🔻وزارت خارجه ایران با محکوم کردن حملات آمریکا، بر «دفاع از حاکمیت ملی» خود تاکید کرد
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیهای حملات آمریکا «نقض آشکار» تفاهم دوکشور برای خاتمه جنگ خواند و بر «حق دفاع از حاکمیت ملی» تاکید کرد.
این نهاد در بیانیه خود نوشته است ایران «بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی» تاکید دارد.
وزارت امور خارجه ایران، با محکوم کردن حملات هوایی ارتش آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه، هفتم تیر، نوشته است: «آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»
@BBCPersian
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیهای حملات آمریکا «نقض آشکار» تفاهم دوکشور برای خاتمه جنگ خواند و بر «حق دفاع از حاکمیت ملی» تاکید کرد.
این نهاد در بیانیه خود نوشته است ایران «بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی» تاکید دارد.
وزارت امور خارجه ایران، با محکوم کردن حملات هوایی ارتش آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه، هفتم تیر، نوشته است: «آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»
@BBCPersian
🔻پدافند هوایی بحرین روز یکشنبه اعلام کرد که موشکها و پهپادهای شلیکشده از سوی ایران را رهگیری و منهدم کرده است.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده حملات جدیدی را علیه ایران انجام داد.
ارتش بحرین در بیانیهای اعلام کرد: «تعدادی از پرتابههای مورد استفاده در این حملات خطرناک ایران رهگیری و منهدم شدند» و نوشت که نیروهای نظامی این کشور در «بالاترین سطح آمادهباش» قرار دارند.
ساعاتی پیش، سپاه پاسداران در بیانیه اعلام کرد که در پاسخ به حملات آمریکا به خاکش، پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و همچنین پایگاه علی السالم ایالات متحده در کویت هدف قرار داده است.
@BBCPersian
این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده حملات جدیدی را علیه ایران انجام داد.
ارتش بحرین در بیانیهای اعلام کرد: «تعدادی از پرتابههای مورد استفاده در این حملات خطرناک ایران رهگیری و منهدم شدند» و نوشت که نیروهای نظامی این کشور در «بالاترین سطح آمادهباش» قرار دارند.
ساعاتی پیش، سپاه پاسداران در بیانیه اعلام کرد که در پاسخ به حملات آمریکا به خاکش، پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و همچنین پایگاه علی السالم ایالات متحده در کویت هدف قرار داده است.
@BBCPersian
🔻کویت: تکرار تجاوز شنیع ایران به حاکمیت کشورمان را محکوم میکنیم
وزارت امور خارجه کویت حمله جدید ایران را بهشدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.
سپاه پاسداران ساعاتی پیش گفته بود که به تلافی حمله به «پنج پست ساحلی»، پایگاههای نظامی آمریکا در کویت، پایگاه علی السالم، را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.
وزارت خارجه کویت در بیانیهاش گفت: «دولت کویت با شدیدترین عبارات، تکرار تجاوز شنبع ایران به کویت را محکوم و تقبیح میکند.»
@BBCPersian
وزارت امور خارجه کویت حمله جدید ایران را بهشدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.
سپاه پاسداران ساعاتی پیش گفته بود که به تلافی حمله به «پنج پست ساحلی»، پایگاههای نظامی آمریکا در کویت، پایگاه علی السالم، را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.
وزارت خارجه کویت در بیانیهاش گفت: «دولت کویت با شدیدترین عبارات، تکرار تجاوز شنبع ایران به کویت را محکوم و تقبیح میکند.»
@BBCPersian
🔻یک کشتی کانتینربر از تنگه هرمز «عبور» کرد
شرکت کشتیرانی سیامای سیجیام اعلام کرد که کشتی کانتینربر «گالاپاگوس» صبح روز یکشنبه با موفقیت از تنگه عرمز عبور کرد و از این آبراه خارج شد.
اکنون با عبور این کانتینر، شرکت سیامای در بیانیهای اعلام کرد: «این عبور، نقطه عطفی مهم در وضعیت منطقه است که همچنان پیچیده و نیازمند هوشیاری و مراقبت دائم است.»
سپاه پاسداران در بیانیهای گفت: «بر اساس تفاهمنامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و منبعد با کشتیهای متخلف قویتر از گذشته برخورد خواهد شد.»
بنابر تفاهمنامه ایران و آمریکا برای خاتمه جنگ، قرار است تنگه هرمز کاملا بازگشایی شود.
در روزهای گذشته با بالا گرفتن اختلاف بر سر مدیریت و کشتیرانی در تنگه هرمز، آمریکا و ایران بار دیگر حملاتی به یکدیگر کردهاند.
@BBCPersian
شرکت کشتیرانی سیامای سیجیام اعلام کرد که کشتی کانتینربر «گالاپاگوس» صبح روز یکشنبه با موفقیت از تنگه عرمز عبور کرد و از این آبراه خارج شد.
اکنون با عبور این کانتینر، شرکت سیامای در بیانیهای اعلام کرد: «این عبور، نقطه عطفی مهم در وضعیت منطقه است که همچنان پیچیده و نیازمند هوشیاری و مراقبت دائم است.»
سپاه پاسداران در بیانیهای گفت: «بر اساس تفاهمنامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و منبعد با کشتیهای متخلف قویتر از گذشته برخورد خواهد شد.»
بنابر تفاهمنامه ایران و آمریکا برای خاتمه جنگ، قرار است تنگه هرمز کاملا بازگشایی شود.
در روزهای گذشته با بالا گرفتن اختلاف بر سر مدیریت و کشتیرانی در تنگه هرمز، آمریکا و ایران بار دیگر حملاتی به یکدیگر کردهاند.
@BBCPersian
🔻خبرگزاری رسمی لبنان از حمله جدید اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد.
بنابر این گزارش، یک جنگنده اسرائیلی مناطقی را در حومه شهرهای جنوب لبنان هدف قرار داده است.
عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، امروز در بغداد گفت بنابر یادداشت تفاهم ایران و آمریکا پایان جنگ و عقبنشینی اسرائیل از جنوب لبنان یک شرط اصلی است.
اسرائیل میگوید حق حمله به «مناطق امنیتی» در جنوب لبنان را برای «دفاع از خود» محفوظ میداند.
@BBCPersian
بنابر این گزارش، یک جنگنده اسرائیلی مناطقی را در حومه شهرهای جنوب لبنان هدف قرار داده است.
عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، امروز در بغداد گفت بنابر یادداشت تفاهم ایران و آمریکا پایان جنگ و عقبنشینی اسرائیل از جنوب لبنان یک شرط اصلی است.
اسرائیل میگوید حق حمله به «مناطق امنیتی» در جنوب لبنان را برای «دفاع از خود» محفوظ میداند.
@BBCPersian
🔻عراقچی: هرگونه دخالت در مدیریت ایران بر تنگه هرمز باعث تشدید تنش میشود
وزیر خارجه جمهوری اسلامی هشدار داد که هرگونه مداخله در مدیریت ایران بر تنگه هرمز باعث افزایش تنش میشود.
عباس عراقچی که به بغداد سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقیاش گفت که بر اساس تفاهم ایران و آمریکا «تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت و مسئولیت اجرای این ترتیبات تنها بر عهده جمهوری اسلامی است.»
آقای عراقچی هشدار داد که «هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفا به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنشها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحهها و درگیریهای دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست.»
در طی سه روز گذشته حداقل دو کشتی حین عبور از تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتهاند که باعث تبادل آتش ایران و آمریکا شده است.
نخستین کشتی پنجشنبه هدف قرار گرفت که در پی آن آمریکا به سواحل جنوبی ایران حمله کرد و ایران هم متقابلا گفت که پایگاههای آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است.
ایران و آمریکا هر یک دیگری را به نقض آتشبس متهم میکنند.
سپاه پاسداران روز شنبه گفت که آمریکا «ممانعت (ایران) از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز» را «بهانه» حمله کرده است.
@BBCPersian
وزیر خارجه جمهوری اسلامی هشدار داد که هرگونه مداخله در مدیریت ایران بر تنگه هرمز باعث افزایش تنش میشود.
عباس عراقچی که به بغداد سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقیاش گفت که بر اساس تفاهم ایران و آمریکا «تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت و مسئولیت اجرای این ترتیبات تنها بر عهده جمهوری اسلامی است.»
آقای عراقچی هشدار داد که «هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفا به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنشها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحهها و درگیریهای دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست.»
در طی سه روز گذشته حداقل دو کشتی حین عبور از تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتهاند که باعث تبادل آتش ایران و آمریکا شده است.
نخستین کشتی پنجشنبه هدف قرار گرفت که در پی آن آمریکا به سواحل جنوبی ایران حمله کرد و ایران هم متقابلا گفت که پایگاههای آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است.
ایران و آمریکا هر یک دیگری را به نقض آتشبس متهم میکنند.
سپاه پاسداران روز شنبه گفت که آمریکا «ممانعت (ایران) از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز» را «بهانه» حمله کرده است.
@BBCPersian
🔻عراقچی از پیشنهاد عراق برای گفتگو با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد
عباس عراقچی از گفتوگو با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.
او در نشست خبری با وزیر خارجه عراق در بغداد گفت که از«پیشنهاد فواد حسین برای گفتوگو بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق که به عنوان ۲+۶ مطرح شده، استقبال میکنیم.»
عربستان سعودی، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.
فؤاد حسین هم گفت: «عراق از گسترش دامنه جنگ به کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت نمیکند و با حمله به ایران هم موافق نیست.»
وزیر خارجه ایران همچنین گفت که هدف نخستش از این سفر تشکر از دولت عراق به خاطر حمایت و «محکومیت تجاوز» به ایران است. او «حمایتهای مردم عراق» را هم ستود.
آقای عراقچی گفت که بخشی از علت این سفر «هماهنگیهای لازم برای برگزاری مراسم تشییع» آیتالله علی خامنهای است که قرار است در «شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف» هم برگزار شود.
@BBCPersian
عباس عراقچی از گفتوگو با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.
او در نشست خبری با وزیر خارجه عراق در بغداد گفت که از«پیشنهاد فواد حسین برای گفتوگو بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق که به عنوان ۲+۶ مطرح شده، استقبال میکنیم.»
عربستان سعودی، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.
فؤاد حسین هم گفت: «عراق از گسترش دامنه جنگ به کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت نمیکند و با حمله به ایران هم موافق نیست.»
وزیر خارجه ایران همچنین گفت که هدف نخستش از این سفر تشکر از دولت عراق به خاطر حمایت و «محکومیت تجاوز» به ایران است. او «حمایتهای مردم عراق» را هم ستود.
آقای عراقچی گفت که بخشی از علت این سفر «هماهنگیهای لازم برای برگزاری مراسم تشییع» آیتالله علی خامنهای است که قرار است در «شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف» هم برگزار شود.
@BBCPersian
🔻دادستانی تهران برای رضا پهلوی و بعضی از کارکنان دو شبکه فارسیزبان کیفرخواست صادر کرد
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای شاهزاده رضا پهلوی و بعضی از کارکنان دو شبکه فارسی زبان مستقر در لندن خبر داد و گفته است این پروندهها «طی روزهای آینده برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.»
علی صالحی گفت این کیفرخواست برای رخدادهای روزهای ۱۸ و ۱۹ دیماه سال ۱۴۰۴ صادر شده است.
قوه قضائیه ایران هفته پیش اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر را به اتهام «همکاری با دشمن» بازداشت کرده است.
این قوه پس از شروع جنگ اخیر با استناد به قانون «تشدید مجازات جاسوسی» صدها نفر را به اتهام «همراهی یا همکاری با دشمن» بازداشت یا اموالشان را توقیف و مصادره کرده است.
در زمان اعتراضات دیماه هم اموال بعضی از چهرههای شناخته شده در داخل ایران ضبط شده بود.
@BBCPersian
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای شاهزاده رضا پهلوی و بعضی از کارکنان دو شبکه فارسی زبان مستقر در لندن خبر داد و گفته است این پروندهها «طی روزهای آینده برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.»
علی صالحی گفت این کیفرخواست برای رخدادهای روزهای ۱۸ و ۱۹ دیماه سال ۱۴۰۴ صادر شده است.
قوه قضائیه ایران هفته پیش اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر را به اتهام «همکاری با دشمن» بازداشت کرده است.
این قوه پس از شروع جنگ اخیر با استناد به قانون «تشدید مجازات جاسوسی» صدها نفر را به اتهام «همراهی یا همکاری با دشمن» بازداشت یا اموالشان را توقیف و مصادره کرده است.
در زمان اعتراضات دیماه هم اموال بعضی از چهرههای شناخته شده در داخل ایران ضبط شده بود.
@BBCPersian