود.
برای برون رفت دانشگاه از این ضعف گفتمانی بایستی تغییر در برخی آیین نامهها، ریل گذاری های درست سیاسی در بخش فرهنگی ، و تغییر نقش اساتید شویم.بایستی اساتید از تفکر اتوستیکی خود فاصله بگیرند و حصار اتاق های خود را بشکنند و در کنار دانشجویان قرار بگیرند.
تشکل ما نیز بهواسطه داشتن افراد متعهد و متخصص چه در سطح دفاتر دانشگاهی و چه در سطح اتحادیه کشوری ، آمادگی خود را در راستای ارائه طرح ها و پژوهشهای لازم و انجام برنامه عملیاتی اعلام میدارد.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐 zil.ink/jadnews