دیده بان انقلاب
13.4K subscribers
69.2K photos
55.9K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢سردار ما تو رو دوست داریم همیشه

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
11
Forwarded from حکمت ها
بسم الله الرحمن الرحیم
📗 #روزی_یک_صفحه_قرآن #صفحه_498
👍3
یک ششم وام مسکن می‌پرد

🔺 متوسط قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در ادامه روند افزایشی خود به ۱۶۲ هزار و ۹۲۵ تومان رسید.

🔹 بدین ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت امتیاز وام ۴۸۰ میلیون تومانی باید ۷۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان هزینه کنند و در واقع یک ششم از مبلغ وام را برای خرید اوراق اختصاص دهند!!! /ایسنا
#بانک_مسکن
#ظلم_بزرگ

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😢4
🔏🌐افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است...


🌐میرتاج‎الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، با رد برخی اخبار منتشر شده درخصوص منتفی شدن افزایش حقوق سربازان در سال آینده گفت: حقوق سربازان از محل تبصره ۷ بودجه تامین می‌شود و ارتباطی به موضوع خرید سربازی ندارد.


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 کارشناس سعودی: ایران خود را به ما در حد یک حکومت که پایبند به قوانین بین المللی باشد ثابت نکرده و نتوانسته ما را برای ادامه مذاکرات قانع کند!

▪️کارشناس ایرانی: مشکل سعودی‌ها این است که حد و اندازه خود را نمی‌دانند و با پول می‌خواهند همه مسائل را حل و همه را با خود همراه کنند/طبق تعاریف علوم سیاسی عربستان نهادی به نام دولت ندارد/ایران هزاران سال در این منطقه بوده و خواهد بود....

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
Forwarded from حکمت ها

مگه آدم‌حسابی‌ها چه‌ جورین؟

🔺هنگامی که بخواهیم از کسی تعریف کنیم و او را متمایز از دیگران بشماریم می گوییم او آدم حسابی است. اما براستی آدم حسابی کیست ؟

🔹١- آدم حسابی حرف حسابی می زند. اهل مغلطه نیست، اهل حرّافی و هرزگویی نیست، اهل سخنان درهم ریخته و بی هدف هم نیست. برای همین شنوندگانش او را آسان می فهمند. سخنانش برخاسته از دانش است، نه شهوت کلام یا خودنمایی.

🔸 ٢- آدم حسابی اهل تخریب دیگران و تهمت زدن به کسی نیست. او برای حذف رقیب، توطئه چینی یا زیرآب‌زنی نمی کند.

🔹٣- آدم حسابی قانونگراست. اهل دور زدن قانون نیست. رشوه نمی دهد و رشوه قبول نمی کند. اهل پارتی بازی و رابطه سالاری نیست.

🔸 ٤- آدم حسابی از اقرار به اشتباهاتش ابا ندارد و هرگاه متوجه اشتباه شد، در صدد جبران آن یا برگشت از راه رفته بر می آید.

🔹٥- آدم حسابی به اقتضای جلسه و محفلی که در آن نشسته است سخن نمی گوید. سخن او همواره برخاسته از باورهایش است.

🔸 ٦- آدم حسابی با برخی افراد و افکار نمی تواند کار کند و قبولشان ندارد. او خود را مجبور به این کار نمی کند.

🔹٧- آدم حسابی در مسائل کوچک صرف وقت نمی کند و درباره ی مسائل مهم بی تفاوت نیست.

🔸 ٨- آدم حسابی با بالادستی هایش تعارف ندارد. اگر اشتباهی از ایشان ببیند می گوید و اگر اقناع نشود از همکاری و همراهی با ایشان کناره می گیرد.

🔹٩- آدم حسابی در هر پست و مقامی که مشغول باشد، تمام تلاشش در راستای انجام مأموریتهای محوله به بهترین شکل است. او برای خوشآیند رئیسانش یا به طمع پست و مقامی بهتر، تصمیم نمی گیرد و کار نمی کند.

🔸 ١٠- آدم حسابی اهل باج دادن و معامله کردن در وظایف و اختیاراتش نیست. او از دید همکارانش آدم سختی به نظر می رسد.

🔹١١- آدم حسابی به کسانی که از او تعریف و تمجید می کنند با احتیاط نگاه می کند و به کسانی که او را نقد می کنند خوب گوش می کند و در صدد تلافی برنمی آید.

🔸 ١٢- آدم حسابی در مقابل کاری که برای دیگران می‌کند انتظاری از ایشان ندارد و در زمانی که کارش به آنها بیافتد به ایشان یادآوری نمی کند که چه کارهایی برایشان کرده است.

🔹١٣- آدم حسابی در قید و بند دریافت تبریک و تسلیت از دیگران یا برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریمش نیست. او کیش شخصیت ندارد.

🔸 ١٤- آدم حسابی وامدار فرد یا گروهی نمی شود. او تلاش می کند کاستی هایش را با عزت نفس پر کند، اما آزادگی‌ش را در گرو نیازهایش نگذارد.

🔹١٥- آدم حسابی بر اساس باورهای راستینش در گروه، حزب یا سازمانی وارد می شود. او اهل یافتن همفکرانش است، نه همفکر شدن برای رسیدن به امیالش.

🔸 ١٦- آدم حسابی دارای یک سلسله ارزشهای اخلاقی است که آنها را با اندیشه و پژوهش خود یافته است، نه توصیه و تلقین دیگران.

🔹١٧- آدم حسابی اهل مدرک گرایی نیست. او نداشتن عنوان دکتر و مهندس را کسر شأن نمی داند و به دنبال خرید مدرک یا عنوان تقلبی نیست. او یادگیری را یادگرفته است و اگر مدرکی هم دارد اساسش دانایی و توانایی بوده است.

🔸 ١٨- آدم حسابی نه اهل توهین است و نه اهل لودگی. او با گفتارش دیگران را خودخواسته به احترام وامی‌دارد. او آدم خشکی نیست. انضباط و چارچوب اخلاقی و شخصیت مشخصی دارد، اما دیگران از معاشرت با او زده نمی شوند.

🔹١٩- آدم حسابی به کاری که می کند اعتقاد دارد و کاری نمی کند که به آن باور نداشته باشد. برای همین آمادگی بیشتری را برای جدا شدن از گروه، حزب، سازمان یا شغلی که مغایر با باورهایش باشد دارد.

🔸 ٢٠- آدم حسابی با واژه ی "مصلحت" رفتار و گفتارش را توجیه نمی کند. مصلحت برایش مانند سوزنی است که او به ندرت به جان خود فرو می کند.

🔻باید اقرار کرد که "آدم حسابی بودن" کار دشواری است و به ویژه در اوضاع کنونی جامعه ی ما "آدم حسابی ماندن" دشوارتر. در زمانی که آشفتگی به جان جامعه افتاده است، برشمردن و یاداوری ویژگی‌های آدم‌های حسابی به ما کمک می کند که این نیاز راستین را به فراموشی نسپریم.

@hekmat_ha
👍13
🔺دقیقا همزمان با تلاش طرف غربی برای فضاسازی غیر واقعی و موفق نمایی با خبرسازی های کذب، انتشار متن پیشنهادی آمریکا بعنوان متن توافق نهایی، ربط دادنِ مساله آزادی زندانیان به مذاکرات (بمنظور مصرف داخلی) و جا زدنِ موضوع آزادسازی منابع ارزی کشورمان بعنوان یک امتیاز (نه حق کشورمان)، #جریان_تحریف داخلی نیز دست به کار شده است؛ تا از یکسو بار دیگر برجام شان را (بدونِ اشاره به شروط ۹ گانه و...) به پای نظام نوشته و مسئولیت قرار گرفتنِ کشور در موقعیت ارّه‌ی کنونی را نیز متوجه نظام کنند و از سوی دیگر تلاش دولت جدید برای لغو تحریم‌ها و بالا بردنِ سطح انتفاع کشورمان از برجام را به اسم "احیای برجام" فاکتور کرده و ضمنِ فرار از پاسخگویی بابت وادادگی ها، ساده لوحی ها و کم کاریهای هشت ساله شان، برای خودشان دستاورد سازی کنند!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم گوشت هست منافع بعضی نمیگذارد که گوشت ارزان بدست شما برسد از تشکلهای مردم نهاد بخواهید حقتان را بگیرند از رانت خواران

