دیده بان انقلاب
13.4K subscribers
69.2K photos
55.9K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
در خبرها خواندید که روسیه تصمیم گرفته که معاملات خود به ویژه فروش گاز را با پول ملی خود انجام دهد، یعنی اینکه هر کشوری از روسیه تقاضای خرید گاز داشته باشد باید بهای آن را به روبل پرداخت کند. در جریان هستید که کشورهای اروپایی چگونه علیه روسیه در جنگ با گروه‌های فاشیست و ارتش غربگرای اوکراین موضع گیری کرده و همه نوع تحریم و فشار را علیه روسیه اعمال کردند. برای اینکه بدانید کشورهای اروپایی تا چه اندازه به گاز روسیه وابسته هستند این نمودار را با دقت نگاه کنید.

شاید برای شما جالب باشد که کشورکی مانند مولداوی که بدترین و تندترین موضع گیری‌ها را علیه روسیه داشته به شکل صد درصد به گاز وارداتی از روسیه نیازمند است و کشور دیگری مانند لهستان هم ۴۰ درصد از گاز وارداتی خود را از این کشور وارد می‌کند. در این نمودار میزان وابستگی کشورهای اروپایی به واردات گاز از روسیه را مشاهده می‌کنید اگر قرار باشد بهای گاز خریداری شده را به روسیه به روبل پرداخت کنند چه مصیبت‌هایی خواهند شد....

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9😁1
حمله هوشمندانه پوتین به غرب

✍️مجید گودرزی_فعال سیاسی

هر روز که از جنگ اکراین می گذرد، حقایق بیشتری آشکار می شود. اوایل این جنگ خیلی ها فکر می کردند این جنگ، حماقت بزرگ و تاریخی پوتین بوده است. اما حالا کم کم دنیا دارد متوجه فجایعی که در اکراین توسط آمریکایی ها و صهیونیست در حال وقوع بوده است، می شود و پوتین هر روز بیشتر دنیا را در بهت و حیرت فرو می برد.
آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکایی ها در مجاورت مرزهای روسیه که خطر آنها از خطر آزمایشگاه‌های ووهان و ویروس کشنده کرونا به مراتب خطرناکتر بود، را دنیا خیلی خوب درک کرد و اکنون روسیه و پوتین در جایگاه نجات زمین قرار گرفته اند.
روسیه همچنین دست رسانه های دروغ پرداز و پروپاگاندای رسانه ایی غرب را در وارونه جلوه دادن حقایق برای جهانیان، رو کرد.
اروپا بخصوص آلمان و فرانسه بازنده جنگ روسیه و اکراین هستند و انگلستان تلاش می کند این جنگ فرسایشی شود. چون نیازی به واردات انرژی از روسیه ندارد. آنها خیلی دقیق و حساب شده، ضرر هزار میلیارد دلاری برگزید را که اروپایی ها به اقتصاد انگلستان تحمیل کردند، را جبران می کنند.

اما اقدام احمقانه آلمانها در ندادن مجوز برای انتقال گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم و خود تحریمی آنها در تاریخ ثبت خواهد شد.

روسیه تمام هزینه های جنگ را از محل افزایش قیمت انرژی تامین می کند.
روسیه توان ساختن سلاح از نفت را دارد، برخلاف محمدرضا شاه و ملک فیصل که هر دو قربانی سلاح سازی از نفت شدند.
نقشه های شوم صهیونیسم جهانی امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست. آنها با مهره چینی در سطوح عالی سیاسی اکراین و به کار گماردن یک یهودی در این کشور، کلیه اخطارهای روسیه را نادیده گرفتند، چرا که قرار نبود صهیونیست ها تاوان بدهند و این مردم اکراین بودند که بدترین تبعات این توطئه ها را دادند.
_دنیا دید که پناهندگان خاورمیانه و آفریقا با پناهندگان اروپایی فرق زیادی دارند و اروپایی ها بشدت نژاد پرست هستند.
_دنیا دید که تمام قوانین دنیا دست آویز و در جهت منافع قدرتهای صهیونیستی است. حتی عدم دخالت سیاست در ورزش.
_دنیا حقه های کثیف رسانه ایی را در اکراین بخوبی مشاهده کرد.
_دنیا حمایت های غرب را به متحدان خود به سخره گرفت.
_دنیا معاهدات بی پایه و اساس که اکراین را فلج کرد، را به عینه دید.
_دنیا دید که غرب تلاش می کند هزینه برنامه های خود را از جیب سایر ملتها بپردازد و بیچاره کشوری که وعده های آنها را باور کند.
تحریم روسیه غرب را دچار بحران کرد و بیشترین فشار را نه مردم روسیه، که مردم امریکا، آلمان و فرانسه متحمل شدند.
کشورهای عربی دیدند که حنای آمریکا اصلا رنگ ندارد و آنها فقط منافع خودشان را در نظر می گیرند. آنها متوجه شدند امنیت وارداتی نیست. به همین دلیل از ملاقات با مقامات آمریکایی خودداری کردند.
دنیا متوجه شد که دیگر آمریکا توان پاسخگویی به تهدیدات علیه هم پیمانان خود را ندارد. مگر در کشورهای ضعیفی مثل عراق و افغانستان!

اوکراین پایان هژمونی آمریکا و پایان جهان تک قطبی شد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍12👏41😁1
📌 نماینده اروپایی: چرا افغانستان نه؟!

کلر دالی، نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: برخلاف موضوع اوکراین، اتحادیه اروپا در بحران افغانستان حتی یک بیانیه هم صادر نکرد. چون افغانستانی ها سفید پوست نیستند و چون عامل حمله به افغانستان آمریکا بود نه روسیه!

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
🌐🔏 ناتو درخواست زلنسکی برای دریافت تانک و جنگنده را نادیده گرفت

🔹 سران ناتو در اجلاس روز پنجشنبه خود در بروکسل درخواست رئیس‌جمهور اوکراین برای ارسال تانک و جنگنده به این کشور را نادیده گرفتند.

🔹 ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی خود مقابل اجلاس اضطراری سران ناتو مدعی شد که این ائتلاف با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر برای اوکراین می‌تواند از «مرگ غیرنظامیان» جلوگیری کند.

🔹 او گفت: «اوکراین از شما هواپیما خواست تا شاید شاهد مرگ این همه آدم نباشیم. شما هزاران جنگنده دارید، اما هنوز به ما چیزی داده نشده است.»

🔹 او در ادامه گفت: «شما دست‌کم ۲۰ هزار تانک دارید. اوکراین خواست که یک درصد از آنها را به ما بدهید یا به ما بفروشید. اما هیچ پاسخ روشنی به ما داده نشد.»

🔹زلنسکی در این سخنرانی درخواست خود برای برقراری منطقه پرواز ممنوع یا عضویت در ناتو را تکرار نکرد.

🔹 ینس استولتنبرگ در یک نشست خبری روز پنجشنبه گفت سران ناتو تصمیم گرفتند در توانمندی‌های دفاعی و بازدارندگی این ائتلاف تجدید نظر کرده و آن‌ها را با واقعیت‌های امنیتی جدید منطبق کنند.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
🔻 اولتیماتوم پلیس به خودروسازان/ اشکالات را برطرف کنید وگرنه جلوی شماره‌گذاری را می‌گیریم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:
🔹از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۴۶۰۰ خودرو متوقف شدند. البته تعداد خودروهای توقیف شده حدود ۱۶ هزار خودرو بود اما این خودروها به دلیل همراهی خانواده‌هایشان توقیف یک تا سه ساعت شدند.

🔹برنامه ریزی شده که سازمان‌ها و شرکت‌های خودروساز را دعوت کنیم و اشکالات خودروهایشان را به آنها تفهیم کنیم و صورت جلسه تنظیم شود و در راستای برطرف کردن آنها گام بردارند چرا که ما قوانین خوبی داریم اما نظارت‌ها خوب نیست و باید اشکالات درست شود و گرنه باید جلوی شماره‌گذاری را بگیریم.
#ارابه_مرگ
#آفتابه_سازان

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3👏1
🔴بی‌کس‌ترین کشته‌های قرن که انسان بودند، زنده بودند ولی عزیزترین کسانشان یعنی پدر و مادرشان اجازه ندادند به دنیا بیایند!

🔹۳۶۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور در یک سال فقط در ایران، این عدد در دنیا چندین برابر بیشتر است!


دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3
💢پارلمان ژاپن بودجه پنج سال آینده پایگاه‌های آمریکایی را تصویب کرد

🔹پارلمان ژاپن «دایت» روز جمعه بسته ویژه مالی برای میزبانی از حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به مدت پنج سال دیگر را تصویب کرد.

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👎4👍2😁1
🔰شهید حاج قاسم سلیمانی: اصول انقلاب، توجه به رهبری است، قبول اصل ولایت فقیه است. ما باید حکمت رهبری را، ما باید تشخیص رهبری را، ما باید به ترسیم رهبری توجه کنیم، نه صرفاً بگوییم ما تابع ولایت فقیه هستم.
توجه به ولایت فقیه یعنی توجه به حکمت او، تشخیص او...

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6🥰2
فضیلت #صلوات
در آسمان، دریایی است که آن را #دریای_برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را #درخت_تحیّات نامند.
بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام #مرغ_صلوات.
و وقتی مؤمنی بر سیّد پیغمبران محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم #صلوات فرستد، خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد، ملکی خلق نماید و جمیع آن #فرشتگان به #تقدیس و #تحمید و #مدح و #ثنای_پروردگار مشغول گردند و ثواب آنها در دیوان اعمال #صلوات_فرستنده ثبت گردد.
وسائل الشیعه، ج 10، ص 492، باب 28

✍️دیده بان انقلاب 
@didebane_enghelab
@didebane_enghelab
👍2
ختم میلیون ها صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و برآورده شدن تمام حاجات مومنین و مسلمین ،دفع بلایا، رفع گرفتاری ها ،شفای همه بیماران ، آمرزش اموات،گذشتگان و شهدا

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Anonymous Poll
60%
۵ صلوات
25%
۱۴ صلوات
6%
۱۱۰ صلوات
4%
۳۱۳ صلوات
2%
۱۰۰۰ صلوات
1%
۵۰۰۰ صلوات
1%
۱۰۰۰۰ صلوات
0%
۱۴۰۰۰ صلوات
1%
۲۰۰۰۰ صلوات
2%
۵۰۰۰۰ صلوات
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸 افشاگری از پشت پرده موضع وطن فروشانه "اِبی" در مورد خلیج فارس؛ این اقدام از سوی سعودی ها و اماراتی ها برنامه ریزی شده بود!

🔹 "پیمان عارف" تحلیلگر سیاسی:

🔸️"عربستان سعودی در حال عادی سازی مساله تجزیه ایران از طریق بازوهای رسانه ای فارسی زبان خود می باشد!"

🔸️"رابطین اینترنشنال با سازمان های اطلاعاتی ترکیه و عربستان سعودی کار می کنند!"

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
💢 کوتاه سخن

🔹در خبرها آمده که سینمای روسیه تحریم شده است ولی نکته جالب اینجاست که ۴۲ سال است سینمای جمهوری اسلامی ایران در هیچ رویداد بین المللی تحریم نشده است، چراا!!؟؟
🔹پاسخ بسیار روشن است سلبریتی‌ها و علی الخصوص هنرمندان همه کشور ها بر مدار استراتژی نظام حاکمشان حرکت می کنند و این تنها ایران است که برخی هنرمندانش برخلاف راهبرد نظام حاکم کشور رفتار می کنند و در واقع پیاده نظام دشمن هستند!!
پس بنابراین دشمنان هرگز پیاده نظام نفوذی خودشان را در کشور هدف حذف نمی کنند!!

«وحید محبی»

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏52
♻️ داستان سیلی به آیت‌الله شریعتمداری

در این چند روز و پس از درگذشت آیت‌الله ری‌شهری(ره)، شبکه‌های اجتماعیِ مجازی، پر شد از مطالبی پیرامون برخی جریانات مرتبط با زندگی و اقدامات ایشان؛ که به خاطر مسؤولیت‌های مهم او، قابل توجه هستند.
جدای از عده قابل توجهی که علاقمندان و ارادتمندان آیت‌الله ری‌شهری را شکل می‌دهند، عده‌ بسیار کمی نیز از مرگ وی خوشحال و برخی نیز، متن‌هایی پر نیش و کنایه نثار ایشان و اقدامات او نمودند؛ و با آب و تاب فراوان منتشر کردند.
.
یکی از مهم‌ترین مسائلی که مخالفان  آیت‌الله ری‌شهری مطرح نمودند، داستان سیلی زدن ایشان و یا لگ زدن وی، به حضرت آیت الله شریعتمداری(ره) است؛ که متن‌ها و ویس‌هایی پیرامون این مسأله از سوی «راویان» و یا «راویانِ راویان» داستان، در شبکه مجازی دست به دست شد.
.
به همین مناسبت، از یکی از دوستان آیت‌الله ری‌شهری صحت این داستان را پرس‌وجو نمودم؛ و ایشان فرمودند: «بنده یکبار از حاج آقا پرسیدم. قسم خوردند که من چنین کاری نکردم. [همچنین دوست ایشان ادامه دادند که:] به روحیه حاج آقا هم نمی‌خورد.
افزون بر این، حاج عباس سلیمی (قاری قرآن) نیز می‌گفتند: روزی پیرمرد ترک‌زبانی در حرم سید الکریم [شابدلعظیم]، حاج آقا را دیدند و با عصبانیت داد و بیداد کردند. محافظان می‌خواستند مانع شوند؛ ولی حاج آقا گفته بودند بیا جلو. پیر مرد با عصبانیت جلو می‌رود و به حاج آقا می‌گوید تو به مرجع [تقلید] من سیلی زدی؟ حاج آقا همان جا با لحن نرم، چند سوگند جلاله می‌خورد که، این [داستان] دروغ است. پیرمرد هم حلالیت طلبیده و آرام می‌شود».
.
این مطلب منقول از دوست آیت‌الله ری‌شهری، را به عرض برخی مخالفان ایشان در شبکه‌های مجازی رساندم؛ هیچ افاقه نکرد. حتی به راحتی ادعا نمودند که وی دروغ می‌گوید؛ و برخی گفتند که: «کسی که توانایی سیلی زدن به مرجع تقلید را داشته باشد، توانایی دروغ‌گفتن نیز دارد».
.
سؤال
اکنون ما به عنوان مخاطبان این داستان، و با شنیدن سخن راویانِ مخالف و موافق، چگونه می‌توانیم راستی‌آزمایی کنیم که کدام طرف، درست می‌گویند؟
.
نکته
جالب است که یک داستان معاصر، که حدود چهل سال از آن گذشته است، این گونه روایت‌های ضد و نقیض دارد؛ به طوری که مخالفان و موافقان یک شخصیت، بر سر درستی نظر خود، ده‌ها استدلال درونی و بیرونی ابداع و اختراع می‌کنند. آنها به گونه‌ای بررسی صحت واقعه را پیچیده می‌نمایند که، بدون چند ماه صرف وقت و صرف هزینه برای پژوهش پیرامون آن، صحت داستان، قابل راستی‌آزمایی نیست.
آن وقت ما چگونه توقع داریم که وقایع 1400 قبل که در مسیر مناقشات پر رنگ فرقه‌ای و تحریفات سهوی و عمدی تاریخی قرار داشته، و نبود امکانات نگارشی و ارتباطی نیز ابهام آن را پیچیده‌تر کرده است، قابلیت راستی‌آزمایی داشته باشد.
کاظم استادی

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍8
چین ماشین ساخته، ایران خودرو و سایپا هم ماشین میسازن
کمپانی رووری خودروی جدیدی به نام وال را راهی بازار کرد.
و خودروسازان ما همچنان در حال ساخت پژو ، پراید، تیباو سمند هستند! و اسم خود را خودروساز می گذارند!
#تشتک_سازی
#آفتابه_سازان
#مافیای_خودرو

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐🔏به کسانی که گزارش فرار مالیاتی بدهند، پاداش تعلق می‌گیرد

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌«اصولگرا»یا«اصلاح طلب»!؟
آیا تایید یک جناح! و یا رد کردن هر ۲ جناح! به صلاح انقلاب است!؟

👌رهبر فرزانه انقلاب و حکیم ایران زمین:

دو جناح مقابل در مجموعه‌ نظام می‌توانند باشند و فعالیت کنند؛ ولی شرطش این است که به قانون اساسی وفادار باشند.
این‌ها بر کارِ هم نظارت می‌کنند، با هم رقابت سالم می‌کنند. این مسابقه، پیشرفت به وجود می‌آورد و از در بسته بودنِ تشکیلات گوناگون حکومتی جلوگیری می‌کند؛ این چیز مغتنم و خوبی است.
بنده سه چهار سال قبل در نماز جمعه‌ تهران گفتم دو جناح برای این کشور مثل دو بالند، که کشور با این دو بال می‌تواند پرواز کند.....
بنده دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم بندی را غلط می‌دانم. نقطه‌ مقابل اصولگرا، اصلاح طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح طلب، اصولگرا نیست. نقطه‌ مقابل اصولگرا، آدم بی اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یکروز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می‌کند که بشدت ضد سرمایه گذاری و سرمایه داری حرکت کند یکروز هم منافع اش یا فضا ایجاب می‌کند که طرفدار سرسخت سرمایه داری شود؛ حتّی به شکل وابسته و نابابش! نقطه‌ی مقابل اصلاح طلبی، افساد است.
((بنده معتقد به اصولگرای اصلاح طلبم)) اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روزبه روز و نوبه نو.
ما باید روش‌ها را اصلاح کنیم.
در روش‌ها اشتباه و نقص وجود دارد.
گاهی به مرحله یی می‌رسیم که امروز دیگر جواب نمی‌دهد؛ باید مرحله‌ دیگری را شروع کنیم. حفظ اصول و اصلاح روش ها، معنای اصلاح طلبی است.
البته از نظر امریکایی‌ها اصلاح یعنی ضدیت با نظام جمهوری اسلامی. رضاخان آمد اصلاحات راه انداخت؛ محمدرضا هم آمد اصلاحات راه انداخت؛ این همان چیزی است که بنده گفتم «اصلاحات امریکایی» این اصلاحات به درد خودشان می‌خورد. ملت ایران اصلاح را براساس اصول خود انجام می‌دهد.

👌بصیرت:
تایید مطلق یک جناح! یا رد کردن هر ۲جناح! یک خطای بزرگ سیاسی وبه منزله پاک کردن صورت مسئله! و مخالف نظر رهبر معظم انقلاب است.


#اصلاحات_غربگدا
#اصولگرایان_تنبل
#انقلابی
#غیرانقلابی
#فقط_خط_رهبری_بزرگوار
#جهاد_تبیین

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍111
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جماعت اصلاح طلب یه روز توییت میزنه خجالت نمی کشید نمیرید با طالبان بجنگید،روز دیگه توییت میزنه خجالت نمی کشید نمیرید با روسیه بجنگید!

بزرگوار چرا ما خجالت بکشیم،شما اصلاح طلبها خجالت بکشید که حتی جرات ندارید از لب مرز با سربازان روسیه و طالبان بای بای کنید ولی میگفتید مدافعان حرم واسه پول رفتن!

#اصلاحات_بی_خاصیت

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏22👍3
🌐 همه رسانه های غربی دروغ به دنیا مخابره می کنند و در ایران هم آنرا ترجمه و بخورد مردم می دهند و این قشر از مردم هم زمانی متوجه خبر دروغ می شوند که کار از کار گذشته است.
مثل فتنه سوریه که رسانه های غربی را که گوش می کردی ، بشار اسد ساقط و فرار کرده بود ، در صورتیکه بر عکس آن نه تنها بشار سقوط نکرد بلکه اکنون به امارات می رود و پیغام روس را به بن زاید می دهد .
#جنگ_رسانه

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7