مقاله شاخه مخفی موساد فاش شد.
ما هنوز با ایران کارمان تمام نشده،
تازه شروع کردهایم.
نوشته ایتای ایلناعی
در «هیوم»، رسانه جریان اصلی
اسرائیلی با جزئیات فعالیتهای موساد
بعد از ریاست دیوید بارنئا را در جنگ
شناختی و نفوذ در عرصه سیاسی
و رسانهای #ایران شرح میدهد.
👈من در سالیان گذشته
با درک روند کلی در این
خصوص مرتب هشدار داده بودم.
اما این مقاله جزئیات بیشتر و روشنگرانه
دارد و توضیح میدهد که دولت اسرائیل
طیف متنوعی از نیروهای سیاسی و مدنی
ایران را هدف قرار داده و #رضا_پهلوی
تنها گزینه نیست.
👈دوما:
موساد جنگ ۳۹ روزه را
آغاز فروپاشی و تضعیف
جمهوری اسلامی میدانسته
و نه پایان آن.
به عبارت دیگر هدف کوتاه
کردن عمر این نظام بوده است.
موساد همچنان در ایران فعال بوده
و به فعالیتهایش برای تقویت
اپوزیسیون وابسته و مداخله در
امور داخلی سیاست ایران را ادامه
داده و در جلو بردن پروژه رژیمچنج
اصرار دارد.
🎈اطلاعات مهم مقاله
به شرح زیر هستند:
۱- پروژه بزرگ
«ماشین زهرپاشی»
در شبکههای اجتماعی:
این شبکه شامل هزاران
حساب جعلی، عملیات هماهنگ
رسانهای، انتشار اطلاعات هدفمند،
تخریب وجهه حکومت و تشویق
نارضایتی عمومی بوده است.
یکی از منابع مقاله میگوید:
هر سیاستمداری آرزو داشت
چنین شبکهای در اختیار داشته
باشد.
👈طبق گزارش،
موساد علاوه بر حسابهای جعلی،
با اینفلوئنسرهای واقعی داخل
و خارج ایران نیز کار میکرد
و حتی در برخی موارد با استفاده
از هوش مصنوعی، شخصیتها و
اینفلوئنسرهای مجازی تولید میکرد
تا پیامهای ضدحکومتی را گسترش
دهد.
۲- اصلاحات عملیاتی
و راهاندازی نیروهای میدانی:
بارنئا در موساد، شاخه سنتی
«تزومت» را که مسئول جذب
و اداره جاسوسها بود، منحل کرد
و چند شاخه جدید جایگزین آن کرد.
مهمترین آنها شاخهای بود که
وظیفهاش جذب نیروهای غیر
اسرائیلی برای عملیات در کشورهای
دشمن بود.
طبق مقاله، در عملیاتهای
«شیر خیزان» و «غرش شیر»
دهها عامل غیر اسرائیلی در
داخل ایران فعال بودند و به
سامانههای پدافندی، پرتابگرهای
موشکی و مراکز نظامی حمله کردند.
نویسنده میگوید حتی در داخل موساد
هم بسیاری باور نمیکردند چنین شبکهای
بتواند در ایران شکل بگیرد بدون آنکه
لو برود.
۳- همکاری با نیروهای کرد
در داخل ایران و مناطق مرزی:
مقاله میگوید موساد بخشی از
نیروهای کرد را آموزش داده
و مسلح کرده بود تا در صورت
گسترش بحران داخلی، بتوانند
نقش بیثباتکننده ایفا کنند.
۴- در مقاله گفته شده که موساد
با برخی جریانهای بالقوه مخالف
حکومت ارتباطهایی ایجاد کرده بود
تا شاید در آینده بتوانند نوعی آلترناتیو
سیاسی یا امنیتی شکل دهند، البته
جزئیات بیشتری ارائه نمیشود.
در جلسه توجیهی موساد در
کاخ سفید پیش از آغاز جنگ ۳۹
روزه نیز، موساد گزینههای مختلفی
از مخالفان ایرانی از جمله رضا پهلوی
را معرفی کرده بود.
⚡️@bardegi57
ما هنوز با ایران کارمان تمام نشده،
تازه شروع کردهایم.
نوشته ایتای ایلناعی
در «هیوم»، رسانه جریان اصلی
اسرائیلی با جزئیات فعالیتهای موساد
بعد از ریاست دیوید بارنئا را در جنگ
شناختی و نفوذ در عرصه سیاسی
و رسانهای #ایران شرح میدهد.
👈من در سالیان گذشته
با درک روند کلی در این
خصوص مرتب هشدار داده بودم.
اما این مقاله جزئیات بیشتر و روشنگرانه
دارد و توضیح میدهد که دولت اسرائیل
طیف متنوعی از نیروهای سیاسی و مدنی
ایران را هدف قرار داده و #رضا_پهلوی
تنها گزینه نیست.
👈دوما:
موساد جنگ ۳۹ روزه را
آغاز فروپاشی و تضعیف
جمهوری اسلامی میدانسته
و نه پایان آن.
به عبارت دیگر هدف کوتاه
کردن عمر این نظام بوده است.
موساد همچنان در ایران فعال بوده
و به فعالیتهایش برای تقویت
اپوزیسیون وابسته و مداخله در
امور داخلی سیاست ایران را ادامه
داده و در جلو بردن پروژه رژیمچنج
اصرار دارد.
🎈اطلاعات مهم مقاله
به شرح زیر هستند:
۱- پروژه بزرگ
«ماشین زهرپاشی»
در شبکههای اجتماعی:
این شبکه شامل هزاران
حساب جعلی، عملیات هماهنگ
رسانهای، انتشار اطلاعات هدفمند،
تخریب وجهه حکومت و تشویق
نارضایتی عمومی بوده است.
یکی از منابع مقاله میگوید:
هر سیاستمداری آرزو داشت
چنین شبکهای در اختیار داشته
باشد.
👈طبق گزارش،
موساد علاوه بر حسابهای جعلی،
با اینفلوئنسرهای واقعی داخل
و خارج ایران نیز کار میکرد
و حتی در برخی موارد با استفاده
از هوش مصنوعی، شخصیتها و
اینفلوئنسرهای مجازی تولید میکرد
تا پیامهای ضدحکومتی را گسترش
دهد.
۲- اصلاحات عملیاتی
و راهاندازی نیروهای میدانی:
بارنئا در موساد، شاخه سنتی
«تزومت» را که مسئول جذب
و اداره جاسوسها بود، منحل کرد
و چند شاخه جدید جایگزین آن کرد.
مهمترین آنها شاخهای بود که
وظیفهاش جذب نیروهای غیر
اسرائیلی برای عملیات در کشورهای
دشمن بود.
طبق مقاله، در عملیاتهای
«شیر خیزان» و «غرش شیر»
دهها عامل غیر اسرائیلی در
داخل ایران فعال بودند و به
سامانههای پدافندی، پرتابگرهای
موشکی و مراکز نظامی حمله کردند.
نویسنده میگوید حتی در داخل موساد
هم بسیاری باور نمیکردند چنین شبکهای
بتواند در ایران شکل بگیرد بدون آنکه
لو برود.
۳- همکاری با نیروهای کرد
در داخل ایران و مناطق مرزی:
مقاله میگوید موساد بخشی از
نیروهای کرد را آموزش داده
و مسلح کرده بود تا در صورت
گسترش بحران داخلی، بتوانند
نقش بیثباتکننده ایفا کنند.
۴- در مقاله گفته شده که موساد
با برخی جریانهای بالقوه مخالف
حکومت ارتباطهایی ایجاد کرده بود
تا شاید در آینده بتوانند نوعی آلترناتیو
سیاسی یا امنیتی شکل دهند، البته
جزئیات بیشتری ارائه نمیشود.
در جلسه توجیهی موساد در
کاخ سفید پیش از آغاز جنگ ۳۹
روزه نیز، موساد گزینههای مختلفی
از مخالفان ایرانی از جمله رضا پهلوی
را معرفی کرده بود.
⚡️@bardegi57
❤10
{ بدانید و موثق بدانید:
موساد/ لنگلی }
🎈اسرائیلیها مخالفتی
با مذاکرات آمریکا و جمعآوری
اورانیوم غنیشده و تاسیسات
هستهای ج.ا. ندارد.
اما کار اسرائیل با ج.ا.
اینجا پایان نمیگیرد.
جنگ با جبهه ترور، به این
زودیها تمام نمیشود...!
⚡️@bardegi57
موساد/ لنگلی }
🎈اسرائیلیها مخالفتی
با مذاکرات آمریکا و جمعآوری
اورانیوم غنیشده و تاسیسات
هستهای ج.ا. ندارد.
اما کار اسرائیل با ج.ا.
اینجا پایان نمیگیرد.
جنگ با جبهه ترور، به این
زودیها تمام نمیشود...!
⚡️@bardegi57
👍14👏3
🎈در مقاله اسرائیل هیوم
«شاخه محرمانه موساد آشکار شده:
کارمان با #ایران را تمام نکردهایم،
تازه شروع کردیم.
داوید بارنیا (رئیس موساد)
متقاعد است که اگر ترامپ
توافق هستهای/اقتصادی امضا نکند
و محاصره تحریمها و فشار
دریایی/اقتصادی ادامه پیدا کند،
رژیم تا پایان سال ۲۰۲۶ سقوط
خواهد کرد.
⚡️@bardegi57
«شاخه محرمانه موساد آشکار شده:
کارمان با #ایران را تمام نکردهایم،
تازه شروع کردیم.
داوید بارنیا (رئیس موساد)
متقاعد است که اگر ترامپ
توافق هستهای/اقتصادی امضا نکند
و محاصره تحریمها و فشار
دریایی/اقتصادی ادامه پیدا کند،
رژیم تا پایان سال ۲۰۲۶ سقوط
خواهد کرد.
⚡️@bardegi57
👍4👏3❤1🙏1
🎈قالیباف:
ما امتیازات را نه با گفتگو،
بلکه با موشکها میگیریم،
در مذاکره فقط آنها را تفهیم
میکنیم.
👈پ ن: در جنگ اخیر
رژیم هیچ دفاعی نتونسته
از #ایران بکنه، فقط موشک پرانی
به کشورهای منطقه و به کشتیهای
تجاری کرده، و اینجا قالیباف علنا
داره تأیید میکنه، که یک گروه تروریستی
هستن تا یک دولت و نماینده یک کشور...!
⚡️@bardegi57
ما امتیازات را نه با گفتگو،
بلکه با موشکها میگیریم،
در مذاکره فقط آنها را تفهیم
میکنیم.
👈پ ن: در جنگ اخیر
رژیم هیچ دفاعی نتونسته
از #ایران بکنه، فقط موشک پرانی
به کشورهای منطقه و به کشتیهای
تجاری کرده، و اینجا قالیباف علنا
داره تأیید میکنه، که یک گروه تروریستی
هستن تا یک دولت و نماینده یک کشور...!
⚡️@bardegi57
👍9❤3👏2😁1
🎈تصاویر ماهوارهای منتشر شده
توسط رویترز نشان میدهد که
چین سکوی پرتاب عظیمی به
مساحت هزاران کیلومتر مربع
در نزدیکی انبارهای موشکهای
هستهای خود در بیابان سینکیانگ
در شمال غرب کشور ساخته است...!
⚡️@bardegi57
توسط رویترز نشان میدهد که
چین سکوی پرتاب عظیمی به
مساحت هزاران کیلومتر مربع
در نزدیکی انبارهای موشکهای
هستهای خود در بیابان سینکیانگ
در شمال غرب کشور ساخته است...!
⚡️@bardegi57
👎3💩3❤1
🎈احمد وحیدی،
فرمانده کل سپاه:
حصر را از طریق مذاکره
خواهیم شکست.
اگر نشد، از طریق
اقدام مستقیم...!
⚡️@bardegi57
فرمانده کل سپاه:
حصر را از طریق مذاکره
خواهیم شکست.
اگر نشد، از طریق
اقدام مستقیم...!
⚡️@bardegi57
🤣24🖕4❤1
ترامپ هم اکنون:
#ایران باید توافق کند که هرگز
سلاح یا بمب هستهای نخواهد
داشت.
#تنگه_هرمز باید فوراً باز شود.
بدون عوارض و محدودیت،
برای عبور آزاد کشتیها در
هر دو جهت.
تمام مینهای دریایی (بمبها)،
اگر وجود داشته باشند، باید خنثی
یا منهدم شوند.
ما با مینروبهای فوقالعادهمان
تعداد زیادی از این مینها را از
طریق انفجار نابود کردهایم.
👈ایران فوراً باقیمانده
مینها را نیز جمعآوری یا منفجر
خواهد کرد که تعدادشان هم
زیاد نیست.
کشتیهایی که بهدلیل
محاصره دریایی بیسابقه
و فوقالعاده ما در تنگه گرفتار
شده بودند، محاصرهای که حالا
لغو میشود، میتوانند روند
«بازگشت به خانه» را آغاز کنند...!
👈از طرف من،
رئیسجمهور محبوبتان،
به همسران، شوهران، پدر
و مادرها و خانوادههایتان
سلام برسانید...!
مواد غنیشدهای که گاهی
از آن با عنوان «غبار هستهای»
یاد میشود و در اعماق زمین،
زیر کوههایی که تقریباً بر اثر
حمله قدرتمند بمبافکنهای B2
ما در ۱۱ ماه پیش فرو ریختهاند،
دفن شدهاند، توسط ایالات متحده
از زیر زمین بیرون آورده خواهند
شد.
👈طبق توافق، آمریکا و چین تنها
کشورهایی هستند که توانایی
فنی چنین کاری را دارند...!
این کار با هماهنگی کامل
با جمهوری اسلامی ایران
و همچنین آژانس بینالمللی
انرژی اتمی انجام خواهد شد
و سپس نابود میشوند.
👈تا اطلاع ثانوی
هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد.
درباره مسائل دیگری که اهمیت
بسیار کمتری دارند نیز توافق
حاصل شده است.
اکنون برای اتخاذ تصمیم نهایی
به اتاق وضعیت میروم.
از توجه شما به این موضوع
سپاسگزارم...!
⚡️@bardegi57
#ایران باید توافق کند که هرگز
سلاح یا بمب هستهای نخواهد
داشت.
#تنگه_هرمز باید فوراً باز شود.
بدون عوارض و محدودیت،
برای عبور آزاد کشتیها در
هر دو جهت.
تمام مینهای دریایی (بمبها)،
اگر وجود داشته باشند، باید خنثی
یا منهدم شوند.
ما با مینروبهای فوقالعادهمان
تعداد زیادی از این مینها را از
طریق انفجار نابود کردهایم.
👈ایران فوراً باقیمانده
مینها را نیز جمعآوری یا منفجر
خواهد کرد که تعدادشان هم
زیاد نیست.
کشتیهایی که بهدلیل
محاصره دریایی بیسابقه
و فوقالعاده ما در تنگه گرفتار
شده بودند، محاصرهای که حالا
لغو میشود، میتوانند روند
«بازگشت به خانه» را آغاز کنند...!
👈از طرف من،
رئیسجمهور محبوبتان،
به همسران، شوهران، پدر
و مادرها و خانوادههایتان
سلام برسانید...!
مواد غنیشدهای که گاهی
از آن با عنوان «غبار هستهای»
یاد میشود و در اعماق زمین،
زیر کوههایی که تقریباً بر اثر
حمله قدرتمند بمبافکنهای B2
ما در ۱۱ ماه پیش فرو ریختهاند،
دفن شدهاند، توسط ایالات متحده
از زیر زمین بیرون آورده خواهند
شد.
👈طبق توافق، آمریکا و چین تنها
کشورهایی هستند که توانایی
فنی چنین کاری را دارند...!
این کار با هماهنگی کامل
با جمهوری اسلامی ایران
و همچنین آژانس بینالمللی
انرژی اتمی انجام خواهد شد
و سپس نابود میشوند.
👈تا اطلاع ثانوی
هیچ پولی رد و بدل نخواهد شد.
درباره مسائل دیگری که اهمیت
بسیار کمتری دارند نیز توافق
حاصل شده است.
اکنون برای اتخاذ تصمیم نهایی
به اتاق وضعیت میروم.
از توجه شما به این موضوع
سپاسگزارم...!
⚡️@bardegi57
❤6👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شاید خیلی ها این صحنه های زیبا را ندیده بودید .😍
فیلمی تاریخی از لحظه کتلت شدن خامنه ای در بیت العنکبوت !
⚡️@bardegi57
فیلمی تاریخی از لحظه کتلت شدن خامنه ای در بیت العنکبوت !
⚡️@bardegi57
❤26👏2🤩2😁1
🔴 خبرنگار ارشد سیاست خارجی نیویورک: ترامپ اکنون به اتاق وضعیت میرود تا تصمیم بگیرد که آیا توافق با ایران را که منجر به بازگشایی تنگه هرمز، لغو محاصره بنادر ایران توسط آمریکا و حذف و نابودی اورانیوم غنیشده تهران میشود، بپذیرد یا خیر
@bardegi57
@bardegi57
❤4
🔴 خلاصه شروط ترامپ :
👈وظایف جمهوری اسلامی :
▪️ تحویل اورانیوم به آمریکا
▪️ بازکردن بی قید و شرط تنگه هرمز
▪️ مین روبی کامل تنگه
▪️ فراموش کردن سلاح اتمی
👈ایالات متحده :
▪️ فقط محاصره دریایی برداشته میشود
▪️با همکاری چین و امارات اورانیوم غنی شدهی ایران نابود میشود و هیچ پولی پرداخت و یا آزاد نمی شود
⚡️@bardegi57
👈وظایف جمهوری اسلامی :
▪️ تحویل اورانیوم به آمریکا
▪️ بازکردن بی قید و شرط تنگه هرمز
▪️ مین روبی کامل تنگه
▪️ فراموش کردن سلاح اتمی
👈ایالات متحده :
▪️ فقط محاصره دریایی برداشته میشود
▪️با همکاری چین و امارات اورانیوم غنی شدهی ایران نابود میشود و هیچ پولی پرداخت و یا آزاد نمی شود
⚡️@bardegi57
🤡9💩1🤨1
🌎 شکست ملت ها ؛ مهم ترین سوال تاریخ !
🌑 جعفر بخشی بی نیاز
نویسنده و روزنامه نگار
🌐 معمای ثروت و رنج برای بشریت همچنان بی پاسخ است. یک سو ملتی سرشار از غنا و ثروت و رفاه و امید و آینده و در سویی دیگر ملتی بی نوا ؛ فقیر ؛ درمانده و محروم. این که چرا ملتها شکست میخورند برای بسیاری از سیاست مداران و حتی اقتصاد دانانِ بزرگ دنیا تلخ و ناگوار است و در عین حال پر رنج و گزنده. زیرا این نظریه ی برتر جغرافیا را از بهشتِ عللِ توسعه اخراج میکند ؛ فرهنگ را به حاشیه میراند و حتی ناآگاهیِ حاکمان را به عنوان دلیلِ اصلیِ فقر رد میکند. بعد پاسخ می دهد که ملتها نه به این دلیل شکست میخورند که رهبرانشان نمیدانند چگونه اقتصاد را اصلاح کنند ؛ بلکه به این دلیل شکست میخورند که میدانند دقیقاً چه چیزی برای اقتصاد خوب است ؛ اما آن را انجام نمیدهند چون برای بقای سیاسی آنها به شدت مضر است. رشد اقتصادی نیازمندِ نوآوری ست. نوآوری نیازمندِ تغییر است و تغییر منافعِ موجود را برای عده ای تهدید میکند. دانایی ؛ فهم ؛ تکنولوژی ؛ ساختارِ قدرت را به هم میزند. پس حاکمان به جای استقبال از شکوفایی آن را سرکوب میکنند. قدرت را به دستِ عدهای قلیل می دهند تا منابع را از اکثریتِ جامعه استخراج کنند. در این سیستم ؛ نه انگیزهای برای کارگر باقی میماند و نه جراتی برای کار آفرین. چون مالکیت در امنیت نیست و رقابت با رانت خوارانِ متصل به قدرت ناممکن است. اگر کشوری در فقر باقی مانده ؛ به این دلیل نیست که مهندسان یا اقتصاد دانانِ بی سوادی دارد. به این دلیل است که در آن کشور قدرت نه به عنوان امانتی در دستِ قانون بلکه به عنوان ابزاری برای تملک تعریف شده است. ملتها زمانی بر میخیزند که شهروندان درک کنند مهارِ قدرت بر توزیعِ ثروت مقدم است. تا زمانی که قدرتِ سیاسی فراگیر نشود ؛ ثروتِ اقتصادی هرگز پایدار نخواهد شد.
⚡️@batdegi57
🌑 جعفر بخشی بی نیاز
نویسنده و روزنامه نگار
🌐 معمای ثروت و رنج برای بشریت همچنان بی پاسخ است. یک سو ملتی سرشار از غنا و ثروت و رفاه و امید و آینده و در سویی دیگر ملتی بی نوا ؛ فقیر ؛ درمانده و محروم. این که چرا ملتها شکست میخورند برای بسیاری از سیاست مداران و حتی اقتصاد دانانِ بزرگ دنیا تلخ و ناگوار است و در عین حال پر رنج و گزنده. زیرا این نظریه ی برتر جغرافیا را از بهشتِ عللِ توسعه اخراج میکند ؛ فرهنگ را به حاشیه میراند و حتی ناآگاهیِ حاکمان را به عنوان دلیلِ اصلیِ فقر رد میکند. بعد پاسخ می دهد که ملتها نه به این دلیل شکست میخورند که رهبرانشان نمیدانند چگونه اقتصاد را اصلاح کنند ؛ بلکه به این دلیل شکست میخورند که میدانند دقیقاً چه چیزی برای اقتصاد خوب است ؛ اما آن را انجام نمیدهند چون برای بقای سیاسی آنها به شدت مضر است. رشد اقتصادی نیازمندِ نوآوری ست. نوآوری نیازمندِ تغییر است و تغییر منافعِ موجود را برای عده ای تهدید میکند. دانایی ؛ فهم ؛ تکنولوژی ؛ ساختارِ قدرت را به هم میزند. پس حاکمان به جای استقبال از شکوفایی آن را سرکوب میکنند. قدرت را به دستِ عدهای قلیل می دهند تا منابع را از اکثریتِ جامعه استخراج کنند. در این سیستم ؛ نه انگیزهای برای کارگر باقی میماند و نه جراتی برای کار آفرین. چون مالکیت در امنیت نیست و رقابت با رانت خوارانِ متصل به قدرت ناممکن است. اگر کشوری در فقر باقی مانده ؛ به این دلیل نیست که مهندسان یا اقتصاد دانانِ بی سوادی دارد. به این دلیل است که در آن کشور قدرت نه به عنوان امانتی در دستِ قانون بلکه به عنوان ابزاری برای تملک تعریف شده است. ملتها زمانی بر میخیزند که شهروندان درک کنند مهارِ قدرت بر توزیعِ ثروت مقدم است. تا زمانی که قدرتِ سیاسی فراگیر نشود ؛ ثروتِ اقتصادی هرگز پایدار نخواهد شد.
⚡️@batdegi57
👍2
خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت، در 24 ساعت گذشته، 24 فروند کشتی با «هماهنگی» نیروی دریایی سپاه پاسداران و وزارت خارجه از گذرگاههای ورودی و خروجی تنگه هرمز عبور کردهاند.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
💩6🤬4❤2😁2
👎23🤬7💩3👍1
ایال زمیر، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اعلام کرد: «تاکنون 7500 نفر از نیروهای حزبالله را کشتهایم که 2500 نفر از آنها تنها از ماه مارس تاکنون هدف قرار گرفتهاند.»
او در ادامه با اشاره به تداوم عملیات نظامی تاکید کرد: «به تعقیب و هدف قرار دادن هستههای پرتاب پهپاد و اپراتورهای هدایتکننده حزبالله در خاک لبنان ادامه خواهیم داد.»
⚡️@bardegi57
او در ادامه با اشاره به تداوم عملیات نظامی تاکید کرد: «به تعقیب و هدف قرار دادن هستههای پرتاب پهپاد و اپراتورهای هدایتکننده حزبالله در خاک لبنان ادامه خواهیم داد.»
⚡️@bardegi57
👏18🔥3😁1
تروریست - دانشجوی لبنانی دانشگاه آزاد در حملات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان به هلاکت رسید
ولید عفیف، تروریست حزبالله که امروز در حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان به هلاکت رسید از دانشجویان دانشگاه آزاد بود که در مقطع دکتری رشته جغرافیای سیاسی در حال تحصیل بوده است.
#بیش_باد
⚡️@bardegi57
ولید عفیف، تروریست حزبالله که امروز در حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان به هلاکت رسید از دانشجویان دانشگاه آزاد بود که در مقطع دکتری رشته جغرافیای سیاسی در حال تحصیل بوده است.
#بیش_باد
⚡️@bardegi57
🥰20👏13❤2😁2😢2