یک سوم مردم خوزستان فقیر و تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند .
محمد مالی،خبرنگار:با یکی از معاونین سابق استانداری خوزستان، بحث فقر و فرودست شدن طبقه متوسط در چند سال اخیر بود، گفت فلانی بهنظرت چند درصد مردم خوزستان تحت پوشش نهادهای حمایتی و یا در واقع فقیر و نیازمند هستند؟ خب بیاطلاع نبودم. حدسهایی زدم. ولی باورم نمیشد بیش از یکسوم را.
پینوشت:
خوزستان با وجود سهم ۱۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران، بالاترین شاخص فلاکت در کشور را داراست.
⚡️@bardegi57
محمد مالی،خبرنگار:با یکی از معاونین سابق استانداری خوزستان، بحث فقر و فرودست شدن طبقه متوسط در چند سال اخیر بود، گفت فلانی بهنظرت چند درصد مردم خوزستان تحت پوشش نهادهای حمایتی و یا در واقع فقیر و نیازمند هستند؟ خب بیاطلاع نبودم. حدسهایی زدم. ولی باورم نمیشد بیش از یکسوم را.
پینوشت:
خوزستان با وجود سهم ۱۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران، بالاترین شاخص فلاکت در کشور را داراست.
⚡️@bardegi57
🤬5💔2
آمریکا شبکه قاچاق گاز مایع ایران به آسیا را تحریم کرد
تامی پیگوت، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: واشنگتن یک شبکه پیچیده را تحریم کرده است
⚡️@bardegi57
تامی پیگوت، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: واشنگتن یک شبکه پیچیده را تحریم کرده است
⚡️@bardegi57
👍16
وسط اینهمه بیشرفی، حیفه از شرافت #محسن_یگانه حرف نزنیم!
خوانندهای که چندین ساله توی اوجه، بهترین کیفیت رو به مخاطبش ارائه میده و همیشه کنسرتهاش توی همون ساعات اول سولداوت میشد، طرف مردم رو گرفت و قید درآمدهای نجومی و اموالش رو زد🤍
⚡️@bardegi57
خوانندهای که چندین ساله توی اوجه، بهترین کیفیت رو به مخاطبش ارائه میده و همیشه کنسرتهاش توی همون ساعات اول سولداوت میشد، طرف مردم رو گرفت و قید درآمدهای نجومی و اموالش رو زد🤍
⚡️@bardegi57
❤79👍8👎1
طبق گزارش CNN:
دولت کوبا شروع به توزیع سلاح به شهروندان عادی کرده و رسماً از آنها خواسته است برای یک تهاجم نظامی آمریکایی قریبالوقوع آماده شوند، حکومت نظامی در پایتخت کوبا اعمال شده است
⚡️@bardegi57
دولت کوبا شروع به توزیع سلاح به شهروندان عادی کرده و رسماً از آنها خواسته است برای یک تهاجم نظامی آمریکایی قریبالوقوع آماده شوند، حکومت نظامی در پایتخت کوبا اعمال شده است
⚡️@bardegi57
👍4💩3👎1
یدیعوت آحارونوت: امارات درخواست پناهندگی خانواده بشار اسد را رد کرد
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد: خانواده بشار اسد رئیس جمهور مخلوع سوریه خواستار خروج از روسیه و سفر به امارات و بطور خاص امارت نشین ابوظبی شده بودند، اما مقامات اماراتی این درخواست را رد کردهاند.
⚡️@bardegi57
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد: خانواده بشار اسد رئیس جمهور مخلوع سوریه خواستار خروج از روسیه و سفر به امارات و بطور خاص امارت نشین ابوظبی شده بودند، اما مقامات اماراتی این درخواست را رد کردهاند.
⚡️@bardegi57
👍24❤1👏1
پت فالون، نماینده جمهوریخواه: حمله ترامپ به جمهوری اسلامی اجتنابناپذیر است
پت فالون، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس، گفت که معتقد است تصمیم دونالد ترامپ برای انجام حملات علیه جمهوری اسلامی «اجتنابناپذیر» است.
آقای فالون روز شنبه درباره جمهوری اسلامی به فاکس نیوز گفت: «آنها تندروتر و متعصب هستند و از اورانیوم غنیشده دست نخواهند کشید و تنگه [هرمز] را باز نخواهند کرد، بنابراین متأسفانه فکر میکنم زور تنها گزینهای است که برای رئیسجمهور باقی مانده است.»
او همچنین با اشاره به این که حکومت ایران هرگز با حسن نیت مذاکره نکرده است، گفت: «متأسفانه این موضوع باید یا به شکل آسان یا به شکل سخت پایان یابد و من فکر میکنم به شکل سخت پایان خواهد یافت.»
⚡️@bardegi57
پت فالون، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس، گفت که معتقد است تصمیم دونالد ترامپ برای انجام حملات علیه جمهوری اسلامی «اجتنابناپذیر» است.
آقای فالون روز شنبه درباره جمهوری اسلامی به فاکس نیوز گفت: «آنها تندروتر و متعصب هستند و از اورانیوم غنیشده دست نخواهند کشید و تنگه [هرمز] را باز نخواهند کرد، بنابراین متأسفانه فکر میکنم زور تنها گزینهای است که برای رئیسجمهور باقی مانده است.»
او همچنین با اشاره به این که حکومت ایران هرگز با حسن نیت مذاکره نکرده است، گفت: «متأسفانه این موضوع باید یا به شکل آسان یا به شکل سخت پایان یابد و من فکر میکنم به شکل سخت پایان خواهد یافت.»
⚡️@bardegi57
👍12❤1🙏1
🔴 رویترز شنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که آمریکا در حال بررسی تحویل داراییهای بلوکه شده ایران به کشورهای خلیج فارس برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از حملههای جمهوری اسلامی است.
این منبع افزود آمریکا همچنین استفاده از این داراییها برای جبران خسارتهای گذشته را بررسی خواهد کرد.
به گفته او، اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، به تیمی دستور داده است هزینه خسارتهایی را که پیشتر از سوی جمهوری اسلامی به کشورهای خلیج فارس وارد شده، ارزیابی کند.
⚡️@bardegi57
این منبع افزود آمریکا همچنین استفاده از این داراییها برای جبران خسارتهای گذشته را بررسی خواهد کرد.
به گفته او، اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، به تیمی دستور داده است هزینه خسارتهایی را که پیشتر از سوی جمهوری اسلامی به کشورهای خلیج فارس وارد شده، ارزیابی کند.
⚡️@bardegi57
😁11👏5🤬1
تصویر سکر ابو کریم، فرمانده سلول نخبه حماس که در جنوب غزه کشته شد
ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعات این کشور در بیانیهای مشترک اعلام کردند سکر ابو کریم، فرمانده یک سلول نخبه حماس، در حملهای دقیق در جنوب نوار غزه کشته شده است.
بر اساس این بیانیه، ابو کریم از افراد دخیل در نفوذ به منطقه کیسوفیم در جریان حمله هفتم اکتبر بود و در طول جنگ نیز در طراحی و اجرای حملات علیه نیروهای ارتش اسرائیل در نوار غزه نقش داشت.
⚡️@bardegi57
ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعات این کشور در بیانیهای مشترک اعلام کردند سکر ابو کریم، فرمانده یک سلول نخبه حماس، در حملهای دقیق در جنوب نوار غزه کشته شده است.
بر اساس این بیانیه، ابو کریم از افراد دخیل در نفوذ به منطقه کیسوفیم در جریان حمله هفتم اکتبر بود و در طول جنگ نیز در طراحی و اجرای حملات علیه نیروهای ارتش اسرائیل در نوار غزه نقش داشت.
⚡️@bardegi57
🎉24❤3👍3
💩8
🍃🍃
حذف ارز ترجیحی؛ قمار تورمی دولت ایران
یک هفته پس از آغاز اعتراضها به افزایش سرسامآور نرخ ارز، دولت ایران ارز ترجیحی (دولتی) را حذف کرد. این ارز - مشهور به دلار ۲۸ هزار و پانصد تومانی - به واردات بعضی از کالاهای اساسی از جمله دارو و نهادههای دامی تعلق میگرفت.
طبق اعلام دولت، این کالاها از این به بعد باید با نرخ ارزی دیگری موسوم به تالار دوم وارد شود که امروز حدود ۱۳۱ هزار تومان بود و به نرخ ارز در بازار آزاد نزدیکتر است.
دولت گفته است که برای کمک به معیشت مردم، به ۸۰ میلیون نفر ماهانه یک میلیون تومان کالابرگ میدهد و خانوادهها از شنبه هفته آینده میتوانند از آن استفاده کنند.
حذف ارز ترجیحی قمار بزرگی است که دولت مسعود پزشکیان امیدوار است به یک شوک تورمی شدید - مشابه آنچه در بهار ۱۴۰۱ اتفاق افتاد - منجر نشود.
