در متن تفاهمنامهای که کاخ سفید منتشر کرده، آمریکا امتیازات قابل توجهی به ایران داده که در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه ست: از جمله توقف محاصره دریایی و محدودیتهای نظامی، کاهش حضور نیروهایش در منطقه، لغو یا تعلیق گسترده تحریمهای نفتی، بانکی و مالی، آزادسازی داراییهای بلوکهشده ایران، صدور معافیت برای صادرات نفت و تراکنشهای مالی، و همچنین مشارکت در یک طرح بازسازی اقتصادی بزرگ برای ایران با ارزش حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
💩33🤩1
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤🔥34💔20😢12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به یاد آنان که در زندانهای رژیم فریاد آزادی سر میدهند ✌️✌️🥀🥀😞
🔸☀🔸
رویایی بود به نام #آزادی
به آیندگان بگوييد ما برایش
زندگی کردیم و جنگیدیم تا مردیم..
✍#مارکوس_ایمیلیانوس
🌹موسوی🌹
⚡️@bardegi57
🔸☀🔸
رویایی بود به نام #آزادی
به آیندگان بگوييد ما برایش
زندگی کردیم و جنگیدیم تا مردیم..
✍#مارکوس_ایمیلیانوس
🌹موسوی🌹
⚡️@bardegi57
😢29💔14🫡2❤1
🔺🔻طعنه تند امجد طاها به اعتماد ترامپ و ونس به جمهوری اسلامی
امجد طاها، تحلیلگر سیاسی عربزبان، در واکنشی کنایهآمیز به رویکرد دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا، و جیدی ونس در قبال جمهوری اسلامی نوشت:
«از میان ۸.۳ میلیارد نفر روی زمین، ظاهراً فقط دو نفر به جمهوری اسلامی اعتماد دارند: ترامپ و جیدی ونس.»
این توییت در حالی منتشر شده که بحثها درباره تفاهمنامه آمریکا با جمهوری اسلامی و تأخیر در انتشار متن آن، انتقادهای گستردهای را بهدنبال داشته است.
⚡️@bardegi57
امجد طاها، تحلیلگر سیاسی عربزبان، در واکنشی کنایهآمیز به رویکرد دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا، و جیدی ونس در قبال جمهوری اسلامی نوشت:
«از میان ۸.۳ میلیارد نفر روی زمین، ظاهراً فقط دو نفر به جمهوری اسلامی اعتماد دارند: ترامپ و جیدی ونس.»
این توییت در حالی منتشر شده که بحثها درباره تفاهمنامه آمریکا با جمهوری اسلامی و تأخیر در انتشار متن آن، انتقادهای گستردهای را بهدنبال داشته است.
⚡️@bardegi57
❤22💯7🤣4
ترامپ با امضای توافق مورد غضب بخش قابل توجهی از سناتورهای جمهوری خواه قرار گرفته چون معتقدن توافق با ج.ا بر سر برنامه هسته ای بی فایده ست.
دموکرات ها هم حالا بهش پیله کردن حق نداری پولی بدی به ج.ا
از طرفی اروپایی ها هم گفتن توافق با ج.ا باید شامل برنامه موشکی و نیابتی هم باشه و تحریم هاشون رو تاوقتی مطمئن نشن برنمیدارن.
موضع سفت و سخت آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دیگه بماند.
نتانیاهو در آخرین کنفرانس خبریش گفته اسرائیل بخاطر امنیتش فعلا در جنوب لبنان میمونه و حاضر نیست کامل خارج بشه و هرزمان احساس خطر کنه به ایران و حزب الله و حماس حمله میکنه.
کمااینکه هنوز زد و خورد با حزب الله رو داره.
وضعیت در تنگه هرمز بسی پیچیده ترم هست.
ونس گفته انتظار اخذ عوارض توسط ایران رو نداره دیگه.
سپاه هنوز رسما اعلام نکرده که تنگه باز شده و در شعارها و بیانیه های ج.ا تا لحظه ی کنونی این حرف که ""تا زمان حصول اطمینان از پایبندی آمریکا به تعهداتش تنگه بسته میمونه"" بسیار دیده شده.
