Forwarded from رفاه خبر
🌐در بازدید مدیرعامل بانک رفاه کارگران از تعدادی از شرکتهای پتروشیمی استان خوزستان مطرح شد:
صنعت پتروشیمی کشور با حمایتهای بانک رفاه کارگران متحول میشود.
🔸دکتر للـهگانی در این بازدیدها، از صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی با بهرهوری بالا نام برد و تاکید کرد: توسعه همکاریهای متقابل بانک رفاه کارگران و شرکتهای پتروشیمی به ویژه در زمینه ارائه خدمات ارزی می تواند بستر توسعه فعالیتهای آنها را فراهم کرده ومنجر به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی میشود.
ادامه خبر را اینجا بخوانید.
@refahkhabar | بانک رفاه کارگران
صنعت پتروشیمی کشور با حمایتهای بانک رفاه کارگران متحول میشود.
🔸دکتر للـهگانی در این بازدیدها، از صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی با بهرهوری بالا نام برد و تاکید کرد: توسعه همکاریهای متقابل بانک رفاه کارگران و شرکتهای پتروشیمی به ویژه در زمینه ارائه خدمات ارزی می تواند بستر توسعه فعالیتهای آنها را فراهم کرده ومنجر به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی میشود.
ادامه خبر را اینجا بخوانید.
@refahkhabar | بانک رفاه کارگران
🎯 مثلث برمودا در ایران (١)
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍6❤1
🎯 مثلث برمودا در ایران (٢)
1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
🎯 مثلث برمودا در ایران (٣)
1⃣ سیوسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهٔ «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود #وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ سیوسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهٔ «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود #وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍4
🎯 مثلث برمودا در ایران (۴)
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که بهخاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفهٔ #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را بهدست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که بهخاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفهٔ #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را بهدست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍4
🎯 توضیحات تکمیلی درباره یادداشت «مثلت برمودا در ایران»
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات #بهائی_بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهٔ «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که #حاج_علینقی_کاشانی با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقهٔ سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهٔ یکی بودنِ «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامهٔ مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت دربارهٔ او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بهنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق / ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق / ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات #بهائی_بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهٔ «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که #حاج_علینقی_کاشانی با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقهٔ سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهٔ یکی بودنِ «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامهٔ مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت دربارهٔ او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بهنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق / ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق / ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
@didebane_enghelab ak
👍1
🔻سردار حاجیزاده: اولین ماهوارهبر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد.
🔹این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد. در تمام حوزههای مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.
@didebane_enghelab ak
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد.
🔹این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد. در تمام حوزههای مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.
@didebane_enghelab ak
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ۲۳ دی سالروز وفات روحانی، مجتهد و استاد حوزه علمیه، احمد مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺آیت الله مجتهدی تهرانی: گفتم که به پیری رسم و توبه کن / آن قدر جوان مرد و یکی پیر نشد!!
✓ ۲۳ دی سالگرد درگذشت آیت الله مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✓ ۲۳ دی سالگرد درگذشت آیت الله مجتهدی تهرانی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱1
🔺 سردار حاجیزاده: اولین ماهوارهبر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهوارهبرهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد، همچنین؛ این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
فرمانده هوافضای سپاه:
🔹هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهوارهبر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.
🔹در ماهوارهبرهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینهها خواهد شد، همچنین؛ این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕ موبایل ما اسلحه ما!
همکاری با رسانه های معاند جرم است،
هر کجا چنین عملی را مشاهده کردید با تصویر برداری و مستند سازی پلاک خودرو و موقعیت وقوع جرم به ۱۱۳ گزارش دهید.
قطعا برخورد خواهد شد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
همکاری با رسانه های معاند جرم است،
هر کجا چنین عملی را مشاهده کردید با تصویر برداری و مستند سازی پلاک خودرو و موقعیت وقوع جرم به ۱۱۳ گزارش دهید.
قطعا برخورد خواهد شد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6😁3
⭕هاشمی رفسنجانی کلی خاطره و خواب از حضرت امام نقل کرد و بعضی مواضع امام رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حسن روحانی اهل بیت رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حالا که سردار حاجی زاده گفتگوی انتقادی #حاج_قاسم با روحانی رو نقل کرده عصبانی شدن و به ایشون حمله کردند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
حسن روحانی اهل بیت رو تحریف کرد رگ غیرتشون بالا نزد...
حالا که سردار حاجی زاده گفتگوی انتقادی #حاج_قاسم با روحانی رو نقل کرده عصبانی شدن و به ایشون حمله کردند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢زنان اسرائیلی جاسوس ایران شدند
🔹🔸شینبت ،سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل ، از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در سرزمینهای اشغالی استخدام شده بودند، خبر داد.
♦بر اساس گزارش رویترز صهیونیستهای بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بودهاند و برای او اطلاعات ارسال میکردند و و برخی مقامات عالیرتبه وزارت جنگ این رژیم را زیرنظر بگیرند.
♦این یک ماجرای جاسوسی با آسیبهای زیاد نیست اما قطعاً نشان می دهد که تهران همچنان در تلاش است تا شهروندان اسرائیلی را جذب کند.
♦بر اساس کیفرخواستهای صادر شده، این زنان میدانستند که توسط یک مامور ایرانی به کار گرفته شدهاند و برای دریافت مبلغی پول به رابطه خود با او ادامه دادند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹🔸شینبت ،سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل ، از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در سرزمینهای اشغالی استخدام شده بودند، خبر داد.
♦بر اساس گزارش رویترز صهیونیستهای بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بودهاند و برای او اطلاعات ارسال میکردند و و برخی مقامات عالیرتبه وزارت جنگ این رژیم را زیرنظر بگیرند.
♦این یک ماجرای جاسوسی با آسیبهای زیاد نیست اما قطعاً نشان می دهد که تهران همچنان در تلاش است تا شهروندان اسرائیلی را جذب کند.
♦بر اساس کیفرخواستهای صادر شده، این زنان میدانستند که توسط یک مامور ایرانی به کار گرفته شدهاند و برای دریافت مبلغی پول به رابطه خود با او ادامه دادند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3😁2
💢خبر استعفای #علی_عسگری، موثق بود و امید را در دل پابرهنگان انقلابی برای پیروزی بر #گروه_خشن زنده کرد.
♦این استعفا میتوانست یک پیشروی تاریخی و البته یک عقبنشینی تاریخی باشد. اما همانها که منصوبش کردند، برای اجتناب از عقبنشینیهای بعدی در مقابل جریان انقلابی، جلوی استعفا ایستادند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
♦این استعفا میتوانست یک پیشروی تاریخی و البته یک عقبنشینی تاریخی باشد. اما همانها که منصوبش کردند، برای اجتناب از عقبنشینیهای بعدی در مقابل جریان انقلابی، جلوی استعفا ایستادند!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2😁1
💢حمله زشت و غیراخلاقی به نماینده سوال کننده از وزیر کار/نگاهی به تعرفه تبلیغاتی کانال هایی که از عبدالملکی حمایت میکنند!/ این پول پاشی ها ازطرف چه کسی است آقای وزیر؟!
♦همزمان با اوج گیری انتقادات نمایندگان ملت به وزیرکار و احضار چندباره عبدالملکی به صحن و کمیسیون تخصصی مجلس و پادرمیانی قالیباف برای فرار وزیرجوان ازکارت زرد و به دنبال آن استیضاح! چند کانال خبری فیک که شهرت بسیاری درباجگیری از مسئولین دارند، شروع به تخریب لارگانی نماینده سوال کننده از وزیر کارکردند!
♦با نگاه به تعرفه تبلیغاتی یکی از این کانال های حامی عبدالملکی متوجه میشویم هزینه انتشار هر مطلب در آن بیش از ۱میلیون و دویست هزار تومان است! و وقتی نام عبدالملکی را در این کانال سرچ میکنیم می بینیم که نام ایشان بیش از ۱۵۶ بار تکرار شده و مطالب حمایتی از ایشان منتشر کرده است!
♦و اکنون این کانال های پولکی به نماینده سوال کننده از وزیر کارحمله کرده تا اینگونه به این نماینده بفهمانند حتی سوال از وزیر هم هزینه دارد؟!
♦آقای عبدالملکی! اینگونه میخواستید با ۱میلیون تومان شغل ایجاد کنید؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
♦همزمان با اوج گیری انتقادات نمایندگان ملت به وزیرکار و احضار چندباره عبدالملکی به صحن و کمیسیون تخصصی مجلس و پادرمیانی قالیباف برای فرار وزیرجوان ازکارت زرد و به دنبال آن استیضاح! چند کانال خبری فیک که شهرت بسیاری درباجگیری از مسئولین دارند، شروع به تخریب لارگانی نماینده سوال کننده از وزیر کارکردند!
♦با نگاه به تعرفه تبلیغاتی یکی از این کانال های حامی عبدالملکی متوجه میشویم هزینه انتشار هر مطلب در آن بیش از ۱میلیون و دویست هزار تومان است! و وقتی نام عبدالملکی را در این کانال سرچ میکنیم می بینیم که نام ایشان بیش از ۱۵۶ بار تکرار شده و مطالب حمایتی از ایشان منتشر کرده است!
♦و اکنون این کانال های پولکی به نماینده سوال کننده از وزیر کارحمله کرده تا اینگونه به این نماینده بفهمانند حتی سوال از وزیر هم هزینه دارد؟!
♦آقای عبدالملکی! اینگونه میخواستید با ۱میلیون تومان شغل ایجاد کنید؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴چرا اروپا و آمریکا انقدر عجله دارن برای رسیدن به توافق مد نظرشون؟
چرا هی ضربالاجل تعیین میکنن؟
چرا زمان به ضررشونه؟
جوابشو اوباما و جان کری میدن:
✍ رهبر انقلاب فرمود #تحریم شکست خورده اما کسی گوش نکرد... #برجام خیانتی بود که الان در حال شستن اون هستیم
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
چرا هی ضربالاجل تعیین میکنن؟
چرا زمان به ضررشونه؟
جوابشو اوباما و جان کری میدن:
✍ رهبر انقلاب فرمود #تحریم شکست خورده اما کسی گوش نکرد... #برجام خیانتی بود که الان در حال شستن اون هستیم
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
📌 مشکلات ارزی ناشی از دسته گل روحانی!
✅ مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس یازدهم به دولت روحانی ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داد که تا پایان سال 1400 هزینه کند، اما روحانی ۸ میلیارد دلار را در ابتدای سال تمام کرد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✅ مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس یازدهم به دولت روحانی ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داد که تا پایان سال 1400 هزینه کند، اما روحانی ۸ میلیارد دلار را در ابتدای سال تمام کرد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab