🎈علی و محمد خرازی
(مالکان نوبیتکس) در یکی از همان
خانوادههای بازاریِ - روحانیِای پرورش
یافتهاند که از دوران قاجار با شعار
«الکاسب حبیب الله» به غارت
«خلق الله» و انباشتن جیبِ خود
و «مجتهدین» و «آیتالله»ها
مشغول بودهاند.
👈طبقۀ بازاریِ فقهزده
در #ایران به شدت محافظهکار بوده
و هیچ شباهتی به بورژوازی مدرن
و پیشرو غربی نداشته است.
حمایت کوتاهمدت بازاریان از
انقلاب مشروطه عمدتاً معلول
نارضایتیِ آنها از نهادهای اقتصادی
جدیدی مثل بانک و گمرک و همچنین
ضرر اقتصادی حاصل از کاهش ارزش
پول ایران بر اثر نوسانات اقتصاد
جهانی بود، نه برخاسته از آزادیخواهی
بازاریان.
👈بازاریها به روحانیون
«وجوه شرعیه» میپرداختند
و روحانیون از منافع بازاریها
حمایت میکردند.
سید مهدی خرازی، پدر کمال
و محسن خرازی، از تاجران نامدار
#اصفهان و تهران بود که در دوران
پهلوی به روحانیونی مثل:
شیخ محمود حلبی،
رهبر انجمن حجتیه،
«وجوه شرعیه» میپرداخت
تا به «مبارزه با بهائیان» بپردازند.
👈رابطۀ میان دو طبقۀ
روحانی و بازاری چنان نزدیک بود
که بسیاری از خانوادههای بازاری
یکی از پسرانِ خود را به حوزههای
علمیه میفرستادند تا عمامه بر سر
گذارد و به نمایندۀ غیررسمی منافع
آنان در میان دینفروشان تبدیل شود.
👈آیتالله محسن خرازی،
برادر کمال خرازی و پدربزرگ
علی و محمد خرازی، قبل از ورود
به حوزه مدتی در بازار #تهران
نزد پدر خود به دادوستد
مشغول بود.
دو فرزند او، صادق خرازی
و آیت الله محمدباقر خرازی،
نیز مدتی در بازار مشغول بودهاند.
محمدباقر، پدر علی و محمد خرازی،
بارها گفته است که "حزباللهیها"
باید زندگی مرفهی داشته باشند.
👈ازدواج میان اعضای
دو طبقۀ روحانی و بازاری نیز
روابط آنها را بیش از پیش تحکیم
کرده است.
بنگرید به پیوندهای سببی
میان خانوادهی خرازی با
خانوادههای خامنهای و خاتمی.
👈در واقع، طبقۀ بازاریِ
سنتیِ متشرع در ایران نه به
سرمایهدارانِ نواندیش و مترقی
بازارهای شیکاگو و نیویورک در
اوایل قرن بیستم بلکه بیشتر به
مافیای شیکاگو و نیویورک در آن
دوره شباهت داشته است.
👈یکی از پیامدهای
مثبت مدرنیزاسیون حقوقی
و اقتصادی دوران پهلوی، ظهور
طبقۀ تاجر مدرن و به حاشیه رانده
شدن طبقۀ بازاری مرتجع بود.
انزوای نسبیِ این طبقه به نارضایتی
شدید و «کینتوزی» آنها انجامید.
👈در نتیجه،
این طبقه حمایت مالی از
روحانیون را افزایش داد و به
تدریج شبکۀ بزرگی از هیئتهای
مذهبی (نظیر جمعیت مؤتلفه)،
مدارس دینی (مثل مدرسۀ علوی)
و سازمانهای ظاهراً «خیریه»
اما در واقع «جاسوسی»
(همچون انجمن حجتیه) را
پدید آورد که بسیاری از اعضایش
بعدها به معرکهگردانان انقلاب
فاجعهآمیز ۵۷ و مسئولان ارشد
و میانرتبۀ جمهوری اسلامی
تبدیل شدند.
🎈خانوادۀ خرازی
یکی از حامیان مالیِ اصلیِ انجمن
حجتیه بودهاند، سازمانی که به
تصریح متمم اساسنامهاش هدفی
جز سرکوب جامعهی بهائی
نداشته است:
انجمن مجاهدت خود را در
زمینۀ مبارزه با فرقهی گمراه بهائیت
در کنار دیگر خدماتش تا از بین
رفتن کامل امکانات اجتماعی
و اقتصادی و تشکیلاتی بهائیت
ادامه میدهد.
