This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅ واکنش دکتر خوش چشم به تمسخر شدنش توسط فردوسی پور
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♻️ رهبری انقلاب پس از امضای تفاهمنامه توسط رؤسای جمهور دو کشور، فرمودن: بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم...
برای برخی سؤال است که اگر ایشان مخالف بوده، نظر واقعیاش چیست؟ اگر میخواهید بدانید علیالاصول نظر امام سید مجتبی خامنهای در این باره چه بوده، این دو دقیقه را ببینید.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
♻️ رهبری انقلاب پس از امضای تفاهمنامه توسط رؤسای جمهور دو کشور، فرمودن: بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم...
برای برخی سؤال است که اگر ایشان مخالف بوده، نظر واقعیاش چیست؟ اگر میخواهید بدانید علیالاصول نظر امام سید مجتبی خامنهای در این باره چه بوده، این دو دقیقه را ببینید.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭3❤2
🔻قسمتهایی از نامه ۲۴ تن از فرماندهان سپاه پاسداران به رئیس جمهور:
«... امروز وقتی چهره رهبر معظم انقلاب را دیدیم مرگ خودمان را از خداوند طلب کردیم چون که کتفهایمان بسته است و خار در چشم و استخوان در گلو باید ناظر پژمرده شدن نهالی باشیم که حاصل ۱۴ قرن شکنجه و زجر شیعه و اسلام است...
تا کی با اشک بنگریم و خون دل بخوریم و به قیمت از دست رفتن نظام،صبر انقلابی داشته باشیم؟
...ما امروز ردپای دشمن را در این حوادث بخوبی میبینیم.. امروز را دریابید که فردا خیلی دیر است و پشیمانی فردا غیر قابل جبران است.
... با کمال احترام و علاقه به حضرتعالی اعلام میداریم کاسه صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی بر خود جائز نمی دانیم.۱۳۷۸/۰۴/۲۲
غلامعلی رشید،قاسم سلیمانی،جعفر اسدی،احمد کاظمی،محمد کوثری، اسدالله ناصح،محمد باقری،غلامرضا محرابی،عبدالحمید رئوفی نژاد،نورعلی شوشتری،علی احمدیان،احمد غلامپور، یعقوب زهدی،نبی الله رودکی،علی فدوی، غلامرضا جلالی،امین شریعتی،حسین همدانی،اسماعیل قاآنی،علی فضلی،علی زاهدی،مرتضی قربانی،عزیز جعفری، محمد باقر قالیباف
🔻این نامه در سال ۱۳۷۸ و با هدف دفاع از ولایت فقیه به رئیس جمهور وقت(سیدمحمد خاتمی)نوشته شده است!
🔻پس از انتشار پیام اخیر رهبر انقلاب (آقاسیدمجتبی خامنه ای)درباره توافق با آمریکا،سپاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مانند کوه استوار پشتوانه دولتمردان خواهد بود!اما در این بیانیه عبارتی دال به "حمایت از رهبری" نبود! از سوی دیگر رئیسجمهور با صراحت از موافقت سپاه در جلسه شعام با توافق میان روسای جمهور ایران و امریکا خبرداد! آن هم در حالی که از عدم رضایت رهبر انقلاب از این توافق مطلع بود!
جای شهدا خیلی خالیه
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
«... امروز وقتی چهره رهبر معظم انقلاب را دیدیم مرگ خودمان را از خداوند طلب کردیم چون که کتفهایمان بسته است و خار در چشم و استخوان در گلو باید ناظر پژمرده شدن نهالی باشیم که حاصل ۱۴ قرن شکنجه و زجر شیعه و اسلام است...
تا کی با اشک بنگریم و خون دل بخوریم و به قیمت از دست رفتن نظام،صبر انقلابی داشته باشیم؟
...ما امروز ردپای دشمن را در این حوادث بخوبی میبینیم.. امروز را دریابید که فردا خیلی دیر است و پشیمانی فردا غیر قابل جبران است.
... با کمال احترام و علاقه به حضرتعالی اعلام میداریم کاسه صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی بر خود جائز نمی دانیم.۱۳۷۸/۰۴/۲۲
غلامعلی رشید،قاسم سلیمانی،جعفر اسدی،احمد کاظمی،محمد کوثری، اسدالله ناصح،محمد باقری،غلامرضا محرابی،عبدالحمید رئوفی نژاد،نورعلی شوشتری،علی احمدیان،احمد غلامپور، یعقوب زهدی،نبی الله رودکی،علی فدوی، غلامرضا جلالی،امین شریعتی،حسین همدانی،اسماعیل قاآنی،علی فضلی،علی زاهدی،مرتضی قربانی،عزیز جعفری، محمد باقر قالیباف
🔻این نامه در سال ۱۳۷۸ و با هدف دفاع از ولایت فقیه به رئیس جمهور وقت(سیدمحمد خاتمی)نوشته شده است!
🔻پس از انتشار پیام اخیر رهبر انقلاب (آقاسیدمجتبی خامنه ای)درباره توافق با آمریکا،سپاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مانند کوه استوار پشتوانه دولتمردان خواهد بود!اما در این بیانیه عبارتی دال به "حمایت از رهبری" نبود! از سوی دیگر رئیسجمهور با صراحت از موافقت سپاه در جلسه شعام با توافق میان روسای جمهور ایران و امریکا خبرداد! آن هم در حالی که از عدم رضایت رهبر انقلاب از این توافق مطلع بود!
جای شهدا خیلی خالیه
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭7💔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران: اگه ترامپ تمام تحریم ها رو لغو کنه و فردا بیاد تهران با پزشکیان آبگوشت بزباش بخوره؛ وضع مردم بهتر نمیشه حتی بدترم میشه
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2👌2👍1
بجای غرامت به آزادسازی یه بخش از پولهای خودمون قناعت کردیم. الان هم که میگن خود پول رو بهمون نمیدن و باید در ازاش سویا و ذرت کشور دشمنمون رو بخریم.
گویا آقایان قصه خونهای آلوده فرانسوی و گندمهای انگلیسی رو فراموش کردند که اسم این ذلت رو گذاشتن گرفتن امتیاز از آمریکاییها!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
گویا آقایان قصه خونهای آلوده فرانسوی و گندمهای انگلیسی رو فراموش کردند که اسم این ذلت رو گذاشتن گرفتن امتیاز از آمریکاییها!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشچشم، کارشناس صداوسیما: آمریکا ۱۰۰ آبنبات جلوی تیم مذاکره کننده ایرانی انداخته است تا مروارید ایران که تنگه هرمز است را از آنها بگیرد
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥بیژن عبدالکریمی:
🔹از دستگاه دیپلماسی کشور میترسم
🔹به مردم میگویم شما هم نگران باشید
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹از دستگاه دیپلماسی کشور میترسم
🔹به مردم میگویم شما هم نگران باشید
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بهانه سالروز عزل بنیصدر
💢برادرانِ مخالف، با اشاره به حضور مردم در خیابانها و تشویق آقای رجائی که از آنان بنام حزبالله نام میبرد، این کار را خلاف مصلحت و روشی غیرمنطقی دانسته، اظهار داشتهاند که با تهییج مردم هیچ مسئلهای حل نمیشود!
💢 این برادران گویا فراموش کردهاند که مردم را آقای رجائی به خیابانها نکشانید این حضور کوبنده و قاطع مردم فقط و فقط هنر شور و انگیزه ایمانی خود آنان و صدای رسا و همیشه نافذ امام امت بود و همیشه چنین بوده است در گذشته هم هیچ عامل دیگری نمیتوانست مردم را به حضور در صحنه وادار کند، نهفقط امروز در گذشته هم شما نه این حرکت را بهدرستی میشناختید و نه بر آن توانائی داشتید و فرق میان امام بر حق این امت با مدعیان مبارزه سیاسی از جمله در همین است، او به مردم تکیه میکند از آنها مسئولیت میخواهد به آنها اعتماد میکند برای آنها ارزش قائل میشود و مدعیان سیاست از اینهمه غافل و از خیرات آن محرومند.
💢حزبالله که آقای رجائی از آنان تشکر کرد و باید هم میکرد همین مردم کوچه و بازار و همین عامه مردم متوسط و پائین هستند که رجل سیاسی تحقیرشان میکند.
@didebane_enghelab
💢برادرانِ مخالف، با اشاره به حضور مردم در خیابانها و تشویق آقای رجائی که از آنان بنام حزبالله نام میبرد، این کار را خلاف مصلحت و روشی غیرمنطقی دانسته، اظهار داشتهاند که با تهییج مردم هیچ مسئلهای حل نمیشود!
💢 این برادران گویا فراموش کردهاند که مردم را آقای رجائی به خیابانها نکشانید این حضور کوبنده و قاطع مردم فقط و فقط هنر شور و انگیزه ایمانی خود آنان و صدای رسا و همیشه نافذ امام امت بود و همیشه چنین بوده است در گذشته هم هیچ عامل دیگری نمیتوانست مردم را به حضور در صحنه وادار کند، نهفقط امروز در گذشته هم شما نه این حرکت را بهدرستی میشناختید و نه بر آن توانائی داشتید و فرق میان امام بر حق این امت با مدعیان مبارزه سیاسی از جمله در همین است، او به مردم تکیه میکند از آنها مسئولیت میخواهد به آنها اعتماد میکند برای آنها ارزش قائل میشود و مدعیان سیاست از اینهمه غافل و از خیرات آن محرومند.
💢حزبالله که آقای رجائی از آنان تشکر کرد و باید هم میکرد همین مردم کوچه و بازار و همین عامه مردم متوسط و پائین هستند که رجل سیاسی تحقیرشان میکند.
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻 قالیباف: یک وقتهایی پیش میاد که در حوزه نظامی شرایطی فراهم میشه که دیپلماسی باید کار خودش رو انجام بده. یعنی اینکه همان مأموریتی را که نظامی میخواد انجام بده و به هر دلایلی نمیشه، آن را دیپلماسی باید بتونه انجام بده.
پینوشت: چه حرف عجیبی. عاقبت این تصور و میلِ عجیب قالیباف به «رزمندگی در دیپلماسی» رو هم خواهیم دید.
به گندم ری نخواهید رسید
پینوشت: چه حرف عجیبی. عاقبت این تصور و میلِ عجیب قالیباف به «رزمندگی در دیپلماسی» رو هم خواهیم دید.
به گندم ری نخواهید رسید
🔥4👍2
ترامپ: همه کاملا آگاهاند که ایران موافقت خواهد کرد که برای تضمین «صداقت هستهای» در بلندمدت، بازرسیهای گسترده تسلیحاتی انجام شود.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱3😡1
⭕️نفاق و سادهسازی!
یکی از ویژگیهای منافقان و نفوذیها «سادهسازی» حل مسائل تقابل اسلام و کفر است. و با این کار میکوشند هزینه «مقاومت» را بیشتر از هزینه «تسلیم» جلوه دهند. هزینه «چالش با مستکبران و ظالمان» را بالاتر از هزینه «سازش با جنایتکاران و مستکبران» نشان دهند!
البته همانطور که خدای متعال و اولیای الهی میگویند: مقاومت و استقامت حتماً هزینه دارد. و به تعبیر رهبر شهید انقلاب: «مقاومت هزینه دارد؛ اما هزینهی سازش و تسلیم، از هزینهی مقاومت به مراتب بیشتر است» اما
اولاً وظیفه انسانی و دینی و عقلی ما مقاومت است
و ثانیاً، تجربه تاریخی همه ملتها به ویژه تجربه تاریخی ۲۰۰ سال اخیر ملت ایران به وضوح نشان میدهد که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه سازش و وادادگی و تسلیم است.
امیرمؤمنان علیه السلام که در دوران حکومت خود بیشتر ضربه را از ناحیه منافقان و یاران واداده و سادهساز و سهلاندیش متحمل شدند، دستکم در دو جای نهج البلاغه به این ویژگی اشاره میکند:
یک. در بخشی از خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه آنجا که مخاطبان خود را از اهل نفاق برحذر میدارد در ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی، روانشناختی، فرهنگی و سیاسی اهل نفاق، یکی از آن ویژگیها را چنین ذکر میکند:
«قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِيقَ وَ أَضْلَعُوا الْمَضِيقَ؛ راه سخت و تنگ باطل را آسان جلوه مىدهند، و از راه حق بر اين پايه، كه راهى سخت و تنگ است مىترسانند.»
دو. در خطبه ۱۲۱ که بعد از لیله الهریر و در پاسخ اعتراض یکی از یاران که چرا اول مخالف حکمیت بودید و الان از آن دفاع میکنید، سخنانی را ایراد کردند که در بخشی از آن فرمودند:
«إِنَّ الشَّيْطَانَ يُسَنِّي لَكُمْ طُرُقَهُ؛ وَ يُرِيدُ أَنْ يَحُلَّ دِينَكُمْ عُقْدَةً عُقْدَةً؛ وَ يُعْطِيَكُمْ بِالْجَمَاعَةِ الْفُرْقَةَ؛ وَ بِالْفُرْقَةِ الْفِتْنَةَ؛ شيطان راههاى خود را به شما آسان مىنمايد، و میخواهد گرههاى استوار دينتان را يكى پس از ديگرى بگشايد؛ [یعنی تعلقات دینی و ارزشی شما را آرام آرام کم و کمرنگ کند] و به جاى انسجام و هماهنگى بر پراكندگى و تفرقهتان بيفزايد؛ و از پراكندگى، فتنه به پا كند.»
✍احمدحسین شریفی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
یکی از ویژگیهای منافقان و نفوذیها «سادهسازی» حل مسائل تقابل اسلام و کفر است. و با این کار میکوشند هزینه «مقاومت» را بیشتر از هزینه «تسلیم» جلوه دهند. هزینه «چالش با مستکبران و ظالمان» را بالاتر از هزینه «سازش با جنایتکاران و مستکبران» نشان دهند!
البته همانطور که خدای متعال و اولیای الهی میگویند: مقاومت و استقامت حتماً هزینه دارد. و به تعبیر رهبر شهید انقلاب: «مقاومت هزینه دارد؛ اما هزینهی سازش و تسلیم، از هزینهی مقاومت به مراتب بیشتر است» اما
اولاً وظیفه انسانی و دینی و عقلی ما مقاومت است
و ثانیاً، تجربه تاریخی همه ملتها به ویژه تجربه تاریخی ۲۰۰ سال اخیر ملت ایران به وضوح نشان میدهد که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه سازش و وادادگی و تسلیم است.
امیرمؤمنان علیه السلام که در دوران حکومت خود بیشتر ضربه را از ناحیه منافقان و یاران واداده و سادهساز و سهلاندیش متحمل شدند، دستکم در دو جای نهج البلاغه به این ویژگی اشاره میکند:
یک. در بخشی از خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه آنجا که مخاطبان خود را از اهل نفاق برحذر میدارد در ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی، روانشناختی، فرهنگی و سیاسی اهل نفاق، یکی از آن ویژگیها را چنین ذکر میکند:
«قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِيقَ وَ أَضْلَعُوا الْمَضِيقَ؛ راه سخت و تنگ باطل را آسان جلوه مىدهند، و از راه حق بر اين پايه، كه راهى سخت و تنگ است مىترسانند.»
دو. در خطبه ۱۲۱ که بعد از لیله الهریر و در پاسخ اعتراض یکی از یاران که چرا اول مخالف حکمیت بودید و الان از آن دفاع میکنید، سخنانی را ایراد کردند که در بخشی از آن فرمودند:
«إِنَّ الشَّيْطَانَ يُسَنِّي لَكُمْ طُرُقَهُ؛ وَ يُرِيدُ أَنْ يَحُلَّ دِينَكُمْ عُقْدَةً عُقْدَةً؛ وَ يُعْطِيَكُمْ بِالْجَمَاعَةِ الْفُرْقَةَ؛ وَ بِالْفُرْقَةِ الْفِتْنَةَ؛ شيطان راههاى خود را به شما آسان مىنمايد، و میخواهد گرههاى استوار دينتان را يكى پس از ديگرى بگشايد؛ [یعنی تعلقات دینی و ارزشی شما را آرام آرام کم و کمرنگ کند] و به جاى انسجام و هماهنگى بر پراكندگى و تفرقهتان بيفزايد؛ و از پراكندگى، فتنه به پا كند.»
✍احمدحسین شریفی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رئیسجمهور ترامپ درباره ایران:
پولی که آزاد میشود برای خرید غذا استفاده خواهد شد و این غذا به طور انحصاری از طریق آمریکا و از کشاورزان ما خریداری خواهد شد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
پولی که آزاد میشود برای خرید غذا استفاده خواهد شد و این غذا به طور انحصاری از طریق آمریکا و از کشاورزان ما خریداری خواهد شد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎤 خبرنگار: خزانهداری تحریمهای نفتی ایران را برداشت.
🇺🇸 ترامپ: من باید دقیقاً وضعیت را بفهمم، اما اگر تحریمها برداشته شوند، پول به این کشور وارد خواهد شد. تمام آن پول بازمیگردد. آنها ۹۱ میلیون نفر جمعیت دارند؛ نمیتوانند آنها را تغذیه کنند. پول عمدتاً به کشاورزان ما خواهد رسید.
چه ذلتی بالاتر از این که دست کشاورزان خودمونو خالی کنیم پول بلوکه شده رو نتونیم آزاد کنیم بجاش غذاو داروی آلوده ی امریکایی وارد ایران کنیم که همشو به سلامت آدما ربط داره، پولش تو جیب کشاورزای امریکایی بره...
طرف یجوری گفت میخوایم غذا برسونیم به ایران انگار ایران گدا گشنس افتاده تو قحطی😡
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🇺🇸 ترامپ: من باید دقیقاً وضعیت را بفهمم، اما اگر تحریمها برداشته شوند، پول به این کشور وارد خواهد شد. تمام آن پول بازمیگردد. آنها ۹۱ میلیون نفر جمعیت دارند؛ نمیتوانند آنها را تغذیه کنند. پول عمدتاً به کشاورزان ما خواهد رسید.
چه ذلتی بالاتر از این که دست کشاورزان خودمونو خالی کنیم پول بلوکه شده رو نتونیم آزاد کنیم بجاش غذاو داروی آلوده ی امریکایی وارد ایران کنیم که همشو به سلامت آدما ربط داره، پولش تو جیب کشاورزای امریکایی بره...
طرف یجوری گفت میخوایم غذا برسونیم به ایران انگار ایران گدا گشنس افتاده تو قحطی😡
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎤 خبرنگار: آیا میتوانید تضمین کنید که ایرانیها از سود فروش نفت برای بازسازی ارتش خود استفاده نکنند و فقط برای دولت بعدی آماده شوند؟
🇺🇸 ترامپ: خب، آنها قرار نیست این کار را بکنند، قربان. خواهیم دید، اما قرار است پول را برای خرید غذا برای مردمشان استفاده کنند، چون در حال حاضر مردمشان خیلی گرسنه هستند و آن را فقط از ما میخرند — ذرت، سویا.
باید پول زیادی باشد. امیدوارم پول زیادی باشد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🇺🇸 ترامپ: خب، آنها قرار نیست این کار را بکنند، قربان. خواهیم دید، اما قرار است پول را برای خرید غذا برای مردمشان استفاده کنند، چون در حال حاضر مردمشان خیلی گرسنه هستند و آن را فقط از ما میخرند — ذرت، سویا.
باید پول زیادی باشد. امیدوارم پول زیادی باشد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇺🇸 رئیسجمهور ترامپ درباره ایران:
تا زمانی که به ما احترام بگذارند نمیخواهم از کلمه «ترس» استفاده کنم چون نامناسب است تا زمانی که به ما احترام بگذارند، مشکلی نخواهیم داشت.
ما کنترل کامل تنگه را در دست داریم.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
تا زمانی که به ما احترام بگذارند نمیخواهم از کلمه «ترس» استفاده کنم چون نامناسب است تا زمانی که به ما احترام بگذارند، مشکلی نخواهیم داشت.
ما کنترل کامل تنگه را در دست داریم.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡3👍1
ونس :
اگر هر کدام از داراییهای مسدودشدهٔ ایران آزاد شود، ما روی آن حق تأیید و نظارت داریم، قطریها هم حق تأیید دارند
سپس آن پول عملاً صرف خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی خواهد شد.
آنچه به آن دست یافتیم، از نظر من یک توافق کلاسیکِ به سبک ترامپ است؛ توافقی که در آن اگر داراییهای ایران هر زمانی آزاد شود، صرف ثروتمندترکردن کشاورزان آمریکایی و تأمین غذای مردم ایران خواهد شد.
👈🏽پیروزی بزرگ جنگ رمضان رو در
میز مذاکره تبدیل کردیم به یک
شکست خفت بار!
این ساز و کار همون سازکاریه که
عراق بعد از جنگ بهش مبتلا شد!
نفت در برابر غذا
دمت گرم خلبان!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
اگر هر کدام از داراییهای مسدودشدهٔ ایران آزاد شود، ما روی آن حق تأیید و نظارت داریم، قطریها هم حق تأیید دارند
سپس آن پول عملاً صرف خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی خواهد شد.
آنچه به آن دست یافتیم، از نظر من یک توافق کلاسیکِ به سبک ترامپ است؛ توافقی که در آن اگر داراییهای ایران هر زمانی آزاد شود، صرف ثروتمندترکردن کشاورزان آمریکایی و تأمین غذای مردم ایران خواهد شد.
👈🏽پیروزی بزرگ جنگ رمضان رو در
میز مذاکره تبدیل کردیم به یک
شکست خفت بار!
این ساز و کار همون سازکاریه که
عراق بعد از جنگ بهش مبتلا شد!
نفت در برابر غذا
دمت گرم خلبان!
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
حالا بریم سراغ تحریمهایی
که قراره برداشته بشه
خیلی مهمه که بدونید
قراره چه اتفاقی رخ بده
چی بدیم و چی بگیریم👇
ونس درباره معافیتهای
تحریمی ایران چه گفته بود؟
معاون ترامپ:
👈🏽 رفع تحریم نفت
امتیاز به ایران نیست،
میخواهیم شبکه مالی
آنها را رصد کنیم!
جیدی ونس در خصوص لغو تحریمها:
صراحتاً بگویم،
ما این اقدام را امتیاز
بزرگی به ایرانیها نمیدانستیم؛
ایران هم آن را امتیازی برای خود
تلقی نمیکرد، چرا که عامل بازدارنده
آنها از فروش نفت، تحریمها نبود.
👈🏽آنها بدون هیچ تخفیفی،
نفت زیادی میفروختند،
زیرا تحریمها اساساً ناکارآمد بودند.
در آن مقطع، کاری که تحریمها
انجام دادند این بود که سیستم
مالی ایران را به سمت چیزی
شبیه به سیستم بانکداری
سایه سوق دادند.
👈🏽با لغو محاصره ما در واقع
قادر خواهیم بود تا حدی ببینیم
که سیستم مالی آنها پول را به
کجا میفرستد و از کجا دریافت میکند.
این یک منفعت واقعی است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
که قراره برداشته بشه
خیلی مهمه که بدونید
قراره چه اتفاقی رخ بده
چی بدیم و چی بگیریم👇
ونس درباره معافیتهای
تحریمی ایران چه گفته بود؟
معاون ترامپ:
👈🏽 رفع تحریم نفت
امتیاز به ایران نیست،
میخواهیم شبکه مالی
آنها را رصد کنیم!
جیدی ونس در خصوص لغو تحریمها:
صراحتاً بگویم،
ما این اقدام را امتیاز
بزرگی به ایرانیها نمیدانستیم؛
ایران هم آن را امتیازی برای خود
تلقی نمیکرد، چرا که عامل بازدارنده
آنها از فروش نفت، تحریمها نبود.
👈🏽آنها بدون هیچ تخفیفی،
نفت زیادی میفروختند،
زیرا تحریمها اساساً ناکارآمد بودند.
در آن مقطع، کاری که تحریمها
انجام دادند این بود که سیستم
مالی ایران را به سمت چیزی
شبیه به سیستم بانکداری
سایه سوق دادند.
👈🏽با لغو محاصره ما در واقع
قادر خواهیم بود تا حدی ببینیم
که سیستم مالی آنها پول را به
کجا میفرستد و از کجا دریافت میکند.
این یک منفعت واقعی است.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ادعای ترامپ :
ایران با بازرسیهای
عمده موافقت خواهد کرد!
همه کاملاً مطلع هستند که
ایران با «بازرسیهای عمده تسلیحاتی»
جهت تضمین «صداقت هستهای»
در آیندهای طولانی موافقت خواهد کرد.
👈🏽 اگر تصور میکنید
ترامپ دارد بلوف میزند
سخت در اشتباهید!
تک تک این حرفها در آینده
عملیاتی خواهد شد
چرا که بیس
تیم مذاکره کننده ما
همان است که برجام را
به جان ملت انداخت
و سالها کشور
درگیر آن خواهد بود!
تیم مذاکره کننده ما
عملا هیچ بخش از
مذاکرات جزئیِ
خودشان با امریکا را
رسانهای نکردند!
به خصوص
در موضوع هستهای
که خط قرمز
رهبر انقلاب هم بوده!
هر چه گفتند
الفاظی کلی و دیپلماتیک بوده
که ابهامات را
بیشتر میکند!
برای مثال
سوال میکنیم
تکلیف تنگه هرمز چه شد؟
پاسخ تیم قالیباف:
تنگه هرمز
دیگر به شرایط قبل از
جنگ رمضان
بر نمیگردد؟
خب این یعنی چه؟
قبل از جنگ رمضان
همه کشتیها
اعم از نظامی و غیر نظامی،
دشمن و دوست،
جاسوسی و غیر جاسوسی
از تنگه هرمز
بدون کنترل و بدون عوارض
عبور و مرور داشتند!
الان چه؟
دقیقا با همان شرایط
تنگه باز شده!
آیا غیر از این است؟
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ایران با بازرسیهای
عمده موافقت خواهد کرد!
همه کاملاً مطلع هستند که
ایران با «بازرسیهای عمده تسلیحاتی»
جهت تضمین «صداقت هستهای»
در آیندهای طولانی موافقت خواهد کرد.
👈🏽 اگر تصور میکنید
ترامپ دارد بلوف میزند
سخت در اشتباهید!
تک تک این حرفها در آینده
عملیاتی خواهد شد
چرا که بیس
تیم مذاکره کننده ما
همان است که برجام را
به جان ملت انداخت
و سالها کشور
درگیر آن خواهد بود!
تیم مذاکره کننده ما
عملا هیچ بخش از
مذاکرات جزئیِ
خودشان با امریکا را
رسانهای نکردند!
به خصوص
در موضوع هستهای
که خط قرمز
رهبر انقلاب هم بوده!
هر چه گفتند
الفاظی کلی و دیپلماتیک بوده
که ابهامات را
بیشتر میکند!
برای مثال
سوال میکنیم
تکلیف تنگه هرمز چه شد؟
پاسخ تیم قالیباف:
تنگه هرمز
دیگر به شرایط قبل از
جنگ رمضان
بر نمیگردد؟
خب این یعنی چه؟
قبل از جنگ رمضان
همه کشتیها
اعم از نظامی و غیر نظامی،
دشمن و دوست،
جاسوسی و غیر جاسوسی
از تنگه هرمز
بدون کنترل و بدون عوارض
عبور و مرور داشتند!
الان چه؟
دقیقا با همان شرایط
تنگه باز شده!
آیا غیر از این است؟
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍2
قالیباف، رئیس هیأت مذاکرهکننده:
سفر به سوئیس برای مذاکرات چهارجانبه،
دقیقاً در امتداد میدان نظامی بود!
آقای قالیباف:
مذاکره در امتداد جنگ بی معنی است!!!
بهترین وضعیت ممکن
مذاکره در موازات جنگ است!
تنگه هرمز را با قدرت جنگ
بدست آوردیم و به میز مذاکره
بردیم تا تیغ بُرنده آن را کند کنیم!
سفر به سوئیس برای مذاکرات چهارجانبه،
دقیقاً در امتداد میدان نظامی بود!
آقای قالیباف:
مذاکره در امتداد جنگ بی معنی است!!!
بهترین وضعیت ممکن
مذاکره در موازات جنگ است!
تنگه هرمز را با قدرت جنگ
بدست آوردیم و به میز مذاکره
بردیم تا تیغ بُرنده آن را کند کنیم!