دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
إنالله و إنا إلیه راجعون!

آجرک الله یا‌بقیة‌الله
آجرک الله یاصاحب‌الزّمان
أعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه‌السلام 🏴

امروز غم بزرگی بر دل امام زمان است
تسلای دل آقا صاحب الزمان صدقه فراموش نشود.

صدقات خود را میتوانید به شماره کارت طرح اکرام ایتام سه یتیم واریز نمائید.
شماره کارت جهت واریز صدقات 👇

6037998928657633

بنام طرح اکرام سه یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
🌹امام سجاد (علیه السلام ):

💬 عباس را نزد خداوند منزلتى است كه در روز قيامت همه شهيدان بر آن رشك مى برند.

📚بحارالأنوار، ج 22، ص 274

@didebane_enghelab
3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترامپ درباره ایران: آنها مشکل گرسنگی دارند. آنها مشکل غذا دارند. آنها مشکل دارو دارند

تورم آنها ۳۰۰٪ است. آنها مشکلات زیادی دارند.


ننگ بر اونننااااییی که با قبول این رسوایی مارو گدا،گشنه نشوووون داااده...


😡😡😡😡😡
🔥9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴️سیدعلی خامنه‌ای کشته دین است
️خون‌خواهی او نصرت این دین مبین است


شبکه
خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 یکی از اتفاقات بد این است که مجبور باشیم ادعاهای میانجی‌ مذاکرات را تکذیب کنیم

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خبرنگار: «وقتی فردا با سناتورها دیدار می‌کنید، به متحدان خود مانند سناتور کروز که از توافق ایران انتقاد کرده‌اند، چه خواهید گفت؟»
🔻دونالد ترامپ: «خب، فکر می‌کنم هرکسی که از آن انتقاد کرده، اِ، باید توجیه بشه (آموزش ببینه)، حتی اگه از دوستان من باشن. چون ما ایران رو در موقعیتی قرار دادیم که هیچ‌کس تا حالا قرار نداده بود. این کار باید در طول ۴۷ سال گذشته توسط رؤسای‌جمهور دیگه انجام می‌شد، و ما ایران رو در موقعیتی قرار دادیم که ارتش اون‌ها کاملاً نابود شده، رهبری‌شون نابود شده، رادارهاشون نابود شده... همه‌چیزشون نابود شده. اون‌ها... اون‌ها موقعیت خوبی برای مذاکره ندارند. اما با وجود این، و... و پولی که از ایران خارج میشه قرار هست به کشاورزان ما برسه، تا ذرت، سویا و گندم به ایران بدن، چون اون‌ها مشکل گرسنگی دارند، مشکل غذا دارند، مشکل دارو دارند، اون‌ها مشکلات زیادی دارند. و اون‌ها تورم دارند... تورم اون‌ها الان به ۳۰۰ درصد رسیده. بنابراین، اون‌ها مشکلات زیادی دارند.»
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد

🔹سنای آمریکا تصویب کرد که ادامه عملیات نظامی علیه ایران مستلزم کسب مجوز کنگره است.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اوضاع جوری شده که

اگه در مورد صفات منافق حرف بزنی،

متهم به وحدت‌شکنی میشی...

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
5
.
♻️ سکولاریسم در هیأت یعنی چه؟!

🔰 سکولاریسم می‌کوشد که زندگی بی‌تفاوت، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت زندگی سیاسی همراهی با ظلم است) زندگی زیر سایه #گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گناه و گنهکار و فحشا و فااحشه نداشته باش.

از نگاه سکولاریسم، زندگی در جامعه‌ای که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی‌ات، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و کاری به کار هم نداشته باشید، باید برای تو معتقد به اسلام عادی باشد.

سکولاریسم، امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می‌کند.

وقتی جمهوری اسلامی حدود نیم قرن است که از اصل و اساس با این تفکر شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. چگونه باید آن را متوقف کرد؟ سکولاریسم از چه جایی باید ورود کند تا جلوی این حرکت را بگیردو جامعه را به سمتی که نیخواهد ببرد؟

از راه حسین! بله؛ اسم حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی‌ها برخی ساده اندیش‌ها هستند که جو زده‌اند. شور دارند ولی شعور فهمیدن این خط انحرافی را ندارند. با کمک اینها می‌توان در هیأت‌ها #نفوذ کرد و راه عادی‌سازی و توجیه‌تراشی برای گناه را در پیش گرفت.

مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی ورود به هیأت کسی را در هر حالتی که هست بگیریم! مشروب‌خورده و مست و لایعقل تلو تلو می‌خورد ولی می‌خواهد بیاید در مجلس حسین، تو حق نداری مانعش شوی! کشف حجاب کزده، لباس نامناسب دارد، ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! وقتی این مدل باب شد، بعد از مدتی چشم‌ها به دختران و زنان بدحجاب و بی‌حجاب عادت می‌کند. چهارتا محرم و صفر که تمام شد، کم کم همه چیز عادی می‌شود. بعد از مدتی چشم‌ مردان به دیدن گناه و بدن زنان به گناه کردن و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی عادت می‌کند.

از باب حسین که وارد شوید، کم کم در دل سایر حزب‌اللهی‌ها #تردید ایجاد می‌کنید. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می‌شوید و از این طریق، کلاه گشادی سر همه می‌گذارید بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند.

سکولاریسم اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می‌کند. حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا رهبری می‌فرمایند ما هیأت‌ها سکولار نداریم. زندگی و هیأت سکولار نه کاری به سیاست دارد نه کاری به گناه ...

@didebane_enghelab
🖊 #انجمن_حجتیه به عنوان یکی از جریان های ایستای مذهبی در خنثی سازی و سیاست گریز نمودن قشر مذهبی، خصوصاً نسل جوان، نقش موثری را ایفا نموده است .
انجمن حجتیه پس از رکود چند ساله، از سال 1376 فعال شده ،تشکیلات خود را دنبال نموده و عناصر وابسته به این فرقه در تهران و شهرستان ها با پوشش هیأت های مذهبی و جلسات تفسیر قرآن مشغول فعالیت شده و توانسته اند افرادی از قشر جوان را جذب نمایند .

🗓تاریخچه این فرقه رو باید در دو برهه زمانی گفت:

1️⃣قبل ازانقلاب :
این انجمن بانام "انجمن خیریه حجتیه مهدویه" پس از کودتای 28 مرداد 1332 با رهبری محمد ذاکر تولایی(معروف به حلبی) با هدف مقابله با بهائیت تأسیس شد. لیکن در مبارزه با بهائیت، هیچ گاه اساس بهائیت (صهیونیسم) و رؤوس آن در ایران(هویداها، هژبر یزدانی ها و رژیم بهائی پرور شاهنشاهی) را مد نظر قرار نداده، بلکه در محیط اختناق رژیم شاهنشاهی در کمال آزادی، جلسات منظمی را در ییلاق ها و باغ های بزرگ با صرف هزینه های سنگین برگزار می کردند. از افتخارات این انجمن در قبل از انقلاب عدم شرکت اعضایش در قضایای 15 خرداد بود.

2️⃣پس از انقلاب :
در ابتدای انقلاب با سوء استفاده از فضای باز به وجود آمده و با پوشش دفاع از اسلام فقاهتی، به جنگ با ولایت فقیه برخاستند. پس از سخنرانی امام راحل درسال 1362 عده ای از اعضا جریان متوجه انحرافات خود شده و از انجمن جدا شدند .
حضرت امام خمینی (قدس سره) درخصوص انجمن حجتیه فرمود :
یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید مصیبت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید .حضرت صاحب مگر برای چی می آید ...این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندی ها را برای خاطر خدا اگر مسلمونید ،بردارید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندی ها را بردارید. در این موجی که الان ملت را به پیش می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پای تان خواهد شکست.

مواضع انجمن حجتیه:

👈الف ) مخالفت با تشکیل حکومت ا سلامی :
از مواضع انجمن، می توان به مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی خصوصاً بعد از انقلاب اشاره نمود.
حضرت امام خمینی(قدس سره) در باب حکومت می فرمایند :
لازم است که فقها اجتماعاً یا انفراداً برای اجرای حدود وثغور نظام، حکومت شرعی تشکیل دهند . این امر اگر برای کسی امکان داشته باشد ، واجب عینی است و گرنه واجب کفائی است .
. انجمن معتقد است که استرداد حق مظلوم را باید به ظهور امام زمان (عج) واگذار نمود. طبیعی است که بر اساس این عقیده، امر تشکیل حکومت به خودی خود منتفی می گردد . برپایی حکومت به منظور استرداد حق بی مورد شناخته می شود .

👈ب) عدم اعتقاد به ولایت فقیه :
ولایت فقیه جزء حکومت اسلامی است . مشروعیت حکومت بسته به حضور فقیه جامع الشرایط در رأس امور است، تا ناظر بر اجرای احکام اسلام به طرز صحیح باشد. با ظهور انقلاب و برقراری نظام اسلامی درایران اصل ولایت فقیه به عنوان یکی از ارکان نظام به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید. اما انجمن حجتیه قائل به ولایت عامه مراجع در مقابل ولایت فقیه است.
با تعمیم ولایت می خواهند که همه مجتهدان ولایت داشته باشند . بین آن ها یک نفر به عنوان فقیه اعلم شناخته شود، ولی جایگاه فقیه اعلم در راس کلیه قوای حکومتی نیست . انجمن با جدا کردن رهبریت از مرجعیت که ناشی از جدا کردن دین از سیاست است، تقلید خویش از مراجع خاص و عملکرد خود را توجیه می نماید .

👈ج) مهدویت وانتظار :
رهبر و مؤسس انجمن حجتیه درجلسه درس و سخنرانی خود گفته است :
الان هم می گویی حکومت اسلامی خوب است. شما آن مصداق حاکم اسلامی را نشان بدهید. آنی که معصوم از خطا باشد را نشان بدهید. آنی که هوی و هوس و حب ریاست و شهرت و غضب و تمایلات نفسی به هیچ وجه در او اثرنکند، نشان بدهید . او بیاید توی میدان جلو بیافتد. ملت می افتد به خاک پایش، تمام مردم قربان خاک پایش می‌شوند .
بدین ترتیب اعضای انجمن برای توجیه رخوت و سازشکاری و تنبلی خود، قیام برای تشکیل حکومت شرعی را نفی می نمایند . نگرش انجمن در باب انتظار مبتنی است برنگرش عامه (باید امام زمان بیاید اشکالات رابرطرف کند و تا حضرت نیاید، هیچ کاری انجام نمی گیرد ...)می باشد .سعی کرده اند این مسئله را به شکل استدلالی مدون نمایند .

👈د ) جدایی دیانت از سیاست :
در اساسنامه ای که مبنای خط مشی انجمن می باشد، آمده است که، انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت . مسئولیت هر نوع دخالت در مسائل سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن، بر عهده خود آنان خواهد بود.

@didebane_enghelab
👌21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.
♻️ هیأت اگر #مطالبه_گر نباشد، هیئت نیست...

کل یوم عاشورا یعنی مطالبه‌گری...

تریبون هیئت، در کنار بیان معارف اهل‌بیت، باید محل بیان حقوق و #مشکلات_مردم باشد نه محلی برای تخدیر مردم...

دخالت نکردن در #سیاست یک حرف مفت است...

@didebane_enghelab
🔺 خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند....

تصور ما این است که سردسته‌ی آدم‌هایی که مقابل امام حسین می‎ایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی در ظلم و قساوت باشد!
ما شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیچ‌وقت، اما رگه‌هایی از شخصیت عمرسعد را خیلی‌هایمان داریم. رگه‌هایی که وسط معرکه می‌تواند آدم را تا لبه‌ی پرت‌گاه ببرد.

از همان لحظه‌ی اول ورود به کربلا به آمدن و جنگیدنش با حسین شک دارد.
حتی جایی آرزو می کند که کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. عمر سعد «علم» دارد. «علم» دارد به این‌که حسین حق است اما چیزهایی هست که وقت «عمل» باعث لنگش او می شود!

ما هم «شک» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل و با آن‌که به حقانیت حق واقفیم اما مال و جان و زندگی و موقعیت‌مان را خیلی دوست داریم؛‌ از دست دادنشان خیلی برایمان نگران‌کننده است.

این‌ها نشانه‌های خطرناکی‌ هستند. نشانه‌های سیاهی از شباهت ما با عمرابن‌سعد‌ابن‌ابی‌وقاص؛ هزاری هم که هر بار در زیارت عاشورا لعنتش کنیم!

عمرسعد از آن خاکستری‎هایی بود که کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهی‌ها و دیگر همان‌جا ماند...

@didebane_enghelab
1👌1
.
♻️ بله، حسین را مسلمانان کشتند!

🔰 حمید رسایی: عاشورا معانی مختلفی دارد و یکی از معانی آن این است: جمعی از مسلمانان، قاریان قرآن، نماز شب‌خوان‌ها، مسجدی‌ها، سرداران سپاه اسلام، مفسران، راویان احادیث پیامبر و فقهای اعلام ان زمان، فرزند پیغمبر اسلام را با نیت قرب الهی به شهادت رساندند!

🔹نکته اول
هیچ امام معصومی در بستر بیماری از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر بلایای طبیعی از دنیا نرفت!
هیچ امام معصومی بر اثر کهولت سن از دنیا نرفت!
همه اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسیدند.

و این، یعنی دین از سیاست جدا نیست. اگر ائمه اطهار را کاری با سیاست و استقرار حکومت و برقراری عدالت اجتماعی نبود و کار آنها فقط اقامه دین فردی بود، پس چرا حاکمان جور، باید ایشان را شکنجه می‌کردند و در سیاه‌چاله‌ها زندانی و در نهایت به شهادت می‌رساندند؟!

🔹نکته دوم
هیچ امام معصومی به دست یهودیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست مسیحیان به شهادت نرسید!
هیچ امام معصومی به دست بت پرستان و بی‌دینان به شهادت نرسید!

همه اهل بیت عصمت و طهارت به دست مسلمانانی به شهادت رسیدند که اذان و اقامه بر لب داشتند، به سوی کعبه نماز می‌خواندند، حج به جا می‌آوردند و خود را پیرو خاتم پیامبران، محمد (ص) می‌دانستند.

و این، یعنی اصلی ترین تهدید برای جامعه اسلامی را باید از درون آن جست نه از بیرون! این یعنی دشمنان بیرونی با استفاده از عناصری که لباس دوست و خودی به تن دارند، به دنبال انحراف و اسقاط نظامی خواهند بود که برای تحقق توحید و عدالت اجتماعی گام برداشته است!

اگر کل یوم عاشوراست و کل ارض کربلا، پس شک نکنیم که یزیدیان زمان هر چند تمام توانشان را برای از بین بردن قیام حسینی زمان به کار می‌گیرند اما همه امیدشان به عناصر داخلی است که لباس دوست به تن دارند و سابقه همراهی با خمینی (ره) در کارنامه‌شان است.

پس شک نکنیم که نظام سلطه، هرگز نمی‌تواند انقلاب خمینی را حتی با تهدید نظامی زمین‌گیر کند، اما با یک عمامه به سر دنیا طلب و رویگردان از آرمان‌های خمینی که از مبارزه با نظام سلطه پشیمان است و در برابر آنها واداده، می‌تواند همان هدف را محقق کند!

اگر دنبال دشمنان انقلاب خمینی (ره) هستید، در صفوف خودی و در رفتارهایی برخلاف آرمان‌های خمینی، آنها را بجوئید.

@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚫️ در ماه محرم و صفر هر سال، از وجود گهربار امام حسین علیه‌السلام میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن.

#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر

@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کربلا محدود به یک زمان و مکان نیست؛ هر لحظه شیعیان باید خودشون رو در کربلا احساس کنن، با هرتصمیم و انتخابشون!

@didebane_enghelab
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⬅️یزید هم مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) گرفت!

⬅️فقط با یک شرط! بحث سیاسی و اینکه چه کسی امام را کشت و... ممنوع!

⬅️#محرم #امام_حسین

@didebane_enghelab
2
تو مراسم عزاداری لباس سفید بپوشید‼️

چند وقتی هست که تو فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام مد شده یه عده میگن چرا باید تو عزاداری یا مرگ عزیزانمون مشکی بپوشیم؟

هرجایی دیدید کسی همچین حرفی داره میزنه سریعا به ورارت اطلاعات گزارش بدید.
چون این فرد بهایی هست و داره ترویج فرقه ضاله و نجس بهائیت رو انجام میده.

تبلیغ فرقه ضاله بهائیت جرم هست و اگر کسی اینکار و انجام بده حبس میشه و تمام اموالش مصادره میشه.
پس مراقب باشید فریب این تبلیغات مثلا نایس و زیبای یه عده رو نخورید و تو هر مراسم عزدارای دیدید یه نفر عمدا سفید پوشیده اون فرد رو به وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات معرفی کنید.
تمام شبهاتی که در این سالها در مسائل دینی ترویج میشه کار همین حرامزاده های بهائی و فرقه های وابسته به اونهاست.
کار اصلیشون ایجاد شبهه است.

این مطلب رو همه جا منتشر کنید تا همه مردم بدونند با اینگونه موارد چیکار کنند.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴علمدار نیامد .......💔


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭1