بابل شهر من
34.3K subscribers
113K photos
26.7K videos
218 files
66.8K links
@jarr_chi
برای تبلیغ با این آیدی تماس بگیرید👆


@Hamed_talebzade
ارسال عکس،مطلب و سوژه👆

شُعار ما : 💛هرکجا باشم #بابل_شهر_من است💛

کد شامد: 1-1-69988-61-4-1

اینستاگرام
https://www.instagram.com/_u/babolshahreman
Download Telegram
بابل شهر من
انتشار نقشه رنگ‌بندی شیوع کرونا از شنبه ۱۸ بهمن‌ماه 🔶 #بابل_نارنجی 🔺مازندران همچنان در محدوده پرخطر کرونایی | تغییر رنگ سه شهرستان 🔸طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، از هفته آینده در مازندران شهرستان ها نکا،…
🔻 #احمد_حسین_زادگان استاندار #مازندران در برنامه تلویزیونی جهش در شبکه مازندران :

🔹مازندران علی الرغم اینکه در رنگ بندی وزارت بهداشت #نارنجی است اما همچنان در وضعیت #شکننده و #ملتهب بسر می برد لذا توصیه و تاکید می کنیم که همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از این دوره گذار عبور کنیم.

🔹یاد و خاطره شهدای سلامت را هم گرامی می داریم واز مجموعه عوامل موثر در حوزه بهداشت و درمان بخصوص مردم شریف استان مازندران که در مقابله و مدیریت ویروس کرونا همکاری کردند قدرانی می کنم.

🔹 آگاهی و اشراف مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و نباید دچار عادی انگاری نباید شویم.

🔹 مازندران #مقصد_اول_گردشگری کشور است و ورود گردشگر و مسافر تعادل استان را بهم می زند چون مازندران، استان به‌هم پیوسته و یک کلانشهر است، جمعیت سیار تاثیر خود را در شیوع ویروس کرونا در همه شهرها استان می‌گذارد.

َ۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از فردا در استان
کاهش دما و بارش باران

🔹 فرجی گزارش می دهد

۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
🔶🔶 درنکوداشت وستایش بنیان‌گذار دانشگاه‌علوم پزشکی بابل

