چند قرن بردگی
9.18K subscribers
36.9K photos
28.3K videos
27 files
441 links
This channel reviews the day to day news from Iran, corruption of the IRGC and their crimes
اینستاگرام کانال
https://www.instagram.com/Bardegii
ارتباط با ما :

@Genvix
Download Telegram
چند قرن بردگی pinned «اگر از ایران این پیام را می‌بینید، توصیه می‌شود آماده دور جدید حملات باشید. می‌دانم وضعیت اقتصاد چقدر بد است، از طرف دیگر خیلی از بازنشستگان و کارمندان حقوق دریافت نکردند؛ اگر شما توان مالی دارید لطفاً مراقب همسایه‌ها باشید زیرا خیلی‌ها که تصور نمی‌کنید در…»
🔴حضور بی‌سابقه نظامیان عراقی در ایران؛ استقرار دائمی حشدالشعبی در محلات تهران

👈مرد ۴۱ ساله از تهران: «دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقی‌ها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضح‌تر؟

شنبه 5 اردیبهشت ۱۴۰۵، در هجدهمین روز از آتش‌بس جمهوری اسلامی ایران با ائتلاف نظامی آمریکا و اسرائیل، در شرایطی که همچنان نشانه‌ای از درگیری‌های نظامی جدید دیده نمی‌شود، گزارش‌های دریافتی از داخل ایران و به‌ویژه تهران، حاکی از مرحله‌ای تازه از سرکوب حکومتی مردم ایران است که در آن، حضور نیروهای شبه‌نظامی خارجی از جمله اعضای حشدالشعبی عراق، از حالت موقت و مقطعی خارج و به بخشی دائمی از آرایش امنیتی و نظامی در خیابان‌ها برای سرکوب هرگونه اعتراض جدید تبدیل شده است.

این نیروها که در روزهای پایانی جنگ ۴۰ روزه و پس از وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای سپاه و بسیج، به‌صورت محدود وارد ایران شده بودند، اکنون در نقاط مختلف پایتخت و برخی شهرهای بزرگ، با لباس‌‌فرم‌هایی مشابه نیروهای بسیج، در ایست‌بازرسی‌ها، گشت‌های شبانه و تجمعات حکومتی مستقر شده‌اند. به گفته چند منابع محلی، بخشی از این افراد عملا در قالب نیروهای بسیج سازماندهی شده و در کنار نیروهای ایرانی، در کنترل خیابان‌ها و تفتیش مردم مشارکت می‌کنند.
رسانه‌های حکومتی در ابتدا، ورود این نیروها را تحت عنوان کمک‌های «انسان‌دوستانه» و «امدادی» توجیه کردند، اما اکنون نقش آن‌ها به‌تدریج از پشتیبانی لجستیکی به حضور مستقیم در عملیات‌های امنیتی تغییر کرده است. هم‌زمان، از به‌ کارگیری نیروهای فاطمیون، شبه‌نظامیان افغان وابسته به سپاه در کنار این نیروها هم گزارش‌هایی منتشر شده، که نشان‌ می‌دهد حکومت احتمالا در تلاش برای جبران کمبود نیرو در ساختار سرکوب پس از «تلفات» جنگی است.

یک زن ۳۲ ساله از شرق تهران میگوید: «الان چند شب است که در ایست‌بازرسی محله‌ ما، آدم‌هایی‌اند که فارسی بلد نیستند. یونیفرم حشدالشعبی به تن دارند و فقط با اشاره و چند کلمه عربی یا فارسی شکسته‌بسته حرف می‌زنند. مثلا ‏ساعت ۳ صبح امروز خیابان ما را بسته بودند و مجبورمان کردند برای رسیدن به خانه، یک خیابان یک‌طرفه را خلاف برویم که نزدیک بود تصادف کنیم. از جان ما چه می‌خواهند؟ یکی‌ از آن‌ها وقتی به حجابم تذکر داد، اصلا نفهمیدم چه می‌گوید. جالب این بود که وقتی اعتراض کردم، یکی از نیروهای ایرانی آمد گفت حرف نزن، این‌ها وحشی‌اند!»

در غرب تهران، یک مرد ۴۱ ساله که هر روز از چند ایست‌بازرسی عبور می‌کند، می‌گوید: «قبلا فقط بسیجی‌ها بودند، ولی الان ترکیب عوض شده. چند نفر با لباس‌های نظامی عربی مشخص ایستاده‌اند و خیلی خشن‌تر رفتار می‌کنند. انگار هیچ محدودیتی ندارند. حتی ایرانی‌ها هم جلوشان چیزی نمی‌گویند. یکی از همکارانم می‌گفت یکی از همین نیروهای عراقی دختر او را در ایست‌بازرسی هدف آزار جنسی قرار داد. دلمان خوش بود هشت سال جنگیدیم تا عراقی‌ها ایران را اشغال نکنند... اشغال از این واضح‌تر؟»

از کرج نیز گزارش‌های مشابهی دریافت شده است. یک زن ۲۸ ساله ساکن مهرشهر می‌گوید: «در یکی از ایست‌ها، چند نفر با ظاهر و زبان متفاوت بودند. وقتی از ماشین پیاده‌ام کردند برای بازرسی، یکی از آن‌ها که لباس شبیه به بسیجی‌ها بر تن داشت، شروع کرد به حرف زدن به عربی و با دست اشاره می‌کرد. حس خیلی بدی بود. انگار در کشور خودت با یک نیروی اشغالگر خارجی طرفی.»
یک راننده ۳۵ ساله در کرج هم تاکید می‌کند: «برخورد این نیروها خیلی تندتر است. بدون هیچ توضیحی ماشین را می‌گردند و اگر سوال کنی، سریع عصبی می‌شوند. مردم هم بیشتر از قبل عصبانی شده‌اند، چون حس می‌کنند کنترل شهر دست آدم‌هایی افتاده که اصلا اینجایی نیستند.»
این روایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نیز گزارش‌هایی از آزار جنسی ماموران عراقی و ایرانی در ایست‌بازرسی‌ها ارسال شده بود. منابع محلی می‌گویند در هفته‌های اخیر، موارد تذکر حجاب، تفتیش خودرو، گوشی و وسایل شخصی از سوی نیروهایی که به گفته شاهدان «به زبان عربی حرف می‌زنند» به شکل چشمگیری افزایش یافته و در برخی موارد، این تذکرها با رفتارهای توهین‌آمیز، ضرب‌وشتم و بازداشت همراه بوده است.

این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد در جنگ ۴۰ روزه میان جمهوری اسلامی با اسرائیل و آمریکا، مجروحیت، فرار و ریزش نیرو در میان یگان‌های سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی در جریان جنگ اخیر، به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافت و حالا حکومت برای جبران این خلا، به استفاده گسترده‌ از نیروهای نیابتی رو آورده است.
🖋امیرحسین میراسماعیلی

لطفا اسراییل در اولین فرصت بسراغ حشدالشعبی های داخل ایران هم بیاید.





⚡️@bardegi57
🤬52🔥1
آرایش جنگی ناوگان دریایی ایالت متحده در خاورمیانه


⚡️@bardegi57
🎉51🤮1
#مریم_هداوند از بازداشت‌شدگان خیزش دی ۱۴۰۴، که در بند زنان زندان اوین در تهران به سر می‌برد، در روزهای گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی افشاری، در ارتباط با پرونده آتش‌سوزی مسجد سیدالشهدا، به اعدام محکوم شده است.

یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «مریم هداوند، حدود ۴۰ ساله و مادر دو فرزند، در جریان خیزش دی ۱۴۰۴ توسط نیروهای امنیتی در استان تهران بازداشت شد. وی که در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، حدود ۱۰ روز پیش، در حالی که از حق داشتن وکیل محروم بوده، در ارتباط با پرونده آتش‌سوزی مسجد سیدالشهدا در پاکدشت و مرگ دو نفر در جریان این آتش‌سوزی، به اعدام محکوم شده است.»


⚡️@bardegi57
😭3🔥2😡1
‏یک نفر دیگر در آستانه اعدام است، به دست همان ظالمانی که هر روز جان میگیرند.

قاضی شاهینی، به باور بسیاری، یکی از تاریک‌ترین چهره‌های دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی است؛ فردی که در ارومیه، ماموریتش تحمیل رنج، شکنجه و عذاب بر زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان است.

کسی که حکم اعدام صدها انسان بیگناه را صادر کرده، حتی در مواردی که احکام در دیوان عالی کشور نقض میشود، باز هم بر اجرای اعدام اصرار میورزد.

اصراری برای به دار آویختن جوانانی که تنها جرمشان، خواستن آزادی، زندگی و بیان اعتقاداتشان است.

قاضی شاهینی میخواهد ده‌ها نفر همچون ‎#ناصر_بکرزاده به دار آویخته شوند.

صدای این زندانی سیاسی جوان، ‎#ناصر_بکرزاده باشیم


تصویر: زندانی سیاسی، ناصر بکرزاده در آستانه اعدام


⚡️@bardegi57
😢5🤬21🔥1
سپاه به متحدان خود در عراق هشدار داده است که ممکن است یک حمله غافلگیرانه آمریکایی-اسرائیلی علیه رهبران سیاسی و شبه‌نظامی انجام شود - 1News Iraq


⚡️@bardegi57
4
اینترنت حق اون خانومیه که قلاب بافی میکرد و دستبافت آنلاین میفروخت. حق اون معلمیه که کلاس خصوصیش رو آنلاین برگزار میکرد. حق اون فروشنده ایه که نمیتونست یه مغازه اجاره کنه و محصولش رو آنلاین میفروخت. حق اون مادر پیریه که بچشو تصویری میدید تا از بی‌کسی دق نکنه.


⚡️@bardegi57
👍5😭1
پیغام پرزیدنت ترامپ به خبرنگار اعزامی نیویورک پست در اسلام آباد، کیتلین دورنبوس:

«برگرد خونه!!!».


⚡️@bardegi57
5👍1
خبر فوری | دیشب در ایست بازرسی شهرستان ملارد اسلحه یک بسیجی کم سن و سال رو تیربار بوده و سهوا به مردم شلیک کرده...
بیمارستان ملارد پر شده از افراد زخمی و حتی کشته شده، یکی از رهگذران تیر به گلوش خورده است،جو بیمارستان بشدت امنیتی هست..
اینم نتیجه ایست بازرسی و دادن اسلحه دست بچه 15ساله...




⚡️@bardegi57
🤬111😨1
⭕️در پاکستان نیز نا امید شدند: گزارش‌هایی مبنی بر توقف تدابیر امنیتی سختگیرانه در شهر و برداشته شدن موانع


⚡️@bardegi57
🥰2😁1
لیندسی گراهام :

از دید من، اولویت اصلی ایالات متحده و جهان، برقراری کنترل قاطع بر تنگه هرمز و تضمین آزادی کشتیرانی بر اساس حقوق بین‌الملل است. برای دستیابی به این هدف، ممکن است در کوتاه‌مدت نیاز به درگیری نظامی ایالات متحده باشد. ریسک‌های مرتبط با بازپس‌گیری آزادی کشتیرانی در این تنگه، کاملاً ارزشش را دارد.

بیایید به محاصره ادامه دهیم، تنگه را باز کنیم و در صورت لزوم عملیات نظامی را از سر بگیریم؛ به‌گونه‌ای که ایران هرگز نتواند به روش‌های گذشته خود بازگردد.


⚡️@bardegi57
👍4
⭕️فوری/آتش بس در لبنان پایان یافت،
نتانیاهو:
ارتش اسرائیل به زودی با تمام قوا به حزب الله در سراسر لبنان حمله می‌کند.


⚡️@bardegi57
👍8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینا چیه می‌سازین آخه 😂😂😂

⚡️@bardegi57
🤣8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اعتراف رادان به اینکه مدرسه‌ی میناب در جایی بوده‌است که برخی از کودکانی که در آنجا تحصیل میکردند، از فرزندان مقامات نظامی رژیم بودند.

حقایق تکان‌دهنده‌ی بسیاری در راستای همین مسئله، از جنایت جمهوری اسلامی در ساخت سپر انسانی از کودکان بیگناه در مدرسه‌ی میناب، در همان روزهای اول به دستم رسید که بخاطر حفاظت از جان افرادی که اخبار را به من رساندند، فعلا چیزی نخواهم نوشت. اما توضیحات رادان جنایتکار، کاملا تاییدکننده‌ی آن مطالب است.

⚡️@bardegi57
💩10😭1
🤣🤣🤣
این خیلی خوبه

⚡️@bardegi57
😁7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زيادتر ميخوای براى اون گریه ميكنى؟
دوستات زياد تر پول گرفتن حق داری🤣🤣


⚡️@bardegi57
😁5💩2🤮1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کارمای اشک‌های سپهر بابا
حالا ضجه بزنید مادرقحبه‌ها

⚡️@bardegi57
😁81👍1🥰1💔1
زخمِ همه ستاره‌ ها، به شانه‌هایِ خسته‌ات
به سینه می‌فشارمت، تو را چه می شود «وطن»؟

-شهیار قنبری

⚡️@bardegi57
10
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ای کاش روزی برسه که همه‌ی آمریکایی‌ها از جمله خود ترامپ، به این واقعیت پی ببرن که موضوع فقط معامله و سیاست نیست.
ویدیویی که می‌بینید، تحلیل‌های تندی رو درباره سیاست‌های گذشته و آینده در قبال ایران مطرح می‌کنه. اما حقیقت اینجاست که ما نباید منتظر معجزه از بیرون باشیم. ما باید مستقل بایستیم و از هر فرصتی استفاده کنیم تا آن‌ها را مجبور کنیم به خواسته‌های واقعی مردم ایران تن بدهند.
قدرت واقعی در دست مردم است؛ مردمی که به جای تکیه بر وعده‌های دیگران، به توان خودشان ایمان دارند. وقت آن رسیده که به‌جای تماشای بازی‌های سیاسی، خودمان بازی‌ساز باشیم و حقوقمان را مطالبه کنیم.


⚡️@bardegi57
👍4👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترور نافرجام پرزیدنت ترامپ در مراسم شام


⚡️@bardegi57
😱7💩2🤬1