👈عبدالکریم سروش گفته است:
انجمن حجتيه چند محفل درسی
در تهران داشت.
يكي از مهمترين محفلهای آن،
جلسهای بود كه در منزل
آقای كمال خرازی برگزار میشد.
پدر ايشان نسبت به اين انجمن
تعهد مالی و ايمانی داشت.
مانند پارهای ديگر از متدينين.
ما را براي انجام خدمات دينی
به انجمن حجتيه معرفی كردند
و در انجمن حجتيه دانستيم
كه فعاليت اصليشان عليه
بهائيت است.
👈کمال خرازی،
همچون ظریف، از چنین
بستری برخاسته بود.
اما آنچه خرازی را حتی
بیش از ظریف به «معتمد نظام»
تبدیل کرد پیوند نزدیک خانوادگی
با خامنهای بود.
👈به آسانی میتوان گفت
که خانوادۀ خرازی نمایندۀ منافع
درهمتنیدۀ سپاه، روحانیت، اتاق
بازرگانی و دیگر نهادهای غارتسالاری
است که الیگارشی جمهوری اسلامی
را تشکیل میدهند.
👈تا زمانی که برای
بحرانهای حاد اجتماعیای نظیر
«بحران فهم حقیقت»، «بحران ارزشها»،
«بحران اعتماد اجتماعی» و «بحران ارتباط»
چارهای نیندیشیم، گذار از جمهوری اسلامی
ممکن نخواهد بود و آیندهی ایران را
تثلیث نامقدس روحانی، سپاهی،
بازاری، اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای
غارتسالار، رقم خواهد زد.
🎈پ ن: حذف وابستگان
به مافیای آخوندیسم توسط سپاه
⚡️@bardegi57
(مالکان نوبیتکس) در یکی از همان
خانوادههای بازاریِ - روحانیِای پرورش
یافتهاند که از دوران قاجار با شعار
«الکاسب حبیب الله» به غارت
«خلق الله» و انباشتن جیبِ خود
و «مجتهدین» و «آیتالله»ها
مشغول بودهاند.
👈طبقۀ بازاریِ فقهزده
در #ایران به شدت محافظهکار بوده
و هیچ شباهتی به بورژوازی مدرن
و پیشرو غربی نداشته است.
حمایت کوتاهمدت بازاریان از
انقلاب مشروطه عمدتاً معلول
نارضایتیِ آنها از نهادهای اقتصادی
جدیدی مثل بانک و گمرک و همچنین
ضرر اقتصادی حاصل از کاهش ارزش
پول ایران بر اثر نوسانات اقتصاد
جهانی بود، نه برخاسته از آزادیخواهی
بازاریان.
👈بازاریها به روحانیون
«وجوه شرعیه» میپرداختند
و روحانیون از منافع بازاریها
حمایت میکردند.
سید مهدی خرازی، پدر کمال
و محسن خرازی، از تاجران نامدار
#اصفهان و تهران بود که در دوران
پهلوی به روحانیونی مثل:
شیخ محمود حلبی،
رهبر انجمن حجتیه،
«وجوه شرعیه» میپرداخت
تا به «مبارزه با بهائیان» بپردازند.
👈رابطۀ میان دو طبقۀ
روحانی و بازاری چنان نزدیک بود
که بسیاری از خانوادههای بازاری
یکی از پسرانِ خود را به حوزههای
علمیه میفرستادند تا عمامه بر سر
گذارد و به نمایندۀ غیررسمی منافع
آنان در میان دینفروشان تبدیل شود.
👈آیتالله محسن خرازی،
برادر کمال خرازی و پدربزرگ
علی و محمد خرازی، قبل از ورود
به حوزه مدتی در بازار #تهران
نزد پدر خود به دادوستد
مشغول بود.
دو فرزند او، صادق خرازی
و آیت الله محمدباقر خرازی،
نیز مدتی در بازار مشغول بودهاند.
محمدباقر، پدر علی و محمد خرازی،
بارها گفته است که "حزباللهیها"
باید زندگی مرفهی داشته باشند.
👈ازدواج میان اعضای
دو طبقۀ روحانی و بازاری نیز
روابط آنها را بیش از پیش تحکیم
کرده است.
بنگرید به پیوندهای سببی
میان خانوادهی خرازی با
خانوادههای خامنهای و خاتمی.
👈در واقع، طبقۀ بازاریِ
سنتیِ متشرع در ایران نه به
سرمایهدارانِ نواندیش و مترقی
بازارهای شیکاگو و نیویورک در
اوایل قرن بیستم بلکه بیشتر به
مافیای شیکاگو و نیویورک در آن
دوره شباهت داشته است.
👈یکی از پیامدهای
مثبت مدرنیزاسیون حقوقی
و اقتصادی دوران پهلوی، ظهور
طبقۀ تاجر مدرن و به حاشیه رانده
شدن طبقۀ بازاری مرتجع بود.
انزوای نسبیِ این طبقه به نارضایتی
شدید و «کینتوزی» آنها انجامید.
👈در نتیجه،
این طبقه حمایت مالی از
روحانیون را افزایش داد و به
تدریج شبکۀ بزرگی از هیئتهای
مذهبی (نظیر جمعیت مؤتلفه)،
مدارس دینی (مثل مدرسۀ علوی)
و سازمانهای ظاهراً «خیریه»
اما در واقع «جاسوسی»
(همچون انجمن حجتیه) را
پدید آورد که بسیاری از اعضایش
بعدها به معرکهگردانان انقلاب
فاجعهآمیز ۵۷ و مسئولان ارشد
و میانرتبۀ جمهوری اسلامی
تبدیل شدند.
🎈خانوادۀ خرازی
یکی از حامیان مالیِ اصلیِ انجمن
حجتیه بودهاند، سازمانی که به
تصریح متمم اساسنامهاش هدفی
جز سرکوب جامعهی بهائی
نداشته است:
انجمن مجاهدت خود را در
زمینۀ مبارزه با فرقهی گمراه بهائیت
در کنار دیگر خدماتش تا از بین
رفتن کامل امکانات اجتماعی
و اقتصادی و تشکیلاتی بهائیت
ادامه میدهد.
👈عبدالکریم سروش گفته است:
انجمن حجتيه چند محفل درسی
در تهران داشت.
يكي از مهمترين محفلهای آن،
جلسهای بود كه در منزل
آقای كمال خرازی برگزار میشد.
پدر ايشان نسبت به اين انجمن
تعهد مالی و ايمانی داشت.
مانند پارهای ديگر از متدينين.
ما را براي انجام خدمات دينی
به انجمن حجتيه معرفی كردند
و در انجمن حجتيه دانستيم
كه فعاليت اصليشان عليه
بهائيت است.
👈کمال خرازی،
همچون ظریف، از چنین
بستری برخاسته بود.
اما آنچه خرازی را حتی
بیش از ظریف به «معتمد نظام»
تبدیل کرد پیوند نزدیک خانوادگی
با خامنهای بود.
👈به آسانی میتوان گفت
که خانوادۀ خرازی نمایندۀ منافع
درهمتنیدۀ سپاه، روحانیت، اتاق
بازرگانی و دیگر نهادهای غارتسالاری
است که الیگارشی جمهوری اسلامی
را تشکیل میدهند.
👈تا زمانی که برای
بحرانهای حاد اجتماعیای نظیر
«بحران فهم حقیقت»، «بحران ارزشها»،
«بحران اعتماد اجتماعی» و «بحران ارتباط»
چارهای نیندیشیم، گذار از جمهوری اسلامی
ممکن نخواهد بود و آیندهی ایران را
تثلیث نامقدس روحانی، سپاهی،
بازاری، اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای
غارتسالار، رقم خواهد زد.
🎈پ ن: حذف وابستگان
به مافیای آخوندیسم توسط سپاه
⚡️@bardegi57
👍4💩3🤮2❤1
ترامپ در حال اماده شدن برای برنامه سفر به چین در روزهای ۱۴ تا ۱۵ مه حدودا «دو هفته اینده» برای دیدار با رهبر چین شی جینپینگ است.
یک هواپیمای C-17 آمریکا دیروز هنگام فرود در پکن مشاهده شده این هواپیما معمولاً برای «ماموریتهای سطح بالا» اختصاص داده میشود.
به گفته مقامات امریکایی این سفر یک عملیات امنیتی بزرگ است و نیروهای آمریکایی از همین حالا در محل حضور دارند تا هماهنگیهای لجستیکی را انجام دهند.
⚡️@bardegi57
یک هواپیمای C-17 آمریکا دیروز هنگام فرود در پکن مشاهده شده این هواپیما معمولاً برای «ماموریتهای سطح بالا» اختصاص داده میشود.
به گفته مقامات امریکایی این سفر یک عملیات امنیتی بزرگ است و نیروهای آمریکایی از همین حالا در محل حضور دارند تا هماهنگیهای لجستیکی را انجام دهند.
⚡️@bardegi57
❤1🤮1
خبر جدیدی آمد که کشورهای عربی و اسرائیل در مقیاس وسیع راکتهای هدایت لیزری ضد پهپادی ارزان APKWS را خریده اند. هر چقدر فرماندهی پهپادی ج.ا در مورد اسرائیل از بازی اصلی حذف شد، در مورد کشورهای عربی با توجه به فاصله کم، پا به پای سیستم موشکی آمد، بلکه به جهت دقت بیشتر، خطرناک تر بود. این در حالی بود که ج.ا به مانند روسها موج های بسیار بزرگ پهپادی را اجرا نمیکرد. کشورهای عربی توانستند تعداد بالایی از آنها را مهار کنند. اما به جهت دقت بالا حتی عبور یک پهپاد آسیب اساسی میتواند بزند که ما این امر در مورد سامانه تاد و هواپیمای ای وکس دیدیم. کشورهای عربی میدانند که نیازمند تقویت دفاع ضد پهپادی با سیستم های چند لایه و ارزان هستند.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
👍2
کارکرد اعدام و چوبه دار از نظر میشل فوکو:
"هر جا قدرت هست، مقاومت هم هست"
قدرت خیال میکند با اعدامهای فلهای جامعه را سرکوب و ساکت میکند. اما با اجرای حکم هر اعدامی، صدها و شاید هزاران معترض اضافهتر میشوند...
یکی از کارکردهای پنهان چوبهدار، تبدیل سوژههای غیرسیاسی به سوژههای سیاسی است. درواقع، یکی از خدمات قدرت، برساخت سوژههای مخالف خودش است، بهطوریکه صدها مدرسه و دانشگاه و شبکههای اجتماعی و کتاب و... از انجام این امر عاجزند. او خودش را قوی و ماندگار نمیکند، بلکه زیستجهان جامعه (مدنی) را فربهتر و قویتر میکند...
در چند سال اخیر شاهد تغییر افرادی بودم که تنها دغدغهشان س.ک.س، پول، ماشین، لذتگرایی، رفاه، آرامش، مُد، باکلاسبودن و... بود. اما به یُمن خدمات! قدرت... امروزه هر کدام لیدری از جبههی مقاومت علیه همان گفتمانها شدهاند. تغییری که صدها نویسنده، کتاب، دانشگاه و فیلم و... نمیتوانستند روی این افراد انجام دهند!
⚡️@bardegi57
"هر جا قدرت هست، مقاومت هم هست"
قدرت خیال میکند با اعدامهای فلهای جامعه را سرکوب و ساکت میکند. اما با اجرای حکم هر اعدامی، صدها و شاید هزاران معترض اضافهتر میشوند...
یکی از کارکردهای پنهان چوبهدار، تبدیل سوژههای غیرسیاسی به سوژههای سیاسی است. درواقع، یکی از خدمات قدرت، برساخت سوژههای مخالف خودش است، بهطوریکه صدها مدرسه و دانشگاه و شبکههای اجتماعی و کتاب و... از انجام این امر عاجزند. او خودش را قوی و ماندگار نمیکند، بلکه زیستجهان جامعه (مدنی) را فربهتر و قویتر میکند...
در چند سال اخیر شاهد تغییر افرادی بودم که تنها دغدغهشان س.ک.س، پول، ماشین، لذتگرایی، رفاه، آرامش، مُد، باکلاسبودن و... بود. اما به یُمن خدمات! قدرت... امروزه هر کدام لیدری از جبههی مقاومت علیه همان گفتمانها شدهاند. تغییری که صدها نویسنده، کتاب، دانشگاه و فیلم و... نمیتوانستند روی این افراد انجام دهند!
⚡️@bardegi57
👏3😢1
خبرگزاری تسنیم گزارش میدهد که فرمانده ارشد سپاه علی موسوی دیروز در استان زنجان در جریان عملیات پاکسازی مهمات منفجر نشده جزو کشته شدگان بود.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
🎉7👏5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دریاچه هامون سیستان پس از سال ۹۳ برای اولین بار به حدی پر آب شده است که قابل قایق سواری می باشد
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
❤14🕊3
رویترز به نقل از مقام ارشد کاخ سفید: ترامپ در حال بحث با کنگره برای آغاز جنگ با ایران است
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
🙏6
گزارشاتی از وضعیت بسیار انفجاری در داخل ایران
توی بازار پول نیست. سمت پاساژ علاء الدین داشت شلوغ میشد که کنترل کردن.
⚡️@bardegi57
توی بازار پول نیست. سمت پاساژ علاء الدین داشت شلوغ میشد که کنترل کردن.
⚡️@bardegi57
💩4🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این پرستوی عرزشی رو میبینی برای مردم خط و نشون میکشه؟
از اینا خیلی زیاد داریم! انقدر که باورت نمیشه!
⚡️@bardegi57
از اینا خیلی زیاد داریم! انقدر که باورت نمیشه!
⚡️@bardegi57
💩10🤮2💊2
اوضاع جوریه آدم نمیفهمه اشاره به کی داره.
خامنهای؟ لاریجانی؟ سلیمانی؟ حضرت عباس؟ تا دسته توشه؟
@bardegi57
خامنهای؟ لاریجانی؟ سلیمانی؟ حضرت عباس؟ تا دسته توشه؟
@bardegi57
😁12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨ما کاملا خبر داریم که شما فاحشهها را از روبروی متروی نواب یا دور میدان نارمک یا پارک قورباغه شهرک غرب یا سر اندرزگو و چندین و چند نقطه در تهران جمع میکنند و میآورند در تجمعات و آخر شب هم با پرداخت چندین هزار بیشتر از کارکرد شبانهتان؛ همخواب برداران بسیجی و سپاهی میشوید/بین دو تا پنج میلیون تومان/کسی که به جاویدنامان ما توهین میکند مطمئن باشد آینده دردناکی در انتظار اوست.
+ بقول عالیجناب دکتر فریدون فرخزاد دنیا میگذره، با صد تومن و بیصد تومن هم میگذره؛ اما خیلی بده که آدم فاحشه مغزی باشه. چه بهتر که آدم تنش رو بفروشه، ولی مغزش رو به جانیها نفروشه.
⚡️@bardegi57
+ بقول عالیجناب دکتر فریدون فرخزاد دنیا میگذره، با صد تومن و بیصد تومن هم میگذره؛ اما خیلی بده که آدم فاحشه مغزی باشه. چه بهتر که آدم تنش رو بفروشه، ولی مغزش رو به جانیها نفروشه.
⚡️@bardegi57
👏6🤮6👌1
واقعا در عجب سیرکی هستیم! وزارت ارتباطات میگه اینترنت پرو طرح ما نیست، وزیر میگه با اینترنت طبقاتی و پرو مخالفیم!
اون طرف معاون رئیس جمهور میگه به زنان روستایی اینترنت پرو ارزان دهید!
⚡️@bardegi57
اون طرف معاون رئیس جمهور میگه به زنان روستایی اینترنت پرو ارزان دهید!
⚡️@bardegi57
🤮7❤1💩1
ترامپ درباره ایران: ما نمیدانیم با چه کسی سر و کار داریم. آنها تماس میگیرند و میگویند: «این فلانی است.» من میگویم: «آیا شما یک رهبر هستید؟ ما به دنبال... ما به دنبال یک رهبر هستیم.» این تنها کشوری در جهان است که هیچکس نمیخواهد رهبر آن باشد.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
😁5
حسین_حقپرست را به جرم “جاسوسی برای اسرائیل “به اعدام محکوم کردند .
در آخرین پیام به خانواده اش گفته : جانم فدای میهن
⚡️@bardegi57
در آخرین پیام به خانواده اش گفته : جانم فدای میهن
⚡️@bardegi57
😭10❤2🫡1
دنیا اگه میخواست برای آزادی دیجیتال اعتراضی بکنه زمانی که کره شمالی فقط یک کاربر توی استیم داشت اعتراض میکرد. با ذوق و شوق خبرش رو کار نمیکرد که تنها گیمر کره شمالی کیم جونگ اونه!
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
💩6👏4👍1