دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.1K photos
55.7K videos
1.04K files
53.3K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: نابودسازی، رقیق‌‌سازی و یا انتقال ۴۰۰ کیلو اورانیوم غنی‌شده اشتباه است/توافق با آمریکا بر سر موضوعات هسته‌ای آینده ایران منطقی نیست

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنگوی‌کمیسیون امنیت ملی: در موضوع آزادسازی اموال بلوکه شده نباید «عقب‌نشینی» می‌کردیم/واگذار کردن تصمیم آزادسازی این اموال به رضایت آمریکا امری «غیرمنطقی» است

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: نباید تنگه هرمز را در برابر رفع محاصره دریایی باز می‌کردیم/امکان گرفتن امتیازات بیشتر در قبال بازگشایی تنگه هرمز وجود داشت

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
آقای عراقچی گفت:
روز جمعه دور جدید مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی آغاز می‌شود. در مرحله اول مهمترین موضوعی که اتفاق می‌افتد اعلام خاتمه جنگ است. از صبح دوشنبه که این توافق نهایی شد، خاتمه جنگ هم اعلام شد. ولی شروع رسمی تفاهمنامه از جمعه خواهد بود".

اولا یک "یادداشت تفاهم" (فاقد کمترین اعتبار در ادبیات حقوقی و فاقد ضمانت اجرا) چگونه می تواند بدون تعیین تکلیف متجاوز و غرامت و خسارت، به منزله خاتمه جنگ باشد؟!

ثانیا دیروز در توجیه عدم مجازات اسرائیل (ماجرای حمله به بیروت) گفته شد که آمریکا از این خواسته به اسرائیل حمله نکند و در مقابل، عقب نشینی اسرائیل از لبنان به یادداشت تفاهم اضافه شده است.
در بیانیه بامداد دیروز شورای عالی امنیت ملی هم قید شده که بر اساس توافق: "جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب (دیروز) به صورت فوری و دائمی پایان یافته است".
اما رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ارتش اسرائیل، خود را ملزم به رعایت بند مربوط به لبنان در توافق با ایران نمی‌داند و از لبنان عقب نشینی نخواهد کرد.

با این وصف، آقای عراقچی چگونه از خاتمه جنگ می گوید و خبر می دهد که روز جمعه بلافاصله پس از امضای یاداشت تفاهم، وارد مرحله بعدی مذاکرات می شود؟
مگر شرط دور جدید مذاکرات، اجرای تفاهم نامه نیست و مگر نه اینکه طبق تفاهم باید جنگ در تمام جبهه ها پایان یابد و اسرائیل عقب نشینی کند، اما رژیم این را نمی پذیرد؟!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2🔥1
🔴 اینها اگر فیلم بود وسطش سالن سینما را ترک می‌کردم!

🔺چند وقت پیش در لابلای یک یادداشت دیگری نوشتم «اگر پنج سال قبل پای یک فیلم سینمایی می‌نشستم که نشان می‌داد از سوی آمریکا به ایران حمله نظامی می‌شود و در ساعت صفر جنگ رهبری و تمام فرماندهان اصلی نظامی کشور یک جا ترور می‌شوند، به همه مراکز و تاسیسات نظامی ایران تا حد کلانتری محلات حمله می‌شد و کشور در کمتر از ۲۴ساعت به مرحله اداره زیرزمینی امور می‌رسد، در حدی که احتمالا یک بخشدار هم در ساختمان بخشداری نتوان پیدا کرد؛ اما ایران تنها ۲ساعت بعد از شروع چنین جنگی به ۷پایتخت در منطقه حمله گسترده موشکی می‌کرد، تنگه هرمز را مسدود می‌کرد و تا ۱۰۰روز بزرگترین ارتش جهان نه توان آن را پیدا می‌کرد که این تنگه را باز کند و نه قدرت آفندی و موشکی ایران را از کار بیاندازد و در این فضای اداره زیرزمینی کشور که کلانتری‌ها هم تخلیه شده‌اند حتی یک شهر کوچک مرزی سقوط نکند و دست آخر ایران زمان آتش‌بس را تعیین کند و...» قطعا همان اواسط فیلم، سالن سینما را ترک می‌کردم و می‌گفتم این فیلم بیش از حد پروپاگاندایی و اگزجره است و درصدی به شعور مخاطبانش احترام نگذاشته است. 

🔹اما خب چه می‌شود گفت؟ ما این فیلم غیرقابل باور را در این صد و چند روز زندگی کردیم. در یک نبردی که بسیار از هجوم اسکندر مقدونی و چنگیز مغول و ارتش متفقین هم بزرگتر بود ما تاریخی‌ترین مقاومت میهنی را از خودمان نشان دادیم.

🔸حجاب معاصرت چندان اجازه نمی‌دهد که بفهمیم تمام اینها یعنی چه، اما خب بعدها هرکه در کتاب تاریخ به این جنگ و داستان دفاع ما می‌رسد با حیرت و غرور و افتخار، آن را می‌خواند. گوارای وجود آیندگان باد افتخار به این تاریخ و نقطه پایانی که بر قرن‌ها اضطراب برای بقا ایران و حفظ تمامیت سرزمینی‌اش گذاشتیم.

🔹یکصد و چند روز پیش اهریمنان زمانه از پایان جنگ در چند روز الا چند هفته گفتند. اهدافشان هم مشخص کردند.
1️⃣ نابودی توان موشکی ایران
2️⃣ نابودی قدرت دریایی ایران
3️⃣ نابودی و خارج کردن مواد غنی‌سازی‌شدن ایران
4️⃣ تغییر نظام سیاسی ایران
5️⃣ مالکیت بر جزایر جنوبی و منابع نفتی ایران
و به پیوست تمام اینها: تسلیم بی قید و شرط

◽️ما تا ساعت آخر این جنگ موشک‌هایمان به هر تعداد و با هر هدفی که انتخاب خودمان بود شلیک شد.
◾️ما تا ساعت آخر جنگ تعیین کردیم که کدام کشتی از تنگه عبور کند و کدام پشت دروازه بماند.
◽️ما سرنوشت اورانیوم‌ها را حتی از شروط پایان جنگ خارج کردیم.
◾️و آن دو مورد آخر هم که ارزش پاسخگویی ندارد و لفظش هم به دهان نجس دشمنان بزرگ بود.

ایران با تنی زخمی و با داغی ابدی از فقدان نیکوترین فرزندانش این جنگ را به انتها رساند. آنان تن به تن برای اقتدار و استقلال وطن ذبح شدند اما حالا خلیج، از هر زمانی فارس‌تر است. تهدید ایران علیه دشمنانش از هر زمانی معتبرتر است، ایمان به توان دفاعی‌مان از هر زمانی بالاتر است. و ایران برای ما وارثان این ایام سخت از هر زمانی ایران‌تر و عزیزتر است.

فقط دعا میکنیم با یک توافق بد همه چیز را خراب نکنند.

✍️ محمدصادق فرامرزی

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍31
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 عناصر سلطنت طلب اینگونه پرچم شان را وارد ورزشگاه لس آنجلس کردند.

جاسازی در باسن!!😂

دیگه حتی آمریکا هم اینا رو گردن نمیگیره و اینجوری محدودشون میکنه

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم با اراده خودشان به خیابان‌ها آمدند و نمی‌توانیم آنها را از حضور در خیابان منع بکنیم/ اگر این مردم نبودند، سربازان آمریکایی بالای سرمان بودند

👤ابراهیم رضایی_ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توافق میان ایران و آمریکا، توافق متوازنی نیست/ تمام خطوط قرمز در متن تفاهم رعایت نشده‌ است

👤ابراهیم رضایی_ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم حتی اگر توافق هم امضا شد، خیابان را ترک نکنند/ با لالایی توافق مردم نخوابند، ترامپ برای ایران برنامه دارد

👤 سید مصطفی خوش‌چشم _ کارشناس مسائل استراتژیک

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
🔴رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس:
توافق میان ایران و آمریکا توافق متوازنی نیست و تمام خطوط قرمز در متن تفاهم رعایت نشده‌ است.

در توافق متاسفانه دوستان خیلی کوتاه آمده‌اند مثلا در موضوع آزادسازی اموال بلوکه شده نباید «عقب‌نشینی» میکردیم

واگذار کردن تصمیم آزادسازی این اموال به رضایت آمریکا امری «غیرمنطقی» است

رقیق‌‌سازی و یا انتقال اورانیوم غنی‌شده اشتباه است و عملا بازدارندگی ما را نابود میکند

نباید تنگه هرمز را در برابر رفع محاصره دریایی باز می‌کردیم

امکان گرفتن امتیازات بیشتر در قبال بازگشایی تنگه هرمز وجود داشت پس با توجه به بندهای تفاهم موجود شرایط «نه جنگ نه صلح» در کشور باقی می‌ماند و تلقی پایان یافتن نبرد و جنگ با آمریکا آن‌هم با یک توافق این شکلی یک «شوخ
ی» است

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥باز شدن تنگه هرمز در روزهای آینده تمام مشکلات ترامپ را حل می‌کند/ اگر فقط ۲ ماه دیگر تنگه را بسته نگه داریم کل ذخایر نفت آمریکا تمام می‌شود و آمریکایی‌ها طعم هزینه و فشار واقعی را حس خواهند کرد

دکتر فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:
🔹️ترامپ سر سوزنی به این توافق پایبند نمی‌ماند و زمانی که با باز شدن تنگه هرمز مشکلاتش حل شد مجددا بهانه‌ای برای حمله به ایران پیدا خواهد کرد.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 این مرد آرژانتینی فهم و درکش از مسائل سیاسی ایران، از پهلوی‌چی ها بهتره

👌چه خوب گفت مرحوم حائری شیرازی: "پاکان عالم برای ما ، هرزه های ما برای شما"


چرا ایران از این حرامزاده های سطلی که مزاحم مردم میشوند شکایت نمیکند؟
پلیس آمریکا باید با این حرامزاده های وطن فروش برخورد کند

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🟡 جمعیت خیره‌کننده مردم در شب اول محرم در میدان انقلاب تهران - ۲۶ خرداد ۱۴۰۵


مراسم عزاداری ماه محرم در تمام میادین و خیابان ها برگزار میشود.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
🛑اول محرم😭

کلام عاشورایی امام رضا علیه السلام

در روز اوّل محرّم ریّان بن شبیب خدمت امام رضا علیه السلام رسید.
🔺حضرت به او فرمودند :

ای پسر شبیب، مردم عرب در زمان جاهلیّت جنگ را در ایّام محرّم حرام می دانستند؛ ولی این امّت احترام این ماه را از بین بردند و حرمت پیامبر صلّی الله علیه و آله را رعایت نکردند.

در این ماه خون ما را حلال دانستند، و هتک حرمت ما را کردند و فرزندان و زنان ما را اسیر نمودند، و سرا پرده ی ما را آتش زدند و اموال ما را غارت کردند و رعایت احترام رسول خدا صلّی الله علیه و آله را درباره ی ما ننمودند.

همانا روز شهادت حسین علیه السلام پلک چشمان ما را مجروح کرد و اشک های ما را روان ساخت و دل ما را سوزاند؛ و عزیز ما را در زمین کربلا ذلیل کرد و نزد ما محنت و بلا را تا روز جزا به ارث گذارد.

پس گریه کنندگان باید بر حسین علیه السلام بگریند، زیرا که گریه بر او گناهان بزرگ را از بین می برد.

ای پسر شبیب، اگر خواستی بر چیزی گریه کنی بر حسین بن علی علیه السلام گریه کن، چه اینکه آن حضرت را کشتند چنانکه گوسفند را می کشند، و با آن حضرت 18 نفر از اهل بیت او کشته شدند که روی زمین شبیه و نظیری نداشتند.

آسمان های هفتگانه و زمین ها در شهادت آن حضرت گریستند. چهار هزار ملک روز عاشورا برای نصرت آن حضرت آمده بودند و دیدند حضرت شهید شده اند.

لذا پریشان و غبار آلود به مجاورت آن قبر مطهّر مأمور شدند، تا حضرت قائم علیه السلام ظهور کند و از یاران او باشند و شعارشان «یا لثارت الحسین» است.

😭ای پسر شبیب، اگر دوست داری که با ما در درجات عالی بهشت باشی محزون باش برای حزن ما و شاد باش در شادی ما؛ و بر تو باد ولایت ما که اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد خداوند متعال او را با همان سنگ محشور می کند ... .
📚 منابع :
9. بحار الأنوار : ج 98، ص 102،ج 14، ص 164، ج 44، ص 283. و ..
@didebane_enghelab
1😭1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇮🇷📢 ما تازه زنده‌تر میشیم ماه‌محرم 🏴🏴

تقدیم به روح تمام شهدای جنگ 🇮🇷

امسال در کنار تمام پرچم های عزا پرچم ایران هم قرار میگیرد.
تمام ایران عزادار امام حسین علیه السلام است

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭1
شال ماتمت آبرو به من داد موج پرچمت دل رو داده بر باد
@cinava_ir کریمی
✔️ ارباب خوبم ماه عزاتو عشقه(واحد فوق العاده زیبا)

🎤 #حاج_محمود_کریمی

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عراقچی: جمعه پس‌از امضای تفاهم، مذاکرات آغاز خواهد شد

در مرحلهٔ اول مذاکرات دربارهٔ خاتمهٔ جنگ، محاصرهٔ دریایی، تنگهٔ هرمز و آزادسازی وجوه مسدودشدهٔ ایران تفاهم شد و در توافق نهایی دربارهٔ موضوع هسته‌ای و لغو تحریم‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

از صبح دیروز جنگ رسماً در تمام جبهه‌ها تمام شده

یک طرف این تفاهم‌نامه ایران و حزب‌الله هستند و طرف دیگر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی.


شبکه خبری تحلیل
ی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🥴2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#مثلی_لا_یبایع_مثله در بیانات امام شهید.

مِثْلِی‏ لَا يُبَايِعُ‏ مِثْلَه یا مثلی لا یبایع مثل یزید به‌معنای «مانند من با مانند او بیعت نمی‌کند» جمله‌ای مشهور از امام حسین(ع) است


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چند روزی بود که دنبال این فیلم میگشتم ؛ پیدا کردم.

تحلیل [مذاکره با شیطان، آیا سرنوشت یک ملت رو تغییر می دهد؟] رو از روی این بیانات نوشته بودم ولی فیلم سخنرانی رو گم کرده بودم.


پاسخ همه حرف هامون داخل ش هست؛ خوب ببینید.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان
انقلاب
@didebane_enghelab
1
مالک شریعتی نماینده تهران: حالا که متن ‎#تفاهم‌نامه بطور مجازی تبادل و امضا شده، چه نیازی به امضای حضوری متضمن هزینه گزاف، در اروپای بدعهد و در میانه دهه عاشورا وجود دارد؟

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌1