💢رویترز: خرید نفت ایران توسط چین بیشتر از دوران برجام است
🔹رویترز نوشت: آمارهای به دست آمده از مؤسسات رهگیری خطوط نفتکش نشان میدهد طی ماههای گذشته واردات نفت ایران توسط چین رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و حتی از میزان پیش از اعمال تحریمها تا خروج آمریکا از برجام بیشتر شده است.
🔹بر اساس ارزیابیهای سه مؤسسه رهگیری خطوط نفتکشها چین در ماه ژانویه روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده و این در حالی است که واردات نفت پکن از تهران در سال ۲۰۱۷ و پیش از خروج آمریکا از برجام در بالاترین رقم ۶۲۳ هزار بشکه در روز بوده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹رویترز نوشت: آمارهای به دست آمده از مؤسسات رهگیری خطوط نفتکش نشان میدهد طی ماههای گذشته واردات نفت ایران توسط چین رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و حتی از میزان پیش از اعمال تحریمها تا خروج آمریکا از برجام بیشتر شده است.
🔹بر اساس ارزیابیهای سه مؤسسه رهگیری خطوط نفتکشها چین در ماه ژانویه روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده و این در حالی است که واردات نفت پکن از تهران در سال ۲۰۱۷ و پیش از خروج آمریکا از برجام در بالاترین رقم ۶۲۳ هزار بشکه در روز بوده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏3👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ظاهرا مرزبانان اوکراینیها دانشجویان ایرانی را مجبور کردند قبل از خروج از مرز آشغالهای روی زمین را جمع کنند.
🔻نژادپرستها. در بزنگاههایی مثل این معلوم میشود چه فرهنگ لجنی دارند.
🔻اگر به جای یک کشور درجه سه درحال اشغال، کشور ثروتمندی بودند چه غلطی میکردند؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻نژادپرستها. در بزنگاههایی مثل این معلوم میشود چه فرهنگ لجنی دارند.
🔻اگر به جای یک کشور درجه سه درحال اشغال، کشور ثروتمندی بودند چه غلطی میکردند؟
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🤬6🤯1
📌این طرح پوتین را به هیتلر تشبیه کرده. ولی یادش رفته بگوید از زمان سقوط هیتلر تا امروز آمریکا به هفتاد کشور حمله نظامی کرده.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍10🤔1
Forwarded from رفاه خبر
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💳 طرح اوج بانک رفاه کارگران
✔️اعطای تسهیلات (وام بانکی) و جایزه به پذیرندگان بهرهبردار از پایانههای فروشگاهی در
بانک رفاه
🌐بانک رفاه کارگران با هدف حمایت و تامین مالی کسب و کارهای بهرهبردار از پایانههای فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) و تنوعبخشی بیشتر به خدمات اعتباری، نسبت به پرداخت تسهیلات و جایزه به پذیرندگان پایانههای فروشگاهی این بانک در قالب طرح اوج اقدام میکند.
🔸تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پذیرنده پایانههای فروشگاهی و دارندگان درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) بانک رفاه کارگران میتوانند از تسهیلات با نرخ ۱۲ تا ۱۶ درصد بهرهمند شوند.
🔹برای کسب اطلاعات بیشتر و بهرهبرداری از مزایای طرح اوج، به شعب بانک رفاه در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.
@refahkhabar l بانک رفاه کارگران
✔️اعطای تسهیلات (وام بانکی) و جایزه به پذیرندگان بهرهبردار از پایانههای فروشگاهی در
بانک رفاه
🌐بانک رفاه کارگران با هدف حمایت و تامین مالی کسب و کارهای بهرهبردار از پایانههای فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) و تنوعبخشی بیشتر به خدمات اعتباری، نسبت به پرداخت تسهیلات و جایزه به پذیرندگان پایانههای فروشگاهی این بانک در قالب طرح اوج اقدام میکند.
🔸تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پذیرنده پایانههای فروشگاهی و دارندگان درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) بانک رفاه کارگران میتوانند از تسهیلات با نرخ ۱۲ تا ۱۶ درصد بهرهمند شوند.