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥از انقلاب خمینی اینگونه حراست کنیم

🔹این کلیپ واقعا دیدن داره مبارزه با نفس را یاد بگیریم

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍32
  🔸🔸🔸 از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند:
یوم الحسره، کدام روز است که خدا می فرماید: بترسان ایشان را از روز حسرت.
🌸حضرت جواب دادند:
🔸آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند.
پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟
🔸 حضرت فرمودند: آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد.
📚( وسائل الشیعه/ج7 )
🌸اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم 🌸

✍️دیده بان انقلاب 
@didebane_enghelab
@didebane_enghelab
👍3
ختم میلیون ها صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و برآورده شدن تمام حاجات مومنین و مسلمین ،دفع بلایا، رفع گرفتاری ها ،شفای همه بیماران ، آمرزش اموات،گذشتگان و شهدا

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Anonymous Poll
58%
۵ صلوات
26%
۱۴ صلوات
7%
۱۱۰ صلوات
4%
۳۱۳ صلوات
2%
۱۰۰۰ صلوات
0%
۵۰۰۰ صلوات
1%
۱۰۰۰۰ صلوات
1%
۱۴۰۰۰ صلوات
0%
۲۰۰۰۰ صلوات
1%
۵۰۰۰۰ صلوات
Forwarded from رفاه خبر
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📱نسخه جدید وب اپلیکیشن همراه بانک رفاه کارگران (PWA)

🔹به منظور گسترش خدمات الکترونیک و سهولت استفاده مشتریان از خدمات سامانه موبایل بانک به ویژه مشتریان عزیزی که از موبایل ها یا تبلت های شرکت اپل (سیستم عامل ios) استفاده می کنند نسخه موبایل بانک رفاه تحت وب با خدمات جدید و گسترده تر رونمایی شد.

🔹برای بهره مندی از نسخه جدید می توانید به وب سایت رسمی بانک رفاه کارگران مراجعه نمایید و یا با واردکردن آدرس
https://pwa.rb24.ir
در مرورگر گوشی تلفن همراه خود و طی کردن فرآیند فعال‌سازی، آیکون سامانه را به لیست برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه خود اضافه کنند.

@refahkhabar | بانک رفاه کارگران
👍2
🔴 محکوم امنیتی، کارشناس رسانه ملی/ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چه میگذرد؟

🔸ابوالقاسم گلباف چهره شناخته شده و معلوم الحال رسانه ای که سابقه تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و تبیین نظریه براندازی در پرونده خود دارد و مورد حمایت رسانه های ضد انقلاب از جمله رادیو فردا بوده، از طریق آنتن رسانه ملی در غالب سوت زن فساد در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو حاضر شد.

🔸تخریب دولت در سر و سامان دادن به تنظیم بازار میوه شب عید در رسانه ملی و به دست یک محکوم امنیتیِ ضدانقلاب در حالی صورت گرفت که پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب برای اولین بار طرح توزیع هوشمند اینترنتی اقلام مورد نیاز سفره مردم از جمله گوشت، مرغ، برنج و... با موفقیت به سرانجام رسید که بناست با توزیع میوه شب عید نیز تکمیل شود.

🔸حال سوال اینجاست که چرا این مقابله و برخورد با مدیران خدوم در دولت رئیسی از طریق آنتن رسانه ملی و با حضور عناصر معلوم الحال ضد نظام انجام می گیرد؟؟؟

🔸صدا و سیما نه تنها به همین مقدار بسنده نمیکند بلکه علاوه بر تدارک گفتگوی ویژه خبری در غالب غیرمتعارف بازجویی، حکم را نیز صادر و مدیران انقلابی دولت را به فساد ۳۱۳ میلیاردی محکوم می کند؛ حال آنکه نه معامله‌ای نهایی شده تا محاسبه سود و زیان شود و نه تنظیم بازاری برای بازاز میوه شب عید صورت گرفته است.

#جهاد_تبیین

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6😁1
افشاگری پدر علم هواشناسی کشور از اغراض سیاسی در پس‌پرده "ادعای وقوع خشکسالی‌ شدید" برای کشور؟!

👤دکتر حسین اردکانی؛ پدر علم هواشناسی کشور:
🔸بنده معتقدم که بخشی از بحث درباره تغییر اقلیم، سیاسی است و بیش از حد واقعی بزرگ شده است البته که ما افزایش دما و گرمایش جهانی را شاهد هستیم اما علت آن فعالیت‌‌های انسانی است و نه تغییر اقلیم.

👤استاد اردکانی: در فروردین ماه امسال، سازمان هواشناسی یک "خشکسالی بی‌سابقه" را برای کشور پیش‌بینی کرده بود! می‌خواهم بدانم این افراد با استناد به چه مستنداتی و بر اساس چه مدارکی این ادعا را مطرح کرده‌اند و برای یک سال کامل، پیش‌بینی ارائه کرده‌اند؟!

🔹مدیران سازمان بدون هیچ پایه علمی، خشکسالی بی‌سابقه‌ای را برای کشور پیش‌بینی کردند و دیدیم که در دی ماه چه بارش‌های خوبی در کشور داشتیم و این ادعا کاملا رد شد؛ بعدها صحبت خود را از خشکسالی به کم‌بارشی تغییر دادند اما این موضوع هم از ناآگاهی آن‌ها کم نمی‌کند؛ آمارهایی هم که الان ارائه می‌شود، دستکاری شده و فقط برای توجیه حرف‌های بی‌اساس خودشان است.

🔸ممکن است هدف از ارائه چنین پیش‌بینی‌هایی مبنی بر خشکسالی شدید و ... برای اهداف سیاسی باشد اما من در جریان نیستم؛ مدیران سازمان اعلام کرده بودند که این تابستان امسال که گذشت، سوزان‌ترین تابستان سال‌های اخیر خواهد بود!! اما دیدیم که این‌گونه نشد و حتی متوسط دما در بسیاری از شهرها از جمله اهواز که از گرم‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، کمتر از سال‌های گذشته هم بود.

👤در ادامه دکتر "محمدتقی زمانیان" از اساتید برجسته هواشناسی کشور در این باره گفت:

🔹عملکرد صحیح سازمان هواشناسی بر همه بخش‌های کشور تاثیرگذار است؛ اگر هواشناسی ما درست کار کند، بهره‌برداری در همه زمینه‌ها با روند صعودی همراه می‌شود، به عنوان مثال سازمان هواشناسی و اقیانوس‌شناسی در آمریکا روی ۳۳درصد تولید ناخالص این کشور تاثیرگذار است و در واقع یک‌سوم تولید ناخالص کشور آمریکا به سازمان هواشناسی این کشور وابسته است!

🔸عمده مشکلات هواشناسی مربوط به مدیریت است و متاسفانه موضوع مدیریت ضعیف در همه وظایفی که سازمان بر عهده دارد، نقش خود را نشان می‌دهد، به عنوان مثال سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده بود که بهمن ماه، ماه خشکی خواهد بود اما دیدیم که چه بارش‌های خوبی داشتیم./تسنیم

🔺پ‌ن: با این صحبت‌ها می‌توان فهمید هدف از آماج حملاتی که بعد از صحبت‌های چند سال پیش استاد #رائفی_پور درباره بارش‌ها به ایشان شد، چه بوده است؛ در حالی که شاهد بودیم در این سال‌ها تعداد فراوان سیل و بارش‌های فراوان و عدم توجه مسئولین به‌خاطر اهداف سیاسی چه خسارت‌هایی به کشور زد، در صورتی که می‌توانستیم با یک برنامه‌ریزی درست و تمرکز بر آبخیزداری این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

#لزوم_تشکیل_پدافند_هوایی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍113
📌 تحریم ها علیه ایران اثری ندارد

روزنامه انگلیسی گاردین : اثر بازدارنده تحریم‌های آمریکا به علت استفاده بیش‌ازحد از تحریم‌ها به‌شدت کاهش پیداکرده است. سابقه طولانی مقاومت ایران در برابر فشارها باعث شده، تحریم‌ها درباره ایران دیگر کارایی نداشته باشد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2👎1🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻مسعود فراستی در جمع بندی جشنواره فیلم فجر:

🔹در این جشنواره موقعیت مهدی را داریم که نه فقط افتخار این جشنواره بلکه افتخار سینمای ایران است. با حضور موقعیت مهدی جشنواره چهلم یک سر و گردن بالاتر از باقی جشنواره ها قرار گرفت.

🔸به این دلیل می گویم موقعیت مهدی افتخار سینمای ایران است که دارد راجع به آدماهایی حرف می زند که زنده هستند و درباره بهترین سالهای زندگی ما به درستی حرف می زند. به نظرم سه جایزه در حق فیلم بسیار نامردی است. این فیلم به یقین حداقل در ده تا پانزده سال گذشته، بهترین فیلم سینمای ایران است.

🔹فیلم میرکریمی که جایزه بهترین کارگردانی را گرفت، منحط و در دفاع از سرمایه داری دلالی است.این جایزه ننگ جشنواره چهلم است.

🔸 درباره موقعیت مهدی باید بگویم بعد از مدت ها فیلمی دیدم که به ما مربوط است و اگر آدم باشیم ما را آدم تر می کند و اگر نباشیم، یک تکان محکم به ما می دهد. بعد از مدت ها من فیلمی دیدم که در کنار روایت فتح، مهاجر و دیده بان قرار می گیرد. موقعیت مهدی فیلمی امروزی است. خسرو کوچک فیلم به هیکل تمام قهرکنندگان از جشنواره می ارزد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍131😁1
🔴 سه ماه گذشت، تولید خودرو افزایش نیافت !

▪️رضا فاطمی امین از اولین روزهای مطرح شدن نامش به عنوان وزیر پیشنهادی صمت صحبت‌های مختلفی در خصوص بازار خودرو عنوان کرده است.

▪️او ابتدا صحبت از تولید سه میلیون خودرو تا سال 1404 به میان آورد و اعلام کرد که از این سه میلیون، یک میلیون دستگاه آن برای صادرات خواهد بود. بعد از کسب رای اعتماد مجلس هم اعلام کرد چند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ساماندهی بازار خودرو در نظر دارد.

▪️یکی از مهم‌ترین وعده‌های وزیر صمت دولت سیزدهم هم در اوایل آبان ماه داده شد. او ابتدا در توییتی نوشت سال آینده به قدری تولید خودرو زیاد خواهد شد که نیازی به قرعه کشی برای خرید خودرو وجود نخواهد داشت.

▪️چند روز بعد هم در کمیسیون صنایع مجلس حاضر شد و بعد از پایان جلسه با نمایندگان مردم در مقابل دوربین‌های تلویزیونی وعده داد تا از دو هفته آینده موج جدید افزایش تولید خودرو شروع خواهد شد و مردم تاثیر آن را خواهند دید.

▪️امروز با گذشت بیش از سه ماه از سخنان وزیر صمت نه تنها روند تولید خودررو افزایشی نشده یا حداقل بنا به وعده وزیر صمت تاثیرات افزایش تولید خودرو برای مردم محسوس نشده که خبرها حاکی از کاهش تولید خودرو در برخی شرکت‌های خودروسازی به خصوص در شرکت سایپا حکایت دارد.

▪️البته در این مدت مدیران عامل این دو شرکت بزرگ خودروسازی هم تغییر کردند. فرشاد مقیمی جای خود را به مهدی خطیبی، مدیرعامل سابق ریگان‌خودرو داده و محمد علی تیموری هم جای جواد سلیمانی را در شرکت سایپا گرفته است.

▪️به نظر می‌رسد این تغییرات بی ارتباط با عدم تحقق وعده‌های فاطمی امین در خصوص افزایش تولید خودرو نباشد. از طرف دیگر در مدتی که از وعده فاطمی امین برای افزایش تولید خودرو گذشته، علی رغم کاهش قیمت ارز روند قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو تقریبا افزایشی بوده و نشانه‌ای از تغییر در ریل صنعت خودرو نسبت به دولت دوازدهم دیده نمی‌شود.

▪️همچنین وزارت صمت هم با تغییر ساختار هم رو به رو شده تا فعلا بیشتر انرژی این وزارتخانه مهم و راهبردی در اقتصاد کشور صرف مشکلات درونی خودش شده باشد.

▪️باید دید در نهایت سرنوشت وعده‌های فاطمی امین در حوزه خودروسازی چه خواهد شد و او چه پاسخی برای عدم وعده‌های خودرویی‌‎اش خواهد داشت؟

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7👎1
💢 *در مقابل شبهات و تخریب‌ها سکوت نکنیم*

🔻 با شدت گرفتن فشار اقتصادی به زندگی مردم و افزایش قیمت‌های سرسام‌آور، به ظاهر پر هزینه‌ترین موضع، دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است. این حالت روانی ترس از هزینه دادن و احیانا فحش و ناسزا شنیدن، سبب شده تا تقریبا هیچ کسی جرئت نکند سرش را از پشت خاکریز بالا بیاورد و از انقلاب خمینی دفاع بکند.

🔻 این عدم جرئت هرچه طولانی‌تر می‌شود و از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، ایجاد یک سکوت وهمناک میکند.
همه با خودشان می‌گویند: ما در اقلیتیم و اگر حرفی بزنیم، افکار عمومی با ما برخورد سختی خواهد کرد.
در نتیجه این دسته افرادی که مدافع یک نگرش هستند، همه دست به دست هم می‌دهند و سکوت را عمیق‌تر می‌کنند و به آتش توهّم اقلیت می‌دمند. هرچه زنجیره سکوت ادامه دارتر، سکوت وهمناک‌تر ...

🔻 حال در این فضای ساکت وهم‌انگیز، فقط یک‌صدا به گوش میرسد، صدای ضد انقلاب‌ با تمام توان، با تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی!

🔻 او شروع می‌کند حقائق را وارونه جلوه دادن. حقائق را پوشاندن. باطل را به جای حق نشاندن و کافی‌ست یک نادانی آتو به دستشان بدهد تا آنها با تمام توان وارد میدان شوند و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌هایشان پُر بشود.
نمونه میخواهید؟ مثل همین ماجرای اخیر اهواز و آن فاجعه ...

🔻 خانم الیزابت نوپل نیومن به این حالت میگوید:‌ « مارپیچ سکوت» یعنی چی؟
یعنی در خصوص یک موضوع مناقشه‌انگیز، مردم درباره افکار عمومی حدس‌هایی می‌زنند. آنها سعی می‌کنند دریابند که در اکثریت قرار دارند یا در اقلیت و سپس می‌کوشند که تعیین کنند که آیا تغییر افکار عمومی در جهت موافقت با آنهاست یا خیر.

🔻 حالا اگر آنها احساس کنند که در اقلیت هستند یا افکار عمومی در جهت مخالفت با آنهاست، ترجیح می‌دهند که سکوت اختیار کنند. هر چقدر این دسته بیش‌تر سکوت کنند، جریان افکار عمومی نیز گمان می‌کند که حرف جدید دیگری وجود ندارد، لذا مارپیچ سکوت تشدید می‌شود.

🔻 نظریه مارپیچ سکوت این را میگوید که: مردم به شدت از انزوا می‌ترسند. بیشتر مردم از ترس انزوا، بر ضد قضاوت‌ها و ارزیابی‌های خودعمل می‌کنند.

🔻 اما چند نکته ی مهم در خصوص مارپیچ سکوت و رسانه‌های جمعی:

1⃣ اگر مردم احساس کنند دارای عقاید مشترک با دیگران هستند، درباره‌ی آن با یکدیگر صحبت می‌کنند؛ اما اگر احساس کنند فقط خودشان صاحب عقیده‌ی خاصی هستند، آن عقیده را آشکارا ابراز نمی‌کنند.

2⃣ افراد ممکن است، از رسانه‌های جمعی به عنوان منبع انتقال عقائد استفاده کنند، اگر اعتقاد خاص آنها در رسانه مطرح نشده باشد، آنها نتیجه می‌گیرند که آن عقیده مورد پذیرش عمومی نیست.

3⃣ بسیاری از افراد که عقیده‌ی خاصی دارند به سبب ترس از انزوا آنرا بیان نمی‌کنند، لذا هرچه بیشتر افراد ساکت بمانند، دیگران احساس می‌کنند که عقیده مخالف وجود ندارد، بنابراین مارپیچ سکوت در جامعه شکل میگیرد.

4⃣ اما نکته‌ی مهم این است که در این فرآیند مردم بیشتر به آنچه دیگران به صورت عمومی بیان می‌کنند، اتّکا و اعتماد می‌کنند تا به آنچه واقعا فکر میکنند.
در این بین ماها شعار می‌دهیم که شیعیان تنوری هستیم! دروغ می‌گوئیم؛ ما شیعیانِ فقط احساسی هستیم!
شیعیانی که ضرری برای استکبار ندارند! ما خیلی گوگولی هستیم! مرد جنگ نیستیم.
هر شب، استوری احساسی‌مان ترک نمی‌شود. اما دریغ از یک کلمه حرف حق! یک کلمه دفاع از عقبه‌ی پرافتخار انقلاب خمینی.
هیچ کس جرئت نمی‌کند از جایش تکان بخورد و این سکوت تو در تو را بشکند!

🔻 در جهاد تبیین اولین قدم، شکستن این سکوت است. دست به دست هم بدهیم و مثل یک شبکه منظم، با صراحت، شجاعت و منطقی از آرزوی_انبیا دفاع کنیم.
آیا یک مَرد نیست که سر از پشت خاکریز بیرون آورد و با یک الله اکبر خط را بشکند؟!
جنگ را نمی‌بینید؟! خمینی در جماران تنهاست! همت کجاست؟!
هل من ناصر خامنه‌ای بلند است. کجاست سلیمانی که در این جنگ ترکیبی، فرماندهی کند و لشکر حزب الله را امامت؟!

🔻 فرمان جهاد رسیده. جهاد تبیین! سرت را از پشت آن ترس لعنتی، بیرون بیاور و از شرفت بگو. از معجزه‌ امام خمینی دفاع کن!
ولایت مداری به حرف نیست! مرد عمل کجاست؟!
حرف بزن!
چهره به چهره! استوری به استوری!
فرد به فرد ! گروه به گروه!
لات کوچه خلوت نباش ! در این جنگ ترکیبی، شمشیر بکش! اقدام کن!

✏️ نویسنده: سید رضوی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9👎2