هرانا گزارش کرد دیدار احمدی، بشری مصطفوی و النا نعیمی، روز شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۵، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان شهرستان کرمان منتقل شدند.
بشری مصطفوی هم اکنون باردار است.
این سه شهروند پیشتر توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان هر کدام به چهار ماه حبس محکوم شده بودند. آنان در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ به اتهام «تبلیغ به نفع گروهها یا سازمانهای مخالف نظام جمهوری اسلامی» در این شعبه محاکمه شده بودند.
ههنگاو گزارش داده قاضی دادگاه تجدیدنظر در جریان رسیدگی به پرونده، با رویکردی تبعیضآمیز خطاب به این افراد گفته است: «شما بهایی هستید و در کشور اسلامی باید تاوان بهایی بودن خود را بدهید.»
پیشتر شعبه سوم دادگاه کیفری رفسنجان با استناد به نبود دلایل کافی، این سه شهروند بهایی را تبرئه کرده بود، اما این حکم با اعتراض دادستان رفسنجان مواجه شد.
⚡️@bardegi57
بشری مصطفوی هم اکنون باردار است.
این سه شهروند پیشتر توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان هر کدام به چهار ماه حبس محکوم شده بودند. آنان در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ به اتهام «تبلیغ به نفع گروهها یا سازمانهای مخالف نظام جمهوری اسلامی» در این شعبه محاکمه شده بودند.
ههنگاو گزارش داده قاضی دادگاه تجدیدنظر در جریان رسیدگی به پرونده، با رویکردی تبعیضآمیز خطاب به این افراد گفته است: «شما بهایی هستید و در کشور اسلامی باید تاوان بهایی بودن خود را بدهید.»
پیشتر شعبه سوم دادگاه کیفری رفسنجان با استناد به نبود دلایل کافی، این سه شهروند بهایی را تبرئه کرده بود، اما این حکم با اعتراض دادستان رفسنجان مواجه شد.
⚡️@bardegi57
🔥1😡1
ترامپ:
«احتمالاً شنیدهاید که ما سفر را لغو کردیم. ما همه کارتها را داریم. قرار نیست ۱۵ ساعت تمام در هواپیما بمانیم، مدام اینطرف و آنطرف برویم تا سندی به ما بدهند که به اندازه کافی خوب نیست. بنابراین، ما از طریق تلفن رسیدگی خواهیم کرد و آنها میتوانند هر زمان که بخواهند با ما تماس بگیرند.
⚡️@bardegi57
«احتمالاً شنیدهاید که ما سفر را لغو کردیم. ما همه کارتها را داریم. قرار نیست ۱۵ ساعت تمام در هواپیما بمانیم، مدام اینطرف و آنطرف برویم تا سندی به ما بدهند که به اندازه کافی خوب نیست. بنابراین، ما از طریق تلفن رسیدگی خواهیم کرد و آنها میتوانند هر زمان که بخواهند با ما تماس بگیرند.
⚡️@bardegi57
❤3👍1🤮1
اگر از ایران این پیام را میبینید، توصیه میشود آماده دور جدید حملات باشید.
میدانم وضعیت اقتصاد چقدر بد است، از طرف دیگر خیلی از بازنشستگان و کارمندان حقوق دریافت نکردند؛ اگر شما توان مالی دارید لطفاً مراقب همسایهها باشید زیرا خیلیها که تصور نمیکنید در شام شب ماندند، به اسم نذر برای اموات یا هر دلیل دیگر هم میشود دل کسی را شاد و شکم گشنهای را سیر کرد تا احترام، غرور و شخصیت او شکسته نشود.
همچنین در جنگ، حیوانات را پناه دهید، به پشتبام نروید و اگر اینترنت استارلینک یا روشهای دیگری برای مخابره اتفاقات دارید، مراقب باشید قبل از ارسال به رسانهها، محل زندگی شما قابل شناسایی نباشد.
