This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 برای انتقال سند خودرو، همان برگ سبز کافی است
سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور:
▪️سند مالکیت خودرو، همان برگ سبزی است که راهور صادر میکند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور:
▪️سند مالکیت خودرو، همان برگ سبزی است که راهور صادر میکند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
🔴 خرابی خودروی نو صدای یک نماینده مجلس را درآورد !
سخنگوی کمیسیون معادن مجلس:
▪️بنده یک خودروی داخلی به قیمت 335 میلیون تومان خریدهام. یک هفته سوار شدهام، دو هفته خراب بوده و در تعمیرگاه بوده است و با 14 مورد نقص فنی این خودرو به شرکت بازگشت داده شده تا ایرادات را برطرف کنند.
▪️بنده نماینده مجلس بودهام و توانستهام فریاد بزنم، مردم چگونه میخواهند این موضوعات را فریاد بزنند.
➕آقای نماینده فریاد بزن، قانون هم تصویب کن!
به جای استفاده از رانت برای تعمیر خودرو خودت، قانونی تصویب کن که اگر این اتفاق برای هر شهروندی رخ داد بتوانند خودرو را مرجوع کنند و خودروی صفر تحویل بگیرد تا شرکت های خودروسازی در تولیداتشان دقت بیشتری داشته باشند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
سخنگوی کمیسیون معادن مجلس:
▪️بنده یک خودروی داخلی به قیمت 335 میلیون تومان خریدهام. یک هفته سوار شدهام، دو هفته خراب بوده و در تعمیرگاه بوده است و با 14 مورد نقص فنی این خودرو به شرکت بازگشت داده شده تا ایرادات را برطرف کنند.
▪️بنده نماینده مجلس بودهام و توانستهام فریاد بزنم، مردم چگونه میخواهند این موضوعات را فریاد بزنند.
➕آقای نماینده فریاد بزن، قانون هم تصویب کن!
به جای استفاده از رانت برای تعمیر خودرو خودت، قانونی تصویب کن که اگر این اتفاق برای هر شهروندی رخ داد بتوانند خودرو را مرجوع کنند و خودروی صفر تحویل بگیرد تا شرکت های خودروسازی در تولیداتشان دقت بیشتری داشته باشند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6👎1
Forwarded from حکمت ها
🎥 نماینده مجلس: شوک حاصل از حذف ارز ترجیحی اثرات اجتماعی و تبعات امنیتی دارد و به بحران میانجامد
"احمد نادری" نماینده تهران در مجلس:
🔺 حذف ارز ترجیحی اگر با جایگزینهای واقعی نباشد، خطاست.
🔺 شوک حاصل از این موضوع، اثرات اجتماعی و تبعات امنیتی دارد و به بحران می انجامد. دولت نباید در پازل نئولیبرالها بیفتد.
🔺 در سالهای دولت روحانی طبقات ضعیف و مستضعف دچار آسیب جدی شدهاند و شوک مجدد، آنان را درگیر بازی بقا خواهد کرد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
"احمد نادری" نماینده تهران در مجلس:
🔺 حذف ارز ترجیحی اگر با جایگزینهای واقعی نباشد، خطاست.
🔺 شوک حاصل از این موضوع، اثرات اجتماعی و تبعات امنیتی دارد و به بحران می انجامد. دولت نباید در پازل نئولیبرالها بیفتد.
🔺 در سالهای دولت روحانی طبقات ضعیف و مستضعف دچار آسیب جدی شدهاند و شوک مجدد، آنان را درگیر بازی بقا خواهد کرد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 یک حس گمشده در فرهنگ ما
👈🏻 شما احساس «پدری» و «مادری» نسبت به جامعه دارید؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👈🏻 شما احساس «پدری» و «مادری» نسبت به جامعه دارید؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🛑آیت الله نوری همدانی:
🔻ربا از شدیدترین گناهان است و نباید با توجیهات و تغییر عناوین ربا انجام داد.
🔻ربا سبب میشود به جامعه آسیبهای جدی وارد شود، ربا حرام شده تا سرمایهها برای تجارت و تولید هزینه شود.
🔻اگر اسلام ربا را حرام اعلام کرده است برای این است که جامعه ضرر نبیند و با کنار گذاشتن آن جامعه ساخته میشود.
▪️۲۵ فروردین ۹۸
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻ربا از شدیدترین گناهان است و نباید با توجیهات و تغییر عناوین ربا انجام داد.
🔻ربا سبب میشود به جامعه آسیبهای جدی وارد شود، ربا حرام شده تا سرمایهها برای تجارت و تولید هزینه شود.
🔻اگر اسلام ربا را حرام اعلام کرده است برای این است که جامعه ضرر نبیند و با کنار گذاشتن آن جامعه ساخته میشود.
▪️۲۵ فروردین ۹۸
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
🔴آیت الله نوری همدانی:
🔻 علت حرمت ربا این است که در ربا معاوضه وجود ندارد. بلکه فقط زیادت و اضافه ی یکطرفه وجود دارد که این نوعی زیاده خواهی می باشد و باعث می شود اغنیاء و ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر بشوند و فقرا نیز از طرف دیگر روز به روز فقیر تر بشوند. در نتیجه دو جبهه اغنیاء و متکاثرین و جبهه فقرا و مستمندان ایجاد می شود که این با ماهیت اسلام مخالف است و خواست اسلام نیست بلکه اسلام عدالت را می خواهد.
🔻 متاسفانه الان در کل دنیا ربا خواری رواج دارد و سرمایه های مردم در دست یک درصد سرمایه دار و ثروتمند و رباخوار است و ۹۹ درصد مردم در فشار هستند.
🔻بحث دیرکرد نیز متاسفانه الان حتی در بانکهای ما رواج دارد و ما بارها این مطلب را تذکر داده ایم ولی بانکها عمل نمی کنند.
▪️۱۹ فروردین ۱۳۹۸
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻 علت حرمت ربا این است که در ربا معاوضه وجود ندارد. بلکه فقط زیادت و اضافه ی یکطرفه وجود دارد که این نوعی زیاده خواهی می باشد و باعث می شود اغنیاء و ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر بشوند و فقرا نیز از طرف دیگر روز به روز فقیر تر بشوند. در نتیجه دو جبهه اغنیاء و متکاثرین و جبهه فقرا و مستمندان ایجاد می شود که این با ماهیت اسلام مخالف است و خواست اسلام نیست بلکه اسلام عدالت را می خواهد.
🔻 متاسفانه الان در کل دنیا ربا خواری رواج دارد و سرمایه های مردم در دست یک درصد سرمایه دار و ثروتمند و رباخوار است و ۹۹ درصد مردم در فشار هستند.
🔻بحث دیرکرد نیز متاسفانه الان حتی در بانکهای ما رواج دارد و ما بارها این مطلب را تذکر داده ایم ولی بانکها عمل نمی کنند.
▪️۱۹ فروردین ۱۳۹۸
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4👎2
📄 آیت الله مصباح یزدی: کل اقتصاد با ربا اداره می شود ولی هیچکس بانک ها را ربا خوار نمی خواند.
⭕️ ربا تبدیل شده است به یک عامل اصلی در اقتصاد کشور اسلامی، و کسی هم نمیتواند حرف بزند.
⭕️ این، رگهای از سکولاریزم است. یعنی دین در اقتصاد نباید دخالت کند، و اقتصاد امروز یعنی همین.
⭕️ یکی نمونه از مشکلات #ربا در جامعه است و هیچ مسئولی هم از آن احساس نگرانی نمیکند؛ بلکه بالاتر گاهی منت بر سر مردم میگذارند که #وام_ربوی را با نرخ کمتر به آنها اختصاص میدهند
⭕️ کسانی که در دنیا مدعی آزادی و حقوق بشر هستند، باید با وجود فجایع و کشتار در فرانسه، از خجالت بمیرند .تا زمانی که یک درصد جامعه از خون بقیه جامعه میمکند و بر جمعآوری ثروت، حریصتر میشوند، این کشمکشها و نزاعها ادامه خواهد داشت.
8 دی 97
منبع:
@reba_ir
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
⭕️ ربا تبدیل شده است به یک عامل اصلی در اقتصاد کشور اسلامی، و کسی هم نمیتواند حرف بزند.
⭕️ این، رگهای از سکولاریزم است. یعنی دین در اقتصاد نباید دخالت کند، و اقتصاد امروز یعنی همین.
⭕️ یکی نمونه از مشکلات #ربا در جامعه است و هیچ مسئولی هم از آن احساس نگرانی نمیکند؛ بلکه بالاتر گاهی منت بر سر مردم میگذارند که #وام_ربوی را با نرخ کمتر به آنها اختصاص میدهند
⭕️ کسانی که در دنیا مدعی آزادی و حقوق بشر هستند، باید با وجود فجایع و کشتار در فرانسه، از خجالت بمیرند .تا زمانی که یک درصد جامعه از خون بقیه جامعه میمکند و بر جمعآوری ثروت، حریصتر میشوند، این کشمکشها و نزاعها ادامه خواهد داشت.
8 دی 97
منبع:
@reba_ir
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
Audio
🎥 ربا از هفتاد بار زنا با محارم بدتر است!
📌اگر ربا در بانکِ کشوری باشد، ما نمیتوانیم بگوییم که جمهوریمان اسلامی است.
🌿 امام خمینی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
📌اگر ربا در بانکِ کشوری باشد، ما نمیتوانیم بگوییم که جمهوریمان اسلامی است.
🌿 امام خمینی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 سخنرانی دکتر حسن سبحانی در مورد بانکهای ربوی
⭕️ بانکها در 30سال گذشته از هیچ، پول خلق میکنند و باعث تورم شدهاند.
⭕️ قانون بانکداری اسلامی حتی 1روز هم در کشور اجرا نشده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
⭕️ بانکها در 30سال گذشته از هیچ، پول خلق میکنند و باعث تورم شدهاند.
⭕️ قانون بانکداری اسلامی حتی 1روز هم در کشور اجرا نشده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
AUD-20220111-WA0034
<unknown>
🔴سخنان حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در جلسه رسیدگی به سوال ایشان ازاقای عبدالملکی وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی پیرامون انتصابات این وزارتخانه درجلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی(روزدوشنبه۱۴۰۰/۱۰/۲۰)
#استیضاح_وزیر_کار
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#استیضاح_وزیر_کار
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
🔴 جایزه صلح نوبل رو اینجوری و با همچین مکانیزمی برای ویرانیطلبا جور میکنن
صدر این شامورتیبازی هم دادگستری کاناداست
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
صدر این شامورتیبازی هم دادگستری کاناداست
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
🔴غیرت مسئولان فضای مجازی و غیرت امام
🔹رهبر معظم انقلاب، امام خمینی را در اوج غیرت دینی معرفی کردند: «واقعاً هیچکس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبْک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد»
🔹خروش امام (ره) نسبت به انتشار چند عکس مبتذل در هفته نامه زمان شاه، گوشهای از غیرت دینی او بود: «همه چیز در خدمت استعمار بود... این عكسی كه از این زن لخت میاندازد چند تا جوان را آشفته میكند؛ از بین میبرد. در هر هفته ای كه مثلاً یك مجله ای در میآید كه در آن ده تا عكس میگذاشت، این چند نفر از جوانهای ما را از دست ما میگیرد؟!»
🔹انتشار چند عکس کجا و انتشار میلیونها فیلم مبتذل و مستهجن در فضای مجازی کجا!
♦️مسئولان فضای مجازی! غیرت دینی خود را با غیرت امام محک بزنید!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹رهبر معظم انقلاب، امام خمینی را در اوج غیرت دینی معرفی کردند: «واقعاً هیچکس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبْک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد»
🔹خروش امام (ره) نسبت به انتشار چند عکس مبتذل در هفته نامه زمان شاه، گوشهای از غیرت دینی او بود: «همه چیز در خدمت استعمار بود... این عكسی كه از این زن لخت میاندازد چند تا جوان را آشفته میكند؛ از بین میبرد. در هر هفته ای كه مثلاً یك مجله ای در میآید كه در آن ده تا عكس میگذاشت، این چند نفر از جوانهای ما را از دست ما میگیرد؟!»
🔹انتشار چند عکس کجا و انتشار میلیونها فیلم مبتذل و مستهجن در فضای مجازی کجا!
♦️مسئولان فضای مجازی! غیرت دینی خود را با غیرت امام محک بزنید!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5👎1
🔴امتناع کانادا از تحویل خاوری به ایران!
سخنگوی فرماندهی کل انتظامی درباره بازگشت خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در سالهای قبل گفت:
🔹در مورد آن فرد ما این فرد را کاملا شناسایی کردیم.
🔹حتی محل حضور وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. برایش اعلان قرمز صادر شد و تا مدتی نیز تحت نظر پلیس ایران قرار داشت اما مسئولان آن کشور به صراحت به ما گفتند که ما این فرد را بر نمیگردانیم و تصمیم به استرداد نداریم.
🔹حتی وزارت امور خارجه نیز وارد این موضوع شد اما اقدامی انجام ندادند و گفتند که تصمیم به استرداد نداریم.
#کانادا_بهشت_اختلاسگران
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
سخنگوی فرماندهی کل انتظامی درباره بازگشت خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در سالهای قبل گفت:
🔹در مورد آن فرد ما این فرد را کاملا شناسایی کردیم.
🔹حتی محل حضور وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. برایش اعلان قرمز صادر شد و تا مدتی نیز تحت نظر پلیس ایران قرار داشت اما مسئولان آن کشور به صراحت به ما گفتند که ما این فرد را بر نمیگردانیم و تصمیم به استرداد نداریم.
🔹حتی وزارت امور خارجه نیز وارد این موضوع شد اما اقدامی انجام ندادند و گفتند که تصمیم به استرداد نداریم.
#کانادا_بهشت_اختلاسگران
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🔴️ انتصابات پرحاشیه، کار دست وزیر کار داد؛ عبدالملکی دوباره به مجلس احضار شد
🔹عبدالملکی که چندی پیش در جریان طرح سوال نمایندگان از وزیر به مجلس آمده بود و با وساطت قالیباف از دریافت کارت زرد نجات پیدا کرد، دیروز برای برای پاسخ به سوال ۱۶نماینده مجلس به کمیسیون تخصصی فراخوانده شد.
🔹یکی از سوالات از وزیر کار در مورد انتصابات پرحاشیه وی در سطوح بالای مدیریتی وزارت خانه بود. نماینده سوال کننده برخی از این مدیران را فاقد سابقه مدیریتی دانسته و میگوید استعلام برخی از آنان توسط نهادهای امنیتی منفی اعلام شده ولی با این وجود توسط وزیر به کارگیری شده اند! نماینده سوال کننده میگوید عبدالملکی وزارت کار را که یکی از اقتصادی ترین وزارت خانه ها هست، به سیاسی ترین وزارت خانه دولت تبدیل کرده و مسیولیت های آن را همچون غنائم جنگی میان برخی از دوستان خود تقسیم کرده است.
🔹پیش از این، رسانه های انقلابی در مورد انتصابات عجیب عبدالملکی انتقاداتی را منتشر کرده بودند ولی ظاهر کارگر واقع نشد تا اینکه صدای نمایندگان ملت را هم در آورد.
🔹بنابراین با قانع نشدن نماینده مجلس در کمیسیون تخصصی، وزیر کار برای دومین بار به مجلس می آید.
#استیضاح
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹عبدالملکی که چندی پیش در جریان طرح سوال نمایندگان از وزیر به مجلس آمده بود و با وساطت قالیباف از دریافت کارت زرد نجات پیدا کرد، دیروز برای برای پاسخ به سوال ۱۶نماینده مجلس به کمیسیون تخصصی فراخوانده شد.
🔹یکی از سوالات از وزیر کار در مورد انتصابات پرحاشیه وی در سطوح بالای مدیریتی وزارت خانه بود. نماینده سوال کننده برخی از این مدیران را فاقد سابقه مدیریتی دانسته و میگوید استعلام برخی از آنان توسط نهادهای امنیتی منفی اعلام شده ولی با این وجود توسط وزیر به کارگیری شده اند! نماینده سوال کننده میگوید عبدالملکی وزارت کار را که یکی از اقتصادی ترین وزارت خانه ها هست، به سیاسی ترین وزارت خانه دولت تبدیل کرده و مسیولیت های آن را همچون غنائم جنگی میان برخی از دوستان خود تقسیم کرده است.
🔹پیش از این، رسانه های انقلابی در مورد انتصابات عجیب عبدالملکی انتقاداتی را منتشر کرده بودند ولی ظاهر کارگر واقع نشد تا اینکه صدای نمایندگان ملت را هم در آورد.
🔹بنابراین با قانع نشدن نماینده مجلس در کمیسیون تخصصی، وزیر کار برای دومین بار به مجلس می آید.
#استیضاح
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6😱3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انتقاد تند استاد رحیمپور از برخی افراد که در برابر ظلم سکوت میکنن تا موقعیت خودشون به خطر نیفته!
یادتون باشه، بعضی از مسئولین رژیم هم عوض بشه، باز هم مسئولیت دارند!
#عمارانقلاب
#حرف_حساب
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
یادتون باشه، بعضی از مسئولین رژیم هم عوض بشه، باز هم مسئولیت دارند!
#عمارانقلاب
#حرف_حساب
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
🖼 #اینفوگرافی
| رشد ۴۰ درصدی صادرات با وجود تحریم و fatf |
📍با وجود آن که ایران همچنان تحریم است و به fatf نیز نپیوسته است در ۹ ماه امسال به نسبت پارسال ۴۰ درصد رشد صادرات را تجربه کرده و صادرات ایران از ۲۵ میلیارد دلار به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.
🔻در مدت زمان ۹ ماه امسال ایران توانسته به ۱۵۱ کشور صادرات داشته باشد که در نوع خود بی نظیر است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
| رشد ۴۰ درصدی صادرات با وجود تحریم و fatf |
📍با وجود آن که ایران همچنان تحریم است و به fatf نیز نپیوسته است در ۹ ماه امسال به نسبت پارسال ۴۰ درصد رشد صادرات را تجربه کرده و صادرات ایران از ۲۵ میلیارد دلار به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.
🔻در مدت زمان ۹ ماه امسال ایران توانسته به ۱۵۱ کشور صادرات داشته باشد که در نوع خود بی نظیر است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 #کلیپ_طنز
تسلیت جان کری و هیئت آمریکایی به حسین فریدون در پی درگذشت والده رئیس جمهور
و نمای اصلی این ماجرا🤣
🎬 نتکیلیپس
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
تسلیت جان کری و هیئت آمریکایی به حسین فریدون در پی درگذشت والده رئیس جمهور
و نمای اصلی این ماجرا🤣
🎬 نتکیلیپس
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🔴*آقای معاون! خودت میتوانی با 4 میلیون زندگی کنی؟*
✍️مصطفی داننده
🔹معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه در گفتوگویی تلویزیونی گفت:« میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر نزدیک ۵ میلیون است!»
🔹آدم گاهی فکر میکند که آیا این مدیران عزیز و دوست داشتنی کشورمان در ایران زندگی میکنند یا خانه و زندگیشان در سوئیس است و گاهی میآیند و حرفی میزنند و دوباره به زندگی عادی خود بر میگردند.
🔹بعید نیست چند روز دیگر بیایند و بگویند میانگین قیمت پراید در کشور 7 میلیون تومان است و میشود با 300 میلیون تومان در شمال پایتخت خانه خرید!
🔹کار به جایی رسیده است که به جای اینکه از مسئولان محترم بخواهیم که مشکلات ما را حل کنند باید درخواست کنیم، حداقل بدبختیمان را تکذیب نکنند.
🔹اگر قرار بود این سخنان از هر معاون وزیر پذیرفتنی باشد از معاون وزیر کار قابل قبول نیست آن هم در دولت مردمی که قول داده بودند بین مردم باشند و در میدان.
🔹واقعا یک خانواده 4 نفر میتواند با 5 میلیون تومان در تهران زندگی کند؟ زندگی عجیب و غریب نه، یک زندگی عادی بدون هیچ کار اضافهای؟
🔹نه نمیتواند. بسیاری از ما مردم عادی، سبد زندگیمان را از تفریح، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خرید لباس و وسایل دیگر، خالی کردیم و فقط زندگی میکنیم که زنده باشیم.
🔹تازه این خانواده 4 نفره، شانس بیارد که صاحبخانه باشد وگرنه بخش مهمی از درآمد خود را باید خرج اجاره خانه کند. شانس بیارد که فرزندانش دانشگاه آزادی نباشند و یا مدرسهشان هر ماه کمک تحصیلی نخواهد.
🔹سری به بازار مواد اولیه یک زندگی ساده بزنید تا ببینید آیا میشود با ماهی 5 میلیون تومان یک زندگی خیلی خیلی ساده داشت؟
🔹الان کار به جایی رسیده است که برای خرید مواد اولیه زندگی از جمله یخچال را باید با وام بانکی خرید. به نظر شما یک خانواده 4 نفره با 5 میلیون درآمد چند سال باید کار کنند تا یک یخچال ایرانی برای خود بخرد.
🔹اصلا بیایید یک کاری کنیم؛ 5 میلیون تومان پول رایج مملکت را در اختیار جناب معاون بگذاریم و به او بگوییم با این میزان پول یک ماه زندگی کن.
🔹همین حرفها نشان میدهد که چقدر سبک زندگی مسئولان کشور با مردم فرق میکند و سواره از پیاده خبری ندارد. درد اما این است که برخی از مردم با 4 یا 5 میلیون به سختی در این شرایط سخت اقتصادی زندگی میکنند و با صورت سیلی خود را سرخ نگه میدارند و این درحالی است که زیر خط فقر واقعی نزدیک 11 میلیون تومان است.
🔹امیدوارم به مرحلهای برسیم که مسئولان حداقل مشکلات مردم را درک کنند و با حرفهایشان نمک به زخم جامعه نباشند.
#استیضاح_وزیر_کار
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍️مصطفی داننده
🔹معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه در گفتوگویی تلویزیونی گفت:« میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر نزدیک ۵ میلیون است!»
🔹آدم گاهی فکر میکند که آیا این مدیران عزیز و دوست داشتنی کشورمان در ایران زندگی میکنند یا خانه و زندگیشان در سوئیس است و گاهی میآیند و حرفی میزنند و دوباره به زندگی عادی خود بر میگردند.
🔹بعید نیست چند روز دیگر بیایند و بگویند میانگین قیمت پراید در کشور 7 میلیون تومان است و میشود با 300 میلیون تومان در شمال پایتخت خانه خرید!
🔹کار به جایی رسیده است که به جای اینکه از مسئولان محترم بخواهیم که مشکلات ما را حل کنند باید درخواست کنیم، حداقل بدبختیمان را تکذیب نکنند.
🔹اگر قرار بود این سخنان از هر معاون وزیر پذیرفتنی باشد از معاون وزیر کار قابل قبول نیست آن هم در دولت مردمی که قول داده بودند بین مردم باشند و در میدان.
🔹واقعا یک خانواده 4 نفر میتواند با 5 میلیون تومان در تهران زندگی کند؟ زندگی عجیب و غریب نه، یک زندگی عادی بدون هیچ کار اضافهای؟
🔹نه نمیتواند. بسیاری از ما مردم عادی، سبد زندگیمان را از تفریح، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خرید لباس و وسایل دیگر، خالی کردیم و فقط زندگی میکنیم که زنده باشیم.
🔹تازه این خانواده 4 نفره، شانس بیارد که صاحبخانه باشد وگرنه بخش مهمی از درآمد خود را باید خرج اجاره خانه کند. شانس بیارد که فرزندانش دانشگاه آزادی نباشند و یا مدرسهشان هر ماه کمک تحصیلی نخواهد.
🔹سری به بازار مواد اولیه یک زندگی ساده بزنید تا ببینید آیا میشود با ماهی 5 میلیون تومان یک زندگی خیلی خیلی ساده داشت؟
🔹الان کار به جایی رسیده است که برای خرید مواد اولیه زندگی از جمله یخچال را باید با وام بانکی خرید. به نظر شما یک خانواده 4 نفره با 5 میلیون درآمد چند سال باید کار کنند تا یک یخچال ایرانی برای خود بخرد.
🔹اصلا بیایید یک کاری کنیم؛ 5 میلیون تومان پول رایج مملکت را در اختیار جناب معاون بگذاریم و به او بگوییم با این میزان پول یک ماه زندگی کن.
🔹همین حرفها نشان میدهد که چقدر سبک زندگی مسئولان کشور با مردم فرق میکند و سواره از پیاده خبری ندارد. درد اما این است که برخی از مردم با 4 یا 5 میلیون به سختی در این شرایط سخت اقتصادی زندگی میکنند و با صورت سیلی خود را سرخ نگه میدارند و این درحالی است که زیر خط فقر واقعی نزدیک 11 میلیون تومان است.
🔹امیدوارم به مرحلهای برسیم که مسئولان حداقل مشکلات مردم را درک کنند و با حرفهایشان نمک به زخم جامعه نباشند.
#استیضاح_وزیر_کار
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7