🔻ارتش اسرائیل میگوید چند «تروریست مسلح» را در جنوب سوریه کشته است
ارتش اسرائیل میگوید در منطقه امنیتی که در جنوب سوریه ایجاد کرده است، چند «تروریست مسلح» را کشته است.
دیدهبان حقوق بشر سوریه، نهادی که مقرش در بریتانیاست، این حمله را گزارش کرده و گفته است که ارتش اسرائیل اجساد دو نفر را در اختیار دارد.
منابع سوری گفتند که این حمله در روستای حضر در استان قنیطره در جنوب سوریه اتفاق افتاده است.
این منطقه خارج از نوار حائل بلندیهای جولانِ اشغالی درسوریه است اما اسرائیل از زمان سقوط بشاراسد آن را تحت کنترل خود گرفته است.
اسرائيل گفته است که برای از بین بردن هرگونه تهدید علیه غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی، در آن جا باقی خواهد ماند.
https://bbc.in/4g5oZzI
@BBCPersian
ارتش اسرائیل میگوید در منطقه امنیتی که در جنوب سوریه ایجاد کرده است، چند «تروریست مسلح» را کشته است.
دیدهبان حقوق بشر سوریه، نهادی که مقرش در بریتانیاست، این حمله را گزارش کرده و گفته است که ارتش اسرائیل اجساد دو نفر را در اختیار دارد.
منابع سوری گفتند که این حمله در روستای حضر در استان قنیطره در جنوب سوریه اتفاق افتاده است.
این منطقه خارج از نوار حائل بلندیهای جولانِ اشغالی درسوریه است اما اسرائیل از زمان سقوط بشاراسد آن را تحت کنترل خود گرفته است.
اسرائيل گفته است که برای از بین بردن هرگونه تهدید علیه غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی، در آن جا باقی خواهد ماند.
https://bbc.in/4g5oZzI
@BBCPersian
🔻بحرین گفت که یک ساختمان مسکونی در استان محرق هدف پهپاد ایران قرار گرفته است اما مجروح یا مصدومی گزارش نشده است.
تصاویری که دفتر رسانهای پلیس بحرین منتشر کرده است خساراتی را به طبقه فوقانی یک مجتمع آپارتمانی نشان میدهد.
ایران بامداد یکشنبه اعلام کرد که به تلافی حملات آمریکا، پایگاههای آن کشور در بحرین و کویت را هدف قرار داده است.
بحرین و کویت این حملات را محکوم کردند.
بحرین همچنین خواستار جلسه فوری شورای امنیت برای پاسخگو کردن ایران شد.
📸 Bahrain Police Media
@BBCPersian
تصاویری که دفتر رسانهای پلیس بحرین منتشر کرده است خساراتی را به طبقه فوقانی یک مجتمع آپارتمانی نشان میدهد.
ایران بامداد یکشنبه اعلام کرد که به تلافی حملات آمریکا، پایگاههای آن کشور در بحرین و کویت را هدف قرار داده است.
بحرین و کویت این حملات را محکوم کردند.
بحرین همچنین خواستار جلسه فوری شورای امنیت برای پاسخگو کردن ایران شد.
📸 Bahrain Police Media
@BBCPersian
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شصت و سه عضو مجلس خبرگان در بیانیهای گفتهاند طبق تفاهم اسلامآباد بازگشایی تنگه هرمز خلاف تعهد مسئولان است و «بر هر مکلفی» که به ترامپ و نتانیاهو دسترسی پیدا کند، «واجب است آنها را به درک واصل کند.»
دبیرخانه مجلس خبرگان از این بیانیه انتقاد کرده و آن را مانع وحدت نامیده و گفته مطابق آیین نامه داخلی این مجلس، پیوسته رسم بر این بوده که بیانیههای رسمی خبرگان یا از طریق صحن مجلس خبرگان یا از طریق هیئت رئیسه و دبیرخانه این مجلس به اطلاع عموم برسد.
همزمان بدنبال آنکه صادق خرازی برادرزاده کمال خرازی وزیر خارجه پیشین ایران از «ترور استنشاقی» او در بیمارستان خبر داد، وزارت بهداشت این مساله را تکذیب کرد.
جزئیات از فرین عاصمی:
@BBCPersian
دبیرخانه مجلس خبرگان از این بیانیه انتقاد کرده و آن را مانع وحدت نامیده و گفته مطابق آیین نامه داخلی این مجلس، پیوسته رسم بر این بوده که بیانیههای رسمی خبرگان یا از طریق صحن مجلس خبرگان یا از طریق هیئت رئیسه و دبیرخانه این مجلس به اطلاع عموم برسد.
همزمان بدنبال آنکه صادق خرازی برادرزاده کمال خرازی وزیر خارجه پیشین ایران از «ترور استنشاقی» او در بیمارستان خبر داد، وزارت بهداشت این مساله را تکذیب کرد.
جزئیات از فرین عاصمی:
@BBCPersian
🔻سفیر آمریکا در سازمان ملل میگوید که ایالات متحده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال اتخاذ تدابیری هستند که اهرمهای فشار ایران روزبهروز کمتر شود.
مایک والتز به شبکه تلویزیونی فاکسنیوز گفت:
«ایران باید متوجه باشد که اهرم فشارش هر روز ضعیفتر میشود. کشورهای عربی منطقه خلیج [فارس] در حال ایجاد گزینههای مختلفی برای جایگزینی تنگه هرمز هستند. امارات متحده عربی نفت را از خط لولهاش که در دست ساخت است، منتقل میکند. عربستان سعودی هم نفت را از خط لوله خود منتقل میکند که آن هم در حال گسترش است.»
آقای والتز افزود که آمریکا هم برای ایمن کردن پایگاههایش در منطقه تدابیری در نظر دارد:
«ما برای پایگاههایمان در آنجا [منطقه] آرایشهای جدیدی را ایجاد خواهیم کرد؛ استحکام بعضی را تقویت میکنیم و شاید برخی را زیر زمین ببریم و تعدادی هم ممکن است جابهجا شوند.»
📸 REUTERS
@BBCPersian
مایک والتز به شبکه تلویزیونی فاکسنیوز گفت:
«ایران باید متوجه باشد که اهرم فشارش هر روز ضعیفتر میشود. کشورهای عربی منطقه خلیج [فارس] در حال ایجاد گزینههای مختلفی برای جایگزینی تنگه هرمز هستند. امارات متحده عربی نفت را از خط لولهاش که در دست ساخت است، منتقل میکند. عربستان سعودی هم نفت را از خط لوله خود منتقل میکند که آن هم در حال گسترش است.»
آقای والتز افزود که آمریکا هم برای ایمن کردن پایگاههایش در منطقه تدابیری در نظر دارد:
«ما برای پایگاههایمان در آنجا [منطقه] آرایشهای جدیدی را ایجاد خواهیم کرد؛ استحکام بعضی را تقویت میکنیم و شاید برخی را زیر زمین ببریم و تعدادی هم ممکن است جابهجا شوند.»
📸 REUTERS
@BBCPersian