دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 افیون پپسی در شوروی

🔹 شوروی جنگ سرد را نه در تقابل جنگ افزار و توپ و تانک بلکه در جنگ نرمِ فرهنگی-رسانه‌ای باخت. در این کلیپ کوتاه نحوه سر خم کردن شوروی در مقابل یک محصول غذایی و تسلیم کردن ناو‌های جنگی در ازای دریافت نوشابه را خواهید دید. آیا ما آمادگی چنین سناریو‌هایی را در کشور داریم؟

#دیپلماسی_غذایی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 *شما هم‌ موثرید*

*سالم رسیدن به مقصد فقط به عهده راننده نیست*

10a.ir/SVj

🔹️ دوم فروردین ۱۴۰۱
#سازمان_راهداری_و_حمل_و_نقل_جاده_ای

@rahbaraniran
👍1
Forwarded from حکمت ها
بسم الله الرحمن الرحیم
📗 #روزی_یک_صفحه_قرآن #صفحه_531
👍1
Forwarded from حکمت ها
#بیان_احکام
📚 کفارۀ افطارعمدی

💠 کفارۀ افطار عمدی روزۀ ماه مبارک رمضان یکی از دو مورد زیر است:

١. گرفتن دو ماه روزه
٢. غذا دادن به شصت فقیر.

کسی که می‌خواهد دو ماه کفارۀ روزۀ ماه رمضان را بگیرد، باید یک ماه تمام و حداقل یک روز از ماه دوم را پی‌درپی روزه بگیرد و اگر بقیۀ ماه دوم پی درپی نباشد، اشکال ندارد.

رساله نماز و روزه مساله٨٨٧ و ٨٨٨

#احکام_روزه #احکام_افطار_عمدی

@hekmat_ha
👍4
🌐🔏 کشتی به گل نشسته

🔹 پرونده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به طرفیت اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین پرونده های حقوقی کشور است که تاکنون به سرانجام نرسیده است.

◽️میزان مطالبات شرکت کشتیرانی از اتحادیه اروپا ۵۸۰ میلیون یورو معادل ۱۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان می باشد.

▫️ پیشنهاد می شود مسئولان کشتیرانی از طریق مذاکره کنندگان ایران در وین این حجم سنگین از مطالبات مستمری بگیران تامین اجتماعی را پیگیری کنند.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏7👍2
💢موشه یعلون: ایران شدیدا به دنبال محو اسرائیل است

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی:
🔹ایران به شدت در تلاش است تا «اسرائیل را از روی نقشه محو کند.» تأثیر آن در سراسر منطقه، در سوریه، یمن و همچنین حزب‌الله لبنان که حدود ۱۷۰ هزار موشک آماده پرتاب به سمت اسرائیل در اختیار دارد. این به آرمان آنها مربوط می‌شود، این ترکیب دین و آرمان است و فقط در مورد اسرائیل نیست، در نهایت هدف ما این است که مطمئن شویم ایران سلاح هسته‌ای ندارد. اگر تحریم‌ها کارساز نباشد. ما باید برای محافظت از جان خود اقدام کنیم.
🔹️پ.ن: تنها اقدامی که میتونید کنید شنا کردن رو یاد بگیرید...!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9😁7🔥3
چگونه اسراییل از کردستان عراق بعنوان سکویی برای حمله به ایران بهره می برد


🔰موساد، شبکه ای از جاسوسان را در منطقه #کردستان عراق و نیز جمهوری آذربایجان و دیگر نقاط مرزی ایران ایجاد کرده است.

🔸️در سال ۲۰۰۵، روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که کماندوهای پیشین اسراییلی نیروهای کردی را با تکنیک های "ضدتروریستی" آموزش می دهند.

🔸️سِیمور هرش در سال ۲۰۰۴ گزارشی را درباره چنین عملیاتی در مجله #نیویورکر منتشر کرد.
وی نوشت: "عوامل اطلاعاتی و نظامی اسراییل، اکنون به صورت پنهانی سرگرم کار در #کردستان هستند.

آنان واحدهای کماندویی کرد را آموزش می دهند و چیزی که برای اسراییل اهمیت بیشتری دارد اینکه در داخل مناطق کردی #ایران و #سوریه، عملیات پنهانی انجام می دهند."