🔹برای کسب اطلاعات بیشتر و بهرهبرداری از مزایای طرح اوج، به شعب بانک رفاه در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.
@refahkhabar l بانک رفاه کارگران
👍5
Forwarded from حکمت ها
Forwarded from حکمت ها
#بیان_احکام
سؤال: اگر کسی که سر حیوان را می برد، به خاطر فراموشی نام خدا را نبرد، آیا حیوان حرام می شود؟ و اگر به جهت ندانستن مسأله مراعات نشده، حکم چیست؟
جواب: اگر از روی فراموشی بوده اشکال ندارد؛ ولی اگر حکم مسأله را نمیدانسته، حرام میشود.
#احکام_ذبح_احکام_بسمله
سؤال: اگر کسی که سر حیوان را می برد، به خاطر فراموشی نام خدا را نبرد، آیا حیوان حرام می شود؟ و اگر به جهت ندانستن مسأله مراعات نشده، حکم چیست؟
جواب: اگر از روی فراموشی بوده اشکال ندارد؛ ولی اگر حکم مسأله را نمیدانسته، حرام میشود.
#احکام_ذبح_احکام_بسمله
👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 #موشنگرافیک | پرواز جاویدان
به یاد جانفشانی شهدای سانحه سقوط جنگنده در تبریز، خلبانان والامقام «صادق فلاحی» و «علیرضا حنیفهزاد» به همرزمان شهیدشان در نیروی هوایی ارتش پیوستند.
🔻استودیو طراحی کلید
⚪️کارگردانی و اجرا: احسان سنائی راد
⚪️سال تولید ۱۴۰۰
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
به یاد جانفشانی شهدای سانحه سقوط جنگنده در تبریز، خلبانان والامقام «صادق فلاحی» و «علیرضا حنیفهزاد» به همرزمان شهیدشان در نیروی هوایی ارتش پیوستند.
🔻استودیو طراحی کلید
⚪️کارگردانی و اجرا: احسان سنائی راد
⚪️سال تولید ۱۴۰۰
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍9
Forwarded from جمعیت خیریه صبح امید
🌷 #اهدای_زندگی
❤️ 📸 برنامه #اهدای_خون اعضای صبح امید
#کمک_به_بیماران
🌟 از تمام علاقه مندان دعوت می کنیم در این فعالیتها همراه صبح امید باشید:
✏️ @sobheomid_1
📲 ۰۹۱۰۸۶۸۶۲۰۰
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌷 جمعیت خیریه صبح امید:
🍀 @sobheomid_ir
❤️ 📸 برنامه #اهدای_خون اعضای صبح امید
#کمک_به_بیماران
🌟 از تمام علاقه مندان دعوت می کنیم در این فعالیتها همراه صبح امید باشید:
✏️ @sobheomid_1
📲 ۰۹۱۰۸۶۸۶۲۰۰
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌷 جمعیت خیریه صبح امید:
🍀 @sobheomid_ir
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴🎥 گاف عجیب «بایدن» اینبار درباره ایران و اوکراین
🔺رئیسجمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره، واژه «ایران» را با «اوکراین» اشتباه گرفت.
🔺بایدن: پوتین ممکن است با تانکها دور کییف بچرخد، اما هرگز قلب و روح مردم ایران را به دست نخواهد آورد!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔺رئیسجمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره، واژه «ایران» را با «اوکراین» اشتباه گرفت.
🔺بایدن: پوتین ممکن است با تانکها دور کییف بچرخد، اما هرگز قلب و روح مردم ایران را به دست نخواهد آورد!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😁9👍1
💢از ذلت دوران ظریف به روزهای اقتدار با باقری
🔹️ از زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت رسیدیم به مذاکره باقری از موضع قدرت و زبان بدن قابل توجه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
قشنگ معلومه کُت تن کیه :)
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹️ از زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت رسیدیم به مذاکره باقری از موضع قدرت و زبان بدن قابل توجه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
قشنگ معلومه کُت تن کیه :)
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍10
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢 کودک آزاری به سبک ساسی مانکن
🔹 لطفاً فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و عقیدتی ببینید، قضاوت کنید و منتشر کنید
🔹توی کل دنیا اکثر خانوادهها روی محتواهایی که به بچههاشون ارائه میشه حساسن؛ به محتواهای نامناسب اعتراض میکنند، بعضی انیمیشنها رو تحریم میکنند، خلاصه به صورت جدی پیگیرن؛ولی متأسفانه توی بعضی خانوادههای ایرانی که اتفاقا ادعای سبک زندگی غربی و مدرن دارن، این موضوع مراقبت از کودکان به شدت کمرنگه!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹 لطفاً فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و عقیدتی ببینید، قضاوت کنید و منتشر کنید
🔹توی کل دنیا اکثر خانوادهها روی محتواهایی که به بچههاشون ارائه میشه حساسن؛ به محتواهای نامناسب اعتراض میکنند، بعضی انیمیشنها رو تحریم میکنند، خلاصه به صورت جدی پیگیرن؛ولی متأسفانه توی بعضی خانوادههای ایرانی که اتفاقا ادعای سبک زندگی غربی و مدرن دارن، این موضوع مراقبت از کودکان به شدت کمرنگه!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🌐نفت ۱۱۰ دلاری شد
🔹 قیمت نفت بر اثر تنشهای سیاسی و تحریمهای غرب علیه روسیه، رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۱۱۰ دلار رسید.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹 قیمت نفت بر اثر تنشهای سیاسی و تحریمهای غرب علیه روسیه، رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۱۱۰ دلار رسید.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
🌐🔏نماینده مجلس:هیات رئیسه در اعلام وصول استیضاح وزیر صمت به وظیفه قانونی خود عمل نکرد/ مافیای خودرو، سر همه رئیسجمهورها را کلاه گذاشت
لطفالله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:
🔹در همین روزهای ابتدای هفته تعدادی از نمایندگان در حال جمعآوری امضاء برای نامهای بودند که در آن به هیات رئیسه تذکر بدهند که چرا استیضاح اعلام وصول نمیشود و در دستورکار قرار نمیگیرد. من متاسفم که بگویم هیات رئیسه تا به این لحظه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و به ما هم جواب نداده است که چرا استیضاح را اعلام وصول نمیکند.
🔹مافیای خودرو بیش از ۳۰ سال سر همه رئیسجمهورها را کلاه گذاشته است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
لطفالله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:
🔹در همین روزهای ابتدای هفته تعدادی از نمایندگان در حال جمعآوری امضاء برای نامهای بودند که در آن به هیات رئیسه تذکر بدهند که چرا استیضاح اعلام وصول نمیشود و در دستورکار قرار نمیگیرد. من متاسفم که بگویم هیات رئیسه تا به این لحظه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و به ما هم جواب نداده است که چرا استیضاح را اعلام وصول نمیکند.
🔹مافیای خودرو بیش از ۳۰ سال سر همه رئیسجمهورها را کلاه گذاشته است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
❗❗❗❗❗
🌐🔏علت سقوط هواپیمای اوکراینی برملا شد ❗❗❗❗❗
از انجائیکه اوکراین در زمان شهادت سردار سلیمانی باعث گردید هواپیمای بوئینگ به اصطلاح مسافربری ولی جاسوس را به ایران اعزام کند تا برای ناو هواپیمابر جنگی پنتاگون در قطر از پرواز نظامی پالس جاسوسی ارسال نمایند .
علیرغم انکه آسمان ایران کلییر شده بود ولی امریکا از اوکراین خواسته بودند تا هواپیمای بوئینگ خود در ایران را به مقصد اوکراین پرواز دهند تا بتوانند از مناطق مخل استقرار سامانه پدافندی و شلیک موشکی سپاه برای سازمان سیا و پنتاگون اطلاعات نظامی ایران را مخابره نمایند تا در نتیجه باعث گردید حدود ۱۷۰ نفر ایرانی و خارجی در ان هواپیما جان خود را از دست بدهند .