پزشکیان ۳ سیاست به شدت تورم زا، فلاکت زا، بحران ساز و تنش زا که دولتهای پیشین هیچگاه حتی دو تا از آنها را با هم اجرا نمی کردند، را در شرایطی بسیار نامناسب با هم دارد اجرا می کند:
(۱) بیش از دو برابر کردن قیمت ارز آزاد
+
(۲) نزدیک به ۵ برابر کردن قیمت ارز ترجیحی
+
(۳) چند برابر کردن قیمت نهاده های انرژی و به ویژه بنزین
اقتصاد کسب و کار بازارها
اتحاد بازنشستگان
⚡️@bardegi57
حذف ارز ترجیحی؛ قمار تورمی دولت ایران
یک هفته پس از آغاز اعتراضها به افزایش سرسامآور نرخ ارز، دولت ایران ارز ترجیحی (دولتی) را حذف کرد. این ارز - مشهور به دلار ۲۸ هزار و پانصد تومانی - به واردات بعضی از کالاهای اساسی از جمله دارو و نهادههای دامی تعلق میگرفت.
طبق اعلام دولت، این کالاها از این به بعد باید با نرخ ارزی دیگری موسوم به تالار دوم وارد شود که امروز حدود ۱۳۱ هزار تومان بود و به نرخ ارز در بازار آزاد نزدیکتر است.
دولت گفته است که برای کمک به معیشت مردم، به ۸۰ میلیون نفر ماهانه یک میلیون تومان کالابرگ میدهد و خانوادهها از شنبه هفته آینده میتوانند از آن استفاده کنند.
حذف ارز ترجیحی قمار بزرگی است که دولت مسعود پزشکیان امیدوار است به یک شوک تورمی شدید - مشابه آنچه در بهار ۱۴۰۱ اتفاق افتاد - منجر نشود.
پزشکیان ۳ سیاست به شدت تورم زا، فلاکت زا، بحران ساز و تنش زا که دولتهای پیشین هیچگاه حتی دو تا از آنها را با هم اجرا نمی کردند، را در شرایطی بسیار نامناسب با هم دارد اجرا می کند:
(۱) بیش از دو برابر کردن قیمت ارز آزاد
+
(۲) نزدیک به ۵ برابر کردن قیمت ارز ترجیحی
+
(۳) چند برابر کردن قیمت نهاده های انرژی و به ویژه بنزین
اقتصاد کسب و کار بازارها
اتحاد بازنشستگان
⚡️@bardegi57
❤2🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جاویدنام مجید_فرنیا پدر چهلوشش ساله، هجدهم دیماه در چالوس با شلیک مستقیم تروریستهای جمهوری اسلامی به قتل رسید.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
❤22😭10🕊1
هنوز ۳ماه از سال نگذشته، سخنگوی کمیسیون تلفیق گفته بودجه باید با توجه به شرایط جدید اصلاح بشه
اینا همه سیگنال بیشتر شدن کسری بودجه و بالا رفتن تورمه
⚡️@bardegi57
اینا همه سیگنال بیشتر شدن کسری بودجه و بالا رفتن تورمه
⚡️@bardegi57
🔥8💩3❤1
سیانان:
حکومت کوبا شروع به توزیع سلاح به شهروندان عادی کرده و از مردم خواسته برای حمله نظامی آمریکا آماده باشن!
⚡️@bardegi57
حکومت کوبا شروع به توزیع سلاح به شهروندان عادی کرده و از مردم خواسته برای حمله نظامی آمریکا آماده باشن!
⚡️@bardegi57
😁18👍1💩1
آژانس بین المللی انرژی اتمی: از وضعیت ذخایر اورانیوم در ایران اگاهی کامل نداریم.
ایران تنها کشور غیرهستهای است که اورانیوم غنیشده تا 60 درصد رو انباشته کرده.
⚡️@bardegi57
ایران تنها کشور غیرهستهای است که اورانیوم غنیشده تا 60 درصد رو انباشته کرده.
⚡️@bardegi57
💩8🤡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قابل توجه:
شهرهای موشکی سپاه یکی پس از دیگری نابودشد و مکانشون هم لو رفت!
یکی از همان شهرهای موشکی سپاه که حالا نابود شده؛«شهرک موشکی یزد» بود.
همونجایی که باعث شد کلی خشکسالی برای زاینده رود بار بیاد ،همونجایی که سپاه پاسداران گفته بود داریم هندونه میکاریم!
⚡️@bardegi57
شهرهای موشکی سپاه یکی پس از دیگری نابودشد و مکانشون هم لو رفت!
یکی از همان شهرهای موشکی سپاه که حالا نابود شده؛«شهرک موشکی یزد» بود.
همونجایی که باعث شد کلی خشکسالی برای زاینده رود بار بیاد ،همونجایی که سپاه پاسداران گفته بود داریم هندونه میکاریم!
⚡️@bardegi57
❤17👏4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🤣51👍9🍾6🔥4🤡3❤2🏆1