⚡️@bardegi57
میدانم وضعیت اقتصاد چقدر بد است، از طرف دیگر خیلی از بازنشستگان و کارمندان حقوق دریافت نکردند؛ اگر شما توان مالی دارید لطفاً مراقب همسایهها باشید زیرا خیلیها که تصور نمیکنید در شام شب ماندند، به اسم نذر برای اموات یا هر دلیل دیگر هم میشود دل کسی را شاد و شکم گشنهای را سیر کرد تا احترام، غرور و شخصیت او شکسته نشود.
همچنین در جنگ، حیوانات را پناه دهید، به پشتبام نروید و اگر اینترنت استارلینک یا روشهای دیگری برای مخابره اتفاقات دارید، مراقب باشید قبل از ارسال به رسانهها، محل زندگی شما قابل شناسایی نباشد.
⚡️@bardegi57
❤9👍2🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه تونستی این رو ببینی و قبر پدر تک تک سران سپاه و جمهوری اسلامی رو مورد عنایت قرار ندی خیلی اعصاب داری!
نمک پاشیدن روی زخم مردم در این سطح تو تاریخ بی سابقه ست.
⚡️@bardegi57
نمک پاشیدن روی زخم مردم در این سطح تو تاریخ بی سابقه ست.
⚡️@bardegi57
💩8🤮2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سطح بی شرفی تو یک لِول دیگهاس
میگن مردم نباید اینترنت داشته باشن چون ما کار مهمی با اینترنت نداریم. ولی کسانی که میخوان رسانه ما باشن باید اینترنت داشته باشن🤔😐
⚡️@bardegi57
میگن مردم نباید اینترنت داشته باشن چون ما کار مهمی با اینترنت نداریم. ولی کسانی که میخوان رسانه ما باشن باید اینترنت داشته باشن🤔😐
⚡️@bardegi57
💩14🤮2
نگذاریم بلوچستان از رسانه هم محروم باشد. جوان ۱۹ ساله اهل دشتیاری را برای اعدام به قرنطینه منتقل کردند. یاری کنید نامش را رسانهای کنیم.
#عامر_رامش
⚡️@bardegi57
#عامر_رامش
⚡️@bardegi57
😭3😱1🤬1😡1
👍5❤1
«مرد ناشناس شماره ۱۱۷۰۳» روی پیکرش زده بودند. مربی بوکس بود، ۱۸ دی با گلوله به زانو و سینهاش زدند. نگذاریم این مرد شریف ناشناس بماند.
#محمد_جمشيدی
⚡️@bardegi57
#محمد_جمشيدی
⚡️@bardegi57
😭7🕊2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دیشب این موقعها چقدر در وطن خودت غریب بودی قهرمان. نه اسمت را شنیده بودیم نه تصویری از چهرهات داشتیم.
#عرفان_کیانی
⚡️@bardegi57
#عرفان_کیانی
⚡️@bardegi57
😭5🕊4
چند قرن بردگی pinned «اگر از ایران این پیام را میبینید، توصیه میشود آماده دور جدید حملات باشید. میدانم وضعیت اقتصاد چقدر بد است، از طرف دیگر خیلی از بازنشستگان و کارمندان حقوق دریافت نکردند؛ اگر شما توان مالی دارید لطفاً مراقب همسایهها باشید زیرا خیلیها که تصور نمیکنید در…»
🔴حضور بیسابقه نظامیان عراقی در ایران؛ استقرار دائمی حشدالشعبی در محلات تهران
👈مرد ۴۱ ساله از تهران: «دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقیها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضحتر؟
شنبه 5 اردیبهشت ۱۴۰۵، در هجدهمین روز از آتشبس جمهوری اسلامی ایران با ائتلاف نظامی آمریکا و اسرائیل، در شرایطی که همچنان نشانهای از درگیریهای نظامی جدید دیده نمیشود، گزارشهای دریافتی از داخل ایران و بهویژه تهران، حاکی از مرحلهای تازه از سرکوب حکومتی مردم ایران است که در آن، حضور نیروهای شبهنظامی خارجی از جمله اعضای حشدالشعبی عراق، از حالت موقت و مقطعی خارج و به بخشی دائمی از آرایش امنیتی و نظامی در خیابانها برای سرکوب هرگونه اعتراض جدید تبدیل شده است.
این نیروها که در روزهای پایانی جنگ ۴۰ روزه و پس از وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای سپاه و بسیج، بهصورت محدود وارد ایران شده بودند، اکنون در نقاط مختلف پایتخت و برخی شهرهای بزرگ، با لباسفرمهایی مشابه نیروهای بسیج، در ایستبازرسیها، گشتهای شبانه و تجمعات حکومتی مستقر شدهاند. به گفته چند منابع محلی، بخشی از این افراد عملا در قالب نیروهای بسیج سازماندهی شده و در کنار نیروهای ایرانی، در کنترل خیابانها و تفتیش مردم مشارکت میکنند.
رسانههای حکومتی در ابتدا، ورود این نیروها را تحت عنوان کمکهای «انساندوستانه» و «امدادی» توجیه کردند، اما اکنون نقش آنها بهتدریج از پشتیبانی لجستیکی به حضور مستقیم در عملیاتهای امنیتی تغییر کرده است. همزمان، از به کارگیری نیروهای فاطمیون، شبهنظامیان افغان وابسته به سپاه در کنار این نیروها هم گزارشهایی منتشر شده، که نشان میدهد حکومت احتمالا در تلاش برای جبران کمبود نیرو در ساختار سرکوب پس از «تلفات» جنگی است.
یک زن ۳۲ ساله از شرق تهران میگوید: «الان چند شب است که در ایستبازرسی محله ما، آدمهاییاند که فارسی بلد نیستند. یونیفرم حشدالشعبی به تن دارند و فقط با اشاره و چند کلمه عربی یا فارسی شکستهبسته حرف میزنند. مثلا ساعت ۳ صبح امروز خیابان ما را بسته بودند و مجبورمان کردند برای رسیدن به خانه، یک خیابان یکطرفه را خلاف برویم که نزدیک بود تصادف کنیم. از جان ما چه میخواهند؟ یکی از آنها وقتی به حجابم تذکر داد، اصلا نفهمیدم چه میگوید. جالب این بود که وقتی اعتراض کردم، یکی از نیروهای ایرانی آمد گفت حرف نزن، اینها وحشیاند!»
در غرب تهران، یک مرد ۴۱ ساله که هر روز از چند ایستبازرسی عبور میکند، میگوید: «قبلا فقط بسیجیها بودند، ولی الان ترکیب عوض شده. چند نفر با لباسهای نظامی عربی مشخص ایستادهاند و خیلی خشنتر رفتار میکنند. انگار هیچ محدودیتی ندارند. حتی ایرانیها هم جلوشان چیزی نمیگویند. یکی از همکارانم میگفت یکی از همین نیروهای عراقی دختر او را در ایستبازرسی هدف آزار جنسی قرار داد. دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقیها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضحتر؟»
از کرج نیز گزارشهای مشابهی دریافت شده است. یک زن ۲۸ ساله ساکن مهرشهر میگوید: «در یکی از ایستها، چند نفر با ظاهر و زبان متفاوت بودند. وقتی از ماشین پیادهام کردند برای بازرسی، یکی از آنها که لباس شبیه به بسیجیها بر تن داشت، شروع کرد به حرف زدن به عربی و با دست اشاره میکرد. حس خیلی بدی بود. انگار در کشور خودت با یک نیروی اشغالگر خارجی طرفی.»
یک راننده ۳۵ ساله در کرج هم تاکید میکند: «برخورد این نیروها خیلی تندتر است. بدون هیچ توضیحی ماشین را میگردند و اگر سوال کنی، سریع عصبی میشوند. مردم هم بیشتر از قبل عصبانی شدهاند، چون حس میکنند کنترل شهر دست آدمهایی افتاده که اصلا اینجایی نیستند.»
این روایتها در حالی مطرح میشود که پیشتر نیز گزارشهایی از آزار جنسی ماموران عراقی و ایرانی در ایستبازرسیها ارسال شده بود. منابع محلی میگویند در هفتههای اخیر، موارد تذکر حجاب، تفتیش خودرو، گوشی و وسایل شخصی از سوی نیروهایی که به گفته شاهدان «به زبان عربی حرف میزنند» به شکل چشمگیری افزایش یافته و در برخی موارد، این تذکرها با رفتارهای توهینآمیز، ضربوشتم و بازداشت همراه بوده است.
این تحولات در شرایطی رخ میدهد که گزارشهای مختلف نشان میدهد در جنگ ۴۰ روزه میان جمهوری اسلامی با اسرائیل و آمریکا، مجروحیت، فرار و ریزش نیرو در میان یگانهای سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی در جریان جنگ اخیر، بهمیزان قابلتوجهی افزایش یافت و حالا حکومت برای جبران این خلا، به استفاده گسترده از نیروهای نیابتی رو آورده است.
🖋امیرحسین میراسماعیلی
لطفا اسراییل در اولین فرصت بسراغ حشدالشعبی های داخل ایران هم بیاید.
⚡️@bardegi57
👈مرد ۴۱ ساله از تهران: «دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقیها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضحتر؟
شنبه 5 اردیبهشت ۱۴۰۵، در هجدهمین روز از آتشبس جمهوری اسلامی ایران با ائتلاف نظامی آمریکا و اسرائیل، در شرایطی که همچنان نشانهای از درگیریهای نظامی جدید دیده نمیشود، گزارشهای دریافتی از داخل ایران و بهویژه تهران، حاکی از مرحلهای تازه از سرکوب حکومتی مردم ایران است که در آن، حضور نیروهای شبهنظامی خارجی از جمله اعضای حشدالشعبی عراق، از حالت موقت و مقطعی خارج و به بخشی دائمی از آرایش امنیتی و نظامی در خیابانها برای سرکوب هرگونه اعتراض جدید تبدیل شده است.
این نیروها که در روزهای پایانی جنگ ۴۰ روزه و پس از وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای سپاه و بسیج، بهصورت محدود وارد ایران شده بودند، اکنون در نقاط مختلف پایتخت و برخی شهرهای بزرگ، با لباسفرمهایی مشابه نیروهای بسیج، در ایستبازرسیها، گشتهای شبانه و تجمعات حکومتی مستقر شدهاند. به گفته چند منابع محلی، بخشی از این افراد عملا در قالب نیروهای بسیج سازماندهی شده و در کنار نیروهای ایرانی، در کنترل خیابانها و تفتیش مردم مشارکت میکنند.
رسانههای حکومتی در ابتدا، ورود این نیروها را تحت عنوان کمکهای «انساندوستانه» و «امدادی» توجیه کردند، اما اکنون نقش آنها بهتدریج از پشتیبانی لجستیکی به حضور مستقیم در عملیاتهای امنیتی تغییر کرده است. همزمان، از به کارگیری نیروهای فاطمیون، شبهنظامیان افغان وابسته به سپاه در کنار این نیروها هم گزارشهایی منتشر شده، که نشان میدهد حکومت احتمالا در تلاش برای جبران کمبود نیرو در ساختار سرکوب پس از «تلفات» جنگی است.
یک زن ۳۲ ساله از شرق تهران میگوید: «الان چند شب است که در ایستبازرسی محله ما، آدمهاییاند که فارسی بلد نیستند. یونیفرم حشدالشعبی به تن دارند و فقط با اشاره و چند کلمه عربی یا فارسی شکستهبسته حرف میزنند. مثلا ساعت ۳ صبح امروز خیابان ما را بسته بودند و مجبورمان کردند برای رسیدن به خانه، یک خیابان یکطرفه را خلاف برویم که نزدیک بود تصادف کنیم. از جان ما چه میخواهند؟ یکی از آنها وقتی به حجابم تذکر داد، اصلا نفهمیدم چه میگوید. جالب این بود که وقتی اعتراض کردم، یکی از نیروهای ایرانی آمد گفت حرف نزن، اینها وحشیاند!»
در غرب تهران، یک مرد ۴۱ ساله که هر روز از چند ایستبازرسی عبور میکند، میگوید: «قبلا فقط بسیجیها بودند، ولی الان ترکیب عوض شده. چند نفر با لباسهای نظامی عربی مشخص ایستادهاند و خیلی خشنتر رفتار میکنند. انگار هیچ محدودیتی ندارند. حتی ایرانیها هم جلوشان چیزی نمیگویند. یکی از همکارانم میگفت یکی از همین نیروهای عراقی دختر او را در ایستبازرسی هدف آزار جنسی قرار داد. دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقیها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضحتر؟»
از کرج نیز گزارشهای مشابهی دریافت شده است. یک زن ۲۸ ساله ساکن مهرشهر میگوید: «در یکی از ایستها، چند نفر با ظاهر و زبان متفاوت بودند. وقتی از ماشین پیادهام کردند برای بازرسی، یکی از آنها که لباس شبیه به بسیجیها بر تن داشت، شروع کرد به حرف زدن به عربی و با دست اشاره میکرد. حس خیلی بدی بود. انگار در کشور خودت با یک نیروی اشغالگر خارجی طرفی.»
یک راننده ۳۵ ساله در کرج هم تاکید میکند: «برخورد این نیروها خیلی تندتر است. بدون هیچ توضیحی ماشین را میگردند و اگر سوال کنی، سریع عصبی میشوند. مردم هم بیشتر از قبل عصبانی شدهاند، چون حس میکنند کنترل شهر دست آدمهایی افتاده که اصلا اینجایی نیستند.»
این روایتها در حالی مطرح میشود که پیشتر نیز گزارشهایی از آزار جنسی ماموران عراقی و ایرانی در ایستبازرسیها ارسال شده بود. منابع محلی میگویند در هفتههای اخیر، موارد تذکر حجاب، تفتیش خودرو، گوشی و وسایل شخصی از سوی نیروهایی که به گفته شاهدان «به زبان عربی حرف میزنند» به شکل چشمگیری افزایش یافته و در برخی موارد، این تذکرها با رفتارهای توهینآمیز، ضربوشتم و بازداشت همراه بوده است.
این تحولات در شرایطی رخ میدهد که گزارشهای مختلف نشان میدهد در جنگ ۴۰ روزه میان جمهوری اسلامی با اسرائیل و آمریکا، مجروحیت، فرار و ریزش نیرو در میان یگانهای سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی در جریان جنگ اخیر، بهمیزان قابلتوجهی افزایش یافت و حالا حکومت برای جبران این خلا، به استفاده گسترده از نیروهای نیابتی رو آورده است.
🖋امیرحسین میراسماعیلی
لطفا اسراییل در اولین فرصت بسراغ حشدالشعبی های داخل ایران هم بیاید.
⚡️@bardegi57
🤬5❤2🔥1
#مریم_هداوند از بازداشتشدگان خیزش دی ۱۴۰۴، که در بند زنان زندان اوین در تهران به سر میبرد، در روزهای گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی افشاری، در ارتباط با پرونده آتشسوزی مسجد سیدالشهدا، به اعدام محکوم شده است.
یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «مریم هداوند، حدود ۴۰ ساله و مادر دو فرزند، در جریان خیزش دی ۱۴۰۴ توسط نیروهای امنیتی در استان تهران بازداشت شد. وی که در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر میبرد، حدود ۱۰ روز پیش، در حالی که از حق داشتن وکیل محروم بوده، در ارتباط با پرونده آتشسوزی مسجد سیدالشهدا در پاکدشت و مرگ دو نفر در جریان این آتشسوزی، به اعدام محکوم شده است.»
⚡️@bardegi57
یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «مریم هداوند، حدود ۴۰ ساله و مادر دو فرزند، در جریان خیزش دی ۱۴۰۴ توسط نیروهای امنیتی در استان تهران بازداشت شد. وی که در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر میبرد، حدود ۱۰ روز پیش، در حالی که از حق داشتن وکیل محروم بوده، در ارتباط با پرونده آتشسوزی مسجد سیدالشهدا در پاکدشت و مرگ دو نفر در جریان این آتشسوزی، به اعدام محکوم شده است.»
⚡️@bardegi57
😭3🔥2😡1
یک نفر دیگر در آستانه اعدام است، به دست همان ظالمانی که هر روز جان میگیرند.
قاضی شاهینی، به باور بسیاری، یکی از تاریکترین چهرههای دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی است؛ فردی که در ارومیه، ماموریتش تحمیل رنج، شکنجه و عذاب بر زندانیان سیاسی و خانوادههایشان است.
کسی که حکم اعدام صدها انسان بیگناه را صادر کرده، حتی در مواردی که احکام در دیوان عالی کشور نقض میشود، باز هم بر اجرای اعدام اصرار میورزد.
اصراری برای به دار آویختن جوانانی که تنها جرمشان، خواستن آزادی، زندگی و بیان اعتقاداتشان است.
قاضی شاهینی میخواهد دهها نفر همچون #ناصر_بکرزاده به دار آویخته شوند.
صدای این زندانی سیاسی جوان، #ناصر_بکرزاده باشیم
تصویر: زندانی سیاسی، ناصر بکرزاده در آستانه اعدام
⚡️@bardegi57
قاضی شاهینی، به باور بسیاری، یکی از تاریکترین چهرههای دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی است؛ فردی که در ارومیه، ماموریتش تحمیل رنج، شکنجه و عذاب بر زندانیان سیاسی و خانوادههایشان است.
کسی که حکم اعدام صدها انسان بیگناه را صادر کرده، حتی در مواردی که احکام در دیوان عالی کشور نقض میشود، باز هم بر اجرای اعدام اصرار میورزد.
اصراری برای به دار آویختن جوانانی که تنها جرمشان، خواستن آزادی، زندگی و بیان اعتقاداتشان است.
قاضی شاهینی میخواهد دهها نفر همچون #ناصر_بکرزاده به دار آویخته شوند.
صدای این زندانی سیاسی جوان، #ناصر_بکرزاده باشیم
تصویر: زندانی سیاسی، ناصر بکرزاده در آستانه اعدام
⚡️@bardegi57
😢5🤬2❤1🔥1
سپاه به متحدان خود در عراق هشدار داده است که ممکن است یک حمله غافلگیرانه آمریکایی-اسرائیلی علیه رهبران سیاسی و شبهنظامی انجام شود - 1News Iraq
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
❤4
اینترنت حق اون خانومیه که قلاب بافی میکرد و دستبافت آنلاین میفروخت. حق اون معلمیه که کلاس خصوصیش رو آنلاین برگزار میکرد. حق اون فروشنده ایه که نمیتونست یه مغازه اجاره کنه و محصولش رو آنلاین میفروخت. حق اون مادر پیریه که بچشو تصویری میدید تا از بیکسی دق نکنه.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
👍5😭1
پیغام پرزیدنت ترامپ به خبرنگار اعزامی نیویورک پست در اسلام آباد، کیتلین دورنبوس:
«برگرد خونه!!!».
⚡️@bardegi57
«برگرد خونه!!!».
⚡️@bardegi57
❤5👍1