چند قرن بردگی
9.19K subscribers
36.8K photos
28.2K videos
27 files
441 links
This channel reviews the day to day news from Iran, corruption of the IRGC and their crimes
اینستاگرام کانال
https://www.instagram.com/Bardegii
ارتباط با ما :

@Genvix
Download Telegram
اختلال بانکی سراسری؛ میکروفن‌ها را کجا پنهان کرده‌اند؟»

شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداخت‌های بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپ‌بنزین‌ها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.

تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه می‌کرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر... مادر بزرگم مرد..
چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفن‌ها کجا رفته‌اند؟

یک سؤال جدی از خبرگزاری‌ها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوان‌ها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجی‌های خبرتان نیست ؟

اینها درد مردم را ندارد؛ پول می‌گیرند، قلم می‌زنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر


⚡️@bardegi57
👍265
روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد. در معاملات سه‌شنبه، قیمت نفت برنت به ۷۶.۸۸ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۷۳.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. سبد نفتی اوپک نیز با افت ۱.۸۹ درصدی به ۸۱.۵۹ دلار کاهش یافت.



⚡️@bardegi57
💩8😐1
مراد ویسی :
مجتبی خامنه ای از آمریکا تضمین گرفته و احتمالا توی مراسم تشییع پدرش شرکت میکنه.
میاد بیرون بنظرتون؟


⚡️@bardegi57
😁36💩242👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زنی که دستش خالیست و پلیسی که ...
این روضه شام ایران است .
آن زمان که کشتید و زدید هم‌ هموطن بودند؟



#ایران_اشغال_شده #دیماه_خونین #مرگ_بر_همه_مزدوران_رژیم_جمهوری_اسلامی


⚡️@bardegi57
🤬23💔32
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی روز چهارشنبه سوم تیرماه برای شرکت در نشست کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.

پ ن : باقر داره میره به کشورهای همسایه، که بگه کودتا نظامی انجام شده، و ديگه آخوند سیاسی ،و آخوند که فرمانده کل قوا ،باشه، تمامه


⚡️@bardegi57
💩27
پوردستان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ارتش:

چنانچه مصلحت نظام ایجاب کند، ممکن است با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه در عرصه‌های ناشناخته، دشمن را به‌شدت غافلگیر کنیم



⚡️@bardegi57
😁21💩18🤡2😈2
🌎 ما خودمان تهِ مصیبتیم !

🌑 جعفر بخشی بی نیاز
نویسنده و روزنامه نگار

🌐 گاهی مرز میان تماشاگر و قهرمان آن‌ قدر باریک می‌شود که دیگر نمی‌توان تشخیص داد کجا نمایش تمام می‌شود و کجا واقعیت آغاز می‌گردد. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن سالهاست نسل به نسل سوگ و ماتم به یک رسمِ روزمره بدل شده است. اما این سوگ نه از سرِ همدلی که از سرِ غرق شدن در یک بحرانِ تمام‌ عیار است.‌ در فیلم سوته‌ دلان دیالوگی هست که گویی مستقیماً از دلِ این روزگارِ پرآشوب بیرون کشیده شده. وقتی بهروز وثوقی در نقش مجید ظروفچی به خودش می‌گوید: تو را چه به روضه. روضه خودتی. گریه کن نداری. والا خودت مصیبتی. دلت کربلاست ! این جملات بسیار فراتر از یک دیالوگ سینمایی که یک بیانیه‌ی تلخ در باره‌ی وضعیت موجود است. ما به قدری غرق در لایه‌های زیرینِ ناامیدی ؛ فلاکت و مشکلاتِ ساختاری شده‌ایم که دیگر توانِ سوگواری برای دیگران را نداریم. چگونه می‌توان برای کسی اشک ریخت ؛ وقتی خودِ وجودمان عرصه‌ی نمایشِ یک تراژدیِ بی‌ پایان است. چگونه می‌توان برای حادثه‌ای گریست ؛ وقتی ریشه‌های بدبختی در تار و پودِ زندگی روزمره‌ی ما این سان بیرحمانه تنیده شده است.

🌐 حالا ما دیگر فقط تماشاچیِ مصیبت‌ها نیستیم ؛ که ما خودِ مصیبتیم. وقتی هزینه‌های زندگی ؛ از حقِ ابتداییِ معیشت تا حقِ اساسیِ عزت‌ نفس ؛ به شکلی بی‌رحمانه در حال بلعیدنِ آینده است ؛ وقتی هر قدم در این مسیر ؛ با سنگینیِ ناامیدی همراه است ؛ دیگر روضه و عزاداری معنایی ندارد. چرا که روضه نیاز به یک سوگوار دارد که بیرون از حادثه باشد اما ما در قلبِ حادثه ایستاده‌ایم. دل همه ی ما کربلاست. اما نه از آن نوعی که در روضه‌ها می‌خوانند. بلکه از آن نوعی که در آن خاک و خونِ واقعیت جایگزینِ اشک‌های مصنوعی شده است. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر بخواهیم گریه کنیم باید ابتدا به حالِ خودمان گریه کنیم. به آن تکه‌هایی از وجودمان که در لایه‌های اقتصاد ؛ سیاست و بی‌ عدالتی خاک شده‌اند. این یک اعتراض است به وضعیتی که در آن ؛ رنج دیگر یک اتفاق نیست بلکه هویت است. ما در انتظارِ پایانِ این نمایش نیستیم که می دانیم پایانی بر آن نیست‌. در انتظارِ این هستیم که بفهمیم آیا اصلاً راهی برای خروج از این نقشِ مصیبت‌ زده وجود دارد یا اینکه قرار است تا ابد در همین نقشِ خودمان به گریه کردن ادامه دهیم.



⚡️@bardegi57
9👍1
مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در حضور خبرنگاران در ابوظبی گفت که جمهوری اسلامی ایران به دلایل سیاسی و داخلی خود، موافقت با بازرسی‌های هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست سوئیس را تکذیب می‌کند.

روبیو گفت:
ما می‌دانیم آن‌ها با چه مواردی موافقت کرده‌اند. من نمی‌دانم چرا مجبورند این حرف‌ها را بزنند. سیاست داخلی یا مسائل درون‌مرزی آن‌ها هرچه که هست، خودشان باید با آن کنار بیایند. اما ما می‌دانیم متعهد به انجام چه کارهایی شده‌اند؛ حالا یا آن را انجام می‌دهند یا خیر.
وزیر خارجه آمریکا در پایان تاکید کرد: «اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل کنند، فرآیند رو به جلو حرکت خواهد کرد، اما اگر از انجام آن سر باز زنند، رئیس‌جمهوری (ترامپ) باید تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.»


⚡️@bardegi57
👍11😁21
.
🔴 ترامپ

من ایران را در موقعیتی قرار داده‌ام که در آستانهٔ شکست است؛ آن‌ها آماده‌اند تقریباً هر امتیازی بدهند و برای نخستین بار در چند دهه، به ایالات متحده و رئیس‌جمهورش احترام می‌گذارند. اما درست در همین شرایط، سنای آمریکا رأی‌گیری بی‌موقع و بی‌فایده‌ای دربارهٔ قانون اختیارات جنگی برگزار می‌کند؛ اقدامی که به آنچه من آن را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان می‌دانم این پیام را می‌دهد که ایالات متحده با اقدامات من علیه آن‌ها موافق نیست و باید آن را متوقف کنم. به این ترتیب، به دشمن کمک و دلگرمی داده می‌شود.
چهار سناتور جمهوری‌خواه همراه با دموکرات‌ها رأی دادند و ایرانی‌ها از نمایندگان من پرسیدند: «این رأی دقیقاً چه معنایی دارد؟» این سناتورها کار مرا دشوارتر کرده‌اند، اما من به هر حال، به هر شکل ممکن، این مأموریت را به سرانجام خواهم رساند؛ چون همیشه موفق می‌شوم کار را تمام کنم.
— رئیس‌جمهور ترامپ

⚡️@bardegi57
15👍1🎉1
چیزیکه این مردم ساختند، نه با گلوله می‌میرد و نه با سکوت،
چیزی که ساختند را «امید» می‌نامند.


⚡️@bardegi57
👍31💯1
هم‌زمان با دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن، روزنامه الاخبار (نزدیک به حزب‌الله) مدعی شده اسرائیل چهار شرط اصلی را مطرح کرده است.

شرط نخست: ارتش لبنان کنترل ارتفاعات علی‌الطاهر را به دست بگیرد، نیروها و زیرساخت‌های حزب‌الله را از آنجا جمع‌آوری و نابود کند (با نظارت آمریکا). در مقابل، اسرائیل از مناطق تبنین و زوطر عقب‌نشینی کند.

شرط دوم: بازگرداندن بقایای رون آراد، خلبان مفقود اسرائیلی، در ازای آزادی زندانیان وابسته به حزب‌الله.

شرط سوم: حفظ حضور اسرائیل در یک «منطقه امنیتی» که ورود غیرنظامیان و ارتش لبنان به آن ممنوع باشد.

شرط چهارم: ایجاد خط ارتباطی مستقیم میان ارتش اسرائیل و ارتش لبنان بدون دخالت نیروهای یونیفل.
این ادعاها هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده‌اند.


⚡️@bardegi57
10
برای رقیه گریه میکنند کسانی که جان پدر این سه فرزند سه قل را گرفتن..
داوود سلطانی اهل هلیساد لردگان
با تیر جنگی‌جلوی زن و‌بچه هایش کشته شد.


#داوودسلطانی


⚡️@bardegi57
💔45😢193🕊3🤬1
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت آژانس درباره محل احتمالی اورانیوم با غنای بالا اطلاعاتی در اختیار دارد، اما ضروری است جمهوری اسلامی به‌طور رسمی محل نگهداری آن را اعلام کند.


⚡️@bardegi57
👍81🤮1💩1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📍مجری عرزشی صداوسیما اومد از جمهوری اسلامی طرفداری کنه ولی جوری هویت واقعی رژیم رو آشکار کرد که باید تو تاریخ ثبت بشه

- تو جام جهانی از آرژانتین یک هیچ باختیم، یه جوری خوشحالی کردیم آرژانتینیا گفتن فک کنیم ما باختیم.
- ما باختمونو اینجوری با برد نشون میدیم.

🔸️ بله، بله، صد البته. همه شاهدیم. بخصوصی تو مسایل سیاسی

- (ویدیو جدید نیست؛ صرفا برای یادآوری این‌که چطور سال‌هاست باخت‌ها و ناکامی‌هایشان را در لباسِ موفقیت و برد به مردم قالب می‌کنند)

⚡️@bardegi57
👍15💩113🤮2🤩1
بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، درباره لبنان گفت:

جی‌دی ونس از او پرسیده راه‌حلش چیست. به گفته بن‌گویر، پاسخ او این بوده که باید با حزب‌الله همان‌گونه برخورد شود که متفقین با نازی‌ها برخورد کردند.


⚡️@bardegi57
👍313💯1
در جریان کشتار دِی‌ماه، صدها انسان با اسامی “حسین” و “ابوالفضل” در اثر شلیک مستقیم بسیج و سپاه در خیابان، یا با تیرخلاص در بیمارستان‌ها کشته و جاویدنام شدند.

تمام آن‌ها غیرمسلح، مظلوم و آزادی‌خواه بودند.

⚡️@bardegi57
👍26💔162🤬1
افزایش بی‌سابقه قیمت میوه در بازار، خرید بسیاری از اقلام تابستانی را برای بخش بزرگی از خانوارها به آرزو تبدیل کرده است.

به گزارش آراز نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت برخی میوه‌های تابستانی در بازار به سطوح کم‌سابقه‌ای رسیده است؛ به‌طوری که هر کیلو گیلاس تا ۵۰۰ هزار تومان، زردآلو تا ۵۹۰ هزار تومان و هلو حدود ۳۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که به گفته فعالان بخش کشاورزی، سهم باغداران از این قیمت‌های نجومی بسیار ناچیز است و بخش عمده افزایش قیمت در زنجیره توزیع و واسطه‌گری شکل می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به فاصله زیاد قیمت میوه از باغ تا بازار مصرف، تأکید کرده که بهای محصولات در مسیر رسیدن به سفره مردم چندین برابر می‌شود؛ در حالی که تولیدکنندگان سهم اندکی از این افزایش دارند.

افزایش مداوم قیمت مواد غذایی و میوه، در شرایطی رخ می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها از کاهش قدرت خرید و فشارهای معیشتی فزاینده گلایه دارند و خرید برخی میوه‌های فصل برای آنان به کالایی لوکس تبدیل شده است.

🌎 آراز نیوز؛ اؤزگورلوگه گئدن یول ...


⚡️@bardegi57
8🤬5🔥3
🟣مای ساتو گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد درباره ایران به همراه ۱۲ گزارشگر دیگر هشدار دادند هرگونه توافقی با رژیم اگر وضعیت حقوق‌بشر در این کشور را نادیده بگیرد اساسا ناقص است و به کشورها فراخوان دادند در این ۶۰روز رژیم را وادار به پاسخگویی در خصوص نقض حقوق‌بشر کنند


⚡️@bardegi57
👍264💯3💩2
💔به یاد «ابوالفضل»ها!


⚡️@bardegi57
💔439🤬1
واکسنِ امریکایی رو ممنوع کرد ولی خودش رو با یونجهٔ امریکایی معاوضه کردن!

هِیهات مِنَّ یونجة! ✊🏼


⚡️@bardegi57
👍30😁9🔥1