چند قرن بردگی
9.19K subscribers
36.8K photos
28.2K videos
27 files
441 links
This channel reviews the day to day news from Iran, corruption of the IRGC and their crimes
اینستاگرام کانال
https://www.instagram.com/Bardegii
ارتباط با ما :

@Genvix
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴اژه‌ای با ادبیات تهدید به جهان: شما غلط می‌کنید می‌گویید اعدام نکنید

او روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت، در جمع مقام‌های قضایی، خطاب به منتقدان اعدام گفت: «شما چه‌کاره هستید که چنین لفظی می‌کنید؟»؛ جمله‌ای که در ادبیات حکومتی چیزی جز این معنا ندارد: «شما غلط می‌کنید می‌گویید اعدام نکنید."


⚡️@bardegi57
💩6🤔2😱2
اعتراف کارشناس حکومتی به شرایط بغرنج و بحرانی رژیم :

سفره مردم در محاصره دریایی آمریکا / بیگدلی: به خاطر مردم هم که شده باید مذاکرات به موفقیت برسد / تاخیر در مذاکره و حل مسئله محاصره جایز نیست

علی بیگدلی تحلیل‌گر روابط بین الملل:

این سفرهای پی‌درپی آقای عراقچی چندان نتیجه‌ای در بر نداشت. باید با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کنیم؛ ما تنگه هرمز را باز کنیم و آمریکا نیز محاصره را بردارد. اما این اقدام انجام نشد.

دلیل آن هم این است که آنان معتقدند باید همه مشکلات و اختلافات موجود در یک جلسه و به‌صورت جامع حل‌وفصل شود. از منظر دیپلماسی شاید نگرانی آنان درست باشد؛ زیرا اگر صرفاً از موضوع تنگه هرمز و محاصره آغاز کنیم، ممکن است مسئله هسته‌ای که برای آنان اولویت دارد به حاشیه رانده شود.

در حال حاضر، ترامپ به‌دنبال آن است که با یک امتیاز برجسته از ایران بگیرد تا بتواند به افکار عمومی بفروشد. با توجه به حجم تسلیحاتی که وارد منطقه کرده و بیش از ۴۵ میلیارد دلاری که هزینه شده است، ناگزیر است پاسخ‌گوی افکار عمومی، کنگره و حزب جمهوری‌خواه باشد. بنابراین در پی آن است که دستاوردی مشخص ارائه دهد.

از سوی دیگر، ما نیز در شرایط بسیار دشواری قرار داریم. با توجه به حجم بالای بیکاری و فشار لحظه‌به‌لحظه بر معیشت مردم، ناگزیر هستیم اقدامی انجام دهیم. اقداماتی که اکنون انجام می‌دهیم، ممکن است هر لحظه برای ما خطرناک‌تر شود.

واقعیت این است که راهی جز ورود به مذاکره با آمریکا نداریم تا مشخص شود تا چه اندازه می‌توانیم به خواسته‌های آنان پاسخ دهیم. سطح انتظار آمریکا بسیار بالاست و این نشان می‌دهد که ما در گذشته تصویری آرمانی برای خود ترسیم کرده بودیم و اکنون به انتهای مسیر رسیده‌ایم و با این سختی‌ها و فشارها مواجه شده‌ایم.

هرچند سطح توقعات آمریکا بالاست، ناچاریم با آمریکا وارد مذاکره شویم. حتی اگر تیراندازی هم صورت نگیرد؛ به نظر من، محاصره دریایی آمریکا برای ما از جنگ نیز خطرناک‌تر است.

زیرا در آینده‌ای نه‌چندان دور، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر به چاه‌های نفت ما وارد شود، فروش نفت از بین برود و اقتصاد کشور با مشکلات شدیدتر مواجه شود

حتماً باید مذاکره کنیم. مشکل کنونی این است که ما تحت فشار شدید اقتصادی قرار داریم. صادرات نفت با مشکل مواجه شده و ظرفیت ذخیره‌سازی نیز رو به پایان است.

پیشنهاد دادیم که ما تنگه هرمز را باز کنیم و آمریکایی‌ها محاصره را بردارند، اما آنان نپذیرفتند. اگر این وضعیت ادامه یابد، به نقطه‌ای بسیار خطرناک خواهیم رسید.

اکنون مردم در وضعیت فرساینده‌ای قرار گرفته‌اند. در سطح جامعه، نشانه‌های خستگی و بی‌تابی کاملاً مشهود است. بر همین اساس، ممکن است مصلحت در این باشد که با در نظر گرفتن شرایط کلی کشور و با مشورت همه نهادهای ذی‌ربط، تصمیمی اتخاذ شود که فشار از دوش مردم برداشته شود؛ حتی اگر به معنای توقف موقت برخی فعالیت‌ها باشد.

در نهایت، اگر به آمریکا امتیازی داده نشود، ممکن است پیامدهای اجتماعی و سیاسی داخلی پیچیده‌تری شکل گیرد. بنابراین تصمیم‌گیری در این مقطع، نیازمند در نظر گرفتن همه ابعاد داخلی و خارجی و اولویت دادن به حفظ ثبات و معیشت مردم است./خبرآنلاین


⚡️@bardegi57
🤮1
قیمت جهانی گوگرد با جهشی بی‌سابقه از ۵۰۰ به ۹۰۰ دلار رسیده که زنگ خطر را برای صنایع استراتژیک به صدا درآورده است.

تامین ۲۴ درصد این ماده از جنوب غرب آسیا و اختلال در صادرات آن، مستقیماً تولید تراشه‌های هوش مصنوعی و صنایع دفاعی را تهدید می‌کند. اسید سولفوریک، مشتق اصلی گوگرد، برای تولید تراشه‌های پیشرفته حیاتی است. تداوم این کمبود می‌تواند باعث کُندی توسعه تکنولوژی، افزایش هزینه‌های نظامی و ایجاد تورم شدید در زنجیره تأمین جهانی شود.


⚡️@bardegi57
🔴 دارایی‌های پنهان فرماندهان سپاه در خارج هدف قرار می‌گیرد

وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ اعلام کرد ایالات متحده آمریکا دارایی‌های شخصی فرماندهان و مقامات ارشد سپاه پاسداران را که در خارج از کشور پنهان شده، شناسایی و مسدود خواهد کرد؛ از حساب‌های بازنشستگی و دارایی‌های بانکی گرفته تا ویلاهای گران‌قیمت در جنوب فرانسه.

این اقدام بخشی از سیاست فشار اقتصادی حداکثری و محاصره مالی علیه شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی است؛ سیاستی که بر ردیابی دارایی‌های پنهان، ضربه به بانکداری سایه، محدودسازی دسترسی به رمزارزها، مهار ناوگان نفتکش‌های مخفی، جلوگیری از خرید تسلیحات و قطع مسیرهای صادرات نفت جمهوری اسلامی متمرکز است.

هدف این سیاست، بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و فشار مستقیم بر حلقه‌های قدرت و ثروت در ساختار سپاه پاسداران است؛ همان شبکه‌ای که سال‌ها با غارت منابع مردم ایران، سرمایه‌های کلان را به خارج منتقل کرده و در امنیت مالی زندگی کرده است.


🔴 به گزارش اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه، قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز پنج‌شنبه گزارشی درباره طرح‌های جدید برای اقدام احتمالی نظامی علیه رژیم ایران از سوی فرمانده سنتکام، دریادار برد کوپر، دریافت کند.

🔻به گفته منابع آگاه، سنتکام طرحی برای یک موج حملات «کوتاه و قدرتمند» علیه رژیم ایران آماده کرده است.


⚡️@bardegi57
👍31
🔴ترامپ
«طوفان در راه است؛ هیچ چیز نمی‌ تواند جلوی آنچه در راه است را بگیرد.»


⚡️@bardegi57
🔥8🫡3🥰1
داگ برگم، وزیر کشور آمریکا، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با پول نفت تا ۲۴ گروه شبه‌نظامی را تامین مالی می‌کرد، گفت واشینگتن از طریق تشدید فشار اقتصادی و انرژی تلاش می‌کند از تامین مالی تروریسم جلوگیری کند.
برگم گفت: «آنها با پول نفت، تا ۲۴ گروه تروریستی مختلف را تامین مالی می‌کردند. بنابراین محاصره فقط یک محاصره فیزیکی نیست، بلکه یک محاصره اقتصادی نیز محسوب می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آنها پول نقد برای ادامه ترور و گروگان گرفتن کل جهان را نخواهند داشت.»
او گفت حکومت ایران در حقیقت همان سپاه پاسداران است که یک کشور نفتی را اداره می‌کند و فشارهای واشینگتن بر تهران با هدف مسدود کردن بودجه گروه‌های نیابتی منطقه‌ای و جهانی انجام می‌شود.
برگم افزود: ما دیگر نباید از کلمه ایران استفاده کنیم. فقط باید آن را سپاه پاسداران بنامیم. ما یک سازمان تروریستی با یک میدان نفتی داریم و آنها همانطور که رییس‌جمهوری آمریکا توصیف می‌کند، از نظر نظامی شکست خورده اند.


⚡️@bardegi57
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آیا شمارش معکوس برای سقوط رژیم شروع شده؟!

ایمان لحرج مجری اسکای نیوز عربی:

یک دلار امروز برابر است با یک میلیون و هشتصد هزار ریال ایران.
این دیگر فقط یک عدد و رقم روی کاغذ نیست…
یک برگه کوچک در جیب معادل یک تپه از پول محلی (ریال)
این یعنی نان گران‌تر، (صفهای طولانی برای نان)،
داروهایی که به رویا تبدیل شده،
و حقوق‌هایی که قبل از پایان هفته و حتی هفتهٔ اول ماه، دود میشود و هوا میرود
این بحران از آسمان نباریده.
این نتیجهٔ سیاست رژیمی است که از کارت تنگه هرمز استفاده کرد تا فشار را به تمام دنیا گسترش دهد، اما علیه خودش با محاصره و حداکثر فشار برگشت
رژیمی که همانند ۴۷ سال گذشته، همچنان وقت کشی و مانور می کند.
در حالی که شهروند ایرانی است که قیمت را می‌پردازد:
کمتر شدن تجارت،
بیشتر شدن سلاح،
و خشم بیشتر.
اما وقتی ارزش پول ملی فرو می‌پاشد‌ (سقوط میکند)…

آیا شمارش معکوس برای همه چیز (سقوط) شروع شده؟!


⚡️@bardegi57
👍51
#فوری دارایی‌های پنهان فرماندهان سپاه در خارج هدف قرار می‌گیرد

وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ اعلام کرد ایالات متحده آمریکا دارایی‌های شخصی فرماندهان و مقامات ارشد سپاه پاسداران را که در خارج از کشور پنهان شده، شناسایی و مسدود خواهد کرد؛ از حساب‌های بازنشستگی و دارایی‌های بانکی گرفته تا ویلاهای گران‌قیمت در جنوب فرانسه.

این اقدام بخشی از سیاست فشار اقتصادی حداکثری و محاصره مالی علیه شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی است؛ سیاستی که بر ردیابی دارایی‌های پنهان، ضربه به بانکداری سایه، محدودسازی دسترسی به رمزارزها، مهار ناوگان نفتکش‌های مخفی، جلوگیری از خرید تسلیحات و قطع مسیرهای صادرات نفت جمهوری اسلامی متمرکز است.

هدف این سیاست، بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و فشار مستقیم بر حلقه‌های قدرت و ثروت در ساختار سپاه پاسداران است؛ همان شبکه‌ای که سال‌ها با غارت منابع مردم ایران، سرمایه‌های کلان را به خارج منتقل کرده و در امنیت مالی زندگی کرده است.


⚡️@bardegi57
👍2
دونالد ترامپ، با انتشار تصویری از خلیج فارس،‌ نام تنگه هرمز را به «تنگه ترامپ» تغییر داد.


⚡️@bardegi57
😍3🤣1
سنتکام خواستار استقرار «دارک ایگل» در خاورمیانه شد؛ گزینه‌ای هایپرسونیک برای زدن پرتابگرهای موشکی جمهوری اسلامی

بر اساس گزارش بلومبرگ، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، از پنتاگون خواسته است موشک هایپرسونیک «دارک ایگل» ارتش آمریکا را برای استفاده احتمالی علیه جمهوری اسلامی در خاورمیانه مستقر کند.

این درخواست پس از آن مطرح شده که بنا بر گزارش‌ها، جمهوری اسلامی پرتابگرهای موشکی خود را به نقاطی منتقل کرده که خارج از برد موشک‌های حمله دقیق آمریکا قرار دارند؛ موشک‌هایی که توان هدف‌گیری اهدافی در فاصله بیش از ۵۰۰ کیلومتر را دارند.


⚡️@bardegi57
🔴معلم: تر.ور می‌کنه.
🔴استاد دانشگاه: با سینه مصنوعی نیمه برهنه می‌ره سر کلاس.
🔴خبرنگار: شراب می‌دزده.
🔴نماینده کنگره: world war ll رو جنگ جهانی یازده می‌خونه.

بعد این فرهیختگان مترقی معتقدند که ما بی‌سوادیم و لیاقت دموکراسی نداریم.


⚡️@bardegi57
2🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و از مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی در یک مصاحبه خبری با صدا و سیما در اذعان به نابود شدن همه اهداف جنگی در حملات اخیر آمریکا و اسرائیل به ایران، گفت: «اگر جنگی مجددا سربگیرد متمرکز بر سواحل جنوبی، نزدیکی اصفهان و یک مقدار هم غرب کشور است و ممکن است چند بمباران و ترور هم در تهران داشته باشند، چون چیزی غیر از این نمانده.. است».


⚡️@bardegi57
ارسالی :
بسته قرص ۲۲ میلیون؟ این سال ۹۹ هشتاد هزار تومن بود! بدون بیمه ۱۵۰!
یک کیسه برنج ایرانی بین هشتاد تا یکصد میلیون!!!!!!


⚡️@bardegi57
1😢1
باورنکردنی؛ ساندویچ بیکن باماهاس یک و نیم میلیون تومان! ژامبون مرغ یک میلیون تومان!

سلام بر ساندویچ‌های سرد میلیونی...

⚡️@bardegi57
#یاسر_منصور و #آرین_محمدی، دایی و خواهرزاده گیلک اهل احمدسرگوراب شفت، در جریان اعتراضات سراسری ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۴ در دو شهر رشت و تهران کشته شدند.
یاسر منصور، ۴۵ ساله و اهل و ساکن احمدسرگوراب، روز ۱۹ دی در جریان اعتراضات رشت با شلیک مستقیم گلوله توسط مأموران جمهوری اسلامی ایران هدف قرار گرفت و کشته شد. بر اساس اطلاعات دریافتی، پیکر او پس از جان‌باختنش داخل خودروی شخصی گذاشته و از رشت به احمدسرگوراب منتقل شد.
آرین محمدی، ۱۹ ساله و اهل احمدسرگوراب که در تهران سکونت داشت، همان روز در جریان اعتراضات تهران توسط نیروهای سرکوبگر هدف شلیک قرار گرفت و کشته شد.
پیکر این دایی و خواهرزاده در زادگاهشان، احمدسرگوراب شفت، به خاک سپرده شد.



⚡️@bardegi57
🤬1😢1💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دزدان در حال فرار هستن ، کلی خونه لاکچری در مارکت تهران و شهرهای بزرگ برای فروش‌ گذاشتن

⚡️@bardegi57
🤯21
🔴کانال تلگرام منتسب به مجتبی خامنه‌ای پیامی به نقل از او منتشر کرد که در آن بر شکل‌گیری «نظم جدید منطقه و جهان» در سایه سیاست‌های مقاومت جمهوری اسلامی تاکید شده است.

در این پیام آمده است: «در سایه تدابیر و سیاست‌های مقاومت و راهبرد ایران قوی محقق شده است، طلیعه نظم جدید منطقه و جهان خواهد بود» و افزوده شده است «آینده‌ای بدون آمریکا و در خدمت پیشرفت، آسایش و رفاه ملت‌هایش خواهد بود.»

او همچنین با ستایش اقدامات نیروهای دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی گفت: «ملت‌های منطقه خلیج فارس در شصت روز گذشته جلوه‌های زیبای صلابت، هوشیاری و مجاهدت دلاورمردان نیروهای دریایی ارتش و سپاه را به چشم خود دیدند.»


⚡️@bardegi57
1🤮1🤣1