🔺واقعا مدتهاست به این نتیجه رسیدم که یه عده هستن که با کارهاشون برای کشور هزینه الکی ایجاد کنن؛ حالا میتونه از روی حماقت و ابلهیشون باشه و یا اینکه نفوذی باشند...
مثلا یکیش همین داستان فروش بلیط به بانوان در مشهد برای مسابقه #فوتبال و راه ندادنشون به #ورزشگاه و ...
💬 علی صابونچی
➕ اتفاقات پیرامون بازی #ایران_لبنان غلط بود، توجیه هم ندارد، علی رغم اینکه همهاش آن چیزی نبود که به تصویر کشیده شد....
بازهم نشان دهنده ضعف مدیریت یک عدهی پر مدعاست!
💬 عماد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
مثلا یکیش همین داستان فروش بلیط به بانوان در مشهد برای مسابقه #فوتبال و راه ندادنشون به #ورزشگاه و ...
💬 علی صابونچی
➕ اتفاقات پیرامون بازی #ایران_لبنان غلط بود، توجیه هم ندارد، علی رغم اینکه همهاش آن چیزی نبود که به تصویر کشیده شد....
بازهم نشان دهنده ضعف مدیریت یک عدهی پر مدعاست!
💬 عماد
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🔺قطعا باید با مسببین حادثهی دیروز در مشهد (در هر جایگاهی که هستند) برخورد قانونی صورت بگیرد اما سوال اساسی اینجاست که چرا دقیقا همسو با جماعتی که هدفشان تبدیل این ماجرا به یک موضوع بزرگ و جهانی (بمنظور حاشیه سازی برای دولت جدید و داغ کردنِ دوبارهی موضوع تحریمهای ورزشی کشورمان) است، خبرنگار رسانه ملی نیز باید مطالبهی ورود فیفا به ماجرا و برخورد با حاکمیت را بکند؟! 🤔
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4👎3🤔2
ناهار نمی دی ؟!
ذهن کودکانه عده ای،میخواد تلاش رئیسی رو با لفظ (ناهار دادن) تقلیل بده و تلاش هاشو بی ارزش کنه... ولی سید ما ، جوجه رو آخر پاییز میشمره☺️
ولی خدایی خیلی از کودکان تو ایران از خیلی سن بالاها بیشتر عقل و فهم و درک دارن...
فقط سنشون رفته بالا، عقلشون از کودک هم کودکتره...
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ذهن کودکانه عده ای،میخواد تلاش رئیسی رو با لفظ (ناهار دادن) تقلیل بده و تلاش هاشو بی ارزش کنه... ولی سید ما ، جوجه رو آخر پاییز میشمره☺️
ولی خدایی خیلی از کودکان تو ایران از خیلی سن بالاها بیشتر عقل و فهم و درک دارن...
فقط سنشون رفته بالا، عقلشون از کودک هم کودکتره...
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
⚠️سیاست قطعی ایران در مورد مذاکرات
اول لغو تمام تحریم ها بعد راستی آزمایی بعد برمیگردیم به برجام
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
اول لغو تمام تحریم ها بعد راستی آزمایی بعد برمیگردیم به برجام
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤3👏2👍1
❓یک سوال مهم: چرا با وجود چنین موفقیت های اقتصادی و همچنین مهار #تورم و پایین آمدن نقطه ای آن، هنوز گرانی وجود دارد؟
آیا دولت در مهار تورم به مردم دروغ گفته است؟
اگر نه، حقیقت چیست؟
1️⃣ واقعیت این است که نه کارشناس دولت دروغ گفته؛ نه ما اشتباه نوشتیم و نه مردم عزیز که از گرانی می نالند اشتباه کرده اند
👈 مشکل جای دیگری است. آنچه به عنوان تورم اعلام می شود #گرانی نیست بلکه #سرعت_گرانی است
👈👈 مشکل اینجاست که بسیاری از عزیزان معنای تورم را بد متوجه شده اند و اینجا وظیفه من و شما هست که این موارد را در کانال ها و جلسات حضوری برای مردم جا بیاندازیم، تورم به معنای سرعت رشد قیمت است، نه به معنای قیمت!
❗️یعنی چه؟
2️⃣ فرض کنید قیمت یک کالا الان ۱۰۰ تومان است، ماه بعد می شود ۲۰۰ تومان ، یعنی در این یک ماه ، ۱۰۰ درصد قیمتش گران شده، درست؟ خب حالا برویم سراع حالت دیگر
👈 فرض کنید این کالایی که قیمتش شده ۲۰۰ تومان، در ماه بعدی قیمتش بشود ۲۵۰ تومان ، یعنی ۵۰ تومان افزایش قیمت داشته، اما تورم ۵۰ درصد کاهش داشته!!!
متوجه شدید؟ یعنی در ماه اول سرعت رشد قیمت ۱۰۰ درصدی بود، الان در این ماه بعدی سرعت شده ۵۰ درصد
قیمت باز هم بالاتر رفته، اما با سرعت پایین تر
3️⃣ فکر کنم کامل متوجه شده باشید، ماشین وقتی ۱۰۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است، وقتی هم ۱۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است!!! فقط میزان سرعت فرق دارد. پایین آمدن سرعت ماشین به معنای عقب رفتن ماشین نیست!!!
پس وقتی می گوییم تورم پایین آمده به معنی ارزان شدن قیمت ها نیست!!
بلکه به معنای این است کالایی که با سرعت ۱۰۰ درصدی در حال رشد قیمت بود، الان با سرعت مثلا ۶۰ درصدی و کمتر در حال گران شدن است،
4️⃣ این معنای ساده تورم را از هر اقتصاد خوانده ای بپرسید تائید می کند، پس این مرحله اول که باید تعریف درست از تورم به مردم گفته شود تا وقتی دولت اعلام می کند تورم پایین آمده ، آنها دولت را دروغگو خطاب نکنند . معنای صحیح باید برای مردم تبیین شود.
5️⃣ خب حالا سوال به حق شما عزیزان است که پس کی شاهد ارزان شدن خواهیم بود؟
👈 تا وقتی تورم بالا هست، انتظار ارزان شدن یا توقف قیمت ، انتظاری غلط است. پس اول باید تورم مهار شود و سپس بعد از مهار شدن، پایین بیاید ، بعد از آن ما شاهد ارزانی خواهیم بود یا حداقل توقف گرانی
✅ چه کارهایی باعث کاهش تورم می شود؟
👈 این یک جواب تخصصی دارد اما چند کار مهم و زیربنایی در این زمینه بسیار موثر است
1️⃣ عدم قرض گرفتن از بانک مرکزی
2️⃣ تراز تجاری مثبت
3️⃣ فعال کردن کارگاه های تولیدی و...
🔰 همان طور که می بینید دولت دقیقا دست روی همین موارد گذاشته است، یعنی دولت طبق همان گفته رهبری در حال ریل گذاری است ، باید این چیزها درست شود تا بعدش شاهد ارزان شدن یا حداقل جلوی رشد قیمت ها گرفته شود
👌 این همان نکته ای است که رئیس جمهور محترم بارها فرمودند که اثرات این کارها در چند وقت بعد معلوم می شود ، رهبری عزیز هم در اول سال فرمودند برخی تحول ها یک مرتبه ایجاد نمی شود، باید مدت زمانی بگذرد
اینجاست که جوانان عزیز انقلابی باید این موارد را مو به مو برای مردم عزیز تبیین کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی جلوگیری شود، باور کنید درصد بالایی از افراد جامعه هنوز معنای صحیح پایین آمدن تورم را نمی دانند و آن را مساوی پایین آمدن قیمت می دانند!!
خواهشا این موارد را خوب برای مردم تبیین کنید تا نگاه مردم امیدوارانه تر شود
✍️ احسان عبادی
دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
آیا دولت در مهار تورم به مردم دروغ گفته است؟
اگر نه، حقیقت چیست؟
1️⃣ واقعیت این است که نه کارشناس دولت دروغ گفته؛ نه ما اشتباه نوشتیم و نه مردم عزیز که از گرانی می نالند اشتباه کرده اند
👈 مشکل جای دیگری است. آنچه به عنوان تورم اعلام می شود #گرانی نیست بلکه #سرعت_گرانی است
👈👈 مشکل اینجاست که بسیاری از عزیزان معنای تورم را بد متوجه شده اند و اینجا وظیفه من و شما هست که این موارد را در کانال ها و جلسات حضوری برای مردم جا بیاندازیم، تورم به معنای سرعت رشد قیمت است، نه به معنای قیمت!
❗️یعنی چه؟
2️⃣ فرض کنید قیمت یک کالا الان ۱۰۰ تومان است، ماه بعد می شود ۲۰۰ تومان ، یعنی در این یک ماه ، ۱۰۰ درصد قیمتش گران شده، درست؟ خب حالا برویم سراع حالت دیگر
👈 فرض کنید این کالایی که قیمتش شده ۲۰۰ تومان، در ماه بعدی قیمتش بشود ۲۵۰ تومان ، یعنی ۵۰ تومان افزایش قیمت داشته، اما تورم ۵۰ درصد کاهش داشته!!!
متوجه شدید؟ یعنی در ماه اول سرعت رشد قیمت ۱۰۰ درصدی بود، الان در این ماه بعدی سرعت شده ۵۰ درصد
قیمت باز هم بالاتر رفته، اما با سرعت پایین تر
3️⃣ فکر کنم کامل متوجه شده باشید، ماشین وقتی ۱۰۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است، وقتی هم ۱۰ کیلومتر سرعت دارد هم در حال حرکت است!!! فقط میزان سرعت فرق دارد. پایین آمدن سرعت ماشین به معنای عقب رفتن ماشین نیست!!!
پس وقتی می گوییم تورم پایین آمده به معنی ارزان شدن قیمت ها نیست!!
بلکه به معنای این است کالایی که با سرعت ۱۰۰ درصدی در حال رشد قیمت بود، الان با سرعت مثلا ۶۰ درصدی و کمتر در حال گران شدن است،
4️⃣ این معنای ساده تورم را از هر اقتصاد خوانده ای بپرسید تائید می کند، پس این مرحله اول که باید تعریف درست از تورم به مردم گفته شود تا وقتی دولت اعلام می کند تورم پایین آمده ، آنها دولت را دروغگو خطاب نکنند . معنای صحیح باید برای مردم تبیین شود.
5️⃣ خب حالا سوال به حق شما عزیزان است که پس کی شاهد ارزان شدن خواهیم بود؟
👈 تا وقتی تورم بالا هست، انتظار ارزان شدن یا توقف قیمت ، انتظاری غلط است. پس اول باید تورم مهار شود و سپس بعد از مهار شدن، پایین بیاید ، بعد از آن ما شاهد ارزانی خواهیم بود یا حداقل توقف گرانی
✅ چه کارهایی باعث کاهش تورم می شود؟
👈 این یک جواب تخصصی دارد اما چند کار مهم و زیربنایی در این زمینه بسیار موثر است
1️⃣ عدم قرض گرفتن از بانک مرکزی
2️⃣ تراز تجاری مثبت
3️⃣ فعال کردن کارگاه های تولیدی و...
🔰 همان طور که می بینید دولت دقیقا دست روی همین موارد گذاشته است، یعنی دولت طبق همان گفته رهبری در حال ریل گذاری است ، باید این چیزها درست شود تا بعدش شاهد ارزان شدن یا حداقل جلوی رشد قیمت ها گرفته شود
👌 این همان نکته ای است که رئیس جمهور محترم بارها فرمودند که اثرات این کارها در چند وقت بعد معلوم می شود ، رهبری عزیز هم در اول سال فرمودند برخی تحول ها یک مرتبه ایجاد نمی شود، باید مدت زمانی بگذرد
اینجاست که جوانان عزیز انقلابی باید این موارد را مو به مو برای مردم عزیز تبیین کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی جلوگیری شود، باور کنید درصد بالایی از افراد جامعه هنوز معنای صحیح پایین آمدن تورم را نمی دانند و آن را مساوی پایین آمدن قیمت می دانند!!
خواهشا این موارد را خوب برای مردم تبیین کنید تا نگاه مردم امیدوارانه تر شود
✍️ احسان عبادی
دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍15😁2
🔺نان گران نمیشود
🔹رئیس بنیاد ملی گندمکاران: هیئت دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کرد و با توجه به سیاست حاکمیت مبنی بر حمایت از حقوق مصرف کننده، قیمت نان متاثر از نرخ گندم نیست.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹رئیس بنیاد ملی گندمکاران: هیئت دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کرد و با توجه به سیاست حاکمیت مبنی بر حمایت از حقوق مصرف کننده، قیمت نان متاثر از نرخ گندم نیست.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥هنگام رانندگی در بزرگراهها و آزاد راهها سرعت مجاز را رعایت کنید*
🔹️ *در ایام نوروز ۱۴۰۱ هر روز از شبکههای مختلف سیما با سفرنامه جاده همراه شما هستیم:*
❇️ *شبكه يك سيما - ساعت ١٦*
❇️ *شبكه سه سیما- بعد از سريال نوروزي - ساعت ٢١:١٥*
❇️ *شبكه نسيم - قبل از برنامه خندوانه - ساعت ۲۲:۳٠*
🔹️ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
#سازمان_راهداری_و_حمل_و_نقل_جاده_ای
@rahbaraniran
🔹️ *در ایام نوروز ۱۴۰۱ هر روز از شبکههای مختلف سیما با سفرنامه جاده همراه شما هستیم:*
❇️ *شبكه يك سيما - ساعت ١٦*
❇️ *شبكه سه سیما- بعد از سريال نوروزي - ساعت ٢١:١٥*
❇️ *شبكه نسيم - قبل از برنامه خندوانه - ساعت ۲۲:۳٠*
🔹️ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
#سازمان_راهداری_و_حمل_و_نقل_جاده_ای
@rahbaraniran
✅ بررسی زیان و سود خرید عمده آرد توسط دلالان ترکیه
✍🏻 به قلم محمد مهدی بابایی
🔹 حدود صد سال از زمانی که بریتانیا شروع به خرید غلات و دیگر اقلام غذایی مورد نیاز ایران را از مردم همین کشور میکرد گذشت . اگر عمل انگلستان در همینجا ختم میشد شاید تاریخ قضاوتی دیگر از آنچه که قصدشان بود به عمل میاورد اما انگلیس به این عمل اکتفا نکرده و در اقدامی شیطانی با جلوگیری از ورود غلات به ایران باعث کشتار حدود نیمی از مردم ایران در اثر گرسنگی شدند .
🔹 حال با گذشت صد سال و در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه , دنیا دو تامین کننده اصلی گندم و غلات خود را از دست داده است ( روسیه برای کل غرب و متحدین , اکراین برای کل دنیا ) پس ایران به شرط افزایش چشمگیر تولید این موادهای غذایی اصلی میتواند از طریق ترکیه و کشورهای دیگر به جایگاه والایی در امر صادرات مواد غذایی به دنیا تبدیل شود اما اگر موضوع افزایش تولید پیگیری نشود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
🔹از خبرها برمیاید که دلالان ترکیه ای درحال خرید عمده ی مواد غذایی مادر به قیمت دولتی هستند تا با فروششان در این کشور و همچنین صادرات آن به اروپا سود هنگفتی به جیب بزنند . در صورت ادامه ی این روند بزودی این بحث مورد توجه دیگر تاجران و دلالان دنیا قرار خواهد گرفت و اینبار دیگر نیازی به ارتش ابرقدرتی برای ایجاد قحطی در ایران نخواهد بود زیرا این تاجران با جامعه هدف چند صد میلیونی , برای خالی کردن کل ذخایر غذایی کشوری که سال کم بارشی پشت سر گذاشته کافی هستند .
⭕️ حال به نظرتان اگر حین فرایند خروج آرد , واردات مواد غذایی بر اثر تحریم ممنوع شد چه بلایی سر مردم خواهد آمد ؟ ( شبیه آنچه که در دهه 90 میلادی برای عراق اتفاق افتاد )
⭕️ بحث خرید مواد غذایی توسط دلالان کشورهای دیگر اگر درست باشد همت بلند و بالای مسئولین را برای جلوگیری از وقوع این امر میطلبد وگرنه بازهم شاهد بروز فاجعه ای دیگر خواهیم بود .
محمد مهدی بابایی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍🏻 به قلم محمد مهدی بابایی
🔹 حدود صد سال از زمانی که بریتانیا شروع به خرید غلات و دیگر اقلام غذایی مورد نیاز ایران را از مردم همین کشور میکرد گذشت . اگر عمل انگلستان در همینجا ختم میشد شاید تاریخ قضاوتی دیگر از آنچه که قصدشان بود به عمل میاورد اما انگلیس به این عمل اکتفا نکرده و در اقدامی شیطانی با جلوگیری از ورود غلات به ایران باعث کشتار حدود نیمی از مردم ایران در اثر گرسنگی شدند .
🔹 حال با گذشت صد سال و در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه , دنیا دو تامین کننده اصلی گندم و غلات خود را از دست داده است ( روسیه برای کل غرب و متحدین , اکراین برای کل دنیا ) پس ایران به شرط افزایش چشمگیر تولید این موادهای غذایی اصلی میتواند از طریق ترکیه و کشورهای دیگر به جایگاه والایی در امر صادرات مواد غذایی به دنیا تبدیل شود اما اگر موضوع افزایش تولید پیگیری نشود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
🔹از خبرها برمیاید که دلالان ترکیه ای درحال خرید عمده ی مواد غذایی مادر به قیمت دولتی هستند تا با فروششان در این کشور و همچنین صادرات آن به اروپا سود هنگفتی به جیب بزنند . در صورت ادامه ی این روند بزودی این بحث مورد توجه دیگر تاجران و دلالان دنیا قرار خواهد گرفت و اینبار دیگر نیازی به ارتش ابرقدرتی برای ایجاد قحطی در ایران نخواهد بود زیرا این تاجران با جامعه هدف چند صد میلیونی , برای خالی کردن کل ذخایر غذایی کشوری که سال کم بارشی پشت سر گذاشته کافی هستند .
⭕️ حال به نظرتان اگر حین فرایند خروج آرد , واردات مواد غذایی بر اثر تحریم ممنوع شد چه بلایی سر مردم خواهد آمد ؟ ( شبیه آنچه که در دهه 90 میلادی برای عراق اتفاق افتاد )
⭕️ بحث خرید مواد غذایی توسط دلالان کشورهای دیگر اگر درست باشد همت بلند و بالای مسئولین را برای جلوگیری از وقوع این امر میطلبد وگرنه بازهم شاهد بروز فاجعه ای دیگر خواهیم بود .
محمد مهدی بابایی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6🤔1
یمن مسلح شد؛
فلسطین هم مسلح می شود
🔹رژیم صهیونیستی بر دو پایه "زور نظامی" و "تبلیغات فریبکارانه" بنا شده، اما اکنون هر دو پایه به شدت متزلزل شده است.
♦️وقوع سه عملیات جهادی و شهادت طلبانه در عمق سرزمین های اشغالی ظرف هشت روز، که به هلاکت دست کم ۱۰ صهیونیست انجامید، از جهات متعدد ، ضربات راهبردی به ارکان قدرت اسرائیل محسوب می شود.
🔹مقامات صهیونیست، اخیرا برخی مانور های سیاسی را -در قالب سفر به برخی شیخ نشین های منطقه و برگزاری نشست نقب با حضور وزیر خارجه ۴ رژیم مرتجع- ترتیب دادند تا بر شرایط امنیتی بی ثبات و متزلزل خود سرپوش بگذارند.
♦️این مانور های سیاسی پر سر و صدا برای این بود که شکست های امنیتی و نظامی یک سال گذشته را به حاشیه ببرد. آنها در عین حال نگران بودند که کدام حمله انتقامی را در قالب حملات موشکی و پهپادی جبهه مقاومت، از مرز های جنوبی و شمالی یا در اقیانوس هند و دریای سرخ دریافت می کنند؟
🔹ضربات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل و تاکید بر مجازات عاملان شهادت دو رزمنده ایرانی در سوریه، این محاسبه را در میان صهیونیست ها تقویت کرده بود که احتمالا عملیات پهپادی و موشکی دیگری در راه است. صهیونیست ها احتمال نمی دادند که در این حیص و بیص، گرفتار عملیات زنجیره ای در عمق سرزمین های اشغالی شوند.
♦️اهمیت این عملیات، اولا در تکرار آنها و دوم در افزایش استفاده از سلاح گرم و دقت و قدرت تلفات گیری بیشتر است. اکنون ضربات امنیتی بی سابقه ای به نظم پادگانی و پلیسی- امنیتی حاکم بر تل آویو و بیت المقدس وارد آمده و حال آن که سران اسرائیل می کوشیدند با برگزاری شوهای سیاسی مانند توافق ابراهیم و نشست نقب، شرایط را عادی نشان دهند.
🔹درست زمانی که رژیم های دست نشانده ای مثل رژیم کودتایی مصر و شیخ نشین های سعودی و امارات و بحرین، به فرمان آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر می پرداختند تا مسئله فلسطین و مقاومت را مختومه نشان دهند، وقوع عملیات های کم سابقه در الخضیره و تل آویو -و پیش از آن در بین المقدس- نشان داد مقاومت در عمق فلسطین (مناطق به آشغال در آمده در سال ۱۹۴۸) توانسته وارد فاز مسلحانه- مردمی شود.
♦️عملیات دیشب شهید «ضیاء حمارشه» (آزاده ۲۶ ساله فلسطینی و از اعضای گروه فلسطینی کتائب شهدای الاقصی که سالها در اسارت صهیونیست ها بوده)، به قدری مهم بود که بنیامین نتانیاهو گفت: "اسرائیل با موجی از حملات خطرناک و بی سابقه روبروست".
🔹مراوده با چند رژیم خیانتکار، چیزی از وحشتی که به جان اشغالگران فلسطین افتاده، کم نخواهد کرد. اکنون برای چندمین بار معلوم شده که سلاح گرم، نه فقط به کرانه باختری، بلکه به بیت المقدس و تل آویو در عمق مناطق اشغالی فلسطین رسیده است.
♦️چندی پیش هم شیخ فادی ابوشخیدم، معلم آزاده فلسطینی، عملیات کم سابقه ای را در اطراف مسجد الاقصی انجام رساند. ویژگی همه این عملیات ها شهادت طلبانه بودن است.
🔹حالا سلاح به مناطقی رسیده که سالها پادگان نظامی و تحت کنترل شدید بوده اند و این تحقق تدریجی رهنمود راهبردی حضرت آیت الله خامنه ای است:
♦️"این اعتقاد ماست که کرانه باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود. کسانى که علاقه مند به سرنوشت فلسطینند، اگر می توانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزى که ممکن است از محنت فلسطینى ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت نمایى بکنند؛ و الّا با برخورد رام و مطیع و سازشکارانه، هیچ کارى به نفع فلسطینى ها انجام نخواهد گرفت".
🔹درست در روزی که جنایتکاران سعودی بعد از هفت سال جنایت، دستان خود را در برابر مقاومت مسلح یمن بالا بردند، می توان باور داشت که بزودی اتفاق مبارک بعدی در فلسطین تکرار شود.
♦️خدایی که موسی (ع) را به کاخ فرعون نفوذ داد تا پرورش یابد و تومار او را در هم بپیچد، و خدایی که یمن تحت محاصره را به موشک و پهپاد های نابودگر مسلح کرد، همان خدا به واسطه بندگان مومن خود می تواند سلاح های ویرانگر را به عمق سرزمین های اشغالی فلسطین برساند و تومار حیات صهیونیست ها را در حیفا و تل آویو و بیت المقدس در هم بپیچد. شاید هم تسلیحات مورد نیاز مقاومت، این بار در عمق سرزمین های اشغالی و از زرادخانههای خود اسرائیل تأمین شد!
@didebane_enghelab
فلسطین هم مسلح می شود
🔹رژیم صهیونیستی بر دو پایه "زور نظامی" و "تبلیغات فریبکارانه" بنا شده، اما اکنون هر دو پایه به شدت متزلزل شده است.
♦️وقوع سه عملیات جهادی و شهادت طلبانه در عمق سرزمین های اشغالی ظرف هشت روز، که به هلاکت دست کم ۱۰ صهیونیست انجامید، از جهات متعدد ، ضربات راهبردی به ارکان قدرت اسرائیل محسوب می شود.
🔹مقامات صهیونیست، اخیرا برخی مانور های سیاسی را -در قالب سفر به برخی شیخ نشین های منطقه و برگزاری نشست نقب با حضور وزیر خارجه ۴ رژیم مرتجع- ترتیب دادند تا بر شرایط امنیتی بی ثبات و متزلزل خود سرپوش بگذارند.
♦️این مانور های سیاسی پر سر و صدا برای این بود که شکست های امنیتی و نظامی یک سال گذشته را به حاشیه ببرد. آنها در عین حال نگران بودند که کدام حمله انتقامی را در قالب حملات موشکی و پهپادی جبهه مقاومت، از مرز های جنوبی و شمالی یا در اقیانوس هند و دریای سرخ دریافت می کنند؟
🔹ضربات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل و تاکید بر مجازات عاملان شهادت دو رزمنده ایرانی در سوریه، این محاسبه را در میان صهیونیست ها تقویت کرده بود که احتمالا عملیات پهپادی و موشکی دیگری در راه است. صهیونیست ها احتمال نمی دادند که در این حیص و بیص، گرفتار عملیات زنجیره ای در عمق سرزمین های اشغالی شوند.
♦️اهمیت این عملیات، اولا در تکرار آنها و دوم در افزایش استفاده از سلاح گرم و دقت و قدرت تلفات گیری بیشتر است. اکنون ضربات امنیتی بی سابقه ای به نظم پادگانی و پلیسی- امنیتی حاکم بر تل آویو و بیت المقدس وارد آمده و حال آن که سران اسرائیل می کوشیدند با برگزاری شوهای سیاسی مانند توافق ابراهیم و نشست نقب، شرایط را عادی نشان دهند.
🔹درست زمانی که رژیم های دست نشانده ای مثل رژیم کودتایی مصر و شیخ نشین های سعودی و امارات و بحرین، به فرمان آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر می پرداختند تا مسئله فلسطین و مقاومت را مختومه نشان دهند، وقوع عملیات های کم سابقه در الخضیره و تل آویو -و پیش از آن در بین المقدس- نشان داد مقاومت در عمق فلسطین (مناطق به آشغال در آمده در سال ۱۹۴۸) توانسته وارد فاز مسلحانه- مردمی شود.
♦️عملیات دیشب شهید «ضیاء حمارشه» (آزاده ۲۶ ساله فلسطینی و از اعضای گروه فلسطینی کتائب شهدای الاقصی که سالها در اسارت صهیونیست ها بوده)، به قدری مهم بود که بنیامین نتانیاهو گفت: "اسرائیل با موجی از حملات خطرناک و بی سابقه روبروست".
🔹مراوده با چند رژیم خیانتکار، چیزی از وحشتی که به جان اشغالگران فلسطین افتاده، کم نخواهد کرد. اکنون برای چندمین بار معلوم شده که سلاح گرم، نه فقط به کرانه باختری، بلکه به بیت المقدس و تل آویو در عمق مناطق اشغالی فلسطین رسیده است.
♦️چندی پیش هم شیخ فادی ابوشخیدم، معلم آزاده فلسطینی، عملیات کم سابقه ای را در اطراف مسجد الاقصی انجام رساند. ویژگی همه این عملیات ها شهادت طلبانه بودن است.
🔹حالا سلاح به مناطقی رسیده که سالها پادگان نظامی و تحت کنترل شدید بوده اند و این تحقق تدریجی رهنمود راهبردی حضرت آیت الله خامنه ای است:
♦️"این اعتقاد ماست که کرانه باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود. کسانى که علاقه مند به سرنوشت فلسطینند، اگر می توانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزى که ممکن است از محنت فلسطینى ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت نمایى بکنند؛ و الّا با برخورد رام و مطیع و سازشکارانه، هیچ کارى به نفع فلسطینى ها انجام نخواهد گرفت".
🔹درست در روزی که جنایتکاران سعودی بعد از هفت سال جنایت، دستان خود را در برابر مقاومت مسلح یمن بالا بردند، می توان باور داشت که بزودی اتفاق مبارک بعدی در فلسطین تکرار شود.
♦️خدایی که موسی (ع) را به کاخ فرعون نفوذ داد تا پرورش یابد و تومار او را در هم بپیچد، و خدایی که یمن تحت محاصره را به موشک و پهپاد های نابودگر مسلح کرد، همان خدا به واسطه بندگان مومن خود می تواند سلاح های ویرانگر را به عمق سرزمین های اشغالی فلسطین برساند و تومار حیات صهیونیست ها را در حیفا و تل آویو و بیت المقدس در هم بپیچد. شاید هم تسلیحات مورد نیاز مقاومت، این بار در عمق سرزمین های اشغالی و از زرادخانههای خود اسرائیل تأمین شد!
@didebane_enghelab
👍13👏2
🌐چرا مقامات صهیونیستی و برخی از شیخ نشینان و مصر , مراکش و ... کنفرانس همپوشانی در مقابل قدرت ایران در کنفرانس نقب را در بوق و کرنا کرده اند ؟
اگر می خواهید واقعا به ایران ضربه بزنید ، قبلا ها اسراییل در خفا و بی صدا کار خود را می کرد ولی حالا به کار نکرده ضریب می دهند " ایران حواست را جمع کن ما داریم می آییم "
آیا در منطقه اطرافش از طرف ایران و سوریه و محور مقاومت اقداماتی عملی برای حمله به خودشان دیده اند ، که با قیل و قال دارند میگویند " ما و کشورکهای ...... متوجه عملکرد شما یعنی ایران هستیم.
مثل اینکه یارو در خانه تنهاست و یکنفر آمده خانه اش تا بکشدش و او از ترس دائم گنده گویی می کند تا شاید یارو بترسد و فکر کنه ایشان با چند نفر دیگه در خانه هستند و برود .
البته رسانه های صهیونیستی آورده اند :
اخیرا با همکاری ارتش سوریه و حزب الله ، حضور ایران در جنوب سوریه افزایش چشمگیری داشته است و موارد دیگر......
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
اگر می خواهید واقعا به ایران ضربه بزنید ، قبلا ها اسراییل در خفا و بی صدا کار خود را می کرد ولی حالا به کار نکرده ضریب می دهند " ایران حواست را جمع کن ما داریم می آییم "
آیا در منطقه اطرافش از طرف ایران و سوریه و محور مقاومت اقداماتی عملی برای حمله به خودشان دیده اند ، که با قیل و قال دارند میگویند " ما و کشورکهای ...... متوجه عملکرد شما یعنی ایران هستیم.
مثل اینکه یارو در خانه تنهاست و یکنفر آمده خانه اش تا بکشدش و او از ترس دائم گنده گویی می کند تا شاید یارو بترسد و فکر کنه ایشان با چند نفر دیگه در خانه هستند و برود .
البته رسانه های صهیونیستی آورده اند :
اخیرا با همکاری ارتش سوریه و حزب الله ، حضور ایران در جنوب سوریه افزایش چشمگیری داشته است و موارد دیگر......
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
مقتدی صدر باز هم شکست خورد ؛ اینبار سنگین تر
🔸️نشست امروز پارلمان عراق برای انتخاب ریبر احمد به عنوان رئیس جمهور بازهم با آبستراکسیون چهارچوب هماهنگی تشکیل نشد ؛ اینبار اما ۱۵۱ نماینده حاضر به شرکت در این جلسه نشدند .
🔸️این اقدام نمایندگان مخالف ، عصبانیت بسیار شدید رهبر جریان صدر را موجب گردید و او با بیانیه ای بسیار تند پاسخ داد.
🔸️این در حالی است که نرخ مبلغ شرکت در جلسه امروز پارلمان عراق برای هر نماینده به ۷ میلیون دلار رسیده بود لکن ۱۵۱ نفر نشست امروز را تحریم کردند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔸️نشست امروز پارلمان عراق برای انتخاب ریبر احمد به عنوان رئیس جمهور بازهم با آبستراکسیون چهارچوب هماهنگی تشکیل نشد ؛ اینبار اما ۱۵۱ نماینده حاضر به شرکت در این جلسه نشدند .
🔸️این اقدام نمایندگان مخالف ، عصبانیت بسیار شدید رهبر جریان صدر را موجب گردید و او با بیانیه ای بسیار تند پاسخ داد.
🔸️این در حالی است که نرخ مبلغ شرکت در جلسه امروز پارلمان عراق برای هر نماینده به ۷ میلیون دلار رسیده بود لکن ۱۵۱ نفر نشست امروز را تحریم کردند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍19👏3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥صحبتهای حاج قاسم خطاب مسئولان برای فاصله نگرفتن از مردم و عدم تفکیک مذهبی از غیرمذهبی
✍شهید سلیمانی: ما با مردم کم حرف میزنیم! خیلیها ممکن است به این حرف من ایراد بگیرند: ما نباید فقط به قشر مذهبی نزدیک به خودمان نگاه کنیم؛ باید مردممان را حفظ کنیم.
#حاج_قاسم
#سردار_دلها
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍شهید سلیمانی: ما با مردم کم حرف میزنیم! خیلیها ممکن است به این حرف من ایراد بگیرند: ما نباید فقط به قشر مذهبی نزدیک به خودمان نگاه کنیم؛ باید مردممان را حفظ کنیم.
#حاج_قاسم
#سردار_دلها
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢 وحیدی: دو کافینت، عامل فروش بلیطهای تقلبی بازی تیم ملی فوتبال ایران بودند
وزیر کشور:
🔹عدهای خارج از ضوابط اقدام به فروش جعلی بلیط کرده بودند.
🔹۲۷ هزار بلیت تقلبی فروخته شده است
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
وزیر کشور:
🔹عدهای خارج از ضوابط اقدام به فروش جعلی بلیط کرده بودند.
🔹۲۷ هزار بلیت تقلبی فروخته شده است
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍3👎3
دولت جدید دقیقا داره از اون دست مدیرانی آسیب میخوره که بویی از انقلاب نبردن و ارثیه دولتهای لیبرالن(مدیران میانی)
به قول حاج سعید قاسمی؛ آقای رئیسی اینارو بریز بیرون!
#حجامت_نظام
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
به قول حاج سعید قاسمی؛ آقای رئیسی اینارو بریز بیرون!
#حجامت_نظام
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍15👏3👎1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥شبکه رژیم صهیونیستی:
هر کاری در زمینه ایران میتوانستیم انجام دهیم باید چند دهه قبل انجام میدادیم.
🔺الان در دقایق و ثانیههای پایانی فرصت خود هستیم!
🔺چگونه میخواهیم در جهانی دست و پنجه نرم کنیم که ایران دوباره قدرتی خواهد بود که هرگز اینچنین نبوده است؟!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
هر کاری در زمینه ایران میتوانستیم انجام دهیم باید چند دهه قبل انجام میدادیم.
🔺الان در دقایق و ثانیههای پایانی فرصت خود هستیم!
🔺چگونه میخواهیم در جهانی دست و پنجه نرم کنیم که ایران دوباره قدرتی خواهد بود که هرگز اینچنین نبوده است؟!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔥5👍2😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ببینیم؛ انتقاد تند و تیز علی صوفی اصلاح طلب، علیه اصلاح طلبان
#سرطان_اصلاحات
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#سرطان_اصلاحات
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4🔥2
✅🚨جهاد تبیین یا جنگ روایتها به زبان ساده یعنی این!
🔷نقل است که در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله میکند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک خود را به روی سگ میاندازد و او را خفه میکند ...
خبرنگار نیویورک تایمز که ماجرا را از نزدیک میبیند به مرد میگوید: فردا تیتر اول نیویورک تایمز این است: "مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد". مرد در جواب خبرنگار میگوید: "من نیویورکی نیستم"
خبرنگار میگوید پس تیتر میزنیم: "آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد". مرد میگوید: "ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانیام".
فردا تیتر نیویورک تایمز اینچنین شد:
"یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد!! اف بی آی احتمال میدهد القاعده در این جنایت دخیل باشد".
پ ن:
۱. رهبر حکیم انقلاب: اگر شما حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت میکند... هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.
۲. اندیشکده رند: در جنگهای فردا کسی برنده نیست که بزرگترین بمبها را دارد، بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.
#جهادتبیین
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔷نقل است که در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله میکند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک خود را به روی سگ میاندازد و او را خفه میکند ...
خبرنگار نیویورک تایمز که ماجرا را از نزدیک میبیند به مرد میگوید: فردا تیتر اول نیویورک تایمز این است: "مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد". مرد در جواب خبرنگار میگوید: "من نیویورکی نیستم"
خبرنگار میگوید پس تیتر میزنیم: "آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد". مرد میگوید: "ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانیام".
فردا تیتر نیویورک تایمز اینچنین شد:
"یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد!! اف بی آی احتمال میدهد القاعده در این جنایت دخیل باشد".
پ ن:
۱. رهبر حکیم انقلاب: اگر شما حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت میکند... هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.
۲. اندیشکده رند: در جنگهای فردا کسی برنده نیست که بزرگترین بمبها را دارد، بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.
#جهادتبیین
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9🥰1👏1🤯1