دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
آلزایمر

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏41
الان بهتر میشه فهمید که چرا
سعید جلیلی با بعضیا تن به #وحدت نداد!

وحدت سر چی؟
وحدت سر مذاکره با امریکا؟
وحدت سر نافرمانی از امام جامعه؟
وحدت سر نابود کردن سفره مردم؟

والان بهتر میشه فهمید
که وحدت مقدسی که بعضیا
سر نیزه کردن اون وحدتی نبود
که مد نظر رهبر انقلاب بوده!
وحدت سر پرستش گوساله سامری بوده!!!


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
7
الان در شرایطی
قرار گرفتیم که

👈🏽باید اخبار درست دقیق ، فنی و جزئیات رو
از #ترامپ و ونس و روبیو و اسحاق دار و شهباز خان بگیریم!
👈🏿و اخبار #مبهم و شبهه و کلی نادرست رو
از تیم مذاکره کننده ایران!

😏 بعد رئیس تیم میگه بعضی حرفا رو
اگه بگیم دشمن سوءاستفاده میکنه!
🧐 بعد دشمن که از همه چی خبر داره
همون حرفای محرمانه رو علنی میکنه

👈🏽بعد تیم خودی انکار نمیکنه!
توضیح دقیق هم نمیده
کلی گویی میکنه
👈🏽بعد بهشون میگیم
بابا این وریا دارن اینطوری میگن!
خیلی با خاطر جمعی حرف میزنن
میانجی اصلی هم داره همون حرفا رو تکرار میکنه!

😑میگه
عه!
شما حرف دشمن رو باور میکنید!؟

👈🏽میگیم داداش اگه دروغ میگه
خب بیا دقیق عین حرفش رو تکذیب کن!
چرا با حرفای کلی دیپلماتیک ما رو میپیچونی!؟

براش مثال میزنیم که
🔘طرف امریکایی داره یکصدا میگه تفاهم کردیم که
تنگه هرمز بدون عوارض و بدون هر پولی
بر روی همه کشتی ها اعم از جنگی و غیر جنگی
بر روی همه کشتی ها اعم از دوست و دشمن
باز باشه!
میانجی پاکستانی هم تائید کرده!

🤨میگه نهههههههههههه
تنگه هرمز هرگز به وضع قبلی برنمیگرده!!!!
میگیم خب وضع سابق همین بوده
بدون عوارض و بدون محدودیت!
میگه همه چی با شعام هماهنگه!
شعام هم با رهبر هماهنگ کرده
خیالت راحت👌

👈🏽میگیم طرف مذاکره داره میگه بازرسان آژانس
قراره همین روزا بیان برا بازرسی سایت های
هسته ای بمباران شده
و دنبال اورانیون 60 درصد هستن!

میگه نههههههه تکذیب میشه

میگیم خب پس چی؟
میگه همون روال عادی همکاری با آژانس!

میگیم خب روال عادی قبل از جنگ همین بوده
که این عنتر گروسی داره میگه!
میگه نههههه تو چرا ضد #وفاق هستی!

👈🏽میگیم طرف امریکائی میگه قراره
پولی که قطر بعنوان علی الحساب
بهمون میده زیر نظر امریکا خرج بشه!
میگه نههههههههه اینکه دیگه از اساس دروغه!

میگیم خب راستش چیه؟
میگه خب اگه جنس امریکایی خوب باشه
چه اشکال داره ازش بخریم!

😊خلاصه جونم براتون بگه
این روزا چاره ای نداریم که به حرفای
ترامپ قمارباز و دروغگو اعتماد کنیم
مگه اینکه خلافش ثابت بشه!!



شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ماجرای سد لتیان و اسکی‌ بازی هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای خانواده در روز تاسوعای سال ۱۳۷۰ که در کتاب خاطراتش به آن اشاره کرده!

شهید مطهری: اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام (تاسوعا و عاشورا) را دنبال تفریح و تفنن برویم...


#غربال_خواص
#غریق_استخر_فرح

✍️دیده بان انقلاب 
@didebane_enghelab
👍1
علی لعنت الله علی القوم الظالمین

اکبر هاشمی رفسنجانی راجع به گذران خود و خانواده اش در تاسوعا و عاشورای حسینی در کتاب خاطراتش چنین آورده است:

یک‌شنبه ۳۰تیر۱۳۷۰(تاسوعای حسینی):
با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.

آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸/۶ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته‌اند... آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم.

دوشنبه ۳۱تیر۱۳۷۰(عاشورای حسینی):
امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.

@didebane_enghelabak ak
😡3👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢فیلم/زنده آتش زدن بسیجی در ظهر عاشورا ۸۸
توسط فتنه گران ۸۸
خدا لعنت کند یزیدیان زمانه را

علمدار کجایی
ظهر عاشورا حرمت ارباب شکستند...

فراموش نمیکنیم

@didebane_enghelab
😭101
⚫️هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد علیه السلام

🔻 از امام سجاد علیه السلام پرسیدند‌ سخت‌ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟

▪️امام علیه السلام در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام...

امان از شام!

🔻 در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:

▪️۱.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند.

▪️۲.سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند، و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت.

▪️۳.زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.

▪️۴.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»

▪️۵.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند. امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید.

▪️۶.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.

▪️۷.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم ...



📕 تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی


✍️دیده بان انقلاب 
@didebane_enghelab
😭21
منان رییسی نماینده مجلس با انتشار این عکس:‏این تصویر را با دقت بنگرید! تصویر به دار کشیدن آزادیخواهان تبریزی بدست لشگر قزاق روس در شهر تبریز! در چه روزی؟! در سال ۱۲۹۰ شمسی دقیقا در روز عاشورا و در حضور انبوه عزاداران حسینی!

از فرمانده روس‌ها چنین نقل شده است که میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد!
اما افسوس که در همان زمان که روس‌ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز بودند جمعیت عزادار فقط مشغول اشک و عَبرة بود و نه عِبرة!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭9