Forwarded from دیده بان انقلاب
طاغوت درون
بخش دوم👆
بله درست است هر کدام از ما ممکن است در یک مکان و یا در یک زمان به لحاظ قدرتی که به دست می آوریم بر دیگری ظلم کنیم، این ظلم در واقع همان طاغوت درونی ماست که بر اخلاق و اعتقادات ما غلبه کرده و به این شکل ظهور می کند
همه حاکمان ظالم و ستمگر در طول تاریخ از بدو تولد ظالم یا مستبد و ستمگر نبوده اند.
آنها در طول عمر خود به واسطه همین طاغوت درونی که از آن تبعیت کرده اند تبدیل شده اند به یک حاکم ظالم، ستمگر و مستبد.
شاید آنها هم هیچ وقت پیش خودشان فکر نمیکردند که یک روز تبدیل شوند به بزرگترین طاغوتی زمان خودشان و یا شاید آنها هم روزگاری مورد رنج و آزار یک طاغوتی قرار گرفته باشند که اینگونه شده اند.
اما مسئله مهمتر این است که چقدر ما از این حال درونی ناپسند خوشمان بیاید و از آن پیروی کنیم.
مطمئنا کسی که در یک جایگاه کوچک بر کسی ظلم و ستمی روا میدارد اگر در یک جایگاه بزرگتر نیز قرار بگیرد بر افراد بیشتری ستمگری خواهد کرد.
اگر روزی پدران ما بر علیه طاغوت زمانه خود قیام کردند به واسطه همین ظلم ها و ستم هایی بود که آن طاغوتیان بر مردم روا می داشتند.
رفتار و منش طاغوتی مختص یک زمان یا یک فرد نیست.
ممکن است در هر زمان و مکانی و از سوی هر فردی بروز پیدا کند.
مهم نحوه مواجه ما با این طاغوت هاست.
اسلام به ما آموخته که در برابر این رفتارها قیام کنیم.
انقلاب ما نشات گرفته از همین فرامین الهی است.
امام خمینی (ره) پس از چندین تذکر و تلنگر به حاکمان وقت سعی کرد تا آنها را هدایت کنند اما زمانی که دید آنها قابل هدایت نیستند بر علیه آنها قیام کرد تا پایانی باشد بر تمام ظلم ها و ستم های طاغوتیان زمانه.
جمهوری اسلامی هم از این آفت به دور نیست.
ممکن است افرادی به لحاظ ساختار قدرتی که به دست آورده اند و در تبعیت از طاغوت درونشان بر مردم ظلم کنند.
اما همواره هستند کسانی که با تلنگرهای به موقع و بجا جلوی این خودکامگی و ظاغوتی گری را بگیرند و نااهلانی که با رفتار ظاغوتی بر مسند قدرت نشسته اند را متوقف کنند.
که اگر نبود این مراقبت ها یقینا افراد ناصالح امروز دوباره فرصت می یافتند تا دوباره بر مردم ظلم و ستم کنند.
در دوران مدیریتی اصلاح طلبان به خاطر فاصله معنوی و اخلاقی آنها از مبانی دینی خیلی شاهد این رفتارها بوده ایم.
که اگر نبودند افراد از خود گذشته و انقلابی که جلوی آنها قیام کنند وضعیت کشور چه بسا بدتر از شرایط فعلی می شد.
و باز میرسیم به همان طاغوت درونیمان که میتواند همه ما را به یک ظالم و طغیانگر تبدیل کند.
که اگر تزکیه نفس و خودداری درونی نباشد هر روز شدت آن بیشتر شده و ما را از خود بی خود می کند و در هر جایگاهی که باشیم به خودمان اجازه میدهیم تا مثل یک طاغوتی رفتار کنیم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
بخش دوم👆
بله درست است هر کدام از ما ممکن است در یک مکان و یا در یک زمان به لحاظ قدرتی که به دست می آوریم بر دیگری ظلم کنیم، این ظلم در واقع همان طاغوت درونی ماست که بر اخلاق و اعتقادات ما غلبه کرده و به این شکل ظهور می کند
همه حاکمان ظالم و ستمگر در طول تاریخ از بدو تولد ظالم یا مستبد و ستمگر نبوده اند.
آنها در طول عمر خود به واسطه همین طاغوت درونی که از آن تبعیت کرده اند تبدیل شده اند به یک حاکم ظالم، ستمگر و مستبد.
شاید آنها هم هیچ وقت پیش خودشان فکر نمیکردند که یک روز تبدیل شوند به بزرگترین طاغوتی زمان خودشان و یا شاید آنها هم روزگاری مورد رنج و آزار یک طاغوتی قرار گرفته باشند که اینگونه شده اند.
اما مسئله مهمتر این است که چقدر ما از این حال درونی ناپسند خوشمان بیاید و از آن پیروی کنیم.
مطمئنا کسی که در یک جایگاه کوچک بر کسی ظلم و ستمی روا میدارد اگر در یک جایگاه بزرگتر نیز قرار بگیرد بر افراد بیشتری ستمگری خواهد کرد.
اگر روزی پدران ما بر علیه طاغوت زمانه خود قیام کردند به واسطه همین ظلم ها و ستم هایی بود که آن طاغوتیان بر مردم روا می داشتند.
رفتار و منش طاغوتی مختص یک زمان یا یک فرد نیست.
ممکن است در هر زمان و مکانی و از سوی هر فردی بروز پیدا کند.
مهم نحوه مواجه ما با این طاغوت هاست.
اسلام به ما آموخته که در برابر این رفتارها قیام کنیم.
انقلاب ما نشات گرفته از همین فرامین الهی است.
امام خمینی (ره) پس از چندین تذکر و تلنگر به حاکمان وقت سعی کرد تا آنها را هدایت کنند اما زمانی که دید آنها قابل هدایت نیستند بر علیه آنها قیام کرد تا پایانی باشد بر تمام ظلم ها و ستم های طاغوتیان زمانه.
جمهوری اسلامی هم از این آفت به دور نیست.
ممکن است افرادی به لحاظ ساختار قدرتی که به دست آورده اند و در تبعیت از طاغوت درونشان بر مردم ظلم کنند.
اما همواره هستند کسانی که با تلنگرهای به موقع و بجا جلوی این خودکامگی و ظاغوتی گری را بگیرند و نااهلانی که با رفتار ظاغوتی بر مسند قدرت نشسته اند را متوقف کنند.
که اگر نبود این مراقبت ها یقینا افراد ناصالح امروز دوباره فرصت می یافتند تا دوباره بر مردم ظلم و ستم کنند.
در دوران مدیریتی اصلاح طلبان به خاطر فاصله معنوی و اخلاقی آنها از مبانی دینی خیلی شاهد این رفتارها بوده ایم.
که اگر نبودند افراد از خود گذشته و انقلابی که جلوی آنها قیام کنند وضعیت کشور چه بسا بدتر از شرایط فعلی می شد.
و باز میرسیم به همان طاغوت درونیمان که میتواند همه ما را به یک ظالم و طغیانگر تبدیل کند.
که اگر تزکیه نفس و خودداری درونی نباشد هر روز شدت آن بیشتر شده و ما را از خود بی خود می کند و در هر جایگاهی که باشیم به خودمان اجازه میدهیم تا مثل یک طاغوتی رفتار کنیم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی حاج میثم مطیعی تو شعرش خوند «حق مردم نه چنین صنعت خودروسازیست» یه جوری برنامه قطع شد انگار مافیای خودروسازی پشت پخش زنده بودن
🌷امروز جای حاج قاسم با آن خنده های دلنشین خالی بود
#مرگ_بر_مفسد_اقتصادی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🌷امروز جای حاج قاسم با آن خنده های دلنشین خالی بود
#مرگ_بر_مفسد_اقتصادی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍17
«حلیمه سعیدی» درگذشت
🔻حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریالهای طنز شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.
🔻جلال لشکری، فرزند این بازیگر علت فوت مادرش را بیماری سرطان عنوان کرد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریالهای طنز شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.
🔻جلال لشکری، فرزند این بازیگر علت فوت مادرش را بیماری سرطان عنوان کرد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😢7👍1
Forwarded from مطالبه گران جوان
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برخورد غیر مردمی و دور از ادب استاندار سیستان و بلوچستان با یک شهروند :
مگر شما وظیفه ای و یا کاری واجب تر از پیگیری مشکلات مردم اصیل و فهیم سیتان و بلوچستان دارید، که حتی رعایت ادب را در زمان درد و دل یک شهروند دلسوز و درد کشیده نمکنید. قرار بود این دولت مردمی باشد این رفتار شما از بر خورد مدیران دولت غرب گدا نیز گستاخانه تر است.
ایستادن و گوش کردن به درد و دل این شهروند کمترین خدمتی بود که شما میتوانستید انجام دهید. چه کار واجبتری داشتید شما؟...
https://t.me/YoungDemanders
مگر شما وظیفه ای و یا کاری واجب تر از پیگیری مشکلات مردم اصیل و فهیم سیتان و بلوچستان دارید، که حتی رعایت ادب را در زمان درد و دل یک شهروند دلسوز و درد کشیده نمکنید. قرار بود این دولت مردمی باشد این رفتار شما از بر خورد مدیران دولت غرب گدا نیز گستاخانه تر است.
ایستادن و گوش کردن به درد و دل این شهروند کمترین خدمتی بود که شما میتوانستید انجام دهید. چه کار واجبتری داشتید شما؟...
https://t.me/YoungDemanders
👍14❤2👎1
🔴بخشی از شعرخوانی حماسی میثم مطیعی در مراسم امروز سالگرد انقلاب اسلامی ایران
شیر مردا! ز تو این روبهکاران می ترسند
آری از اسم تو هم مثل اذان، می ترسند
تو در این ظلمت شب سرخ ترین فریادی
بردن نام تو ممنوع شد ای آزادی
مرد باید که به هنگام خطر یل باشد
روز میدان و شب واقعه اول باشد
ای نشسته صف اول! به عدالت برخیز
مالک راه علی شو به شجاعت برخیز
چشم ها را بنگر تشنه ی عدل است وطن
همقدم با صف مردم به صف ظلم بزن
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شیر مردا! ز تو این روبهکاران می ترسند
آری از اسم تو هم مثل اذان، می ترسند
تو در این ظلمت شب سرخ ترین فریادی
بردن نام تو ممنوع شد ای آزادی
مرد باید که به هنگام خطر یل باشد
روز میدان و شب واقعه اول باشد
ای نشسته صف اول! به عدالت برخیز
مالک راه علی شو به شجاعت برخیز
چشم ها را بنگر تشنه ی عدل است وطن
همقدم با صف مردم به صف ظلم بزن
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پای صحبت های مرحوم حلیمه سعیدی: من آقای خامنهای رو از همه بیشتر دوست دارم حتی از پسر شهیدم
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴️سخنگوی دولت: قیمت سیبزمینی کنترل شد
بهادری جهرمی:
🔸دولت با جدیت با سوداگری مقابله میکند
🔹مردم در تودهنی زدن به سوداگران کمکحال دولت باشند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
بهادری جهرمی:
🔸دولت با جدیت با سوداگری مقابله میکند
🔹مردم در تودهنی زدن به سوداگران کمکحال دولت باشند.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤3👍2
🔰 #توییت_نگار
حق مردم نه زمین بازی و دست اندازیست!
حق مردم نه چنین صنعت خودروسازیست!
حق مردم...
قطع میشود...
آهنگ پخش میشود...
مجری: بله... میرویم به شهرستانها...
برمیگردند به شعرخوانی مصلّی!
اما ابیات مهمی ناشنیده میماند...
خسته نباشید!
✍ میثم مطیعی
#مرگ_بر_مفسد_اقتصادی
#مرگ_بر_مافیای_خودروسازی
#صداوسیمای_میلی
#جبلی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
حق مردم نه زمین بازی و دست اندازیست!
حق مردم نه چنین صنعت خودروسازیست!
حق مردم...
قطع میشود...
آهنگ پخش میشود...
مجری: بله... میرویم به شهرستانها...
برمیگردند به شعرخوانی مصلّی!
اما ابیات مهمی ناشنیده میماند...
خسته نباشید!
✍ میثم مطیعی
#مرگ_بر_مفسد_اقتصادی
#مرگ_بر_مافیای_خودروسازی
#صداوسیمای_میلی
#جبلی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍11
🌐🔏رفته بودیم رستوران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که رستوران سادهای هست و غذاهاش قیمتش مناسبه.
▪️در صف طولانی برای گرفتن فیش پسر آقای خامنهای رو دیدم! اول فکر کردم اشتباه دیدم؛ آخه این صف طولانی کجا و پسر رهبر مملکت کجا، اگه اراده میکرد غذا رو بدون نوبت میاوردن براش سر میز یا تو دفتر حرم چرا تو صف! بعد هم غذا رو خودشون گرفتن آوردن سر میز، سه دختر داشتن و یک پسر یعنی با همسرشون میشدن شش نفر، اما ایشون سه چهار پرس کباب با نون گرفتن با یک بطری آب معدنی؛ بدون مخلفات، یعنی سادگی در این حد!
▪️من شنیدم این مسئولین وقتی به سفر کاری میرن منوهای میلیونی سفارش میدن، اما این سفره ساده پسر رهبر اون هم به این سادگی واقعا شگفتانگیز و تعجب برانگیز بود برام؛
👈راستی بقیه مسئولان کشور هم؛ پسر و دختر و نوه و نتیجه و صدتا اینور اونورشون اینطورین؟! کاش که بودن.
✍️علی رمضانی
دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
▪️در صف طولانی برای گرفتن فیش پسر آقای خامنهای رو دیدم! اول فکر کردم اشتباه دیدم؛ آخه این صف طولانی کجا و پسر رهبر مملکت کجا، اگه اراده میکرد غذا رو بدون نوبت میاوردن براش سر میز یا تو دفتر حرم چرا تو صف! بعد هم غذا رو خودشون گرفتن آوردن سر میز، سه دختر داشتن و یک پسر یعنی با همسرشون میشدن شش نفر، اما ایشون سه چهار پرس کباب با نون گرفتن با یک بطری آب معدنی؛ بدون مخلفات، یعنی سادگی در این حد!
▪️من شنیدم این مسئولین وقتی به سفر کاری میرن منوهای میلیونی سفارش میدن، اما این سفره ساده پسر رهبر اون هم به این سادگی واقعا شگفتانگیز و تعجب برانگیز بود برام؛
👈راستی بقیه مسئولان کشور هم؛ پسر و دختر و نوه و نتیجه و صدتا اینور اونورشون اینطورین؟! کاش که بودن.
✍️علی رمضانی
دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤12👍6
🎂تولدت مبارک انقلاب اسلامی!🇮🇷
ممنونیم که به ما آنقدر دادهای که گاهی حتی فراموش میکنیم چه با خود آوردی
مثل ماهیهایی که در امنیت دریا چشم باز کرده و عمری روز و شب گذرانده اند و نعمت زلال و عظمتش را از یاد میبرند، ما هم فراموش کرده ایم سایه امن پرچمت چند میارزد؛ یادمان رفته چه عزتی را برایمان جایگزین تحقیر پهلویها و اربابانشان کردی و ما را از لاک توسریخوری و ذلّتی که به ما تحمیل شده بود خلاص کردی. به ما فهماندی اراده یک ملت به احقاق حق خود حتمیست. اینکه میشود آقای خودمان باشیم، میشود جلوی اجنبی سینه سپر کرد و در دهانش کوبید، میشود دنیا را انگشت به دهان تحمل سختترین فشارهای طول تاریخ بر یک ملت کرد...
می دانیم که انقلاب زنده است و با انفعال و رضایت به وضع موجود نمیسازد. نگاهمان به ایدهآل ها و قلههاست و هرگز از آرمانهایمان کوتاه نمیآییم؛ اما این را هم میدانیم که تا به پشت سر نگاهی نیاندازیم، نمی فهمیم چقدر بالا آمدهایم. راز انقلابی ماندن و راکد نشدن، شکر مسیرِ آمده و عزم طی مسیرِ مانده است.
✍رها_عبداللهی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ممنونیم که به ما آنقدر دادهای که گاهی حتی فراموش میکنیم چه با خود آوردی
مثل ماهیهایی که در امنیت دریا چشم باز کرده و عمری روز و شب گذرانده اند و نعمت زلال و عظمتش را از یاد میبرند، ما هم فراموش کرده ایم سایه امن پرچمت چند میارزد؛ یادمان رفته چه عزتی را برایمان جایگزین تحقیر پهلویها و اربابانشان کردی و ما را از لاک توسریخوری و ذلّتی که به ما تحمیل شده بود خلاص کردی. به ما فهماندی اراده یک ملت به احقاق حق خود حتمیست. اینکه میشود آقای خودمان باشیم، میشود جلوی اجنبی سینه سپر کرد و در دهانش کوبید، میشود دنیا را انگشت به دهان تحمل سختترین فشارهای طول تاریخ بر یک ملت کرد...
می دانیم که انقلاب زنده است و با انفعال و رضایت به وضع موجود نمیسازد. نگاهمان به ایدهآل ها و قلههاست و هرگز از آرمانهایمان کوتاه نمیآییم؛ اما این را هم میدانیم که تا به پشت سر نگاهی نیاندازیم، نمی فهمیم چقدر بالا آمدهایم. راز انقلابی ماندن و راکد نشدن، شکر مسیرِ آمده و عزم طی مسیرِ مانده است.
✍رها_عبداللهی
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍10
Forwarded from دیده بان انقلاب
ختم میلیون ها صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و برآورده شدن تمام حاجات مومنین و مسلمین ،دفع بلایا، رفع گرفتاری ها ،شفای همه بیماران ، آمرزش اموات،گذشتگان و شهدا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Anonymous Poll
56%
۵ صلوات
27%
۱۴ صلوات
6%
۱۱۰ صلوات
4%
۳۱۳ صلوات
3%
۱۰۰۰ صلوات
1%
۵۰۰۰ صلوات
1%
۱۰۰۰۰ صلوات
0%
۱۴۰۰۰ صلوات
1%
۵۰۰۰۰ صلوات
👍8❤3
🔸پدرت شاه خراسان و خودت گنج مقامی
🔸پدرت حضرت خورشید و خودت ماه تمامی
🔸غنچهای نیست که عطر نفست را نشناسد
🔸تو که ذکرصلواتی و درودی و سلامی
🌸🍃 ولادت با سعادت ابن الرضا، حضرت جواد الائمه علیه السلام مبارک باد
یا جواد الائمه ادرکنی
@didebane_enghelab
🔸پدرت حضرت خورشید و خودت ماه تمامی
🔸غنچهای نیست که عطر نفست را نشناسد
🔸تو که ذکرصلواتی و درودی و سلامی
🌸🍃 ولادت با سعادت ابن الرضا، حضرت جواد الائمه علیه السلام مبارک باد
یا جواد الائمه ادرکنی
@didebane_enghelab
❤8👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐🔏علی نصیریان: سینما و تئاتر ما بعد از انقلاب در مجامع عمومی میدرخشد
🔸این شکرگزاری دارد که امروز این پیشرفتها را نسبت به اواخر دهه ۲۰ که وارد سینما شدم میبینم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔸این شکرگزاری دارد که امروز این پیشرفتها را نسبت به اواخر دهه ۲۰ که وارد سینما شدم میبینم.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
🌐🔏تامین ارز در کشور در ۵ ماه گذشته شتاب گرفته و تبادلات بانکی با دیگر کشورها نیز رو به افزایش است
بانک مرکزی اعلام کرد:
🔸امسال تاکنون ۴۹ میلیارد دلار ارز تامین شده، این در حالی است که تامین ارز در کل سال ۹۹ حدود ۳۷ میلیارد دلار بود.
🔹همچنین حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه امسال به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسیده که ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
بانک مرکزی اعلام کرد:
🔸امسال تاکنون ۴۹ میلیارد دلار ارز تامین شده، این در حالی است که تامین ارز در کل سال ۹۹ حدود ۳۷ میلیارد دلار بود.
🔹همچنین حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه امسال به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسیده که ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
📌 مذاکرات وین در راند پایانی
✅ همزمان با از سرگیری ادامه هشتمین دور مذاکرات برجامی، مذاکره کنندگان ارشد طرفهای غربی میگویند مذاکرات وارد مرحله سرنوشتساز شده و در مراحل پایانی قرار دارد. با این حساب در همین دور هشتم یا دور نهم سرنوشت برجام مشخص خواهد شد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✅ همزمان با از سرگیری ادامه هشتمین دور مذاکرات برجامی، مذاکره کنندگان ارشد طرفهای غربی میگویند مذاکرات وارد مرحله سرنوشتساز شده و در مراحل پایانی قرار دارد. با این حساب در همین دور هشتم یا دور نهم سرنوشت برجام مشخص خواهد شد.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
والله هر کس به این نظام سنگ انداخت آواره شد....
#اللهم_الحفظ_قائدنا_والامامنا_الخامنهای
#حاج_قاسم
#سردار_دلها
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#اللهم_الحفظ_قائدنا_والامامنا_الخامنهای
#حاج_قاسم
#سردار_دلها
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
Forwarded from مطالبه گران جوان
ایستگاه پایانی جشنواره فجر امسال
بهترین فیلم: موقعیت مهدی؛ حبیبالله والینژاد
بهترین بازیگر زن: طناز طباطبایی؛ بیرویا
بازیگر مکمل زن: صدف اسپهبدی؛ علفزار
بهترین بازیگر مرد: امین حیایی؛ برف آخر
بازیگر مکمل مرد: نادر سلیمانی؛ ضد
کارگردان فیلم اول: هادی حجازیفر؛ موقعیت مهدی
بهترین فیلمنامه: کاظم دانشی؛ علفزار
جایزه داوران: امیرحسین عسگری؛ برف آخر
بهترین کارگردان: رضا میرکریمی؛ نگهبان شب
https://t.me/YoungDemanders
بهترین فیلم: موقعیت مهدی؛ حبیبالله والینژاد
بهترین بازیگر زن: طناز طباطبایی؛ بیرویا
بازیگر مکمل زن: صدف اسپهبدی؛ علفزار
بهترین بازیگر مرد: امین حیایی؛ برف آخر
بازیگر مکمل مرد: نادر سلیمانی؛ ضد
کارگردان فیلم اول: هادی حجازیفر؛ موقعیت مهدی
بهترین فیلمنامه: کاظم دانشی؛ علفزار
جایزه داوران: امیرحسین عسگری؛ برف آخر
بهترین کارگردان: رضا میرکریمی؛ نگهبان شب
https://t.me/YoungDemanders
Telegram
مطالبه گران جوان
بسم اله الرحمان الرحیم
👍2