💠۱۶بهمن سال۱۳۳۰ که فرزند اول حاج ابوالقاسم و عذراخانم ذاکریان و نوه علی‌اکبر تعزیه خوان متولد شد شاید فکر نمی کردند روزی پسر درس خوانشان بنیان گذارچندین مرکزمهم آموزش پزشکی ودرمانی شمال کشور شود.‌
💠بسیاری افراد جامعه پیشرفت های مهمی درزندگی فردی داشته اند وبه مدارج بالای مدیریتی ، علمی ، ورزشی، هنری و اقتصادی رسیده اند اما برای وطن و زادگاه خود قدم خاصی برنداشتند!
💠اما چهره های فرهمندی را سراغ داریم که برای پیشرفت و تعالی زادبوم خود از مناصب ملی و فرصت های مادی چشم پوشی کردندتا پایه گذار توسعه پایدارشوند.
💠 گفت وگوی تلفنی نگارنده با دکتراحمد خالق نژاد طبری یک بابلی ترقی خواه و توسعه مدار علیرغم‌ همه مشغله های علمی و پزشکی ایشان فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاری یک #اندیشه است وآنهم تفکر توسعه گرایی باهدف خدمت رسانی به جامعه و مردم.
💠دکتر خالق نژاد می گوید به دعوت حضرت آیت الله روحانی از دانشگاه شیراز به دانشگاه مازندران منتقل شدم تا مقدمات راه اندازی دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه را فراهم کنم.
💠به این دلیل که شورای گسترش آموزش عالی مستقر در وزارت علوم مصوب کرد یک دانشکده پزشکی در شمال ایران تاسیس شود وهیاتی از وزارت متبوع برای انتخاب مکان به شهرهای رشت، گرگان، ساری و بابل عزیمت نمودند. آنهاپس از بازدید محل قصر شاهنشاهی بابل را مکان مناسب تشخیص دادند.
💠باابلاغ رییس‌دانشگاه مازندران مسوول راه اندازی دانشکده پزشکی شدم وبادواتاق و سه کارمند در قصر استقرار یافتم.‌پس از استقراربه اتفاق همکاران بصورت شبانه روزی به مدت یکسال تمهیدات مختلف و همه جانبه اداری ، حقوقی، اعتباری، برنامه ریزی ، ساختارتشکیلاتی را برای جذب دانشجوی پزشکی در #دهه‌فجر سال ۱۳۶۴فراهم ساختیم.‌
💠درفرآیند تامین تجهیزات ، آماده سازی ساختمان های آموزشی و اداری و رفاهی ، مرحوم آیت الله روحانی، صندوق قرض الحسنه ولی عصرعج الله ، بازاریان ، خیرین و مسوولین محلی همکاری و حمایت بی شائبه داشتندکه این همگرایی درآن زمان حرکت بخش و بی نظیربود.
💠وقتی از آقای دکتر خالق نژاد پرسیدم هم اکنون چه حسی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی بابل دارید گفت:این دانشگاه را مثل فرزندانم بسیاردوست دارم و همواره برای پیشرفت آن دغدغه دارم. از "افت" دانشگاه ناراحت می شوم وموفقیت آن موجب خوشحالی ام‌می گردد.‌
💠دکتر خالق نژاد با اعلام اینکه هیچ گاه سیاسی نبوده وبه عنوان یک دانشگاهی نگاه توسعه فراگیر علمی داشته است افزود: در زمان تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز نسبت به گسترش مراکز درمانی و بیمارستان های استان و ایجاد وتوسعه دانشکده های پزشکی، پیرا پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی در سراسر استان کوشیدم .‌
💠وی اخذ سند عرصه واعیان قصر و انتقال رسمی آن به دانشگاه علوم پزشکی را یک اقدام مهم و خاطره انگیز ذکرکرد که با حمایت مرحوم آیت الله روحانی ومرحوم مهندس مجدآرا و مساعدت نخست وزیر وقت انجام شد.
💠دکتر خالق نژادکه ثمره تربیت دینی پدر و مادر دوستدار علم و دانش است خیلی به معلمی عشق می ورزد و می گوید جامعه زمانی پیشرفت خواهد کرد که بنیان های علمی و فرهنگی و تربیتی تقویت شود.
💠دانشمند برجسته‌جهان اسلام با بیان اینکه وقف علمی و فرهنگی عقلانیت توام باعشق است از همشهریانش فهیم و نیک اندیشی بابلی می خواهد مثل گذشته حامی و پشتیبان طرح های توسعه دانشگاه علوم پزشکی بابل باشند و دانشگاه را در شرایط سخت مالی یاری رسانند.‌
💠شهروندان ترقی خواه بابلی مستحضرند که اگر چهره های خدومی چون دکترخالق نژاد در تاسیس دانشگاه پزشکی کوشش و وطن دوستی نمی کردند امروز این همه مراکز و موسسات درمانی مجهز درشرایط سخت کرونایی در بابل واستان مازندران نداشتیم!
💠 سپاس‌از همیاران توسعه وحسن ختام این پست تبیین شخصیت علمی و فرهنگی شهرمان توسط استادگنجی به تالارمشاهیربابل‌می باشد.‌
🔻🔻"جناب پروفسور خالق نژاد یک بنده متقی خدا،انسانی وارسته،مسلمانی بامعرفت،شیعه شیفته راه امام اول شیعیان،دانشمندی عمل گرا،اندیشمندی متعهد،مدیری دلسوز و فداکار،مدبری مبتکر و هدفمند،پزشکی حاذق جراحی توانمند تلاشگری خستگی ناپذیر در تمام عرصه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی عاشق رشد و تعالی مردمان سرزمین خود می باشد.. این جانب سید مختار اسماعیل نژاد گنجی مدیر و استاد تمام گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی بابل؛ با سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاهی؛ شهادت می‌دهم؛ در هیچ دوره ای از تاریخ کسی را نمی شناسم که به اندازه جناب استاد دکتر احمد خالق نژاد طبری؛ برای رونق و پیشبرد و پیشرفت علوم پزشکی خطه طبرستان زحمت کشیده و خدمت کرده باشد".
ایرج نیازآذری/ روزنامه نگار


۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 واکسیناسیون کرونا در ایران از چه زمانی آغاز می‌شود؟

۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
⚡️ برنامه زمانبندی خاموشی های فردا جهت انجام عملیات اجرایی پروژه های توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه در حوزه امور های توزیع
#برق شمال و جنوب بابل

ازساعت 08:00 الی 10:00
💡 روبروی پارک بانوان ملا کلا،و جاده حبیبی از پل حبیبی تا میدان گتاب

از ساعت 08:00 الی 14:00
💡چهار راه شهدا،تا پنجشنبه بازار و ایثار 11

از ساعت 08:00 الی 09:00
💡بندپی غربی،از ابتدای سادات محله تا جنب مسجد

از ساعت 10:00 الی 11:30
💡بندپی شرقی،تهمتن کلا کوچه های بوستان

از ساعت 10:00 الی 11:00
💡میدان سردار سلیمانی،بسیج 1 جنب بانک رفاه

۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
#آزادسازی_اراضی_ملی به مساحت تقریبی ۸۲۰۰۰هزار متر مربع در منطقه جنگلی #بندپی غربی وشرقی که توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بندپی غربی و شرقی کلیه آثار تجاوزی جمع آوری و ضمیمه اراضی ملی شد

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل بابلسر فریدونکنار

۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥مه غلیظ شبانگاهی در بابل

🔺️ #زرگرشهر

فیلم : #میثم_انتظاری

پنج‌شنبه، ١۶ بهمن ٩٩.

🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 جزییات محدودیت تردد تعطیلات ۲۲ بهمن از زبان دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت

🚫منع عبور و مرور به استانهای مازندران، گیلان و گلستان و شهرهای گردشگرپذیر در هفته آینده

۱۶ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💠 سوره _ البقره آيات ٢٧٥ تا ٢٨١
هرروز قرائت ۱صفحه از قرآن کریم با ترجمه
🕋🕋🕋AYANDEH🕋🕋🕋

@babolshahreman
ارتفاعات #بندپی‌شرقی بابل

عکس: #مینا_براری

۱۷ بهمن ۹۹
🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
تزریق واکسن کووید ١٩ از هر نوعی رایگان است

🔸 حریرچی معاون کل وزارت بهداشت:

🔹️نمودار روند شیوع کرونا خط ثابت شده است اما هنوز از میزان اردیبهشت بالاتريم.

🔹️کیش و قشم دو جزیره ما هستند که به دلیل کثرت مسافر متاسفانه در دو هفته اخیر از آبی به نارنجی رسیدند.

🔹️گردشگری به صورت کنترل شده خواهد بود و در عید امسال استقرار در پارک‌ها و فضای باز ممنوع است و در هتل‌ها با کنترل است.

🔹️موارد بیماران سرپایی افزایش یافته است.

🔹️تزریق واکسن کووید ١٩ از هر نوعی رایگان است و منحصرا از طریق شبکه بهداشت توزیع می‌شود.

🔹️فعلا اجباری برای تزریق واکسن نداریم.

🔸️بیگلری، رئیس انستیتو پاستور:

🔸 تا قبل از سال نو کارآزمایی فاز ٣ واکسن داخلی در کشورمان انجام می‌شود.

🔸در بهار امسال خبرهای خوبی از واکسن ایرانی می‌شنویم.

🅱 @babolshahreman
💠 خطابه‌مجازی امام‌جمعه‌بابل: از مجلس انقلابی انتظار نمی‌رفت که به شفافیت‌آرا رای منفی دهد/ باتوجه به نزدیک‌شدن فصل خریدکالاها و افسارگسیختگی قیمت‌ها با رمز علی‌برکت‌الله، زندگی بر بسیاری از شهروندان تنگ و تهیه ارزاق ساده هم برای آن‌ها دشوار شده است.

خطابه اول
ضمن دعوت به تقوی و حفظ حریم پروردگار متعال، امیرمومنان در کلامی پس از رحلت صحابه برجسته آن حضرت سهل بن حنیف انصاری در کوفه فرمود: لو اَحَبَنی جبلٌ لَتَهافَت. اگر کوهی مرا دوست داشته باشد، تکه تکه شده و فرو می ریزد. هدف امیرمومنان آن است که محبت، نوعی آرمان‌خواهی است و در عالیترین مرتبه، این محبت، انسان را در معشوق هضم نموده و فانی می سازد. این محبت و آرمان‌خواهی که با نوعی انتخاب راه و اختیار آرمان همراه است، رنج‌ها و سختی‌هایی را برای عاشق و محب پدید می آورد و باید آن را با آغوش باز بپذیرد. مرحوم سید رضی در تفسیر این جمله می فرماید: معنای کلام امام‌علی(ع) این است که دوستدار من آماج تیرهای رنج و محنت فراوان قرار می‌گیرد و باران مصائب بر او فرو می‌ریزد و این نه در شان مردم عادی، بلکه سرنوشت بزرگان و برجستگان از بندگان خدا است.

خطابه دوم
۱.در آستان ۲۲ بهمن ماه سال‌روز #پیروزی_انقلاب‌اسلامی قرارداشته و ضمن عرض تبریک، گرچه با بیماری رو به تزاید کرونا در استان مواجهیم، اما این امر نباید بهانه شود که به مقدار مقدور در شهر و روستا برای ایجاد فضای شور و امید انقلابی کوتاهی کنیم و از زیر مسوولیت ها شانه خالی نماییم. ۲.با توجه به سیاست دولت #جوبایدن در بازی با تحریم‌ها و نگه داشتن ایران در حالت انتظار و سکوی پرتاب ساختن از برجام به سوی عرصه های دیگر، بهترین راه برای مقابله آن است که مسئولان قوا و دولتمردان موثر، از خود علامت ضعف نشان نداده و با تاکید بر رفع تحریم ها و نفی هرگونه مذاکره به خنثی سازی تحریم اقتصادی اقدام نمایند. ۳.تذکر رهبر معظم انقلاب به عزیزانی که از طریق #فضای_مجازی پیام‌ها و نقطه نظرات خود را بیان می دارند این است که: متاسفانه امروز با گسترش فضای مجازی به تدریج این ادب اسلامی در حال کمرنگ شدن است. بد زبانی، بدگویی و مانند این ها بایستی از جامعه جمع شود. ۴.با توجه به نزدیک شدن فصل خرید کالاها در ایام پیش‌رو و #افسارگسیختگی_قیمت‌ها با رمز علی‌برکت‌الله، زندگی بر بسیاری از شهروندان تنگ شده به گونه ای که تهیه ارزاق ساده هم برای آن ها دشوار شده است. ضروری است سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، دستگاه قضایی، بازرسی اصناف و همه دستگاه‌های مرتبط در این ایام به تنظیم برنامه‌ای هماهنگ پرداخته و از شتاب قیمت‌ها بکاهند و قدرت خرید را دوباره به مردم بازگردانند. ۵.از مجلس انقلابی انتظار نمی‌رفت که به #شفافیت_آرا رای منفی دهد، بلکه توقع آن بود با استقبال از این امر عرصه جدیدی را در این زمینه گشوده و دهان یاوه‌گویان را ببندد. امید است مجلس شورای اسلامی با نگاه مجدد این طرح را با رای بالا به تصویب رسانده و جلوه انقلابی بودن خود را به ظهور برساند. ۶.باتوجه به فرا رسیدن سالگرد رحلت #آیت‌الله‌روحانی(ره)، مراسم دعای‌ندبه در جمعه آینده در امام‌زاده‌قاسم(ع) با پخش زنده از سیمای کشوری برگزار می‌شود. از عزیزان دعوت می شود در این مراسم حضور به هم رسانند.

جمعه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

🅱 @babolshahreman

📷 instagram.com/babolshahreman
💢برگزاری مانور مقابله با نشت مواد شیمیایی

🚒به گزارش #روابط_عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل صبح امروز مانور نحوه صحیح مقابله با نشت مواد شیمیایی در محوطه ایستگاه شماره ۵ سازمان برگزار شد.

#سید_مازیار_حسنی #مدیرعامل:

🔹مانور عملیاتی مقابله با نشت مواد شیمیایی خطرناک با هدف افزایش توانایی و مهارت عملیاتی نیروهای آتش نشانی، همکاری تیمی بین آتش نشانان و باز آموزی نحوه کنترل، مقابله و رفع آلودگی ناشی از نشت مواد شیمیایی خطرناک،صبح امروز در محوطه مرکز آموزش سازمان آتش نشانی برگزار شد.

🔸نیروهای آتش نشانی پس از ناحیه بندی منطقه عملیاتی با مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و البسه مخصوص مواد شیمیایی خود را به محل رساندند و پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و منطقه عملیاتی با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث مواد شیمیایی نسبت به رفع نشت، تخلیه اضطراری و انتقال این مواد به منطقه امن اقدام کردند.
🔹برگزاری تمرینات و مانورهای نحوه رفع آلودگی ناشی از انتشار این مواد موجب افزایش آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر در میان آتش نشانان در زمان بروز حوادث خواهد شد.

جمعه ۱۷ بهمن۹۹

🅱 @babolshahreman