✋
برنامه اصلاحطلبان برای تجمع مقابل بیت رهبری
🔺بنا بر نقل منابع آگاه، در جلسات احزاب اصلاحطلب پیرامون برگزاری تجمع مقابل بیت رهبری تصمیمگیری شده است.
🔹همزمان با گسترش تجمعات و اعتصابات فرهنگیان در اعتراض به مسایل معیشتی و عدم اجرای طرح رتبهبندی، جریانات اصلاحطلب نیز برای مدیریت این فضا وارد میدان شدند.
🔹 براساس اخباری که از گفتگوهای میان سران یکی از احزاب تندرو جریان اصلاحات به باران رسیده است، چهره رادیکال عضو این حزب گفته است که راهبرد ما باید سوقدهی اعتراضات سمت رهبری باشد.
🔹در جلسه مذکور جمعبندی حاضران این بود که باید طوری برنامه ریزی کرد که کانون اعتراض و محل تجمع فرهنگیان متوجه رهبری انقلاب باشد و طوری برنامهریزی شود که تجمعات به سمت خیابان فلسطین رفته و معترضان که قشر فرهنگیان هستند اطراف بیت رهبری جمع شوند.
🔹در این جلسه گفته شده اگر بتوانیم تجمع معلمان را که از اقشار فرهیخته جامعه هستند مقابل محوطه دفتر رهبری ببریم، مسیر برگزاری تجمعات دیگر اعتراضی مقابل بیت رهبری گشوده خواهد شد.
🔹همچنین در این جلسه برنامهریزی شده است که فضاسازیهایی در زمینه عادی سازی رابطه با آمریکا و رفع تحریمها در شعارها و مطالبات فرهنگیان مطرح شود.
#فتنه_اصلاحطلبان
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
برنامه اصلاحطلبان برای تجمع مقابل بیت رهبری
🔺بنا بر نقل منابع آگاه، در جلسات احزاب اصلاحطلب پیرامون برگزاری تجمع مقابل بیت رهبری تصمیمگیری شده است.
🔹همزمان با گسترش تجمعات و اعتصابات فرهنگیان در اعتراض به مسایل معیشتی و عدم اجرای طرح رتبهبندی، جریانات اصلاحطلب نیز برای مدیریت این فضا وارد میدان شدند.
🔹 براساس اخباری که از گفتگوهای میان سران یکی از احزاب تندرو جریان اصلاحات به باران رسیده است، چهره رادیکال عضو این حزب گفته است که راهبرد ما باید سوقدهی اعتراضات سمت رهبری باشد.
🔹در جلسه مذکور جمعبندی حاضران این بود که باید طوری برنامه ریزی کرد که کانون اعتراض و محل تجمع فرهنگیان متوجه رهبری انقلاب باشد و طوری برنامهریزی شود که تجمعات به سمت خیابان فلسطین رفته و معترضان که قشر فرهنگیان هستند اطراف بیت رهبری جمع شوند.
🔹در این جلسه گفته شده اگر بتوانیم تجمع معلمان را که از اقشار فرهیخته جامعه هستند مقابل محوطه دفتر رهبری ببریم، مسیر برگزاری تجمعات دیگر اعتراضی مقابل بیت رهبری گشوده خواهد شد.
🔹همچنین در این جلسه برنامهریزی شده است که فضاسازیهایی در زمینه عادی سازی رابطه با آمریکا و رفع تحریمها در شعارها و مطالبات فرهنگیان مطرح شود.
#فتنه_اصلاحطلبان
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6👎1
📌 حمایت قاطع چین از ایران در مذاکرات
✅ مذاکره کننده ارشد چین: نقش ایران در مذاکرات وین بسیار سازنده است. قاطعانه از مطالبات منطقی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حمایت میکنیم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✅ مذاکره کننده ارشد چین: نقش ایران در مذاکرات وین بسیار سازنده است. قاطعانه از مطالبات منطقی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حمایت میکنیم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
📌 نماینده روسیه در مذاکرات: باید روی رفع تحریم ها متمرکز شویم.
✅ اولیانوف: ما در مذاکرات وین باید بر مساله رفع تحریم های آمریکا متمرکز باشیم. در واقع هیچ کسی نمی گوید که مذاکرات درباره ایران آسان خواهد بود. از ابراز تردید طرف های غربی نسبت به جدی بودن ایران در مذاکرات، واقعا تعجب می کنم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✅ اولیانوف: ما در مذاکرات وین باید بر مساله رفع تحریم های آمریکا متمرکز باشیم. در واقع هیچ کسی نمی گوید که مذاکرات درباره ایران آسان خواهد بود. از ابراز تردید طرف های غربی نسبت به جدی بودن ایران در مذاکرات، واقعا تعجب می کنم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
✨﷽✨
🔔 #ثواب_گره_گشایی_از_کار_مردم
💠رسول خدا(ص) فرمود:
🌷«کسی در راه حاجت مؤمن تلاش کند،
گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده
است؛ در حالی که روزها را روزه و شبها را
در حال قیام (نماز) بوده است❗️»
📚بحارالانوار،ج۷۱،ص۳۰۲،ح۴۰
🦋 این ثواب عجیب یعنی تا میتوانی
دستگیر مردم باش نه مچ گیر❗️
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔔 #ثواب_گره_گشایی_از_کار_مردم
💠رسول خدا(ص) فرمود:
🌷«کسی در راه حاجت مؤمن تلاش کند،
گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده
است؛ در حالی که روزها را روزه و شبها را
در حال قیام (نماز) بوده است❗️»
📚بحارالانوار،ج۷۱،ص۳۰۲،ح۴۰
🦋 این ثواب عجیب یعنی تا میتوانی
دستگیر مردم باش نه مچ گیر❗️
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🔺دولت چه زمانی با بانیان وضع موجود در حوزه بانکی و اقتصادی خداحافظی میکند؟!
🔹پس از انتصابات مساله دار که باعث کدورت نیروهای انقلابی و آقای رییسی شد، رئیس جمهور در جمع اعضای هیات دولت گفت که نباید از بانیان وضع موجود در انتصابات استفاده کرد.
🔹بانیان وضع موجود خصوصا در حوزه اقتصادی که با معیشت مردم سرو کار دارد باید هر چه سریعتر از مناصب خود کنار گذاشته شده تا روند اصلاحات اقتصادی با سرعت جلو رود.
🔹حجت الله صیدی رئیس فعلی بانک صادرات که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما در کلاب هاوس به حمایت از نامزد نزدیک به حسن روحانی می پرداخت و سیاست های دولت روحانی را توجیه میکرد و همچنین خداداد غریب پور رئیس شرکت سرمایه گذاری سپهر بانک صادرات که در دولت روحانی در راس هولدینگ های اقتصادی دولت وس بود، از مصادیق بانیان وضع موجود هستند.
🔹غریب پور که از نزدیکان تاجگردون بوده و بارها نصب وی در پست های مختلف باعث ایجاد حاشیه و انتصابات فامیلی شده است چرا باید در دولت رییسی نیز مسئولیت مهم اقتصادی داشته باشد؟! صیدی رئیس فعلی بانک صادرات چرا باید کماکان در دولت عدالت پرور آیت الله رییسی رئیس بزرگترین بانک مربوط به حوزه صادرات باشد؟
🔹انشالله طی روزهای آینده شاید تحول در حوزه اقتصادی و شرکت های سرمایه گذاری کشور باشیم و زودتر بانیان وضع موجود خداحافظی کنند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹پس از انتصابات مساله دار که باعث کدورت نیروهای انقلابی و آقای رییسی شد، رئیس جمهور در جمع اعضای هیات دولت گفت که نباید از بانیان وضع موجود در انتصابات استفاده کرد.
🔹بانیان وضع موجود خصوصا در حوزه اقتصادی که با معیشت مردم سرو کار دارد باید هر چه سریعتر از مناصب خود کنار گذاشته شده تا روند اصلاحات اقتصادی با سرعت جلو رود.
🔹حجت الله صیدی رئیس فعلی بانک صادرات که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما در کلاب هاوس به حمایت از نامزد نزدیک به حسن روحانی می پرداخت و سیاست های دولت روحانی را توجیه میکرد و همچنین خداداد غریب پور رئیس شرکت سرمایه گذاری سپهر بانک صادرات که در دولت روحانی در راس هولدینگ های اقتصادی دولت وس بود، از مصادیق بانیان وضع موجود هستند.
🔹غریب پور که از نزدیکان تاجگردون بوده و بارها نصب وی در پست های مختلف باعث ایجاد حاشیه و انتصابات فامیلی شده است چرا باید در دولت رییسی نیز مسئولیت مهم اقتصادی داشته باشد؟! صیدی رئیس فعلی بانک صادرات چرا باید کماکان در دولت عدالت پرور آیت الله رییسی رئیس بزرگترین بانک مربوط به حوزه صادرات باشد؟
🔹انشالله طی روزهای آینده شاید تحول در حوزه اقتصادی و شرکت های سرمایه گذاری کشور باشیم و زودتر بانیان وضع موجود خداحافظی کنند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
Forwarded from رفاه خبر
🌐در بازدید مدیرعامل بانک رفاه کارگران از تعدادی از شرکتهای پتروشیمی استان خوزستان مطرح شد:
صنعت پتروشیمی کشور با حمایتهای بانک رفاه کارگران متحول میشود.
🔸دکتر للـهگانی در این بازدیدها، از صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی با بهرهوری بالا نام برد و تاکید کرد: توسعه همکاریهای متقابل بانک رفاه کارگران و شرکتهای پتروشیمی به ویژه در زمینه ارائه خدمات ارزی می تواند بستر توسعه فعالیتهای آنها را فراهم کرده ومنجر به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی میشود.
ادامه خبر را اینجا بخوانید.
@refahkhabar | بانک رفاه کارگران
صنعت پتروشیمی کشور با حمایتهای بانک رفاه کارگران متحول میشود.