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍8👎2
⭕️ نحوه‌ی برخورد نئونازی ها و نژادپرست‌های اوکراینی با اقلیت های قومی و کولی ها.

حالا باز پرچم اوکراین رو بزن کنار اسمت :)))

👤 سید علی موسوی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😢8👍1
🤬 #غرب چگونه آقای جهان شد ؟

🗿پرتغالی‌ها ؛ بنیانگذار تجارت جهانی برده !

🔹 امروز وقتی اسم کشور #پرتغال را می‌شنویم بیشتر یاد کریستیانو #رونالدو ، فوتبالیست مشهور جهان و چهره خاص و #کاریزماتیک او می‌افتیم

🔸 اما بد نیست بدانیم《 هنری #دریانورد 》از شاهزادگان پرتغالی که امروزه او را به عنوان کاشفی بزرگ به ما معرفی می‌کنند ؛ حدود ۸۰ سال زودتر از #کلمب و #واسکوداگاما از #مراکش با خود برده به پرتغال آورد و در بازار لیسبون فروخت!

🔸 حرکتی که سال‌ها خرید و فروش برده را به تجارتی پرسود برای کشورهایی چون پرتغال ، #اسپانیا ، #هلند ، #فرانسه ، #ایتالیا ، #آلمان ، #انگلیس و #آمریکا تبدیل کرد.

📚 برگرفته از کتاب جنایات غرب ؛ نوشته دکتر #مهدی_سعیدی

جنایات غرب ؛ روایت آنچه نمی‌خواهند ما از غرب بدانیم

#غرب_بدون_روتوش


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
توقف ارتش سرخ !

میگویند روسها از پس ارتش اوکراین برنیامده اند لذا جنگی که پیش بینی میشد یک هفته ای تمام شود ، به هفته چهارم کشیده شده است !

براستی ارتش اوکراین در چه سطحی ست ؟
به عنوان یک مطلع نظامی باید بگویم که روسها دقیقا آمار ارتش اوکراین را داشته و دارند . اوکراین بزرگترین پایگاه نظامی اتحاد شوروی و اولین جمهوری در خط مقدم نبرد پیمان ورشو بود .
بعد از استقلال اوکراین آنقدر توپ و تانک و نفربر داشت که حتی روسیه سر نخواستن آنها دعوا داشت .
برای مثال ارتش اوکراین تعداد ۲۵۰۰ هویتزر ۱۲۲ م م ، ۹۵۰ هویتزر غولپیکر ۱۵۲ م م و ۱۲۰۰ کاتیوشا ، ۱۸۰ قبضه هویتزر وحشتناک ۲۰۳ م م ، ۱۵۰۰ عراده توپ مستقیم زن۸۲ و ۱۰۰ م م و ۱۲۵ م م، بیش از ۱۵۰۰ تانک تی ۷۲ و ۴۰۰ تانک تی ۸۴ ، ۱۵۰ تانک تی ۹۰ و ۶۰۰۰ نفربر بی ام پی ۱و ۲۰۰۰ نفربر بی ام پی ۲ را فقط در انبارهای خود دارد ...

صنایع عظیم هواپیما سازی آنتونوف که بزرگترین صادر کننده هواپیماهای ترابری در شرق است در اوکراین است ...

حدود یکصد سکوی پرتاپ موشک ۳۰۰ م م اسمرچ داشته و جالب است بدانید اوکراین سیستم پدافند بسیار مدرن S300 را بنام ویلخا در کشور خود تولید مینماید ....

ارتش اوکراین قبلا مجهز به ۳۰۰ فروند موشک فوق پیشرفته دوش پرتاب ضد تانک جاولین آمریکایی بود که با ارسال
۲۰۰۰ فروند جدید از سوی ناتو عملا برای هر تانک مسکو، ۴ جاولین و ۵ فروند موشک انداز بسیار دقیق دوش پرتاب ان لاو در اختیار دارد ....

و اما طرف دیگر یعنی ارتش سرخ با تیزبینی دقیق ، هنوز هیچ سلاح جدیدی را به میدان نیاورده است و چشمان منتظر غربیها را در حسرت گذاشته است ، تمامی شلیکهای زمین به زمین توسط موشک غولپیکر و بسیار دقیق ( اسکندر ) با برد ۳۰۰ ک م انجام شده که تولید سال ۱۹۹۰ در اتحاد شوروی سابق بوده است ...
ساده انگاری ست که باور کنیم ارتش سرخ با تمام قوا به میدان آمده و بررسیها نشان میدهد روسها سلاحهای پیشرفته خود را رو نکرده و بنظر میرسد استفاده از سیستمهای جدید خود را برای وقتی دیگر گذاشته است ...

روسها خالق بسیاری از تکنیکهای جدید در امر اختلال الکترونیکی و رادار و استفاده از سلاح وحشتناک و بسیار مخرب لیزر هستند که تاکنون هیچ مورد از کاربرد این سلاح ها مشاهده نشده و این مهم باعث حیرت و سر در گمی غربیها شده است !

واقعیت این است که ارتش سرخ ، استراتژی دست روی ماشه با احتیاط را انتخاب کرده و تمرین میکند و تمام سعی اش بر این است که با حداقل تلفات غیر نظامیها ، کارش را در اوکراین به پایان برساند ولی غربیها خوب میدانند که ارتش سرخ ، ارتش ( بکوب و برو ) است و تحمل نظامی روسها در حال سر رفتن است و اگر هر چه زودتر مذاکرات دو کشور به نتیجه نرسد ، هیچ بعید نیست که حوصله فرماندهان روسی از تساهل و تسامح به سر برسد و روش دیگری را برای حل چند روزه جنگ بکار بگیرند ...
همان توجیهی که ارتش آمریکا با توسل به ( تاکتیک جلوگیری از تلفات بیشتر طرفین ) دست به بمباران وحشیانه هیروشیما و ناگازاکی در جنگ دوم جهانی زد .
فراموش نکنیم که مراکز تحقیقات نظامی جهان ، برآورد کرده اند که ارتش سرخ با ظرفیت کامل خود ، میتواند حداکثر ۲۵ روزه ، کل خاک اروپا ( بغیر از انگلستان ) را تصرف کند !

بهزاد اتابکی ، تحلیلگر نظامی
مدرس سابق دانشکده توپخانه و موشکها

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍15👏1
🔻سيزده هزار (13,000) نوزاد افغانستاني در #افغانستان فوت شده اند!
به دليل تحريم هاي امريكا بر عليه اين كشور

🔹اما هيچ خبري از این جنايات امريكا در هيچ رسانه غربی منتشر نمی شود
دقیقا مانند سانسور جنایات امریکا در یمن

🔹چون الان فقط یک جنایتکار در جهان است، «پوتین» و تنها مظلوم دنیا هم، «اوکراین»

🔹۱۹ سال پیش ، آمریکا عراق را اشغال کرد و وضعیت امروز خاورمیانه را رقم زد

نتیجه‌:
۱-بیش از یک میلیون کشته،
۳-میلیون‌ها نفر آواره،
۳-آمار تولد نوزاد ناقص و آمار سرطان بیشتر از هیروشیما…
یکی از فاجعه ترین جنایات قرن…
اما هیچکس بخاطرش تحریم یا محاکمه نشد

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍12👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اعتراف مأمور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی:

‼️ "موساد سالهاست که در شمال عراق پایگاه دارد و در کردستان عراق همکاری و فعالیت دارد!"


‼️ "مردخای کیدار"، سرهنگ بازنشسته و مأمور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اندیشکده بگین سادات:

‼️ "ما باید ایران را تکه تکه کنیم!"

شما فعلا شنا کردن رو یاد بگیرید


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7😁1
🔴 آن‌ها متشکل از ۱۵۰۰ روزنامه، ۱۱۰۰ مجله، ۹۰۰۰ شبکه‌ رادیویی، ۱۵۰۰ شبکه‌ تلویزیونی، ۲۴۰۰ نشریه و... هستند❗️

📑تمامی این‌ها تحت مالکیت ۶ شرکت هستند:

▪️ شرکت GE: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

▪️ شرکت News Corp: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

▪️شرکت Disney: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

▪️شرکت Viacom: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

▪️شرکت Time Warner: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

▪️شرکت CBS: مالکیت یهودی + زیر شاخه‌ها

⁉️ سوال اینجاست، چرا هنوز عدّه‌ای به جنگ یهود بی‌سرزمین علیه ملّت‌ها باور ندارند!؟

🔗 منبع: wordpress

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
💠 خاطره ای از مرحوم آیت الله #محمدی_ری_شهری: ما از 11 ماه قبل توسط افراد انگشت شمار صالحی٬ که در دفتر بنی صدر کار می کردند متوجه شدیم که وی قصد انجام رفراندومی را جهت تغییر #قانون_اساسی دارد که این موضوع بعدا در جراید نیز مطرح شد.
بر طبق همین گزارش ها وی می خواست پس از #رفراندوم ، دکتر بهشتی و سایر مقامات جمهوری اسلامی را به پای میز محاکمه بکشد و بدینوسیله فتنه ای بزرگ را اجرا کند که با هوشیاری دست اندرکاران ختم به خیر شد.
(کتاب خاطرات محمدی ری شهری)
📚📚📚

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 مستند «Zero Day» این بار در کازینوهای آقای گنده‌لات!

🔺درس عبرتی که هکرهای ایرانی به ثروتمندترین مرد جهان دادند تا حد و حدود خودش را بداند.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خبری در راه است ...

🔸بشارت امام خامنه ای درباره آینده دنیا
#بشارت

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍129👎1
😂 جُـــکی بــه نــام ســازمان مــلل ، حقــوق بشــر و ...

🇺🇸 آمریکا
🇷🇺 روسیه
🇨🇳 چین
🇬🇧 بریتانیا
🇱🇺 و فرانسه

💥 پنج کشوری هستند که به‌طور رسمی دارندگان بمب و تجهیزات جنگی هسته‌ای شناخته می‌شوند و به این دلیل به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل #حق_وِتو دارند.

😳 حق وِتو به آن‌ها امکان می‌دهد هر قطعنامه پیشنهادی مطرح شده در شورای امنیت را به تنهایی رد کنند و مانع تصویب آن شوند.

😅 حالا کشورهایی که خودشان اکثر بمب‌های اتمی دنیا را دارند ، خواستار جلوگیری از گسترش این سلاح‌ها شده‌اند!!!
سازمان ملل،، یک جوک واقعی است،، وبعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم خودشون،،، برای بقیه تصمیم گیری می‌کنند،، چرا کشورهای،، را به عنوان عضو غیر دائم،، دعوت می‌کنند،، ولی ایران با بیش از هفت هزار سال قدمت هنوز نوبتش نشده،، چون ایران مستقل است،، به صورت باید این رویه عوض شود و یک سازمان بین‌المللی
حق وتو معنی و مفهومی ندارد،، و باید یک ساز و کار منطقی داشته باشد،، و از مسابقه تسلیحاتی هم جلو گیری شود

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏8👍5👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قرن جدید،
قرن حاکمیت مولای ما ارواحنا له الفدا‌ء
و سربازان‌ نوجوان ‌و نونهالش
بر تمام عالم‌ خواهد بود.
ان‌شاءالله 🌸


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍14👏2👎1
*🚨اولین کسی که سفره هفت سین را حذف کرد کیست؟*

🔻آخ آخ مزدوران رسانه‌ای سبز و بنفش بد چیزی را دستاویز قرار دادند ابرو و شرف نداشته شان بدجوری برباد رفت.
#سواد_رسانه_ای

⭕️مهم ترین نقد اصلاح طلبان به رئیسی در هفت ماه گذشته این دو مورد بوده:
۱.چرا گفت به شما نهار دادند؟
۲.چرا سفره هفت سین را جمع کرد؟

🔹سطح فکری مبتذل این جماعت را از سطح دغدغه ها و انتقاداتشان بفهمید!

🔴سفره ملت مهم‌تر است یا ‎#سفره_هفت_سین؟

🔹جریان غربگرا نه دلسوز ‎#منافع_ملی است نه دلسوز سفره ‎#هفت_سین؛ ۸سال است که دولت‌شان، سفره مردم را یک بیستم کرده و دلسوزی نکردند. ازطرفی دراکثر پیام‌های نوروزی خاتمی وروحانی سفره‌ای دیده نمی‌شود! حال مردم را در روز اول سال بهم زدند و شرف ندارند!

🔹اگر به سفره هفت سین باشد که بهترین سفره‌ها و شیک‌ترین و کامل‌ترین هفت‌سین‌ها را اوباما و ترامپ و بایدن پهن کرده و هر سال پیام نوروزی داده‌اند!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍13👎2