البته همزمان گفته میشه تردد در تنگه هرمز افزایش یافته و حتی یک تانکر حامل گاز هم خارج شده ولی شبکه انبیسی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده که سپاه پاسداران پهپادهایی را در تنگه هرمز پرتاب کرده که آمریکا توانسته آنها را پیش از آنکه تهدیدی برای شناورهای تجاری، کشتیهای نظامی و خدمه حاضر در منطقه ایجاد کنند، رهگیری کند. بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران از زمان امضای «الکترونیکی» یادداشت تفاهم در روز یکشنبه، هر شب اقدام به پرتاب پهپاد کرده است!!!!
صغیر و کبیر در آمریکا، اروپا، اسرائیل دارن به ترامپ فشار میارن که بزنه زیر توافق با ایران(که هنوز تایید نهایی نکرده)
وخامت اوضاع الان به وضعیتی حتی بدتر از پیام ریپلای شده هم رسیده.
طوری که سناتورهای جمهوری خواه و حتی رهبر حزب جمهوری خواهان در سنای آمریکا علنی گفتن از مفاد تفاهم نامه خبر ندارن و راضی نیستن به این توافق
ولی ونس گفته به درخواست رژیم پاکستان و قطر جون؛ متن توافق رو منتشر نمیکنیم و بعد هم انتشارش طبق زمان بندی هست !!!!
ترامپ در گردشی 180 درجه گفت تفاهم با ایران هنوز نهایی نشده و اگر خوشم نیاد تاییدش نمیکنم!!!!
⚡️@bardegi57
دموکرات ها هم حالا بهش پیله کردن حق نداری پولی بدی به ج.ا
از طرفی اروپایی ها هم گفتن توافق با ج.ا باید شامل برنامه موشکی و نیابتی هم باشه و تحریم هاشون رو تاوقتی مطمئن نشن برنمیدارن.
موضع سفت و سخت آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دیگه بماند.
نتانیاهو در آخرین کنفرانس خبریش گفته اسرائیل بخاطر امنیتش فعلا در جنوب لبنان میمونه و حاضر نیست کامل خارج بشه و هرزمان احساس خطر کنه به ایران و حزب الله و حماس حمله میکنه.
کمااینکه هنوز زد و خورد با حزب الله رو داره.
وضعیت در تنگه هرمز بسی پیچیده ترم هست.
ونس گفته انتظار اخذ عوارض توسط ایران رو نداره دیگه.
سپاه هنوز رسما اعلام نکرده که تنگه باز شده و در شعارها و بیانیه های ج.ا تا لحظه ی کنونی این حرف که ""تا زمان حصول اطمینان از پایبندی آمریکا به تعهداتش تنگه بسته میمونه"" بسیار دیده شده.
البته همزمان گفته میشه تردد در تنگه هرمز افزایش یافته و حتی یک تانکر حامل گاز هم خارج شده ولی شبکه انبیسی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده که سپاه پاسداران پهپادهایی را در تنگه هرمز پرتاب کرده که آمریکا توانسته آنها را پیش از آنکه تهدیدی برای شناورهای تجاری، کشتیهای نظامی و خدمه حاضر در منطقه ایجاد کنند، رهگیری کند. بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران از زمان امضای «الکترونیکی» یادداشت تفاهم در روز یکشنبه، هر شب اقدام به پرتاب پهپاد کرده است!!!!
صغیر و کبیر در آمریکا، اروپا، اسرائیل دارن به ترامپ فشار میارن که بزنه زیر توافق با ایران(که هنوز تایید نهایی نکرده)
وخامت اوضاع الان به وضعیتی حتی بدتر از پیام ریپلای شده هم رسیده.
طوری که سناتورهای جمهوری خواه و حتی رهبر حزب جمهوری خواهان در سنای آمریکا علنی گفتن از مفاد تفاهم نامه خبر ندارن و راضی نیستن به این توافق
ولی ونس گفته به درخواست رژیم پاکستان و قطر جون؛ متن توافق رو منتشر نمیکنیم و بعد هم انتشارش طبق زمان بندی هست !!!!
ترامپ در گردشی 180 درجه گفت تفاهم با ایران هنوز نهایی نشده و اگر خوشم نیاد تاییدش نمیکنم!!!!
⚡️@bardegi57
❤25🤔7👎2🔥1
زوم کنید روی صفحه TV!
تصویری که سیاست را عوض کرد!
شما قدرت خودتان را دستکم گرفتهاید!
با توافق ترامپ مخالفید؟! راهکار چیست؟!
عقب ننشینید! گوشه نگیرید! اتفاقا جلو بیایید! فریاد بزنید! کامنت بگذارید! نظر همسویتان را حمایت کنید!