🔸دکتر للـهگانی در این بازدیدها، از صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی با بهرهوری بالا نام برد و تاکید کرد: توسعه همکاریهای متقابل بانک رفاه کارگران و شرکتهای پتروشیمی به ویژه در زمینه ارائه خدمات ارزی می تواند بستر توسعه فعالیتهای آنها را فراهم کرده ومنجر به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی میشود.
ادامه خبر را اینجا بخوانید.
@refahkhabar | بانک رفاه کارگران
🎯 مثلث برمودا در ایران (١)
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍6❤1
🎯 مثلث برمودا در ایران (٢)
1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
🎯 مثلث برمودا در ایران (٣)
1⃣ سیوسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهٔ «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود #وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ سیوسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهٔ «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود #وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍4
🎯 مثلث برمودا در ایران (۴)
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که بهخاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفهٔ #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را بهدست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که بهخاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفهٔ #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را بهدست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍4
🎯 توضیحات تکمیلی درباره یادداشت «مثلت برمودا در ایران»
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات #بهائی_بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهٔ «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که #حاج_علینقی_کاشانی با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقهٔ سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهٔ یکی بودنِ «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامهٔ مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت دربارهٔ او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بهنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق / ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق / ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات #بهائی_بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهٔ «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که #حاج_علینقی_کاشانی با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقهٔ سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهٔ یکی بودنِ «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامهٔ مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت دربارهٔ او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بهنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق / ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق / ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍1
🔻سردار حاجیزاده: اولین ماهوارهبر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد.
🔹این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد. در تمام حوزههای مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.
@didebane_enghelab ak
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد.
🔹این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد. در تمام حوزههای مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.
@didebane_enghelab ak
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ۲۳ دی سالروز وفات روحانی، مجتهد و استاد حوزه علمیه، احمد مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺آیت الله مجتهدی تهرانی: گفتم که به پیری رسم و توبه کن / آن قدر جوان مرد و یکی پیر نشد!!
✓ ۲۳ دی سالگرد درگذشت آیت الله مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✓ ۲۳ دی سالگرد درگذشت آیت الله مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱1
🔺 سردار حاجیزاده: اولین ماهوارهبر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهوارهبرهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد، همچنین؛ این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهوارهبرهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد، همچنین؛ این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕ موبایل ما اسلحه ما!
همکاری با رسانه های معاند جرم است،
هر کجا چنین عملی را مشاهده کردید با تصویر برداری و مستند سازی پلاک خودرو و موقعیت وقوع جرم به ۱۱۳ گزارش دهید.
قطعا برخورد خواهد شد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
همکاری با رسانه های معاند جرم است،
هر کجا چنین عملی را مشاهده کردید با تصویر برداری و مستند سازی پلاک خودرو و موقعیت وقوع جرم به ۱۱۳ گزارش دهید.
قطعا برخورد خواهد شد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6😁3
⭕هاشمی رفسنجانی کلی خاطره و خواب از حضرت امام نقل کرد و بعضی مواضع امام رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حسن روحانی اهل بیت رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حالا که سردار حاجی زاده گفتگوی انتقادی #حاج_قاسم با روحانی رو نقل کرده عصبانی شدن و به ایشون حمله کردند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
حسن روحانی اهل بیت رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حالا که سردار حاجی زاده گفتگوی انتقادی #حاج_قاسم با روحانی رو نقل کرده عصبانی شدن و به ایشون حمله کردند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢زنان اسرائیلی جاسوس ایران شدند
🔹🔸شینبت ،سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل ، از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در سرزمینهای اشغالی استخدام شده بودند، خبر داد.
♦بر اساس گزارش رویترز صهیونیستهای بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بودهاند و برای او اطلاعات ارسال میکردند و و برخی مقامات عالیرتبه وزارت جنگ این رژیم را زیرنظر بگیرند.
♦این یک ماجرای جاسوسی با آسیبهای زیاد نیست اما قطعاً نشان می دهد که تهران همچنان در تلاش است تا شهروندان اسرائیلی را جذب کند.
♦بر اساس کیفرخواستهای صادر شده، این زنان میدانستند که توسط یک مامور ایرانی به کار گرفته شدهاند و برای دریافت مبلغی پول به رابطه خود با او ادامه دادند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹🔸شینبت ،سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل ، از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در سرزمینهای اشغالی استخدام شده بودند، خبر داد.
♦بر اساس گزارش رویترز صهیونیستهای بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بودهاند و برای او اطلاعات ارسال میکردند و و برخی مقامات عالیرتبه وزارت جنگ این رژیم را زیرنظر بگیرند.
♦این یک ماجرای جاسوسی با آسیبهای زیاد نیست اما قطعاً نشان می دهد که تهران همچنان در تلاش است تا شهروندان اسرائیلی را جذب کند.
♦بر اساس کیفرخواستهای صادر شده، این زنان میدانستند که توسط یک مامور ایرانی به کار گرفته شدهاند و برای دریافت مبلغی پول به رابطه خود با او ادامه دادند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3😁2