و در واقع اوکراین پای امریکا را به منطقه کشاند و در زمان شهادت سردار سلیمانی این اوکراین بود که بعنوان متحد امریکا باعث شد اهداف نظامی ایران مورد شناسایی و در نهایت مورد هدف قرار گیرد .
ولی از آنجا که ، هواپیمای مسافربری اوکراینی ، مشغول جاسوسی برای ناو هواپیمابر جنگی امریکا بود و اطلاعات درخواستی آمریکا و اسرائیل در مورد سپاه پاسداران ایران را به قطر مخابره می کرد ، آمریکاییها توانستند هواپیمای اوکراینی را بسمت اهداف نظامی حرکت دهند و چون هواپیما پالس هواپیمای کروز از خود مخابره می کرد توسط سامانه سیستم یکپارچه شلیک خودکار ، هدف قرار گرفت و داغ بزرگی بر دل ملت ایران و خانواده مسافرین خارجی نهادند .
و دستور پرواز ، که از طرف دولت اوکراین صادر شده و قطعا" دولت حسن روحانی که وضعیت اضطراری و جنگی کشور را رعایت نکردند ، در کشتن فرزندان ملت ایران شریک جرم هستند .
امروز ایران میتواند علیه دولت اوکراین شکایت کند که چرا از هواپیمای مسافربری بوئینگ برای جاسوسی و ارسال اطلاعات نظامی ایران به دشمنان بهره برده و موجب کشته شدن مسافران هواپیما گردیده است ؟؟؟
ولی دولت بی تدبیر حسن روحانی ، با آمدن تیم دیپلماسی اوکراینی به ایران ، از این خیانت بزرگ آنان ، اغماض و چشم پوشی کرد !
جنگ روسیه با اوکراین قطعا بنفع ایران است چرا که اوکراین پای امریکا را به منطقه باز کرده است .
اوکراین در زمان شهادت سردار سلیمانی و زدن پایگاه عین الاسد در عراق توسط ایران ، بعنوان متحد اصلی بصورت غیر مستقیم شریک آمریکا شده بود.
جنگ اخیر روسیه علیه اوکراین ، بنفع ایران است
چون که روسیه یکی از متحدین آمریکا در منطقه را از سر راه بر می دارد .
👈ولی متاسفانه ، عده ای مزدوران داخلی که از مکر و حیله و موضوع عملکرد خیانت آمیز آمریکا و اوکراین با خبر نیستند تحلیلهای صد من یه غاز میکنند !!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🌐🔏علت سقوط هواپیمای اوکراینی برملا شد ❗❗❗❗❗
از انجائیکه اوکراین در زمان شهادت سردار سلیمانی باعث گردید هواپیمای بوئینگ به اصطلاح مسافربری ولی جاسوس را به ایران اعزام کند تا برای ناو هواپیمابر جنگی پنتاگون در قطر از پرواز نظامی پالس جاسوسی ارسال نمایند .
علیرغم انکه آسمان ایران کلییر شده بود ولی امریکا از اوکراین خواسته بودند تا هواپیمای بوئینگ خود در ایران را به مقصد اوکراین پرواز دهند تا بتوانند از مناطق مخل استقرار سامانه پدافندی و شلیک موشکی سپاه برای سازمان سیا و پنتاگون اطلاعات نظامی ایران را مخابره نمایند تا در نتیجه باعث گردید حدود ۱۷۰ نفر ایرانی و خارجی در ان هواپیما جان خود را از دست بدهند .
و در واقع اوکراین پای امریکا را به منطقه کشاند و در زمان شهادت سردار سلیمانی این اوکراین بود که بعنوان متحد امریکا باعث شد اهداف نظامی ایران مورد شناسایی و در نهایت مورد هدف قرار گیرد .
ولی از آنجا که ، هواپیمای مسافربری اوکراینی ، مشغول جاسوسی برای ناو هواپیمابر جنگی امریکا بود و اطلاعات درخواستی آمریکا و اسرائیل در مورد سپاه پاسداران ایران را به قطر مخابره می کرد ، آمریکاییها توانستند هواپیمای اوکراینی را بسمت اهداف نظامی حرکت دهند و چون هواپیما پالس هواپیمای کروز از خود مخابره می کرد توسط سامانه سیستم یکپارچه شلیک خودکار ، هدف قرار گرفت و داغ بزرگی بر دل ملت ایران و خانواده مسافرین خارجی نهادند .
و دستور پرواز ، که از طرف دولت اوکراین صادر شده و قطعا" دولت حسن روحانی که وضعیت اضطراری و جنگی کشور را رعایت نکردند ، در کشتن فرزندان ملت ایران شریک جرم هستند .
امروز ایران میتواند علیه دولت اوکراین شکایت کند که چرا از هواپیمای مسافربری بوئینگ برای جاسوسی و ارسال اطلاعات نظامی ایران به دشمنان بهره برده و موجب کشته شدن مسافران هواپیما گردیده است ؟؟؟
ولی دولت بی تدبیر حسن روحانی ، با آمدن تیم دیپلماسی اوکراینی به ایران ، از این خیانت بزرگ آنان ، اغماض و چشم پوشی کرد !
جنگ روسیه با اوکراین قطعا بنفع ایران است چرا که اوکراین پای امریکا را به منطقه باز کرده است .
اوکراین در زمان شهادت سردار سلیمانی و زدن پایگاه عین الاسد در عراق توسط ایران ، بعنوان متحد اصلی بصورت غیر مستقیم شریک آمریکا شده بود.
جنگ اخیر روسیه علیه اوکراین ، بنفع ایران است
چون که روسیه یکی از متحدین آمریکا در منطقه را از سر راه بر می دارد .
👈ولی متاسفانه ، عده ای مزدوران داخلی که از مکر و حیله و موضوع عملکرد خیانت آمیز آمریکا و اوکراین با خبر نیستند تحلیلهای صد من یه غاز میکنند !!
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍32👏3
✨امروز را بخاطر بسپاریم تا فردا حق تنها نماند
درجریان حمله روسیه به اوکراین، یکی از مسائلی که به سبب خلع سلاح تاریخی اوکراین بسیار برجسته شد، بازخوانی مواضع مشابه مرحوم هاشمی رفسنجانی مبنی بر محدودسازی توان نظامی ایران و مشخصا موشک زدایی از کشور با این جمله تاریخی بود که «دنیای آینده دنیای گفتمان هاست نه موشکها» پاسخ همان ایام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به آقای هاشمی نیز وایرال شد که فرمودند: «قدرتهای دنیا که شما میبینید با صدای کلفت حرف میزنند، زور میگویند، غلط میکنند، حرفهای بد میزنند و زورگویی میکنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاحهایی است که دارند؛ آنوقت ما در مقابل اینها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم؟»
این مواضع آقای هاشمی و پاسخ رهبر انقلاب به وی، حکایت از یک تلاش تمام عیار در دوران صدارت آقای حسن روحانی برای تحدید قدرت موشکی ایران داشت.به عبارت روشن تر، آمریکایی ها به صراحت خواهان محدودسازی قدرت موشکی ایران یا همان «برجام موشکی» بودند و حتی برد موشکهای مجاز برای ایران را هم تعیین کرده بودند؛ و در این سو، آقای هاشمی که راس و عقبه دولت مستقر و جریان لیبرال محسوب می شد، آشکارا فریاد می زد که ایران باید موشک زدایی شود. او با خوشحالی و در مرئی و منظر ملت میگفت که راه محرومیت ایران از نیروی نظامی باز شده است، از مخاطبانش میخواست برای عملیاتی کردن ایدهاش دست به کار شوند و میگفت مطمئنم که این اتفاق میتواند در دوره دوم دولت روحانی بیفتد. جماعتی هم برایش کف و سوت میزدند. اگر لیبرالها پی در پی دم از رفراندوم میزدند، دلیلش این بود که میخواستند همین کف و سوت زنها را برای تحریک رای به میلشان، بسیج کرده و کار را تمام کنند و بابت این دستاورد هم چون برجام جشن بگیرند و مدال آویزان کنند و سکه توزیع کنند
این ایام مردم عزیز ما با مشاهده وضع اوکراین، در حال تصور شرایطی هستند که تلاشهای آقایان هاشمی و روحانی به ثمر مینشست و ایران قدرت موشکی خود را از دست می داد. بله! تصور چنان شرایطی نیز هولناک است، اما واقعیت این است که جریانی در پی این خیانت بود و عزمش نیز در این راه راسخ بود. اما با ایستادگی رهبر حکیم ، این نقشه شوم که اجرایش، ایران را اوکراین می کرد، نقش بر آب شد
اما یک نکته ای که باید در این میان بدان توجه داشت اینکه مواضع آقایان هاشمی و روحانی یک دیدگاه شخصی نبود که با درگذشت یکی و کنار رفتن دیگری، تهدید ناشی از آن برطرف شده باشد. این تفکر از محکمات اندیشه جریان لیبرال است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای عملی شدن دیدگاه خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دولت موقت به ریاست آقای مهندس مهدی بازرگان -که می توان وی را پدر لیبرال های ایرانی در دوره پس از انقلاب دانست- به دنبال آن بود که هواپیماهای اف 14 خریداری شده از آمریکا توسط رژیم پهلوی را پس دهد. می گفتند چون جمهوری اسلامی سیاست تهاجمی ندارد، نیازی به این نوع هواپیما هم ندارد. از قضا کسی که همان هنگام نیز محکم در برابر نقشه لیبرال ها برای «خلع سلاح» ایران ایستاد، آیت الله العظمی خامنه ای بود. ایشان مرداد ماه 1358 در گفت و گویی به تبیین ابعاد این ماجرا پرداخته و گفتند: «درست است که ما قصد نداریم که مثل دوران گذشته ژاندارم منطقه باشیم و قصد نداریم که حافظ منافع ابرقدرتها باشیم امّا بههیچوجه جایز نمیدانیم که با وجود دشمنان سوگندخوردهی خود در منطقه و دولتهای ارتجاعی وابسته به امپریالیزم غافل بمانیم. ما به نیروی دفاعی کاملی نیازمندیم؛ حتّی برای جلوگیری از تجاوزات امپریالیزم که بهآسانی با حضور دولتهای غاصب در منطقه قابل تصوّر است لازم است که ما قدرت تهاجمی نیز داشته باشیم.» ایشان چند سال بعد نیز دراینباره گفتند: «زمزمهاش را راه انداختند که ما اف۱۴ میخواهیم چهکار کنیم، تهاجمى است، ما اهل تهاجم نیستیم؛ آمریکایى است، ما با آمریکا بدیم. حالا کى میگفت این حرفها را؟ آنهایى که با برژینسکى ملاقات میکردند.»
اگر تصمیم لیبرالهای حاکم بر دولت موقّت عملی میشد، ایران در واقع پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیروی هوایی خود را در یک حوزه بسیار مهم خلع سلاح کرده بود. در طول جنگ تحمیلی، اف14ها برگ برنده نیروی هوایی ایران بودند و نهتنها دهها جنگندهی رژیم بعث را در آسمان شکار کردند، بلکه با تدبیر شهید بابایی، قابلیّت شلّیک هوا به زمین نیز در آنها ایجاد شد و ایران توانست تأسیسات رژیم صدّام را بمباران کرده و معادلات جنگ را تغییر دهد
این منازعه میان دو تفکر اقتدار و تسلیم، از تجلیات منازعه تاریخی حق و باطل است که بلاتردید در آینده نیز تداوم خواهد داشت. امروز را باید به خاطر سپرد و مکرر یادآوری کرد تا فردا که باطل بار دیگر لباس حق میپوشد و با استدلالهای وارونه میخواهد ملت را بیپناه کند، حق غریب و تنها نماند
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
درجریان حمله روسیه به اوکراین، یکی از مسائلی که به سبب خلع سلاح تاریخی اوکراین بسیار برجسته شد، بازخوانی مواضع مشابه مرحوم هاشمی رفسنجانی مبنی بر محدودسازی توان نظامی ایران و مشخصا موشک زدایی از کشور با این جمله تاریخی بود که «دنیای آینده دنیای گفتمان هاست نه موشکها» پاسخ همان ایام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به آقای هاشمی نیز وایرال شد که فرمودند: «قدرتهای دنیا که شما میبینید با صدای کلفت حرف میزنند، زور میگویند، غلط میکنند، حرفهای بد میزنند و زورگویی میکنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاحهایی است که دارند؛ آنوقت ما در مقابل اینها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم؟»
این مواضع آقای هاشمی و پاسخ رهبر انقلاب به وی، حکایت از یک تلاش تمام عیار در دوران صدارت آقای حسن روحانی برای تحدید قدرت موشکی ایران داشت.به عبارت روشن تر، آمریکایی ها به صراحت خواهان محدودسازی قدرت موشکی ایران یا همان «برجام موشکی» بودند و حتی برد موشکهای مجاز برای ایران را هم تعیین کرده بودند؛ و در این سو، آقای هاشمی که راس و عقبه دولت مستقر و جریان لیبرال محسوب می شد، آشکارا فریاد می زد که ایران باید موشک زدایی شود. او با خوشحالی و در مرئی و منظر ملت میگفت که راه محرومیت ایران از نیروی نظامی باز شده است، از مخاطبانش میخواست برای عملیاتی کردن ایدهاش دست به کار شوند و میگفت مطمئنم که این اتفاق میتواند در دوره دوم دولت روحانی بیفتد. جماعتی هم برایش کف و سوت میزدند. اگر لیبرالها پی در پی دم از رفراندوم میزدند، دلیلش این بود که میخواستند همین کف و سوت زنها را برای تحریک رای به میلشان، بسیج کرده و کار را تمام کنند و بابت این دستاورد هم چون برجام جشن بگیرند و مدال آویزان کنند و سکه توزیع کنند
این ایام مردم عزیز ما با مشاهده وضع اوکراین، در حال تصور شرایطی هستند که تلاشهای آقایان هاشمی و روحانی به ثمر مینشست و ایران قدرت موشکی خود را از دست می داد. بله! تصور چنان شرایطی نیز هولناک است، اما واقعیت این است که جریانی در پی این خیانت بود و عزمش نیز در این راه راسخ بود. اما با ایستادگی رهبر حکیم ، این نقشه شوم که اجرایش، ایران را اوکراین می کرد، نقش بر آب شد
اما یک نکته ای که باید در این میان بدان توجه داشت اینکه مواضع آقایان هاشمی و روحانی یک دیدگاه شخصی نبود که با درگذشت یکی و کنار رفتن دیگری، تهدید ناشی از آن برطرف شده باشد. این تفکر از محکمات اندیشه جریان لیبرال است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای عملی شدن دیدگاه خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دولت موقت به ریاست آقای مهندس مهدی بازرگان -که می توان وی را پدر لیبرال های ایرانی در دوره پس از انقلاب دانست- به دنبال آن بود که هواپیماهای اف 14 خریداری شده از آمریکا توسط رژیم پهلوی را پس دهد. می گفتند چون جمهوری اسلامی سیاست تهاجمی ندارد، نیازی به این نوع هواپیما هم ندارد. از قضا کسی که همان هنگام نیز محکم در برابر نقشه لیبرال ها برای «خلع سلاح» ایران ایستاد، آیت الله العظمی خامنه ای بود. ایشان مرداد ماه 1358 در گفت و گویی به تبیین ابعاد این ماجرا پرداخته و گفتند: «درست است که ما قصد نداریم که مثل دوران گذشته ژاندارم منطقه باشیم و قصد نداریم که حافظ منافع ابرقدرتها باشیم امّا بههیچوجه جایز نمیدانیم که با وجود دشمنان سوگندخوردهی خود در منطقه و دولتهای ارتجاعی وابسته به امپریالیزم غافل بمانیم. ما به نیروی دفاعی کاملی نیازمندیم؛ حتّی برای جلوگیری از تجاوزات امپریالیزم که بهآسانی با حضور دولتهای غاصب در منطقه قابل تصوّر است لازم است که ما قدرت تهاجمی نیز داشته باشیم.» ایشان چند سال بعد نیز دراینباره گفتند: «زمزمهاش را راه انداختند که ما اف۱۴ میخواهیم چهکار کنیم، تهاجمى است، ما اهل تهاجم نیستیم؛ آمریکایى است، ما با آمریکا بدیم. حالا کى میگفت این حرفها را؟ آنهایى که با برژینسکى ملاقات میکردند.»
