چند قرن بردگی
9.19K subscribers
36.8K photos
28.2K videos
27 files
441 links
This channel reviews the day to day news from Iran, corruption of the IRGC and their crimes
اینستاگرام کانال
https://www.instagram.com/Bardegii
ارتباط با ما :

@Genvix
Download Telegram
⭕️«روی سینه‌اش یخ گذاشتیم تا صبح برسد»؛ نخستین روایت از علی قربانی، جان‌باخته گمنام ۱۸ دی

📌«بعد از فوت مادرمان علی بیشتر از قبل احساس مسئولیت می‌کرد و همیشه حواسش به خانواده بود و تلاش می‌کرد مشکلات همه را برطرف کند»

♦️شش روز تمام خبری از پیکر علی نداشتند. تنها چیزی که خانواده می‌دانست این بود که جوان ۲۱ ساله‌شان عصر ۱۸ دی در اعتراضات ملی هدف گلوله قرار گرفته و دیگر بازنگشته است. اما ترس از آنچه ممکن بود پس از مرگش رخ دهد، کمتر از شوک کشته شدنش نبود.

اعضای خانواده علی قربانی، جان‌باخته اعتراضات ملی دی‌ماه که نامش تاکنون منتشر نشده بود، به ایندیپندنت فارسی گفتند پس از آنکه پیکر بی‌جانش را از بیمارستان تحویل گرفتند، او را مخفیانه به خانه بردند- تصمیمی که به‌دلیل هراس از مصادره پیکر یا جلوگیری از خاکسپاری گرفته بودند.
یکی از اعضای خانواده می‌گوید: «تمام شب کنار علی ماندیم. جنازه‌اش وسط خانه بود و نمی‌دانستیم باید چه کار کنیم. از ترس اینکه مامورها پیکرش را از ما بگیرند، تا صبح روی سینه‌اش یخ گذاشته بودیم. هیچ‌کس نخوابید.»



✍️ امیرحسین میراسماعیلی

⚡️@bardegi57
💔28😢51🕊1
هواداران تیم فوتبال جمهوری اسلامی هم با پرچم‌های «یا اباعبدالله حسین» در ورزشگاه حضور یافتند.

⚡️@bardegi57
💩64🖕74
#ارسالی

‏هیئت اعزامی به انبارهای گندم دونالدیسف.


⚡️@bardegi57
😁31💩52👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، نفتالی بنت: اول از همه هیچ جنگ طولانی‌ برای سال‌ها کاملاً برخلاف مفهوم استراتژیک اسرائیل است. این با اسرائیل سازگار نیست

🔸 ما کشوری کوچک هستیم، این اقتصاد را فرسوده می‌کند، نیروهای ذخیره را خسته می‌کند و جایگاه بین‌المللی ما را تضعیف می‌کند

🔥@Bardegi57
13
🔴 تصویری از سامانه جنگ الکترونیک کراسوخا ایران


🔥@Bardegi57
💩28😁1
🔴 وضعیت ناوگان هواپیمایی مملکت...


🔥@Bardegi57
😱2
🔴آجرلو، عضو تیم رسانه‌ای هیات مذاکره‌کننده ایرانی: دلیل سفر هیات مذاکره‌کننده ایران به سوئیس، توقف جنگ در لبنان بود

🔥@Bardegi57
💩23🤣2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴جعبه‌سیاه پرونده انفجار بندر شهید رجایی

سوالات بی‌پاسخ کارشناسان حمل و نقل و صادرات:
🔸چرا کسی از محوطه سینا (محل شروع آتش‌سوزی) اسمی نمی‌آورد؟
🔸همه می‌دانند این محوطه مال کیست!
🔸بیمه البرز دقیقا چند درصد خسارت ۱۱ هزار کانتینر سوخته را داد؟
🔸مساله ساده است؛ ماجرا سر پول است

🔥@Bardegi57
🔥62
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سه‌شنبه به شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن گفت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام خواهد شد و هرچه زودتر آغاز شود بهتر است.
او افزود اولویت اصلی آژانس، شناسایی و تایید محل نگهداری اورانیوم با غنای بالا است. 

گروسی گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌زودی با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره زمان‌بندی و جزییات بازرسی‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.
او تاکید کرد آژانس این بازرسی‌ها را به‌طور مستقل انجام می‌دهد و نیازی به نظارت یا کمک دیگران ندارد.


⚡️@bardegi57
7💩3👍1
روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا:
ما مستقیماً با دولت لبنان سر و کار داریم و پرونده لبنان از ایران جداست.

اگر نیروهای نیابتی ایران موشک پرتاب کنند، خصومت‌ها در منطقه پایان نمی‌یابد.

هیچ کشوری مجاز به وضع عوارض یا مالیات بر آبراه‌های بین‌المللی نیست.


⚡️@bardegi57
👍143
‏هک در کار نیست بانکها ورشکسته شدند!
‏اخبار ضدونقیض درباره اختلال شبکه بانکی اخبار غالب اینه که هک شدیدی شده اما در مقابل منابع موثقی هم معتقدند بانک‌ها هک نشدند؛ ورشکست شده‌اند!
‏و ادعای مکرر «حمله سایبری به بانک‌ها»، در واقع خروجی توافق پشت‌پرده ⁧ #بانک_مرکزی ⁩، و دستگاه‌های امنیتی است برای فرار از اعلام ورشکستگی است.
‏این منابع معتقدند جمهوری اسلامی تصمیم گرفته؛
‏۱. برای پنهان کردن کسری ترازنامه‌ها و ناترازی شدید مالی، دیتابیس‌ها را عمداً از دسترس خارج کند.
‏۲. با اسم رمز «حمله سایبری»، جلوی هجوم مردم به بازار طلا و ارز را بگیرد.
‏ . جامعه با این شوک‌ها، برای پذیرش واقعیت قانع و آماده شود
Iran Briefing



⚡️@bardegi57
👍11🤔21
سه رفیق… سه تا بچه‌محل… سه تا میهن‌پرست از سده لنجان، یه شهر کوچیک تو استان اصفهان.
۱۸ دی با هم رفتن تو خیابون که حق خودشون و خانواده‌شون رو بگیرن و کنار همشهری‌هاشون باشند، اما رژیم جنایتکار هر سه میهن‌پرست ما رو با گلوله به قتل رسوند.
سندی که نشون میده چه قتل‌عام سیستماتیکی توسط رژیم در سرتاسر کشور انجام شده، حتی در شهرهایی که اسمشون رو کمتر شنیده بودیم.
این جنایت از ذهن جمعی ما پاک نمی‌شه.
راه جاویدنامانمون ادامه داره.
نه فراموش می‌کنیم، نه عقب می‌کشیم.
فرزندان ایران و جانفدایان میهن...

#عباس_امین‌زاده
#عبدالله_ادیبی
#حسین_براتی


⚡️@bardegi57
💔19🫡9😭61🤬1
Forwarded from چند قرن بردگی
⭕️«روی سینه‌اش یخ گذاشتیم تا صبح برسد»؛ نخستین روایت از علی قربانی، جان‌باخته گمنام ۱۸ دی

📌«بعد از فوت مادرمان علی بیشتر از قبل احساس مسئولیت می‌کرد و همیشه حواسش به خانواده بود و تلاش می‌کرد مشکلات همه را برطرف کند»

♦️شش روز تمام خبری از پیکر علی نداشتند. تنها چیزی که خانواده می‌دانست این بود که جوان ۲۱ ساله‌شان عصر ۱۸ دی در اعتراضات ملی هدف گلوله قرار گرفته و دیگر بازنگشته است. اما ترس از آنچه ممکن بود پس از مرگش رخ دهد، کمتر از شوک کشته شدنش نبود.

اعضای خانواده علی قربانی، جان‌باخته اعتراضات ملی دی‌ماه که نامش تاکنون منتشر نشده بود، به ایندیپندنت فارسی گفتند پس از آنکه پیکر بی‌جانش را از بیمارستان تحویل گرفتند، او را مخفیانه به خانه بردند- تصمیمی که به‌دلیل هراس از مصادره پیکر یا جلوگیری از خاکسپاری گرفته بودند.
یکی از اعضای خانواده می‌گوید: «تمام شب کنار علی ماندیم. جنازه‌اش وسط خانه بود و نمی‌دانستیم باید چه کار کنیم. از ترس اینکه مامورها پیکرش را از ما بگیرند، تا صبح روی سینه‌اش یخ گذاشته بودیم. هیچ‌کس نخوابید.»



✍️ امیرحسین میراسماعیلی

⚡️@bardegi57
😭21💔3🕊21
‏لقب خامنه ای آپدیت شد

‏شهید راه چس فیل


⚡️@bardegi57
😁24👍5🎉21💩1
مادر ☕️ ها تو سوئیس مذاکره میکنن بچه های ایران لب جدول باید بخوابن.
ولی تو برو از بچه های فلسطین بنویس…

⚡️@bardegi57
💔23🤬21
اختلال بانکی سراسری؛ میکروفن‌ها را کجا پنهان کرده‌اند؟»

شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداخت‌های بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپ‌بنزین‌ها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.

تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه می‌کرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر... مادر بزرگم مرد..
چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفن‌ها کجا رفته‌اند؟

یک سؤال جدی از خبرگزاری‌ها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوان‌ها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجی‌های خبرتان نیست ؟

اینها درد مردم را ندارد؛ پول می‌گیرند، قلم می‌زنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر


⚡️@bardegi57
👍264