(ترامپ در اتاق وضعیت و رصد لحظهای توئیتر!)
خشتک املاکی رو بکشید سرش
⚡️@bardegi57
تصویری که سیاست را عوض کرد!
شما قدرت خودتان را دستکم گرفتهاید!
با توافق ترامپ مخالفید؟! راهکار چیست؟!
عقب ننشینید! گوشه نگیرید! اتفاقا جلو بیایید! فریاد بزنید! کامنت بگذارید! نظر همسویتان را حمایت کنید!
(ترامپ در اتاق وضعیت و رصد لحظهای توئیتر!)
خشتک املاکی رو بکشید سرش
⚡️@bardegi57
👍31❤2😁2💯2🤣1
ترامپ قرار داد ایران رو در کاخ ورسای در فرانسه امضا کرد.
کاخی که در اون معاهده تسلیم امپراتوری آلمان در جنگ جهانی اول امضا شد.
⚡️@bardegi57
کاخی که در اون معاهده تسلیم امپراتوری آلمان در جنگ جهانی اول امضا شد.
⚡️@bardegi57
😁25❤3💩3🤡2
این توییت ۹ سال پیش ترامپ بود:
ایران به آخر خط رسیده بود و آماده فروپاشی بود
تا اینکه آمریکا از راه رسید و در قالب «توافق ایران»
به آن یک طناب نجات داد: ۱۵۰ میلیارد دلار
⚡️@bardegi57
ایران به آخر خط رسیده بود و آماده فروپاشی بود
تا اینکه آمریکا از راه رسید و در قالب «توافق ایران»
به آن یک طناب نجات داد: ۱۵۰ میلیارد دلار
⚡️@bardegi57
😁20💩7🤣1
نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در دولت اول ترامپ، با انتقاد از تفاهمنامه میان آمریکا و جمهوری اسلامی، آن را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد و گفت این توافق به معنای پرداخت پول برای بازسازی تهدیدی است که آمریکا در جنگ آن را هدف قرار داده بود.
نیکی هیلی در شبکههای اجتماعی نوشت: «این یک اشتباه بزرگ است که برای بازسازی تهدیدی که تازه نابود کردهایم پول پرداخت کنیم.»
هیلی گفت: «حمله به تاسیسات هستهای و موشکی حکومت ایران اقدام درستی بود. این حکومت شعار مرگ بر آمریکا سر میدهد، نیروهای ما را میکشد و تلاش کرده است آمریکاییها را در خاک آمریکا ترور کند.»
او افزود: «اکنون قرار است میلیاردها دلار آزاد شود و تحریمها برداشته شوند، با این وعده که پول بیشتری هم در راه باشد.» هیلی نوشت جمهوری اسلامی این منابع را مانند گذشته صرف برنامه هستهای و حمایت از گروههای نیابتی خواهد کرد.
پیشتر نیز مایک پنس، معاون پیشین دونالد ترامپ، تفاهمنامه میان آمریکا و جمهوری اسلامی را «مماشات» با تهران توصیف کرده بود.
⚡️@bardegi57
نیکی هیلی در شبکههای اجتماعی نوشت: «این یک اشتباه بزرگ است که برای بازسازی تهدیدی که تازه نابود کردهایم پول پرداخت کنیم.»
هیلی گفت: «حمله به تاسیسات هستهای و موشکی حکومت ایران اقدام درستی بود. این حکومت شعار مرگ بر آمریکا سر میدهد، نیروهای ما را میکشد و تلاش کرده است آمریکاییها را در خاک آمریکا ترور کند.»
او افزود: «اکنون قرار است میلیاردها دلار آزاد شود و تحریمها برداشته شوند، با این وعده که پول بیشتری هم در راه باشد.» هیلی نوشت جمهوری اسلامی این منابع را مانند گذشته صرف برنامه هستهای و حمایت از گروههای نیابتی خواهد کرد.
پیشتر نیز مایک پنس، معاون پیشین دونالد ترامپ، تفاهمنامه میان آمریکا و جمهوری اسلامی را «مماشات» با تهران توصیف کرده بود.
⚡️@bardegi57
👏14🤣2
این واقعاً شرمآور است!
محمد محبی بازیکن تیم ملی
فوتبال ایران هنگام پایین کشیدن پوستر مهسا امینی از روی دیواری در نزدیکی هتل محل اقامتش در تیخوانا، مکزیک دیده شد!
یک بازیکن تیم ملی نباید چنین
رفتاری داشته باشد!
⚡️@bardegi57
محمد محبی بازیکن تیم ملی
فوتبال ایران هنگام پایین کشیدن پوستر مهسا امینی از روی دیواری در نزدیکی هتل محل اقامتش در تیخوانا، مکزیک دیده شد!
یک بازیکن تیم ملی نباید چنین
رفتاری داشته باشد!
⚡️@bardegi57
💩64🍌18👎3👏2😁1
سوزان رایس، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، با انتقاد شدید از تفاهمنامه میان واشینگتن و جمهوری اسلامی، آن را «سندی تکاندهنده و هولناک برای تسلیم شدن» توصیف کرد.
او مدعی شد این توافق شامل صدها میلیارد دلار غرامت و امتیاز به جمهوری اسلامی است و نتیجه مذاکراتی ناکارآمد و تصمیم اشتباه برای آغاز و ادامه جنگ بوده است.
رایس همچنین گفت آمریکا به این زودیها از پیامدهای این توافق عبور نخواهد کرد و آن را «بزرگترین اشتباه امنیت ملی آمریکا در چند دهه اخیر» خواند.
⚡️@bardegi57
او مدعی شد این توافق شامل صدها میلیارد دلار غرامت و امتیاز به جمهوری اسلامی است و نتیجه مذاکراتی ناکارآمد و تصمیم اشتباه برای آغاز و ادامه جنگ بوده است.
رایس همچنین گفت آمریکا به این زودیها از پیامدهای این توافق عبور نخواهد کرد و آن را «بزرگترین اشتباه امنیت ملی آمریکا در چند دهه اخیر» خواند.
⚡️@bardegi57
❤16💯4
وامگرفتن گرانتر میشود
بانک مرکزی قصد دارد نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات را در ۲ مرحله و در هر مرحله ۵ درصد افزایش دهد.
با این حال این امکان نیز وجود دارد به یکباره ۱۰ درصد افزایش را اعمال کند./فارس
⚡️@bardegi57
بانک مرکزی قصد دارد نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات را در ۲ مرحله و در هر مرحله ۵ درصد افزایش دهد.
با این حال این امکان نیز وجود دارد به یکباره ۱۰ درصد افزایش را اعمال کند./فارس
⚡️@bardegi57
🤬14
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یورش به زنان بلوچ؛ مطالبه عدالت با باتوم پاسخ گرفت ، مجروح شدن دستکم هفت زن بلوچ و بازداشت شش شهروند، از جمله سه زن، در پی یورش و برخورد خشونتآمیز نیروهای نظامی با معترضان معدن کرومیت پشموکی فاریاب
امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۵، نیروهای نظامی در روستای پشموکی فاریاب با یورش به تجمع اعتراضی مردم بلوچ، زنان معترض را مورد ضربوشتم قرار دادند. در جریان این برخورد خشونتآمیز، دستکم هفت زن بلوچ مجروح و شش شهروند، از جمله سه زن، بازداشت شدند.
ساکنان منطقه برای دومین روز متوالی نسبت به واگذاری معدن کرومیت و محروم ماندن مردم بومی از منافع آن اعتراض کرده بودند. اما پاسخ مطالبات مدنی آنان، برخورد فیزیکی، ضربوشتم و بازداشت بود.
این در حالی است که کمتر از ۲۴ ساعت پیش نیز زنان بلوچ معترض در منطقه تفتان هدف یورش و خشونت قرار گرفته بودند.
⚡️@bardegi57
امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۵، نیروهای نظامی در روستای پشموکی فاریاب با یورش به تجمع اعتراضی مردم بلوچ، زنان معترض را مورد ضربوشتم قرار دادند. در جریان این برخورد خشونتآمیز، دستکم هفت زن بلوچ مجروح و شش شهروند، از جمله سه زن، بازداشت شدند.
ساکنان منطقه برای دومین روز متوالی نسبت به واگذاری معدن کرومیت و محروم ماندن مردم بومی از منافع آن اعتراض کرده بودند. اما پاسخ مطالبات مدنی آنان، برخورد فیزیکی، ضربوشتم و بازداشت بود.
این در حالی است که کمتر از ۲۴ ساعت پیش نیز زنان بلوچ معترض در منطقه تفتان هدف یورش و خشونت قرار گرفته بودند.
⚡️@bardegi57
🤬40❤2😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❤🔥31👍4😭2🔥1😁1🤣1