اگر تصمیم لیبرالهای حاکم بر دولت موقّت عملی میشد، ایران در واقع پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیروی هوایی خود را در یک حوزه بسیار مهم خلع سلاح کرده بود. در طول جنگ تحمیلی، اف14ها برگ برنده نیروی هوایی ایران بودند و نهتنها دهها جنگندهی رژیم بعث را در آسمان شکار کردند، بلکه با تدبیر شهید بابایی، قابلیّت شلّیک هوا به زمین نیز در آنها ایجاد شد و ایران توانست تأسیسات رژیم صدّام را بمباران کرده و معادلات جنگ را تغییر دهد
این منازعه میان دو تفکر اقتدار و تسلیم، از تجلیات منازعه تاریخی حق و باطل است که بلاتردید در آینده نیز تداوم خواهد داشت. امروز را باید به خاطر سپرد و مکرر یادآوری کرد تا فردا که باطل بار دیگر لباس حق میپوشد و با استدلالهای وارونه میخواهد ملت را بیپناه کند، حق غریب و تنها نماند
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍29❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 ببینیم؛ نشنال اینترست: چالش های برجام کجاست؟
✅ نشریه آمریکایی، ۳ ابر چالش برجام را که باعث شده این توافق نامتوازن باشد، بررسی کرده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
✅ نشریه آمریکایی، ۳ ابر چالش برجام را که باعث شده این توافق نامتوازن باشد، بررسی کرده است.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
💢دستورات «رئیسی» در بازدید از ایرانخودرو
♦️تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.
♦️ظرف ۲ سال آینده، حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز، توليد و عرضه شود.
♦️در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، توليد و عرضه شوند.
♦️توليد خودروهای جديد و پيشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش يابد.
♦️سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.
♦️نسبت به تامين قطعات مورد نياز و ترخيص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شركتهای خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداكثر ظرف ۲ ماه آينده، اقدام شود.
♦️موانع قانونی و اجرايی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداكثر ظرف ۳ ماه آينده رفع گردد و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.
♦️ضمن حذف تدریجی روند قرعهکشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفافسازی لازم در آن صورت گیرد.
♦️از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیشفروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.
♦️هرگونه واگذاری خودرو به شركتها و دستگاههای دولتی و غير دولتی به صورت رانتی و غيرشفاف و متفاوت با رويه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.
♦️هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جايگزين كردن آنها با خودروهای با كيفيت داخلی ويا خارجی برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهيل شود.
♦️هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است.
♦️خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، میبايست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.
♦️واگذاری مدیریت دولتی شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
♦️تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.
♦️ظرف ۲ سال آینده، حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز، توليد و عرضه شود.
♦️در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، توليد و عرضه شوند.
♦️توليد خودروهای جديد و پيشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش يابد.
♦️سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.
♦️نسبت به تامين قطعات مورد نياز و ترخيص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شركتهای خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداكثر ظرف ۲ ماه آينده، اقدام شود.
♦️موانع قانونی و اجرايی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداكثر ظرف ۳ ماه آينده رفع گردد و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.
♦️ضمن حذف تدریجی روند قرعهکشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفافسازی لازم در آن صورت گیرد.
♦️از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیشفروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.
♦️هرگونه واگذاری خودرو به شركتها و دستگاههای دولتی و غير دولتی به صورت رانتی و غيرشفاف و متفاوت با رويه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.
♦️هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جايگزين كردن آنها با خودروهای با كيفيت داخلی ويا خارجی برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهيل شود.
♦️هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است.
♦️خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، میبايست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.
♦️واگذاری مدیریت دولتی شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.
✍دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍15